Connect with us

Επιχειρηματικότητα

Επιχειρηματικότητα εν μέσω πανδημίας:δυσκολίες, προκλήσεις, ευκαιρίες, η επόμενη μέρα και ο ρόλος της τεχνολογίας

Το πέρασμα σε αυτή τη νέα χρονιά είναι πιο σημαντικό από ποτέ, πιο διαφορετικό, πιο περιπετειώδες, πιο αβέβαιο. Ζούμε πανδημία για πρώτη φορά στη ζωή μας και οι αντιδράσεις μας, όπως και οι εξελίξεις, είναι απρόβλεπτες και πρωτόγνωρες.
Κάποιες χώρες, φυσικά, μπορεί να είχαν ήδη αντιμετωπίσει μια σοβαρή επιδημία στο παρελθόν γι’ αυτό και είχαν κατά κάποιον τρόπο το “know how” στον τρόπο αντιμετώπισης, αλλά τώρα μιλάμε για πανδημία, μια παγκόσμια δυσάρεστη κατάσταση και αυτό αυτόματα τα αλλάζει όλα! Το μόνο σίγουρο είναι ότι o covid19 δεν υπήρχε στο πλάνο του 2020, στο πλάνο όμως του 2021 υπάρχει και μάλιστα έχουμε γνωριστεί αρκετά για να μπορούμε να εφαρμόσουμε όσο το δυνατόν πιο επιτυχημένα μέτρα αντιμετώπισής του! Η ιστορία έχει αποδείξει πολλές φορές ότι επαναλαμβάνεται, επομένως γνωρίζουμε πολύ καλά ότι και η κρίση υγείας στο κοντινό μέλλον θα αποτελεί παρελθόν. Ας λάβουμε τα μέτρα μας, ώστε όχι μόνο να βγούμε από όλο αυτό που ζούμε με τις λιγότερες απώλειες, αλλά και να προχωρήσουμε έξυπνα και επιτυχημένα μαθαίνοντας από τις εμπειρίες μας.

Τι δεν πήγε καλά?

Καταρχάς σκεφτείτε αν κάτι δεν πήγε καλά όλο το προηγούμενο διάστημα. Δείτε και εξετάστε προσεκτικά όλα τα κακώς κείμενα που έφερε στην επιφάνεια η πανδημία. Τι σας δυσκόλεψε περισσότερο στην προσπάθειά σας να προσαρμοστείτε στα νέα δεδομένα; Αφιερώστε χρόνο, επανεκτιμήστε, αξιολογήστε και σχεδιάστε τρόπους βελτίωσης. Η πανδημία ανέδειξε τον ψηφιακό μετασχηματισμό και τη σημαντικότητα της τεχνολογίας σε όλο το φάσμα της κοινωνίας, των επιχειρήσεων, της υγείας, των σχέσεων, της εκπαίδευσης κ.τ.λ. 

Οι υποδομές της επιχείρησής σας ήταν σύγχρονες και σε κατάσταση που θα μπορούσαν να παρέχουν τη δυνατότητα της εξ’ αποστάσεως εργασίας χωρίς κανένα πρόβλημα; Οι υπάλληλοί σας ήταν έτοιμοι να εργαστούν από το σπίτι; Είχαν τις απαιτούμενες γνώσεις και δεξιότητες; Φροντίσατε να τις παρέχετε; Υπήρχαν τα κανάλια εκείνα και τα εργαλεία που θα σας επέτρεπαν να συνεχίσετε να εξυπηρετείτε τους πελάτες με νέους τρόπους που απαιτούσαν οι νέες συνθήκες; Υπήρχαν συγκεντρωμένα όλα τα δεδομένα που θα μπορούσαν να σας δώσουν πληροφορίες για τη συμπεριφορά των πελατών σας; Μπορούσατε να έχετε άμεση πρόσβαση σε αυτά από παντού;
Αναγνωρίστε τις αδυναμίες, κατανοήστε τις τρέχουσες τάσεις και προετοιμαστείτε. Οι προσδοκίες για το 2021 είναι μεγάλες, τίποτα όμως δεν είναι εγγυημένο. Δε θα μετανιώσετε ποτέ γιατί ήσασταν προσεκτικοί. Η προνοητικότητα και η ικανότητα της ευελιξίας είναι σήμερα από τα πιο σημαντικά συστατικά της επιτυχίας!

