Connect with us

Lifestyle

Έκθεση των Ορυκτών: “Χωρίς αυτά δε ζούμε”

Άκρως επιτυχημένη η  έκθεση «Τα Ορυκτά και ο Άνθρωπος»

στο Αριστοτέλειο Μουσείο Φυσικής Ιστορίας Θεσσαλονίκης (ΑΜΦΙΘ)

      30.000 άτομα επισκέφθηκαν την έκθεση μέσα σε 6 μήνες!

Η έκθεση «Τα Ορυκτά και ο Άνθρωπος» και «Τα ορυκτά και η Τέχνη» φιλοξενήθηκε στο χώρο του ΑΜΦΙΘ, στην προβλήτα Α΄ στο Λιμάνι Θεσσαλονίκης για 6 μήνες. Ήταν επισκέψιμη, με δωρεάν είσοδο για το κοινό, από τη Δευτέρα 7 Οκτωβρίου 2019 μέχρι την Παρασκευή 13 Μαρτίου 2020, ημερομηνία που με ανακοίνωση του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού ανέστειλαν τη λειτουργία τους όλα τα μουσεία της Ελλάδας  για τον περιορισμό της εξάπλωσης του κορωνοϊού (COVID-19) και οδήγησε στην πρόωρη ολοκλήρωση της έκθεσης, αντί για την  προγραμματισμένη λήξη της που ήταν η 31η Μαΐου 2020

Την έκθεση αγκάλιασαν χιλιάδες επισκεπτών που εντυπωσιάστηκαν από τα μοναδικά εκθέματα και τον ιδιαίτερο τρόπο προβολής των ορυκτών και πετρωμάτων. Μετά από την ξενάγησή τους, έφευγαν με πολύ θετικές εντυπώσεις, καθώς είχαν έρθει σε επαφή με τον κλάδο της επιστήμης της γεωλογίας, τον σημαντικό ορυκτό πλούτο της Ελλάδας και είχαν συνειδητοποιήσει τη σπουδαιότητα των ορυκτών στην καθημερινή τους ζωή. Άλλωστε το «μήνυμα» που προέβαλε η έκθεση των ορυκτών ήταν να αντιληφθούμε ότι «ΧΩΡΙΣ ΑΥΤΑ ΔΕ ΖΟΥΜΕ»!

Η επιτυχία της έκθεσης αποτυπώνεται στα υψηλά νούμερα επισκεψιμότητας και στο μεγάλο ενδιαφέρον φορέων, σωματείων, συλλόγων και φυσικά σχολείων να την επισκεφθούν. Στις 22 εβδομάδες λειτουργίας, την έκθεση επισκέφθηκαν συνολικά 29.198 άτομα εκ των οποίων οι 11.013 ήταν παιδιά, 15.537 Έλληνες ενήλικες και 2.648 ξένοι. Οι Έλληνες επισκέπτες της έκθεσης ήταν από όλο το Νομό Θεσσαλονίκης και την ευρύτερη περιοχή της Βόρειας και Κεντρικής Μακεδονίας, της Χαλκιδικής και της Πιερίας (Δράμα, Ξάνθη, Σέρρες, Κιλκίς,  Κατερίνη, Κιλκίς, Βέροια, Καλλικράτεια, Έδεσσα, Κοζάνη, Βόλος, Πτολεμαΐδα, Κομοτηνή, Μαρμαράς), ενώ οι ξένοι ήταν τουρίστες που βρέθηκαν στη Θεσσαλονίκη τη συγκεκριμένη περίοδο, από χώρες όπως Αγγλία, Γαλλία, Ισπανία, Ιταλία, Γερμανία, Τουρκία, Ισραήλ Ρωσία και Αμερική. 

Πραγματοποιήθηκαν 230 οργανωμένες ξεναγήσεις που αφορούσαν επισκέψεις σχολείων από όλες τις εκπαιδευτικές βαθμίδες, Συλλόγων, Φορέων, Ιδρυμάτων, ενώ μέχρι τέλη Μαΐου είχαν προγραμματιστεί  άλλες περίπου 100 ξεναγήσεις 5.500 ατόμων οι οποίες ακυρώθηκαν λόγω του κορωνοϊού που οδήγησε στον πρόωρο τερματισμό της έκθεσης.

