Connect with us

Επίκαιρα Πρόσωπα

 Η Μαρία Ανθη μιλάει στο Business Woman

Συνέντευξη με τη συγγραφέα  Μαρία Σ. Άνθη 

«Για καφέ στο Μανχάταν», το νέο βιβλίο της Μαρίας Άνθη 

« Μαρία Άνθη: Το χρήμα κυβερνάει και η λογική  θα σε βγάλει από κάθε κρυμμένο συμφέρον, δεν ανήκει η λογική στο ψεύδος»

Όταν η ζωή σβήνει τα χνάρια από ανεμοθύελλα που έξαφνα σηκώνει, τότε το δρόμο το ξαναφτιάχνουμε όπως και η Καρόλ η ηρωίδα του βιβλίου «ΓΙΑ ΚΑΦΕ ΣΤΟ ΜΑΝΧΑΤΑΝ», από τις εκδόσεις Λεξίτυπον. Η συγγραφέας Μαρία Άνθη, μας μιλάει για την ιστορία της νουβέλας 172 σελίδων, που έγραψε και πώς αυτή προέκυψε. 

Κα Άνθη συνήθως εκδίδεται βιβλία φιλοσοφικού περιεχομένου, έχετε βγάλει κι άλλα βιβλία λογοτεχνικά αλλά αυτό διαφέρει, σε ποιους απευθύνεται; 

Ναι, έχω εκδώσει κυρίως θεωρητικά βιβλία και κάποια λογοτεχνικά, αυτό είναι το δέκατο βιβλίο μου, απευθύνεται στο ευρύ κοινό, έχει μια φιλοσοφική διάθεση η γραφή αυτή, σχεδόν ανεπαίσθητη όμως, ίσως γιατί η φιλοσοφία είναι καθημερινή υπόθεση έτσι το βιβλίο αυτό δεν είναι για λίγους ή μερικούς μόνο αναγνώστες. Αυτή είναι η δεύτερη νουβέλα που έχω εκδώσει. 

  • Μιλήστε μας λίγο για την υπόθεση της νέας σας νουβέλας πώς αποφασίσατε να γράψετε  ένα βιβλίο τελείως διαφορετικό σε ύφος  από όσα έχετε γράψει μέχρι τώρα;    

Ήθελα να δείξω πόσο ρευστά είναι όσα κι αν κατακτήσουμε στη ζωή μας.  Η υπόθεση κυρίως διαδραματίζεται στο Παρίσι όπου η νεαρή Καρόλ, φεύγει από το Μπορντώ για να πραγματοποιήσει τα όνειρά της. Μένει στην Σανζ Ελιζέ και όλη η ιστορία διαδραματίζεται σε μεγάλους οίκους μόδας, εκεί όπου υπάρχει κόπος πολύς, αλλά και λάμψη και χλιδή με όλα τα θετικά και τα αρνητικά της περιπέτειας της Καρόλ, προκειμένου να φθάσει μια μέρα να καταξιώνεται. Αλλά δεν είναι μόνο αυτό, είναι ο τρόπος που συμβαίνουν όλα. Όπου εκεί υπάρχουν οι σκληρές διαπραγματεύσεις, οι μεγάλες βιομηχανίες μόδας, η κουλτούρα μιας συναναστροφής ανθρώπων μετρ, στο είδος τους και άλλων όμως, ικανών όπως διαφημιστών και εταιριών πολυεθνικών με προϊόντα στη διαφήμιση. Φυσικά δεν θα μπορούσε να λείπει αυτό το ιδιαίτερο πρόσωπο της κοινωνίας μέσα σε αυτά τα περιβάλλοντα, με τα πάθη και το έντονο ερωτικό στοιχείο.  

  • Βλέπουμε δηλαδή κάποιες συμπεριφορές που προσπαθεί να αντιμετωπίσει και να εξηγήσει η ίδια η ηρωίδα; 

Ναι, και να τις αντιμετωπίσει και να τις ερμηνεύσει. Αλλά πολλές είναι κρυμμένες, η φύση του ανθρώπου είναι τέτοια. Έχει τόσο λεπτοφυή πεδία που στο τέλος πολλά τα βλέπεις ότι έχουν στο παρελθόν την αιτία. Επομένως δείχνω αυτά που φαίνονται και δεν υπάρχουν ή αυτά που ναι, υπάρχουν και δεν φαίνονται.  Είναι η πραγματικότητα, οι υποστάσεις οι ανθρώπινες αλλά δεν μπορούμε να τις δούμε καθόλου. Αδυνατούμε να τις καταλάβουμε, το ίδιο κι Καρόλ και ο περίγυρος της.  Εκεί πάνω έρχεται το ερωτικό στοιχείο που καμιά φορά το ένστικτο, σου δείχνει τα χνάρια σου. που ξεπερνάει κάθε λογική. 

