Επιχειρηματικότητα
Κάλεσμα για Αναβίωση της Ευρωπαϊκής Αλληλεγγύης

“Η κρίση επιβάλει το τραπεζικό σύστημα να στηρίξει την μικρομεσαία επιχείρηση”
Η νόσος Covid-19 άφησε έντονο το αποτύπωμα της στην κοινωνία. Άλλαξε ο τρόπος ζωής των πολιτών, οι επιχειρήσεις αναζητούν χρηματοδότηση και ο τουρισμός κινείται σε «τεντωμένο σχοινί». Όλοι ευελπιστούν σε σύγχρονες και ευέλικτες μορφές management για να απορροφηθούν οι κοινοτικές χρηματοδοτήσεις και να δοθούν ταχύτατα στην μικρομεσαία επιχείρηση. Να μη χαθεί ούτε μία θέση εργασίας.
Σύμφωνα με νέα δημοσκόπηση που διενεργήθηκε εκ μέρους του EK, η πλειοψηφία των πολιτών (58%) έχει αντιμετωπίσει οικονομικές δυσκολίες από την αρχή της κρίσης.
Τα στοιχεία που συνελέγησαν στα τέλη Απριλίου 2020 δείχνουν πως σχεδόν επτά στους δέκα ερωτηθέντες (69%) θέλουν η ΕΕ να έχει ισχυρότερο ρόλο στην αντιμετώπιση της κρίσης. Ταυτόχρονα, σχεδόν έξι στους δέκα δηλώνουν μη ικανοποιημένοι από την αλληλεγγύη που επέδειξαν τα κράτη- μέλη μεταξύ τους κατά τη διάρκεια της πανδημίας. Αν και 74% των ερωτηθέντων έχουν ακούσει για τα μέτρα ή τις δράσεις της ΕΕ για την καταπολέμηση της πανδημίας, μόνο το 42% δηλώνει ικανοποιημένο με τις πρωτοβουλίες αυτές μέχρι στιγμής.
Η ΕΕ πρέπει να βελτιώσει τα κοινά εργαλεία της για την αντιμετώπιση κρίσεων σαν του COVID-19.
Περίπου τα δύο τρίτα των ερωτηθέντων (69%) συμφωνούν ότι «η ΕΕ θα πρέπει να έχει περισσότερες αρμοδιότητες για την αντιμετώπιση κρίσεων όπως η πανδημία του κορωνοϊού», ενώ λιγότερο από το ένα τέταρτο (22%) διαφωνεί με αυτή τη θέση. Οι πολίτες δηλώνουν περισσότερο υπέρ της προσέγγισης αυτής στην Πορτογαλία και στην Ιρλανδία, ενώ τα χαμηλότερα ποσοστά σημειώνονται στην Τσεχία και στη Σουηδία.
Όσον αφορά την πανδημία, οι Ευρωπαίοι πολίτες θέλουν η ΕΕ να επικεντρωθεί πρωτίστως στη διασφάλιση επάρκειας ιατροφαρμακευτικών προμηθειών για όλα τα κράτη μέλη της, στην διοχέτευση πόρων για την έρευνα ώστε να βρεθεί εμβόλιο, στην απευθείας οικονομική στήριξη των κρατών μελών, καθώς και στη βελτίωση της επιστημονικής συνεργασίας μεταξύ τους.
Κάλεσμα για αναβίωση της ευρωπαϊκής αλληλεγγύης εν μέσω κρίσης.
Το ισχυρό κάλεσμα για αύξηση των αρμοδιοτήτων της ΕΕ και για μια πιο αποτελεσματικά συντονισμένη αντίδραση από την ΕΕ συμβαδίζει με την απογοήτευση που εκφράζει η πλειοψηφία των ερωτηθέντων όσον αφορά την αλληλεγγύη μεταξύ των κρατών μελών για την καταπολέμηση της πανδημίας του κορωνοϊού: το 57% δηλώνει ότι δεν είναι ικανοποιημένο με την τρέχουσα κατάσταση, συμπεριλαμβανομένου ενός 22% που δηλώνει «καθόλου ικανοποιημένο». Μόλις ένας στους τρεις πολίτες (34%) δηλώνει ικανοποιημένος, με τα υψηλότερα ποσοστά να καταγράφονται στην Ιρλανδία, στη Δανία, στην Ολλανδία και στην Πορτογαλία. Οι συμμετέχοντες από την Ιταλία, την Ισπανία και την Ελλάδα είναι μεταξύ των πλέον απογοητευμένων, ακολουθούμενοι από αυτούς από την Αυστρία, το Βέλγιο και τη Σουηδία.
