Connect with us

Επιχειρηματικότητα

Επιχειρηματικότητα εν μέσω πανδημίας:δυσκολίες, προκλήσεις, ευκαιρίες, η επόμενη μέρα και ο ρόλος της τεχνολογίας

Το πέρασμα σε αυτή τη νέα χρονιά είναι πιο σημαντικό από ποτέ, πιο διαφορετικό, πιο περιπετειώδες, πιο αβέβαιο. Ζούμε πανδημία για πρώτη φορά στη ζωή μας και οι αντιδράσεις μας, όπως και οι εξελίξεις, είναι απρόβλεπτες και πρωτόγνωρες.
Κάποιες χώρες, φυσικά, μπορεί να είχαν ήδη αντιμετωπίσει μια σοβαρή επιδημία στο παρελθόν γι’ αυτό και είχαν κατά κάποιον τρόπο το “know how” στον τρόπο αντιμετώπισης, αλλά τώρα μιλάμε για πανδημία, μια παγκόσμια δυσάρεστη κατάσταση και αυτό αυτόματα τα αλλάζει όλα! Το μόνο σίγουρο είναι ότι o covid19 δεν υπήρχε στο πλάνο του 2020, στο πλάνο όμως του 2021 υπάρχει και μάλιστα έχουμε γνωριστεί αρκετά για να μπορούμε να εφαρμόσουμε όσο το δυνατόν πιο επιτυχημένα μέτρα αντιμετώπισής του! Η ιστορία έχει αποδείξει πολλές φορές ότι επαναλαμβάνεται, επομένως γνωρίζουμε πολύ καλά ότι και η κρίση υγείας στο κοντινό μέλλον θα αποτελεί παρελθόν. Ας λάβουμε τα μέτρα μας, ώστε όχι μόνο να βγούμε από όλο αυτό που ζούμε με τις λιγότερες απώλειες, αλλά και να προχωρήσουμε έξυπνα και επιτυχημένα μαθαίνοντας από τις εμπειρίες μας.

Τι δεν πήγε καλά?

Καταρχάς σκεφτείτε αν κάτι δεν πήγε καλά όλο το προηγούμενο διάστημα. Δείτε και εξετάστε προσεκτικά όλα τα κακώς κείμενα που έφερε στην επιφάνεια η πανδημία. Τι σας δυσκόλεψε περισσότερο στην προσπάθειά σας να προσαρμοστείτε στα νέα δεδομένα; Αφιερώστε χρόνο, επανεκτιμήστε, αξιολογήστε και σχεδιάστε τρόπους βελτίωσης. Η πανδημία ανέδειξε τον ψηφιακό μετασχηματισμό και τη σημαντικότητα της τεχνολογίας σε όλο το φάσμα της κοινωνίας, των επιχειρήσεων, της υγείας, των σχέσεων, της εκπαίδευσης κ.τ.λ. 

Οι υποδομές της επιχείρησής σας ήταν σύγχρονες και σε κατάσταση που θα μπορούσαν να παρέχουν τη δυνατότητα της εξ’ αποστάσεως εργασίας χωρίς κανένα πρόβλημα; Οι υπάλληλοί σας ήταν έτοιμοι να εργαστούν από το σπίτι; Είχαν τις απαιτούμενες γνώσεις και δεξιότητες; Φροντίσατε να τις παρέχετε; Υπήρχαν τα κανάλια εκείνα και τα εργαλεία που θα σας επέτρεπαν να συνεχίσετε να εξυπηρετείτε τους πελάτες με νέους τρόπους που απαιτούσαν οι νέες συνθήκες; Υπήρχαν συγκεντρωμένα όλα τα δεδομένα που θα μπορούσαν να σας δώσουν πληροφορίες για τη συμπεριφορά των πελατών σας; Μπορούσατε να έχετε άμεση πρόσβαση σε αυτά από παντού;
Αναγνωρίστε τις αδυναμίες, κατανοήστε τις τρέχουσες τάσεις και προετοιμαστείτε. Οι προσδοκίες για το 2021 είναι μεγάλες, τίποτα όμως δεν είναι εγγυημένο. Δε θα μετανιώσετε ποτέ γιατί ήσασταν προσεκτικοί. Η προνοητικότητα και η ικανότητα της ευελιξίας είναι σήμερα από τα πιο σημαντικά συστατικά της επιτυχίας!

