Connect with us

Επιχειρηματικότητα

Οι πολιτικές υγείας στο επίκεντρο του διεθνούς συνεδρίου POLITEIA του ΕΟΠΕ

Ένας από τους σημαντικούς μοχλούς ανάπτυξης της ελληνικής οικονομίας θα μπορούσε να καταστεί και ο ιατρικός τουρισμός στην Ελλάδα, προσελκύοντας και αποκομίζοντας οικονομικά οφέλη που προσεγγίζουν και το μισό δις. Εντούτοις, από τις έρευνες που αναπτύχθηκαν στο Διεθνές Συνέδριο των Πολιτικών Επιστημόνων, που διεξήχθη στο Ζάππειο Μέγαρο, με τίτλο Europe at the Crossroads: Leadership,Challenges and State of Play και στην ενότητα οικονομία της υγείας, προκύπτει ότι για την σωστή προσέλκυση επενδύσεων και θετικών αποτελεσμάτων για τα δημοσιονομικά της χώρας επιβάλλεται, ένας κεντρικός συντονισμός και ότι αυτό αποτελεί απαραίτητη προϋπόθεση, ώστε η προσπάθεια να είναι ολοκληρωμένη και αποδοτική.

 

Στα παραπάνω συμπεράσματα κατέληξαν, μεταξύ άλλων, οι συμμετέχοντες σε στρογγυλή τράπεζα με επίκεντρο τις πολιτικές υγείας, που πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο του διεθνούς συνεδρίου POLITEIA : an international conference of political scientists, το οποίο διεξήχθη στις 27 έως 29 Σεπτεμβρίου 2019.

Το συνέδριο, το οποίο διοργανώθηκε από τον Ελληνικό Οργανισμό Πολιτικών Επιστημόνων (ΕΟΠΕ), συγκέντρωσε στον ίδιο χώρο πάνω από 150 ερευνητές διάφορων ειδικοτήτων και τομέων, για ανταλλαγή απόψεων σχετικά με τις εθνικές, ευρωπαϊκές και διεθνείς πολιτικές που αφορούν την καθημερινότητα και εν γένει την ζωή των σύγχρονων κοινωνιών.

Στην ενότητα για τις πολιτικές Υγείας, προέδρευαν η Ιατρός Ενδοκρινολόγος Δρ. Παρή Ράπτη , Αντιπρόεδρος του Διεπιστημονικού Συμβουλίου και ο αναπληρωτής Καθηγητής Αθανάσιος Βοζίκης , Διευθυντής του Εργαστηρίου Οικονομικών και Διοίκησης της Υγείας από το Πανεπιστήμιο του Πειραιά, ενώ στο θέμα αναφέρθηκε και ο Πρόεδρος του ΕΟΠΕ., κος Συμεών Σιδηρόπουλος.

«Τα οικονομικά και οι πολιτικές υγείας θεωρούνται από τους βασικούς πυλώνες δραστηριοποίησης και παραγωγής επιστημονικού προϊόντος από τον Ελληνικό Οργανισμό Πολιτικών Επιστημόνων. Ένας μεγάλος αριθμός στελεχών του Οργανισμού ασχολούνται με τις πολιτικές της υγείας, με καθοδήγηση από πολύ έμπειρα στελέχη του χώρου», τόνισε ο κος Σιδηρόπουλος.

Στο πλαίσιο της συνεδρίας, παρουσιάστηκαν μεταξύ άλλων ερευνητικές εργασίες πολύ σημαντικών καθηγητών, που αφορούν σε τομείς όπως ο ιατρικός τουρισμός, η εκπαίδευση στελεχών υγείας, τα οικονομικά της υγείας, η επικοινωνία υγείας και η ολική ποιότητα υγείας, που διεξήχθησαν σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο Πειραιά.

