Connect with us

Γαστρονομία

Διεθνής διαγωνισμός ελαιόλαδου Athena

Με επιτυχία, εν μέσω πανδημίας, διοργανώθηκε στην Ελλάδα ο διεθνής διαγωνισμός ελαιολάδου Athena.
Καλύτερο ελαιόλαδο του διαγωνισμού, ένα από την Κίνα!
Με τη συμμετοχή 430 δειγμάτων εξαιρετικού παρθένου ελαιολάδου από 17 χώρες ολοκληρώθηκαν οι διαδικασίες αξιολόγησης του 5ου διεθνούς διαγωνισμού ελαιολάδου «Athena International Olive Oil Competition» (ATHIOOC), που φέτος έλαβε χώρα στα Σπάτα, 11 έως 13 Ιουνίου.
Τα αναλυτικά αποτελέσματα, όπως προέκυψαν από την εικοσαµελή κριτική επιτροπή, είναι αναρτημένα στον ιστότοπο www.athenaoliveoil.gr. Η επιτροπή απένειμε συνολικά 350 μετάλλια: 48 χάλκινα, 95 αργυρά, 159 χρυσά και 48 μεγάλα χρυσά, που είναι και η ύψιστη διάκριση (βαθµολογία 95/100 και πάνω).

Καλύτερο ελαιόλαδο του διαγωνισμού ανεδείχθη ένα ελαιόλαδο από την Κίνα, το Xiangyu Coratina της εταιρείας Longnan Xiangyu Olive Development από την Gansu της περιοχής Longnan. Πρόκειται για ένα ελαιόλαδο παραχθέν από την πιο διαδεδομένη ιταλική ποικιλία ελιάς, κορατίνα, πατρίδα της οποίας είναι η Τοσκάνη.

Καλύτερο ελληνικό ελαιόλαδο κρίθηκε το Κύκλωπας Αγουρέλαιο από τον Έβρο Θράκης και την ποικιλία Μάκρης. Ήταν αυτό με την υψηλότερη βαθμολογία ανάμεσα στα 9 συνολικά ελληνικά ελαιόλαδα που κέρδισαν φέτος Διπλό Χρυσό μετάλλιο, κάτι που συνέβη για πρώτη φορά, αφού πέρυσι, το 2018 και το 2017 μόνο ένα ελληνικό ελαιόλαδο τη φορά εξασφάλισε Διπλό Χρυσό μετάλλιο και την πρώτη χρονιά του διαγωνισμού (2016) κανένα.

Το 2019 ήταν µία εξαιρετική χρονιά για την ελαιοπαραγωγή, τόσο για την Ελλάδα, όσο και για πολλές άλλες χώρες και αυτό αντικατοπτρίζεται στην εκρηκτική αύξηση των διακρίσεων του Athena, από το 55% πέρυσι (μια ιδιαιτέρως κακή εσοδεία για το ελαιόλαδο), στο 81% των ελαιολάδων που έλαβαν μέρος στο διαγωνισμό φέτος.
Περισσότερο όμως από ποτέ, η ποιότητα της παραγωγής 2019-2020 αποτυπώνεται στην αύξηση των φετινών διακρίσεων για τα ελληνικά ελαιόλαδα: 37 χάλκινα, 69 αργυρά, 72 χρυσά και 9 μεγάλα χρυσά μετάλλια. Με άλλα λόγια, το ποσοστό 34,5%, που αφορούσε τις διακρίσεις των ελληνικών ελαιολάδων που συμμετείχαν στο διαγωνισμό πέρυσι, φέτος υπερδιπλασιάστηκε και έφτασε το 74,5%.

Αλλά και ο αριθμός συμμετοχών στον Athena αυξήθηκε φέτος περισσότερο από 18% σε σχέση με πέρυσι, όπως συμβαίνει, άλλωστε, κάθε χρόνο, από την πρώτη χρονιά διεξαγωγής του διαγωνισμού. Η συμμετοχή των ελληνικών ελαιολάδων αυξήθηκε γενναία, κατά 35%, με αποτέλεσμα φέτος να αποτελούν το 59% του συνόλου. Καταδείχθηκε, έτσι, η όλο και αυξημένη εμπιστοσύνη των ελλήνων ελαιοπαραγωγών στο θεσμό.

