Connect with us

Γαστρονομία

Η Επιχειρισιακή λειτουργία του συνεταιρισμού Ζαγοράς

O αιωνόβιος Αγροτικός Συνεταιρισμός Ζαγοράς Πηλίου, ευρύτερα γνωστός από τα κόκκινα μήλα με το εμπορικό σήμα «ZAGORIN», λειτουργεί αδιάλειπτα από το 1916. Ο Συνεταιρισμός, κομίζοντας μια ισχυρή εμπορική παράδοση της περιοχής που φημίζονταν μάλιστα για τον εμπορικό στόλο της, πολύ λίγα χρόνια μετά την ίδρυσή του ανέπτυξε έντονη εμπορική δραστηριότητα.

Το 95% των προϊόντων είναι που διακινεί ο Συνεταιρισμός τα μήλα. Πέραν αυτών, ο Συνεταιρισμός συγκεντρώνει και διακινεί αχλάδια, κάστανα κεράσια, ακτινίδια και γενικότερα μικροποσότητες από διάφορα είδη δενδρωδών καλλιέργειών που διαθέτουν τα μέλη του.  Τα μήλα που ανήκουν κυρίως στη ποικιλία «starking».  Επίσης καλλιεργούνται άλλες ποικιλίες μήλων όπως, «golden», «fuji», «royal gala», «jonagold», «reinette du Canada», και τα Π.Ο.Π.  από το 2011, Φυρίκια Πηλίου, ποικιλία που καταγράφεται από τον 18ο αιώνα στη περιοχή. Το 2016 μάλιστα δημιούργηθηκε σε συνεργασία με τον Γυναικείο Αγροτουριστικό Συνεταιρισμό Ζαγοράς και το πρώτο προϊόν μεταποίησης, το Πετιμέζι από τα Π.Ο.Π. Φιρίκια Πηλίου. Πρόκειται για ένα υψηλής διατροφικής αξίας εύγεστο συμπύκνωμα το οποίο προορίζεται για χρήση σε διάφορες εκφάνσεις των διατροφικών επιλογών.  Η Οργάνωση αποτελεί και προμηθευτή πρώτης ύλης για χυμοποίηση μήλων από εταιρεία που δραστηριοποιείται στη περιοχή της Μαγνησίας. 

Ήδη πριν τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο, πέραν των κεντρικών εγκαταστάσεων που διατηρούσε στη παραλία του Χορευτού, καθώς το εμπόριο γινόταν δια θαλάσσης, λειτουργούσε και υποκατάστημα προώθησης προϊόντων στον Πειραιά, ενώ είχε καθορισμένους εμπορικούς αντιπροσώπους σε διάφορα λιμάνια της χώρας όπως της Μυτιλήνης ή της Ρόδου. Ο Συνεταιρισμός λειτουργεί  καταστήματα στις κεντρικές λαχαναγορές της χώρας, από το 1965 στην Αθήνα και από το 1973 στη Θεσσαλονίκη. Έτσι αναπτύχθηκε ένα ευρύ εμπορικό δίκτυο και σήμερα τα μήλα «ZAGORIN» βρίσκονται στα ράφια όλων των γνωστών αλυσίδων. Παράλληλα, πέραν από τα δικά του Πρατήρια στις Λαχαναγορές, έχει αναπτύξει ένα δίκτυο αξιόλογων συνεργατών – χονδρεμπόρων που διακινούν τη παραγωγή.

Σημαντικές όμως είναι οι επενδύσεις στο ίδιο το προϊόν. 70 χρόνια μετά την ίδρυσή του, ο Συνεταιρισμός εκπόνησε εμπορικό σήμα, το πασίγνωστο πλέον “ZAGORIN”, και δέκα χρόνια μετά, στα 80 χρόνια του, επικόλλησε ετικέτα με το εμπορικό σήμα σε κάθε μονάδα προϊόντος. Αποτέλεσε την πρώτη ελληνική επιχείρηση αγροτικών προϊόντων που έδωσε ταυτότητα στο προϊόν. Παράλληλα με το γνωστό οβάλ ετικετάκι που άρχισε να τοποθετείται σε κάθε μήλο, σε κάθε αχλάδι, σε κάθε ακτινίδιο αλλά και σε όλες τις συσκευασίες, την ίδια χρονιά, το 1996 κατοχύρωσε Π.Ο.Π. για τα μήλα Ζαγοράς. Μάλιστα σε επίπεδο Ευρωπαϊκής Ένωσης, ήταν τα πρώτα μήλα που έλαβαν αυτή την υψηλού επιπέδου διάκριση. 