Μετά την υποχρεωτική ανάπαυλα έρχεται η απελευθέρωση δυνάμεων

Φανταστείτε όλη αυτή την ενέργεια σε προσωπικό και επιχειρηματικό επίπεδο που ήταν εγκλωβισμένη και περιορισμένη για τόσο μεγάλο χρονικό διάστημα να απελευθερώνεται! Σκεφτείτε πώς θα αξιοποιήσετε με τον καλύτερο τρόπο όλη αυτή τη δυναμική και πώς θα την εκμεταλλευτείτε προς όφελός σας.
Το καθολικό άνοιγμα της αγοράς -όταν έρθει- θα δημιουργήσει μεγάλη ζήτηση και κατ’ επέκταση ευκαιρίες. Θα πρέπει να αναλογιστείτε, όμως και πάλι: τι πρακτικές από την προ covid19 εποχή θα επαναφέρετε και τι αλλαγές από την περίοδο της πανδημίας και των lockdown θα κρατήσετε; Όπως όλα δείχνουν, οι ζωές μας δεν θα επιστρέψουν ποτέ στην “κανονικότητα” της προ υγεινονομικής κρίσης εποχής, αλλά μια άλλη νέα κανονικότητα θα έρθει μαζί με τις συνήθειες που αποκτήσαμε και υιοθετήσαμε εν καιρώ πανδημίας. Συνεπώς, η οποιαδήποτε μείωση στη διαδικτυακή δραστηριότητα (ηλεκτρονικές αγορές, τηλεδιασκέψεις, τηλεργασία κ.ά), θα είναι περισσότερο μια αντίδραση για επαναφορά της άμεσης προσωπικής επαφής μετά την παρατεταμένη απόσταση, παρά μια νέα τάση. Δεν είναι μόνο οι Millennials ή οι Gen Z εξοικειωμένοι με τα έξυπνα τηλέφωνά τους, είναι, πλέον, και η πλειοψηφία του κόσμου που αναγκάστηκε να προσαρμοστεί το 2020 για να εξυπηρετήσει καθημερινά πρακτικά του ζητήματα.

Φροντίστε τους ανθρώπους σας, που φροντίζουν τους πελάτες σας

Εσείς και οι άνθρωποί σας αντιμετωπίζετε τώρα τους ίδιους κινδύνους και τις ίδιες προκλήσεις για την υγεία και την οικογένειά σας. Όλοι μα όλοι είμαστε εκτεθειμένοι εξίσου. Γνωρίζετε, λοιπόν, πόσο δύσκολο ήταν το 2020 για το ανθρώπινο δυναμικό σας. Εργάστηκαν σε πρωτόγνωρες και δύσκολες συνθήκες και μάλιστα σε κλίμα μεγάλης αβεβαιότητας και φόβου για έναν νέο θανατηφόρο και εύκολα μεταδιδόμενο ιό. Μετά από όλο αυτό το δύσκολο διάστημα οι άνθρωποί σας θα πρέπει να γνωρίζουν ότι τους εκτιμάτε πραγματικά. Δε νομίζετε ότι το αξίζουν; Έρευνες έχουν δείξει ότι 8 στους 10 υπαλλήλους αφήνουν τη δουλειά τους γιατί νιώθουν ότι υποτιμούνται. Η επιβράβευση (λεκτική, οικονομική, παροχές), η επένδυση σε εκπαίδευση-επιμόρφωση και η ψυχαγωγία τους είναι πολύ σημαντικά για τη δημιουργία ενός άριστου κλίματος που μεταφέρεται σε κάθε τμήμα και διαδικασία της επιχείρησης. Ένα χαρούμενο και υποστηρικτικό επαγγελματικό περιβάλλον αυξάνει τα θετικά συναισθήματα και την ευεξία, που αποτελούν την προϋπόθεση για αυξημένη παραγωγικότητα, αποδοτικότητα, και ανάληψη πρωτοβουλιών. Μην τα θεωρείτε δευτερεύοντα θέματα. Καθώς οι πελάτες σας και οι ανάγκες τους αλλάζουν θα χρειαστείτε σύμμαχο τους ανθρώπους σας τους οποίους πρέπει να εμπνεύσετε για τις νέες στρατηγικές που θα ακολουθήσετε.

Καινοτομία! Αυτό είναι το κλειδί για την ανάπτυξη στην μετά Covid-19 εποχή.

H πανδημία αποτελεί απειλή και για την επιχειρηματικότητα. Ταυτόχρονα, όμως, είναι μια κορυφαία πρόκληση που απαιτεί καινοτόμες και αποτελεσματικές αντιδράσεις. Οι επιχειρηματίες θα πρέπει να εστιάσουν στη δημιουργία κατάλληλων πρακτικών που θα υποστηρίξουν την ανάπτυξη και θα επιταχύνουν την καινοτομία για να ανταποκριθούν στις νέες ανάγκες των πελατών και της κοινωνίας, έτσι όπως αυτές διαμορφώνονται στις παρούσες συνθήκες. Θα πρέπει να επενδύσουν σε έρευνα προκειμένου να καταρτίσουν και να εφαρμόσουν καινοτόμες προτάσεις που έχουν να κάνουν με την υγεία, την προστασία του περιβάλλοντος, την εξοικονόμηση ενέργειας, την εκπαίδευση, τον ψηφιακό μετασχηματισμό κ.ά.

