Connect with us

Επιχειρηματικότητα

Επενδυτικές ευκαιρίες σε startups στο Demo Day του OK!Thess

Αριθμός ρεκόρ συμμετοχών και συναντήσεων στο Demo Day με έντονο επενδυτικό ενδιαφέρον για νεοφυείς επιχειρήσεις!

Με επιτυχία ολοκληρώθηκε το 5o Demo Day που διοργάνωσε το OK!Thess, ο επιταχυντής νεοφυών επιχειρήσεων που δημιουργήθηκε με πρωτοβουλία τoυ Δήμου Θεσσαλονίκης, κατά τη διάρκεια της 84ης ΔΕΘ.

Τα Demo Days είναι ειδικά events που διοργανώνονται από το OK!Thess για να επιτρέψουν τη δικτύωση μεταξύ νεοφυών επιχειρήσεων και επενδυτών κεφαλαίων επιχειρηματικού ρίσκου από την Ελλάδα και το εξωτερικό.

Το 5ο Demo Day, διοργανώθηκε στο πλαίσιο του Digital Greece, μιας πρωτοβουλίας του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης και της ΔΕΘ – Helexpo, η οποία υλοποιείται από την Industry Disruptors / Game Changers. Στην πρωτοβουλία αυτή, συμμετέχει το OK!Thess καθώς και άλλες δομές υποστήριξης της νεοφυούς επιχειρηματικότητας, πανεπιστήμια, ερευνητικά κέντρα και φορείς χρηματοδότησης από όλη την χώρα.

Στο μεγαλύτερο γεγονός δικτύωσης startup και επενδυτών στην Ελλάδα σημειώθηκαν περισσότερες από 150 κλειστές συναντήσεις.  Επενδυτικά σχήματα (Venture Capital funds) και επιχειρηματικοί άγγελοι έδειξαν μεγάλο ενδιαφέρον για τις startups που συμμετείχαν στο Demo Day, με αποτέλεσμα να έχουν ήδη δρομολογηθεί περαιτέρω συζητήσεις.

Στο 5o Demo Day του OK!Thess καταγράφηκε αριθμός ρεκόρ στις συμμετοχές των startups. Ο επιταχυντής νεοφυών επιχειρήσεων της Θεσσαλονίκης δέχτηκε 79 αιτήσεις σημειώνοντας αύξηση 60% σε σχέση με την προηγούμενη διοργάνωση. Οι ομάδες που τελικά επιλέχθηκαν και βρέθηκαν απέναντι σε επενδυτές για να παρουσιάσουν την καινοτόμο ιδέα τους ανήλθαν στις 41 και εκτός από την Ελλάδα προέρχονται από την Κύπρο, τη Σερβία, την Αγγλία και την Ισπανία.

Σημαντικός ήταν και ο αριθμός των επενδυτικών σχημάτων και επιχειρηματικών αγγέλων που συμμετείχαν στην μεγάλη γιορτή της καινοτομίας που διοργάνωσε το OK!Thess. Συνολικά 20 επενδυτές από Ελλάδα, Κύπρο, Βουλγαρία και Σερβία επέλεξαν τις ομάδες που επιθυμούσαν να συναντηθούν κατ’ ιδίαν και να ακούσουν το επιχειρηματικό τους μοντέλο.

Συνολικά μέχρι σήμερα στα Demo Day events έχουν πραγματοποιηθεί πάνω από 380 συναντήσεις startups με εκπροσώπους επενδυτικών σχημάτων από την Ελλάδα και την ΝΑ Ευρώπη, οι οποίες οδήγησαν σε επενδύσεις κεφαλαίων επιχειρηματικού ρίσκου άνω του 1.500.000 ευρώ.

Το μεγάλο αυτό ενδιαφέρον τόσο από πλευράς των επενδυτικών σχημάτων όσο και των ομάδων startup καταδεικνύει ότι μέσω των προσπαθειών του OK!Thess και άλλων φορέων της πόλης έχουν αρχίσει να αλλάζουν τα δεδομένα για το οικοσύστημα καινοτομίας στην Θεσσαλονίκη.

Το πλέγμα δράσεων του ΟΚ!Thess μέσω των κύκλων επιτάχυνσης και διοργανώσεων όπως το Demo Day έχει ως στόχο να υποκινήσει νέες ομάδες, ερευνητές αλλά και υπάρχουσες μικρομεσαίες επιχειρήσεις να στραφούν προς την καινοτομία και να την αξιοποιήσουν σε επιχειρηματικές ιδέες με γνώμονα τη βιωσιμότητα.

