Connect with us

Έρευνες

«Ηγεσία στην εποχή της Τεχνολογίας»

Ερευνα της PfB «Ηγεσία στην εποχή της Τεχνολογίας»

 

Βασικά συμπεράσματα 

  • 1 στις 2 εταιρείες έχει προχωρήσει σε ψηφιακό μετασχηματισμό, ενώ 1 στις 3 εταιρείες αναμένεται να προχωρήσει το διάστημα 2019-2021

 

  • Ο ψηφιακός μετασχηματισμός σε ποσοστό 58,75% συνδέεται με την γενικότερη κουλτούρα της εταιρείας και δεν αφορά μόνο την τεχνολογία

 

  • Ο ψηφιακός μετασχηματισμός περνάει από τους CEOs, καθώς 7 στους 10  έχουν ενεργό ρόλο σε αυτόν

 

  • 6 στις 10 εταιρείες εκπαιδεύουν στελέχη τους για την πραγματοποίηση του ψηφιακού μετασχηματισμού, 5 στις 10 εταιρείες συνεργάζονται και με εξωτερικούς συμβούλους ενώ  4 στις 10 εταιρείες θα προσλάβουν και εξειδικευμένα στελέχη

 

  • Η στρατηγική της εταιρείας διαμορφώνεται:
    • σε επίπεδο ανώτατης διοίκησης σε ποσοστό 78%
    • σε επίπεδο διευθύνοντος συμβούλου σε ποσοστό 46,34%
    • με την συμμετοχή της πρώτης γραμμής στελεχών σε ποσοστό 46,34%
    • σε συνεργασία με εξειδικευμένους συμβούλους σε ποσοστό 29,51%

 

  • Για τη διαμόρφωση της στρατηγικής, οι διευθύνοντες σύμβουλοι λαμβάνουν υπόψη τους, τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα της εταιρείας, τις τεχνολογικές εξελίξεις, τις νέες τάσεις, τις υπάρχουσες ευκαιρίες στην αγορά και τις ενδεχόμενες απειλές

 

  • Για πρώτη φορά, 3 στους 4 CEOs αναγνωρίζουν την πολυμορφία (diversity) στελεχών στον εργασιακό χώρο ως αναπόσπαστο κομμάτι της στρατηγικής τους σε ότι αφορά τα ταλέντα

 

  • Για την ανάπτυξη των εργαζομένων τους, οι CEOs λαμβάνουν υπόψη κυρίως τις δεξιότητες και τις συμπεριφορές που επιδεικνύουν (75%) και λιγότερο την επίτευξη των ποσοτικών στόχων (35%)

 

  • Οι μισές επιχειρήσεις αναπτύσσουν τους εργαζομένους τους με συγκεκριμένο πλάνο, ενώ οι άλλες  μισές, ανά περίπτωση, βάσει αναγκών της εταιρείας

 

  • Με βάση την κουλτούρα της εταιρείας, «ανάπτυξη εργαζομένου» εξακολουθεί να θεωρείται ακόμη η προαγωγή σε ανώτερη θέση σε ποσοστό 80,73% και η εμβάθυνση στο ίδιο γνωστικό αντικείμενο σε ποσοστό 60,49%, ενώ 1 στις 2 εταιρείες συνδέουν την «ανάπτυξη του εργαζομένου» με την οριζόντια μετακίνηση (αλλαγή ρόλου ή τμήματος)

 

  • Το 87,56% των CEOs επιδιώκει οι εργαζόμενοι στην επιχείρηση να σκέφτονται με καινοτομία (out-of-the-box) και με δημιουργικότητα

 

  • 5 στους 10 CEOs έχουν ξεκινήσει να προετοιμάζουν την επόμενη γενιά ηγετών

 

  • 9 στους 10 CEOs θεωρούν ότι υπάρχουν σημαντικές διαφορές μεταξύ της παλιότερης και νέας γενιάς των leaders

 

  • Οι διευθύνοντες σύμβουλοι θεωρούν ως πιο σημαντικές δεξιότητες για έναν future leader:
    • τη διαχείριση αλλαγών (90%)
    • την επιμονή, την συνεργασία και την ακεραιότητα (82%)
    • την λήψη αποφάσεων (80%)
    • τη στρατηγική σκέψη (74%)
    • το πάθος και την αυτοϋποκίνηση (72%)

 

  • Τα χαρακτηριστικά της νέας γενιάς leaders που δεν είχε η παλαιότερη γενιά είναι οι ψηφιακές δεξιότητες (84,62%) και η ευελιξία και προσαρμοστικότητα (69,23%)

 

  • Ένας επιτυχημένος CEO οφείλει:
    • να μαθαίνει από τα λάθη του (77%)
    • να έχει εν-συναίσθηση (74%)
    • διάθεση για συνεχή μάθηση (67%)
    • προσανατολισμό στον πελάτη (67%)
    • να δίνει έμφαση στις συνέργειες (67%)
    • να αναζητά βοήθεια (65%)

 

