Connect with us

Επιχειρηματικότητα

Έρευνα Προοπτικών Απασχόλησης

Έρευνα Προοπτικών Απασχόλησης της ManpowerGroup για το Γ’ Τρίμηνο 2018

Το 24% των εργοδοτών προβλέπει αύξηση του αριθμού των απασχολούμενων
για τους επόμενους τρεις μήνες

Οι Συνολικές Προοπτικές Απασχόλησης διαμορφώνονται στο +15%,
παραμένοντας σχετικά σταθερές σε σχέση με το προηγούμενο τρίμηνο
και παρουσιάζοντας βελτίωση κατά 3 ποσοστιαίες μονάδες σε σχέση
με το αντίστοιχο τρίμηνο του προηγούμενου έτους

• Οι Έλληνες εργοδότες αναμένουν αισιόδοξες προθέσεις προσλήψεων για το Γ’ Τρίμηνο του 2018. Το 24% των εργοδοτών προβλέπει αύξηση του αριθμού των απασχολούμενων, μόλις το 4% αναμένει μείωση ενώ το 70% δεν αναμένει κάποια αλλαγή.
• Οι ισχυρότερες αγορές εργασίας προβλέπονται στον τομέα της Γεωργίας, όπου οι Συνολικές Προοπτικές Απασχόλησης ανέρχονται σε +23%, αποτελώντας την ισχυρότερη πρόβλεψη που αναφέρθηκε από την έναρξη της έρευνας στην Ελλάδα το 2008. Παράλληλα, οι εργοδότες του τομέα των Μεταφορών & Επικοινωνιών αναφέρουν αισιόδοξα σχέδια προσλήψεων, με Προοπτικές της τάξης του +19%, ενώ στους τομείς του Ηλεκτρισμού, Φυσικού Αερίου & Ύδρευσης και του Εμπορίου (Χονδρική & Λιανική) αναφέρονται Προοπτικές της τάξης του +18%.
• Οι πιο αδύναμες Προοπτικές, της τάξης του +6%, καταγράφονται από τους εργοδότες του τομέα των Κατασκευών.
• Οι Συνολικές Προοπτικές Απασχόλησης στην Ευρύτερη Περιφέρεια Αττικής ανέρχονται σε +17%, ενώ οι εργοδότες στη Βόρεια Ελλάδα καταγράφουν Προοπτικές Απασχόλησης της τάξης του +12%.
• Μεταξύ των προβλέψεων που αφορούν στο μέγεθος οργανισμού, οι ισχυρότερες προοπτικές προσλήψεων αναμένονται από τους εργοδότες των Μεγάλων επιχειρήσεων, με Συνολικές Προοπτικές Απασχόλησης της τάξης του +26%.

Οι Έλληνες εργοδότες αναμένουν αισιόδοξες προθέσεις προσλήψεων για το τρίτο τρίμηνο του 2018, σύμφωνα με την Έρευνα για τις Προθέσεις Προσλήψεων της ManpowerGroup, όπως ανακοινώθηκε σήμερα από τη ManpowerGroup Ελλάδας. Σε συνέχεια της εποχικής προσαρμογής των δεδομένων, οι Συνολικές Προοπτικές Απασχόλησης ανέρχονται σε +15%. Τα σχέδια προσλήψεων διατηρούνται σχετικά σταθερά σε σύγκριση με το προηγούμενο τρίμηνο και βελτιώνονται κατά 3 ποσοστιαίες μονάδες σε σχέση με το αντίστοιχο τρίμηνο του προηγούμενου έτους.

ManpowerGroup – Εξέλιξη του Δείκτη Προοπτικών Απασχόλησης στην Ελλάδα

“Στην Ελλάδα, η ανάκαμψη της οικονομικής δραστηριότητας τελικώς κερδίζει έδαφος. Οι ελληνικές εξαγωγές επιταχύνονται από την ισχυρή ανάκαμψη της διεθνούς οικονομίας και η έναρξη της τουριστικής περιόδου αναμένεται να δώσει νέα ώθηση στην απασχόληση και στις λιανικές πωλήσεις. Η αγορά εργασίας παρουσιάζει ανοίγματα, με θετική ισχύ για ανάπτυξη και δημιουργία θέσεων εργασίας, όπως σε τμήματα τεχνολογίας πληροφοριών ΙΤ και εξυπηρέτησης πελατών. Η έλλειψη ταλέντου παραμένει η βασική πρόκληση που αντιμετωπίζουν οι ελληνικές επιχειρήσεις και είναι πιο σημαντικό από ποτέ να ακολουθήσουν μια στρατηγική «εισροής εγκεφάλων», που θα περιλαμβάνει την ανάπτυξη ταλέντων και δεξιοτήτων”, δηλώνει ο κος Μπάμπης Καζαντζίδης, Γενικός Εμπορικός Διευθυντής της ManpowerGroup Ελλάδας.