 

Στο επίκεντρο ο ιατρικός τουρισμός

Η πρώτη έρευνα που αναπτύχθηκε είχε τίτλο «Επισκόπηση της βιβλιογραφίας στον Ιατρικό Τουρισμό: περιγραφική ανάλυση των σύγχρονων τάσεων στην Ελλάδα».

Σύμφωνα με μελέτη του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδας, ένας αισιόδοξος στόχος είναι να προσελκύσει η χώρα 100.000 ασθενείς το χρόνο, με κατά κεφαλήν κόστος 4000 ευρώ, εξασφαλίζοντας 400 εκατ. τζίρο για την ελληνική οικονομία.

 

Η Ελλάδα διαθέτει τα απαραίτητα χαρακτηριστικά και τις εγκαταστάσεις για να προσελκύσει ένα τέτοιο είδος τουρισμού, παρέχοντας υψηλό επίπεδο ιατρικών υπηρεσιών και σχετικά ανταγωνιστικές τιμές. Παράλληλα υπάρχουν ευκαιρίες και ενδιαφέρον για να καταστεί η χώρα κέντρο ιατρικού τουρισμού, εκλείπει όμως ο στρατηγικός σχεδιασμός.

Σύμφωνα με τα συμπεράσματα της έρευνας, ορισμένες από τις απαραίτητες προϋποθέσεις αποτελούν, η δυνατότητα έκδοσης εθνικής βίζας, η μείωση του κόστους διαμονής-μεταφοράς, η διαμόρφωση ενός ελκυστικού επενδυτικού περιβάλλοντος και η ευελιξία στην προβολή των παρόχων υγείας.

Αποτελέσματα της έρευνας, υπογραμμίζουν ότι από τους φορείς της χώρας θα πρέπει να ακολουθηθούν συγκεκριμένες πολιτικές, όπως η βελτίωση και διασφάλιση της ποιότητας και της ασφάλειας των υπηρεσιών υγείας, να υλοποιηθούν διακρατικές συμφωνίες σε θέματα ιατρικού τουρισμού και καμπάνιες προβολής των υπηρεσιών σε άλλα κράτη.

Την έρευνα παρουσίασε ο κ. Δημήτρης Μπατάκης .

 

Τα ζητήματα που θα πρέπει να διευκρινιστούν, προκειμένου να αξιοποιηθούν οι δυνατότητες του ιατρικού τουρισμού στη χώρα εντόπισε και ανάλυσε με μια σειρά ερωτημάτων, η Πρόεδρος της Συνεδρίας Δρ. Παρή Ράπτη, προτρέποντας την περαιτέρω διερεύνηση σε θέματα άκρως σημαντικά που άπτονται του ιατρικού και του ιαματικού τουρισμού.

Μεταξύ άλλων, αναφέρθηκε στο θεσμικό πλαίσιο, στο σύστημα ασφαλιστικής κάλυψης των ασθενών που έρχονται από το εξωτερικό, στην σχέση των Ελληνικών Νοσοκομείων, ιδιωτικών κλινικών, ιατρικών δομών, με κρατικούς ασφαλιστικούς φορείς και ιδιωτικές ασφαλιστικές εταιρείες του εξωτερικού.

Επίσης, έθεσε ερωτήματα για τον αριθμό των πιστοποιημένων και μη- λειτουργικών ιαματικών πηγών της Ελλάδος, ώστε και η χώρα μας να αξιοποιήσει τα οφέλη των παροχών της Ευρωπαϊκής Ένωσης που απολαμβάνουν οι πολίτες της Ευρώπης. Έθεσε, επίσης, ερωτήματα για τις δυνατότητες ανάπτυξης δομών που αφορούν στον τομέα της φυσικής αποκατάστασης στην χώρα μας, τόσο στον τομέα συγγενών παθήσεων όσο και των μετατραυματικών προβλημάτων καθώς και στον τομέα wellness wellbeing και κατάθλιψης.