  • Οι μεγαλύτερες προκλήσεις που αντιμετωπίζει ο σύγχρονος CEO είναι:
    • η ανάπτυξη ταλέντου (48%)
    • ο ανταγωνισμός (40%)
    • ο ψηφιακός μετασχηματισμός (39%)
    • η αλλαγή στις συνήθειες των καταναλωτών (35%)

Πολύ γρήγορα οι ελληνικές εταιρίες φαίνεται να έχουν προσαρμοστεί στη νέα πραγματικότητα, καθώς 1 στις 2 εταιρείες (51%) έχει ήδη προχωρήσει σε ψηφιακό μετασχηματισμό, ενώ το 35% αναμένεται να το κάνει, το επόμενο διάστημα 2019-2021. Τον «πρωταγωνιστικό ρόλο» στην ψηφιακή μετάβαση εξακολουθούν να έχουν οι διευθύνοντες σύμβουλοι σε ποσοστό 70,38%. Ωστόσο, η ενεργή συμμετοχή των CEOs επιβεβαιώνει το γεγονός ότι ο ψηφιακός μετασχηματισμός συνδέεται με τη γενικότερη κουλτούρα της επιχείρησης σε ποσοστό 58,75% και δεν αφορά μόνο την τεχνολογία. 

Τα συμπεράσματα αυτά προκύπτουν από την έρευνα της εταιρείας Στρατηγικών Λύσεων Υπηρεσιών Ανθρωπίνου Δυναμικού People for Business με θέμα «Ηγεσία στην εποχή της Τεχνολογίας», που πραγματοποιήθηκε το χρονικό διάστημα, από 23 Μαΐου 2019 έως 23 Ιουνίου 2019 και στην οποία συμμετείχαν 282 CEOs επιχειρήσεων, που δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα (ξένες πολυεθνικές 48%, ελληνικές 47%) από τρεις κλάδους της οικονομίας, Παροχή Υπηρεσιών (48,72%), Παραγωγή / Μεταποίηση (20,61%) και Εμπορική Δραστηριότητα (30,77%), με μέσο όρο αριθμό εργαζομένων τους 180. 

Στόχος της έρευνας ήταν να αποτυπώσει, τον τρόπο με τον οποίο οι Ελληνες CEOs, βιώνουν τις αλλαγές, που συντελούνται λόγω της τεχνολογίας, πόσο προετοιμασμένοι είναι για τον ψηφιακό μετασχηματισμό, πώς αξιοποιούν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο τους εργαζόμενους-ταλέντα και κατά πόσο έχουν ξεκινήσει να προετοιμάζουν την επόμενη γενιά ηγετών. Μέσα από τις απαντήσεις, προέκυψαν χρήσιμα συμπεράσματα, για τις τάσεις στο leadership στην ψηφιακή εποχή και πώς αυτές επηρεάζουν τις επιχειρήσεις, που δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα.

«Σε έναν κόσμο που μιλάμε για έλλειψη ταλέντου οι εταιρείες σχεδιάζουν την στρατηγική τους, κυρίως με βάση τις ανάγκες της αγοράς. Όμως τόσο το διαθέσιμο ταλέντο όσο και η ανάπτυξη νέων ταλέντων σε συνδυασμό με την εταιρική κουλτούρα είναι κρίσιμοι παράγοντες επιτυχίας – παράγοντες τους οποίους οι επιχειρήσεις οφείλουν να λαμβάνουν σοβαρά υπόψιν τους, να επενδύουν πόρους αλλά και χρόνο για να κτιστούν. Σε αυτή την πορεία χρειάζονται “συνοδοιπόρους” με εμπειρία, τεχνογνωσία και γνώση της αγοράς, ώστε να κινηθούν πιο γρήγορα και αποτελεσματικά», δήλωσε η Ελενα Κατσίνα, Director People & Culture της People for Business, αναφερόμενη στα αποτελέσματα της έρευνας. 

 

Ψηφιακός μετασχηματισμός

Το 51% των εταιρειών έχει ήδη προχωρήσει σε ψηφιακό μετασχηματισμό, ενώ το 35% αναμένεται να προχωρήσει το διάστημα 2019-2021.

Προκειμένου, να πραγματοποιήσει την ψηφιακή μετάβαση το 64,58% των CEOs, θα εκπαιδεύσει υπάρχοντα στελέχη του οργανισμού, το 47,92% θα συνεργαστεί και με εξειδικευμένους εξωτερικούς συμβούλους και το 43,75% θα προσλάβει εξειδικευμένα στελέχη. Παράλληλα, όπως προκύπτει από την έρευνα, μόνο 1 στους 2 CEOs είναι ενημερωμένοι για τις νέες ειδικότητες που δημιουργούνται λόγω της τεχνολογίας. 

Την ίδια στιγμή, οι δεξιότητες στις οποίες δίνουν μεγαλύτερη έμφαση οι CEOs, σε σχέση με το παρελθόν είναι η καινοτομία (out- of-the-box) και η δημιουργικότητα σε ποσοστό 87,56% και ο πελατοκεντρικός προσανατολισμός σε ποσοστό 77,8% – δεξιότητες που δεν αντικαθίστανται από την τεχνητή νοημοσύνη και αυξάνουν την αξία του ανθρώπινου παράγοντα. 