  • Τα χνάρια αυτά, είναι ο δρόμος του καθενός, μέσα στην πλοκή του έργου σας; 

Ακριβώς, τα χνάρια είναι ο δρόμος σου. Υπάρχει λοιπόν, ένας κόσμος κι ένα πρότυπο που οι αξίες έχουν άλλο νόημα, όχι ότι αυτές δεν υπάρχουν ως αξίες.  Πρόκειται για έναν άλλο τρόπο ζωής που όσο καλός κι αν είναι και ό, τι και να σου εξασφαλίζει σου ‘ρχεται να τα γκρεμίσεις όλα και να ξεκινήσεις πάλι από την αρχή. Ακόμη και η προσφορά που κάνει η σοφή Γκούντρουν στην Καρόλ που αποφασίζει να αποσυρθεί πλέον και να της δώσει έναν κολοσσό δικό της, τον οίκο Ντρέσοργκ, με τον ιδανικό σύζυγο το γιό της Ζαν, και μάλιστα με τη σύμφωνη γνώμη του, που τίποτα δεν του λείπει αυτού του άνδρα, για κάποιο λόγο όμως οι συσχετισμοί του χρόνου τα φέρνουν έτσι κι αυτό δεν γίνεται και μάλιστα διαδραματίζεται αθόρυβα. Δεν πραγματοποιείται η επιθυμία της Γκούντρουν  και του γιου, ωστόσο δεν υπάρχει κάτι που να τους αναστατώνει. Γίνεται  αθόρυβα, ενώ άλλα περιστατικά έχουν το έντονο στοιχείο και τον έντονο διάλογο μέσα. 

  • Γιατί το λέτε αυτό, το  τέλειο δεν έχει καμιά θέση στη νουβέλα σας; 

Έχει αλλά το τέλειο είναι μαζί με τη λέξη  θέλω, μαζί με κάτι άλλο όπου η λογική έρχεται να βάλει τα πράγματα με έναν ανεξήγητο λόγο σε τάξη. Η αξία της ζωής δεν είναι η άνεση για τη Καρόλ, αυτήν μπορεί και μόνη της να τη κερδίσει, το όνομα και τα μεγαλεία κι αυτά μπόρεσε να τα κερδίσει, είδε τη ζωή στα μεγάλα πάρτι και πώς ευτελίζεται από κάποιους επειδή δεν ήταν η ζωή τους, ακριβώς αυτή που ήθελαν να έχουν.  Όμως, κάποια στιγμή όλα τελειώνουν. 

  • Κατά τη γνώμη σας, συμβαίνει πάντοτε, ό,τι έχει αρχή να έχει και τέλος; 

Εξαρτάται αν κάποιος στη ζωή του είναι ανερμάτιστος είναι ένα πρόβλημα να βρει αυτό που αναζητά, αν ξέρει ποιος είναι και που πάει θα πετύχει τους στόχους του σε ό,τι θελήσει.

  • Τι θέλει ουσιαστικά η Καρόλ, η τόσο πετυχημένη σχεδιάστρια μόδας και γιατί μετά πάει στο Μανχάταν για καφέ,  κάπως έτσι τελειώνει η νουβέλα που γράψατε.

Θέλει να γίνει ευτυχισμένη, δεν είχε τη δύναμη κανείς να την κάνει ευτυχισμένη, να συμβαδίσει συντροφικά μαζί της, παρόλο που ζει τη μεγάλη ζωή. Έχει πάει στο Μανχάταν γιατί θα έκανε μια παύση. Μια ανάπαυλα ήταν από όλα όσα είχαν συμβεί, στην έντονη αυτή ζωή της. Είδε ότι ήταν όλα μια απαξία ζωής, κι αυτό θα σκεφτεί κυρίως.  Όμως θα ξαναγυρίσει πίσω στο Μπορντώ και στο σπίτι της στη Σανζ Ελιζέ. Εκεί στο Μανχάταν ουσιαστικά κλείνει ο κύκλος γιατί βλέπει και κάποιους που εργάστηκαν μαζί κι έναν πίνακα που την είχε ζωγραφίσει ένας σπουδαίος ζωγράφος, αλλά να μην σας τα πω όλα. 