Μετά την υποχρεωτική ανάπαυλα έρχεται η απελευθέρωση δυνάμεων

Φανταστείτε όλη αυτή την ενέργεια σε προσωπικό και επιχειρηματικό επίπεδο που ήταν εγκλωβισμένη και περιορισμένη για τόσο μεγάλο χρονικό διάστημα να απελευθερώνεται! Σκεφτείτε πώς θα αξιοποιήσετε με τον καλύτερο τρόπο όλη αυτή τη δυναμική και πώς θα την εκμεταλλευτείτε προς όφελός σας.
Το καθολικό άνοιγμα της αγοράς -όταν έρθει- θα δημιουργήσει μεγάλη ζήτηση και κατ’ επέκταση ευκαιρίες. Θα πρέπει να αναλογιστείτε, όμως και πάλι: τι πρακτικές από την προ covid19 εποχή θα επαναφέρετε και τι αλλαγές από την περίοδο της πανδημίας και των lockdown θα κρατήσετε; Όπως όλα δείχνουν, οι ζωές μας δεν θα επιστρέψουν ποτέ στην “κανονικότητα” της προ υγεινονομικής κρίσης εποχής, αλλά μια άλλη νέα κανονικότητα θα έρθει μαζί με τις συνήθειες που αποκτήσαμε και υιοθετήσαμε εν καιρώ πανδημίας. Συνεπώς, η οποιαδήποτε μείωση στη διαδικτυακή δραστηριότητα (ηλεκτρονικές αγορές, τηλεδιασκέψεις, τηλεργασία κ.ά), θα είναι περισσότερο μια αντίδραση για επαναφορά της άμεσης προσωπικής επαφής μετά την παρατεταμένη απόσταση, παρά μια νέα τάση. Δεν είναι μόνο οι Millennials ή οι Gen Z εξοικειωμένοι με τα έξυπνα τηλέφωνά τους, είναι, πλέον, και η πλειοψηφία του κόσμου που αναγκάστηκε να προσαρμοστεί το 2020 για να εξυπηρετήσει καθημερινά πρακτικά του ζητήματα.

Φροντίστε τους ανθρώπους σας, που φροντίζουν τους πελάτες σας

Εσείς και οι άνθρωποί σας αντιμετωπίζετε τώρα τους ίδιους κινδύνους και τις ίδιες προκλήσεις για την υγεία και την οικογένειά σας. Όλοι μα όλοι είμαστε εκτεθειμένοι εξίσου. Γνωρίζετε, λοιπόν, πόσο δύσκολο ήταν το 2020 για το ανθρώπινο δυναμικό σας. Εργάστηκαν σε πρωτόγνωρες και δύσκολες συνθήκες και μάλιστα σε κλίμα μεγάλης αβεβαιότητας και φόβου για έναν νέο θανατηφόρο και εύκολα μεταδιδόμενο ιό. Μετά από όλο αυτό το δύσκολο διάστημα οι άνθρωποί σας θα πρέπει να γνωρίζουν ότι τους εκτιμάτε πραγματικά. Δε νομίζετε ότι το αξίζουν; Έρευνες έχουν δείξει ότι 8 στους 10 υπαλλήλους αφήνουν τη δουλειά τους γιατί νιώθουν ότι υποτιμούνται. Η επιβράβευση (λεκτική, οικονομική, παροχές), η επένδυση σε εκπαίδευση-επιμόρφωση και η ψυχαγωγία τους είναι πολύ σημαντικά για τη δημιουργία ενός άριστου κλίματος που μεταφέρεται σε κάθε τμήμα και διαδικασία της επιχείρησης. Ένα χαρούμενο και υποστηρικτικό επαγγελματικό περιβάλλον αυξάνει τα θετικά συναισθήματα και την ευεξία, που αποτελούν την προϋπόθεση για αυξημένη παραγωγικότητα, αποδοτικότητα, και ανάληψη πρωτοβουλιών. Μην τα θεωρείτε δευτερεύοντα θέματα. Καθώς οι πελάτες σας και οι ανάγκες τους αλλάζουν θα χρειαστείτε σύμμαχο τους ανθρώπους σας τους οποίους πρέπει να εμπνεύσετε για τις νέες στρατηγικές που θα ακολουθήσετε.

Καινοτομία! Αυτό είναι το κλειδί για την ανάπτυξη στην μετά Covid-19 εποχή.