Αναλυτικά: Συγκρίσεις ανά Τομέα Οικονομικής Δραστηριότητας

Κατά το Γ’ Τρίμηνο του 2018, προβλέπονται αυξήσεις του εργατικού δυναμικού και στους εννέα τομείς οικονομικής δραστηριότητας, με τους εργοδότες του τομέα Γεωργίας να καταγράφουν τις ισχυρότερες Συνολικές Προοπτικές Απασχόλησης, της τάξης του +23%. Παράλληλα, οι εργοδότες του τομέα των Μεταφορών & Επικοινωνιών αναφέρουν αισιόδοξα σχέδια προσλήψεων, με Προοπτικές της τάξης του +19%, ενώ στους τομείς του Ηλεκτρισμού, Φυσικού Αερίου & Ύδρευσης και του Εμπορίου (Χονδρική & Λιανική) αναφέρονται Προοπτικές της τάξης του +18%. Σταθερή δραστηριότητα προσλήψεων αναμένεται σε δύο τομείς, με Προοπτικές της τάξης του +14%  στον τομέα των Χρηματοοικονομικών, Ασφαλειών, Ακίνητης Περιουσίας και Παροχής Υπηρεσιών προς Επιχειρήσεις και στον τομέα του Τουρισμού. Στο μεταξύ, οι πιο αδύναμες Προοπτικές, της τάξης του +6%, καταγράφονται από τους εργοδότες του τομέα των Κατασκευών.

Οι προθέσεις προσλήψεων βελτιώνονται σε πέντε από τους εννέα τομείς οικονομικής δραστηριότητας σε σύγκριση με το προηγούμενο τρίμηνο, με σημαντικότερη την αύξηση κατά 4 ποσοστιαίες μονάδες στον τομέα της Γεωργίας, και κατά 2 ποσοστιαίες μονάδες στον τομέα του Εμπορίου (Χονδρική & Λιανική). Ωστόσο, οι Προοπτικές αποδυναμώνονται σε τέσσερις τομείς, συμπεριλαμβανομένου και του τομέα των Κατασκευών, όπου οι εργοδότες αναφέρουν μείωση της τάξης των 6 ποσοστιαίων μονάδων. Παράλληλα, τα σχέδια προσλήψεων εμφανίζονται αποδυναμωμένα κατά 5 ποσοστιαίες μονάδες στον τομέα του Ηλεκτρισμού, Φυσικού Αερίου & Ύδρευσης και στον τομέα του Δημοσίου και Κοινωνικών Υπηρεσιών.

Σε σχέση με το τρίτο τρίμηνο του 2017, οι προοπτικές προσλήψεων ενισχύονται σε επτά από τους εννέα τομείς οικονομικής δραστηριότητας. Σημαντικές βελτιώσεις, της τάξης των 13 ποσοστιαίων μονάδων, καταγράφονται στον τομέα του Ηλεκτρισμού, Φυσικού Αερίου & Ύδρευσης και στον τομέα των Μεταφορών & Επικοινωνιών, ενώ οι Προοπτικές για τον τομέα του Τουρισμού εμφανίζονται ενισχυμένες κατά 11 ποσοστιαίες μονάδες. Σημαντικές αυξήσεις καταγράφονται και για τον τομέα του Εμπορίου (Χονδρική & Λιανική) και τον τομέα της Γεωργίας, με τις Προοπτικές να βελτιώνονται κατά 8 και 5 ποσοστιαίες μονάδες, αντίστοιχα. Ωστόσο, οι εργοδότες του τομέα των Χρηματοοικονομικών, Ασφαλειών, Ακίνητης Περιουσίας και Παροχής Υπηρεσιών προς Επιχειρήσεις αναφέρουν σημαντική μείωση, της τάξης των 11 ποσοστιαίων μονάδων.

