Connect with us

Lifestyle

Β΄ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΣ ΠΟΙΗΤΙΚΟΣ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΌΣ για το έτος 2022

Το Κέντρο Πολιτισμού της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, είναι ο φορέας πολιτισμού της ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ, που έχει σκοπό την ενίσχυση και προαγωγή της πολιτιστικής ζωής και καλλιτεχνικής παιδείας και δημιουργίας στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας.

H κυριότερη δραστηριότητά του είναι η διοργάνωση και προώθηση πολιτιστικών δραστηριοτήτων και έχει να επιδείξει σημαντική παρουσία στα πολιτιστικά δρώμενα, προβάλλοντας την πλούσια πολιτιστική και πολιτισμική μας κληρονομιά, δημιουργώντας, στηρίζοντας και αναδεικνύοντας σημαντικούς θεσμούς, στηρίζοντας νέους αλλά και καταξιωμένους δημιουργούς και ενισχύοντας τη συμμετοχή των πολιτών στα πολιτιστικά δρώμενα.

Σύνθημά του είναι «Ο Πολιτισμός μας αγκαλιάζει ΟΛΟΥΣ» και πάνω σε αυτό το σύνθημα χτίζεται η στρατηγική και οι στόχοι του.

Ως εφαλτήριο λόγου, τέχνης και πολιτισμού λοιπόν, μέσα στο πλαίσιο των πολιτιστικών του δραστηριοτήτων, προκηρύσσει τον Β΄ Πανελλήνιο ποιητικό διαγωνισμό για το έτος 2022, αφιερωμένο στη συμπλήρωση 100 χρόνων από τη Μικρασιατική καταστροφή, που αποτέλεσε τον «Φρικτό Γολγοθά» της Νεώτερης Ιστορίας μας, με τον Ξεριζωμό και την Προσφυγιά.

Tα ποιήματα δεν θα πρέπει να έχουν εθνικιστικό, ρατσιστικό, διχαστικό ή άλλο παρόμοιο περιεχόμενο ή χαρακτήρα, καθώς σκοπός του διαγωνισμού είναι η ανάδειξη του ιστορικού γεγονότος μέσα από τη λογοτεχνική και (εν προκειμένω) ποιητική γραφή, με την έκφραση συναισθημάτων αλλά από την απόσταση του αναγνώστη.

Ο Διαγωνισμός απευθύνεται σε όσους γράφουν ποίηση στην ελληνική γλώσσα και από φέτος χωρίζεται σε δύο κατηγορίες : 

Α) Κατηγορία: «ΕΦΗΒΟΙ» (13 – 17 ετών)

Ποίηση στην κοινή νεοελληνική γλώσσα, σε ελεύθερο και έμμετρο στίχο.

Β) Κατηγορία: «EΝΗΛΙΚΕΣ» (18 ετών και άνω)

Ποίηση στην κοινή νεοελληνική γλώσσα, σε ελεύθερο και έμμετρο στίχο.

Γενικοί όροι του Διαγωνισμού

  1. Το θέμα του διαγωνισμού για αμφότερες τις κατηγορίες, είναι:

  «Μικρασιατική Καταστροφή 1922»

100 χρόνια από την ημερομηνία  που άλλαξε την ιστορία της σύγχρονης Ελλάδας»

  1. Κάθε διαγωνιζόμενος μπορεί να συμμετέχει με ένα και μόνον ποίημα, το οποίο να μην υπερβαίνει τους 32 στίχους, ή τις 300 λέξεις, να μην έχει εκδοθεί, να μην έχει δημοσιευθεί σε έντυπη ή ηλεκτρονική μορφή και να μην έχει βραβευθεί σε οποιονδήποτε διαγωνισμό.
  2. Η υποβολή θα γίνεται με  (3) δακτυλογραφημένα αντίγραφα από υπολογιστή (σε γραμματοσειρά 12 Times New Roman ελληνικά, διάστιχο 1.5) στα οποία θα αναγράφεται ΜΟΝΟ ένα μονολεκτικό ψευδώνυμο του διαγωνιζόμενου επάνω δεξιά. Οι διαγωνιζόμενοι θα πρέπει να εσωκλείσουν σε έναν μεγάλο φάκελο μεγέθους Α4, τα τρία (3) δακτυλογραφημένα αντίγραφα και έναν μικρότερο σφραγισμένο φάκελο, όπου θα δίνονται τα στοιχεία του διαγωνιζόμενου [όνομα, επώνυμο, πατρώνυμο, ταχυδρομική διεύθυνση, τηλέφωνο, (σταθερό και κινητό) ηλεκτρονικό ταχυδρομείο, τίτλος έργου και ψευδώνυμο]. Στο εξωτερικό μέρος του εσώκλειστου φακέλου θα αναγράφεται απαραίτητα το ψευδώνυμο και η ένδειξη «ΠΟΙΗΜΑ».
  3. Τελευταία ημερομηνία αποστολής των έργων ορίζεται η 31 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ 2022
  4. Τα ποιήματα πρέπει να σταλούν ταχυδρομικά, σύμφωνα με το άρθρο  