Έξι στους δέκα πολίτες αντιμετωπίζουν οικονομικές δυσκολίες.
Η πλειοψηφία των ερωτηθέντων (58%) δήλωσε ότι έχει αντιμετωπίσει οικονομικές δυσκολίες στην καθημερινή ζωή από την αρχή της πανδημίας του κορονοϊού. Τέτοιου είδους προβλήματα συμπεριλαμβάνουν την απώλεια εισοδήματος (30%), την ανεργία ή την εκ περιτροπής εργασία (23%), τη χρήση αποταμιεύσεων νωρίτερα από το προγραμματισμένο (21%), τις δυσκολίες στην πληρωμή ενοικίου, λογαριασμών ή δόσεων δανείων (14%), καθώς και τη δυσκολία εξασφάλισης κανονικών και καλής ποιότητας γευμάτων (9%). Ένας στους δέκα είπε ότι χρειάστηκε να ζητήσει τη βοήθεια μελών της οικογένειας ή φίλων για οικονομική ενίσχυση, ενώ το 3% βρίσκεται αντιμέτωπο με την προοπτική της χρεοκοπίας.
Με βάση τα στοιχεία αυτής της έρευνας οφείλουν να κινηθούν οι κυβερνήσεις των κρατών-μελών της ΕΕ. Απαιτείται εγρήγορση και αταλάντευτη προσήλωση στο στόχο. Οι τράπεζες καλούνται να συμβάλουν στην προσπάθεια αυτή και όχι να δημιουργούν περισσότερα προβλήματα, όπως κάνουν μέχρι τώρα.
Η καγκελάριος κα. Μέρκελ προωθεί το προτεινόμενο ταμείο ανάκαμψης με τον Γάλλο Πρόεδρο κ. Μακρόν. Ακόμα και οι στενότεροι σύμμαχοί της έμειναν έκπληκτοι. Το Βερολίνο πάντα ήταν αντίθετο στην ιδέα να διανέμονται χρήματα από ένα τέτοιο ταμείο υπό τη μορφή μη επιστρέψιμων επιχορηγήσεων, αντί δανείων. Για τη Γερμανία, κάτι τέτοιο θα σήμαινε υπερβολικά μεγάλες δημοσιονομικές μεταφορές από τα πιο εύπορα προς τα πιο φτωχά κράτη της ΕΕ.
Η Ευρωζώνη και ολόκληρη η «Ευρωπαϊκή ιδέα» θα μπορούσαν να καταρρεύσουν εάν η ΕΕ δεν κατάφερνε να δημιουργήσει ένα ταμείο που θα μπορούσε να εκδώσει κοινό χρέος και να χρηματοδοτήσει τα κράτη-μέλη σύμφωνα με τις ανάγκες τους, αντί για το μέγεθος της οικονομίας τους.
Το μεγάλο βήμα έγινε, απαιτείται να τεθεί άμεσα σε λειτουργία!!! Η Ελλάδα έχει να επωφεληθεί πάρα πολλά από την ενεργοποίηση αυτού του ταμείου.
Κων/νος Σ. Μαργαρίτης
Δημοσιογράφος
Επιχειρηματικότητα
5 + 1 TIPS…. Ορθής Επικοινωνίας!

BUSINESS COMMUNICATION
5 + 1 TIPS…. ΟΡΘΗΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ!