«Θα πρέπει να τεθούν όλοι οι προβληματισμοί στην Πολιτεία και να απαντηθούν, ώστε να γίνει ένας βέλτιστος προγραμματισμός και η χώρα να προχωρήσει σε ταχείες και βέλτιστες λύσεις.  Και δεν αναφερόμαστε στον ιδιωτικό τομέα, ο οποίος λειτουργεί από μόνος του, όμως θα πρέπει να τεθούν κανόνες αλλά στην Χώρα, στις δομές και στους στόχους της», ανέφερε η Δρ Παρή Ράπτη, επισημαίνοντας το γεγονός ότι ο χώρος της Υγείας ενέχει σημαντικά ζητήματα λειτουργικότητας, που θα πρέπει να ληφθούν σοβαρά υπόψη στο σχεδιασμό των οποιωνδήποτε στρατηγικών και πολιτικών Υγείας.

 

 

Ακλούθησε η ανάλυση έρευνας με θέμα:

«Εντοπισμός των εκπαιδευτικών αναγκών των επαγγελματιών παροχής ιατρικής περίθαλψης στην Ελλάδα», με στόχο την στοχευμένη εκπαίδευση για την αποτελεσματικότερη παροχή υπηρεσιών υγείας.

Σύμφωνα με τα ευρήματά της, κρίνεται σκόπιμο τα εκπαιδευτικά προγράμματα να προσαρμόζονται στους στόχους του εκάστοτε Οργανισμού . Η επιμόρφωση οφείλει να είναι στοχευμένη και να αναδεικνύει τους ρόλους, τα καθήκοντα αλλά και τις ατομικές ανάγκες των καταρτιζομένων.

Αποτελεσματικές στρατηγικές στην έρευνα και ανάπτυξη των εκπαιδευτικών προγραμμάτων θα μπορούσαν να οδηγήσουν σε βελτίωση των υπηρεσιών υγείας. Αυτή την έρευνα παρουσίασε η κα Ιωάννα Τσαντίλη.

 

Ακολούθησε έρευνά με τίτλο «Επικοινωνία στον χώρο της υγείας: προβλήματα και προοπτικές».

Στην ανάγκη βελτίωσης της επικοινωνίας μεταξύ ιατρών, προσωπικού νοσοκομείων και ασθενών καθώς και στα οφέλη που αυτή θα προσφέρει στην αποτελεσματικότητα των ιατρικών υπηρεσιών.

 

Η έρευνα επιβεβαιώνει ότι η αποτελεσματική επικοινωνιακή στρατηγική είναι ιδιαίτερα σημαντική στο χώρο της υγείας, καθώς συμβάλλει στην αποτελεσματική πρόληψη των ασθενειών, στην ενημέρωση των ασθενών , στην εύρυθμη λειτουργία των οργανισμών, στην προαγωγή της υγείας, στη μείωση των ανθρώπινων και υλικών πόρων, ενώ αυξάνει το βαθμό ικανοποίησης και προάγει τα κλινικά αποτελέσματα. Την έρευνα αυτή ανέπτυξε η κα Κωνσταντίνα Μπριόλα.

 

Επόμενη έρευνα που αναπτύχθηκε ήταν με θέμα:

«Διοίκηση ολικής ποιότητας και ηγεσία: ένας τρόπος βελτίωσης των υπηρεσιών ιατρικής περίθαλψης στην Ελλάδα», εξετάζοντας την ανάγκη διοικητικών μεταρρυθμίσεων και εφαρμογής καλών πρακτικών για την βελτίωση της λειτουργίας των υπηρεσιών υγείας.

 

Κρίσιμος παράγοντας για την ποιότητα στην υγεία είναι, μεταξύ άλλων, η στελέχωση με το κατάλληλο εξειδικευμένο ανθρώπινο δυναμικό, που θα είναι προσηλωμένο στην βελτίωση των παραγόμενων υπηρεσιών και θα διαθέτει το γνωσιακό υπόβαθρο, τα κατάλληλα εργαλεία υλοποίησης και δυνατότητες ευελιξίας. Η ικανοποίηση των ασθενών με μετρήσιμα στοιχεία σε μόνιμη βάση, προσβάσιμα στους πολίτες, με αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών αλλά και ανάθεση υγιούς ανταγωνισμού μεταξύ των νοσοκομείων είναι κάτι που δεν πρέπει να αμεληθεί, προκειμένου να βελτιωθούν οι υπηρεσίες υγείας και να συμπιεστεί το κόστος.