  • Το κεντρικό νόημα ποιο είναι; 

Το κεντρικό νόημα είναι ότι όσα κι αν έχεις θέλεις την ανιδιοτέλεια. Το να σε νοιάζονται, την αγνότητα από τους άλλους θέλεις, τη χαρά, είναι πολύ βασικό το αγαθό αυτό. Σήμερα υπάρχει το συμφέρον παντού όσο ποτέ άλλοτε. Υπήρχε, υπάρχει και θα υπάρχει, δεν υπάρχει ανταπόκριση. Μα  αυτό όμως αν το ψάξεις, θα βρεις το καλά κρυμμένο λεπτοφυές συμφέρον που φέρνει πόνο στο τέλος ότι κι αν γίνει θα σου κάνει χαλάστρα. Υπάρχει  εκ των προτέρων, έχει κρατήσει θέση. Και λέω μέσα στο κείμενο στο τέλος, το γράφω πόσες είναι σαν τη Καρόλ ανάμεσά μας και γι’ αυτές ποιος νοιάστηκε; Θα φύγεις μόνος σου από το ψεύδος αν είσαι εκεί, και θα πας αλλού που θα σου ταιριάζει μπορεί να αργήσεις αλλά θα πας, με όποια μέσα όπως και η Καρόλ. 

  • Τι είναι συμφέρον για εσάς; 

Συμφέρον είναι στην προκειμένη περίπτωση το χρήμα και αυτό τελικά κυβερνάει. Το χρήμα κυβερνάει και η λογική θα σε βγάλει από κάθε κρυμμένο συμφέρον, το συμφέρον του άλλου, η απληστία το κακώς εννοούμενο, διότι δεν ανήκει η λογική στο ψεύδος. Το ψεύδος, το τίποτα, θα πάει στο τίποτα. Αυτό που λέμε όλοι, καμιά φορά – τόσοι αγώνες και δεν δικαιώθηκα –  ήταν δίχως αποτέλεσμα, γι’  αυτό,  τι σημασία έχει πόσο αγωνίστηκες, γι’ αυτό το ψεύτικο ιδανικό, μπορεί και τη μισή σου ζωή. Δεν ήταν όσα έκανες κοντά στην αλήθεια κι εκεί το τίμημα είναι μεγάλο γι’ αυτό που έκανες που είχες ροπή στο ψεύδος …

  • Πώς να ξεχωρίσουμε την αλήθεια από το ψεύδος, εδώ μοιάζει λίγο Αριστοτελικό αυτό που λέτε

Είναι ο Αριστοτέλης εν μέρει,  που έρχεται να σου πει τι είναι και τι δεν είναι αληθινό, τι είναι κάλπικο. Κι η Καρόλ το νιώθει αυτό, δεν γνωρίζει καμία φιλοσοφία, το ψεύδος το νιώθει βαθιά μέσα της όπως ο κάθε άνθρωπος και στο τέλος φεύγει, γυρνάει πίσω εκεί απ΄ όπου ξεκίνησε.

  • Είναι πρότυπο πετυχημένης γυναίκας η Καρόλ;

Είναι πρότυπο πετυχημένης γυναίκα και μάλιστα της σύγχρονης γυναίκας που αντιμετωπίζει όλες αυτές τις προκλήσεις μέσα στην κοινωνία και καλείται να πάρει αποφάσεις για εκείνην κυρίως και τους άλλους. Είναι η γυναίκα που ξέρει να πατάει στα πόδια της και όταν είσαι έτσι, προχωράς μπροστά τα παραμερίζεις  όλα. Αν ξέρεις που πας και τι θέλεις οι πόρτες ανοίγουν να περάσεις. Πρέπει όμως να ξέρεις…

Σύντομο βιογραφικό    

Η Μαρία Σ. Άνθη είναι δημοσιογράφος και μέλος της Ένωσης Συντακτών Ημερήσιων Εφημερίδων Ελλάδος (Ε.Σ.Η.Ε.Α). Είναι απόφοιτη του Εργαστηρίου Επαγγελματικής Δημοσιογραφίας. Φοίτησε στο Ανοιχτό Πανεπιστήμιο Διοίκηση Επιχειρήσεων και Οργανισμών.

