Connect with us

Επιχειρηματικότητα

Εμπορικό σήμα…απαραίτητο εργαλείο;

Πολλές φορές στη μακρόχρονη πορεία μια επιχείρησης αποδεικνύεται ότι
σημαντικό κεφάλαιο αυτής αποτελεί και το σήμα της. Λανθασμένα θεωρείται
από πολλούς ότι το σήμα μιας επιχείρησης είναι η επωνυμία ή ο διακριτικός
της τίτλος. Αρκετές φορές βέβαια, μπορεί το σήμα μιας επιχείρησης να
ταυτίζεται με την επωνυμία ή το διακριτικό της τίτλο, αλλά πολλές φορές
μπορεί αυτό να διαφέρει. Λανθασμένα επίσης θεωρούν οι περισσότεροι
επιχειρηματίες ότι κατοχυρώνοντας την επωνυμία ή το διακριτικό τίτλο της
επιχείρησής τους στο οικείο Επιμελητήριο έχουν κατοχυρώσει και το σήμα
της. Σήμα είναι κάθε απεικόνιση ή λέξη ή συνδυασμός των δύο που μπορεί να
διακρίνει τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες μιας επιχείρησης από εκείνα άλλων
επιχειρήσεων. Είναι δηλαδή το σήμα άρρηκτα συνδεδεμένο με το προϊόν που
διακινείται ή την υπηρεσία που παρέχεται στην αγορά.

Ειδικά σήμερα με την πληθώρα των καταναλωτικών αγαθών που παράγουν οι
βιομηχανίες και οι βιοτεχνίες, καθώς και με την προσφορά των πολυάριθμων
υπηρεσιών που παρέχουν οι ποικίλες επιχειρήσεις, καθίσταται αναγκαία η
διάκριση των προϊόντων ή υπηρεσιών που αυτές προσφέρουν κι αυτό
διασφαλίζεται μόνο με τα σήματα.

Έτσι το σήμα αποβαίνει ένα εργαλείο, πολύ σημαντικό στα χέρια του
επιχειρηματία και του εμπόρου, για να διεγείρει την προσοχή του καταναλωτή
στο προϊόν που του προσφέρει και συνακόλουθα να διακριθεί στην αγορά και
να την κατακτήσει, αποκτώντας νέους πελάτες και συγκρατώντας παλιούς. Ως
φορέας εμπορικής αξίας το σήμα δημιουργεί έναν ισχυρό δεσμό με το προϊόν ή
την υπηρεσία που διακρίνει, επιβοηθώντας τον επιχειρηματία – φορέα του να
αναπτύξει τη δραστηριότητά του και να ανταγωνιστεί τις ομοειδείς
επιχειρήσεις. Αυτή τη δυναμική που έχει το εμπορικό σήμα, αποτελώντας
θεμέλιο του ανταγωνισμού στην οικονομία της αγοράς, η ελληνίδα
επιχειρηματίας οφείλει να τη γνωρίσει και να την εκμεταλλευθεί στο έπακρον
όχι μόνο σε εθνικό, αλλά και σε κοινοτικό και σε διεθνές επίπεδο.

Κατ’ αρχάς με το «στήσιμο» της επιχείρησης, η κατοχύρωση του σήματός της
πρέπει να γίνεται σε εθνικό επίπεδο. Η σχετική διοικητική διαδικασία
γίνεται στο Υπουργείο Ανάπτυξης (Γεν. Γραμ. Εμπορίου-Πλατεία
Κάνιγγος-Αθήνα) δια πληρεξουσίου δικηγόρου, ο οποίος θα ενημερώσει τον
πελάτη του για τα σημεία που κατά το νόμο δεν μπορούν να αποτελέσουν σήμα,
όπως π.χ. είναι οι υβριστικές λέξεις, οι δηλωτικές του προϊόντος, της
ποιότητας, της ποσότητας, της αξίας, της γεωγραφικής προέλευσης, οι
κοινόχρηστες λέξεις κ.λ.π., στη συνέχεια θα ελέγξει την ύπαρξη όμοιων ή
παρόμοιων προγενέστερων σημάτων και τελικά θα προβεί στην κατάθεση του
σήματος, το οποίο τελικά θα εγκρίνει ή μη η Διοικητική Επιτροπή Σημάτων
(Δ.Ε.Σ.), που εποπτεύεται από τον Υπουργό Ανάπτυξης.

