Connect with us

Επίκαιρα Πρόσωπα

«Αφιέρωμα» Η Κρήτη επιχειρεί: Νατάσα Γρηγοράκη

Η Νατάσα Γρηγοράκη είναι συνιδιοκτήτρια ενός καταστήματος κινητής τηλεφωνίας “Γερμανός”, 15 χρόνια στο Ηράκλειο της Κρήτης και συνιδρύτρια του μη κερδοσκοπικού οργανισμού Women Do Business , τα τελευταία δύο χρόνια, που διαπραγματεύεται την επιχειρηματική ανισότητα στα δύο φύλα.

Είναι σύζυγος και μητέρα τριών αγοριών 20, 18 και 14 χρονών.

Είναι ένας συνδυασμός παραδοσιακής επιχείρησης, με μία κοινωνική επιχείρηση όπου και οι δύο έχουν στόχο τον άνθρωπο , την εξέλιξη και την επικοινωνία .

Η ενασχόληση της στο κατάστημα Γερμανός έχει πρωταρχικό σκοπό την εξυπηρέτηση των καταναλωτών σε λύσεις τεχνολογίας , νέων υπηρεσιών και προγραμμάτων επικοινωνίας .
Η δράση της στο Women Do Business, στοχεύει στην προαγωγή της γυναικείας επιχειρηματικότητας , στην διαχείριση της ανισότητας της, καθώς επίσης και στην κατάργηση των στερεοτύπων .
Πώς παντρεύτηκαν αυτά τα δύο?
Οι πολλαπλοί ρόλοι στους οποίους πρέπει να ανταπεξέλθει επιτυχημένα μία γυναίκα ( εργαζόμενη, επιχειρηματίας, σύντροφος, σύζυγος, μητέρα), βιώνοντας το προσωπικά, ως πρώην στέλεχος επιχειρήσης, αλλά και ως ιδιοκτήτρια επιχείρησης την ώθησαν στη δημιουργία του μη κερδοσκοπικού οργανισμού Women Do Business, ως co- founder με την Έρη Παυλάκη ώστε να αλλάξει το ποσοστό της γυναικείας ένταξης στην επιχειρηματικότητα.

-Πιστεύετε πως ο τομέας με τον οποίο ασχολείστε μπορεί να έχει εξέλιξη στο μέλλον;

Σίγουρα και οι δύο τομείς είναι εξελίξιμοι.

Οι τηλεπικοινωνίες, το διαδίκτυο, η τεχνολογία που στοχεύει στις έξυπνες λύσεις και εφαρμογές στην καθημερινότητα μας, στην εργασία ,στην ψυχαγωγία, στην έρευνα, καθώς επίσης και στην ανθρώπινη επικοινωνία, αποτελούν μία από τις πρωταρχικές ανάγκες του σημερινού/ ης επαγγελματίας και της σημερινής οικογένειας, προς εξοικονομήση του χρόνου και της ποιότητας ζωής τους.

Από την άλλη, η υποστήριξη, η ενδυνάμωση, η καθοδήγηση για την υλοποίηση της επιχειρηματικής ιδέας μιας γυναίκας- μέσω του Women Do Business- συνεισφέρει στην αύξηση της επιχειρηματικότητας με συνέπεια τη βελτίωση της οικονομίας μιας χώρας. Επιπλέον εξελίσσεται ο τομέας αυτός μεσω ευκαιριών που προκύπτουν με φρέσκες ιδέες και πρωτοποριακές κοινωνικές επιχειρήσεις όπου θα συμβάλουν σε λύσεις μεγάλων παγκόσμιων προβλημάτων.

-Πώς μπορούμε να ενισχύσουμε τη γυναικεία επιχειρηματικότητα στην Ελλάδα;

Η ενίσχυση της γυναικείας επιχειρηματικότητας στην Ελλαδα θεωρώ πως πρέπει να στοχεύει σε δύο παράγοντες..
Ο πρώτος παράγοντας αφορά την υποστήριξη σε γυναίκες- μητέρες που θέλουν να δραστηριοποιηθούν στο επιχειρείν και όχι μόνο, χωρίς να ψάχνουν λύσεις για τα παιδιά τους οι οποίες έπρεπε να θεωρούνται δεδομένες.
Περισσότεροι κρατικοί παιδικοί σταθμοί για να μπορέσει μία γυναίκα να αφοσιωθεί στην επιχείρηση της, αλλά και να έχει στελέχη εργαζόμενες γυναίκες- μητέρες, που δεν θα σταματήσουν να εργάζονται λόγω έλλειψης βοήθειας για τα παιδιά τους.
Επιδόματα στήριξης σε όλες τις γυναίκες ανάλογα με το οικονομικό τους πλαίσιο, κυρίως για τα πρώτα χρόνια ανατροφής των παιδιών και δημιουργία κατάλληλων εργασιακών χωρών που θα συνυπάρχουν οι γυναίκες επιχειρηματίες με τα παιδιά τους.