Παιδάκια νηπιαγωγείων, δημοτικών, μαθητές Γυμνασίων, ΓΕΛ και ΕΠΑΛ, φοιτητές από ΑΕΙ και ΙΕΚ, σπουδαστές σε Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας, φροντιστήρια και ιδιωτικά εκπαιδευτήρια, άτομα με ειδικές ανάγκες με τους συνοδούς τους, γονείς με παιδιά, μεμονωμένοι επισκέπτες, ενθουσιάζονταν όλοι εξίσου από τα εκθέματα, από τα περίτεχνα έργα τέχνης φτιαγμένα από εντυπωσιακά πετρώματα και κυρίως από τη χρήση των ορυκτών στην καθημερινότητά τους. 

Σημαντικοί αρωγοί που συνέδραμαν ουσιαστικά στην άψογη λειτουργία της Έκθεσης  ήταν ο Πρόεδρος του Αριστοτέλειου Μουσείου Φυσικής Ιστορίας Θεσσαλονίκης (ΑΜΦΙΘ), Ομότιμος καθηγητής Γεωλογίας ΑΠΘ, κ. Σπύρος Παυλίδης με συμπαραστάτες – στη γνωριμία  των επισκεπτών με τα ορυκτά  – εξαιρετικούς γεωλόγους ξεναγούς. Φοιτητές του Τμήματος Γεωλογίας του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, τελειόφοιτοι και απόφοιτοι γεωλόγοι, με προπτυχιακές και μεταπτυχιακές σπουδές, όλοι συμμετείχαν εθελοντικά στις καθημερινές ξεναγήσεις, με ενθουσιασμό και αγάπη για το γνωστικό τους αντικείμενο, την ορυκτολογία, την πετρολογία, την κοιτασματολογία, το οποίο και μετέδιδαν με μεράκι, υπομονή και ευγένεια. Οι επισκέπτες προσπαθούσαν να απορροφήσουν όσες περισσότερες πληροφορίες γύρω από τα ορυκτά και τις εφαρμογές τους, κάποιοι μάλιστα μικροί επισκέπτες, δήλωσαν φεύγοντας ότι «θα γίνουν γεωλόγοι όταν μεγαλώσουν»!

Τον γενικό συντονισμό των φοιτητών διεκπεραίωσε με άριστο προγραμματισμό και επίβλεψη των ξεναγήσεων ο Αναπληρωτής Καθηγητής Ορυκτολογίας του ΑΠΘ, κ. Βασίλης Μέλφος.

Στο πλαίσιο του κύκλου διαλέξεων με τίτλο «Τα Ορυκτά και ο Άνθρωπος» που διοργάνωσαν τo Αριστοτέλειο Μουσείο Φυσικής Ιστορίας Θεσσαλονίκης (ΑΜΦΙΘ) και ο Σύνδεσμος Μεταλλευτικών Επιχειρήσεων (ΣΜΕ), διακεκριμένοι ομιλητές «σύστησαν» στο κοινό τα ορυκτά και τη χρήση τους, όπως  το τσιμέντο, τις σπάνιες γαίες, τους ζεόλιθους, το ρόλο τους στην κυκλική οικονομία. 

Ομιλητές: 

Βασίλης Μέλφος,  Αναπλ. Καθηγητής του Τομέα Ορυκτολογίας-Πετρολογίας – Κοιτασματολογίας του τμήματος Γεωλογίας Α.Π.Θ. 