Το Demo Day αποτελεί ευκαιρία για δικτύωση όχι μόνο μεταξύ επενδυτών και startups αλλά και μεταξύ των ίδιων των επενδυτών. Στο πλαίσιο του event πραγματοποιήθηκε συνάντηση στην οποία το δίκτυο επενδυτών του OK!Thess αντάλλαξε απόψεις για την ανάπτυξη του οικοσυστήματος στην Ελλάδα, την Κύπρο και τα Βαλκάνια με απώτερο σκοπό συνεργασίες για την διεύρυνση της αγοράς.

Το ΟΚ!Thess δέχεται αιτήσεις για τον 9ο κύκλο επιτάχυνσης έως τις 22 Σεπτεμβρίου 2019.

Το πρόγραμμα επιτάχυνσης του ΟΚ!Thess απευθύνεται σε όσους έχουν νέες ιδέες και θα ήθελαν να δημιουργήσουν μια καινοτόμο επιχείρηση (startup). Πρόκειται για ένα 3μηνο πρόγραμμα εκπαίδευσης και υποστήριξης που στόχο έχει να καθοδηγήσει επιχειρηματίες, φοιτητές, ερευνητές και γενικότερα όποιον θέλει να εξελίξει μια καινοτόμο ιδέα σε ένα βιώσιμο επιχειρηματικό μοντέλο.

Δήλωσε Συμμετοχή: https://okthess.gr/el/apply/

 

Οι ομάδες που πήραν μέρος στο Demo Day

 

