Connect with us

Επίκαιρα Πρόσωπα

Επικοινωνιολόγος, digital marketer ή το κορίτσι των social media;

Η Αφροδίτη Κράβαρη είναι επικοινωνιολόγος, είναι Head of Digital στην infiNitas & το epixeiro.gr  & είναι το κορίτσι που άφησε τα έδρανα και την ακαδημαϊκή καριέρα για να μπει στο χώρο του Digital. Δώσε της στυλό, ένα keyboard & ένα smartphone με μια camera και θα τη δεις να κατακλύζει τον κόσμο σου –αν είσαι μέσα στους friends & τους followers της- με αρθρογραφία, content, concept photography, lives, quotes & stories με μοναδικό χιούμορ, καυστική γλώσσα και απίστευτη οικειότητα νιώθοντας πως τη ξέρεις χρόνια ολόκληρα κι ας τη γνώρισες μόλις χθες.

 Περιγράψτε μας αναλυτικά τη δουλειά σας.

Οι ρυθμοί στο επάγγελμά μου είναι πολύ έντονοι και γρήγοροι. Αυτό που κάνω κυρίως είναι να χάνω τον ύπνο μου, καθώς τα social media είναι ένας ενεργός, ζωντανός και κυρίως “ξύπνιος” οργανισμός 24 ώρες τη μέρα, 7 ημέρες την εβδομάδα, 365 μέρες το χρόνο. Στη δουλειά μας υπάρχει καθημερινή δέσμευση και αν δεν αγαπάς πραγματικά αυτό που κάνεις, δε μπορείς με κανέναν τρόπο να ανταπεξέλθεις στην πίεση & στις πολλές (πάρα πολλές) ώρες δουλειάς. Ένας επικοινωνιολόγος αναπτύσσει στρατηγική για το brand σου, «φροντίζει» την εικόνα σου, διαχειρίζεται τη φήμη σου, δημιουργεί για σένα πρωτογενές περιεχόμενο, επιμελείται & διορθώνει περιεχόμενο, σχεδιάζει καμπάνιες, διαχειρίζεται καθημερινά όλο το customer experience σου, διαβάζει/ενημερώνεται & εκπαιδεύεται σε τακτά διαστήματα για ο,τιδήποτε νέο αφορά τη δουλειά του, διαχειρίζεται ενδεχόμενα crisis issues, κάνει WOMM (Word Of Mouth Marketing), δημιουργεί εκστρατείες marketing, αξιολογεί καθημερινά τις online κινήσεις σου, μετρά την επίτευξη ή μη των συνολικών στόχων, σχεδιάζει το PR σου και πολλά πολλά άλλα… Προσωπικά μέσα σε όλα αυτά επιπλέον αρθρογραφώ, κάνω εκπαιδεύσεις, αναπτύσσω τη θεματολογία των ομιλιών μου και επεξεργάζομαι νέες ιδέες γιατί δε μου αρέσει η άνεση της comfort zone…

Έχετε βιώσει ανισότητα στον επαγγελματικό στίβο; Πως είναι οι σχέσεις των 2 φύλων στο χώρο σας;

Προσωπικά με αφήνουν αδιάφορη καθώς δεν έχω βιώσει ποτέ ανισότητα. Όπως σε κάθε επικοινωνιακή στρατηγική το positioning αποτελεί στοιχείο συνειρμού κομβικής σημασίας στη συνείδηση του άλλου, έτσι κι εδώ είσαι ο παράγοντας που καθορίζει τον τρόπο που κάνεις προβολή την προσωπικότητά σου στους άλλους. Ο τρόπος που θα επιλέξεις να “τοποθετήσεις” τον εαυτό σου στην επαγγελματική αρένα, καθορίζει αν είσαι παίκτης ή παράπλευρη απώλεια στα τραπέζια που κλείνονται συνεργασίες, επισυνάπτονται στρατηγικές συμμαχίες & καθορίζονται business partnerships. Για να σε πάρουν σοβαρά, πρέπει να μάθεις να παίζεις καλά το παιχνίδι. Και το παιχνίδι έχει κανόνες και ρήτρες. Καλώς ή κακώς με γοητεύουν πολύ αυτά τα παιχνίδια & ως εκ τούτου, πιστεύω στη σοβαρότητα, στην οργάνωση, στον άξιο άνθρωπο, στο όραμα, στην προσπάθεια και στη σκληρή δουλειά. Δεν υπάρχει ανισότητα για τον άξιο και πειθαρχημένο άνθρωπο.