Ο δεύτερος παράγοντας που μπορεί να αποτελέσει γερό θεμέλιο για την αύξηση της γυναικείας επιχειρηματικότητας, είναι η ενημέρωση από το ίδιο το εκπαιδευτικό σύστημα με σκοπό την κατάργηση των στερεοτύπων και την ενδυνάμωση των γυναικών. Αρχικά ενημέρωση για την επιχειρηματικότητα γενικά, τις ευκαιρίες που δίνονται μέσα από το επιχειρείν, την καινοτομία και τις νέες ιδέες με βιωματική προσέγγιση και ενσυναίσθηση . Στη συνέχεια την κατάργηση των στερεοτύπων από τη μικρή ηλικία και στα δύο φύλα ,ότι οι οικογενειακές υποχρεώσεις, η ανατροφή και ανάληψη ευθυνών του σπιτιού επιβαρύνει κατεξοχήν τη γυναίκα , ώστε η γυναίκα να έχει ακριβώς τις ίδιες ευκαιρίες και την ίδια δυναμική με τον άντρα, αλλά και ώστε το οικογενειακό περιβάλλον να είναι υποστηρικτικό στα επιχειρηματικά σχέδια της γυναίκας.

Με αυτούς τους δύο τρόπους, μπορεί να ενισχυθεί η γυναικεία επιχειρηματικότητα στην Ελλάδα εφόσον δύο από τους βασικούς λόγους που η γυναίκα δεν ξεκινάει στο επιχειρείν είναι οι οικογενειακές υποχρεώσεις και η έλλειψη αυτοπεποίθησης.
Σε αυτή τη συνθήκη, το Women Do Business με τις δράσεις του όπως 1)τα event διά ζωσης 2)τα online event και workshop 3) το mentoring – καθοδήγηση και 4)τη δικτύωση, στοχεύουν στην ενδυνάμωση της γυναίκας.

-Πιστεύετε ότι μία γυναίκα πρέπει να επιδιώξει μία καριέρα αν το επιθυμεί, με όποιο τίμημα και αν συνεπάγεται αυτό;

Ανεξάρτητα αν είσαι γυναίκα ή άντρας, η επιδίωξη μιας καριέρας με όποιο τίμημα και αν συνεπάγεται αυτό, έχει να κάνει με το “τι αντέχει ο καθένας” σαν προσωπικότητα και όχι ως φύλο.
Η επιδίωξη μιας καριέρας έχει να κάνει με προσωπικά κίνητρα, με την ταύτιση του οράματος από το οποίο εμπνέεσαι και με τη βιωσιμότητα που μπορεί να προσφέρει η καριέρα αυτή, ώστε να υπάρχει ισορροπία σε προσωπικό και επαγγελματικό επίπεδο.

-Πώς αντιμετωπίζω τα κακόβουλα σχόλια;

Αν και όταν, υπάρξουν κακόβουλα σχόλια τα αντιμετωπίζω με την κατάλληλη διερεύνηση γιατί δημιουργήθηκαν.
Αν υπάρχει υπόσταση γι’ αυτά -με στεναχωρουν- κάνοντας όμως την αξιολόγηση μου , επαναπροσδιορίζω τους στόχους μου, τις δράσεις μου και πιθανόυς τρόπους που θα μπορούσαν να έχουν αποφευχθεί.
Αν δεν υπάρχει καμία υπόσταση ύπαρξης των κακόβουλων αυτών σχολίων, απλά τα προσπερνάω πατώντας γερά στα πόδια μου και συνεχίζοντας αυτό για το οποίο πιστεύω , αλλά και ελκύω με γνώμονα την αυθεντικότητα την αμεσότητα και την προσωπική σχέση που δημιουργώ με τους πελάτες και με τις γυναίκες του δικτύου μας.