Έχει εργασθεί επί σειρά ετών στην έντυπη και την ηλεκτρονική δημοσιογραφία. Ως συγγραφέας έχει αφιερώσει πολλά χρόνια στην έρευνα. Τον Οκτώβριο του 2019, τιμήθηκε από το World Philosophical Forum για τη πρωτότυπη εργασία της, για το βιβλίο της «Απωστικές Δυνάμεις Ιπτάμενων Δίσκων» εκδ. Λεξίτυπον, της απονεμήθηκε ο τίτλος Πολίτης της γης, 21ος αιώνας από τον Πρόεδρο Igor Kondrashin.

Έχει δώσει διαλέξεις για τον Αριστοτέλη και τη Φιλοσοφία του. Το βιβλίο της το 2021 «Αριστοτελικό Σύμπαν», από τις εκδόσεις Λεξίτυπον, αποτελεί μια νέα μελέτη πάνω στην κοσμολογία και τα Μετά τα Φυσικά του Αριστοτέλη. Άλλα βιβλία που έχει εκδόσει: «Επιστημονικές Εργασίες Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης», εκδ. Μ. Σιδέρη (2012). «Η Επανάληψη… Το Άνοιγμα των Πυλών», εκδ. Δεσμός (2013).

«Η Ζωή Ξανά», εκδ. Λεξίτυπον (2014). «Ο Αιθέρας Θεός», εκδ. Λεξίτυπον (2015). «Λουΐζα και Αντώνιος», εκδ. Λεξίτυπον (2016). «Ως διά μαγείας… και κατά γράμμα», εκδ. Λεξίτυπον (2019). «Η κόρη της Κίρκης», εκδ. Ηρόδοτος (2019).

Επίκαιρα Πρόσωπα

Οι startup που “μαγνητίζουν” | Μαρίνα Προκοϊωσήφη

Η διακοπή των σχολικών υποχρεώσεων της Μαρίνας Προκοϊωσήφη την οδήγησαν στον χώρο της εστίασης και πιο συγκεκριμένα στην Αγγλία. Ωστόσο, η παράλληλη ενασχόλησή της με το διαδίκτυο και το marketing της έδωσαν την ευκαιρία να εργαστεί ως manager αλλά και το έναυσμα να αναπτύξει ένα καινοτόμο λογισμικό για εστιατόρια, το Dinerly.

Κυρία Μαρίνα Προκοϊωσήφη, μπορείτε να μας πείτε λίγα λόγια για τις σπουδές και την πορεία σας μέχρι τώρα;

Ευτυχώς οι σπουδές μου κόπηκαν στην πρώτη λυκείου του ΕΠΑΛ Ιεράπετρας στην Κρήτη, και λέω ευτυχώς διότι αν τις είχα συνεχίσει, ίσως να μην βρισκόμουν εδώ σήμερα. Οι βαθμοί μου ήταν τόσο χαμηλοί, που κάθε χρόνος υπήρχε κίνδυνος να επαναλάβω την ίδια χρονιά. Όπως έλεγαν και οι καθηγητές, μπορούσα να τα πάω καλύτερα, αλλά δεν υπήρχε ενδιαφέρoν από μεριάς μου. Βέβαια, παρόλο που δεν είχα ενδιαφέρον στο σχολείο, με ενδιέφεραν πολύ οι υπολογιστές, πως λειτουργούν και πως λειτουργούν τα λογισμικά τους.
Η πορεία μου μετά με έφερε στην Αγγλία με την μητέρα μου για αρχή, διότι ο πατέρας μου δεν είχε ακόμα ελληνικά χαρτιά, όπου ξεκίνησα να δουλεύω ως σερβιτόρα στα 16 μου. Παρόλο τον ρόλο μου στην εστίαση, στον ελεύθερο μου χρόνο πάντα έψαχνα και μάθαινα είτε για ιστοσελίδες, είτε για μάρκετινγκ, είτε για οτιδήποτε έχει να κάνει με το διαδίκτυο.