 

Πώς πείθετε ένα πελάτη να ασχοληθεί με το branding του & να έχει παρουσία στα social media;

Δε μπαίνω στη διαδικασία να πείσω κάποιον. Αν εσύ ο ίδιος δε θες να αλλάξεις, είναι μάταιο να το προσπαθούν οι γύρω σου. Του λέω να έρθει να με ακούσει σε μια ομιλία, τον προτρέπω να ξεκινήσει να ασχολείται μόνος του με όλα αυτά & στο τέλος έρχεται ο ίδιος να με βρει. Είναι η στιγμή που κατανοεί πως υστερεί έναντι του ανταγωνισμού του & μόνο ένας ειδικός μπορεί να τον βοηθήσει. Μπορεί έτσι να χάνω χρόνο & ποσότητα πελατών, αλλά χτίζω loyalty και μακροχρόνιες σχέσεις με τους πελάτες μου που είναι το κύριο ζητούμενο για το δικό μου branding.

Πείτε μας χαρακτηριστικά του χαρακτήρα σας που σας έχουν βοηθήσει στην επαγγελματική σας καριέρα ως σήμερα.

Υπομονή, επιμονή, πείσμα, ετοιμολογία & πάθος.

Πόσο δύσκολη είναι η ισορροπία μεταξύ προσωπικής και επαγγελματικής ζωής σε ένα επάγγελμα που επιβάλλει να είστε συνεχώς εκτεθειμένη;

Υπάρχει μεγάλη δυσκολία, κι επειδή δεν είμαι καθόλου άνθρωπος του μέτρου και του μέτριου, προσπαθώ να διαχειρίζομαι αυτή τη λεπτή κλωστή όσο έξυπνα και διπλωματικά μπορώ, προφυλάσσοντας και προστατεύοντας την προσωπική μου ζωή. Έχετε ακούσει ίσως ένα χιουμοριστικό ρητό που λέει ότι οι καλύτερες στιγμές δεν έγιναν ποτέ check-ins…και το συμμερίζομαι απόλυτα καθώς το privacy για μένα είναι πολύ σημαντικό, είναι οι στιγμές που κρατάς μόνο για σένα. Σίγουρα οι κοντινοί μου άνθρωποι γνωρίζουν το ύφος της δουλειάς μου, το ανύπαρκτο ωράριό μου και το πάθος μου για ό,τι κάνω και δεν είχα ποτέ σημαντικά προβλήματα, πέραν του ότι ακούω πολύ συχνά τη φράση “Άσε κάτω επιτέλους το τηλέφωνο!”

Ποιο είναι το αγαπημένο σας social network και γιατί;

Το Instagram. Είμαι λάτρης της φωτογραφίας, του άμεσου και εύστοχου κειμένου & των hashtags. Είναι το μοναδικό από τα προφίλ μου που αφορά λιγότερο το business κομμάτι μου. Μέσα σε όλα δεν πρέπει ποτέ να ξεχνάς ποτέ πως εκτός από επαγγελματίας είσαι επίσης και γυναίκα, έχεις φίλους, ενδιαφέροντα και στιγμές με αγαπημένα πρόσωπα.