Συγκρίσεις ανά μέγεθος οργανισμού*

Οι εργοδότες αναμένουν αυξήσεις του αριθμού των απασχολουμένων και στις τέσσερις κατηγορίες μεγέθους οργανισμού κατά το προσεχές τρίμηνο. Οι εργοδότες των Μεγάλων επιχειρήσεων αναφέρουν στιβαρά σχέδια προσλήψεων, με Συνολικές Προοπτικές Απασχόλησης της τάξης του +26%. Παράλληλα, σταθερή αύξηση του αριθμού απασχολουμένων προβλέπεται από τους εργοδότες στις Μεσαίες επιχειρήσεις, με Προοπτικές της τάξης του +15%, ενώ οι Προοπτικές ανέρχονται σε +12% και +11% για τις Μικρού και Πολύ Μικρού μεγέθους επιχειρήσεις, αντίστοιχα.

Σε σύγκριση με το δεύτερο τρίμηνο του 2018, οι Προοπτικές εμφανίζονται μειωμένες κατά 4 ποσοστιαίες μονάδες για τους εργοδότες στις Μικρές επιχειρήσεις και κατά 3 ποσοστιαίες μονάδες για τους εργοδότες στις Πολύ Μικρές επιχειρήσεις. Ωστόσο, οι Προοπτικές για τις επιχειρήσεις Μεσαίου μεγέθους παραμένουν σχετικά σταθερές, ενώ οι εργοδότες στις Μεγάλες επιχειρήσεις αναφέρουν βελτίωση της τάξης των 3 ποσοστιαίων μονάδων.

Σε σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα του προηγούμενου έτους, οι εργοδότες στις Πολύ Μικρές επιχειρήσεις αναφέρουν μέτρια βελτίωση της τάξης των 6 ποσοστιαίων μονάδων, και οι Προοπτικές για τους εργοδότες των Μικρών και Μεγάλων επιχειρήσεων αυξάνονται κατά 2 ποσοστιαίες μονάδες. Παράλληλα, οι Προοπτικές στην κατηγορία των Μεσαίων επιχειρήσεων παραμένουν σχετικά σταθερές.

Διεθνείς Συγκρίσεις

Περίπου 60.000 εργοδότες σε 44 χώρες και επικράτειες συμμετείχαν στην έρευνα της ManpowerGroup για τη σφυγμομέτρηση της αναμενόμενης δραστηριότητας στην αγορά εργασίας* κατά το Γ’ Τρίμηνο του 2018. Όλοι οι συμμετέχοντες απάντησαν στην εξής ερώτηση: «Ποια πιστεύετε ότι θα είναι η μεταβολή στο συνολικό αριθμό των ατόμων που απασχολούνται στον οργανισμό σας, στην περιοχή ευθύνης σας, κατά τους τρεις επόμενους μήνες, μέχρι και το τέλος Σεπτεμβρίου 2018, σε σχέση με το τρέχον τρίμηνο;»

Τα αποτελέσματα για το τρίτο τρίμηνο υποδεικνύουν ότι, παρά το αβέβαιο γεωπολιτικό κλίμα, η αυτοπεποίθηση των εργοδοτών παραμένει γενικά ανθεκτική σε όλο τον πλανήτη. Ο αριθμός απασχολουμένων αναμένεται να αυξηθεί λιγότερο ή περισσότερο σε όλες τις χώρες και επικράτειες, με εξαίρεση την Ιταλία, όπου οι Προοπτικές εμφανίζονται αρνητικές για δεύτερο διαδοχικό τρίμηνο. Η πλειοψηφία των εργοδοτών που ερωτήθηκαν αναφέρει ότι θα διατηρήσει ή θα αυξήσει τον αριθμό των ατόμων που απασχολεί, και μόλις ένα μικρό ποσοστό προτίθεται να μειώσει τον αριθμό απασχολουμένων του. Παραδείγματα αξιοσημείωτης αισιοδοξίας είναι η Φινλανδία, όπου οι Προοπτικές είναι οι ισχυρότερες που έχουν καταγραφεί από την έναρξη της έρευνας στη χώρα αυτή, πριν από έξι χρόνια, και η Κίνα, όπου οι εργοδότες αναφέρουν τα πιο αισιόδοξα σχέδια προσλήψεων των τελευταίων τριών ετών. Αντίθετα, η πρόβλεψη για τον Παναμά είναι η πιο αδύναμη που έχει καταγραφεί από την έναρξη της έρευνας το 2010, ενώ η πρόβλεψη για τη Νέα Ζηλανδία είναι η λιγότερο αισιόδοξη που έχει καταγραφεί από το 2009.