-3- της παρούσας, με συστημένη επιστολή, με εμφανή τη σφραγίδα του ταχυδρομείου για την ημερομηνία. Ο φάκελος θα περιλαμβάνει τα τρία (3) αντίγραφα του ποιήματος, στο καθένα από τα οποία δεν θα υπάρχει κανένα στοιχείο του υποψηφίου, ΠΛΗΝ του ψευδωνύμου. Ο φάκελος μεγέθους Α4, μαζί με τα τρία (3) αντίγραφα του ποιήματος, θα περιλαμβάνει και τον μικρότερο σφραγισμένο φάκελο με τα στοιχεία του διαγωνιζόμενου, ο οποίος θα ανοίξει ΜΟΝΟΝ σε περίπτωση πρόκρισης του ποιήματος, δεν θα αναγράφει το όνομα του αποστολέα και θα απευθύνεται στη διεύθυνση: 

Προς το Κέντρο Πολιτισμού Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας    Βασ. Όλγας 198, 546 55 ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ, υπόψη κυρίας Μαριάνας Σταυρίδου(με ένδειξη αντίστοιχη προς το είδος στο οποίο συμμετέχουν, π.χ. «Για το Διαγωνισμό Ποίησης – στην κοινή Νεοελληνική Γλώσσα», Κατηγορία «ΕΦΗΒΟΙ» ή «ΕΝΗΛΙΚΕΣ». Τα έργα θα αξιολογηθούν από ειδική κριτική επιτροπή, η οποία θα τηρήσει με αυστηρότητα το ανώτατο όριο των λέξεων (μέχρι 300 σε κάθε ποίημα), την καταληκτική ημερομηνία της αποστολής (βάσει της σφραγίδας του συστημένου)  και θα επιλέξει εικοσιπέντε (25) ποιήματα από κάθε κατηγορία (σύνολο 50), από τα οποία θα προκύψουν τα βραβεία και οι έπαινοι. Τα αποτελέσματα θα ανακοινωθούν στον τύπο και στο διαδίκτυο. Οι διακριθέντες θα ειδοποιηθούν έγκαιρα για την τελετή βράβευσης, η ημερομηνία της οποίας θα κοινοποιηθεί με νεότερη ανακοίνωση.                                              

Θα βραβευθούν τρία (3) ποιήματα από κάθε κατηγορία, με συμβολικά βραβεία (αναμνηστικά στυλό ή πένες). Επιπροσθέτως θα απονεμηθούν αντιστοίχως και τρεις (3) έπαινοι. Σε όλους τους διακριθέντες με βραβεία και επαίνους θα απονεμηθεί τιμητικό δίπλωμα.

Το σύνολο των πενήντα (50) προκριθέντων ποιημάτων, θα τυπωθεί  σε καλαίσθητη έκδοση, όπως και στον Α΄ Διαγωνισμό, έκαστος δε εκ των πενήντα (50) προκριθέντων διαγωνιζομένων, θα λάβει από πέντε (5) αντίτυπα.  

  1. Επειδή στα ΜΗ προκριθέντα έργα δεν αποκαλύπτονται τα στοιχεία των διαγωνιζομένων, δεν υπάρχει δυνατότητα πληροφοριών για την επίδοσή τους, και δεν δίνονται πληροφορίες σχετικά με τη βαθμολογία τους.
  2. Με την ολοκλήρωση του διαγωνισμού όλα τα μη διακριθέντα έργα καταστρέφονται, μαζί με τα προσωπικά στοιχεία των διαγωνισθέντων.
  3.  Έργα τα οποία δεν πληρούν τους όρους θα απορρίπτονται.
  4. Η συμμετοχή στο διαγωνισμό δηλώνει αυτόματα και την αποδοχή των όρων του. Για περισσότερες πληροφορίες για το διαγωνισμό μπορείτε να αποταθείτε στα τηλέφωνα : 2310-602599 & 2310-421059                    EMAIL: [email protected] & [email protected]