Ένα πρόσφατο και πολύ σημαντικό παράδειγμα καινοτομίας είναι η ομάδα F1 της Mercedes, όπου οι μηχανικοί της -που είχαν αρκετό ελεύθερο χρόνο λόγω της αναβολής των αγώνων Grand Prix του παγκόσμιου πρωταθλήματος – σχεδίασαν και κατασκεύασαν αναπνευστήρες για ασθενείς με covid19 και μάλιστα σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα, σε συνεργασία με το UCL (University College of London) και με γιατρούς του UCL Hospital. Η καινοτόμα αυτή συσκευή παρέχει οξυγόνο στον εγκέφαλο χωρίς να χρειάζεται χρήση ειδικού αναπνευστήρα, αποφεύγοντας την ανάγκη για επεμβατικό μηχανισμό αναπνοής και δημιουργήθηκε σε λιγότερο από μία εβδομάδα. Μπορεί το παράδειγμα της ομάδας της F1 να σας φαίνεται υπερβολικό, στην πραγματικότητα, όμως, κάθε επιχείρηση θα μπορούσε να προσπαθήσει να ακολουθήσει τη λογική του, ανεξάρτητα από το μέγεθος και τον τομέα δραστηριότητάς της! Σίγουρα υπάρχει αρκετή καινοτομία σε όλους τους κλάδους που δεν έχει ανακαλυφθεί ακόμα. Διαθέστε τον χρόνο, κάντε την έρευνα, παρατηρήστε τις εξελίξεις και σκεφτείτε πού μπορείτε να κάνετε τη διαφορά!

Αδράξτε τις ευκαιρίες

Οι άνθρωποι υπό τον φόβο του covid19 έδωσαν μεγαλύτερη προσοχή και προτεραιότητα στην υγεία τη δική τους, αλλά και των ανθρώπων που αγαπούν. Έκαναν στροφή σε έναν πιο υγιεινό τρόπο ζωής, υιοθέτησαν είδη άσκησης όπως η πεζοπορία και η εξόρμηση στη φύση, ενώ επένδυσαν σε αθλητικό εξοπλισμό για το σπίτι. Η ζήτηση για βιολογικά προϊόντα, υγιεινές τροφές και συμπληρώματα διατροφής που ενισχύουν το ανοσοποιητικό αυξήθηκε. Αντισηπτικά, οινόπνευμα, καθαριστικά και είδη ατομικής υγιεινής, γάντια μια χρήσης και μάσκες εκτόξευσαν τις πωλήσεις τους. Αν είστε μία επιχείρηση που το αντικείμενό της σχετίζεται με τα παραπάνω, σκεφτείτε τι άλλο μπορείτε να προσφέρετε στους πελάτες σας, ώστε να είστε πιο ανταγωνιστικοί και προετοιμαστείτε έγκαιρα για την μετά covid19 εποχή και τις αλλαγές που μπορεί να φέρει!
Το 2020, μείναμε αρκετά σπίτι, με τις απαγορεύσεις να περιορίζουν δραματικά τον χρόνο που είχαμε για επίσκεψη στα καταστήματα ώστε να καλύψουμε τις βασικές μας ανάγκες. Το γεγονός αυτό μας έδωσε την ευκαιρία να επισκεφτούμε και να γνωρίσουμε τις τοπικές επιχειρήσεις, τις επιχειρήσεις δηλαδή “της γειτονιάς μας”. Οι επιχειρήσεις αυτές θα πρέπει να εκμεταλλευτούν αυτό το πλεονέκτημα, ώστε να μη μείνει μία απλή τάση του Lockdown, αλλά να αναζητήσουν τρόπους για να διατηρήσουν και να προσελκύσουν αποτελεσματικότερα και άλλους τοπικούς πελάτες.
Γυμναστήρια και δάσκαλοι γυμναστικής (π.χ. yoga, pilates κ.τ.λ.), που αναγκάστηκαν να διακόψουν με κυβερνητική εντολή, στράφηκαν στο διαδίκτυο και στα online προγράμματα. Αυτό τους έδωσε την ευκαιρία όχι μόνο να συνεχίσουν να εξυπηρετούν τους πελάτες τους, αλλά και να προσελκύσουν νέους χωρίς γεωγραφικούς περιορισμούς. Ευκαιρίες υπάρχουν σε όλους του κλάδους αρκεί να τις αναγνωρίσετε έγκαιρα και να ενεργήσετε αποφασιστικά με σύμμαχο, πάντα, την τεχνολογία!