-Ποια τα σχέδιά σας για το μέλλον?

Σε προσωπικό επίπεδο τα σχέδια μου για το μέλλον είναι να έχω περισσότερο χρόνο ποιοτικό για τον εαυτό μου και την οικογένειά μου κάτι που συνδέεται με τα σχέδιά μου και επαγγελματικά.

Θεωρώ θετική πρόκληση για μένα να δημιουργήσω μία ομάδα στο κατάστημα κινητής τηλεφωνίας που θα προσφέρει την καλύτερη εμπειρία εξυπηρέτησης στον καταναλωτή με μετρήσιμα αποτελέσματα και κατ’ επέκταση επίτευξη των στόχων της ομάδας.

Επίσης θέλω να αποκτήσω την πιστοποίηση για την εκπαίδευση ενηλίκων κυρίως στον τομέα της πώλησης.

Τα σχέδια μας στο Women Do Business είναι εν όψει των παραπάνω δυσκολιών στις οποίες έρχεται αντιμέτωπη η γυναίκα επιχειρηματίας, η δημιουργία ενός mom hub , καθώς επίσης και η έναρξη μιας καμπάνιας στα social media σε περιοχές της Κρήτης για την κατάργηση των στερεοτύπων από τις μικρές ηλικίες.
Τέλος η ύπαρξη Ακαδημίας για ενδυνάμωση της γυναικείας επιχειρηματικότητας και ηγεσίας σε μόνιμη βάση, καθώς επίσης και την εδραίωση του mentoring ως αναπόσπαστο πεδίο καθοδήγησης και έναρξης μιας επιχειρηματικής ιδέας με τους κατάλληλους συνεργάτες.

Επίκαιρα Πρόσωπα

«Αφιέρωμα» Η Θεσσαλία επιχειρεί: Καλλιόπη Τζήκα

Η σημερινή ενασχόληση της Καλλιόπης ,ξεκίνησε πριν είκοσι χρόνια. Παρόλο που ως τότε εργαζόταν σε οικογενειακή επιχείρηση ένδυσης, διαπιστώνοντας  κάποια στιγμή την αξία της ασφάλισης και γνωρίζοντας το επάγγελμα του ασφαλιστή εκ του σύνεγγυς, αποφάσισε να δραστηριοποιηθεί σε αυτό.

Ήταν και είναι του χαρακτήρα της ,η προσφορά στον άνθρωπο και το επάγγελμα του ασφαλιστή είναι ακριβώς αυτό. Προσφέρει συμβουλευτική σε πολύ σοβαρά θέματα όπως προστασία οικογένειας, κάλυψη δαπανών εξόδων νοσοκομειακής περίθαλψης , δημιουργία ομαδικών συμβολαίων των εργαζομένων για τις επιχειρήσεις, ασφαλίσεις κτιριακών εγκαταστάσεων και εξοπλισμού επιχειρήσεων , χρηματοοικονομικά προγράμματα σύνταξης – αποταμίευσης κ.α.

Πιστεύει ακράδαντα ότι ο ασφαλιστικός διαμεσολαβητής δεν  εξασκεί επάγγελμα αλλά κοινωνικό έργο. Εξασφαλίζει ποιότητα ζωής, προστασία νοικοκυριών, στήριξη και ενθάρρυνση στην επιχειρηματικότητα.

Αυτό ακριβώς την γοήτευσε, καθώς και οι απεριόριστες δυνατότητες που σου δίνει ένα επάγγελμα που βρίσκεται σε ανοδική πορεία στην Ελλάδα, δεδομένου ότι η ασφαλιστική συνείδηση στον Έλληνα τείνει συνεχώς αυξανόμενη, ακολουθώντας τα Ευρωπαικά πρότυπα και ιδιαίτερα τώρα που η κλιματική αλλαγή άρχισε να φέρνει άσχημα καιρικά φαινόμενα με καταστροφικά αποτελέσματα σε νοικοκυριά και επιχειρήσεις.

Άλλωστε, μην ξεχνάμε ότι η ιδιωτική ασφάλιση είναι ένας τομέας ζωτικής σημασίας για την πορεία της χώρας, μπορεί να συμβάλει σημαντικά στην  βιώσιμη ανάπτυξη, στο δημογραφικό και να εξασφαλίσει δημοσιονομική ισορροπία.