Μόδα

Ολυμπιακοί Αγώνες Και Ολυμπιακή Μόδα

Οι Ολυμπιακοί Αγώνες είναι εδώ, και αποτελούν κατά κοινή ομολογία ένα από τα πιο σημαντικά αθλητικά γεγονότα παγκοσμίως. Οι Αγώνες δεν είναι μόνο μια γιορτή αθλητισμού, αλλά και ένα σημαντικό μέσο πολιτιστικής ανταλλαγής, καινοτομίας και δημιουργίας νέων τάσεων. Ένα τέτοιο γεγονός όπως είναι φυσιολογικό δεν γίνεται να αφήσει ανεπηρέαστη την μόδα. 

Η επιρροή τον Ολυμπιακών αγώνων στην παγκόσμια μόδα

Η μόδα δεν μένει αμέτοχη στην επίδραση των Ολυμπιακών Αγώνων. Κάθε διοργάνωση συνοδεύεται από νέες τάσεις και καινοτομίες στον χώρο της ένδυσης τόσο αθλητικής όσο και μη. Οι σχεδιαστές συνεργάζονται με αθλητικές ομάδες και χώρες προβάλλοντας την δουλεία τους μέσα από αυτούς. Επιπλέον οι Ολυμπιακοί Αγώνες προάγουν την ιδέα της ένδυσης ως μέσο έκφρασης της εθνικής και πολιτιστικής ταυτότητας.

Στις ακόλουθες φωτογραφίες έχουμε την αποτύπωση όλων των παραπάνω μέσα από την ματιά της φωτογράφου Thalias Zerfou. Το make up και τα μαλλιά έχει επιμεληθεί ο Vaggelis Kolokotronis. Art director και stylist του συγκεκριμένου project o Lazaros Orfanidis με styling assistant την Kelly Xatzidaki.

Τρεις καταξιωμένοι σχεδιαστές υψηλής ραπτικής ενώνουν τις δυνάμεις τους δημιουργώντας μοναδικές εικόνες με άρωμα Γαλλίας και έμπνευση την γαλλική σημαία. 

Η λευκή δημιουργία είναι του Christou Paraskeuopoulou και το brand ονομάζεται Christian P.

Η κόκκινη δημιουργία είναι του Giorgou Zeti και το brand έχει την ίδια ονομασία

Η μπλε ρουά δημιουργία είναι της Alkminis Trigonaki και το brand ονομάζεται Alkmini Fashion

Models : Alexia Traiko / Sophie Geotgoulia / Melina Giakou

Lazaros Orfanidis

Fashion Consultant, Visual Merchandiser

Continue Reading

Εκδηλώσεις

Νέα Γεωργία Νέα Γενιά: Πρόγραμμα Trophy/Τροφή

Η DS Smith Hellas συμβάλλει στην ενίσχυση του μέλλοντος του αγροδιατροφικού τομέα
μέσω της υποστήριξης του προγράμματος Trophy/Τροφή του οργανισμού Νέα Γεωργία Νέα
Γενιά

Η DS Smith, κορυφαίος κατασκευαστής λύσεων βιώσιμης συσκευασίας από κυματοειδές χαρτόνι
στην Ελλάδα, συνεισφέρει έμπρακτα στην αναβάθμιση του αγροδιατροφικού τομέα της χώρας
συμμαχώντας για δεύτερη συναπτή χρονιά με τον οργανισμό «Νέα Γεωργία Νέα Γενιά» για την
ενίσχυση του κλάδου, υποστηρίζοντας αυτήν τη φορά το πρόγραμμα Trophy/Τροφή. Πιο
συγκεκριμένα, η DS Smith Hellas θα στηρίξει τρία Μeet-up του προγράμματος με κύρια θεματική
τη «Μείωση της χρήσης πλαστικού στον κλάδο της αγροδιατροφής», τα οποία θα
πραγματοποιηθούν σε τρία πανεπιστήμια της χώρας.

Τι είναι όμως τo Trophy/Τροφή;

Το Trophy/Τροφή είναι ένα πρωτοποριακό εγχείρημα, το οποίο αναδεικνύει και επιβραβεύει
καινοτόμες επιχειρηματικές ιδέες και νεοφυείς επιχειρήσεις, που δραστηριοποιούνται στους τομείς
της αγροτεχνολογίας, της τεχνολογίας τροφίμων και των agrologistic, με προϊόντα και υπηρεσίες
που χρησιμοποιούν καινοτόμες τεχνολογίες, ακόμη και σε αρχικά στάδια ανάπτυξης (pre seed).
Μέχρι σήμερα, χάρη στο συγκεκριμένο πρόγραμμα, έχουν ήδη στηριχθεί 122 νεοφυείς επιχειρήσεις
από τον συγκεκριμένο τομέα.