 

Ο κόσμος πιστεύει πως οι υπηρεσίες αυτές είναι δωρεάν ή θα έπρεπε να είναι. Δε θα μπορούσε ένα brand να διαχειρίζεται μόνο του τα social media; Ποια είναι η γνώμη σας;

Τα social media δεν είναι δωρεάν. Η δημιουργία ενός λογαριασμού στο Facebook, ή ένα κανάλι στο YouTube ασφαλώς και δεν κοστίζει τίποτε. Αυτό που κοστίζει είναι το ποιοτικό και εξειδικευμένο περιεχόμενο μέσα σε αυτά & η διαχείριση και καθημερινή υποστήριξή τους. Προσφέρεις υπηρεσίες και όπως κάθε είδους υπηρεσία, δεν είναι δωρεάν. Ας φανταστούμε ένα γιατρό που επισκεπτόμαστε να δει τις ακτινογραφίες μας, ένα δικηγόρο που προσλαμβάνουμε να συντάξει ή να διαβάσει τα συμβόλαια μας, ένα πολιτικό μηχανικό στον οποίο εμπιστευόμαστε το χτίσιμο του σπιτιού μας. Όπως ακριβώς πληρώνονται οι άνθρωποι ή αυτά τα γραφεία, το ίδιο ισχύει και στη δουλειά μας είτε ένας digital marketer δουλεύει ως freelancer είτε είναι μέρος ενός agency. Ένας επικοινωνιολόγος αναλαμβάνει να χτίσει και να προωθήσει την εικόνα σου (οπτική, λεκτική, μη λεκτική) & να διαχειριστεί τη φήμη σου κι αυτό σίγουρα είναι μια μακροχρόνια διαδικασία και σίγουρα όχι δωρεάν.

Ασφαλώς και μπορεί ο καθένας, το κάθε brand ή ιδιώτης να διαχειριστεί τα social media του. Το θέμα είναι πώς θα τα διαχειριστεί. Και τι αποτελέσματα θα έχει ανάλογα με τους στόχους που θέτει. Μπορείς να βρεις έναν freelancer που δεν έχει τελειώσει τις σπουδές του, μπορείς να βρεις το γιο της φίλης σου από τη γειτονιά να του δώσεις χαρτζιλίκι, μπορείς να έρθεις και σε μένα. Έχεις πολλές επιλογές. Είναι θέμα ποιότητας, εμπειρίας και customer experience. Πολλοί κάνουν το μεγάλο λάθος να επιλέγουν τη φτηνότερη λύση και μετά παλεύουμε να διορθώσουμε τα αδιόρθωτα. Ας μη ξεχνάμε αυτό που κάποτε είχε ειπωθεί: “Χρειάζονται χρόνια ολόκληρα για να χτίσεις τη φήμη σου…και αρκεί μόνο ένα tweet για να την καταστρέψεις!”

Continue Reading

Επίκαιρα Πρόσωπα

Νίνα Καλούτσα | Η Φωνή της επιτυχίας

Η ειδικός Φωνής & Δημόσιας Ομιλίας Νίνα Καλούτσα είναι κάτοχος διπλώματος και μάστερ Όπερας του Κρατικού Ωδείου Τσαϊκόφσκι της Μόσχας. Στα 25 χρόνια της διδασκαλίας της έχει μεταδώσει τη γνώση και την εμπειρία της σε περισσότερα από 7.500 άτομα, σε σεμινάρια φωνής, public speaking, one-to-one coaching και team building. Συνεργάζεται με πολιτικούς και υψηλόβαθμα στελέχη εταιρειών και οργανισμών.

Έχει συνεργαστεί με τις εταιρείες: Google, OTE, Coca-Cola 3E, Johnson & Johnson, Eurobank, Alpha Bank, Booking.com, Alpha TV, LeasePlan, TITAN Cement, Bristol-Myers Squibb, GEP, Antipollution, Resoul, Knauf, European Reliance, Kafkas, CEO Clubs Greece, ReedSmith, TATOI Club, Generation Y κ.α.


Το χάρισμα της φωνής έχει δοθεί στον άνθρωπο για να μεταφέρει τις σκέψεις, τις ιδέες και τα συναισθήματά του στο περιβάλλον γύρω του. Πέρα από αυτό όμως, η φωνή, και ακόμα καλύτερα η σωστά τοποθετημένη και καλλιεργημένη φωνή, μπορεί να μας βοηθήσει να πετύχουμε πολλά περισσότερα από αυτά που έχουμε φανταστεί.