  1. 11petswww.11pets.com Μια ολοκληρωμένη εφαρμογή για τη φροντίδα κατοικιδίων, η οποία παρέχει τη δυνατότητα ανταλλαγής πληροφοριών όπου αυτή είναι αναγκαία.
  2. HomeCooked UKhttps://homecookeduk.com  Η αποστολή του HomeCooked είναι η παράδοση αυθεντικών σπιτικών γευμάτων από εγκεκριμένους μάγειρες σε όσους αναζητούν κάτι περισσότερο από το τυποποιημένο φαγητό.
  3. FightHoaxhttp://FightHoax.com To FightHoax βοηθά τις εταιρείες με δεδομένα ανάλυσης ειδήσεων για programmic διαφήμιση.
  4. Inteligghttps://inteligg.com/ Το SmartBox4U είναι φορητή συσκευή που παρέχει μια έξυπνη ολοκληρωμένη λύση για την αποφυγή πιθανών κρίσεων άσθματος λόγω έκθεσης σε κακής ποιότητας αέρα.
  5. CargoSharehttp://cargoshare.org/ Ένα marketplace που συνδέει ναυτιλιακές εταιρείες και ναυλωτές ενώ παράλληλα αυτοματοποιεί τη διαδικασία διαμεσολάβησης σε φορτία.
  6. Rewundohttps://www.rewundo.com Rewundo βοηθά τις Ομάδες Υποστήριξης Πελατών να επιλύσουν χωρίς τη βοήθεια προγραμματιστή τεχνικά προβλήματα σε προϊόντα B2B SaaS.
  7. Reborn Taleswww.reborntales.com Ιστορία μέσω ολογραφικών εμπειριών.
  8. Embiotswww.embiots.gr Συστήματα διαχείρισης στόλου και συλλογή δεδομένων σχετικά με τη χρήση τους, προκειμένου να αποφευχθούν οι δαπανηρές ζημιές.
  9. Octappushwww.octappush.com Πρόκειται για μια πλατφόρμα ανατροφοδότησης που βοηθά τις εταιρίας να σχεδιάσουν κερδοφόρα παιχνίδια.
  10. Quantflarehttps://quantflare.com/ Το Quantflare παρέχει μακροοικονομικές αναλύσεις και πληροφορίες σχετικά με τις κεφαλαιαγορές.
  11. qodin.iohttps://qodin.io/ Είναι μια καινοτόμος εφαρμογή για τους ασθενής με καρκίνο η οποία λειτουργεί ως προηγμένος κοινόχρηστος ιατρικός.
  12. PiDusthttps://pidust.com Η τεχνολογία αιχμής της κβαντικής πληροφορικής αξιοποιείται για την επίλυση προβλημάτων, όπως ο σχεδιασμός υλικών και η ανακάλυψη φαρμάκων.
  13. GX Blocks Energygxblocks.io Πρόκειται για μια εταιρεία blockchain στον τομέα της ενέργειας με στόχο τη δημιουργία υβριδικών ενεργειακών/ blockhain προϊόντων στον τομέα του Fintech.
  14. Hagtec Ltdhttp://www.acrefx.com/ Εταιρεία λογισμικού που προσφέρει αναλύσεις δεδομένων στον αγροτικό τομέα.
  15. Arteavita – Ο στόχος της Arteavita είναι να προσφέρει στέγαση ή διαμονή οικονομικά προσιτή και εύκολη για όλους.
  16. Meton Innovatencehttps://metoninnovatence.com Meton Innovatence is the world’s first form-fit-function thermal system for night and adverse weather flying conditions designed for commercial and general aviation.
  17. Bappy – Η Bappy επιτρέπει τη δημιουργία εφαρμογών κινητής τηλεφωνίας χωρίς κώδικες από χρήστες που δεν είναι προγραμματιστές λογισμικού.
  18. SEAMXhttp://seamxsports.com Η Seamex αναπτύσσει μία ολοκληρωμένη πλατφόρμα διαχείρισης αθλητικών γεγονότων με σκοπό τη βελτίωση της εμπειρίας των συμμετεχόντων.
  19. Rave Atlashttps://raveatlas.com Ο παγκόσμιος χάρτης της rave κουλτούρας.
  20. AidPlexhttps://www.aidplex.com/ Μια HealthTech startup η οποία κατασκευάζει ορθοπεδικά βοηθήματα παρέχοντας μια καλύτερη εμπειρία αποκατάστασης σε σχέση με τις συμβατικές μεθόδους.
  21. ComeTogetherhttps://cometogether.network Πρόκειται για ένα κοινωνικό δίκτυο, το οποίο τροφοδοτείται από ένα πρωτόκολλο EOS Blockchain.
  22. LucyVersehttps://www.lucyverse.gr/ Η Lucy, η πρώτη ηλεκτρονική αντικλεπτική συσκευή προστατεύει και ελέγχει την τσάντα σας, μετατρέπει την σε μια «έξυπνη τσάντα».
  23. Cannav Oil Hellashttps://cannavoil.com Μια σύγχρονη μονάδα επεξεργασίας βιομηχανικής κάνναβης, η οποία εξάγει καθαρό έλαιο κανναβιδιόλης προς λιανική και χονδρική πώληση.
  24. Bubbllzhttp://www.bubbllz.com/ Η Bubblz μετατρέπει κάθε πώληση και αλληλεπίδραση πελατών σε ευκαιρία διαφήμισης για τις εταιρείες.
  25. iResTechhttps://irestech.net Στόχος της εταιρείας είναι η παροχή λύσεων σε περιθωριοποιημένα τμήματα του πληθυσμού.
  26. Social Skills Animationhttps://socialskillsanimation.com/ Η SSA συμβάλλει στην κοινωνική ένταξη των παιδιών και των νέων με αυτισμό, με υποστηρικτική τεχνολογία υψηλής ποιότητας.
  27. Airbotshttp://advanced-intelligent-robotics.gr/ Η Airbots βοηθά τους αγρότες να ελαχιστοποιήσουν τη χρήση νερού, λιπασμάτων και φυτοφαρμάκων και να αυξήσουν την ποσότητα και την ποιότητα της συγκομιδής τους σύμφωνα με τους στόχους της Αειφόρου Ανάπτυξης των Ηνωμένων Εθνών.
  28. DGROOPSwww.dgroops.com Απλοποίηση των ομαδικών κρατήσεων για ταξιδιωτικές εταιρείες και ξενοδοχεία χρησιμοποιώντας τεχνολογία και ανάλυση δεδομένων.
  29. Polikatikia.grhttps://polikatikia.gr Η πρώτη cloud υπηρεσία για έξυπνη διαχείριση κτιρίων σε υπολογιστές, tablet και κινητά.
  30. 3asyRhttps://3asyr.com/ Το 3asyR είναι μια εφαρμογή που βοηθά τα άτομα με δυσλεξία να διαβάζουν εύκολα το περιεχόμενο στο διαδίκτυο.
  31. LiveStreamTVhttp://www.van4k.tv Το LiveStreamTV είναι ένα κινητό σύστημα βίντεο με πολλές κάμερες που βοηθά τους διοργανωτές εκδηλώσεων να μεταδίδουν τη δουλειά τους ζωντανά σε πολλά μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
  32. OVIVIEWhttp://oviview.com/ Με την Oviview οι επαγγελματίες μπορούν να δουν υποψήφιους για δουλειά μέσω προσαρμοσμένων βίντεο – παρουσιάσεων πριν από τις πραγματικές συνεντεύξεις. Εξαλείφει το κόστος, το χρόνο και την απόσταση.
  33. NoKeysnokeys.eu Μια cloud-based εφαρμογή για τη διαχείριση βραχυχρόνιων ενοικιάσεων. Εξαλείφει την ανάγκη για φυσικά κλειδιά και είναι απλή, ασφαλής και αποτελεσματική.
  34. PlantBoxwww.plantbox.gr Η PlantBox προσφέρει μοναδικά, καινοτόμα και ελκυστικά συσκευασμένα φυτά.
  35. LoopCVhttps://www.loopcv.pro/ Το LoopCV είναι μια αυτοματοποιημένη πλατφόρμα αναζήτησης εργασίας για πιο γρήγορη αναζήτηση εργασίας, σύμφωνα με τις προτιμήσεις των ενδιαφερομένων.
  36. Peace by Peashttps://www.peacebypeas.eu/ Η Peace by Peas προσφέρει plant-based τρόφιμα που συνδυάζουν φυσικές τεχνικές επεξεργασίας με τοπικά βιολογικά συστατικά πελάτες με εξειδικευμένες ανάγκες.
  37. Capsule Skateboardswww.capsuleskateboards.com Με τη μοναδική φόρμουλα της Capsule Skateboards κατασκευάζονται προσωποποιημένα skateboards ανάλογα με τις προτιμήσεις του καθενός.
  38. Nanometrisishttp://www.nanometrisis.com/ Το λογισμικό Nanometrisis εξάγει πολύτιμες πληροφορίες από μικροσκοπικές εικόνες που βοηθούν τις εταιρείες Nano-Tech να βελτιώσουν τη διαδικασία παραγωγής.
  39. SBOINGwww.sboing.net Η SBOING μεταμορφώνει την πατενταρισμένη τεχνολογία της στη νέα παγκόσμια navi-pedia, αποδεχόμενη την πρόκληση για προηγμένη δορυφορική πλοήγηση και δρομολόγηση.
  40. HAM Systemshttps://hamsystems.eu/ Προσφέρει τη δική της πλατφόρμα λογισμικού και λύσεις υλικού για εμπορικά και οικιστικά περιβάλλοντα.
  41. Elektronio – www.elektroniowheels.gr Το Elektronio είναι μια εταιρεία ποδηλάτων που δημιουργεί premium ηλεκτρικά ποδήλατα που δίνουν μία διαφορετική διάσταση στη μετακίνηση στο αστικό περιβάλλον.
Continue Reading