Κωνσταντίνος  Νικολάου,  Διευθυντής του εργοστασίου ΤΣΙΜΕΝΤΩΝ ΤΙΤΑΝ Α.Ε. Θεσσαλονίκης

Ανέστης Φιλιππίδης, Καθηγητής Ορυκτολογίας – Κοιτασματολογίας του Τμήματος Γεωλογίας του ΑΠΘ

Χρήστος Καβαλόπουλος, Μηχανικός Μεταλλείων-Μεταλλουργών Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου, Γενικός Διευθυντής ΣΜΕ 

Νίκος Αρβανιτίδηs, Δρ. Γεωλόγος Ινστιτούτου Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΙΓΜΕ)

Το ενδιαφέρον του κόσμου για την έκθεση παρέμενε αμείωτο όπως και ο ενθουσιασμός στα πρόσωπα των επισκεπτών, από τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας  που εγκαινίασε την έκθεση στις 27 Οκτωβρίου 2019 μέχρι και τους τελευταίους επισκέπτες στα μέσα Μαρτίου, κάποιοι μάλιστα με μάσκες και αντισηπτικά, που δε δίστασαν να έρθουν σε «επαφή» με τον υπέροχο και πολύχρωμο κόσμο των ορυκτών και πετρωμάτων.

«Στόχος μας ήταν να  δώσουμε την ευκαιρία στους μαθητές – μαθήτριες, φοιτητές και σ’ όλο τον κόσμο, την ευκαιρία να γνωρίσουν από κοντά τους ορυκτούς πόρους της χώρας μας, που στηρίζουν μία δραστηριότητα που είναι περίπου το 3% του ΑΕΠ της χώρας και απασχολεί σημαντικό ποσοστό  του εργατικού δυναμικού κυρίως στην Ελληνική περιφέρεια και αυτό επιτεύχθηκε», ανέφερε ο πρόεδρος του Συνδέσμου Μεταλλευτικών  Επιχειρήσεων κ. Αθανάσιος Κεφάλας. 

Η έκθεση «Τα Ορυκτά και ο Άνθρωπος τελούσε υπό την αιγίδα του ΑΠΘ και του ΣΜΕ και πραγματοποιήθηκε  με την οικονομική συνδρομή εταιρειών μελών του ΣΜΕ Βόρειας Ελλάδας.

Xρυσοί χορηγοί: Σύνδεσμος Μεταλλευτικών Επιχειρήσεων (ΣΜΕ) και ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΧΡΥΣΟΣ

Χορηγοί: Βιομηχανικά Ορυκτά Ελλάδος ΑΕ, ΓΕΩΕΛΛΑΣ, Ελληνικοί Λευκόλιθοι Α.Μ.Β.Ν.Ε.Ε, ΟΜΥΑ ΕΛΛΑΣ Α.Β.Ε.Ε,  Παυλίδης ΑΕ Μάρμαρα-Γρανίτες και Τσιμέντα ΤΙΤΑΝ ΑΕ

Μόδα

Ολυμπιακοί Αγώνες Και Ολυμπιακή Μόδα

Οι Ολυμπιακοί Αγώνες είναι εδώ, και αποτελούν κατά κοινή ομολογία ένα από τα πιο σημαντικά αθλητικά γεγονότα παγκοσμίως. Οι Αγώνες δεν είναι μόνο μια γιορτή αθλητισμού, αλλά και ένα σημαντικό μέσο πολιτιστικής ανταλλαγής, καινοτομίας και δημιουργίας νέων τάσεων. Ένα τέτοιο γεγονός όπως είναι φυσιολογικό δεν γίνεται να αφήσει ανεπηρέαστη την μόδα. 

Η επιρροή τον Ολυμπιακών αγώνων στην παγκόσμια μόδα

Η μόδα δεν μένει αμέτοχη στην επίδραση των Ολυμπιακών Αγώνων. Κάθε διοργάνωση συνοδεύεται από νέες τάσεις και καινοτομίες στον χώρο της ένδυσης τόσο αθλητικής όσο και μη. Οι σχεδιαστές συνεργάζονται με αθλητικές ομάδες και χώρες προβάλλοντας την δουλεία τους μέσα από αυτούς. Επιπλέον οι Ολυμπιακοί Αγώνες προάγουν την ιδέα της ένδυσης ως μέσο έκφρασης της εθνικής και πολιτιστικής ταυτότητας.