Ακολουθεί συνέντευξη της ειδικού Φωνής & Δημόσιας Ομιλίας Νίνας Καλούτσα.

Κυρία Καλούτσα, έχετε γράψει το βιβλίο «Η ΦΩΝΗ ΤΗΣ ΕΠΙΤΥΧΙΑΣ – Πώς να μιλάς ώστε να σε ακούν» εκδόσεις Key Books. Επειδή οι περισσότεροι θεωρούμε δεδομένο ότι μας ακούν όταν μιλάμε, κατ’ αρχάς θα μπορούσατε να μας εξηγήσετε τι μας υποδεικνύετε στο βιβλίο σας;

Η φωνή, ως ζωτικό στοιχείο της ύπαρξης, εκφράζει την προσωπικότητα σε πολλές διαστάσεις. Τα λεγόμενα παίρνουν νόημα από τον τόνο της φωνής με τον οποίο εκφέρονται. Στο βιβλίο αποδεικνύω ότι έχει μεγαλύτερη σημασία η φωνή με την οποία λέμε αυτά που λέμε, από το τι λέμε. Στοιχεία όπως το ηχόχρωμα, ο τόνος, ο χρωματισμός, η έκταση είναι θεμελιώδη για το personal brand. Επίσης, η παρουσία, η άρθρωση, η εκφορά του λόγου. Τα χαρακτηριστικά αυτά, όταν καλλιεργούνται -σε συνδυασμό βέβαια με το κατάλληλο λεξιλόγιο-, χαρακτηρίζουν μία φωνή που μαγνητίζει το ακροατήριο, μία φωνή που «ακούγεται».

Συχνά όμως, λόγω ψυχολογικών αναστολών, η φωνή ακούγεται μονότονη και χωρίς ενέργεια. Έχοντας συνειδητοποιήσει κάποιος αυτό, εάν αποφασίσει να βελτιώσει τη φωνή του, στην πραγματικότητα μπαίνει στη δράση για την απόκτηση αυτοπεποίθησης, για τη διαχείριση του σκηνικού άγχους και για να πείθει περισσότερο.


Γεννιόμαστε με μία χαρακτηριστική φωνή, που μας ακολουθεί για πάντα, ή η φωνή είναι ένα χαρακτηριστικό που μπορεί να αλλάξει; Αν ναι, πώς;

Ναι, γεννιόμαστε ο καθένας με τη φωνή του. Όμως, στην παιδική μας ηλικία κυρίως, αλλά και αργότερα, για διάφορους ψυχολογικούς λόγους, η φωνή μπλοκάρεται, αλλοιώνεται ή σε κάποιες περιπτώσεις χάνεται.

Με τη σωστή καθοδήγηση, μελέτη και ασκήσεις, ο ενδιαφερόμενος κατανοεί τις αιτίες, ελευθερώνει το συναίσθημά του και εκφράζεται ελεύθερα με τη νέα του φωνή. Επαναλαμβάνω πάντα ότι «η Φωνή μας είναι επιλογή μας».


Ως ειδικός Φωνής, με ποιον τρόπο βοηθάτε κάποιον;

Καταρχάς, τους οδηγώ να κατανοήσουν ότι:

«Δεν έχουμε απλά φωνή. Είμαστε η φωνή μας!» Αυτός είναι ο πυρήνας της διδασκαλίας μου.

Από εκεί ξεκινάμε και, ακολουθώντας βήμα βήμα τη Μέθοδό μου, μεταμορφώνουμε τη φωνή και κατ’ επέκταση την επικοινωνία, τη σχέση με τον εαυτό και με τους άλλους, τη ζωή του εκπαιδευόμενου στο σύνολό της, με άλλα λόγια.