«Με βάση την έρευνα, είναι σαφές ότι οι CEOs θεωρούν απαραίτητη την αλλαγή κουλτούρας για τον ψηφιακό μετασχηματισμό των επιχειρήσεων, ωστόσο χρειάζεται παράλληλα να βελτιώσουν τόσο τα τεχνικά χαρακτηριστικά των εργαζομένων τους όσο και τις δεξιότητες αυτών (reskilling  / upskilling). Αυτά τα δύο είναι αλληλένδετα, το ένα δεν μπορεί να υπάρξει χωρίς το άλλο. Για να είναι όμως αποτελεσματική αυτή η επένδυση στους εργαζόμενους και κατά συνέπεια στην εταιρεία, είναι σημαντικό να γίνει στοχευμένα και μεθοδικά, μέσα από δομημένες αξιολογήσεις του διαθέσιμου ταλέντου, των γνώσεων και της εταιρικής κουλτούρας, ώστε η εταιρεία να γνωρίζει ακριβώς που βρίσκεται σήμερα και να προσδιορίζει με σαφήνεια την επόμενη ημέρα», επισημαίνει η Ελενα Κατσίνα, Director People & Culture της PfB Group.

 

Διαμόρφωση στρατηγικής

Σε ότι αφορά τη διαμόρφωση της στρατηγικής, στο 78% των επιχειρήσεων γίνεται σε επίπεδο ανώτατης διοίκησης, στο 46,34% σε επίπεδο διευθύνοντος συμβούλου, με την συμμετοχή της πρώτης γραμμής στελεχών (management committees) σε ποσοστό 46,34% και σε συνεργασία με εξειδικευμένους συμβούλους σε ποσοστό 29,51%. 

Οι κύριοι παράγοντες που λαμβάνονται υπόψιν είναι τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα της εταιρείας (61%), οι τεχνολογικές εξελίξεις (56%), οι νέες τάσεις (54%) και οι υπάρχουσες ευκαιρίες στην αγορά (51%) – ενώ ακολουθούν οι ενδεχόμενες απειλές (46%), το διαθέσιμο talentpool (34%), οι κινήσεις του ανταγωνισμού (26%) και οι ευκαιρίες χρηματοδότησης σε ποσοστό10%. 

Οι CEOs πάντως φαίνεται να έχουν ξεκάθαρη εικόνα για τις αξίες της εταιρείας τους (65%), την θέση της εταιρείας στην αγορά (52%),τουςστρατηγικούς πυλώνες δράσης της επόμενης 3τίας, την προστιθέμενη αξία που προσφέρουν στους πελάτες τους (50%) και φυσικά το όραμα του οργανισμού που ηγούνται (50%). 

Αισιόδοξο, πάντως, είναι ότι το 75% των CEOs αναγνωρίζει την πολυμορφία (diversity) στελεχών στον εργασιακό χώρο ως αναπόσπαστο κομμάτι της στρατηγικής του.

Σχολιάζοντας τα παραπάνω ευρήματα, η Ελενα Κατσίνα, Director People & Culture της PFB Group, υπογραμμίζει, «Βλέπουμε ότι πλέον η στρατηγική διαμορφώνεται όχι μόνο από τον ηγέτη, αλλά από την ηγετική ομάδα, την ομάδα διοίκησης. Εξίσου σημαντικό όμως με την διαμόρφωση της στρατηγικής είναι και η παρακολούθησή της, ώστε έγκαιρα να εντοπίζονται αποκλίσεις και να γίνεται η ανάλογη αναπροσαρμογή. Αυτό απαιτεί ένα δομημένο και τεχνοκρατικό πλαίσιο διαμόρφωσης και παρακολούθησης της στρατηγικής και κατά συνέπεια δυνατά PMΟ. Και αυτό δεν αφορά μόνο μεγάλες ή πολυεθνικές εταιρείες, αφορά κάθε εταιρεία που θέλει να μεγαλώσει και να επεκταθεί, περνώντας από το “οικογενειακό ΔΣ” σε ένα δομημένο σύστημα εταιρικής διακυβέρνησης. Το μόνο που χρειάζεται είναι να μάθουν τον τρόπο που αυτό γίνεται.»

 

 

Ανάπτυξη εργαζομένων

 

Στην ερώτηση, ποιους παράγοντες λαμβάνουν υπόψη οι διευθύνοντες σύμβουλοι για την ανάπτυξη των εργαζομένων τους, το 75% απάντησε τις δεξιότητες και τις συμπεριφορές -κάτι που δεν συνέβαινε έως τώρα- και μόλις το 35% απάντησε την επίτευξη των ποσοτικών στόχων.

 

Σε ότι αφορά την ανάπτυξη των εργαζομένων, 1 στις 2 επιχειρήσεις, εφαρμόζει  συγκεκριμένο πλάνο ανάπτυξης – συνολικά και ανά εργαζόμενο. Όμως, το 49% των εταιρειών, εφαρμόζει πλάνο ανάπτυξης ανά περίπτωση, βάσει των τρεχουσών αναγκών της εταιρείας.