H πανδημία αποτελεί απειλή και για την επιχειρηματικότητα. Ταυτόχρονα, όμως, είναι μια κορυφαία πρόκληση που απαιτεί καινοτόμες και αποτελεσματικές αντιδράσεις. Οι επιχειρηματίες θα πρέπει να εστιάσουν στη δημιουργία κατάλληλων πρακτικών που θα υποστηρίξουν την ανάπτυξη και θα επιταχύνουν την καινοτομία για να ανταποκριθούν στις νέες ανάγκες των πελατών και της κοινωνίας, έτσι όπως αυτές διαμορφώνονται στις παρούσες συνθήκες. Θα πρέπει να επενδύσουν σε έρευνα προκειμένου να καταρτίσουν και να εφαρμόσουν καινοτόμες προτάσεις που έχουν να κάνουν με την υγεία, την προστασία του περιβάλλοντος, την εξοικονόμηση ενέργειας, την εκπαίδευση, τον ψηφιακό μετασχηματισμό κ.ά.

Ένα πρόσφατο και πολύ σημαντικό παράδειγμα καινοτομίας είναι η ομάδα F1 της Mercedes, όπου οι μηχανικοί της -που είχαν αρκετό ελεύθερο χρόνο λόγω της αναβολής των αγώνων Grand Prix του παγκόσμιου πρωταθλήματος – σχεδίασαν και κατασκεύασαν αναπνευστήρες για ασθενείς με covid19 και μάλιστα σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα, σε συνεργασία με το UCL (University College of London) και με γιατρούς του UCL Hospital. Η καινοτόμα αυτή συσκευή παρέχει οξυγόνο στον εγκέφαλο χωρίς να χρειάζεται χρήση ειδικού αναπνευστήρα, αποφεύγοντας την ανάγκη για επεμβατικό μηχανισμό αναπνοής και δημιουργήθηκε σε λιγότερο από μία εβδομάδα. Μπορεί το παράδειγμα της ομάδας της F1 να σας φαίνεται υπερβολικό, στην πραγματικότητα, όμως, κάθε επιχείρηση θα μπορούσε να προσπαθήσει να ακολουθήσει τη λογική του, ανεξάρτητα από το μέγεθος και τον τομέα δραστηριότητάς της! Σίγουρα υπάρχει αρκετή καινοτομία σε όλους τους κλάδους που δεν έχει ανακαλυφθεί ακόμα. Διαθέστε τον χρόνο, κάντε την έρευνα, παρατηρήστε τις εξελίξεις και σκεφτείτε πού μπορείτε να κάνετε τη διαφορά!

Αδράξτε τις ευκαιρίες

Οι άνθρωποι υπό τον φόβο του covid19 έδωσαν μεγαλύτερη προσοχή και προτεραιότητα στην υγεία τη δική τους, αλλά και των ανθρώπων που αγαπούν. Έκαναν στροφή σε έναν πιο υγιεινό τρόπο ζωής, υιοθέτησαν είδη άσκησης όπως η πεζοπορία και η εξόρμηση στη φύση, ενώ επένδυσαν σε αθλητικό εξοπλισμό για το σπίτι. Η ζήτηση για βιολογικά προϊόντα, υγιεινές τροφές και συμπληρώματα διατροφής που ενισχύουν το ανοσοποιητικό αυξήθηκε. Αντισηπτικά, οινόπνευμα, καθαριστικά και είδη ατομικής υγιεινής, γάντια μια χρήσης και μάσκες εκτόξευσαν τις πωλήσεις τους. Αν είστε μία επιχείρηση που το αντικείμενό της σχετίζεται με τα παραπάνω, σκεφτείτε τι άλλο μπορείτε να προσφέρετε στους πελάτες σας, ώστε να είστε πιο ανταγωνιστικοί και προετοιμαστείτε έγκαιρα για την μετά covid19 εποχή και τις αλλαγές που μπορεί να φέρει!
Το 2020, μείναμε αρκετά σπίτι, με τις απαγορεύσεις να περιορίζουν δραματικά τον χρόνο που είχαμε για επίσκεψη στα καταστήματα ώστε να καλύψουμε τις βασικές μας ανάγκες. Το γεγονός αυτό μας έδωσε την ευκαιρία να επισκεφτούμε και να γνωρίσουμε τις τοπικές επιχειρήσεις, τις επιχειρήσεις δηλαδή “της γειτονιάς μας”. Οι επιχειρήσεις αυτές θα πρέπει να εκμεταλλευτούν αυτό το πλεονέκτημα, ώστε να μη μείνει μία απλή τάση του Lockdown, αλλά να αναζητήσουν τρόπους για να διατηρήσουν και να προσελκύσουν αποτελεσματικότερα και άλλους τοπικούς πελάτες.
Γυμναστήρια και δάσκαλοι γυμναστικής (π.χ. yoga, pilates κ.τ.λ.), που αναγκάστηκαν να διακόψουν με κυβερνητική εντολή, στράφηκαν στο διαδίκτυο και στα online προγράμματα. Αυτό τους έδωσε την ευκαιρία όχι μόνο να συνεχίσουν να εξυπηρετούν τους πελάτες τους, αλλά και να προσελκύσουν νέους χωρίς γεωγραφικούς περιορισμούς. Ευκαιρίες υπάρχουν σε όλους του κλάδους αρκεί να τις αναγνωρίσετε έγκαιρα και να ενεργήσετε αποφασιστικά με σύμμαχο, πάντα, την τεχνολογία!