Μπορείτε να μας δώσετε το προφίλ των ανθρώπων που απευθύνονται σε εσάς;

Στέλεχος εταιρείας ή επιχειρηματίας ή πολιτικός  ή εργαζόμενος που συνειδητοποιεί ότι ο τρόπος που μιλάει δεν συνάδει με την επαγγελματική εξέλιξη στην οποία στοχεύει. Νιώθει τη φωνή του αδύναμη, ότι εκπέμπει ανασφάλεια, και έλλειψη αυτοπεποίθησης. Επιθυμεί να μιλά άνετα, με θάρρος, πειθώ, ευκρίνεια λόγου. Επίσης θέλει να νιώθει ασφαλής, κάθε φορά που καλείται να κάνει παρουσιάσεις σε μικρά και μεγαλύτερα κοινά.

Αφενός λοιπόν κάνουμε ασκήσεις βελτίωσης της φωνής, αφετέρου μελετάμε λεξιλόγιο και ρητορική.

For further information: www.ninakaloutsa.com


Συνέντευξη απο την ομάδα του BusinessWoman

Continue Reading

Επίκαιρα Πρόσωπα

<<Αφιέρωμα>>Women On Top (εν δράσει) | Μίνα Μισυρλή

Κυρία Μισυρλή : Μπορείτε με απλά λόγια να μας πείτε ποιες ήταν οι σπουδές που ακολουθήσατε και κατά πόσο σας βοήθησαν στην εξέλιξη της επαγγελματικής σας καριέρας

Έχω μεταπτυχιακό και πτυχίο στη Λογιστική & Χρηματοοικονομική του Πανεπιστημίου Μακεδονίας και εξέλιξα τις γνώσεις μου τα επόμενα 20 χρόνια μέσα από εργασιακή εμπειρία σε εταιρίες και στον χρηματοπιστωτικό τομέα. Οι σπουδές μου με βοήθησαν να αντιλαμβάνομαι τον τρόπο που λειτουργούν οι επιχειρήσεις και οι οργανισμοί, και γενικότερα να κατανοώ περισσότερα για την καθημερινότητα. Τις πρακτικές γνώσεις τις απέκτησα από την εργασιακή μου εμπειρία αλλά στο «φιλτράρισμα» και στον μετασχηματισμό των πληροφοριών σε γνώσεις, οι σπουδές μου έπαιξαν σημαντικό ρόλο.


Πείτε μας λίγα λόγια για την τωρινή ασχολία σας  

Είμαι ιδρύτρια της Jargon Buster όπου υποστηρίζουμε μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις, να οργανώσουν τα οικονομικά και την επιχειρηματική τους καθημερινότητα, και να σχεδιάσουν ένα πλάνο ανάπτυξης, για να μπορούν να εστιάσουν την ενέργεια και τη δημιουργικότητά τους στις κύριες δραστηριότητές τους. Έτσι, επιχειρήσεις που δεν μπορούν να έχουν εσωτερικά συνεργάτες, για να τους υποστηρίζουν σε θέματα  Χρηματοοικονομικού Σχεδιασμού &  Επιχειρηματικής Ανάπτυξης, να μπορούν να βρίσκουν λύσεις μέσα από τις υπηρεσίες που σχεδιάζουμε, για κάθε περίπτωση ξεχωριστά.

Επίσης, συνεργαζόμαστε με εταιρίες, από πολύ μεγάλες μέχρι και μικρές επιχειρήσεις, που θέλουν να ενισχύσουν την ανθεκτικότητα των εργαζομένων τους σε θέματα διαχείρισης προσωπικών οικονομικών, δημιουργώντας εταιρικές εκπαιδεύσεις & εργαστήρια χρηματοοικονομικής ενδυνάμωσης.