Αγκαλιάστε την τεχνολογία

Η καινοτομία και η τεχνολογία πάνε μαζί και η αυτοματοποίηση που μπορούν να επιτύχουν σε όλους τους τομείς θα είναι το ζητούμενο το επόμενο διάστημα. Η πανδημία επιτάχυνε σημαντικά τον ψηφιακό μετασχηματισμό. Οι πελάτες δεν έπαψαν να υπάρχουν, να έχουν ανάγκες, να τρώνε, να πίνουν καφέ, να επικοινωνούν, να συναλλάσονται. Ηλεκτρονικό εμπόριο, εξ αποστάσεως εκπαίδευση, τηλεργασία, απομακρυσμένη διαχείριση, ηλεκτρονικές συναλλαγές συνέχισαν να υφίστανται με τη βοήθεια της τεχνολογίας. Οι επιχειρήσεις που είχαν φροντίσει πριν την πανδημία για την παρουσία τους στο διαδίκτυο είχαν το προβάδισμα έναντι του ανταγωνισμού, συνέχισαν να προσφέρουν τα προϊόντα και τις υπηρεσίες τους και διατήρησαν την επαφή με τους πελάτες και τους συνεργάτες τους. Μέσα από τα πληροφοριακά τους συστήματα και τη βάση δεδομένων τους είδαν πώς εξελίσσονται οι ανάγκες των πελατών και μπόρεσαν να εξάγουν κάποια συμπεράσματα για τις τάσεις και τους κινδύνους. Αυτό που πρέπει να καταλάβουν οι επιχειρηματίες είναι ότι οι πελάτες εξακολουθούν να θέλουν να εξυπηρετηθούν. Μπορεί να έχει αλλάξει ο τρόπος και ο τόπος, αλλά η ανάγκη παραμένει. Αν δεν τους καλύψετε εσείς κάποιος άλλος θα το κάνει. Το λογισμικό επιτρέπει στις επιχειρήσεις να λειτουργούν και να εξυπηρετούν τους πελάτες τους παρά τις δυσκολίες, ενώ η πλειοψηφία του προσωπικού τους βρίσκεται στο σπίτι.

Ο σχεδιασμός και ο προγραμματισμός για το 2021 είναι δύσκολος όσο εξακολουθούμε να ζούμε υπό το καθεστώς της πανδημίας. Ωστόσο, η επένδυση στην τεχνολογία θα επιτρέψει στις επιχειρήσεις να είναι πιο ευέλικτες, να ανταποκριθούν καλύτερα στις νέες απαιτήσεις των πελατών τους και να επιτύχουν το καλύτερο που θα μπορούσαν. Οι επιχειρηματίες εκπαιδεύονται να είναι πιο προνοητικοί μέσα από την παρατεταμένη κρίση υγείας και την αβεβαιότητα. Συνεχίστε να επανεξετάζετε τα επιχειρηματικά σας βήματα και να τα αναθεωρείτε όταν χρειάζεται. Θωρακιστείτε ψηφιακά και ξεπεράστε γρήγορα και εύκολα τα εμπόδια που βάζει η πανδημία. Επενδύστε σε τεχνολογία και καινοτομία για να μπορείτε να πετυχαίνετε εύκολη προσαρμογή σε κάθε νέα πρόκληση, να ξεχωρίσετε και να ευδοκιμήσετε.

Αρθρογραφία από: Τμήμα Marketing MegasoftA.E.

Πηγή: https://www.megasoft.gr/,

Επιχειρηματικότητα

10 βήματα για σωστές διαπραγματεύσεις

Η διαδικασία των διαπραγματεύσεων χωρίζεται σε δύο βασικά μέρη: την προετοιμασία, και την πραγματοποίηση. Και τα δύο είναι εξίσου σημαντικά για την επίτευξη του επιθυμητού αποτελέσματος των διαπραγματεύσεων και υλοποιούνται με βάση συγκεκριμένους κανόνες και βήματα.

1ο Βήμα: Να είστε προετοιμασμένοι. Περιληπτικά, μία σωστή προετοιμασία περιλαμβάνει την καταγραφή των επιθυμητών και μη επιθυμητών δικών μας στόχων, της εκάστοτε αντίθετης μεριάς, καθώς και την καταγραφή των στοιχείων που μπορούμε να παραχωρήσουμε,  των εναλλακτικών μας λύσεων, και την μελέτη των βασικών χαρακτηριστικών που διέπουν τους ανθρώπους, με τους οποίους πρόκειται να διαπραγματευτούμε.

2ο Βήμα: Ντυθείτε επαγγελματικά και ανάλογα με την περίσταση. Αποτελέσματα ερευνών έχουν δείξει ότι η δημιουργία της πρώτης εντύπωσης εξαρτάται κατά 87% από τα ερεθίσματα που λαμβάνουμε μέσω της όρασης. Δημιουργήστε μία όσο το δυνατόν πιο πλήρη γκαρνταρόμπα, συμπεριλαμβάνοντας διάφορους χρωματικούς συνδυασμούς και υφάσματα, έτσι ώστε να έχετε πολλές και ικανοποιητικές επιλογές.