Στις ακόλουθες φωτογραφίες έχουμε την αποτύπωση όλων των παραπάνω μέσα από την ματιά της φωτογράφου Thalias Zerfou. Το make up και τα μαλλιά έχει επιμεληθεί ο Vaggelis Kolokotronis. Art director και stylist του συγκεκριμένου project o Lazaros Orfanidis με styling assistant την Kelly Xatzidaki.

Τρεις καταξιωμένοι σχεδιαστές υψηλής ραπτικής ενώνουν τις δυνάμεις τους δημιουργώντας μοναδικές εικόνες με άρωμα Γαλλίας και έμπνευση την γαλλική σημαία. 

Η λευκή δημιουργία είναι του Christou Paraskeuopoulou και το brand ονομάζεται Christian P.

Η κόκκινη δημιουργία είναι του Giorgou Zeti και το brand έχει την ίδια ονομασία

Η μπλε ρουά δημιουργία είναι της Alkminis Trigonaki και το brand ονομάζεται Alkmini Fashion

Models : Alexia Traiko / Sophie Geotgoulia / Melina Giakou

Lazaros Orfanidis

Fashion Consultant, Visual Merchandiser

Continue Reading

Εκδηλώσεις

Νέα Γεωργία Νέα Γενιά: Πρόγραμμα Trophy/Τροφή

Η DS Smith Hellas συμβάλλει στην ενίσχυση του μέλλοντος του αγροδιατροφικού τομέα
μέσω της υποστήριξης του προγράμματος Trophy/Τροφή του οργανισμού Νέα Γεωργία Νέα
Γενιά

Η DS Smith, κορυφαίος κατασκευαστής λύσεων βιώσιμης συσκευασίας από κυματοειδές χαρτόνι
στην Ελλάδα, συνεισφέρει έμπρακτα στην αναβάθμιση του αγροδιατροφικού τομέα της χώρας
συμμαχώντας για δεύτερη συναπτή χρονιά με τον οργανισμό «Νέα Γεωργία Νέα Γενιά» για την
ενίσχυση του κλάδου, υποστηρίζοντας αυτήν τη φορά το πρόγραμμα Trophy/Τροφή. Πιο
συγκεκριμένα, η DS Smith Hellas θα στηρίξει τρία Μeet-up του προγράμματος με κύρια θεματική
τη «Μείωση της χρήσης πλαστικού στον κλάδο της αγροδιατροφής», τα οποία θα
πραγματοποιηθούν σε τρία πανεπιστήμια της χώρας.

Τι είναι όμως τo Trophy/Τροφή;

Το Trophy/Τροφή είναι ένα πρωτοποριακό εγχείρημα, το οποίο αναδεικνύει και επιβραβεύει
καινοτόμες επιχειρηματικές ιδέες και νεοφυείς επιχειρήσεις, που δραστηριοποιούνται στους τομείς
της αγροτεχνολογίας, της τεχνολογίας τροφίμων και των agrologistic, με προϊόντα και υπηρεσίες
που χρησιμοποιούν καινοτόμες τεχνολογίες, ακόμη και σε αρχικά στάδια ανάπτυξης (pre seed).
Μέχρι σήμερα, χάρη στο συγκεκριμένο πρόγραμμα, έχουν ήδη στηριχθεί 122 νεοφυείς επιχειρήσεις
από τον συγκεκριμένο τομέα.