Τι θα συμβουλεύατε σε μια νέα γυναίκα που φιλοδοξεί να ασχοληθεί με τον επιχειρηματικό τομέα;

Θα πρότεινα αρχικά να βρει το δικό της «γιατί», να το συνδυάσει με τις αξίες της και να σκεφτεί πώς θέλει να περπατήσει το δικό της μονοπάτι. Για τις γυναίκες που ξεκινούν τώρα, θα μπορούσαν να έχουν μια εξειδικευμένη καθοδήγηση από επαγγελματίες που έχουν την εμπειρία και τις γνώσεις, μέσα από την οποία μπορεί κάποια να ωφεληθεί, τόσο για να ενδυναμωθεί όσο και για να ξεμπλοκαριστεί από τα διαδικαστικά εμπόδια που μπορεί να την κρατούν πίσω. Αυτό είναι που έχω δει σε πολλές περιπτώσεις ότι λείπει, και αυτό είναι που κάνουμε με τη Jargon Buster, δίνοντας λύση σε επαγγελματίες ή σε ομάδες επιχειρηματιών, καθώς πολλές φορές ενώ έχουμε μια πολύ ωραία ιδέα δεν ξέρουμε από πού να αρχίσουμε και πώς να οργανωθούμε. Επίσης, και το mentoring μέσα από πλατφόρμες με εμπειρία σε αυτό, όπως του Women On Top, θα μπορούσε να είναι μια επιπλέον βοήθεια. Είναι φανερό, ότι δεν υπάρχει μια λύση που ταιριάζει σε όλες, και μέσα από δοκιμές, επιτυχίες αλλά κυρίως από αποτυχίες μαθαίνουμε τι πραγματικά μας ταιριάζει ή τι είναι βιώσιμο για εμάς.


Πείτε μας μια έκφραση που χρησιμοποιείτε συχνά και σας δίνει κουράγιο και δύναμη ;

Δεν υπάρχει μόνο ένας δρόμος, και αν δεν βρίσκω τον δρόμο που θέλω να περπατήσω, θα τον φτιάξω.


Ποιες είναι οι βασικές αρχές του οικονομικού σχεδιασμού και πώς μπορεί να ωφελήσει ένα άτομο ή μια επιχείρηση;

Αναγνωρίζουμε πού βρισκόμαστε, ποιοι είμαστε και πού θέλουμε να φτάσουμε. Σε ένα ρεαλιστικό πλαίσιο βάζουμε στόχους που μας εκφράζουν, που είναι κοντά στις αξίες μας και που μπορούν με μέθοδο να επιτευχθούν. Στη συνέχεια, προγραμματίζουμε και αναπροσαρμόζουμε τον σχεδιασμό μας, δημιουργώντας πλάνο για αντιμετώπιση κρίσεων αλλά και εναλλακτικές, ώστε να προσαρμοζόμαστε στις εξελίξεις και στις διαφορετικές συνθήκες.


Ποιες είναι οι σημαντικότερες πτυχές του επιχειρηματικού σχεδιασμού και πώς μπορεί να επιτευχθεί η αειφορία μιας επιχείρησης;

Η στρατηγική, η ανάλυση αγοράς, ο οικονομικός σχεδιασμός, οι επιχειρηματικές διαδικασίες, η διαχείριση της ομάδας, οι πωλήσεις και το πλάνο ανάπτυξης, είναι μέρη του επιχειρηματικού σχεδιασμού. Μια επιχείρηση, είτε είναι πολύ μεγάλη είτε μικρή, ακόμη κι αν εργάζομαι ως ελεύθερος επαγγελματίας, μπορούμε να επηρεάσουμε και να λειτουργούμε με όρους βιώσιμης ανάπτυξης. Από την επιλογή των προμηθευτών, τη διαχείριση των υλικών μας, τη συνεργασία με την ομάδα μας και πολλά άλλα, φροντίζουμε να επιχειρούμε με αειφορία, γιατί μας αφορά όλους κι όλες.


Ποια είναι τα βήματα που πρέπει να ακολουθηθούν για την ανάπτυξη μιας επιτυχημένης επιχείρησης σε έναν ανταγωνιστικό τομέα;

Η πρόταση αξίας που προσφέρει η επιχείρηση προς τους πελάτες της, μαζί με ένα καλά σχεδιασμένο επιχειρηματικό μοντέλο, που θα περιγράφει με σαφήνεια πώς η επιχείρηση θα δημιουργεί έσοδα, είναι από τα βασικά στοιχεία που πρέπει να έχει καθορίσει από το ξεκίνημά της.