Την έρευνα παρουσίασε ο κος. Δημήτρης Κρήτας.

 

Ο Αναπληρωτής Καθηγητής Αθανάσιος Βοζίκης του Πανεπιστημίου Πειραιώς, με ειδίκευση στα Οικονομικά της Υγείας και τα Πληροφοριακά Συστήματα, έκλεισε το στρογγυλό τραπέζι ευχαριστώντας πρώτα απ’ όλα τους νέους επιστήμονες για την πληρότητα της παρουσίασης και την τεκμηρίωση των ευρημάτων των ερευνητικών τους εργασιών, καθώς και τους συνέδρους για την ενεργό συμμετοχή τους και το ενδιαφέρον που έδειξαν για τις θεματικές που αναπτύχθηκαν.

 

O κος Συμεών Σιδηρόπουλος, Πρόεδρος του ΕΟΠΕ και εμπνευστής του Συνεδρίου, απεύθυνε συγχαρητήρια στο Προεδρείο, ευχαριστώντας την διακεκριμένη Ιατρό Ενδοκρινολόγο, Δρ Παρή Ράπτη και τον Αναπληρωτή Kκαθηγητή, Αθανάσιο Βοζίκη.

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Επιχειρηματικότητα

Η ΠΡΟΚΛΗΣΗ ΤΗΣ ΔΙΑΠΡΑΓΜΑΤΕΥΣΗΣ.

«ΔΥΣΚΟΛΟΙ ΑΝΤΙΠΑΛΟΙ»: Η ΠΡΟΚΛΗΣΗ ΤΗΣ ΔΙΑΠΡΑΓΜΑΤΕΥΣΗΣ

Παρακολουθώντας τη διεθνή πολιτική σκηνή, και μάλιστα σε εκείνο το επίπεδο όπου οι δυνατοί και ισχυροί της γης μοιράζουν συμφέροντα –ίσως και τον κόσμο ολόκληρο– έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον, ως παρατηρητές, να μελετήσουμε πώς διαχειρίζονται τις δυνάμεις και τις αδυναμίες τους ώστε να πετύχουν αυτό που θεωρούν εξαρχής δεδομένο: την αποτελεσματική διαπραγμάτευση και την επίτευξη των στόχων τους.

Για τους επαγγελματίες που ασχολούνται με τη διαμεσολάβηση και τη διαπραγμάτευση είναι πάντα άξιο μελέτης και ιδιαίτερης προσοχής το πώς τελικά επιτυγχάνονται συμφωνίες στο επίπεδο όπου οι πολιτικοί διαχειρίζονται τόσο τη δική τους ψυχολογία όσο και την ψυχολογία του αντιπάλου τους, αφ’ υψηλού και με απόλυτη σιγουριά, και με ποια χαρακτηριστικά της προσωπικότητάς τους καταφέρνουν να ισορροπούν τους δύσκολους ρόλους τους, την ηγετική τους δύναμη, και να θεωρούνται πάντοτε κερδισμένοι ανεξάρτητα από το αποτέλεσμα.