3ο Βήμα: Ακούστε πολύ προσεκτικά τους συνομιλητές σας. Οι περισσότερες παρεξηγήσεις κατά τη διάρκεια των διαπραγματεύσεων δημιουργούνται είτε γιατί μία από τις δύο πλευρές δεν άκουσε καποιες λεπτομέρειες, είτε γιατί παρερμήνευσε κάποια δεδομένα που δεν εξηγήθηκαν με σαφήνεια. Οι έμπειροι διαπραγματευτές γνωρίζουν πολύ καλά τα 5 επίπεδα της ακρόασης και συνήθως επιλέγουν το 5ο (ακούνε συμμετοχικά).

4ο Βήμα: Δώστε ιδιαίτερη έμφαση στον ανθρώπινο

παράγοντα. Στις διαπραγματεύσεις, υπάρχουν τέσσερα βασικά προβλήματα που συνδέονται με τον ανθρώπινο παράγοντα και τα οποία χρίζουν ιδιαίτερης αντιμετώπισης: α) ύπαρξη διαφορετικών αντιλήψεων, β) δυσκολία ελέγχου των συναισθημάτων, γ) δυσκολία εύρεσης κοινού κώδικα επικοινωνίας, και δ) ανεπαρκής χρόνος για το «χτίσιμο» ανθρώπινης επαφής.

5ο Βήμα: Πρέπει να δείχνετε ότι πιστεύετε πολύ τόσο στους στόχους σας, όσο και στη δυνατότητα δημιουργίας καλής συνεργασίας. Η πίστη σε αυτά που κάνουμε και που πρεσβεύουμε αντικατοπτρίζεται ανάγλυφα στα λόγια μας, στη φωνή μας, στο βλέμμα μας, και γενικά σε όλες μας τις κινήσεις και στάσεις, ενισχύοντας με αυτόν τον τρόπο το μήνυμα που περνάμε και τη δημιουργία εμπιστοσύνης.

6ο Βήμα:Αντλήστε πληροφορίες χρησιμοποιώντας τα εργαλεία της μη λεκτικής επικοινωνίας. Η γλώσσα του σώματος θεωρείτε για τις διαπραγματεύσεις ένα από τα σπουδαιότερα και πιο αναγκαία εργαλεία. Η βασικότερη αιτία κρύβεται στο γεγονός, ότι τα μηνύματα που μεταδίδονται μέσω της μη λεκτικής επικοινωνίας είναι πιο πιστευτά και αληθινά, αφού η γλώσσα του σώματος είναι οντογενετικό χαρακτηριστικό.

7ο Βήμα: Εστιάστε στα κοινά σας οφέλη. Μία συμφωνία η οποία ικανοποιεί κυρίως τα δικά μας συμφέροντα είναι ανώφελη και δύσκολα επιτεύξιμη. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η ιστορία με τα δύο παιδιά τα οποία μαλώναν για ένα καρπούζι. Τελικά, μοιράσανε το καρπούζι στη μέση. Το ένα παιδί έφαγε το εσωτερικό και πέταξε τη φλούδα, ενώ το άλλο πήρε τη φλούδα για να φτιάξει γλυκό και πέταξε το εσωτερικό του φρούτου. Πολλές επιχειρηματικές διαπραγματεύσεις καταλήγουν στο ίδιο αποτέλεσμα. Μαθαίνοντας να επικεντρωνόμαστε στα κοινά ενδιαφέροντα και όχι στις στενές μας θέσεις, μπορούμε να καταλήξουμε σε καλύτερες συμφωνίες,  και να χτίσουμε ουσιαστικότερες συνεργασίες.

8ο Βήμα: Εξετάστε όλες τις πιθανές επιλογές που καταλήγουν σε κοινή συμφωνία. Η σωστή εκτέλεση της παραπάνω διαδικασίας περιλαμβάνει: α) την καταγραφή όλων των δυνατών επιλογών, β) τη δημιουργία επιπλέον επιλογών μέσα από διαδικασίες brainstorming, γ) την αποφυγή οποιασδήποτε αρχικής και αυθόρμητης κριτικής – σχολιασμού πάνω στις πιθανές επιλογές, και δ) στην κοινή συμφωνία της καταλληλότερης επιλογής.

9ο Βήμα: Εξετάστε όλες τις πιθανές εναλλακτικές που έχετε εάν τελικά δεν καταλήξετε σε συμφωνία. Τι θα κάνουμε εάν οι διαπραγματεύσεις αποτύχουν; Πριν από κάθε διαπραγμάτευση, είναι πολύ σημαντικό να έχουμε σκεφτεί κάποιες εναλλακτικές λύσεις. Μπορεί να μην είναι όλες ελκυστικές, αλλά θα πρέπει να γνωρίζουμε την ύπαρξή τους.