Ποια είναι τα σχέδια σας για το μέλλον;

Να αναπτύξω την επιχείρησή μου δημιουργώντας συνδέσεις με επαγγελματίες κι επιχειρήσεις, που θέλουν να αναπτυχθούν μέσα σε ένα πλαίσιο που επιστρέφει οικονομική και ποιοτική αξία στην κοινωνία, στους ανθρώπους και στο περιβάλλον μέσα στο οποίο λειτουργούμε.

Μίνα Μισυρλή

Σύμβουλος Οικονομικού Σχεδιασμού & Επιχειρηματικής Ανάπτυξης

Πιστοποιημένη Εκπαιδεύτρια Ενηλίκων | Financial & Business Coach

Msc. Λογιστική & Χρηματοοικονομική

Mέλος της συντονιστικής ομάδας του Women On Top Thess Hub


Συνέντευξη από την ομάδα του BusinessWoman

Continue Reading

Επίκαιρα Πρόσωπα

<<Αφιέρωμα>> Women On Top (εν δράσει) | Μαρία Γρηγοριάδου

  • Κυρία Γρηγοριάδου : Μπορείτε με απλά λόγια να μας πείτε ποιες ήταν οι σπουδές που ακολουθήσατε και κατά πόσο σας βοήθησαν στην εξέλιξη της επαγγελματικής σας καριέρας

Αποφοίτησα από  το Τμήμα Φιλοσοφίας, Παιδαγωγικής, Ψυχολογίας του Α.Π.Θ. όμως ως φοιτήτρια και τα πρώτα χρόνια της επαγγελματικής μου καριέρας εργάστηκα ως Καθηγήτρια σε Φροντιστήρια Αγγλικών (Ήταν ακόμη η εποχή που μπορούσες να αποκτήσεις άδεια διδασκαλίας ως κάτοχος Proficiency, αν και καρφώνομαι που το μαρτυράω!)

Στα 40 μου κι ενώ εργαζόμουν ήδη στο Δήμο Τυρνάβου, όπου βρέθηκα με γραπτό διαγωνισμό του ΑΣΕΠ, παρακολούθησα το Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Συμβουλευτική στην Ειδική Αγωγή, την Εκπαίδευση και την Υγεία.

Το επόμενο βήμα ήταν η δημιουργία ενός Συμβουλευτικού Σταθμού στο πλαίσιο του Δήμου και μετά η ένταξη μου στη ΔΥΠΑ ως εργασιακή σύμβουλος. Κάπου ανάμεσα σε όλα αυτά διατηρούσαμε για κάποια  χρόνια με το σύζυγο μου κι ένα κατάστημα με παιδικά ρούχα. Αν και η σύνδεση δεν ήταν από την αρχή ξεκάθαρη, βρίσκομαι τα τελευταία χρόνια σε ένα σημείο που η συνάφεια της δουλειάς μου με τις σπουδές μου, είναι μεγαλύτερη από ποτέ.


  • Πείτε μας λίγα λόγια για την τωρινή ασχολία σας

Σήμερα εργάζομαι στη Δημόσια Υπηρεσία Απασχόλησης ως Εργασιακή Σύμβουλος Αναζητούντων Εργασία  και υποστηρίζω άτομα που ανήκουν σε ευάλωτες κοινωνικές ομάδες να ενταχθούν ή να επανενταχθούν στην αγορά εργασίας. Επίσης πραγματοποιώ εκπαιδεύσεις ιδιαίτερα σε θέματα Επικοινωνίας, Διαχείρισης Συγκρούσεων και Ψυχικής Ευεξίας.