Τι θεωρείται όμως «ανάπτυξη εργαζομένου» με βάση την κουλτούρα της εταιρείας;

 Η προαγωγή σε ανώτερη θέση (promotion) εξακολουθεί να κατέχει τα πρωτεία με ποσοστό 80,73%, η εμβάθυνση στο γνωστικό του αντικείμενο (expertise) για το 60,49%, η οριζόντια μετακίνηση (rotation) για το 53,41% και η διεύρυνση των αρμοδιοτήτων του εργαζομένου στον ίδιο ρόλο για το 52,53%.

 

Σύμφωνα, με την Ελενα Κατσίνα, Director People & Culture της PfB Group, «Παρά τις αλλαγές στις δομές των εταιρειών, η ανάπτυξη ενός εργαζόμενου γίνεται αντιληπτή είτε προς τα πάνω (προαγωγή), είτε μέσα από την εμβάθυνση στο γνωστικό αντικείμενο (level of expertise). Όμως σε μια εποχή που ο μετασχηματισμός των εταιρειών είναι συνεχής, γιατί συνεχείς είναι και οι μεταβολές στην αγορά και στην οικονομία, η εξέλιξη ενός εργαζόμενου επιβάλλεται να “περνάει” μέσα από άλλα γνωστικά αντικείμενα, σε οριζόντια μορφή. Με αυτό τον τρόπο χτίζουμε ολοκληρωμένους επαγγελματίες, με επιχειρηματική αντίληψη, που γνωρίζουν την λειτουργία της επιχείρησης στο σύνολό της και μπορούν να προσθέσουν ουσιαστική αξία. Επαγγελματίες ευέλικτους, που προσαρμόζονται σε νέες απαιτήσεις και δεδομένα, με ευρύτητα σκέψης και αντίληψης.»

 

Παλιοί και νέοι ηγέτες

Σχεδόν 9 στους 10 CEOs συμφωνούν ότι υπάρχουν διαφορές μεταξύ της παλαιότερης και της νέας γενιάς των ηγετών, ενώ 1 στους 2 έχει ξεκινήσει να προετοιμάζει την επόμενη γενιά.

 

Οι διευθύνοντες σύμβουλοι θεωρούν ως πιο σημαντικές δεξιότητες για έναν future leader τις εξής:

  • τη διαχείριση αλλαγών (90%)
  • την επιμονή, τη συνεργασία και την ακεραιότητα (82%)
  • την λήψη αποφάσεων (80%)
  • τη στρατηγική σκέψη (74%)
  • το πάθος και την αυτοϋποκίνηση (72%)

 

Αντίστοιχα, τα χαρακτηριστικά που πρέπει να διαθέτει ένας επιτυχημένος CEO είναι τα εξής:

  • να μαθαίνει από τα λάθη του (77%)
  • αναπτυγμένη εν-συναίσθηση (74%)
  • έμφαση στις συνέργειες, με τον χρυσό κανόνα 1+1=3 (67%)
  • διάθεση για συνεχή μάθηση (67%)
  • προσανατολισμό στον πελάτη (67%)
  • να αναζητά βοήθεια (65%)
  • να δίνει έμφαση στη δημιουργία πλάνων διαδοχής με έμφαση στην ανάπτυξη των εργαζομένων του (64%)

 

Σε ότι αφορά τώρα, τα χαρακτηριστικά της νέας γενιάς leaders που δεν είχε η παλαιότερη, την πρώτη θέση καταλαμβάνουν οι ψηφιακές δεξιότητες (84,62%) και ακολουθούν η ευελιξία και η προσαρμοστικότητα (69,23%).

 

Τέλος, σύμφωνα με την έρευνα, οι μεγαλύτερες προκλήσεις που αντιμετωπίζει ο σύγχρονος CEO, είναι η ανάπτυξη ταλέντου (48%), ο ανταγωνισμός (40%) και η αλλαγή στις συνήθειες των καταναλωτών (35%).

 

Ταυτότητα έρευνας

Στην έρευνα της People for Business με θέμα «Ηγεσία στην εποχή της Τεχνολογίας», που πραγματοποιήθηκε το χρονικό διάστημα, από 23 Μαΐου 2019 έως 23 Ιουνίου 2019, συμμετείχαν 282 CEOs επιχειρήσεων, που δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα (ξένες πολυεθνικές 48%, ελληνικές 47%) από τρεις κλάδους της οικονομίας, Παροχή Υπηρεσιών (48,72%), Παραγωγή / Μεταποίηση (20,61%) και Εμπορική δραστηριότητα (30,77%), με μέσο όρο αριθμού εργαζομένων τους 180. 