10ο Βήμα: Για το κλείσιμο μιας συμφωνίας πρέπει να προωθήσετε και να εξασφαλίσετε την ύπαρξη νομιμότητας, ισονομίας, και δικαιοσύνης και για τις δύο πλευρές. Κανένας δεν θα υποκύψει σε μία άδικη και καταχρηστική συμφωνία. Για να μπορέσουν οι δύο πλευρές να καταλήξουν σε μια κοινή πορεία θα πρέπει, σε γενικές γραμμές, να ικανοποιούνται τα συμφέροντα όλων, ενώ ταυτόχρονα είναι απαραίτητο να διαφυλάσσεται η μακροπρόθεσμα εύρυθμη συνεργασία τους μέσα από ασφαλιστικές δικλίδες και εξωγενή πρότυπα, τα οποία θα πιστοποιούν την ύπαρξη δικαιοσύνης.


Άρθρο αρχείου

Αλμπέρτο Αζαρία

Continue Reading

Επιχειρηματικότητα

Η συνεισφορά του χαμόγελου στην επαγγελματική μας επιτυχία

Πολλές έρευνες στο παρελθόν έχουν αναδείξει την ανεκτίμητη αξία που έχει το χαμόγελο στη σκληρή καθημερινότητα των ανθρώπων.

Τα αποτελέσματα των πραγματικά πολυάριθμων μελετών που έχουν διεξαχθεί αναφορικά με το ρόλο που διαδραματίζει το χαμόγελο στην προσωπική ζωή των ανθρώπων, καταδεικνύουν τη σπουδαιότητά του. Σύμφωνα με αυτά τα αποτελέσματα το χαμόγελο συμβάλλει: στην επιμήκυνση της συνολικής διάρκειας της ζωής, στην ενίσχυση του ανοσοποιητικού συστήματος και προστασία του οργανισμού από διάφορες αρρώστιες (π.χ. κατάθλιψη), στην ψυχοσυναισθηματική ισορροπία, στην αύξηση της αισιοδοξίας, στη δημιουργία καλύτερης διάθεσης κ.α.

Παράλληλα όμως, με την προσωπική ζωή, το χαμόγελο μπορεί να συμβάλλει δυναμικά και στην επαγγελματική μας επιτυχία. Σε όλους τους επαγγελματικούς κλάδους που υπάρχει κοινωνική συναναστροφή, ένα ζεστό χαμόγελο όχι μόνο μπορεί να προσφέρει πολύτιμη αρωγή, αλλά δύναται και να αποτρέψει δύσκολες καταστάσεις. Ας βάλουμε τα πράγματα σε μία σειρά και ας εξετάσουμε την κάθε παράμετρο ξεχωριστά.

Ποια είναι τα επαγγέλματα εκείνα που ένα χαμόγελο θεωρείται πλέον απαραίτητο προσόν; Την πρώτη θέση στη συγκεκριμένη λίστα καταλαμβάνουν τα επαγγέλματα παροχής υπηρεσιών (όπου η επαφή πρόσωπο με πρόσωπο θεωρείται αναγκαία) και οι πωλήσεις! Πράγματι, μία εταιρία ερευνών αγοράς στο Σικάγο, παρακολούθησε τις αντιδράσεις 340 ατόμων απέναντι στο χαμόγελο και κατέληξε στο συμπέρασμα ότι οι πιθανότητες να δεχθεί ο υποψήφιος αγοραστής να μιλήσει με έναν πωλητή αυξάνονται από 8% σε 33% όταν ο πωλητής χαμογελάει! Ακόμα, βρήκαν ότι μέσα στα υποκαταστήματα των τραπεζών ή των εμπορικών καταστημάτων, ο υποψήφιος αγοραστής αποφασίζει εάν και σε ποιον θα απευθυνθεί ανάλογα με τις εκφράσεις των προσώπων που θα παρατηρήσει γύρω του (πηγή: Επιστημονικό Μάρκετινγκ, Ιανουάριος 2004, σελ. 108).