Εκδηλώσεις

Νέα Γεωργία Νέα Γενιά: Πρόγραμμα Trophy/Τροφή

Η DS Smith Hellas συμβάλλει στην ενίσχυση του μέλλοντος του αγροδιατροφικού τομέα
μέσω της υποστήριξης του προγράμματος Trophy/Τροφή του οργανισμού Νέα Γεωργία Νέα
Γενιά

Η DS Smith, κορυφαίος κατασκευαστής λύσεων βιώσιμης συσκευασίας από κυματοειδές χαρτόνι
στην Ελλάδα, συνεισφέρει έμπρακτα στην αναβάθμιση του αγροδιατροφικού τομέα της χώρας
συμμαχώντας για δεύτερη συναπτή χρονιά με τον οργανισμό «Νέα Γεωργία Νέα Γενιά» για την
ενίσχυση του κλάδου, υποστηρίζοντας αυτήν τη φορά το πρόγραμμα Trophy/Τροφή. Πιο
συγκεκριμένα, η DS Smith Hellas θα στηρίξει τρία Μeet-up του προγράμματος με κύρια θεματική
τη «Μείωση της χρήσης πλαστικού στον κλάδο της αγροδιατροφής», τα οποία θα
πραγματοποιηθούν σε τρία πανεπιστήμια της χώρας.