Το σύστημα κατοχύρωσης εμπορικών σημάτων που ισχύει στη Χώρα μας παρέχει
εγγυήσεις στους δικαιούχους, αφενός γιατί το Υπουργείο Ανάπτυξης προβαίνει
σε αυτεπάγγελτη έρευνα στα προγενέστερα ισχύοντα σήματα, έτσι ώστε να μην
εγκρίνονται όμοια ή παρόμοια με αυτά και αφετέρου γιατί ο νόμος προβλέπει
τη δυνατότητα ελέγχου της ορθότητας των αποφάσεων της Δ.Ε.Σ. από τα
Διοικητικά Δικαστήρια της Αθήνας.

Με την καταχώριση του σήματός του ο επιχειρηματίας μπορεί να εναντιωθεί
αποτελεσματικά σε κάθε τρίτο που προσβάλλει το σήμα του στην αγορά,
προσκομίζοντας στο Δικαστήριο αντίγραφο του σήματός του από τα Βιβλία
Σημάτων που τηρούνται στο Υπουργείο Ανάπτυξης.

Αλλά και όταν ακόμα η δραστηριότητα μια επιχείρησης ξεπεράσει τα ελληνικά
σύνορα, δίνεται η δυνατότητα στους έλληνες επιχειρηματίες καταθέτοντας μια
αίτηση στη Χώρα τους, αποφεύγοντας πολυδάπανες και πολύπλοκες διαδικασίες
με την αναζήτηση πληροφοριών και δικηγόρων για κατοχύρωση των σημάτων τους
στο εξωτερικό, να πετυχαίνουν την καταχώριση αυτών σε κοινοτικό (27 χώρες)
ή διεθνές επίπεδο (78 χώρες).

Δεν είναι τυχαίο ότι τόσο οι χώρες – μέλη του Παγκόσμιου Οργανισμού
Διανοητικής Ιδιοκτησίας (W.I.P.O.), όσο και τα κράτη – μέλη της Ευρωπαϊκής
Ένωσης ίδρυσαν αυτόνομα γραφεία, όπως είναι το Διεθνές και το Κοινοτικό
Γραφείο Σημάτων (ΟΗΙΜ) και επικύρωσαν διεθνείς συνθήκες (Σύμβαση των
Παρισίων, Πρωτόκολλο της Μαδρίτης, ΤLT, και άλλες) για να εξασφαλίσουν ένα
ευέλικτο και αποτελεσματικό  συγχρόνως σύστημα κατοχύρωσης και προστασίας
εμπορικών σημάτων σε παγκόσμιο και ευρωπαϊκό επίπεδο.

Η ελληνίδα επιχειρηματίας μπορεί σήμερα, θεμελιώνοντας και αναπτύσσοντας
την επιχείρησή της,  να επιλέξει το σύστημα κατοχύρωσης  εμπορικών σημάτων
που της ταιριάζει, ανάλογα με την εδαφική εμβέλεια εμπορίας των προϊόντων
ή των υπηρεσιών που προσφέρει, αφήνοντας τα εμπορικά της σήματα να γίνουν
οι καλύτεροι πρεσβευτές των ελληνικών προϊόντων και της ελληνικής
επιχειρηματικότητας.

Της Νότας Γεωργοπούλου

Δικηγόρου-Νομικού

Επιχειρηματικότητα

Με 3 διακρίσεις στα Digital Finance Awards

Όμιλος EPSILON NET & ΕΘΝΙΚΗ ΤΡΑΠΕΖΑ:Με 3 διακρίσεις στα Digital Finance Awards βραβεύτηκε η πλατφόρμα Epsilon Pay!

Ο Όμιλος Epsilon Net και η Εθνική Τράπεζα ξεχώρισαν αποσπώντας 3 κορυφαίες διακρίσεις, στην απονομή των φετινών Digital Finance Awards. Οι διακρίσεις αυτές επιβεβαιώνουν την άριστη τεχνογνωσία και τη δυναμική είσοδο της πλατφόρμας Epsilon Pay στην ελληνική επιχειρηματική αγορά από έναν θεσμό που επιβραβεύει τις καινοτόμες προσεγγίσεις και τα πρωτοποριακά έργα αναβάθμισης στο Digital Banking & Digital Insurance.