-Πως μπορούμε να ενισχύσουμε τη γυναικεία επιχειρηματικότητα στην Ελλάδα;

Επειδή όλα ξεκινάνε μέσα από την οικογένεια, αρχικά λοιπόν η γυναίκα πρέπει να έχει την στήριξή της. Tην ώθηση από τους αγαπημένους της ανθρώπους ότι μπορεί να τα καταφέρει, παρόλο που η ίδια το γνωρίζει.

Κατά δεύτερον, χρειάζεται η αμέριστη υποστήριξη από την πλευρά της πολιτείας, με χρηματοδοτικά εργαλεία, επιδοτούμενα προγράμματα, εκπαίδευση σε οικονομικές, φορολογικές και ψηφιακές δεξιότητες, θέματα τα οποία μας απασχολούν ιδιαίτερα στο Εθνικό Επιμελητηριακό Δίκτυο Ελληνίδων Γυναικών Επιχειρηματιών (ΕΕΔΕΓΕ), γιαυτό και οι δράσεις μας κινούνται προς αυτή την κατεύθυνση.

Επίσης, η πολιτεία θα πρέπει να στηρίξει την μητρότητα των επιχειρηματιών κατά τις χρονικές περιόδους κύησης, λοχείας και ανατροφής τέκνων. Είναι μια πρόταση μας, ως Επιμελητήριο Λάρισας,  Επιτροπή Γυναικείας Επιχειρηματικότητας του Επιμελητηρίου Λάρισας και του ( ΕΕΔΕΓΕ), προς το Υπουργείο Εργασίας, μία πρόταση η οποία δείχνει να έχει θετική εξέλιξη.

Αν η γυναίκα στηριχθεί οικονομικά σε αυτές τις κρίσιμες και ευαίσθητες περιόδους, όχι μόνο θα σωθεί η επιχείρηση της αλλά θα μεγαλουργήσει.

Προφανώς βέβαια,  μια τέτοιου είδους κίνηση από την πλευρά της κυβέρνησης, θα προτρέψει και πολλές νέες γυναίκες , που βρίσκονται προ των πυλών δημιουργίας οικογένειας, να ασχοληθούν με το επιχειρείν.

-Τι θα συμβουλεύατε σε μια νέα επιχειρηματία που θα επιθυμούσε να
ασχοληθεί με το αντικείμενο σας. Ποιες δυσκολίες και προκλήσεις καλείται να αντιμετωπίσει;

Η πώληση ενός ασφαλιστικού προιόντος, δεν είναι και η ευκολότερη που υπάρχει,  διότι πρόκειται για ένα άυλο προιόν.Χρειάζεται πίστη στον θεσμό της ασφάλισης, αγάπη για τον άνθρωπο,επίσης  ενσυναίσθηση , υπομονή, ευγενική επιμονή και αυτοπεποίθηση είναι απαραίτητα χαρακτηριστικά που πρέπει να διαθέτει κανείς για να σταθεί επάξια στον χώρο της ασφάλισης.

Αλλά πάνω από όλα να έχει αξίες ηθικής και τιμιότητας.Στοιχεία τα οποία, σε βάθος χρόνου αναγνωρίζονται από τους πελάτες και οι πωλήσεις αυξάνονται μέσω των συστάσεων λόγω του επαγγελματικού προφίλ που θα έχει καταφέρει να δημιουργήσει και της εμπιστοσύνης που θα έχει εμπνεύσει.

Απαραίτητη προϋπόθεση προφανώς, η καλή γνώση των προϊόντων, η συνεχής εκπαίδευση, επιμόρφωση και επίσης καλή γνώση της ψηφιακής τεχνολογίας.

Ο συνδυασμός των άνωθεν είναι τα θεμέλια για την ανοικοδόμηση της επαγγελματικής της εξέλιξης και επιτυχίας.

-Ποιους κλάδους προβλέπετε ότι θα κατακτήσουν ή σε ποιους εκτιμάτε ότι
θα διαπρέψουν οι γυναίκες εργαζόμενες στο μέλλον;

Δεν νομίζω ότι υπάρχει κλάδος που αδυνατεί η γυναίκα να διαπρέψει, εξαιρουμένων των κλάδων που έχουν ως απαραίτητη προϋπόθεση την μυϊκή δύναμη, αλλά και εκεί υπάρχουν εξαιρέσεις. 