Τα Μeet-up είναι αναπόσπαστο κομμάτι του Trophy/Τροφή. Εκεί, φοιτητές, startupper, νέοι
επιχειρηματίες και ερευνητές έρχονται σε επαφή με ερευνητικά ιδρύματα, επενδυτές, μέντορες και
εταιρείες και μαζί αναπτύσσουν νέες πρωτοποριακές ιδέες, στο πλαίσιο βιωματικών εργαστηρίων.
Για την DS Smith, η υιοθέτηση πρακτικών βιώσιμης ανάπτυξης και κυκλικής οικονομίας βρίσκεται
στον πυρήνα των δραστηριοτήτων της και ο μετασχηματισμός του αγροδιατροφικού κλάδου μπορεί
να πλαισιωθεί από καινοτόμες και φιλικές προς το περιβάλλον λύσεις συσκευασίας, που θα
αυξήσουν την προστιθέμενη αξία των τελικών προϊόντων. Σε αυτό το πλαίσιο η εταιρεία
υποστηρίζει στα τρία meet-up τη θεματική ενότητα με τίτλο: «Μείωση της χρήσης πλαστικού στον
κλάδο της αγροδιατροφής».

Ο κ. Γιώργος Φιλιππόγλου, DS Smith Managing Director για το cluster της Ελλάδας δήλωσε:
«Είμαστε ιδιαίτερα χαρούμενοι που για μία ακόμη χρονιά βρισκόμαστε στο πλευρό της Νέας
Γεωργίας Νέας Γενιάς, καθώς μέσα από αυτή τη συνεργασία έχουμε συνεισφέρει στην
ενδυνάμωση του αγροδιατροφικού τομέα, αναδεικνύοντας παράλληλα τον κομβικό ρόλο που
διαδραματίζει η συσκευασία από κυματοειδές χαρτόνι στην ενίσχυση της βιώσιμης ανάπτυξης της
χώρας».

Τα τρία Meet-up με τη στήριξη της DS Smith Hellas, είναι τα ακόλουθα :
-TrophyTροφή Meet-up σε συνδιοργάνωση με το Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών.
– TrophyTροφή Meet-up σε συνδιοργάνωση με το Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου.
– TrophyTροφή Meet-up σε συνδιοργάνωση με το Πανεπιστήμιο Μακεδονίας.

Η κα Έφη Λαζαρίδου, CEO του οργανισμού Νέα Γεωργία Νέα Γενιά δήλωσε: «Τo Trophy/Τροφή
είναι μία ουσιαστική πρωτοβουλία που διασυνδέει την πανεπιστημιακή κοινότητα με τη βιομηχανία
και την αγορά στον κρίσιμο κλάδο της αγροδιατροφής. Κάθε χρόνο φέρνει εκατοντάδες φοιτητές και
ερευνητές σε επαφή με καινοτόμες επιχειρήσεις μέσα από τα Trophy/Τροφή meetup που
διεξάγονται σε πανεπιστήμια σε όλη την Ελλάδα και αποτελούν μία αποτελεσματική πλατφόρμα
ανταλλαγής επιχειρηματικών ιδεών και εμπειριών. Πάνω από 700 φοιτητές έχουν συμμετάσχει τα
τελευταία δύο χρόνια στα meetup του προγράμματος, εργάστηκαν στην ανάπτυξη καινοτόμων
λύσεων και ξεκίνησαν να σχεδιάσουν τα πρώτα τους επιχειρηματικά βήματα. Η DS Smith, μία
πρωτοπόρος εταιρεία στον κλάδο της συσκευασίας από κυματοειδές χαρτόνι που επενδύει σε
βιώσιμες πρακτικές υποστηρίζει από την πλευρά της 3 meetup, εμπλουτίζοντας το περιεχόμενο
της πρωτοβουλίας Trophy/Τροφή».

Η DS Smith παγκοσμίως έχει έδρα το Λονδίνο και είναι μέλος του FTSE 100, ενώ
δραστηριοποιείται σε 34 χώρες απασχολώντας περίπου 30.000 άτομα με την ιστορία της να
ανάγεται στις επιχειρήσεις παραγωγής συσκευασιών από το 1940. Στην Ελλάδα, η εταιρεία έχει
παρουσία τα τελευταία 65 χρόνια με εργοστάσια στην Κόρινθο, τη Θεσσαλονίκη και την Κρήτη,
απασχολώντας συνολικά πάνω από 400 εργαζομένους. Η DS Smith Hellas υποστηρίζει έμπρακτα
την πρωτοβουλία του Trophy/Τροφή του οργανισμού Νέα Γεωργία Νέα Γενιά, με στόχο να
ενισχύσει την καινοτομία και τη βιωσιμότητα στο ελληνικό οικοσύστημα της αγροδιατροφής, με ένα
ουσιαστικό και αξιόπιστο εγχείρημα επιτάχυνσης της νεοφυούς επιχειρηματικότητας.
Το Trophy/Τροφή υλοποιεί με επιτυχία ο οργανισμός Νέα Γεωργία Νέα Γενιά, μέσα
από την ιδρυτική δωρεά του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος (ΙΣΝ).