Συγκεκριμένα, ο Όμιλος Epsilon Net και η Εθνική Τράπεζα δημιούργησαν την υπηρεσία Epsilon Pay στο πλαίσιο της συμφωνίας Στρατηγικής Συνεργασίας των δύο οργανισμών, με στόχο τη δημιουργία καινοτόμων, ψηφιακών λύσεων για επιχειρήσεις & επαγγελματίες, ανεξάρτητα από το μέγεθος και τον τομέα που δραστηριοποιούνται, στον τομέα του Embedded Banking.

Η νέα, καινοτόμος υπηρεσία  Epsilon Pay αποτελεί ένα σύνολο από πρωτοποριακά εργαλεία που προσφέρουν αποτελεσματική, ολοκληρωμένη και εύκολη διαχείριση των εισπράξεων επιχειρήσεων & ελευθέρων επαγγελματιών, την αυτοματοποιημένη  λογιστικοποίησή τους και την διασύνδεση με τους τραπεζικούς λογαριασμούς της μονάδας  μέσα από τα πληροφοριακά συστήματα του Ομίλου Εpsilon Net, αξιοποιώντας τα ψηφιακά εργαλεία διαλειτουργικότητας της Εθνικής Τράπεζας.

Τα βραβεία που κατέκτησε η λύση Epsilon Pay παρέλαβαν από κοινού στελέχη της Εθνικής Τράπεζας και της Epsilon Net και αφορούσαν τις κατηγορίες:

  • Best Corporate Financing Digital Initiative
  • Best Embedded Finance & BaaS Digital Solutions
  • Best Cash Management Digital

Ο κ. Ανδρέας Γριμπέλας, CTO του Ομίλου Epsilon Net, δήλωσε: «Είναι ιδιαίτερα σημαντικό για εμάς και την Εθνική Τράπεζα το γεγονός ότι η συνεργασία μας επιστεγάζεται σήμερα με τρεις κορυφαίες διακρίσεις στα Digital Finance Awards, επιβραβεύοντας την καινοτόμο προσέγγισή μας στον τομέα του Embedded Banking. Συγχαρητήρια και στις δύο ομάδες για την αδιάκοπη προσπάθειά τους, την άριστη τεχνογνωσία τους και το καινοτόμο αποτέλεσμα που έφεραν με το Epsilon Pay».

Παράλληλα, ο κ. Γεώργιος Μαρίνος Assistant General Manager Innovation & Digital Partnerships της Εθνικής Τράπεζας ανέφερε: «Είναι πραγματικά ξεχωριστή τιμή για όλους εμάς στην Εθνική Τράπεζα να επιβραβεύεται τόσο η νέα καινοτόμος λύση Epsilon Pay, που πρόσφατα  κυκλοφόρησε στην ελληνική αγορά με μεγάλη επιτυχία, όσο και η στρατηγική μας συνεργασία με τον Όμιλο Epsilon Net. Στόχος μας είναι να εξελισσόμαστε συνεχώς, προσφέροντας καινοτόμες υπηρεσίες στους πελάτες μας και στην ελληνική επιχειρηματική κοινότητα. Συγχαρητήρια σε όλους».

Continue Reading

Επιχειρηματικότητα

Προσεγγίζοντας Στόχους με Αποφασιστικότητα

Στο σύγχρονο και πολύπλοκο οικονομικό περιβάλλον όπου ζούμε, τα εφόδια που απαιτούνται και με τα οποία πρέπει να είναι οπλισμένα τα νέα στελέχη των επιχειρήσεων είναι οι γνώσεις και οι δεξιότητες.

Σε μια διαρκώς μεταβαλλόμενη και παγκοσμιοποιημένη αγορά, λοιπόν, η συνεχής επιμόρφωση είναι αναγκαία, εάν θέλουμε να έχουμε ανταγωνιστικές ελληνικές επιχειρήσεις. Οι Έλληνες, πέραν του πολυποίκιλου μεσογειακού ταμπεραμέντου, διαθέτουν την ιδιαίτερη ικανότητα ταχείας προσαρμογής στο φυσικό περιβάλλον και μεγάλης ευελιξίας στο ανθρώπινο περιβάλλον. Αυτό αποδεικνύεται, όταν εργάζονται στο εξωτερικό, όπου αναδεικνύουν το ιδιαίτερο ταλέντο τους, ενώ είναι αποδοτικοί και αποτελεσματικοί.