 Είναι ευκαιρία τώρα, στην νέα εποχή ψηφιακού μετασχηματισμού που ανατέλλει, οι γυναίκες να γίνουν κυρίαρχες στην αγορά, διεκδικώντας αυτό που τους αξίζει.

Ο στόχος της γυναίκας πλέον ,δεν θα είναι μόνο ο βιοπορισμός, αλλά η ισότητα σε όλα τα επίπεδα, η καταξίωση της και η επίτευξη εκ μέρους της, υψηλής ποιότητας ζωής.

Οι γυναίκες επιχειρηματίες παρόλο που αντιμετωπίζουν μεγαλύτερα προβλήματα σε σχέση με τούς άντρες για την επίτευξη των στόχων τους, ωστόσο διαθέτουν ιδιαίτερες ικανότητες και δεξιότητες, όπως είναι ο έλεγχος και η πρόληψη του κινδύνου και η αξιολόγηση στελεχών και συνεργατών, με αποτέλεσμα να δίνουν προστιθέμενη αξία στην βιωσιμότητα των επιχειρήσεων.

-Ποια είναι τα σχέδια σας για το μέλλον;

Επαγγελματικά, νοιώθω , ευχαριστημένη για την έως εδώ πορεία μου, μια πορεία πού μου έφερε στο διάβα της, επιτυχίες, βραβεύσεις σε Πανελλήνιο επίπεδο αλλά και επίπεδο Βορείου Ελλάδος, μέσα από την οποία δημιουργήθηκε ένα αξιόλογο χαρτοφυλάκιο πελατών, με αναμενόμενες βέβαια δυσκολίες και αποτυχίες. 

Αυτό βέβαια δεν σημαίνει ότι δεν συνεχίζω να προσπαθώ, με αγάπη για το επάγγελμα που επέλεξα. Ταυτόχρονα  ξοδεύω και αρκετή από την ενέργειά μου, στην προσφορά μου στον άνθρωπο, μέσα από σειρά δράσεων για το κοινό καλό, εκπροσωπώντας έναν μεγάλο φορέα της επιχειρηματικότητας, όπως είναι το Επιμελητήριο Λάρισας, με ιδιαίτερη ευαισθησία και προσφορά στο γυναικείο επιχειρείν.

Θα ήθελα να κλείσω με μια συμβουλή, προς τις γυναίκες που σκέφτονται να ασχοληθούν με το επιχειρείν. Να νικήσουν τους φόβο της αποτυχίας, να αφοσιωθούν στον στόχο τους με πίστη, υπομονή και επιμονή, σκεπτόμενες ότι  είναι μοναδικές, δυνατές και υπάρχει μόνο ένας δρόμος, αυτός της επιτυχίας και είναι μαγικά εκεί.

Άλλωστε, όπως είπε και ο Καναδός συγγραφέας Bryan Tracy, κάθε μεγάλη επιτυχία, έρχεται μετά από μια μακρά περίοδο σκληρής δουλειάς, προς μια κατεύθυνση, έχοντας έναν ξεκάθαρο στόχο.

Continue Reading

Επίκαιρα Πρόσωπα

«Αφιέρωμα» Η Θεσσαλία επιχειρεί: Σταυρούλα Παπαδέα

Έχουν περάσει σχεδόν δεκαπέντε χρόνια από τότε που εντάχθηκε η Σταυρούλα στην οικογένεια του EFILIAL TRAVEL, το οποίο δραστηριοποιείται στον τομέα του τουρισμού εδώ και 35 χρόνια – την «βαριά» δηλαδή , βιομηχανία της χώρας μας. Ιδιοκτήτρια ενός ταξιδιωτικού γραφείου με βάση την πόλη της Λάρισας, και έχει αναλάβει αποκλειστικά τον πεδίο που αφορά στην διαμόρφωση και υλοποίηση , εξατομικευμένων ταξιδιών πάνω στις ανάγκες του εκάστοτε επισκέπτη/πελάτη/εταιρία.

Μιλήστε μας λίγο για την εταιρία σας, ποια τυχόν προβλήματα υπάρχουν και ποια εφόδια πρέπει να έχει μια γυναίκα για να προχωρήσει

Εδώ θα χρειαστεί να χωρίσω την απάντησή μου σε δύο σκέλη. Αρχικά τα «προβλήματα» που θα προτιμούσα να ονομάσω προκλήσεις και έπειτα τα εφόδια και τρόπο σκέψης που χρειάζεται μια γυναίκα.