Σε σύγκριση με τα αποτελέσματα του προηγούμενου τριμήνου, οι προβλέψεις βελτιώνονται σε 19 χώρες και επικράτειες, μειώνονται σε 18 και διατηρούνται αμετάβλητες σε επτά. Ωστόσο, όταν οι προβλέψεις συγκρίνονται με το ίδιο διάστημα του προηγούμενου έτους, διαφαίνεται ένα πιο ευνοϊκό κλίμα, καθώς οι προθέσεις προσλήψεων βελτιώνονται σε 24 χώρες, μειώνονται σε μόλις 12 και διατηρούνται αμετάβλητες σε επτά.** Σε παγκόσμιο επίπεδο, τα ισχυρότερα σχέδια προσλήψεων Γ’ Τριμήνου καταγράφονται στην Ιαπωνία, την Κροατία, την Ταϊβάν, την Ουγγαρία και τις Ηνωμένες Πολιτείες. Οι πιο αδύναμες προβλέψεις καταγράφονται στην Ιταλία, τον Παναμά και την Ισπανία.

Στην Ευρώπη, τη Μέση Ανατολή και την Αφρική (περιφέρεια ΕΜΕΑ), αναμένεται αύξηση του αριθμού των απασχολουμένων σε 25 από τις 26 χώρες. Οι εργοδότες στην Κροατία αναφέρουν τα ισχυρότερα σχέδια προσλήψεων τρίτου τριμήνου στην περιφέρεια, και μοιράζονται με την Ιαπωνία τις ισχυρότερες προθέσεις προσλήψεων παγκοσμίως. Οι εργοδότες στην Ιταλία καταγράφουν τις πιο αποδυναμωμένες προοπτικές της περιφέρειας, καθώς και, όπως αναφέρθηκε παραπάνω, τις μόνες αρνητικές προθέσεις προσλήψεων στις 44 χώρες και επικράτειες που συμμετέχουν στην έρευνα.

Ο αριθμός των απασχολούμενων αναμένεται να αυξηθεί και στις οκτώ χώρες και επικράτειες της Ασίας-Ωκεανίας. Οι εργοδότες σε Ιαπωνία και Ταϊβάν αναφέρουν τις πιο αισιόδοξες προβλέψεις της περιφέρειας, ενώ οι πιο αδύναμες προβλέψεις της περιφέρειας καταγράφονται σε Νέα Ζηλανδία και Αυστραλία.

Θετικές Προοπτικές αναφέρονται και στις 10 χώρες της Βόρειας, Νότιας και Κεντρικής Αμερικής που συμμετείχαν στην έρευνα. Για τρίτο διαδοχικό τρίμηνο, οι εργοδότες στις Ηνωμένες Πολιτείες αναφέρουν τα ισχυρότερα σχέδια προσλήψεων στην αμερικανική ήπειρο, ενώ οι ευκαιρίες για τα άτομα που αναζητούν εργασία αναμένεται να είναι πιο αδύναμες στον Παναμά και τη Βραζιλία.

* Τα σχόλια αυτής της ενότητας βασίζονται σε εποχικά προσαρμοσμένα δεδομένα, όπου αυτά υπάρχουν. Τα δεδομένα για την Κροατία και την Πορτογαλία δεν είναι εποχικά προσαρμοσμένα.
** Η Κροατία εντάχθηκε στην έρευνα κατά το προηγούμενο τρίμηνο και δεν διατίθενται δεδομένα σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα του προηγούμενου έτους.

Εκδηλώσεις

Νέα Γεωργία Νέα Γενιά: Πρόγραμμα Trophy/Τροφή

Η DS Smith Hellas συμβάλλει στην ενίσχυση του μέλλοντος του αγροδιατροφικού τομέα
μέσω της υποστήριξης του προγράμματος Trophy/Τροφή του οργανισμού Νέα Γεωργία Νέα
Γενιά

Η DS Smith, κορυφαίος κατασκευαστής λύσεων βιώσιμης συσκευασίας από κυματοειδές χαρτόνι
στην Ελλάδα, συνεισφέρει έμπρακτα στην αναβάθμιση του αγροδιατροφικού τομέα της χώρας
συμμαχώντας για δεύτερη συναπτή χρονιά με τον οργανισμό «Νέα Γεωργία Νέα Γενιά» για την
ενίσχυση του κλάδου, υποστηρίζοντας αυτήν τη φορά το πρόγραμμα Trophy/Τροφή. Πιο
συγκεκριμένα, η DS Smith Hellas θα στηρίξει τρία Μeet-up του προγράμματος με κύρια θεματική
τη «Μείωση της χρήσης πλαστικού στον κλάδο της αγροδιατροφής», τα οποία θα
πραγματοποιηθούν σε τρία πανεπιστήμια της χώρας.