Αγκαλιάστε την τεχνολογία

Η καινοτομία και η τεχνολογία πάνε μαζί και η αυτοματοποίηση που μπορούν να επιτύχουν σε όλους τους τομείς θα είναι το ζητούμενο το επόμενο διάστημα. Η πανδημία επιτάχυνε σημαντικά τον ψηφιακό μετασχηματισμό. Οι πελάτες δεν έπαψαν να υπάρχουν, να έχουν ανάγκες, να τρώνε, να πίνουν καφέ, να επικοινωνούν, να συναλλάσονται. Ηλεκτρονικό εμπόριο, εξ αποστάσεως εκπαίδευση, τηλεργασία, απομακρυσμένη διαχείριση, ηλεκτρονικές συναλλαγές συνέχισαν να υφίστανται με τη βοήθεια της τεχνολογίας. Οι επιχειρήσεις που είχαν φροντίσει πριν την πανδημία για την παρουσία τους στο διαδίκτυο είχαν το προβάδισμα έναντι του ανταγωνισμού, συνέχισαν να προσφέρουν τα προϊόντα και τις υπηρεσίες τους και διατήρησαν την επαφή με τους πελάτες και τους συνεργάτες τους. Μέσα από τα πληροφοριακά τους συστήματα και τη βάση δεδομένων τους είδαν πώς εξελίσσονται οι ανάγκες των πελατών και μπόρεσαν να εξάγουν κάποια συμπεράσματα για τις τάσεις και τους κινδύνους. Αυτό που πρέπει να καταλάβουν οι επιχειρηματίες είναι ότι οι πελάτες εξακολουθούν να θέλουν να εξυπηρετηθούν. Μπορεί να έχει αλλάξει ο τρόπος και ο τόπος, αλλά η ανάγκη παραμένει. Αν δεν τους καλύψετε εσείς κάποιος άλλος θα το κάνει. Το λογισμικό επιτρέπει στις επιχειρήσεις να λειτουργούν και να εξυπηρετούν τους πελάτες τους παρά τις δυσκολίες, ενώ η πλειοψηφία του προσωπικού τους βρίσκεται στο σπίτι.

Ο σχεδιασμός και ο προγραμματισμός για το 2021 είναι δύσκολος όσο εξακολουθούμε να ζούμε υπό το καθεστώς της πανδημίας. Ωστόσο, η επένδυση στην τεχνολογία θα επιτρέψει στις επιχειρήσεις να είναι πιο ευέλικτες, να ανταποκριθούν καλύτερα στις νέες απαιτήσεις των πελατών τους και να επιτύχουν το καλύτερο που θα μπορούσαν. Οι επιχειρηματίες εκπαιδεύονται να είναι πιο προνοητικοί μέσα από την παρατεταμένη κρίση υγείας και την αβεβαιότητα. Συνεχίστε να επανεξετάζετε τα επιχειρηματικά σας βήματα και να τα αναθεωρείτε όταν χρειάζεται. Θωρακιστείτε ψηφιακά και ξεπεράστε γρήγορα και εύκολα τα εμπόδια που βάζει η πανδημία. Επενδύστε σε τεχνολογία και καινοτομία για να μπορείτε να πετυχαίνετε εύκολη προσαρμογή σε κάθε νέα πρόκληση, να ξεχωρίσετε και να ευδοκιμήσετε.