Τα Μeet-up είναι αναπόσπαστο κομμάτι του Trophy/Τροφή. Εκεί, φοιτητές, startupper, νέοι
επιχειρηματίες και ερευνητές έρχονται σε επαφή με ερευνητικά ιδρύματα, επενδυτές, μέντορες και
εταιρείες και μαζί αναπτύσσουν νέες πρωτοποριακές ιδέες, στο πλαίσιο βιωματικών εργαστηρίων.
Για την DS Smith, η υιοθέτηση πρακτικών βιώσιμης ανάπτυξης και κυκλικής οικονομίας βρίσκεται
στον πυρήνα των δραστηριοτήτων της και ο μετασχηματισμός του αγροδιατροφικού κλάδου μπορεί
να πλαισιωθεί από καινοτόμες και φιλικές προς το περιβάλλον λύσεις συσκευασίας, που θα
αυξήσουν την προστιθέμενη αξία των τελικών προϊόντων. Σε αυτό το πλαίσιο η εταιρεία
υποστηρίζει στα τρία meet-up τη θεματική ενότητα με τίτλο: «Μείωση της χρήσης πλαστικού στον
κλάδο της αγροδιατροφής».

Ο κ. Γιώργος Φιλιππόγλου, DS Smith Managing Director για το cluster της Ελλάδας δήλωσε:
«Είμαστε ιδιαίτερα χαρούμενοι που για μία ακόμη χρονιά βρισκόμαστε στο πλευρό της Νέας
Γεωργίας Νέας Γενιάς, καθώς μέσα από αυτή τη συνεργασία έχουμε συνεισφέρει στην
ενδυνάμωση του αγροδιατροφικού τομέα, αναδεικνύοντας παράλληλα τον κομβικό ρόλο που
διαδραματίζει η συσκευασία από κυματοειδές χαρτόνι στην ενίσχυση της βιώσιμης ανάπτυξης της
χώρας».

Τα τρία Meet-up με τη στήριξη της DS Smith Hellas, είναι τα ακόλουθα :
-TrophyTροφή Meet-up σε συνδιοργάνωση με το Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών.
– TrophyTροφή Meet-up σε συνδιοργάνωση με το Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου.
– TrophyTροφή Meet-up σε συνδιοργάνωση με το Πανεπιστήμιο Μακεδονίας.

Η κα Έφη Λαζαρίδου, CEO του οργανισμού Νέα Γεωργία Νέα Γενιά δήλωσε: «Τo Trophy/Τροφή
είναι μία ουσιαστική πρωτοβουλία που διασυνδέει την πανεπιστημιακή κοινότητα με τη βιομηχανία
και την αγορά στον κρίσιμο κλάδο της αγροδιατροφής. Κάθε χρόνο φέρνει εκατοντάδες φοιτητές και
ερευνητές σε επαφή με καινοτόμες επιχειρήσεις μέσα από τα Trophy/Τροφή meetup που
διεξάγονται σε πανεπιστήμια σε όλη την Ελλάδα και αποτελούν μία αποτελεσματική πλατφόρμα
ανταλλαγής επιχειρηματικών ιδεών και εμπειριών. Πάνω από 700 φοιτητές έχουν συμμετάσχει τα
τελευταία δύο χρόνια στα meetup του προγράμματος, εργάστηκαν στην ανάπτυξη καινοτόμων
λύσεων και ξεκίνησαν να σχεδιάσουν τα πρώτα τους επιχειρηματικά βήματα. Η DS Smith, μία
πρωτοπόρος εταιρεία στον κλάδο της συσκευασίας από κυματοειδές χαρτόνι που επενδύει σε
βιώσιμες πρακτικές υποστηρίζει από την πλευρά της 3 meetup, εμπλουτίζοντας το περιεχόμενο
της πρωτοβουλίας Trophy/Τροφή».