Continue Reading

Εκδηλώσεις

Το 4o Taste Halkidiki Festival στα Νέα Μουδανιά!

Το Επιμελητήριο Χαλκιδικής ανακοινώνει τη διοργάνωση του 4ου Φεστιβάλ Γαστρονομίας Χαλκιδικής,TASTE HALKIDIKI, που θα πραγματοποιηθεί στην Προβλήτα Νέων Μουδανιών, σε συνεργασία με το Δήμο Νέας Προποντίδας. Η εκδήλωση αποτελεί μέρος των δράσεων TASTE HALKIDIKI, που στόχο έχουν την ανάδειξη του γαστρονομικού πλούτου της περιοχής και είναι μία πρωτοβουλία του προέδρου Γιάννη Κουφίδη και του Δ.Σ. του Επιμελητηρίου Χαλκιδικής.

Στο 4o TASTE HALKIDIKI FESTIVAL τοπικοί παραγωγοί ελιάς, ελαιόλαδου, μελιού, τυροκομικών, αρτοποιημάτων, ζυμαρικών, κρασιών, μπίρας, αποσταγμάτων, από όλη τη Χαλκιδική, θα εκθέτουν τα προϊντα τους στους επισκέπτες, οι οποίοι θα έχουν τη δυνατότητα να ενημερωθούν για αυτά, να τα γευτούν, αλλά και τα προμηθευτούν. Στον ειδικά διαμορφωμένο χώρο της μαγειρικής, σεφ από καταξιωμένα εστιατόρια της περιοχής θα μαγειρέψουν ζωντανά ιδιαίτερα πιάτα, τα οποία οι επισκέπτες θα έχουν την ευκαιρία να δοκιμάσουν, βασισμένα σε τοπικές συνταγές και αξιοποιώντας τα προϊόντα των εκθετών. Παρουσιαστής της εκδήλωσης θα είναι ο γνωστός δημοσιογράφος και παρουσιαστής Κωστής Ζαφειράκης, ο οποίος με το δικό του μοναδικό τρόπο θα παρουσιάσει τους παραγωγούς και τις ζωντανές μαγειρικές επιδείξεις. 

Όπως με κάθε ευκαιρία τονίζει ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου Χαλκιδικής Γιάννης Κουφίδης, το TASTEHALKIDIKI αποτελεί θεσμό και αναδεικνύει την γαστρονομία της Χαλκιδικής, ως μια εναλλακτική μορφή τουρισμού. Μέσα από τις δράσεις του, προβάλλονται τα τοπικά προϊόντα και οι άνθρωποι πίσω από αυτά, αναδεικνύονται περιοχές τουριστικές και μη, αναβιώνουν ξεχασμένες συνταγές και έθιμα, επιμηκύνεται η τουριστική σεζόν, συνδέεται ο πρωτογενής τομέας και η μεταποίηση και τις υπηρεσίες του τουρισμού και τελικά, ενισχύεται η οικονομική ανάπτυξη του τόπου. Την υλοποίησή του προγράμματος έχει αναλάβει η εταιρεία Chef Stories, εταιρία Συμβούλων Marketing & Γαστρονομίας και Διοργάνωσης Γαστρονομικών εκδηλώσεων (www.chefstories.gr), που έχει εμπνευστεί όλο το concept, το branding, αλλά και τη διοργάνωση των δράσεων Taste Halkidiki.


Continue Reading

Trending