Τι είναι όμως τo Trophy/Τροφή;

Το Trophy/Τροφή είναι ένα πρωτοποριακό εγχείρημα, το οποίο αναδεικνύει και επιβραβεύει
καινοτόμες επιχειρηματικές ιδέες και νεοφυείς επιχειρήσεις, που δραστηριοποιούνται στους τομείς
της αγροτεχνολογίας, της τεχνολογίας τροφίμων και των agrologistic, με προϊόντα και υπηρεσίες
που χρησιμοποιούν καινοτόμες τεχνολογίες, ακόμη και σε αρχικά στάδια ανάπτυξης (pre seed).
Μέχρι σήμερα, χάρη στο συγκεκριμένο πρόγραμμα, έχουν ήδη στηριχθεί 122 νεοφυείς επιχειρήσεις
από τον συγκεκριμένο τομέα.

Τα Μeet-up είναι αναπόσπαστο κομμάτι του Trophy/Τροφή. Εκεί, φοιτητές, startupper, νέοι
επιχειρηματίες και ερευνητές έρχονται σε επαφή με ερευνητικά ιδρύματα, επενδυτές, μέντορες και
εταιρείες και μαζί αναπτύσσουν νέες πρωτοποριακές ιδέες, στο πλαίσιο βιωματικών εργαστηρίων.
Για την DS Smith, η υιοθέτηση πρακτικών βιώσιμης ανάπτυξης και κυκλικής οικονομίας βρίσκεται
στον πυρήνα των δραστηριοτήτων της και ο μετασχηματισμός του αγροδιατροφικού κλάδου μπορεί
να πλαισιωθεί από καινοτόμες και φιλικές προς το περιβάλλον λύσεις συσκευασίας, που θα
αυξήσουν την προστιθέμενη αξία των τελικών προϊόντων. Σε αυτό το πλαίσιο η εταιρεία
υποστηρίζει στα τρία meet-up τη θεματική ενότητα με τίτλο: «Μείωση της χρήσης πλαστικού στον
κλάδο της αγροδιατροφής».

Ο κ. Γιώργος Φιλιππόγλου, DS Smith Managing Director για το cluster της Ελλάδας δήλωσε:
«Είμαστε ιδιαίτερα χαρούμενοι που για μία ακόμη χρονιά βρισκόμαστε στο πλευρό της Νέας
Γεωργίας Νέας Γενιάς, καθώς μέσα από αυτή τη συνεργασία έχουμε συνεισφέρει στην
ενδυνάμωση του αγροδιατροφικού τομέα, αναδεικνύοντας παράλληλα τον κομβικό ρόλο που
διαδραματίζει η συσκευασία από κυματοειδές χαρτόνι στην ενίσχυση της βιώσιμης ανάπτυξης της
χώρας».

Τα τρία Meet-up με τη στήριξη της DS Smith Hellas, είναι τα ακόλουθα :
-TrophyTροφή Meet-up σε συνδιοργάνωση με το Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών.
– TrophyTροφή Meet-up σε συνδιοργάνωση με το Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου.
– TrophyTροφή Meet-up σε συνδιοργάνωση με το Πανεπιστήμιο Μακεδονίας.

Η κα Έφη Λαζαρίδου, CEO του οργανισμού Νέα Γεωργία Νέα Γενιά δήλωσε: «Τo Trophy/Τροφή
είναι μία ουσιαστική πρωτοβουλία που διασυνδέει την πανεπιστημιακή κοινότητα με τη βιομηχανία
και την αγορά στον κρίσιμο κλάδο της αγροδιατροφής. Κάθε χρόνο φέρνει εκατοντάδες φοιτητές και
ερευνητές σε επαφή με καινοτόμες επιχειρήσεις μέσα από τα Trophy/Τροφή meetup που
διεξάγονται σε πανεπιστήμια σε όλη την Ελλάδα και αποτελούν μία αποτελεσματική πλατφόρμα
ανταλλαγής επιχειρηματικών ιδεών και εμπειριών. Πάνω από 700 φοιτητές έχουν συμμετάσχει τα
τελευταία δύο χρόνια στα meetup του προγράμματος, εργάστηκαν στην ανάπτυξη καινοτόμων
λύσεων και ξεκίνησαν να σχεδιάσουν τα πρώτα τους επιχειρηματικά βήματα. Η DS Smith, μία
πρωτοπόρος εταιρεία στον κλάδο της συσκευασίας από κυματοειδές χαρτόνι που επενδύει σε
βιώσιμες πρακτικές υποστηρίζει από την πλευρά της 3 meetup, εμπλουτίζοντας το περιεχόμενο
της πρωτοβουλίας Trophy/Τροφή».