Σε ένα προφανές επίπεδο, οι άνθρωποι αυτοί δείχνουν εξαρχής σκληροί και αμετακίνητοι στις διεκδικήσεις τους. Πολλές φορές ματαιώνουν εξαρχής την προσέγγιση, άλλοτε επιδιώκουν να δημιουργήσουν σύγχυση και προσβολές στους αντιπάλους τους, καμιά φορά φοβέρες και απειλές, καθώς και άλλες τεχνικές για να δείξουν τη δύναμη και την υπεροχή τους. Το πρώτο αυτό βήμα είναι η προσπάθεια να αποκτήσουν πλεονέκτημα εξαρχής δημιουργώντας αρρωστημένη ενόχληση στην άλλη πλευρά. Πολλές φορές ενισχύουν αυτή την υπερβολή με μεγάλες σιωπές, βαρεμάρα και αδιαφορία, δημιουργώντας την αίσθηση του ανεξερεύνητου αγνώστου ή επιδιώκοντας την εξάντληση της υπομονής του αντιπάλου για να σκιαγραφήσουν τις αντοχές του. Τεχνικές όμως που είναι γνωστές και στις δύο πλευρές και δεν αποτελούν παρά την πρόκληση της διαχείρισης της διαπραγμάτευσης μεταξύ πραγματικά δύσκολων αντιπάλων. Καμιά φορά η αναγνώριση ενός δύσκολου αντιπάλου που δεν δείχνει a priori την επιθυμία να βρεθεί κοινό έδαφος είναι και η πιο καθαρή μάχη.

Τα εγχειρίδια διαπραγμάτευσης είναι σαφή: η επιδίωξη είναι να βρεθεί η «ζώνη συναλλαγής» και να τοποθετηθούν πάνω της τα θεμελιώδη συμφέροντα των μερών που, ενώ φαίνονται αδιαπραγμάτευτα, είναι στην ουσία ο λόγος της επαφής και ο πυρήνας της μάχης. Για να θεωρηθεί κάποιος κατάλληλος να συμμετέχει σε αυτό το επίπεδο διαπραγματεύσεων, πρέπει να είναι ικανός να διαχειρίζεται τον εαυτό του πέρα από συναισθήματα και προσωπικές ευαισθησίες, με σιδηρά πειθαρχία. Αυτό μπορεί να είναι εγγενές χαρακτηριστικό, ωστόσο για πολλούς αποτελεί επίτευγμα συνειδητής κατανόησης και άσκησης.

Οι ειδικοί συμβουλεύουν ότι όλο το μυστικό βρίσκεται στη διαπίστωση ότι ο παραλογισμός και οι υπερβολές της άλλης πλευράς δεν αποτελούν παρά μία πανοπλία. Πρέπει να υπερβείς την εγωκεντρική σου άμυνα και την τάση να πάρεις τα πράγματα προσωπικά, ώστε να μπορέσεις να κοιτάξεις μέσα από την πανοπλία και να αξιολογήσεις την ποιότητα των αντοχών του αντιπάλου σου.

Μην αντιδράτε και μην απαντάτε σε παράλογη συμπεριφορά, ιδιαίτερα με παρατηρήσεις ή μονομερείς υποχωρήσεις. Το πρώτο θα χειροτερέψει τα πράγματα, το δεύτερο θα ενθαρρύνει την άλλη πλευρά να διατηρήσει την κακή συμπεριφορά. Μην χάνετε την ηρεμία σας εξαιτίας του εκνευρισμού που δημιουργείται. Αντίθετα, πάρτε τον χρόνο σας ή κάντε ένα διάλειμμα και προστατέψτε τον εαυτό σας από το να χάσετε την ψυχραιμία σας.

Κανείς δεν είναι προετοιμασμένος για ψυχραιμία παρά μόνο αυτός που έχει προπονηθεί αρκετά και για μεγάλο διάστημα. Ένας τρόπος διαχείρισης είναι η προετοιμασία με συνεργάτες και συμμάχους από πριν, ώστε να ετοιμάσετε πιθανά σενάρια και ρόλους. Ακόμη και προετοιμασμένες ατάκες και συλλογισμοί μπορούν να οδηγήσουν τη σκέψη σας σε μια «cool» και ουδέτερη διάθεση που θα σας κρατήσει στη στρατηγική σας. Προβάρετε κάθε πιθανή αντίδραση, ακόμη και την πιο υπερβολική, και δημιουργήστε εναλλακτικές. Κάντε το αρκετές φορές ώστε να γίνει δεύτερη φύση.