Οι υπόλοιπες χώρες που έστειλαν φέτος ελαιόλαδά τους στην Ελλάδα για να αξιολογηθούν, ήταν η Αλγερία, η Αυστραλία, η Βραζιλία, η Γαλλία, η Ισπανία, το Ισραήλ, η Ιταλία, η Κίνα, η Κροατία, o Λίβανος, η Λιβύη, το Μαρόκο, η Πορτογαλία, η Σλοβενία, η Τουρκία και η Τυνησία. Τα δείγματα από το εξωτερικό ήταν 176, δηλαδή περίπου όσα και πέρυσι. Έτσι, όπως κάθε χρόνο, ο διεθνής χαρακτήρας του Athena ήταν και πάλι αδιαμφισβήτητος, παρότι η πανδημία δεν επέτρεψε τη σύνθεση της κριτικής επιτροπής και με ξένους κριτές, στη γνωστή αναλογία 1/3 Έλληνες, 2/3 ξένοι (φέτος η επιτροπή του διαγωνισμού συστάθηκε αναγκαστικά αποκλειστικά από Έλληνες κριτές, που επιλέχθηκαν με τη μέγιστη επιμέλεια).

Η διαδικασία αξιολόγησης διήρκεσε τρεις ημέρες κεκλεισμένων των θυρών, ωστόσο την τελευταία ημέρα οι διοργανωτές είχαν προσκαλέσει ως «επισκέπτες-δοκιμαστές» και τέσσερις από τους πιο γνωστούς Έλληνες  αρχιμαγείρους, τον Νίκο Θωμά, τον Πάνο Ιωαννίδη, τον Γκίκα Ξενάκη και την Ντίνα Νικολάου, με στόχο την προώθηση των premium ελληνικών ελαιολάδων στους χώρους υψηλής γαστρονομίας.

Όπως και πέρυσι, ο Athena δεν χρησιμοποίησε έντυπη φόρµα αξιολόγησης. Την έχει αντικαταστήσει με επιπαλάµιους υπολογιστές (tablets) και πρωτότυπο λογισμικό που σχεδιάστηκε ειδικά για το διαγωνισμό. Με αυτόν τον τρόπο η διαδικασία αξιολόγησης και ανάδειξης αποτελεσμάτων πραγματοποιείται και πιο γρήγορα και με ακόμα υψηλότερο επίπεδο αξιοπιστίας και διαφάνειας.

Κάθε χρόνο ο ATHENA διεξάγεται σε διαφορετική ελαιοκομική περιοχή της Ελλάδας, µε στόχο την ανάδειξή της και αφορά έξτρα παρθένα ελαιόλαδα απ’ όλον τον κόσμο. Μετά από την Αθήνα, την Πύλο, τους ∆ελφούς και το Ναύπλιο, η φετινή, 5η διοργάνωση, θα γινόταν στη Λέσβο, κάτι που προγραμματίζεται πια για του χρόνου, το πρώτο δεκαήμερο του Απριλίου. Έτσι, λόγω της πανδημίας, ο διαγωνισμός Athena διοργανώθηκε στα Σπάτα, στον καλαίσθητο και λειτουργικό Πύργο Πετρέζα. Επίσης λόγω της πανδημίας, φέτος δεν θα πραγματοποιηθεί τελετή απονομής.

Athens International Olive Oil Competition

Γαστρονομία

Η μακαρονάδα του Στέργιου του ψαρά: Γεύση δυνατή …

Μακαρονάδα του ψαρά

Από τον Στέργιο,  Δέλτα Αξιού

Γράφει: Η Σίσσυ Νίκα, Δημοσιογράφος – Επικοινωνιολόγος Γαστρονομίας

Μια μακαρονάδα με γεύση απίθανη είναι αυτή που μου έφτιαξε ο Σέργιος, που ψαρεύει στο Δέλτα του Αξιού.

Είναι πολύ εύκολη να γίνει και μπορούμε να προσθέσουμε ότι ακόμα θέλουμε χταπόδι, τόνο, σουπιές, καραβίδες ή μπλε καβούρια.