Σήμερα είναι προφανές ότι η πανεπιστημιακή ακαδημαϊκή εκπαίδευσή δεν είναι αρκετή για τη δημιουργία ολοκληρωμένων στελεχών ικανών για την κάλυψη εξειδικευμένων θέσεων στις επιχειρήσεις, σύμφωνα πάντα με τους νόμους της αγοράς και του ανταγωνισμού.

Οι ικανότητες

Ένα είναι βέβαιο, ότι οι διοικούντες, για να είναι οι ίδιοι αλλά και οι επιχειρήσεις τους ανταγωνιστικοί, θα πρέπει να διαθέτουν πρώτα από όλα τις εξής ικανότητες ή δέξιοτεχνίες:

  1. να έχουν όραμα για την επιχείρηση, το οποίο θα μεταφέρουν σε όλους τους εργαζόμενους,
  2. να έχουν έμπνευση και να είναι διορατικοί,
  3. να είναι οι ίδιοι ευέλικτοι και να διαθέτουν συνθετική αλλά και αναλυτική σκέψη, για να μπορούν να προσαρμόζονται στις κοινωνικοοικονομικές αλλαγές,
  4. να δημιουργούν σωστό κλίμα στην επιχείρηση, έτσι ώστε το εργασιακό περιβάλλον να συμβάλλει θετικά στην απόδοση των εργαζομένων,
  5. να αξιοποιούν ευέλικτα τις ικανότητες των εργαζομένων,
  6. να δημιουργούν τις προϋποθέσεις για την ομαδική συμμετοχή των εργαζομένων στην επίτευξη των στόχων της εταιρίας,
  7. να ενθαρρύνουν τους εργαζόμενους στην ανάληψη πρωτοβουλιών,
  8. να συντελούν στην ανάπτυξη των ικανοτήτων και των δεξιοτήτων των εργαζομένων με τη συνεχή επιμόρφωση, εάν κι εφόσον, βέβαια, και οι ίδιοι επενδύουν στη διά βίου μάθηση.

Πέρα, όμως, από τη λογική, τη γνώση και τις δεξιοτεχνίες, υπάρχει κι ένας άλλος παράγοντας που ρυθμίζει επιτυχώς το ισοζύγιο των σχέσεων και των αποτελεσμάτων μέσα σε μια επιχείρηση κι αυτός είναι η διαχείριση του συναισθήματος.

Συναισθηματική νοημοσύνη

O Daniel Goleman,στο βιβλίο του «Η συναισθηματική νοημοσύνη στον χώρο εργασίας», ομιλεί για τη συναισθηματική ικανότητα ως την πρώτη προτεραιότητα στον εργασιακό χώρο για την αύξηση της αποδοτικότητας, τη δημιουργία καλού εργασιακού κλίματος,την καλή κοινωνική εικόνα της εταιρίας και την επίτευξη οικονομικού αποτελέσματος. Η συναισθηματική νοημοσύνη βασίζεται στην εύρεση, την αναγνώριση, τη δέσμευση και την αξιοποίηση συναισθημάτων που κοχλάζουν προ των πυλών του συνειδητού και όπισθεν του μη συνειδητού, αντίστοιχα.

Είναι δεδομένο, όμως, ότι η ανάπτυξη της συναισθηματικής νοημοσύνης των στελεχών, παράλληλα με τη όποια εκπαίδευση των επιχειρηματιών, θα πρέπει να συμβαδίζει με την ανάπτυξη της συναισθηματικής νοημοσύνης ολόκληρης της επιχείρησης, για να υπάρχει ολοκληρωμένο αποτέλεσμα.
Παλαιότερα, υποστηρίζαμε ότι οι δημόσιες σχέσεις της επιχείρησης και η δημιουργία εταιρικής κοινωνικής εικόνας βοηθούν στη σύσφιξη των σχέσεων και στη δημιουργία αποδεκτού εργασιακού κλίματος.