Σε πάρα πολλές περιπτώσεις, ένας χαμογελαστός υπάλληλος μπορεί να αποτελέσει για την επιχείρηση σημείο υπέροχης αλλά και επίλυσης προβλημάτων. Σε τμήματα παροχής υπηρεσιών, service και ανταλλακτικών, πολλών μεγάλων εταιριών στην Ελλάδα, καταγράφεται συχνά και με μεγάλη περιοδικότητα το φαινόμενο να εισέρχεται ο πελάτης πολύ εκνευρισμένος, είτε γιατί το ακριβό προϊόν που αγόρασε την προηγούμενη μέρα που του βγήκε ελαττωματικό, είτε γιατί τη συγκεκριμένη μέρα έχει βρεθεί αντιμέτωπος με μία σειρά από αναπάντεχα ατυχή συμβάντα, είτε και για τα δύο, και να φεύγει ήρεμος και ικανοποιημένος, όχι γιατί απαραίτητα βρήκε λύση στο πρόβλημά του, αλλά γιατί αντιμετωπίστηκε από τον υπάλληλο με ψυχραιμία, ευγένεια και χαμόγελο! Επίσης, έχει παρατηρηθεί ότι ο κόσμος που περιμένει στην ουρά, είτε κάποιων τραπεζών, είτε κάποιων δημοσίων υπηρεσιών (φαινόμενο όχι και πολύ σπάνιο για τη χώρα μας…), εκνευρίζεται και παραπονιέται πολύ λιγότερο σε περίπτωση αργοπορίας, εάν οι υπάλληλοι που βλέπει πίσω από τα γκισέ σηκώνουν που και που το κεφάλι και χαμογελούν. Με αυτόν τον τρόπο, ο πελάτης νιώθει ότι γίνεται αντιληπτή η παρουσία του και ότι δεν περνάει απαρατήρητη η ταλαιπωρία του.

Ένα σημαντικό στατιστικό στοιχείο, είναι ότι οι ενήλικοι χαμογελούν κατά μέσο όρο 21 φορές την ημέρα, οι έφηβοι 30, ενώ τα παιδάκια κάτω των 5 ετών χαμογελούν έως και 300 φορές την ημέρα…! Αυτή η αντιστρόφως ανάλογη πορεία της ηλικίας με το μέσο όρο που χαμογελάμε (με άλλα λόγια όσο μεγαλώνουμε τόσο λιγότερο χαμογελάμε), πρέπει να αποτελέσει αντικείμενο σκέψης και προβληματισμού για όλους, ειδικά αν λάβουμε υπόψη μας το σωρευτικό αποτέλεσμα των αρνητικών συνεπειών που επιφέρουν στη ζωή μας οι γρήγοροι ρυθμοί, η ραγδαία εξέλιξη της τεχνολογίας, και ο πολλαπλασιασμός των απλών και καθημερινών δυσκολιών. Η λίγο κλισέ συμβουλή μου είναι απλή: «Χαμογελάτε, είναι μεταδοτικό», ή αλλιώς «Χαμογελάτε, γιατί χανόμαστε» ή ακόμα και «Χαμογελάστε και κάντε τους άλλους να ανησυχούν»…


Άρθρο αρχείου

Αλμπέρτο Αζαρία

Continue Reading

Επιχειρηματικότητα

Προσωπική ανάπτυξη και επιχειρείν

Έμφυτη ή επίκτητη ικανότητα;

«Δεν πνίγεσαι αν πέσεις στο νερό.

Πνίγεσαι αν μείνεις μέσα.»

Η προσωπική ικανότητα που αναπτύσσουν ορισμένα άτομα συνίσταται στο να γνωρίζει κανείς  πολύ καλά τον εαυτό του και να κάνει ότι είναι δυνατόν για  την ανάπτυξή του με τα μέσα που διαθέτει. Αυτό βέβαια δεν σημαίνει να είναι κάποιος τέλειος ή να έχει τον απόλυτο έλεγχο των συναισθημάτων του. Αντιθέτως σημαίνει να τα επιτρέπει να τον ενεργοποιούν και να οδηγούν την συμπεριφορά του  την κατάλληλη στιγμή.

Αποτέλεσμα πολλών ερευνών καταδεικνύει ότι επικοινωνιακές δεξιότητες παίζουν  μεγαλύτερο ρόλο ως προς την εργασιακή επίδοση  και απόδοση  από οποιαδήποτε άλλη ηγετική ικανότητα.

Στον σημερινό κόσμο της ταχύτητας και του ανταγωνισμού όλοι αποζητούμε τα μέσα για την επαγγελματική μας επιτυχία και την προσωπική μας διάκριση.

Παρ’ όλα, αυτά πρέπει να παραδεχθούμε ότι το χάος της προσωπικής μας ζωής, μας αναγκάζει  να αναζητούμε συνεχώς τα κατάλληλα εργαλεία που θα βελτιώσουν την συμπεριφορά  μας και κατά συνέπεια, ότι αυτή επηρεάζει.

Το κατά πόσο θα επιτύχουμε τους στόχους μας, είτε προσωπικούς, είτε επιχειρηματικούς είναι θέμα τακτικής που θα ακολουθήσουμε.