Ωστόσο ο Συνεταιρισμός διακρίνεται και για την προσήλωσή στις καλλιεργητικές τεχνικές με στόχο την ποιότητα των προϊόντων και την προστασία των καλλιεργητών-καταναλωτών παράλληλα με τη διαφύλαξη του φυσικού περιβάλλοντος. Το παραπάνω επιτυγχάνεται με Τεχνικές που ενσωματώνονται στο Σύστημα Ολοκληρωμένης Διαχείρισης Γεωργικής Παραγωγής και αφορά όλες τις καλλιέργειες των παραγωγών – μελών. Παράλληλα ένα πλήρες Σύστημα Ποιότητας και Ασφάλειας Τροφίμων για όλα προϊόντα που διαχειρίζεται και εμπορεύεται, εξασφαλίζει το υψηλότερο δυνατό επίπεδο του στόχου.

Το Σύστημα Ολοκληρωμένης Διαχείρισης είναι ένα σύστημα οργάνωσης μιας γεωργικής εκμετάλλευσης που περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, Ορθή Γεωργική Πρακτική, Ασφάλεια και Υγιεινή Εργαζομένων, Ασφάλεια Προϊόντων, Ιχνηλασιμότητα και Φιλοπεριβαλλοντικές Δράσεις. Στοχεύει στη δημιουργία της βάσης για αποτελεσματική και επικερδή παραγωγή, σε μια οικονομικά βιώσιμη και περιβαλλοντικά υπεύθυνη γεωργική επιχείρηση, ενσωματώνοντας σύγχρονες καλλιεργητικές πρακτικές, με αποτέλεσμα τη μείωση των εισροών. Η ολοκληρωμένη διαχείριση καλλιεργειών μπορεί να θεωρηθεί ως ένας τρόπος γεωργικής παραγωγής  μεταξύ της συμβατικής και βιολογικής γεωργίας, με στόχο την πλήρη κάλυψη των απαιτήσεων του σύγχρονου καταναλωτή.

Η παραγωγή ασφαλών τροφίμων και η διαφύλαξη της υγείας του καταναλωτή, αποτελεί ηθική ευθύνη και νομική υποχρέωση του Α.Σ. Ζαγοράς και στηρίζεται σε ένα σύστημα βάσει του οποίου εντοπίζονται και ελέγχονται τα σημεία εκείνα της παραγωγικής διαδικασίας στα οποία ελλοχεύουν κίνδυνοι. Εφαρμόζεται δηλαδή ένα σύστημα πρόληψης και όχι καταστολής, βασιζόμενο όχι στον τελικό έλεγχο αλλά στον εντοπισμό και την αναγνώριση όλων των πιθανών αρνητικών παραγόντων για την υγεία του καταναλωτή σε όλα τα μετασυλλεκτικά στάδια της παραγωγής, στην ανάλυση και εκτίμηση της σοβαρότητας των προβλημάτων και της πιθανότητας εμφάνισής τους καθώς και στον προσδιορισμό μηχανισμών για τον έλεγχο και την αντιμετώπιση τους. 

Τα ανωτέρω συστήματα διαχείρισης που εφαρμόζει στηρίζονται στις απαιτήσεις των προτύπων AGRO2, GLOBALGAP/GRASP, ISO22000, και στα ιδιωτικά πρότυπα από αλυσίδες Super-market. Για τα παραπάνω πρότυπα ο συνεταιρισμός ελέγχεται, επιθεωρείται και πιστοποιείται από διαπιστευμένους φορείς πιστοποίησης καθώς και από τις αλυσίδες που προμηθεύει προϊόντα.

Παρά τις μεγάλες δυσκολίες της εποχής, το έτος 1953, σύμφωνα με τα στοιχεία του αρχείου, συζητήθηκε για πρώτη φορά το ζήτημα διακίνησης προϊόντων στο εξωτερικό, ως προοπτική ανάπτυξης της Οργάνωσης. Μάλιστα ως χώρες – στόχοι καθορίστηκαν είτε οι Βόρειες Χώρες είτε η Αίγυπτος, ίσως λόγω και της ισχυρής παρουσίας πηλιορείτικης παροικίας που υπήρχε κυρίως στην Αλεξάνδρεια. 

Η εξαγωγική δραστηριότητα του Αγροτικού Συνεταιρισμού Ζαγοράς Πηλίου, ξεκίνησε τελικά στις αρχές της δεκαετίας του 1980. Οι χώρες στις οποίες διαχρονικά έχει εξάγει προϊόντα ο Συνεταιρισμός ανέρχονται σε περισσότερες από 25. Για την εισχώρηση σε καινούριες αγορές, χρησιμοποιούνται και ευρωπαϊκά εργαλεία, όπως είναι τα συγχρηματοδοτούμενα προγράμματα προώθησης επώνυμων φρούτων και λαχανικών σε τρίτες χώρες.