Όσο πιο πολλά υλικά έχει η μακαρονάδα τόσο πιο νόστιμη γίνεται.

Η γεύση της μυρωδάτη και είναι ότι πρέπει για την νηστεία του Δεκαπενταύγουστου.

Η χαρά μου ήταν μεγάλη γιατί μπόρεσα και φωτογράφισα το πιάτο της μακαρονάδας ακριβώς στο σημείο, που ο Αξιός συναντά τον Θερμαϊκό. 

Υλικά

500 γρ. μακαρόνια

300 γρ. καλαμαράκια ή θράψαλα φρέσκα ή κατεψυγμένα

300 γρ. μύδια καθαρισμένα, φρέσκα

20 γαρίδες μέτριες, καθαρισμένες

2 πιπεριές πράσινες ή κόκκινες, σε λεπτές φέτες

1 κρεμμύδι μεγάλο, ψιλοκομμένο

3 σκελίδες σκόρδο, λιωμένες

Μισό ματσάκι άνηθο, ψιλοκομμένο

1 ποτήρι λευκό κρασί ασύρτικο ή μαλαγουζιά

3 ποτήρια νερό

2 δαφνόφυλλα

100 ml ελαιόλαδο

Φρεσκοτριμμένο πιπέρι

Αλάτι

 

Τρόπος παρασκευής

 Πλένουμε προσεκτικά τα καλαμάρια και τα κόβουμε σε λεπτές φέτες.

Σε μεγάλο τηγάνι καίμε ελαιόλαδο το σκόρδο, το κρεμμύδι και τις πιπεριές.

Προσθέτουμε τα καλαμάρια να σοταριστούν και σβήνουμε με το κρασί.

Αφήνουμε να εξατμισθεί το αλκοόλ και προσθέτουμε τα δαφνόφυλλα, το αλάτι, το πιπέρι και μισό ποτήρι νερό ζεστό.

Τα αφήνουμε να βράσουν για 40 λεπτά.

Πριν σβήσουμε τη σάλτσα βάζουμε τα μύδια και τις γαρίδες για 5 λεπτά να πάρουν μια βράση και να απορροφηθούν τα υγρά.

Σε κατσαρόλα βράζουμε μπόλικο νερό και μόλις κοχλάσει ρίχνουμε αλάτι και μετά από 3 δευτερόλεπτα τα μακαρόνια.

Τα βράζουμε ανάλογα με την ένδειξη της συσκευασίας.

Τα σουρώνουμε καλά και τα ρίχνουμε στο τηγάνι με τα θαλασσινά.

Αφήνουμε να πάρουν μια βράση και τα σερβίρουμε με μπόλικο πιπέρι.

Σίσσυ Νίκα

Δημοσιογράφος – Επικοινωνιολόγος

Co-Owner TasteDriver.com

Continue Reading

Γαστρονομία

Save Vintage: Μια οινική καμπάνια που αξίζει την υποστήριξη όλων

Οι ειδικοί συμφωνούν πως το 2019 ήταν μία εξαιρετική χρονιά για τις περισσότερες οινοπαραγωγικές περιοχές της Ελλάδας και πως τα κρασιά της εσοδείας αυτής διαθέτουν εξαιρετικά γευστικά χαρακτηριστικά. Πολλοί οινοποιοί εκτιμούν πως η εσοδεία του 2019 είναι μία από τις κορυφαίες των τελευταίων δεκαετιών ή ακόμα και εσοδεία «αναφοράς» για την περιοχή τους. Ωστόσο, τα ελληνικά κρασιά 2019 επισκιάστηκαν από την πανδημία. Έτσι, η καμπάνια Save Vintage 2019, –όπως λέει και το όνομά της– δημιουργήθηκε για να υποστηρίξει τη διάσωσή τους.

Με την εστίαση υπολειτουργούσα, τον τουρισμό σε κρίση και το Οινόραμα, τη μεγαλύτερη έκθεση ελληνικών κρασιών στον κόσμο, ακυρωμένο το 2020, η εν λόγω καμπάνια, με πυρήνα την ιστοσελίδα www.SaveVintage2019.gr, από τις αρχές του καλοκαιριού φιλοδοξεί να κινητοποιήσει μαζικά όλους τους Έέλληνες οινοποιούς, φορείς, διαμορφωτές κοινής γνώμης και οινόφιλους. Στοχεύει, έτσι, στην άμεση ενδυνάμωση της κατανάλωσης ελληνικών κρασιών εσοδείας 2019 και όχι μόνο.