Τι είναι όμως τo Trophy/Τροφή;

Το Trophy/Τροφή είναι ένα πρωτοποριακό εγχείρημα, το οποίο αναδεικνύει και επιβραβεύει
καινοτόμες επιχειρηματικές ιδέες και νεοφυείς επιχειρήσεις, που δραστηριοποιούνται στους τομείς
της αγροτεχνολογίας, της τεχνολογίας τροφίμων και των agrologistic, με προϊόντα και υπηρεσίες
που χρησιμοποιούν καινοτόμες τεχνολογίες, ακόμη και σε αρχικά στάδια ανάπτυξης (pre seed).
Μέχρι σήμερα, χάρη στο συγκεκριμένο πρόγραμμα, έχουν ήδη στηριχθεί 122 νεοφυείς επιχειρήσεις
από τον συγκεκριμένο τομέα.

Τα Μeet-up είναι αναπόσπαστο κομμάτι του Trophy/Τροφή. Εκεί, φοιτητές, startupper, νέοι
επιχειρηματίες και ερευνητές έρχονται σε επαφή με ερευνητικά ιδρύματα, επενδυτές, μέντορες και
εταιρείες και μαζί αναπτύσσουν νέες πρωτοποριακές ιδέες, στο πλαίσιο βιωματικών εργαστηρίων.
Για την DS Smith, η υιοθέτηση πρακτικών βιώσιμης ανάπτυξης και κυκλικής οικονομίας βρίσκεται
στον πυρήνα των δραστηριοτήτων της και ο μετασχηματισμός του αγροδιατροφικού κλάδου μπορεί
να πλαισιωθεί από καινοτόμες και φιλικές προς το περιβάλλον λύσεις συσκευασίας, που θα
αυξήσουν την προστιθέμενη αξία των τελικών προϊόντων. Σε αυτό το πλαίσιο η εταιρεία
υποστηρίζει στα τρία meet-up τη θεματική ενότητα με τίτλο: «Μείωση της χρήσης πλαστικού στον
κλάδο της αγροδιατροφής».

Ο κ. Γιώργος Φιλιππόγλου, DS Smith Managing Director για το cluster της Ελλάδας δήλωσε:
«Είμαστε ιδιαίτερα χαρούμενοι που για μία ακόμη χρονιά βρισκόμαστε στο πλευρό της Νέας
Γεωργίας Νέας Γενιάς, καθώς μέσα από αυτή τη συνεργασία έχουμε συνεισφέρει στην
ενδυνάμωση του αγροδιατροφικού τομέα, αναδεικνύοντας παράλληλα τον κομβικό ρόλο που
διαδραματίζει η συσκευασία από κυματοειδές χαρτόνι στην ενίσχυση της βιώσιμης ανάπτυξης της
χώρας».

Τα τρία Meet-up με τη στήριξη της DS Smith Hellas, είναι τα ακόλουθα :
-TrophyTροφή Meet-up σε συνδιοργάνωση με το Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών.
– TrophyTροφή Meet-up σε συνδιοργάνωση με το Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου.
– TrophyTροφή Meet-up σε συνδιοργάνωση με το Πανεπιστήμιο Μακεδονίας.

Η κα Έφη Λαζαρίδου, CEO του οργανισμού Νέα Γεωργία Νέα Γενιά δήλωσε: «Τo Trophy/Τροφή
είναι μία ουσιαστική πρωτοβουλία που διασυνδέει την πανεπιστημιακή κοινότητα με τη βιομηχανία
και την αγορά στον κρίσιμο κλάδο της αγροδιατροφής. Κάθε χρόνο φέρνει εκατοντάδες φοιτητές και
ερευνητές σε επαφή με καινοτόμες επιχειρήσεις μέσα από τα Trophy/Τροφή meetup που
διεξάγονται σε πανεπιστήμια σε όλη την Ελλάδα και αποτελούν μία αποτελεσματική πλατφόρμα
ανταλλαγής επιχειρηματικών ιδεών και εμπειριών. Πάνω από 700 φοιτητές έχουν συμμετάσχει τα
τελευταία δύο χρόνια στα meetup του προγράμματος, εργάστηκαν στην ανάπτυξη καινοτόμων
λύσεων και ξεκίνησαν να σχεδιάσουν τα πρώτα τους επιχειρηματικά βήματα. Η DS Smith, μία
πρωτοπόρος εταιρεία στον κλάδο της συσκευασίας από κυματοειδές χαρτόνι που επενδύει σε
βιώσιμες πρακτικές υποστηρίζει από την πλευρά της 3 meetup, εμπλουτίζοντας το περιεχόμενο
της πρωτοβουλίας Trophy/Τροφή».