Τα τελευταία χρόνια εξάγονται μήλα σταθερά στην Αίγυπτο, στην Κύπρο, στο Ισραήλ, στη Βουλγαρία αλλά και σε άλλες χώρες της Βαλκανικής, όπως η Ρουμανία.  Η Αίγυπτος απορροφά το μεγαλύτερο μέρος των μήλων προς εξαγωγή. Παράλληλα, εξάγεται ετησίως στην Ιταλία μεγάλο μέρος της παραγωγής κάστανου, που αποτελεί ένα από τα κυρίως δευτερεύοντα προϊόντα του Συνεταιρισμού. Περιστασιακά έχουν γίνει και εξαγωγές ακτινιδίων  με προορισμό τον Λίβανο. Χώρες – στόχοι παραμένουν οι αγορές της Αραβικής Χερσονήσου,. 

Ο Αγροτικός Συνεταιρισμός Ζαγοράς κατατάσσεται στις σημαντικότερες επιχειρήσεις του Νομού Μαγνησίας και απασχολεί προσωπικό που ανέρχεται σε 120-125 Ετήσιες Μονάδες Εργασίας, ενώ περισσότερα από 50 άτομα εξ’ αυτών αποτελούν μόνιμο προσωπικό. 

Το 2018 ο Συνεταιρισμός καταχωρήθηκε στο Εθνικό Ευρετήριο Άυλης Πολιτιστικής Κληρονομίας με κύριο άξονα την αλληλεγγύη και τον συνεργατισμό που αναπτύσσει διαχρονικά. 

 Έχει περισσότερα από 750 φυσικά πρόσωπα ως μέλη και επιπλέον 1 νομικό πρόσωπο στο οποίο υπάγονται περισσότερα από 40 φυσικά πρόσωπα, συνεπώς εξυπηρετεί άμεσα ή έμμεσα περίπου 800 μέλη. Είναι υποχρεωτική η διατήρηση της συνεταιριστικής μερίδας για τουλάχιστον 10 έτη από κάθε εγγραφόμενο μέλος. 

Συστατικό στοιχείο λειτουργίας του Συνεταιρισμού, είναι η υποχρεωτικότητα παράδοσης του συνόλου της παραγωγής από τα μέλη. 

Προϊόντα

Ποιότητα και οικονομία αυτή είναι η … ‘’επιλογή μου’’

Στα Supermarket ΚΡΗΤΙΚΟΣ δημιουργήσαμε την σειρά  «επιλογή μου», σε δεκάδες κατηγορίες προϊόντων για την κάλυψη των καθημερινών αναγκών. Πρόκειται για προϊόντα εφάμιλλής ποιότητας με τα national brands και φθηνότερα 25% με 30%.  

Τα Προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας «επιλογή μου», επιλέγονται σε συνεργασία με τους καλύτερους παραγωγούς στις υψηλότερες τεχνικές προδιαγραφές πιστοποίησης και ασφάλειας με την τέλεια σχέση ποιότητας- τιμής.

Ποιοτικές και οικονομικές προτάσεις για τις βασικές ανάγκες με 850+ προϊόντα για απολαυστικούς συνδυασμούς!  Χαρτικά, είδη παντοπωλείου στα τυποποιημένα τρόφιμα, κατεψυγμένα είδη & είδη ψυγείου (γαλακτοκομικά, τυροκομικά, αλλαντικά), ζωοτροφές, καλλυντικά, είδη οικιακής χρήσης, χυμοί & αναψυκτικά, είδη πρωϊνού κ.λπ.

Επιπλέον, έως τις 20 Οκτωβρίου, επιλέγοντας τα προϊόντα «επιλογή μου», κερδίζετε ακόμη περισσότερους πόντους με την κάρτα Club ΚΡΗΤΙΚΟΣ σε όλα τα καταστήματα ΚΡΗΤΙΚΟΣ και online. 

Στην ΚΡΗΤΙΚΟΣ φροντίζουμε να σας προσφέρουμε ό,τι χρειάζεται ένα νοικοκυριό κάθε μέρα!

Η ανανεωμένη συλλογή των προϊόντων «επιλογή μου», βρίσκετε ήδη στα ράφια και ο εμπλουτισμός της συνεχίζεται με ταχείς ρυθμούς.

Continue Reading

Γαστρονομία

Κουλουράκια με αλεύρι ρεβίθι μέλι και κανέλα

Νόστιμα κουλουράκια με αλεύρι ρεβίθι, πετρόμυλου που περιέχει υψηλό ποσοστό υδατανθράκων και ινών, υψηλότερη αναλογία πρωτεΐνης από τα άλλα άλευρα και gluten free.