Πηγή

 

Continue Reading

Έρευνες

Έρευνα: Η συστηματική άσκηση σε παιδιά υπέρβαρα ή παχύσαρκα βελτιώνει τους δείκτες καρδιομεταβολικού κινδύνου

Είναι γνωστό ότι τις τελευταίες τέσσερις δεκαετίες η παιδική παχυσαρκία έχει οκταπλασιαστεί παγκοσμίως. Επιπλέον, οι καρδιαγγειακές παθήσεις έχοντας τις ρίζες τους στην παιδική ηλικία, δημιουργούν πολλά προβλήματα κατά την μετάβαση στην ενήλικη ζωή. Αν και οι παρεμβάσεις για τον περιορισμό των παραγόντων κινδύνου που οδηγούν σε καρδιαγγειακές παθήσεις στην ενήλικη ζωή είναι πολλές, αυτό δεν σημαίνει ότι μια δυσμενής κατάσταση που αναπτύσσεται στην παιδική ηλικία είναι πλήρως αναστρέψιμη.

Επιμέλεια: SmArT Lab, Τ.Ε.Φ.Α.Α. του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας

Επιπρόσθετα, υπάρχει έλλειψη ερευνητικών δεδομένων αναφορικά με παρεμβατικά προγράμματα φυσικής δραστηριότητας στην αρτηριακή ελαστικότητα των παιδιών.

Μελέτη

Η Catherine Davis και οι συνεργάτες της από το Medicine College of Georgia και την Medical school of South Carolina των ΗΠΑ, στην προσπάθειά τους να προσδιορίσουν τις επιδράσεις της φυσικής δραστηριότητας στην αρτηριακή ανελαστικότητα παιδιών, αξιολόγησαν την ταχύτητα του σφυγμικού κύματος (Arterial Pulse Wave Velocity, PWV) πριν και μετά την εφαρμογή ενός 8-μηνου παρεμβατικού προγράμματος εξωσχολικής φυσικής δραστηριότητας σε 175 υπέρβαρα και παχύσαρκα παιδιά 8-11 ετών.

Παράλληλα αξιολογήθηκαν και άλλοι δείκτες καρδιαγγειακού κινδύνου όπως τα επίπεδα φυσικής κατάστασης και σωματικού λίπους, η αρτηριακή πίεση (ΒΡ), η γλυκόζη, η αντίσταση στην ινσουλίνη, τα λιπίδια και η C-αντιδρώσα πρωτεΐνη. Tα επίπεδα φυσικής κατάστασης, σωματικού λίπους και η αρτηριακή πίεση μετρήθηκαν ξανά στους 12 μήνες.  Το σύνολο των παιδιών χωρίστηκε σε δύο ομάδες, την πειραματική και την ελέγχου. Η πειραματική ομάδα ακολούθησε πρόγραμμα καρδιοαναπνευστικών δραστηριοτήτων υπό την καθοδήγηση γυμναστή για 40 λεπτά την ημέρα.

Η ομάδα ελέγχου συμμετείχε σε καθιστικές δραστηριότητες όπως τα επιτραπέζια παιχνίδια. Και οι δύο ομάδες φορούσαν καρδιοσυχνόμετρα ενώ συμμετείχαν σε πρόγραμμα εβδομαδιαίας επιβράβευσης επιθυμητών συμπεριφορών. Ειδικά, η πειραματική ομάδα για να κερδίσει πόντους θα έπρεπε η μέση ημερήσια καρδιακή συχνότητα να ξεπερνούσε τους 140 παλμούς/λεπτό.

Τι έδειξε η μελέτη

Η μελέτη είχε 89% διατηρησιμότητα με ένα επίπεδο συμμετοχής στις προπονήσεις της τάξης του 59% στην πειραματική ομάδα και 64% στην ομάδα ελέγχου. Η μέση καρδιακή συχνότητα κατά την άσκηση έφτασε στους 161 ± 7 παλμούς/λεπτό. Σε σχέση με την ομάδα ελέγχου, η πειραματική ομάδα σημείωσε σημαντική βελτίωση της καρδιοαναπνευστικής απόδοσης (αύξηση της VȮ2 peak κατά 2.7 mL/kg/min), μείωση του ποσοστού λίπους κατά περίπου 2% και μία σημαντική αύξηση της χοληστερόλης HDL (κατά 0.13 mmol/L).

Η μεταβολή δε της ελαστικότητας των αγγείων στους 8 μήνες παρουσίασε σημαντική συσχέτιση με τις μεταβολές στις τιμές ινσουλίνης, ινσουλινοαντίστασης, διαστολικής αρτηριακής πίεσης, δείκτη μάζας σώματος (BMI) και ποσοστού σωματικού λίπους.

Συμπέρασμα

Αν και το 8μηνο παρεμβατικό πρόγραμμα φυσικής δραστηριότητας δεν μείωσε την ταχύτητα του σφυγμικού κύματος, βελτίωσε τα επίπεδα σωματικού λίπους, φυσικής κατάστασης και την καλή χοληστερόλη σε υπέρβαρα και παχύσαρκα παιδιά.

Οι ερευνητές με βάση τα παραπάνω, προτείνουν την εφαρμογή προγραμμάτων συνδυάζοντας παρεμβάσεις διατροφής και άσκησης, τα οποία να είναι ευρέως προσβάσιμα και να χαρακτηρίζονται από διατηρησιμότητα των θετικών τους αποτελεσμάτων.