Όσον αφορά στο πρώτο σκέλος, οι προκλήσεις ενός ελεύθερου επιχειρηματία είναι συνήθη εφόσον αναφερόμαστε για μια ελεύθερη αγορά , με υγιή ή μη ανταγωνισμό και όλο το ρίσκο του επιχειρείν που ενυπάρχει σε αυτή. Ειδικότερα όμως και συγκεκριμενοποιώντας τον χρονικό ορίζοντα στην εποχή του covid 19 , η δική μας ασχολία έχει πληγεί όπως κατανοείτε και εσείς σημαντικά. Δεν μιλάμε για μια περίοδο που η δουλειά κάνει την λεγόμενη «κοιλιά» αλλά για μια κατακόρυφη πτώση της ζήτησης ήτοι και των εσόδων. Συνεπώς εδώ επέρχεται πλέον η πρόκληση της επιβίωσης.

Περνώντας στο δεύτερο σκέλος  θα επιλέξω να πως , πως οι περισσότερες γυναίκες έχουν ήδη όλα τα πηγαία εφόδια για να προχωρήσουν. Πολύ κουράγιο, μεγάλη περιέργεια και μια δύναμη που ως δια μαγείας την κάνει να ξεπερνά έναν σκόπελο απλά και μόνο για να πάει στον επόμενο και όχι να επαναπαυθεί στις δάφνες της. Προχωρώντας σε αυτά που μπορούν να αποκτηθούν , θα έλεγα την δημιουργικότητα , την υπομονή , την προσαρμοστικότητα και πάνω απ’ όλα αυτά , το πραγματικό μεράκι για αυτό που έχει επιλέξει να κάνει.

Πιστεύετε πως ο τομέας με τον οποίο ασχολείστε μπορεί να έχει εξέλιξη στο μέλλον;

Σίγουρα ναι , ίσως όμως με διαφορετικό τρόπο. Οι ανάγκες όπως και η επιλογές του τρόπου ταξιδιών , έχουν αλλάξει άρδην την τελευταία δεκαετία. Όπως ανέφερα παραπάνω , η προσαρμοστικότητα είναι το μυστικό της βιωσιμότητας και ανάπτυξης. Είναι σημαντικό λοιπόν να παρατηρούμε τι συμβαίνει γύρω μας ώστε να ανταποκρινόμαστε και να ξεπερνάμε τις προσδοκίες των ανθρώπων που μας εμπιστεύονται.

Τι θα προτείνατε σε μια νέα γυναίκα επιχειρηματία που κάνει τώρα τα 
πρώτα της βήματα στον χώρο.

Να χτίσει . Να οργανωθεί σιγά σιγά  να μην κυνηγήσει μια άμεση επιτυχία – σαν πυροτέχνημα. Τα μικρά βήματα , τουλάχιστον για εμένα, βοηθούν για διάφορους λόγους. Μειώνουν το ρίσκο – είτε αυτό είναι οικονομικό είτε ψυχολογικό, αυτό δηλαδή που κυρίως σε αποτρέπει από το να κάνεις την εκκίνηση. Επιπλέον, σου αφήνουν περιθώριο να κάνεις μικρά λάθη και να μαθαίνεις διορθώνοντάς τα. Να ελπίζουν να κάνουν λάθη και να είναι υπέρμαχοι αυτών – δεν υπάρχει πιο υγιής και σίγουρο τρόπος να εξελιχθείς. Έπειτα σου δίνουν το χρόνο να αποκτήσεις μια ολιστική εικόνα των συνισταμένων της αγοράς, κάτι το οποίο θέλει συνεχή παρακολούθηση κυρίως στο πλαίσιο της παρατήρησης.

Σημαντικό είναι να αφουγκράζεσαι χωρίς να κρίνεις , να κάνεις πολλές ερωτήσεις στον εαυτό σου αλλά και σε άλλους. Οι συζητήσεις με ανθρώπους στο χώρο του γενικού εμπορίου , σχεδόν πάντα έχουν να σου δώσουν είτε μια καινούρια πληροφορία είτε μια καινούρια οπτική.