 Yλικά

150 ml. χυμό πορτοκάλι

150 ml  νερό εμφιαλωμένο

150 ml ηλιέλαιο

150 γρ. μαργαρίνη

15 γρ. μαγειρική σόδα

15 γρ. baking powder

350 γρ. ζάχαρη κρυσταλλική

50 γρ. μέλι θυμαρίσιο ή ελάτης

1 πρέζα αλάτι

20 γρ. κανέλα Κεϋλάνης, σε σκόνη

300 γρ. αλεύρι ρεβίθι, gluten free, Horafi

700 γρ. αλεύρι μαλακό 70% ή αλεύρι gluten free

Για το φινίρισμα

Χυμό από ένα πορτοκάλι για να βρέχουμε τα χέρια μας

Τρόπος παρασκευής

Στον κάδο του μίξερ βάζουμε τη μαργαρίνη με τη ζάχαρη και το μέλι και χτυπάμε δυνατά με το σύρμα μέχρι να λιώσει η ζάχαρη και να αφρατέψουν.

Προσθέτουμε το νερό, το χυμό πορτοκαλιού και το ηλιέλαιο και συνεχίζουμε να ανακατεύουμε σε μικρότερη ταχύτητα.

Τέλος, προσθέτουμε τη σόδα, το μπέικιν, την κανέλα και βροχηδόν τα άλευρα.

Βάζουμε στο μίξερ το γάντζο και χτυπάμε μέχρι να ομογενοποιηθεί το μείγμα και να έχουμε μια εύπλαστη ζύμη.

Σκεπάζουμε με διαφάνεια τη ζύμη και τη βάζουμε στο ψυγείο «να ξεκουραστεί» για 20 λεπτά.

Βγάζουμε τη ζύμη από το ψυγείο τη ζυμώνουμε ελαφρά και την αφήνουμε 15 λεπτά ακόμη, σε θερμοκρασία δωματίου.

Βρέχουμε τα χέρια μας με χυμό πορτοκαλιού και πλάθουμε τη ζύμη στο σχήμα που θέλουμε πλεξούδες ή κουλουράκια.

Σε ταψί απλώνουμε αντικολλητικό χαρτί και αραδιάζουμε τα κουλουράκια.

Ψήνουμε σε καλά προθερμασμένο φούρνο στον αέρα, στους 200οC για 18-20 λεπτά μέχρι να πάρουν ωραίο χρώμα.

Τα βγάζουμε από το φούρνο και τα αραδιάζουμε πάνω σε σχάρα για να κρυώσουν και να μείνουν τραγανά.

Μικρά μυστικά

Προσοχή δεν τα σκεπάζουμε όταν τα βγάλουμε από το φούρνο για να κρυώσουν γιατί θα μαλακώσουν.

Τα διατηρούμε σε μεταλλικό κουτί ερμητικά κλειστό… αν βέβαια περισσέψουν κουλουράκια, πράγμα δύσκολο.

Continue Reading

Γαστρονομία

PIZZA FAN REBRANDING. Νέα εικόνα νέα εμπειρία!

Το rebranding της Pizza Fan συνεχίζεται με επιτυχία λανσάροντας μια νέα καλαίσθητη εικόνα για την εταιρεία που τα τελευταία 25 χρόνια πρωταγωνιστεί στο χώρο της εστίασης με 80 καταστήματα στην Ελλάδα και την Κύπρο και με μια μεγάλη σειρά από καινοτόμα προϊόντα που άλλαξαν τα δεδομένα.

Νέο λογότυπο, νέα εταιρική ταυτότητα, νέα δημιουργική κατεύθυνση στα  καταστήματα με μινιμαλιστική προσέγγιση, ωραίοι χώροι και νέοι χρωματικοί συνδυασμοί, φέρνουν μια ολοκαίνουργια εμπειρία που μας φτιάχνει τη διάθεση. 

Παράλληλα καταστήματα από τη μια άκρη της Ελλάδας στην άλλη αλλάζουν θέση, μετακομίζοντας σε πιο κεντρικά σημεία της πόλης που τα φιλοξενεί, κάνοντας την πρόσβαση ακόμα πιο εύκολη και βελτιώνοντας τους χρόνους παράδοσης. 
Το πετυχημένο rebranding της Pizza Fan σκοπό έχει να καλωσορίσει το κοινό της στο κατάστημα δίνοντάς σε όλους τη δυνατότητα για ακόμα καλύτερες τιμές και ειδικές προσφορές take away. Αυτό το μήνα ολοκληρώθηκαν τα καταστήματα Μεγάρων, Νέας Ερυθραίας, Παγκρατίου, Εξαρχείων, Κερατσινίου, Πεύκης, Αρτέμιδας και Παλαιού Φαλήρου.

Continue Reading

Trending