Τέλος  προτείνεται η υιοθέτηση μέτρων που να προωθούν την «συνταγογράφηση» παρεμβατικών προγραμμάτων υγείας ακόμα και από την παιδική ηλικία.

Πηγή

Υπεύθυνοι του εργαστηρίου είναι οι κ.κ. Θανάσης Τζιαμούρτας και Γιάννης Φατούρος οι οποίοι πλαισιώνονται από την Δρ. Χαρά Δελή (Επίκουρη Καθηγήτρια), τον Δρ. Παναγιώτη Τσιμέα (μέλος Ε.Ε.Π.), την Δρ. Νίκη Σύρου (μέλος Ε.ΔΙ.Π.), τους κ.κ. Δημήτρη Δραγανίδη και Θανάση Πούλιο (ερευνητικό και διδακτικό προσωπικό) καθώς και ένα μεγάλο αριθμό διδακτορικών, μεταπτυχιακών και προπτυχιακών φοιτητών.

Smart Lab – ΤΕΦΑΑ Τρικάλων  – Παναγιώτης Τσιμέας

Davis, C.L., Litwin, S.E., Pollock, N.K. et al. Exercise effects on arterial stiffness and heart health in children with excess weight: The SMART RCT. Int J Obes 44: 1152–1163, 2020.

Continue Reading

Επιχειρηματικότητα

Πώς ένα πρόγραμμα ανάπτυξης προσωπικών και κοινωνικών δεξιοτήτων μπορεί να βοηθήσει στην επαγγελματική εξέλιξη των εργαζομένων.

Η επικοινωνία, οι διαπροσωπικές δεξιότητες, το εργασιακό ήθος και η διάθεση επίλυσης προβλημάτων είναι ικανότητες που ενισχύουν τη δυναμική των εταιρειών. Οι προσωπικές και κοινωνικές δεξιότητες αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι της ενδυνάμωσης της ομάδας και κατ’ επέκταση της ίδιας της επιχείρησης. Με αυτό τον τρόπο ενισχύονται οι ικανότητες των εργαζομένων, οι οποίοι αποκτούν εφόδια προκειμένου να κερδίσουν νέους πελάτες, αλλά και να εξυπηρετήσουν καλύτερα τους ήδη υπάρχοντες. 

Τα προγράμματα ανάπτυξης προσωπικών και κοινωνικών δεξιοτήτων (social skills)  μπορούν να συμβάλλουν στην καλύτερη οργάνωση της εταιρείας, αποφέροντας πολλά οφέλη, εκ των οποίων τα 3 πιο σημαντικά είναι τα παρακάτω:

  1. Βελτίωση της εξυπηρέτησης πελατών

Οι εργαζόμενοι έχουν την ικανότητα να ακούσουν και να κατανοήσουν με ενσυναίσθηση τις ανάγκες των πελατών τους. Επιπλέον, είναι πιο ικανοί να αναγνωρίσουν το πρόβλημα και να συμβάλλουν στην επίλυσή του. Η συγκεκριμένη δεξιότητα θεωρείται πολύ σημαντική καθώς τα αποτελέσματα που επιφέρει ευνοούν τη σωστή και αποτελεσματική εξυπηρέτηση πελατών.

  1. Αύξηση πωλήσεων

Η ανάπτυξη των προσωπικών και κοινωνικών δεξιοτήτων ευεργετεί τις πωλήσεις της ομάδας κατά τη διάρκεια των διαπραγματεύσεων. Οι ικανότητες των εργαζομένων βοηθούν στη διάδρασή τους με τους πελάτες.

Επιπρόσθετα, μέσω της ανάπτυξης των συγκεκριμένων δεξιοτήτων, οι εργαζόμενοι μπορούν να «πλησιάσουν» τους πελάτες τους με επαγγελματικό τρόπο. Μόλις οι εργαζόμενοι  διαθέσουν χρόνο στην κατανόηση και την επίλυση των δυσκολιών που αντιμετωπίζουν οι πελάτες τους, θα παρατηρήσουν κατευθείαν τις πωλήσεις τους να αυξάνονται.

  1. Διατήρηση και ενίσχυση του ανθρώπινου δυναμικού της εταιρείας

Η εταιρεία διατηρεί το ταλέντο της ομάδας της καθώς θα έχει επενδύσει στην επαγγελματική του εξέλιξη. Με αυτό τον τρόπο, η εταιρεία διασφαλίζει ότι δε θα υπάρξει ανάγκη να προσλάβει καινούριο και ανεκπαίδευτο προσωπικό., μειώνοντας παράλληλα  τα λειτουργικά της έξοδα.

Είναι σημαντικό να αναφερθεί ότι οι προσωπικές και κοινωνικές δεξιότητες ενισχύουν τις γνώσεις των εργαζομένων και προάγουν την προσωπική τους ανέλιξη.