Έτσι λοιπόν μια μέρα, αποφάσισα να κάνω αίτηση για μια θέση εκπαιδευόμενης σε γραφείο μάρκετινγκ, για να επεκτείνω την γνώση μου πάνω στο μάρκετινγκ. Πήρα την δουλειά, και παράλληλα δούλευα ως σερβιτόρα για να καταφέρω να πληρώνω τους λογαριασμούς μου. Μετά από 1,5 χρόνο, επέστρεψα στην εστίαση σε ρόλο μάνατζερ εστιατορίου, διότι κατάλαβα ότι δεν μπορούσα να ζήσω χωρίς την αδρεναλίνη του εστιατορίου στην ζωή μου. Η ζωή του γραφείου δεν ήταν για έμενα. Μετά από μερικούς μήνες στο εστιατόριο όμως, μου ήρθε μια ιδέα για ένα λογισμικό που θα μπορούσε να βοηθήσει το εστιατόριο στο οποίο εργαζόμουν, και ξεκίνησα με με τον πρώην συνεργάτη μου, Bhupendra Singh από την εταιρεία μάρκετινγκ να το χτίζουμε μαζί. Έτσι ξεκίνησε το Dinerly.


Ποια η έμπνευση πίσω από αυτή την επαγγελματική δραστηριότητα;

Όταν γύρισα πίσω στην εστίαση, και με ότι είχα μάθει για το μάρκετινγκ και τις ιστοσελίδες στην εταιρεία που δούλευα προηγουμένως, μπόρεσα να δω το εστιατόριο με άλλο μάτι. Πάνω από όλα, καταλάβαινα καλύτερα πως λειτουργούν οι διαδικτυακές εταιρείες στον χώρο της εστίασης. Έτσι λοιπόν, όταν έμαθα τα γιγάντια ποσά που πλήρωνε ο ιδιοκτήτης του εστιατορίου σε εταιρείες διαδικτυακών κρατήσεων, παραγγελιών, και για την ιστοσελίδα του σοκαρίστηκα. Ήμουν σίγουρη ότι υπήρχε καλύτερος τρόπος και πολύ πιο οικονομικός, να μπορέσουμε να παίρνουμε κρατήσεις, παραγγελίες και να κάνουμε μάρκετινγκ μέσω της ιστοσελίδας μας. Προς μεγάλη μου έκπληξη, δεν μπορούσα να βρω μια εταιρεία που τα έκανε όλα αυτά, αυτόματα και εύκολα για τα εστιατόρια. Έτσι λοιπόν, με την γνώση μου στον τομέα της εστίασης, ήθελα να δημιουργήσω ένα σύστημα για το εστιατόριο στο οποίο εργαζόμουν με ότι χρειάζεται ο ιδιοκτήτης για να τρέχει το εστιατόριο του στον “αυτόματο” και πιο οικονομικά. Η έμπνευση και η σπίθα της ιδέα δεν δημιουργήθηκε για να ξεκινήσουμε επιχείρηση, αλλά για να βοηθήσουμε το μαγαζί στο οποίο δούλευα, όταν μετά από αρκετούς μήνες όμως φτάσαμε στα 10 εστιατόρια, τότε ξεκινήσαμε να παίρνουμε πιο σοβαρά το Dinerly.


Τι συμβουλές θα δίνατε σε άλλους επιχειρηματίες που θέλουν να ξεκινήσουν τη δική τους επιχείρηση;

Να έχουν συγκέντρωση και υπομονή στον στόχο τους, οι πιθανότητες επιτυχίας αυξάνονται κάθε μέρα, μήνα και χρόνο που περνάει, ειδικά όταν συνεχώς βελτιώνεις και τον εαυτό σου και την επιχείρηση σου. Θυμάμαι στην αρχή ήθελα να τα κάνω όλα και νόμιζα ότι θα μπορώ να κάνω 2-3 δουλειές μαζί και 2 επιχειρήσεις ταυτόχρονα. Όλοι με συμβούλευαν ότι αν απλωθώ πολύ, σε πολλά πράγματα το μόνο που θα καταφέρω θα είναι να βάζω 20% προσπάθειας σε 5 πράγματα αντί 100% σε ένα. Είχαν απόλυτο δίκιο, είδα την μεγαλύτερη διαφορά όταν έβγαλα όλους τους αντιπερισπασμούς και συγκεντρώθηκα πλήρως σε ένα στόχο. Επίσης όταν βλέπουν όλους να τα πάνε τέλεια και επιχειρήσεις να εκτοξεύονται από την μία μέρα στην άλλη, να γνωρίζουν ότι πίσω από την επιτυχία της μιας μέρα μπορεί να κρύβονται 7 χρόνια σκληρής δουλειάς με μηδέν αναγνώριση.