Η DS Smith παγκοσμίως έχει έδρα το Λονδίνο και είναι μέλος του FTSE 100, ενώ
δραστηριοποιείται σε 34 χώρες απασχολώντας περίπου 30.000 άτομα με την ιστορία της να
ανάγεται στις επιχειρήσεις παραγωγής συσκευασιών από το 1940. Στην Ελλάδα, η εταιρεία έχει
παρουσία τα τελευταία 65 χρόνια με εργοστάσια στην Κόρινθο, τη Θεσσαλονίκη και την Κρήτη,
απασχολώντας συνολικά πάνω από 400 εργαζομένους. Η DS Smith Hellas υποστηρίζει έμπρακτα
την πρωτοβουλία του Trophy/Τροφή του οργανισμού Νέα Γεωργία Νέα Γενιά, με στόχο να
ενισχύσει την καινοτομία και τη βιωσιμότητα στο ελληνικό οικοσύστημα της αγροδιατροφής, με ένα
ουσιαστικό και αξιόπιστο εγχείρημα επιτάχυνσης της νεοφυούς επιχειρηματικότητας.
Το Trophy/Τροφή υλοποιεί με επιτυχία ο οργανισμός Νέα Γεωργία Νέα Γενιά, μέσα
από την ιδρυτική δωρεά του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος (ΙΣΝ).

Continue Reading

Επιχειρηματικότητα

Επιχειρηματική ευελιξία υψηλόβαθμα στελέχη

Είναι τα υψηλόβαθμα στελέχη σε συνεχή ετοιμότητα;

Επιχειρήσεις και οργανισμοί έχουν επενδύσει σε ανθρώπους με υψηλές προδιαγραφές, που συνήθως έχουν το ανώτατο επίπεδο γνώσεων (επιθυμητό προσόν: μεταπτυχιακός τίτλος ή σε ελάχιστες περιπτώσεις διδακτορικό), πολυετή εμπειρία στην ίδια ή σε συναφή δραστηριότητα, με την οποία ασχολούνται στην παρούσα επιχείρηση ή οργανισμό, και ειδικές ανά περίπτωση δεξιότητες.

Αναφερόμαστε στα υψηλόβαθμα στελέχη με μεγάλες αποδοχές, ικανοποιητικό πακέτο επιπρόσθετων παροχών (-bonus-) με τη μορφή οικονομικής ενίσχυσης, ακόμη και με παροχή επαυξημένου ποσοστού επί των πραγματοποιούμενων πωλήσεων, προσφοράς κινητού τηλεφώνου, επαγγελματικού αυτοκινήτου με ορισμένη χρήση καυσίμων, δικαιώματος ελεύθερης χρήσης του διαδικτύου με χρέωση της εταιρείας ή προσφοράς ενός φορητού προσωπικού υπολογιστή, κ.λ.π.

Είναι αλήθεια, ότι η επιβίωση και ανάπτυξη των επιχειρήσεων ή των οργανισμών στην υπάρχουσα παγκοσμιοποιημένη ανταγωνιστική αγορά απαιτεί από την επιχείρηση ευελιξία, ετοιμότητα και δράση με υψηλή αποτελεσματικότητα. Η στασιμότητα είναι ανεπίτρεπτη. Απεναντίας, η ταχύτητα προσαρμογής και η σωστή δράση βοηθά τις επιχειρήσεις να διαχειριστούν τις αλλαγές με επιτυχία υιοθετώντας  σύγχρονες μεθόδους και αρχές. Σε όλα αυτά, κυρίαρχος είναι ο ρόλος των υψηλόβαθμων στελεχών. Είναι άραγε αυτά τα στελέχη, ανά πάσα στιγμή, σε ετοιμότητα για να αντιμετωπίσουν δύσκολες καταστάσεις, να διαχειριστούν αλλαγές ή κρίσεις προς όφελος της επιχείρησης ή του οργανισμού;

Πολλές είναι οι περιπτώσεις στελεχών, που δε διέγνωσαν έγκαιρα την κρίση που πλησίαζε την επιχείρηση ή δεν μπόρεσαν να δράσουν έγκαιρα στις αναμενόμενες και αναγκαίες αλλαγές πριν έρθει η κρίση στην επιχείρηση.