Τέλος , οτιδήποτε και αν είναι αυτό στο οποίο κάποιος επιλέξει να δραστηριοποιηθεί , να συμπεριλάβει τα ταξίδια ως ένα αναγκαίο κομμάτι της προετοιμασίας. Όσα περισσότερα ερεθίσματα δεχτούμε , ακόμη κ αν φαινομενικά δεν συνδέονται με την δουλειά μας, βοηθούν στην συνδυαστική σκέψη και στην δημιουργία πρωτοπόρων ιδεών ή υβριδικών λύσεων.

Ποια είναι τα σχέδια σας για το άμεσο μέλλον;

Σκοπεύω να μείνω στο κομμάτι της ταξιδιωτικής εμπειρίας. Είναι ένας κόσμος που όσο και αν κατά διαστήματα φέρνει αρκετό στρες, είναι κάτι που αγαπώ και το κάνω με πολλή αγάπη, προσήλωση και μεράκι. Σπουδαίο ζήτημα να παίρνεις ευχαρίστηση από εκεί που περνάς σχεδόν όλη σου την ημέρα. Ακρογωνιαίος λίθος θα έλεγα μιας ισορροπημένη ζωή.

Continue Reading

Επίκαιρα Πρόσωπα

«Αφιέρωμα» Η Θεσσαλία επιχειρεί: Οίκος Μόδας VATRIMA

Ο Οίκος Μόδας VATRIMA αποτελείται από 3 σχεδιάστριες μόδας, οι αδερφές Βασιλική, Τριανταφυλλιά και Μαριάννα Κατσούρα, συνεχίζουνε ως 2η γενιά την οικογενειακή επιχείρηση 20 ετών, από το 2001, μαζί με την μητέρα τους και ιδρύτρια του ατελιέ VATRIMA, Παρασκευή Μίχου – Κατσούρα, αναγνωρισμένης μοντελίστ και ειδήμων της υψηλής ραπτικής, με εμπειρία άνω των 40 ετών. 

Σχεδιάζουν και δημιουργούν ρούχα υψηλής ραπτικής, νυφικά και τουάλετες υψηλής αισθητικής, αλλά και prêt a porter de luxe κομμάτια, όπως παλτό, ταγιέρ, φορέματα, καπαρντίνες, από όμορφα υφάσματα, πιο ευκολοφόρετα και πάντα με μια δόση πολυτέλειας.

Οι νυφικές και αμπιγιέ γόβες που δημιούργησαν φέτος, συμπληρώνουν άψογα τις δημιουργίες τους, μαζί με τις χειροποίητες τσάντες και τα αξεσουάρ.

Δημιούργησαν στην Covid εποχή μια casual athleisure συλλογή από T- Shirts, hoodies, φούτερ φόρμες και φορέματα από βαμβάκι ή βελούδο.

Απαραίτητο και χρήσιμο αξεσουάρ της εποχής οι stylish μάσκες προστασίας από καπιτονέ ύφασμα ή βαμβακερές, αξεσουάρ για τα μαλλιά (κορδέλες και scrunchies), προσπαθώντας να προσαρμοστούν στη νέα πραγματικότητα και τα νέα δεδομένα.

1. Ο τίτλος του περιοδικού μας είναι businesswoman.gr .  τι σας έρχεται   
στο μυαλό όταν ακούτε αυτήν την λέξη.

Μια δυναμική γυναίκα της σύγχρονης εποχής, τολμηρή, θαρραλέα, επίμονη, αλλά και υπομονετική, που τολμά να επιχειρεί, να πραγματοποιεί τα όνειρά της, να δημιουργεί συμμάχους, συμπορευτές στην διαδρομή της, κόντρα στις δύσκολες συνθήκες των εποχών, σε ανδροκρατούμενες κοινωνίες, που πρέπει με ήθος και πυγμή να προβάλει το όραμά της.

Μια γυναίκα, που καλείται να παίξει πολλαπλούς ρόλους, αλλά πάνω απ’ όλα να είναι ηγέτης στο όραμά της και στην ομάδα της.