Η DS Smith παγκοσμίως έχει έδρα το Λονδίνο και είναι μέλος του FTSE 100, ενώ
δραστηριοποιείται σε 34 χώρες απασχολώντας περίπου 30.000 άτομα με την ιστορία της να
ανάγεται στις επιχειρήσεις παραγωγής συσκευασιών από το 1940. Στην Ελλάδα, η εταιρεία έχει
παρουσία τα τελευταία 65 χρόνια με εργοστάσια στην Κόρινθο, τη Θεσσαλονίκη και την Κρήτη,
απασχολώντας συνολικά πάνω από 400 εργαζομένους. Η DS Smith Hellas υποστηρίζει έμπρακτα
την πρωτοβουλία του Trophy/Τροφή του οργανισμού Νέα Γεωργία Νέα Γενιά, με στόχο να
ενισχύσει την καινοτομία και τη βιωσιμότητα στο ελληνικό οικοσύστημα της αγροδιατροφής, με ένα
ουσιαστικό και αξιόπιστο εγχείρημα επιτάχυνσης της νεοφυούς επιχειρηματικότητας.
Το Trophy/Τροφή υλοποιεί με επιτυχία ο οργανισμός Νέα Γεωργία Νέα Γενιά, μέσα
από την ιδρυτική δωρεά του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος (ΙΣΝ).

Continue Reading

Επιχειρηματικότητα

Επιχειρηματική ευελιξία υψηλόβαθμα στελέχη

Είναι τα υψηλόβαθμα στελέχη σε συνεχή ετοιμότητα;

Επιχειρήσεις και οργανισμοί έχουν επενδύσει σε ανθρώπους με υψηλές προδιαγραφές, που συνήθως έχουν το ανώτατο επίπεδο γνώσεων (επιθυμητό προσόν: μεταπτυχιακός τίτλος ή σε ελάχιστες περιπτώσεις διδακτορικό), πολυετή εμπειρία στην ίδια ή σε συναφή δραστηριότητα, με την οποία ασχολούνται στην παρούσα επιχείρηση ή οργανισμό, και ειδικές ανά περίπτωση δεξιότητες.

Αναφερόμαστε στα υψηλόβαθμα στελέχη με μεγάλες αποδοχές, ικανοποιητικό πακέτο επιπρόσθετων παροχών (-bonus-) με τη μορφή οικονομικής ενίσχυσης, ακόμη και με παροχή επαυξημένου ποσοστού επί των πραγματοποιούμενων πωλήσεων, προσφοράς κινητού τηλεφώνου, επαγγελματικού αυτοκινήτου με ορισμένη χρήση καυσίμων, δικαιώματος ελεύθερης χρήσης του διαδικτύου με χρέωση της εταιρείας ή προσφοράς ενός φορητού προσωπικού υπολογιστή, κ.λ.π.

Είναι αλήθεια, ότι η επιβίωση και ανάπτυξη των επιχειρήσεων ή των οργανισμών στην υπάρχουσα παγκοσμιοποιημένη ανταγωνιστική αγορά απαιτεί από την επιχείρηση ευελιξία, ετοιμότητα και δράση με υψηλή αποτελεσματικότητα. Η στασιμότητα είναι ανεπίτρεπτη. Απεναντίας, η ταχύτητα προσαρμογής και η σωστή δράση βοηθά τις επιχειρήσεις να διαχειριστούν τις αλλαγές με επιτυχία υιοθετώντας  σύγχρονες μεθόδους και αρχές. Σε όλα αυτά, κυρίαρχος είναι ο ρόλος των υψηλόβαθμων στελεχών. Είναι άραγε αυτά τα στελέχη, ανά πάσα στιγμή, σε ετοιμότητα για να αντιμετωπίσουν δύσκολες καταστάσεις, να διαχειριστούν αλλαγές ή κρίσεις προς όφελος της επιχείρησης ή του οργανισμού;

Πολλές είναι οι περιπτώσεις στελεχών, που δε διέγνωσαν έγκαιρα την κρίση που πλησίαζε την επιχείρηση ή δεν μπόρεσαν να δράσουν έγκαιρα στις αναμενόμενες και αναγκαίες αλλαγές πριν έρθει η κρίση στην επιχείρηση.

Ένας από τους λόγους είναι ότι πολλά στελέχη εγκλωβίζονται στις δικές τους απόψεις και εκτιμήσεις και συχνά αρνούνται να αποδεχτούν και δυσκολότερα να πιστέψουν στη χρήσιμη πληροφορία, που κυκλοφορεί μέσα στην επιχείρηση από τους ανθρώπους της που είναι πιο κοντά στις αγορές, στους πελάτες, στους προμηθευτές, στους ανταγωνιστές και μάλιστα σε ημερήσια βάση.