Δεν είναι όλα όπως φαίνονται, και ότι για να πετύχει μια επιχείρηση πραγματικά συνήθως χρειάζεται τουλάχιστον 3 χρόνια συνεχείς περιποίησης για να κάνει τα πρώτα της βήματα. Επίσης, ως επιχειρηματίες, νομίζω είναι σημαντικό να είναι πάντα σε εγρήγορση. Μια καινούργια επιχείρηση μερικές φορές πρέπει να αλλάξει κατεύθυνση γρήγορα και να δοκιμάσει καινούργια πράγματα μέχρι να βρει αυτό που δουλεύει καλύτερα για αυτήν. Με συγκέντρωση, υπομονή, εγρήγορση και συνεχή βελτίωση, η επιτυχία είναι σχεδόν σίγουρη.


Υπάρχει κάποιο συγκεκριμένο άτομο στον χώρο του επιχειρείν που θαυμάζετε ιδιαίτερα και ενδεχομένως σας εμπνέει;

Με εμπνέουν πολλά άτομα που δημιουργούν προϊόντα που λατρεύω, και θαυμάζω πολλά στοιχεία τους ανάλογα την επιχείρηση. Για παράδειγμα, θαυμάζω την δημιουργό του Canva, Melanie Perkins για την απίστευτη εκτέλεση της ιδέας της, και το ότι άλλαξε ολόκληρο τον τομέα του graphic design, δίνοντας την δυνατότητα σε κάποιον που δεν γνωρίζει από σχεδιασμό να φτιάξει κάτι που είναι όμορφο με μόλις λίγα κλίκ. Θαυμάζω τον Mark Zuckerberg δημιουργό του Facebook όχι απλά για το ότι δημιούργησε το νούμερο ένα μέσο κοινωνικής δικτύωσης, αλλά και για το γεγονός ότι αναγνώρισε την επιτυχία του Instagram και του WhatsApp και εξαγόρασε τις εταιρείες που θα είναι οι διάδοχοι του Facebook όταν το Facebook δεν θα είναι πια το νούμερο ένα. Επίσης, θα θαυμάζω πάνω από όλα ότι κατάφερε να διευθύνει αυτούς τους τρεις κολοσσούς κρατώντας τον πλήρη έλεγχο της εταιρείας του.

Με εμπνέουν επίσης ο Alex και Leila Hormozi για την ικανότητα τους να αναλύουν πολύπλοκα επιχειρηματικά μαθήματα σε απλές συμβουλές για νέους επιχειρηματίες.Μου αρέσει γενικά να παίρνουν τα καλύτερα κομμάτια από πολλούς επιχειρηματίες και να τα εφαρμόζω στην επιχείρηση μου.


Ποια είναι η φράση που σας δίνει κουράγιο και έμπνευση να συνεχίσετε όσα έχετε καταφέρει;

“Υπάρχει πάντα κατάρα στην ευλογία και ευλογία στην κατάρα” – Lewis Mocker

Αυτή η φράση με βοηθάει να τα βλέπω όλα πιο ήρεμα, και να γνωρίζω ότι όλα τα καλά μπορεί να κρύβουν κακό και όλα τα κακά μπορεί να κρύβουν καλό. Με αυτόν τον τρόπο έχω πάντα το κουράγιο ότι οτιδήποτε συμβεί, είτε καλό, είτε κακό, γίνεται για κάποιο λόγο και πάντα μπορώ να μάθω κάτι από αυτό. Επίσης μου δίνει έμπνευση ότι παρόλο κάτι μπορεί να φαίνεται αρνητικό σήμερα, σε 2 χρόνια να είναι πραγματικά θετικό.