Continue Reading

Επιχειρηματικότητα

ManpowerGroup: Νέες προοπτικές στην απασχόληση

Οι Έλληνες εργοδότες καταγράφουν συγκρατημένα αισιόδοξες προοπτικές προσλήψεων για την περίοδο Απριλίου – Ιουνίου

  • Οι Συνολικές Προοπτικές Απασχόλησης για το δεύτερο τρίμηνο του 2021 διαμορφώνονται στο +7%.
  • Οι ισχυρότερες προθέσεις προλήψεων αναμένονται στον τομέα των Κατασκευών, στον τομέα Χρηματοοικονομικών και Υπηρεσιών προς Επιχειρήσεις και στον τομέα του Εμπορίου (Χονδρική & Λιανική). Ωστόσο, οι εργοδότες στον τομέα του Τουρισμού προβλέπουν ένα απαισιόδοξο κλίμα προσλήψεων.
  • Το 62%* των Ελλήνων εργοδοτών αναμένει ίδια ή υψηλότερα επίπεδα προσλήψεων μέχρι το τέλος του 2021 σε σύγκριση με την περίοδο πριν από την COVID-19.
  • Το 61%* των Ελλήνων εργοδοτών δηλώνει ότι θα χρησιμοποιήσει ένα υβριδικό μοντέλο εργασίας (απομακρυσμένη & εργασία στο γραφείο) για τους επόμενους 6-12 μήνες.

Η έρευνα που διεξάγεται από την ManpowerGroup, καταγράφει τις νέες προοπτικές απασχόλησης, για το Β’ Τρίμηνο του 2021. Μιλώντας για την περίοδο Απριλίου-Ιουνίου του 2021, σημειώνεται μία αισιόδοξη πορεία για νέες προσλήψεις από πλευράς των Ελλήνων εργοδοτών. Πιο συγκεκριμένα, για το δεύτερο τρίμηνο του 2021 ,η συνολική εικόνα των προοπτικών απασχόλησης διαμορφώνεται στο +7%. Όσον αναφορά τις ισχυρότερες προθέσεις προσλήψεων, αναμένονται να σημειωθούν στον τομέα των Κατασκευών, των Χρηματοοικονομικών και Υπηρεσιών και στις επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στον εμπορικό κλάδο (χονδρική και λιανική).

Οι εργοδότες ,βέβαια, που ασχολούνται με τον τουριστικό κλάδο, δεν προβλέπουν ένα αισιόδοξο κλίμα προσλήψεων. Συνολικά όμως για τη περίοδο έως και το τέλος του 2021, το 62% των Ελλήνων εργοδοτών αναμένει ίδια ή και υψηλότερα επίπεδα προσλήψεων, συγκριτικά με το διάστημα πριν της εκδήλωσης της πανδημίας ,του CONID-19. Ακόμη, το 61% των Ελλήνων εργοδοτών δηλώνει πως θα υιοθετήσει ένα υβριδικό μοντέλο εργασιακής απασχόλησης (απομακρυσμένη εργασία, τηλεργασία, εργασία στο γραφείο) για τους επόμενους 6 με 12 μήνες.

Το ιστορικό των Συνολικών Προοπτικών Απασχόλησης στην Ελλάδα

Chart, histogram

Description automatically generated

«Λαμβάνοντας υπόψη την επιμήκυνση του lockdown και την εφαρμογή του προγράμματος εμβολιασμού, οι Έλληνες εργοδότες φαίνονται επιφυλακτικά αισιόδοξοι αναφορικά με τις προοπτικές προσλήψεων αλλά πιο έτοιμοι να δημιουργήσουν βιώσιμες πρακτικές στον χώρο εργασίας. Τα αποτελέσματα δείχνουν ότι το υβριδικό μοντέλο εργασίας που ακολούθησαν πολλοί οργανισμοί από την αρχή της κρίσης, ήρθε για να μείνει.

Η πλειοψηφία των Ελλήνων εργοδοτών δηλώνει ότι θα χρησιμοποιήσει ένα μείγμα απομακρυσμένης εργασίας και εργασίας στο γραφείο (61%) τους επόμενους 6-12 μήνες, με το 30% να δηλώνει πως η εργασία θα διενεργείται στο γραφείο κατ’ αποκλειστικότητα ή τις περισσότερες φορές.

Βοηθώντας τους ανθρώπους να προετοιμαστούν, να αναβαθμίσουν και να επαναπροσδιορίσουν τις δεξιότητές τους για τους ρόλους που απαιτούνται σε αυτήν την «Επανάσταση Δεξιοτήτων» που παραμένει η κρίσιμη πρόκληση της δεκαετίας. Ήταν σημαντικό πριν από την πανδημία και είναι ακόμη πιο σημαντικό τώρα – να δημιουργήσουμε έναν καλύτερο χώρο εργασίας όπου όλοι μπορούν να απελευθερώσουν πλήρως την ανθρώπινη δύναμή τους. Επιλέγοντας και προσελκύοντας ταλέντα από τον χώρο της τεχνολογίας για τις ανάγκες του ψηφιακού μετασχηματισμού που όλοι μας πρέπει να προβούμε, με την απαιτούμενη προσοχή που χρειάζεται», δηλώνει ο Χαράλαμπος Καζαντζίδης, Διευθύνων Σύμβουλος της ManpowerGroup Greece.