Σήμερα αυτό δεν είναι πλέον αρκετό και είναι ισχυρότατα αποδεκτό, κατά την τελευταία τουλάχιστον δεκαετία, ότι η σημασία του συναισθήματος στη διαδικασία λήψης αποφάσεων είναι καθοριστική και παίζει σημαντικότατο ρόλο στην ανάδειξη των ηγετικών ικανοτήτων των διοικούντων αλλά και όσων λαμβάνουν πρωτοβουλίες σε καθημερινή βάση μέσα από τις αρμοδιότητες που τους αναθέτουν

Η συναισθηματική νοημοσύνη αποτελεί τη σύζευξη των προσωπικών ικανοτήτων, όπως η αυτεπίγνωση, ο αυτοέλεγχος, η αυτοκριτική και η αυτοδιαχείριση, και των κοινωνικών ικανοτήτων, όπως η κοινωνικότητα, η διαχείριση των σχέσεων, η εξωστρέφεια και η κοινωνική αντίληψη γενικότερα. Αν κάποτε θεωρούσαμε ότι ικανός ηγέτης ήταν εκείνος που είχε υψηλό δείκτη ευφυΐας, σήμερα η ύπαρξη του συναισθήματος (EQ) παίζει καθοριστικό ρόλο στην ανάδειξη των ηγετικών του ικανοτήτων.

Το συναίσθημα

Πώς μπορούμε να εφαρμόσουμε στην πράξη τη θεωρία της συναισθηματικής νοημοσύνης και να στριμώξουμε το συναίσθημα εκεί όπου το απορρίπτει η λογική;

Πρώτον, με τη δημιουργία φανταστικών εργασιακών χώρων και εργασιακού περιβάλλοντος, που θα ξεπερνά τις προσδοκίες των εργαζομένων, δίνοντας προτεραιότητα στις ανθρώπινες αξίες και ανάγκες και έμμεσα προσδοκώντας την ανταπόδοση.
Δεύτερον, δημιουργώντας και σχεδιάζοντας εκπαιδευτικά προγράμματα τα οποία να εστιάζονται στην καλλιέργεια και ανάπτυξη της συναισθηματικής νοημοσύνης των στελεχών στον εργασιακό τους χώρο.


Άρθρο αρχείου

Ρούλα Κωτούδη

Continue Reading

Επιχειρηματικότητα

Δυνατό «χαρτί» η επικοινωνία

Οι περισσότεροι από εμάς θεωρούμε ότι είμαστε εξαίρετοι και ικανότατοι στον τρόπο με τον οποίο επικοινωνούμε με τους άλλους κατά τη διάρκεια των συναλλαγών μας στις επαγγελματικές ή κοινωνικές επαφές μας. Επειδή γνωρίζουμε καλά αυτά τα οποία θέλουμε να μεταβιβάσουμε στους άλλους θεωρούμε σχεδόν βέβαιο ότι όπως κι αν τα εκφράσουμε θα είναι πλήρως κατανοητά από την άλλη πλευρά.

Το θέμα δεν είναι απλώς να κατορθώνουμε να μας ακούνε οι άνθρωποι, αλλά να μάς καταλαβαίνουν και να κάνουν αυτά που τους ζητάμε να κάνουν. Κι εμείς, όμως, πρέπει να έχουμε την ικανότητα να τους ακούμε και να τους παρατηρούμε προσεκτικά.

Έλλειψη ικανότητας

Η έλλειψη αυτής της ικανότητας προκαλεί πολλές αποτυχίες κυρίως στους κατέχοντες εξουσία μικρή ή μεγάλη, επειδή πιστεύουν ότι τα μόνα πράγματα που έχουν σημασία είναι τα γεγονότα της λειτουργίας της επιχείρησης, και όχι το συναίσθημα του άλλου.
Αυτό το γεγονός μακροπρόθεσμα θα δημιουργήσει πρόβλημα, αφενός μεν από την απάθεια και την αδιαφορία των υπαλλήλων, αφετέρου από την άγνοια των διοικούντων να αντιληφθούν ότι το κυριότερο πρόβλημα έχει να κάνει με την επικοινωνία και όχι με τη λειτουργική διαδικασία της επιχείρησης.