Αρθρογραφία από: Τμήμα Marketing MegasoftA.E.

Πηγή: https://www.megasoft.gr/,

Επιχειρηματικότητα

Ανάκαμψη στις προθέσεις προσλήψεων παγκοσμίως.

Μετά την πανδημία, οι αγορές καταγράφουν ισχυρές προθέσεις προσλήψεων με την έλλειψη ταλέντου όμως να πρωταγωνιστεί.

Πως οι οργανισμοί την αντιμετωπίζουν

Σύμφωνα με την πρόσφατη έρευνα Προοπτικών Απασχόλησης της ManpowerGroup για το 4ο τρίμηνο του 2021, οι προθέσεις προσλήψεων των 45.000 εργοδοτών που συμμετείχαν στην ερεύνα είναι υψηλότερες σε ετήσια σύγκριση -σε σχέση με το τελευταίο τρίμηνο του 2020.  Οι 14 από τις 43 χώρες αναφέρουν τις υψηλότερες προθέσεις των τελευταίων δέκα ετών. ΄Ωστόσο, η εύρεση εξειδικευμένων ταλέντων παραμένει κορυφαία πρόκληση για τους εργοδότες παγκοσμίως – το 69% αναφέρει δυσκολία στην κάλυψη κενών θέσεων – το υψηλότερο ποσοστό των 15 ετών για δεύτερο συνεχόμενο τρίμηνο. Οι εργοδότες με την μεγαλύτερη δυσκολία καταγράφονται στην Ινδία (89%), στη Ρουμανία (84%) και στη Σιγκαπούρη (84%). Και οι Έλληνες εργοδότες αγωνίζονται να βρουν εξειδικευμένα ταλέντα με το ποσοστό να αγγίζει το 72% – ίδιο ποσοστό και για τις ΕΜΕΑ χώρες. 

Αντιμετώπιση Έλλειψης Ταλέντου

Οι Έλληνες εργοδότες προσφέρουν τα παρακάτω κίνητρα ώστε να προσελκύσουν ταλέντα τις επιχειρήσεις τους: 

  • Εκπαίδευση, Ανάπτυξη δεξιοτήτων ή η επαγγελματική καθοδήγηση (55%)
  • Ευέλικτα ωράρια εργασίας (42%)
  • Υψηλό μισθό (39%) και Μπόνους και (29%)

Από την άλλη πλευρά, παγκοσμίως ο πρωταρχικός τρόπος αντιμετώπισης της έλλειψης ταλέντου αποτελεί η προσφορά εργασιακής ευελιξίας (67%) τόσο σε επίπεδο ωραρίου όσο και χώρου εργασίας ενώ το 41% ​​επενδύει στην κατάρτιση, την ανάπτυξη δεξιοτήτων και το mentoring.

Ανάπτυξη και διακράτηση ταλέντων 

Σε περιόδους μετασχηματισμών και αβεβαιότητας, οι προσωπικές και τεχνικές δεξιότητες είναι πιο σημαντικές από ποτέ για τους εργαζόμενους αλλά και τους ηγέτες. Τα προγράμματα αναβάθμισης τεχνικών δεξιοτήτων, προσωπικών δεξιοτήτων και τα προγράμματα ανάπτυξης για μάνατζερς και ανώτερα στελέχη αποτελούν βασικές προτεραιότητες ανάπτυξης και διακράτησης ταλέντων για τις ομάδες ανθρώπινου δυναμικού. Συγκεκριμένα, το 42% των Ελλήνων εργοδοτών σχεδιάζει να υιοθετήσει προγράμματα αναβάθμισης προσωπικών δεξιοτήτων (π.χ. διαχείριση χρόνου, επικοινωνία) (διάρκειας 6 εβδομάδων ή λιγότερο), το 38% σχεδιάζει να εφαρμόσει προγράμματα ανάπτυξης για μάνατζερς και ανώτερα στελέχη και το 37% σχεδιάζει να επενδύσει σε προγράμματα αναβάθμισης τεχνικών δεξιοτήτων (διάρκειας 6 εβδομάδων ή λιγότερο).