2. Ποιο είναι το «δυνατό» σημείο της εταιρίας σας, το πλεονέκτημά της σε
σχέση με τις άλλες εταιρίες του ανταγωνισμού;

Η τέχνη της υψηλής ραπτικής

Το δυνατό σημείο της επιχείρησης είναι οι 4 δυναμικές γυναίκες, μια οικογένεια, μια ενωμένη ομάδα, με κοινό όραμα, που με αλληλοσεβασμό και μεθοδικότητα, συμπληρώνουν η μια την άλλη, δημιουργώντας χειροποίητα και μοναδικά ρούχα από ποιοτικά πολυτελή υφάσματα, με πολύ μεράκι και αγάπη για τη μόδα, για το όμορφο, το ωραίο, αγάπη για την γυναίκα, με προσωπική επικοινωνία και επιμέλεια ως την παραμικρή λεπτομέρεια από όλη την ομάδα για ένα άρτιο αποτέλεσμα.

Η κάθε εμφάνιση γίνεται προσωπική μας υπόθεση και η επιτυχία είναι προδιαγεγραμμένη. 

Επίσης, η επιμέλεια ολόκληρου του ντυσίματος, από το φόρεμα, τα παπούτσια και την τσάντα μέχρι τα αξεσουάρ, δημιουργούν μια εικόνα απόλυτης επιτυχίας της εμφάνισης.

3. Υπάρχει κάποιο όνειρο ζωής που δεν το έχετε ακόμη καταφέρει;

Επειδή η επιχείρηση είναι οικογενειακή υπόθεση, τα βήματά μας είναι αργά και σταθερά. Ένα βήμα την κάθε φορά. Τα όνειρά μας είναι πολλά και δουλεύουμε σκληρά για αυτά και σίγουρα ένα από αυτά είναι να γνωρίσει την δουλειά μας όσο το δυνατόν περισσότερος κόσμος, τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό.

Φωτογραφήσεις, συμμετοχές σε  fashion shows και σε αναγνωρισμένα περιοδικά μόδας. Το σημαντικότερο είναι να αγαπηθούν και να φορεθούν τα ρούχα μας , κάνοντας πολλές γυναίκες ευτυχισμένες και να γίνει το στυλ μας διαχρονικά αναγνωρίσιμο. Ιδανικά, θα θέλαμε να αφήσουμε το σημάδι μας στον χώρο της μόδας, ως ένα  brand ιδιαίτερο, ξεχωριστό και καινοτόμο.

4. Ποια είναι για εσάς τα βασικά στοιχεία που εξασφαλίζουν επιτυχία σε μια
επιχείρηση;

Όλα ξεκινούν με ένα όνειρο. Έμπνευση και φαντασία για να δημιουργήσεις μια πρόταση, υπομονή για να αντέξεις και να ξεπεράσεις τα εμπόδια, επιμονή κόντρα στις συνθήκες για να φτάσεις τον στόχο σου, καινοτομία για να δείξεις τις δικές σου προτάσεις, να αφήσεις το στίγμα σου, να αφουγκράζεσαι τις ανάγκες της αγοράς και να προσαρμόζεσαι στα δεδομένα της κάθε εποχής.

Ιδιαίτερα σημαντικό είναι το ανθρώπινο δυναμικό κάθε επιχείρησης, η ομάδα που δημιουργεί, οι εσωτερικοί και εξωτερικοί συνεργάτες, που θα έχουν κοινό όραμα, θέληση, μα πάνω απ’ όλα αγάπη για να επιτευχθεί ο κοινός στόχος.

Τέλος, η επιμονή στην υψηλή ποιότητα των πρώτων υλών είναι αυτό που ξεχωρίζει την επιχείρησή μας και έχει κάνει όλα αυτά τα χρόνια τον κόσμο να μας εκτιμήσει και με την αγάπη του να στηρίξει το όνειρό μας.

5.Ποια είναι τα σχέδια σας για το άμεσο μέλλον;

Μετά από 2 δύσκολα χρόνια της Covid εποχής, αλλά και της απώλειας του πατέρα μας, ο οποίος ήταν το στήριγμα της οικογένειας και της επιχείρησής μας, επαναπροσδιοριζόμαστε και επιστρέφουμε πιο δυναμικές με νέες φρέσκες συλλογές, προτάσεις σε νυφικά παπούτσια και αξεσουάρ. Η συμμετοχή μας σε κάποια περιοδικά μόδας, η παρουσία μας σε fashion shows , τόσο στην πόλη μας, την Λάρισα, όσο σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, καθώς και να δημιουργήσουμε νέες συνεργασίες στην Ελλάδα και στο εξωτερικό.

Continue Reading

Trending