Άλλος λόγος είναι η αδυναμία ύπαρξης ενός συστήματος που να απεγκλωβίζει τα υψηλόβαθμα στελέχη από τις πεποιθήσεις τους και να τους θέτει σε διαρκή επαγρύπνηση και ετοιμότητα. Αυτό θα οδηγήσει στην αναγνώριση του κινδύνου και την εφαρμογή μιας προληπτικής ή διορθωτικής ενέργειας πολύ πριν η κρίση πλησιάσει την επιχείρηση ή η επίδοση της επιχείρησης ακολουθήσει πτωτική πορεία. Δεν είναι σπάνιο το φαινόμενο που μέτοχοι, επενδυτές, εργαζόμενοι αλλά και πελάτες, απορροφούν, σε μικρό ή μεγάλο ποσοστό, τον κακό χειρισμό των καταστάσεων από τα υψηλόβαθμα στελέχη, τα οποία κατά κύριο λόγο έχουν το βάρος των ευθυνών που απορρέουν από τις αποφάσεις τους σε στρατηγικό επίπεδο.

Πως λοιπόν θα διεγερθούν τα υψηλόβαθμα στελέχη να βρίσκονται σε συνεχή και πλήρη ετοιμότητα προς κάθε κατεύθυνση και μπροστά σε κάθε απειλή ή κίνδυνο; Είναι οι επιπρόσθετες παροχές που θα υποκινήσουν ανώτατα, ανώτερα ή μεσαία στελέχη; Είναι χρήσιμη η εκτίμηση αποδοτικότητας στελέχους σε συσχετισμό με το ποσοστό  χρήσης της επιπρόσθετης παροχής;

Η έρευνα και ο έλεγχος για το αν οι επιπρόσθετες παροχές συμβάλλουν στη βελτίωση της ποιότητας ζωής των υψηλόβαθμων στελεχών εκτός εργασίας περισσότερο από το να τους υποκινούν να λειτουργούν ως εργαλεία για την αύξηση της αποδοτικότητάς τους,  πιθανόν να βοηθήσουν την επιχείρηση ή τον οργανισμό σε μια πιο ορθολογική παροχή των ειδικών αμοιβών.

Πράγματι, η ετοιμότητα των υψηλόβαθμων στελεχών σε κάθε κίνδυνο ή απαίτηση αλλαγής μπορεί να αναπτυχθεί και να βελτιώνεται διαρκώς, αν τα στελέχη έχουν το ενδιαφέρον και η επιχείρηση τα υποκινεί και αξιολογεί την απόδοσή τους, σε συνάρτηση με τις υψηλές αμοιβές και παροχές και τον βαθμό που αυτές χρησιμοποιούνται για την βελτίωση της επίδοσης της επιχείρησης ή του οργανισμού.

Της Στέλλας Γκιώση,

Οικονομολόγου MBA, EXECUTIVE

Continue Reading

Επιχειρηματικότητα

8+1 Συμβουλές για Καλύτερη Προώθηση Προϊόντων και Υπηρεσιών

Η προώθηση προϊόντων και υπηρεσιών αποτελεί κρίσιμο στοιχείο για την επιτυχία κάθε επιχείρησης. Είναι ο τρόπος με τον οποίο οι επιχειρήσεις επικοινωνούν την αξία και τα οφέλη των προϊόντων ή των υπηρεσιών τους στους καταναλωτές, επηρεάζοντας την απόφαση αγοράς. Χωρίς κατάλληλη προώθηση, ακόμη και το πιο καινοτόμο προϊόν μπορεί να παραμείνει άγνωστο στο κοινό και να μην αποδώσει τα αναμενόμενα κέρδη. Σε μια εποχή που ο ανταγωνισμός είναι έντονος και οι καταναλωτές έχουν περισσότερες επιλογές από ποτέ, η ανάγκη για αποτελεσματικές στρατηγικές μάρκετινγκ γίνεται επιτακτική. Οι καταναλωτές σήμερα έχουν πρόσβαση σε πληθώρα πληροφοριών και είναι πιο ενημερωμένοι και απαιτητικοί.

Έτσι, η ανάπτυξη μιας ισχυρής στρατηγικής προώθησης μπορεί να βοηθήσει μια επιχείρηση να ξεχωρίσει από τον ανταγωνισμό.