Ένας από τους λόγους είναι ότι πολλά στελέχη εγκλωβίζονται στις δικές τους απόψεις και εκτιμήσεις και συχνά αρνούνται να αποδεχτούν και δυσκολότερα να πιστέψουν στη χρήσιμη πληροφορία, που κυκλοφορεί μέσα στην επιχείρηση από τους ανθρώπους της που είναι πιο κοντά στις αγορές, στους πελάτες, στους προμηθευτές, στους ανταγωνιστές και μάλιστα σε ημερήσια βάση.

Άλλος λόγος είναι η αδυναμία ύπαρξης ενός συστήματος που να απεγκλωβίζει τα υψηλόβαθμα στελέχη από τις πεποιθήσεις τους και να τους θέτει σε διαρκή επαγρύπνηση και ετοιμότητα. Αυτό θα οδηγήσει στην αναγνώριση του κινδύνου και την εφαρμογή μιας προληπτικής ή διορθωτικής ενέργειας πολύ πριν η κρίση πλησιάσει την επιχείρηση ή η επίδοση της επιχείρησης ακολουθήσει πτωτική πορεία. Δεν είναι σπάνιο το φαινόμενο που μέτοχοι, επενδυτές, εργαζόμενοι αλλά και πελάτες, απορροφούν, σε μικρό ή μεγάλο ποσοστό, τον κακό χειρισμό των καταστάσεων από τα υψηλόβαθμα στελέχη, τα οποία κατά κύριο λόγο έχουν το βάρος των ευθυνών που απορρέουν από τις αποφάσεις τους σε στρατηγικό επίπεδο.

Πως λοιπόν θα διεγερθούν τα υψηλόβαθμα στελέχη να βρίσκονται σε συνεχή και πλήρη ετοιμότητα προς κάθε κατεύθυνση και μπροστά σε κάθε απειλή ή κίνδυνο; Είναι οι επιπρόσθετες παροχές που θα υποκινήσουν ανώτατα, ανώτερα ή μεσαία στελέχη; Είναι χρήσιμη η εκτίμηση αποδοτικότητας στελέχους σε συσχετισμό με το ποσοστό  χρήσης της επιπρόσθετης παροχής;

Η έρευνα και ο έλεγχος για το αν οι επιπρόσθετες παροχές συμβάλλουν στη βελτίωση της ποιότητας ζωής των υψηλόβαθμων στελεχών εκτός εργασίας περισσότερο από το να τους υποκινούν να λειτουργούν ως εργαλεία για την αύξηση της αποδοτικότητάς τους,  πιθανόν να βοηθήσουν την επιχείρηση ή τον οργανισμό σε μια πιο ορθολογική παροχή των ειδικών αμοιβών.

Πράγματι, η ετοιμότητα των υψηλόβαθμων στελεχών σε κάθε κίνδυνο ή απαίτηση αλλαγής μπορεί να αναπτυχθεί και να βελτιώνεται διαρκώς, αν τα στελέχη έχουν το ενδιαφέρον και η επιχείρηση τα υποκινεί και αξιολογεί την απόδοσή τους, σε συνάρτηση με τις υψηλές αμοιβές και παροχές και τον βαθμό που αυτές χρησιμοποιούνται για την βελτίωση της επίδοσης της επιχείρησης ή του οργανισμού.

Της Στέλλας Γκιώση,

Οικονομολόγου MBA, EXECUTIVE

Continue Reading

Επιχειρηματικότητα

8+1 Συμβουλές για Καλύτερη Προώθηση Προϊόντων και Υπηρεσιών

Η προώθηση προϊόντων και υπηρεσιών αποτελεί κρίσιμο στοιχείο για την επιτυχία κάθε επιχείρησης. Είναι ο τρόπος με τον οποίο οι επιχειρήσεις επικοινωνούν την αξία και τα οφέλη των προϊόντων ή των υπηρεσιών τους στους καταναλωτές, επηρεάζοντας την απόφαση αγοράς. Χωρίς κατάλληλη προώθηση, ακόμη και το πιο καινοτόμο προϊόν μπορεί να παραμείνει άγνωστο στο κοινό και να μην αποδώσει τα αναμενόμενα κέρδη. Σε μια εποχή που ο ανταγωνισμός είναι έντονος και οι καταναλωτές έχουν περισσότερες επιλογές από ποτέ, η ανάγκη για αποτελεσματικές στρατηγικές μάρκετινγκ γίνεται επιτακτική. Οι καταναλωτές σήμερα έχουν πρόσβαση σε πληθώρα πληροφοριών και είναι πιο ενημερωμένοι και απαιτητικοί.