  • Τι θα συμβουλεύατε σε μια νέα γυναίκα που φιλοδοξεί να ασχοληθεί με τον επιχειρηματικό τομέα;

Να αναζητήσει άλλες γυναίκες οι οποίες  δραστηριοποιούνται στο πεδίο που την ενδιαφέρει και έχουν τη διάθεση να λειτουργήσουν ως μέντορες, για τα πρώτα βήματα, τη δικτύωση, την προώθηση, την αναζήτηση χρηματοδότησης. Και να μην περιμένει να είναι όλες οι συνθήκες τέλειες για να κάνει το πρώτο βήμα.


  • Πείτε μας μια έκφραση που χρησιμοποιείτε συχνά και σας δίνει κουράγιο και δύναμη ;

¨Θα τα καταφέρω!» Κι όταν είμαι πολύ φοβισμένη για να με πείσω, ρωτώ ανθρώπους που ξέρω ότι θα με στηρίξουν: «Θα τα καταφέρω;»


  • Ποιες είναι οι κύριες ανάγκες στον τομέα της ειδικής αγωγής και πώς μπορούν να αντιμετωπιστούν αποτελεσματικά;

Η πρώιμη αξιολόγηση και παρέμβαση, η έγκαιρη και καθολική υποστήριξη, ο σχεδιασμός της μετάβασης από τη μια βαθμίδα εκπαίδευσης στην άλλη, αλλά και της μετάβασης από την εκπαίδευση στην εργασία. Βέβαια, όλα αυτά απαιτούν συνολικό σχεδιασμό, χρόνο, χρήματα και ανθρώπους με υψηλή εξειδίκευση για να στηριχθεί το σχολείο και η οικογένεια, ώστε να στηρίξουν τους μαθητές με αναπηρίες ή με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.


  • Ποιες είναι οι σημαντικότερες τάσεις στην εκπαίδευση και την υγεία και πώς μπορούν να επηρεάσουν την παροχή υπηρεσιών;

Οι τάσεις είναι πολλές και σημαντικές. Για παράδειγμα: Διαπολιτισμική εκπαίδευση, Εκπαίδευση STEM, Περιβαλλοντική Εκπαίδευση και από την άλλη Τεχνολογία, Τηλεϊατρική, Τεχνητή Νοημοσύνη και τόσες άλλες. Σε έναν κόσμο που αλλάζει τόσο γρήγορα, θεωρώ ότι η σταθερή τάση πρέπει να είναι η εστίαση στον εκπαιδευόμενο και στον ασθενή αντίστοιχα, ώστε οι υπηρεσίες που παρέχονται να πάψουν να είναι κατακερματισμένες.


  • Ποιο ρόλο παίζει η συνεργασία μεταξύ των εκπαιδευτικών, των γονέων και των ειδικών στην αντιμετώπιση των προκλήσεων στον τομέα της ειδικής αγωγής και της υγείας;

Κρατώ τη φράση μιας γυναίκας που εκτιμώ πολύ. «Τι να τις κάνω τις ράμπες, αν δεν έχω που να πάω;»  Η ένταξη δεν σημαίνει υπάρχουμε παράλληλα στον ίδιο χώρο. Η ένταξη σημαίνει γνωριζόμαστε, αλληλεπιδρούμε πραγματικά και σχετιζόμαστε. Κι αυτό μπορεί να συμβεί μόνο με τη συνεργασία όχι μόνο όσων δραστηριοποιούνται στο χώρο της ειδικής αγωγής , αλλά όλων των γονέων, όλων των εκπαιδευτικών και όλων των ειδικών. Αυτή η απαραίτητη συνεργασία δεν θα προκύψει μαγικά αλλά μπορεί να καλλιεργηθεί μέσα από στοχευμένες, συστηματικές και συνεχείς δράσεις. 


  • Ποια είναι τα σχέδια σας για το μέλλον;

Να συνεχίσω να εξελίσσομαι και να είμαι χρήσιμη στους ανθρώπους γύρω μου.

Μαρία Γρηγοριάδου

Σύμβουλος στην Ειδική Αγωγή, την Εκπαίδευση και την Υγεία.

Mέλος της συντονιστικής ομάδας του Women On Top Larissa Hub


Συνέντευξη από την ομάδα του BusinessWoman

Continue Reading

Trending