Απαραίτητη είναι επίσης η γνώση, από πριν, των δυνάμεων και των αδυναμιών του αντιπάλου, των συμμάχων και συνεργατών του, των εχθρών και των ανταγωνιστών του. Πολλές φορές η επικοινωνία μαζί τους δίνει νέα οπτική και αποκαλύπτει άλλες αιτίες ή διαδρομές που συνυπάρχουν με τις προφανείς.

Μην εμφανίζεστε μόνοι στη διαπραγμάτευση, όσο μεγάλη αυτοπεποίθηση κι αν έχετε. Ένα σύνολο συνεργατών και συμβούλων δημιουργεί την εικόνα οργανωμένου επιτελείου και επιβάλλει στον αντίπαλο προσοχή στη συμπεριφορά του. Ακόμη και το να συνοδεύεται και η άλλη πλευρά από συνεργάτες είναι θετικό. Μην φοβάστε τα πολλά άτομα ή τις πολλές γνώμες· σε αυτό το επίπεδο δημιουργείται momentum προς μια λύση – διαφορετικά η συνάντηση δεν θα γινόταν.

Χρησιμοποιήστε πρώτα τις προτάσεις σας που περιγράφουν με σαφήνεια τα συμφέροντά σας και φαίνονται ρεαλιστικές και μη προσβλητικές για την άλλη πλευρά. Προτιμότερο είναι να θέσετε εξαρχής και τα οφέλη της άλλης πλευράς, δείχνοντας ότι είστε προετοιμασμένοι και διατεθειμένοι να βρείτε κοινό τόπο και αμοιβαία ωφέλιμη λύση.

Τέλος, μετά από κάθε συνάντηση δημιουργήστε περίληψη με τα θέματα που αναδείχθηκαν και στείλτε τη σε όλα τα μέρη που εμπλέκονται και έχουν συμφέρον. Έτσι ενημερώνετε την άλλη πλευρά ότι έχετε επίγνωση του παιχνιδιού και της τεχνικής που χρησιμοποιεί, άρα ότι είστε ισάξιος αντίπαλος.


της Μαριάννας Τσούλια

Continue Reading

Προγράμματα

Ο Δήμος Θεσσαλονίκης ενώνει τις δυνάμεις του για να εκπαιδεύσει μικρούς και μεγάλους στη διάσωση ζωών!

Ο Δήμος Θεσσαλονίκης ενώνει τις δυνάμεις του με το πρόγραμμα «Χ.Ο.Π.Α. Ήρωες 112» για να εκπαιδεύσει μικρούς και μεγάλους στη διάσωση ζωών!

Περισσότερα από 70.000 παιδιά σε όλη την Ελλάδα έχουν ήδη μάθει πώς να αναγνωρίζουν τα συμπτώματα του εγκεφαλικού επεισοδίου και να σώζουν ζωές μέσα από το πρωτοποριακό εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Χ.Ο.Π.Α. Ήρωες 112» — και φέτος, χάρη στη συνεργασία με την Αντιδημαρχία Παιδείας του Δήμου Θεσσαλονίκης, το μήνυμα αυτό ταξιδεύει σε όλα τα σχολεία της πόλης!

Η Θεσσαλονίκη πρωτοστατεί στην πρόληψη

Με στόχο την ενημέρωση και ευαισθητοποίηση της σχολικής κοινότητας, η Αντιδημαρχία Παιδείας Θεσσαλονίκης στηρίζει ενεργά το πρόγραμμα «Χ.Ο.Π.Α. Ήρωες 112», θεμελιώνοντας μια ουσιαστική συνεργασία με την Παγκόσμια Καμπάνια. Στο πλαίσιο της δράσης, όλα τα παιδιά των δημοτικών σχολείων και νηπιαγωγείων της πόλης θα εκπαιδευτούν ώστε να αναγνωρίζουν τα βασικά συμπτώματα του εγκεφαλικού επεισοδίου – Χέρι, Ομιλία, Πρόσωπο – και να θυμούνται να καλούν άμεσα το 112!