Ικανότητα ή Μάθηση;

Καλώς ή κακώς όμως το επιχειρείν είναι δυναμικό και όχι στατικό. Άρα θα πρέπει  κάθε στιγμή να εξετάζουμε που βρισκόμαστε,  καθρεφτίζοντας δυνατά και αδύνατά μας σημεία, και που θέλουμε να φτάσουμε, χαράζοντας ξεκάθαρους στόχους χωρίς να αγνοούμε το εξωτερικό περιβάλλον που μεταβάλλεται με ιλιγγιώδη ταχύτητα. Παλαιότερα οι επιχειρήσεις έσκαβαν τάφρους ή ύψωναν τοίχους ολόγυρά τους. Σήμερα οι επιχειρήσεις φτιάχνουν γέφυρες.  Η γνώση, η καινοτομία και η οργάνωση είναι τα κρίσιμα χαρακτηριστικά για να στηθεί και να κρατηθεί μια επιχείρηση. Οι δεξιότητες – κλειδιά που απαιτούνται για την προαναφερθείσα προϋπόθεση είναι οι ικανότητες και οι γνώσεις που αφορούν την επικοινωνία με τους άλλους την εργασία σε ομάδες, την στρατηγική σκέψη και της ηγετικές ικανότητες.

Η παρακάτω απεικόνιση  μιας συνολικής θεώρησης της ανάπτυξης της ανθρώπινης προσωπικότητας στον εργασιακό χώρο  όπως δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα  ΤΑ ΝΕΑ  απαντά σε όλα τα πιθανά ερωτήματα.

ΠΡΟΣΩΠΙΚΕΣ ΙΚΑΝΟΤΗΤΕΣ

  • Γνώσεις
  • Δεξιότητες                                                                  
  • Τυπικά προσόντα                                                        
  • Εργασιακή Εμπειρία                                                   

   ΥΠΟΚΙΝΗΣΗ                                                                                  

  • Ενθουσιασμός
  • Πρωτοβουλία
  • Αυτοπεποίθηση
  •  Επαγγελματική Ευσυνειδησία

Που σκιαγραφούν την

ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΑ

  • Προσωπική Εικόνα
  • Πεποιθήσεις
  • Συνήθειες
  • Χαρακτήρας

Και δημιουργούν βελτιωμένη προσωπική απόδοση μια που …

από τις πιο σημαντικές αποφάσεις για τη ζωή του, ο κάθε άνθρωπος τις  παίρνει στην ηλικία της εφηβείας του.. Είναι η απόφαση  της επιλογής του επαγγέλματος ή τουλάχιστον της κατεύθυνσης σπουδών που θα τον οδηγήσει σε ένα συγκεκριμένο επάγγελμα.

Κατά την διαδικασία αυτής της απόφασης πολλές φορές ο έφηβος δεν λαμβάνει υπ΄ όψη του  αν το επάγγελμα που επιλέγει του ταιριάζει, αν είναι  σε αρμονία  με την  προσωπικότητά του ή τον τρόπο ζωής του ή αν εκπληρώνει  τις προσωπικές του φιλοδοξίες και τα όνειρά του. Και αυτό συμβαίνει γιατί  οι επιλογές του εξαρτώνται άμεσα ή έμμεσα  από τα ενδιαφέροντα του και την επιρροή του οικογενειακού ή του κοινωνικού  περιβάλλοντός  του.

Τα ενδιαφέροντα   δεν καλλιεργούνται, ούτε αναπτύσσονται  στον ίδιο βαθμό σε όλους τους ανθρώπους, γιατί εξαρτώνται από το ύψος των ερεθισμάτων που δέχονται,  αλλά και από τις έμφυτες κλίσεις που έχουν.

Θεωρείται ευτυχής συγκυρία και μέθεξη, να συνδυάσει κανείς τα ενδιαφέροντα  με τις σπουδές του και την μελλοντική επαγγελματική του ενασχόληση, γιατί αυτό θα αποβεί σε πλήρη εργασία ικανοποίηση, ψυχική εφορία και συναισθηματική ασφάλεια

Οι μεταβολές που προέκυψαν στην τεχνολογία, στην οικονομία και στις κλιματολογικές συνθήκες αφ΄ ενός  και το φαινόμενο της δημογραφικής γήρανσης αφ΄ ετέρου,  δημιούργησαν  πολλές παραμέτρους που συνδέονται  με την τελική κατεύθυνση σπουδών, την  επιλογή του επαγγέλματος  και  τον εργασιακό χώρο  ενασχόλησης. Από την άλλη πλευρά τα μέσα μαζικής ενημέρωσης μας βομβαρδίζουν με εικόνες επιτυχημένων ανθρώπων και  γλαφυρότατες περιγραφές του τρόπου ζωής των, με αποτέλεσμα  να οδηγούμαστε   σε ποικίλες επιλογές και αποφάσεις αλλά και αδιέξοδα ή τρομερά διλήμματα…

Καταλήγουμε λοιπόν πως η Ηγεσία διδάσκεται

Το επιχειρείν κτίζεται

Η ιδέα γεννιέται

Ο άνθρωπος γεννιέται και γίνεται


Άρθρο αρχείου

Ρούλα Κωτούδη

Continue Reading

Trending