Όπως αναφέρουν οι εργοδότες, το μεγαλύτερο εμπόδιο αναφορικά με την αύξηση εφαρμογής προγραμμάτων ανάπτυξης δεξιοτήτων στον οργανισμό τους είναι: τα χρήματα (33%), ο χρόνος (16%) και η πρόσβαση στους κατάλληλους συνεργάτες για αναβάθμιση/ανάπτυξη του ανθρώπινου δυναμικού (12%). 

Επένδυση στο υπάρχον ταλέντο 

Γνωρίζουμε ότι η διακράτηση των ανθρώπων είναι η βέλτιστη οικονομική λύση σε μακροπρόθεσμο επίπεδο, σε σύγκριση με την διαδικασία πρόσληψης και εκπαίδευσης νέων ανθρώπων. Το κόστος της πρόσληψης είναι 25% υψηλότερο σε σχέση με το κόστος της διακράτησης. Εάν οι οργανισμοί επενδύσουν στο υπάρχον ανθρώπινο δυναμικό τους, δε θα δημιουργήσουν μόνο πιο εξειδικευμένους εργαζόμενους, αλλά θα εξοικονομήσουν χρόνο και χρήμα. Η επένδυση στους ανθρώπους είναι ένας σημαντικός τρόπος για να παραμείνει ένας οργανισμός ανταγωνιστικός.

Continue Reading

Επιχειρηματικότητα

Η ΕΛΛΑΔΑ ΜΕΤΑ V: Από την κρίση στην κανονικότητα ή η κρίση ως κανονικότητα;

Με μεγάλη επιτυχία ολοκληρώθηκαν οι εργασίες του συνεδρίου  «Η Ελλάδα Μετά V: Από την  κρίση στην  κανονικότητα ή η κρίση ως κανονικότητα;», που πραγματοποιήθηκε 11 και 12 Οκτωβρίου στο Μουσείο Μπενάκη. To συνέδριο διοργανώνεται από το think tank “Ο Κύκλος Ιδεών για την Εθνική Ανασυγκρότηση” σε συνεργασία με την εταιρία επικοινωνίας “Συμεών Γ. Τσομώκος ΑΕ”. 

Διακεκριμένες προσωπικότητες από την Ελλάδα και το εξωτερικό συμμετείχαν και την δεύτερη μέρα του συνεδρίου – π.Υπουργοί, Κυβερνητικοί Βουλευτές, Πρέσβεις, καθηγητές και αναλυτές διεθνών σχέσεων, δημοσιογράφοι και πολλοί άλλοι – συνεχίζοντας την συζήτηση πάνω στα κρίσιμα διακυβεύματα της εποχής και το μέλλον της Ελλάδας απέναντι σε αυτά. Συγκεκριμένα, οι θεματικές συζητήσεις την δεύτερη μέρα ήταν: 

  • Τουρισμός και Μεταποίηση. Ανταγωνιστικοί ή συμπληρωματικοί τομείς της ελληνικής οικονομίας;
  • Η ανασυγκρότηση της Δύσης μετά το Αφγανιστάν – οι επιπτώσεις στη Μεσόγειο και τα Βαλκάνια, με την χορηγία του NATO’s Public Diplomacy Division
  •  Νέα μεγάλα διλήμματα για την Ευρώπη
  • Τα κόμματα και το πολιτικό σύστημα: από την πολιτική στη μεταπολιτική

Το συνέδριο έκλεισε με απολογισμό των δύο ημερών και τα συμπεράσματα των συζητήσεων.

Continue Reading

Επιχειρηματικότητα

Η Διάσκεψη για το Μέλλον της Ευρώπης αποτελεί στρατηγική επιλογή για την Ελλάδα.

Η Διάσκεψη για το Μέλλον της Ευρώπης αποκτά ολοένα και πιο ποιοτικά χαρακτηριστικά και εξειδικεύεται σε αρκετούς τομείς της καθημερινότητας των πολιτών της ΕΕ. 

108 ευρωβουλευτές, 54 μέλη κυβερνήσεων (δύο ανά κράτος μέλος), τρία μέλη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής καθώς και 108 εκπρόσωποι των εθνικών κοινοβουλίων, θα συνεδριάσουν στην Ολομέλεια της Διάσκεψης επί ίσοις όροις, με συμμετοχή και πολιτών. 108 πολίτες θα συμμετάσχουν στις συζητήσεις επί των ιδεών που προέρχονται από τις ομάδες δράσης πολιτών και την πολύγλωσση ψηφιακή πλατφόρμα: 80 εκπρόσωποι από τις Ευρωπαϊκές ομάδες δράσης, εκ των οποίων τουλάχιστον το ένα τρίτο θα είναι κάτω των 25 ετών, και 27 από εθνικές ομάδες δράσης ή εκδηλώσεις της Διάσκεψης συνεδρίων (ένας ανά κράτος μέλος), καθώς και ο πρόεδρος του Ευρωπαϊκού Φόρουμ Νεολαίας.