Τελικός σκοπός είναι να κεντρισθεί το ενδιαφέρον του καταναλωτή και να εξαφθεί η φαντασία του, ώστε να αγοράσει κρασιά, αρχικά εσοδείας 2019. Το «Save» στην προκειμένη περίπτωση είναι διττό: «Σώστε», δηλαδή καταναλώστε και χαρείτε τα κρασιά του 2019 προτού χαθούν και «Φυλάξτε» τα, δηλαδή αποθηκεύστε και παλαιώσετε τα κρασιά αυτά, ακόμα και τα λευκά, επειδή είναι υψηλής ποιότητας. 

Γιατί, πράγματι, τα κρασιά του 2019 είναι πλούσια, νόστιμα, τραγανά και ισορροπημένα ―τα επίθετα δεν λείπουν για να τα περιγράψει κάποιος. Μάλιστα, πολλά από αυτά θα μπορέσουν να παλαιώσουν για δεκαετίες σε ιδανικές συνθήκες.

Πίσω από την εν λόγω καμπάνια βρίσκεται η εταιρεία Vinetum, που διοργανώνει την έκθεση Οινόραμα, ωστόσο η δράση αυτή αφορά όλον τον αμπελοοινικό κλάδο. Γι’ αυτό και υποστηρίζεται από όλους τους σχετικούς φορείς, ενώ συσπειρώνει σημαντικό αριθμό οινογράφων, δημοσιογράφων οίνου και γεύσης και άλλων επικοινωνών και επιστημόνων του κρασιού, που όλο και μεγαλώνει. Ανθρώπους που προσφέρουν την πένα και τον ουρανίσκο τους αφιλοκερδώς, δοκιμάζοντας και γράφοντας για τα ελληνικά κρασιά του 2019. Γι’ αυτό το λόγο τα πορτραίτα τους προβάλλονται στον ιστότοπο της καμπάνιας, η οποία προωθείται και από τα κοινωνικά δίκτυα της Vinetum.

Continue Reading

Γαστρονομία

Αλεύρι ολικής από τους Μύλους Αγίου Γεωργίου

Ξεκινώντας από ένα μικρό μύλο στην Ήπειρο πριν από 238 χρόνια, η εταιρεία Μύλοι Λούλη συνεχίζει μέχρι σήμερα να προσφέρει τα προϊόντα της στην ελληνική αγορά μένοντας πιστή στην παράδοση και την ποιότητα, ακολουθώντας πάντα τις ανάγκες των καταναλωτών της.

Το αλεύρι Ολικής Άλεσης αλέθεται σε παραδοσιακό πετρόμυλο, περιέχει όλο το φύτρο του σταριού και έχει υψηλή περιεκτικότητα σε εδώδιμες ίνες. Δοκιμάστε το σε συνταγές ολικής άλεσης και απολαύστε όλα τα διατροφικά πλεονεκτήματα που προσφέρει ένα αλεύρι ολικής άλεσης, όπως: βιταμίνες Ε, Β1, Β2 φυτικά λιπαρά οξέα Ω6, Ω3 και φυτικές στερόλες. Ιδανικό για θρεπτικές συνταγές όπως ψωμί, κέικ, μπισκότα κ.α. Προτείνουμε πάντα την ανάμειξη του με αλεύρι για όλες τις χρήσεις ή αλεύρι τσουρεκιού ή ζυμωτό αναλόγως το τι θέλετε να φτιάξετε!

Κατηγορίας: Πιτυρούχο πλήρους αλέσεως εξ αμιγούς σίτου 100%

Πρωτεΐνη: 16,3%

ΧΡΗΣΕΙΣ

Ψωμί, κριτσίνια, κέικ, μπισκότα και σε οποιαδήποτε συνταγή θέλετε να προσθέσετε αλεύρι ολικής άλεσης.

Continue Reading

Trending