Η DS Smith παγκοσμίως έχει έδρα το Λονδίνο και είναι μέλος του FTSE 100, ενώ
δραστηριοποιείται σε 34 χώρες απασχολώντας περίπου 30.000 άτομα με την ιστορία της να
ανάγεται στις επιχειρήσεις παραγωγής συσκευασιών από το 1940. Στην Ελλάδα, η εταιρεία έχει
παρουσία τα τελευταία 65 χρόνια με εργοστάσια στην Κόρινθο, τη Θεσσαλονίκη και την Κρήτη,
απασχολώντας συνολικά πάνω από 400 εργαζομένους. Η DS Smith Hellas υποστηρίζει έμπρακτα
την πρωτοβουλία του Trophy/Τροφή του οργανισμού Νέα Γεωργία Νέα Γενιά, με στόχο να
ενισχύσει την καινοτομία και τη βιωσιμότητα στο ελληνικό οικοσύστημα της αγροδιατροφής, με ένα
ουσιαστικό και αξιόπιστο εγχείρημα επιτάχυνσης της νεοφυούς επιχειρηματικότητας.
Το Trophy/Τροφή υλοποιεί με επιτυχία ο οργανισμός Νέα Γεωργία Νέα Γενιά, μέσα
από την ιδρυτική δωρεά του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος (ΙΣΝ).

Continue Reading

Εκδηλώσεις

Το 4o Taste Halkidiki Festival στα Νέα Μουδανιά!

Το Επιμελητήριο Χαλκιδικής ανακοινώνει τη διοργάνωση του 4ου Φεστιβάλ Γαστρονομίας Χαλκιδικής,TASTE HALKIDIKI, που θα πραγματοποιηθεί στην Προβλήτα Νέων Μουδανιών, σε συνεργασία με το Δήμο Νέας Προποντίδας. Η εκδήλωση αποτελεί μέρος των δράσεων TASTE HALKIDIKI, που στόχο έχουν την ανάδειξη του γαστρονομικού πλούτου της περιοχής και είναι μία πρωτοβουλία του προέδρου Γιάννη Κουφίδη και του Δ.Σ. του Επιμελητηρίου Χαλκιδικής.

Στο 4o TASTE HALKIDIKI FESTIVAL τοπικοί παραγωγοί ελιάς, ελαιόλαδου, μελιού, τυροκομικών, αρτοποιημάτων, ζυμαρικών, κρασιών, μπίρας, αποσταγμάτων, από όλη τη Χαλκιδική, θα εκθέτουν τα προϊντα τους στους επισκέπτες, οι οποίοι θα έχουν τη δυνατότητα να ενημερωθούν για αυτά, να τα γευτούν, αλλά και τα προμηθευτούν. Στον ειδικά διαμορφωμένο χώρο της μαγειρικής, σεφ από καταξιωμένα εστιατόρια της περιοχής θα μαγειρέψουν ζωντανά ιδιαίτερα πιάτα, τα οποία οι επισκέπτες θα έχουν την ευκαιρία να δοκιμάσουν, βασισμένα σε τοπικές συνταγές και αξιοποιώντας τα προϊόντα των εκθετών. Παρουσιαστής της εκδήλωσης θα είναι ο γνωστός δημοσιογράφος και παρουσιαστής Κωστής Ζαφειράκης, ο οποίος με το δικό του μοναδικό τρόπο θα παρουσιάσει τους παραγωγούς και τις ζωντανές μαγειρικές επιδείξεις. 

Όπως με κάθε ευκαιρία τονίζει ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου Χαλκιδικής Γιάννης Κουφίδης, το TASTEHALKIDIKI αποτελεί θεσμό και αναδεικνύει την γαστρονομία της Χαλκιδικής, ως μια εναλλακτική μορφή τουρισμού. Μέσα από τις δράσεις του, προβάλλονται τα τοπικά προϊόντα και οι άνθρωποι πίσω από αυτά, αναδεικνύονται περιοχές τουριστικές και μη, αναβιώνουν ξεχασμένες συνταγές και έθιμα, επιμηκύνεται η τουριστική σεζόν, συνδέεται ο πρωτογενής τομέας και η μεταποίηση και τις υπηρεσίες του τουρισμού και τελικά, ενισχύεται η οικονομική ανάπτυξη του τόπου. Την υλοποίησή του προγράμματος έχει αναλάβει η εταιρεία Chef Stories, εταιρία Συμβούλων Marketing & Γαστρονομίας και Διοργάνωσης Γαστρονομικών εκδηλώσεων (www.chefstories.gr), που έχει εμπνευστεί όλο το concept, το branding, αλλά και τη διοργάνωση των δράσεων Taste Halkidiki.


Continue Reading

Trending