Η Αντιδήμαρχος Παιδείας Θεσσαλονίκης Έφη Θεοδωράκη, τόνισε ότι η πρωτοβουλία αυτή αποτελεί «μια επένδυση στη γνώση και την πρόληψη που ξεκινά από τις μικρές ηλικίες και έχει τη δύναμη να σώσει ζωές μέσα στις ίδιες μας τις οικογένειες».

Στον παρακάτω σύνδεσμο μπορείτε να βρείτε το απόσπασμα της συνέντευξης: 

Ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα με παγκόσμια απήχηση

Το πρόγραμμα «Χ.Ο.Π.Α. Ήρωες 112» δημιουργήθηκε από το Τμήμα Εκπαιδευτικής και Κοινωνικής Πολιτικής του Πανεπιστημίου Μακεδονίας, με την υποστήριξη του Παγκόσμιου Οργανισμού Εγκεφαλικών Επεισοδίων (World Stroke Organization – WSO) και του Schools for Health in Europe Foundation (S.H.E.), σε συνεργασία με την Angels Initiative.

Η καμπάνια ξεκίνησε πιλοτικά στην Ελλάδα και πλέον εφαρμόζεται σε 37 χώρες παγκοσμίως, με στόχο να φτάσει το μήνυμα της πρόληψης σε ένα εκατομμύριο οικογένειες. Μέχρι σήμερα, πάνω από 900.000 παιδιά διεθνώς έχουν συμμετάσχει στο πρόγραμμα, αποκτώντας γνώσεις ζωής και μεταδίδοντάς τες στις κοινότητές τους.

Λίγα λόγα για τους ΧΟΠΑ Ήρωες:

Το πρόγραμμα «Χ.Ο.Π.Α. Ήρωες 112» δημιουργήθηκε από το Τμήμα Εκπαιδευτικής και Κοινωνικής Πολιτικής του Πανεπιστημίου Μακεδονίας με την υποστήριξη του Παγκόσμιου Οργανισμού για τα Εγκεφαλικά Επεισόδια (World Stroke Organization) και του Schools for Health in Europe Foundation (S.H.E.), σε συνεργασία με την Angels Initiative. 

Αποδεικνύεται ένα αποτελεσματικό εργαλείο για την εκπαίδευση των πολιτών σχετικά με τα συμπτώματα του εγκεφαλικού επεισοδίου και τη σημασία της άμεσης δράσης. Μπορείτε να δείτε ολόκληρη τη μελέτη για να μάθετε περισσότερα σχετικά με το πώς το Παγκόσμιο Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα ΧΟΠΑ Ήρωες κάνει τη διαφορά και σώζει ζωές εδώ.

Γνωρίσετε τους ΧΟΠΑ Ήρωες και βοηθήστε μας να μεταδώσουμε την γνώση για την πρόληψη του εγκεφαλικού επεισοδίου σε όλες τις οικογένειες της Ελλάδας!

Continue Reading

Επιχειρηματικότητα

5  + 1 TIPS…. ΟΡΘΗΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ!

BUSINESS COMMUNICATION

5  + 1 TIPS…. ΟΡΘΗΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ!

Είναι γνωστό πως η Επικοινωνία αποτελεί μέσο επαφής και διάδοσης μηνυμάτων μεταξύ των ανθρώπων σε προσωπικό, οικογενειακό, κοινωνικό και φυσικά επαγγελματικό επίπεδο. Στον τομέα του «Επιχειρείν», ο ρόλος της Επικοινωνίας είναι ιδιαίτερα σημαντικός για τη διαμόρφωση της εικόνας μιας επιχείρησης και την προβολή των προϊόντων και υπηρεσιών της στον αποδέκτη, που δεν είναι άλλος από τον πελάτη- καταναλωτή.