Θα συμμετάσχουν επίσης 18 εκπρόσωποι τόσο από την Επιτροπή των Περιφερειών όσο και από την Ευρωπαϊκή Οικονομική και Κοινωνική Επιτροπή, καθώς και άλλοι οκτώ από τους κοινωνικούς εταίρους και οκτώ από την κοινωνία των πολιτών, ενώ ο ύπατος εκπρόσωπος της Ένωσης για θέματα εξωτερικής πολιτικής και πολιτικής ασφαλείας θα προσκαλείται όταν συζητείται ο διεθνής ρόλος της ΕΕ .Μπορούν επίσης να προσκληθούν άλλοι εκπρόσωποι σημαντικών ενδιαφερόμενων μερών. Η σύνθεση της ολομέλειας της Διάσκεψης θα διασφαλίζει την ισότιμη εκπροσώπηση ανδρών και γυναικών.

Οι συζητήσεις  θα διαρθρωθούν θεματικά γύρω από τις συστάσεις που θα συγκεντρωθούν από τις ομάδες δράσης και την πολύγλωσση ψηφιακή πλατφόρμα. Η πλατφόρμα είναι ο μοναδικός ψηφιακός τόπος όπου θα συλλέγονται, θα αναλύονται και θα δημοσιεύονται στοιχεία από όλες τις εκδηλώσεις που σχετίζονται με τη διάσκεψη. Σε εύθετο χρόνο, η ολομέλεια θα υποβάλει τις προτάσεις της στην Εκτελεστική Επιτροπή, η οποία θα συντάξει την έκθεσή της σε πλήρη συνεργασία και πλήρη διαφάνεια με την ολομέλεια, η οποία θα δημοσιευθεί στη συνέχεια στην πολύγλωσση ψηφιακή πλατφόρμα.

Το τελικό αποτέλεσμα της Διάσκεψης θα παρουσιαστεί σε έκθεση προς την κοινή Προεδρία. Τα τρία θεσμικά όργανα της ΕΕ θα εξετάσουν τον τρόπο με τον οποίο θα δοθεί αποτελεσματική συνέχεια στην εν λόγω έκθεση, το καθένα εντός του πεδίου αρμοδιοτήτων του και σύμφωνα με τις Συνθήκες.

Η τρίτη από τις τέσσερις ομάδες πολιτών συνήλθε την προηγούμενη εβδομάδα στο Στρασβούργο και είχα την τιμή να συμμετάσχω. Πολίτες από όλες τις χώρες της ΕΕ συζήτησαν τα ακόλουθα θέματα:

  • επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής
  • περιβαλλοντικά ζητήματα, που σχετίζονται επίσης με τη γεωργία, τις μεταφορές και την κινητικότητα
  • ενέργεια και μετάβαση σε κοινωνίες χωρίς διοξείδιο του άνθρακα
  • νέες προκλήσεις στον τομέα της υγείας για την ΕΕ
  • συστήματα υγειονομικής περίθαλψης και αντιμετώπιση κρίσεων στον τομέα της υγείας
  • πρόληψη και υγιής τρόπος ζωής

Είναι η ώρα των πολιτών της ΕΕ. Στην Ελλάδα γίνεται συστηματική και οργανωμένη εργασία, υπό την προεδρία του ΑΝΥΠΕΞ κ. Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη.  Στόχος του να συμμετάσχουν όλες οι Περιφέρειες της χώρας και να καταθέσουν τις  απόψεις τους στη ψηφιακή πλατφόρμα, όσο περισσότεροι πολίτες όλων των ηλικιών. 

Η Ελλάδα διεκδικεί  και επιθυμεί η Ευρώπη του μέλλοντος να έχει στοιχεία αλληλεγγύης, συνεννόησης και συνεργασίας. Οι πολίτες ας δώσουν το δυναμικό παρόν τους και όλα θα πάρουν διαφορετική πορεία.

Κων/νος Σ. Μαργαρίτης

Δημοσιογράφος

Continue Reading

Trending