Ποιο είναι το όραμα και οι στόχοι της εταιρείας για το μέλλον;

Θέλουμε να φτάσουμε τα 1000 εστιατόρια μέχρι το 2025 και να δημιουργήσουμε ακόμα περισσότερα προϊόντα που κάνουν την διοίκηση του εστιατορίου πιο εύκολη για τους ιδιοκτήτες. Πάνω από όλα, θέλουμε να βοηθήσουμε περισσότερα μαγαζιά εστίασης να αυξήσουν την κερδοφορία τους, και να μπορέσουν να προσφέρουν το φαγητό τους πιο οικονομικά στον καταναλωτή. Το οποίο έχουμε καταφέρει ήδη να το κάνουμε στην Αγγλία με πάρα πολλά εστιατόρια, με το Dinerly.

Μαρίνα Προκοϊωσήφη

Co-founder Dinerly


Συνέντευξη από την ομάδα του BusinessWoman

Continue Reading

Επίκαιρα Πρόσωπα

Οι startup που “μαγνητίζουν” | Μαριλένα Πατέρα

Η κυρία Πατέρα Μαριλένα έχει σπουδάσει διοίκηση επιχειρήσεων και έχει εκπαιδευτεί στο Styling – Ενδυματολόγία καθώς και στα Ναυτιλιακά. Έχει προϋπηρεσία 10 χρόνια στον χώρο της μόδας και ειδικότερα ως Visual Merchandiser και Fashion and Content Specialist (όμιλος AXF SA) και 5 χρόνια στα Ναυτιλιακά όπου ξεκίνησε ως PA και εξελίχθηκε σε Operations and Crew Assistant.


Κυρία Μαριλένα Πατέρα, μπορείτε να μας πείτε ποια η έμπνευση πίσω από αυτή την επαγγελματική δραστηριότητα;

Απο μικρή είχα εντοπίσει ότι δεν μπορώ να λειτουργήσω μέσα σε έναν ανοργάνωτο χώρο. Ξεκινώντας ως Visual merchandiser επηρεάστηκα και ξεκίνησα να οργανώνω την ντουλάπα μου με βάση το είδος, το χρώμα και να βρίσκω λειτουργικές λύσεις για να βρίσκω εύκολα και γρήγορα αυτό που ψάχνω. Αυτό άλλαξε την καθημερινότητα μου. Έτσι το 2011 σκέφτηκα να ξεκινήσω μια υπηρεσία styling και οργάνωσης ντουλάπας. Μετά ήρθε η οικονομική κρίση και αποφάσισα να μεταπηδήσω στον κλάδο της Ναυτιλίας για ασφάλεια. Εκεί έμαθα πολλά γύρω από την οργάνωση γραφείου, την αρχειοθέτηση τόσο σε hard copies όσο και digital.

Όλα τα παραπάνω με οδήγησαν το 2018 να επικοινωνήσω με κάποιον marketer για να μοιραστώ την ιδέα που είχα προ κρίσης. Τότε έμαθα για τους Professional Organizers που διέπρεπαν στο εξωτερικό. Είδα τις σειρές Tidying Up και The Home Edit και έτσι δημιουργήθηκε το πρώτο μου brand, το Walking Closet. Το 2019, λάνσαρα το The Tidy Guru αναλαμβάνοντας πλέον την οργάνωση όχι μόνο ντουλαπών αλλά και ολόκληρου του σπιτιού ενώ λανσάραμε και B2B υπηρεσίες οργάνωσης αλλά και training.


Τι συμβουλές θα δίνατε σε άλλους επιχειρηματίες που θέλουν να ξεκινήσουν τη δική τους επιχείρηση;

Να ρισκάρουν, να μην φοβηθούν και να βρουν ανθρώπους στο περιβάλλον τους που να μπορούν να τους καθοδηγήσουν από την εμπειρία τους για τα πρώτα βήματα που πρέπει να κάνουν. Όλοι μας έχουμε ανθρώπους από την οικογένεια μας ή φίλους που θαυμάζουμε για ότι έχουν πετύχει και αυτοί μπορούν να είναι οι πρώτοι μας μέντορες. Επίσης είναι σημαντικό να αναγνωρίζεις μέχρι που μπορείς να φτάσεις και ποια γνώση έχεις! Ότι δεν γνωρίζεις καλό είναι να ζητάς την συμβουλή ειδικών.