Πολυάριθμες έρευνες έχουν δείξει, όπως αναφέρεται από τους Ralph Nickels και Leonard Steven’ στο βιβλίο τους, τα εξής:

«Οι περισσότεροι άνθρωποι είναι κακοί ακροατές, επειδή σκέπτονται ταχύτερα από,τι μιλάνε κι αυτό επειδή ο εγκέφαλος δε λειτουργεί αποκλειστικά για τη γλώσσα. Οι σκέψεις και οι ιδέες περνούν από τον εγκέφαλο με ταχύτητα τρεις έως τέσσερις φορές μεγαλύτερη από τη μέση ταχύτητα του λόγου. Και καθώς δεν υπάρχει γνωστός τρόπος με τον οποίο να επιβραδύνουμε την διαδικασία της σκέψης, συνεχίζουμε να σκεπτόμαστε με μεγάλη ταχύτητα, ενώ τα λόγια φτάνουν σε μας με μικρή ταχύτητα». Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα κακό χρονικό συντονισμό μεταξύ του ακούω – βλέπω, ομιλώ – κινούμαι και παρατηρώ, τα οποία όταν είναι όλα μαζί σε αρμονία αποτελούν τη μέθεξη του επικοινωνώ.

Χρησιμοποιώντας, λοιπόν, τα σωστά κανάλια επικοινωνίας και διακρίνοντας τις λεπτές αποχρώσεις και ισορροπίες που υπάρχουν ανάμεσα στις διάφορες μορφές επικοινωνίας, μπορείτε να επωφεληθείτε από τις ευκαιρίες που σας παρέχονται και να κερδίσετε τα μέγιστα, παρατηρώντας απλά και προσεκτικά τις κινήσεις του άλλου. Ένα είναι βέβαιο, ότι με αυτόν τον τρόπο εκπαιδεύεστε ώστε να μην προδίδεστε στους απέναντι, επειδή από άγνοια δεν ελέγχετε το σώμα σας ή τη φωνή σας.

Στις επόμενες σειρές δίνονται αρκετές χαρακτηριστικές στάσεις με την ερμηνεία τους.

Στάση σώματος

Να κρατάτε το σώμα σας ευθυτενές.
Να βαδίζετε με αυτοπεποίθηση και με το κεφάλι ψηλά.
Να στέκεστε ισορροπημένα, είναι δείγμα αυτοπεποίθησης.
Όταν κάποιος σας μιλάει δείξτε ότι τον ακούτε κοιτάζοντάς τον. Με αυτόν τον τρόπο δείχνετε ότι τον προσέχετε.
Μη στέκεστε αδιάφορα και μη γυρνάτε την πλάτη σας.

Οπτική επαφή

Τα μάτια μεταφέρουν μηνύματα με τον πιο εύγλωττο τρόπο.
Μην αποφεύγετε την οπτική επαφή, αλλά ούτε και να κοιτάζετε επίμονα τον άλλον στα μάτια. Ένα ευθύ βλέμμα φανερώνει αυτοπεποίθηση. Για να δείξετε σε κάποιον ότι πραγματικά προσέχετε αυτά που λέει, πρέπει να τον κοιτάτε την ώρα που μιλάει.

Φωνή

Μερικές φορές, όταν είστε πολύ ανήσυχοι, ο τόνος της φωνής σας είναι υψηλός. Αυτό μπορεί να συμβεί όταν αρχίζετε να γίνεστε αποφασιστικοί. Η σωστή αναπνοή και η χαλάρωση βοηθούν στη διατήρηση του κατάλληλου τόνου φωνής. Είναι πολύ σημαντικό να μιλάτε σταθερά, αργά, με μία μέτρια ένταση στη φωνή. Μην κλαψουρίζετε και μη σαρκάζεστε.

Στόμα και σαγόνια

Οι μύες του στόματος πρέπει να είναι χαλαροί. Τα σφιγμένα σαγόνια ή χείλη προδίδουν επιθετικότητα. Μη χαμογελάτε απολογητικά, για να «ηρεμήσουν τα πνεύματα». Μη ξεχνάτε να παίρνετε βαθιά ανάσα και, όπως είπε ο Φρόιντ: «Το υποσυνείδητο ενός ανθρώπου μπορεί να επικοινωνήσει με το υποσυνείδητο ενός άλλου, χωρίς να περάσει από το συνειδητό».


Άρθρο αρχείου

Ρούλα Κωτούδη

Continue Reading

Trending