  1. Γνωρίστε τους Πελάτες σας – Τα χαρακτηριστικά των πελατών σας (ηλικία, εισοδήματα, φύλο, εκπαίδευση, οικογενειακή κατάσταση, επάγγελμα, τόπος κατοικίας) πρέπει να αποτελούν τον οδηγό της επιλογής των μεθόδων προώθησης που θα επιλέξετε: ηλεκτρονική ή έντυπη αλληλογραφία, προβολή σε εφημερίδες και περιοδικά, ραδιόφωνο, τηλεόραση, διαδίκτυο, κ.α.
  2. Προϋπολογίστε – Εξετάστε τον προϋπολογισμό σας και καθορίσετε τι μπορείτε να διαθέσετε στην προώθηση. Εξετάστε τις κινήσεις των ανταγωνιστών σας και υπολογίστε πόσο ξοδεύουν για το μάρκετινγκ τους.  Ζητήστε από τις διαφημιστικές εταιρείες να σας δώσουν αναλυτικά στοιχεία απόδοσης διαφημίσεων ανά κλάδο και γεωγραφική περιοχή.
  3. Μοιράστε τα Χρήματά σας – Επιλέξτε περισσότερες από μια μεθόδους για την προσέγγιση των ομάδων και της αγοράς που στοχεύετε.  Επιστολές, έντυπη και ηλεκτρονική διαφήμιση, ραδιόφωνο, κ.α. λειτουργούν συνδυαστικά για την ενίσχυση του μηνύματος. Το βασικό στοιχείο είναι η επανάληψη.
  4. Σκεφτείτε Δημιουργικά – Μερικές φορές οι καλύτερες ιδέες απαιτούν περισσότερη έμπνευση παρά χρήματα. Σκεφτείτε νέες μεθόδους προώθησης της επωνυμίας σας:  σε χαρτί περιτυλίγματος, σε ποντίκια των υπολογιστών, κλπ.
  5. Προωθήστε το Προφίλ σας – Η προώθηση του προφίλ σας διαφημίζει το όνομα σας, το τι είστε ή το βασικό σας μήνυμα, δημιουργεί και διατηρεί την παρουσία σας στην αγορά. Η διαφήμιση προϊόντων αποσκοπεί σε άμεσες ενέργειες, όπως η προώθηση κάποιας ειδικής έκπτωσης, ή το να πείσετε τους πελάτες να τηλεφωνούν για περισσότερες πληροφορίες.
  6. Μετρήστε το Αποτέλεσμα – Χρησιμοποιήστε μια ειδική προσφορά, ή το όνομα ενός πωλητή σας για να διευκολυνθείτε στη μέτρηση της επιτυχίας ή αποτυχίας κάποιας συγκεκριμένης διαφήμισης.
  7. Αξιολογήστε και Εκτιμήστε – Αφιερώστε χρόνο με τους πελάτες σας για να προσδιορίστε γιατί είναι ικανοποιημένοι ή όχι. Ετοιμάστε ένα σύντομο ερωτηματολόγιο για τον προσδιορισμό του τρόπου ζωής τους και το κίνητρο των αγορών τους.
  8. Μην το παραμελείτε – Πολλές επιχειρήσεις δεν θεωρούν τη διαφήμιση ως ένα πάγιο έξοδο. Αν δεν επενδύετε χρήματα στη διαφήμιση οι πωλήσεις γενικώς θα πέσουν. Καθορίστε τα έξοδα διαφήμισης μέσα στον προϋπολογισμό σας και ακολουθήστε το σχέδιο σας σε καλές και κακές οικονομικές περιόδους.
  9. Μη γίνεστε ο Διαφημιστής σας – Πολλές επιχειρήσεις αγωνίζονται για την αύξηση των πωλήσεών τους χωρίς να ξοδεύουν χρήματα στη διαφήμιση. Είναι αποτελεσματικότερο το να ξοδέψετε κάτι παραπάνω και να συνεργαστείτε με κάποια διαφημιστική εταιρεία ή έναν ειδικό σύμβουλο, παρά να προσπαθείτε μόνοι σας να παράγετε τη διαφήμισή σας. Οι διαφημίσεις που δεν σχεδιάζονται επαγγελματικά μπορεί να μην αποφέρουν το επιθυμητό αποτέλεσμα και πολλές φορές να δώσουν κακή εικόνα της επιχείρησής σας.
Continue Reading

Trending