Ο ρόλος του στελέχους Επικοινωνίας έγκειται ακριβώς στην ικανότητα του να διοχετεύει με τον καλύτερο δυνατό τρόπο στην αγορά τα μηνύματα εκείνα που θα προκαλέσουν το ενδιαφέρον του ευρύ κοινού -καταναλωτών για την επιχείρηση που εκπροσωπεί.

Αυτή η μορφή επικοινωνίας διαφοροποιείται ανάλογα με το αντικείμενο της επιχείρησης, (εμπορική, τουριστική κ.α.),αποτελεί αντικείμενο σπουδών, ενώ απαιτεί ειδικές γνώσεις  και τεχνικές.

Υπάρχουν αρκετοί κανόνες επικοινωνίας που χαρακτηρίζουν έναν επιτυχημένο επικοινωνιολόγο, ωστόσο θα αναφερθούμε στους σημαντικότερους από αυτούς.

  • Η γνώση του αντικειμένου που προωθούμε αποτελεί τη βάση για τη σωστή μετάδοση του μηνύματος. Γνωρίζουμε με λεπτομέρειες το προϊόν-υπηρεσία και με τη σωστή τοποθέτηση και χρήση φωνής μεταφέρουμε στο συνομιλητή μας τους λόγους που θα τον κάνουν να το επιλέξει.

  • Ο τρόπος που θα ξεκινήσουμε μια συζήτηση σε προσωπική επαφή με τον υποψήφιο καταναλωτή παίζει σημαντικό ρόλο για την έκβαση του ποθητού αποτελέσματος, που είναι η αποδοχή του μηνύματος. Κάνουμε πάντοτε ερωτήσεις που προωθούν τη συζήτηση.

  • Το ότι είμαστε γνώστες του αντικειμένου της επικοινωνίας δε σημαίνει ότι μιλάμε ακατάπαυστα ή ότι διακόπτουμε το συνομιλητή μας σε τυχόν ερωτήσεις του. Πάνω από όλα, οφείλουμε να ακούμε και να αφουγκραζόμαστε τις ανάγκες του.

  • Οι ασκήσεις άρθρωσης βοηθούν σημαντικά στο να γίνουμε κατανοητοί από το συνομιλητή μας. Καθαρή προφορά, λέξεις κλειδιά, χροιά οικειότητας και στάση σώματος αποτελούν μερικά μονάχα από τα σημεία που οφείλουμε να εστιάσουμε κατά τη προετοιμασία μιας εταιρικής παρουσίασης  σε μεμονωμένο υποψήφιο καταναλωτή ή ομάδα.

  • Φυσικά, τόσο στην απευθείας όσο και στη γραπτή επικοινωνία δεν παραλείπουμε ποτέ να παραθέτουμε διάφορες εναλλακτικές προτάσεις που θα καταστήσουν το προϊόν που προωθούμε αναγκαίο και ανταγωνιστικό.

Σε περίπτωση που οι βασικοί κανόνες αποτελούν αρχή σε κάθε μας επαγγελματική επικοινωνία και επιθυμούμε να γνωρίζουμε ποιο είναι το μυστικό που θα μας οδηγήσει στο τελικό αποτέλεσμα, που είναι ακριβώς η επιλογή της υπηρεσίας ή του προϊόντος της επιχείρησης μας, να θυμόμαστε το εξής: Η επικοινωνία σε επαγγελματικό επίπεδο δε διαφέρει και πολύ από την καθημερινή επικοινωνία που έχουμε με ένα οικείο πρόσωπο που το εκτιμάμε και το σεβόμαστε. Είμαστε ευγενικοί, χαλαροί, το ακούμε, η επαφή μας στηρίζεται στην αλληλοκατανόηση αλλά πάνω από όλα είμαστε…Εμείς!

Από την Έλενα Τζήκα – Σύμβουλο Επικοινωνίας

Continue Reading

Trending