Έτσι, η ανάπτυξη μιας ισχυρής στρατηγικής προώθησης μπορεί να βοηθήσει μια επιχείρηση να ξεχωρίσει από τον ανταγωνισμό.

  1. Γνωρίστε τους Πελάτες σας – Τα χαρακτηριστικά των πελατών σας (ηλικία, εισοδήματα, φύλο, εκπαίδευση, οικογενειακή κατάσταση, επάγγελμα, τόπος κατοικίας) πρέπει να αποτελούν τον οδηγό της επιλογής των μεθόδων προώθησης που θα επιλέξετε: ηλεκτρονική ή έντυπη αλληλογραφία, προβολή σε εφημερίδες και περιοδικά, ραδιόφωνο, τηλεόραση, διαδίκτυο, κ.α.
  2. Προϋπολογίστε – Εξετάστε τον προϋπολογισμό σας και καθορίσετε τι μπορείτε να διαθέσετε στην προώθηση. Εξετάστε τις κινήσεις των ανταγωνιστών σας και υπολογίστε πόσο ξοδεύουν για το μάρκετινγκ τους.  Ζητήστε από τις διαφημιστικές εταιρείες να σας δώσουν αναλυτικά στοιχεία απόδοσης διαφημίσεων ανά κλάδο και γεωγραφική περιοχή.
  3. Μοιράστε τα Χρήματά σας – Επιλέξτε περισσότερες από μια μεθόδους για την προσέγγιση των ομάδων και της αγοράς που στοχεύετε.  Επιστολές, έντυπη και ηλεκτρονική διαφήμιση, ραδιόφωνο, κ.α. λειτουργούν συνδυαστικά για την ενίσχυση του μηνύματος. Το βασικό στοιχείο είναι η επανάληψη.
  4. Σκεφτείτε Δημιουργικά – Μερικές φορές οι καλύτερες ιδέες απαιτούν περισσότερη έμπνευση παρά χρήματα. Σκεφτείτε νέες μεθόδους προώθησης της επωνυμίας σας:  σε χαρτί περιτυλίγματος, σε ποντίκια των υπολογιστών, κλπ.
  5. Προωθήστε το Προφίλ σας – Η προώθηση του προφίλ σας διαφημίζει το όνομα σας, το τι είστε ή το βασικό σας μήνυμα, δημιουργεί και διατηρεί την παρουσία σας στην αγορά. Η διαφήμιση προϊόντων αποσκοπεί σε άμεσες ενέργειες, όπως η προώθηση κάποιας ειδικής έκπτωσης, ή το να πείσετε τους πελάτες να τηλεφωνούν για περισσότερες πληροφορίες.
  6. Μετρήστε το Αποτέλεσμα – Χρησιμοποιήστε μια ειδική προσφορά, ή το όνομα ενός πωλητή σας για να διευκολυνθείτε στη μέτρηση της επιτυχίας ή αποτυχίας κάποιας συγκεκριμένης διαφήμισης.
  7. Αξιολογήστε και Εκτιμήστε – Αφιερώστε χρόνο με τους πελάτες σας για να προσδιορίστε γιατί είναι ικανοποιημένοι ή όχι. Ετοιμάστε ένα σύντομο ερωτηματολόγιο για τον προσδιορισμό του τρόπου ζωής τους και το κίνητρο των αγορών τους.
  8. Μην το παραμελείτε – Πολλές επιχειρήσεις δεν θεωρούν τη διαφήμιση ως ένα πάγιο έξοδο. Αν δεν επενδύετε χρήματα στη διαφήμιση οι πωλήσεις γενικώς θα πέσουν. Καθορίστε τα έξοδα διαφήμισης μέσα στον προϋπολογισμό σας και ακολουθήστε το σχέδιο σας σε καλές και κακές οικονομικές περιόδους.
  9. Μη γίνεστε ο Διαφημιστής σας – Πολλές επιχειρήσεις αγωνίζονται για την αύξηση των πωλήσεών τους χωρίς να ξοδεύουν χρήματα στη διαφήμιση. Είναι αποτελεσματικότερο το να ξοδέψετε κάτι παραπάνω και να συνεργαστείτε με κάποια διαφημιστική εταιρεία ή έναν ειδικό σύμβουλο, παρά να προσπαθείτε μόνοι σας να παράγετε τη διαφήμισή σας. Οι διαφημίσεις που δεν σχεδιάζονται επαγγελματικά μπορεί να μην αποφέρουν το επιθυμητό αποτέλεσμα και πολλές φορές να δώσουν κακή εικόνα της επιχείρησής σας.
Continue Reading

Trending