Πιστεύετε πως η επιχείρηση σας ανταποκρίνεται κατα βάση σε γυναικείο κοινό;

Οι υπηρεσίες οργάνωσης απευθύνονται τόσο σε γυναίκες όσο και άντρες, ιδιώτες ή επαγγελματίες. Μέχρι σήμερα τα ποσοστά μεταξύ γυναικών και αντρών πελατών είναι 70 – 30. Θεωρώ ότι αυτό συμβαίνει γιατί στην Ελλάδα υπεύθυνες για τα περισσότερα νοικοκυριά είναι οι γυναίκες, πράγμα που βλέπω ότι σταδιακά πάει να αλλάξει. Επίσης παρατηρώ ότι οι γυναίκες τείνουν να είναι περισσότερο συγκεντρωτικές αλλά και συναισθηματικές με τα αντικείμενα, έτσι χρειάζονται μεγαλύτερη βοήθεια τόσο στο να ξεκαθαρίσουν και να αποχωριστούν πράγματα όσο και στο να οργανώσουν το χώρο τους.

Ποια είναι η φράση που σας δίνει κουράγιο και έμπνευση να συνεχίσετε όσα έχετε καταφέρει;

Η φράση που μου δίνει κουράγιο είναι σίγουρα η φράση “Η υπομονή είναι αρετή”. Δεν θα μπορούσα να κάνω αυτό το επάγγελμα αν δεν είχα υπομονή. Η έμπνευση μου όμως, όπως λέει και το tag line του The Tidy Guru, κρύβεται στην φράση “an organized space leads to a happy face”, δηλαδή ένας οργανωμένος χώρος μπορεί να μας κάνει να χαμογελάμε! Συνεχίζω να κάνω αυτό που κάνω γιατί η μεγαλύτερη ανταμοιβή μου είναι το χαμόγελο στο πρόσωπο των πελατών μου όταν βλέπουν τον χώρο τους οργανωμένο και τα λόγια ευγνωμοσύνης όταν επικοινωνούμε και πάλι, μετά από καιρό, για την αλλαγή που βλέπουν στην ζωή τους.


Ποιο είναι το όραμα και οι στόχοι της εταιρείας για το μέλλον;
Το όραμα μου είναι η ολιστική προσέγγιση της οργάνωσης τόσο από την πλευρά της υπηρεσίας όσο και από την πλευρά του προϊόντος. Στόχος μου είναι σύντομα, ο πελάτης να μπορεί μέσω του thetidyguru.gr να μπορεί να επιλέξει τον κατάλληλο επαγγελματία αλλά και να βρει τα κατάλληλα εργαλεία για να οργανώσει τον χώρο του.

Πατέρα Μαριλένα – The Tidy Guru
Professional Organizer / Επαγγελματίας Οργάνωσης


Συνέντευξη από την ομάδα του BusinessWoman

Continue Reading

Επίκαιρα Πρόσωπα

Οι startup που “μαγνητίζουν” | Στεφανία Φράρου

Το Stefmagnet μία καινοτόμος ευρεσιτεχνία, αλλάζει τον τρόπο που χρησιμοποιεί κανείς τα γυαλιά του, δημιουργώντας ένα άνετο θυλάκι που λειτουργεί ως κούμπωμα ή κουμπί εκεί που δεν υπάρχει. Με τη βοήθεια των μαγνητών, τα γυαλιά ή και τα ακουστικά παραμένουν ασφαλή, ακόμη και κατά τη διάρκεια δραστηριοτήτων. Επίσης χρησιμοποιείται για να σταθεροποιηθούν φουλάρια, μαντήλια χωρίς αντιαισθητικού κόμπους. Ακόμα και η γραβάτα. Είναι εύκολο στο να μαγνητίσει κανείς καρφίτσες, πρόκες και να τις έχει πάνω του όταν χρειαστεί, ή ενδεχομένως κάποιο μαχαίρι ή ψαλίδι το οποίο είναι πιο εύκολο να υπάρχει πάνω του, αντί να το ακουμπήσουμε γύρω του ενώ δουλεύει. Είναι λοιπόν ένα αξεσουάρ που μαζί του η καθημερινότητα απλοποιείται!
Η σκέψη κατα τη σχεδίαση του προϊόντος ήταν ο σημερινός πολυάσχολος άνθρωπος που με ένα αξεσουάρ μόλις τρεισήμισι εκατοστών κάνει πολύ πιο εύκολη την ζωή του.

Στεφανία Φράρου

Δημιουργός StefMagnet


Παρουσίαση από την ομάδα του BusinessWoman

Continue Reading

Trending