Πώς θα λειτουργήσει η πλειονότητα του ανθρώπινου δυναμικού εντός των επόμενων 6-12 μηνών;

 ΕΛΛΑΔΑ Ευρύτερη περιφέρεια EMEA

Μείγμα απομακρυσμένης εργασίας και εργασίας στον χώρο εργασίας
61% 36% 

Εργασία με βάση τον χώρο εργασίας κατ’ αποκλειστικότητα/τις περισσότερες φορές
30% 53% 

Ευέλικτο ωράριο έναρξης και λήξης εργασίας
4% 3% 

Ευέλικτο/συμπτυγμένο ωράριο
3% 2% 

Αποκλειστική εργασία εξ αποστάσεως ή το περισσότερο χρονικό διάστημα 
2% 3% 

Δεν γνωρίζω
0% 3% 

Συγκρίσεις ανά Τομέα Οικονομικής Δραστηριότητας / Συγκρίσεις ανά μέγεθος οργανισμού

Αύξηση του αριθμού των ατόμων που απασχολούν προβλέπουν οι εργοδότες σε έξι από τους επτά τομείς οικονομικής δραστηριότητας κατά το προσεχές τρίμηνο. Σταθερή αύξηση της απασχόλησης αναμένεται στον τομέα των Κατασκευών και στον τομέα Χρηματοοικονομικών και Υπηρεσιών προς Επιχειρήσεις, όπου οι Συνολικές Προοπτικές Απασχόλησης ανέρχονται σε +15%. Αξιοσημείωτη αύξηση του αριθμού απασχολουμένων προβλέπεται και για τον τομέα του Εμπορίου (Χονδρική & Λιανική), όπου οι Προοπτικές ανέρχονται σε +12%, ενώ οι Προοπτικές για τον τομέα των Λοιπών Υπηρεσιών διαμορφώνονται στο +10%. Παράλληλα, οι εργοδότες στον τομέα της Πρωτογενούς Παραγωγής αναμένουν μέτρια δραστηριότητα προσλήψεων, με Προοπτικές της τάξης του +5%, ενώ οι Προοπτικές για τον τομέα της Βιομηχανίας/Παραγωγής ανέρχονται σε +3%.

Ωστόσο, οι εργοδότες του τομέα του Τουρισμού προβλέπουν ένα απαισιόδοξο κλίμα προσλήψεων, με Προοπτικές της τάξης του -17%. Αύξηση της απασχόλησης αναμένεται σε τρεις από τις τέσσερις κατηγορίες μεγέθους οργανισμού κατά το προσεχές τρίμηνο, ιδιαίτερα στις Μεγάλες επιχειρήσεις, που καταγράφουν Συνολικές Προοπτικές Απασχόλησης της τάξης του +25%. Μέτρια αύξηση του αριθμού απασχολουμένων αναμένεται για τις Μικρές και Μεσαίες επιχειρήσεις, με Προοπτικές ύψους +7% και +5% αντίστοιχα, ενώ οι εργοδότες στις Πολύ Μικρές αναμένεται να μειώσουν το προσωπικό τους, καταγράφοντας Προοπτικές της τάξης του -2%.

Διεθνείς Συγκρίσεις

Text

Description automatically generated

Οι εργοδότες σε 31 από τις 43 χώρες και επικράτειες που συμμετείχαν στην έρευνα της ManpowerGroup για το δεύτερο τρίμηνο του 2021, αναμένεται να αυξήσουν τον αριθμό των ατόμων που απασχολούν. Σε 10 χώρες και επικράτειες, οι εργοδότες αναμένουν μείωση του αριθμού απασχολουμένων, ενώ η κατάσταση αναμένεται να παραμείνει αμετάβλητη σε δύο. Για το Β’ Τρίμηνο του 2021, οι ισχυρότερες αγορές εργασίας αναμένεται να καταγραφούν σε Ταϊβάν, ΗΠΑ, Αυστραλία και Σιγκαπούρη, ενώ οι εργοδότες στον Παναμά, το Ηνωμένο Βασίλειο και τη Νότια Αφρική αναμένουν την πιο αδύναμη δραστηριότητα προσλήψεων.

Στην περιφέρεια ΕΜΕΑ (Ευρώπη, Μέση Ανατολή και Αφρική), αναμένεται αύξηση του αριθμού απασχολουμένων κατά το προσεχές τρίμηνο σε 18 από τις 26 χώρες που συμμετείχαν στην έρευνα, ενώ οι εργοδότες σε έξι χώρες πρόκειται να περιορίσουν τη μισθοδοσία τους, με αμετάβλητη αγορά εργασίας να αναμένεται σε δύο. Τις ισχυρότερες αγορές εργασίας κατά το προσεχές τρίμηνο αναμένουν οι εργοδότες σε Κροατία, Ρουμανία και Τουρκία.

Η επόμενη Έρευνα για τις Προοπτικές Απασχόλησης της ManpowerGroup θα δημοσιευθεί στις 8 Ιουνίου 2021, με πληροφορίες για τις προσδοκίες προσλήψεων για το τρίτο τρίμηνο του 2021.     

Continue Reading

Trending