Είναι γνωστό πως η Επικοινωνία αποτελεί μέσο επαφής και διάδοσης μηνυμάτων μεταξύ των ανθρώπων σε προσωπικό, οικογενειακό, κοινωνικό και φυσικά επαγγελματικό επίπεδο. Στον τομέα του «Επιχειρείν», ο ρόλος της Επικοινωνίας είναι ιδιαίτερα σημαντικός για τη διαμόρφωση της εικόνας μιας επιχείρησης και την προβολή των προϊόντων και υπηρεσιών της στον αποδέκτη, που δεν είναι άλλος από τον πελάτη- καταναλωτή.
Ο ρόλος του στελέχους Επικοινωνίας έγκειται ακριβώς στην ικανότητα του να διοχετεύει με τον καλύτερο δυνατό τρόπο στην αγορά τα μηνύματα εκείνα που θα προκαλέσουν το ενδιαφέρον του ευρύ κοινού -καταναλωτών για την επιχείρηση που εκπροσωπεί.
Αυτή η μορφή επικοινωνίας διαφοροποιείται ανάλογα με το αντικείμενο της επιχείρησης, (εμπορική, τουριστική κ.α.),αποτελεί αντικείμενο σπουδών, ενώ απαιτεί ειδικές γνώσεις και τεχνικές.
Υπάρχουν αρκετοί κανόνες επικοινωνίας που χαρακτηρίζουν έναν επιτυχημένο επικοινωνιολόγο, ωστόσο θα αναφερθούμε στους σημαντικότερους από αυτούς.
- Η γνώση του αντικειμένου που προωθούμε αποτελεί τη βάση για τη σωστή μετάδοση του μηνύματος. Γνωρίζουμε με λεπτομέρειες το προϊόν-υπηρεσία και με τη σωστή τοποθέτηση και χρήση φωνής μεταφέρουμε στο συνομιλητή μας τους λόγους που θα τον κάνουν να το επιλέξει.
- Ο τρόπος που θα ξεκινήσουμε μια συζήτηση σε προσωπική επαφή με τον υποψήφιο καταναλωτή παίζει σημαντικό ρόλο για την έκβαση του ποθητού αποτελέσματος, που είναι η αποδοχή του μηνύματος. Κάνουμε πάντοτε ερωτήσεις που προωθούν τη συζήτηση.
- Το ότι είμαστε γνώστες του αντικειμένου της επικοινωνίας δε σημαίνει ότι μιλάμε ακατάπαυστα ή ότι διακόπτουμε το συνομιλητή μας σε τυχόν ερωτήσεις του. Πάνω από όλα, οφείλουμε να ακούμε και να αφουγκραζόμαστε τις ανάγκες του.
- Οι ασκήσεις άρθρωσης βοηθούν σημαντικά στο να γίνουμε κατανοητοί από το συνομιλητή μας. Καθαρή προφορά, λέξεις κλειδιά, χροιά οικειότητας και στάση σώματος αποτελούν μερικά μονάχα από τα σημεία που οφείλουμε να εστιάσουμε κατά τη προετοιμασία μιας εταιρικής παρουσίασης σε μεμονωμένο υποψήφιο καταναλωτή ή ομάδα.
- Φυσικά, τόσο στην απευθείας όσο και στη γραπτή επικοινωνία δεν παραλείπουμε ποτέ να παραθέτουμε διάφορες εναλλακτικές προτάσεις που θα καταστήσουν το προϊόν που προωθούμε αναγκαίο και ανταγωνιστικό.
Σε περίπτωση που οι βασικοί κανόνες αποτελούν αρχή σε κάθε μας επαγγελματική επικοινωνία και επιθυμούμε να γνωρίζουμε ποιο είναι το μυστικό που θα μας οδηγήσει στο τελικό αποτέλεσμα, που είναι ακριβώς η επιλογή της υπηρεσίας ή του προϊόντος της επιχείρησης μας, να θυμόμαστε το εξής: Η επικοινωνία σε επαγγελματικό επίπεδο δε διαφέρει και πολύ από την καθημερινή επικοινωνία που έχουμε με ένα οικείο πρόσωπο που το εκτιμάμε και το σεβόμαστε. Είμαστε ευγενικοί, χαλαροί, το ακούμε, η επαφή μας στηρίζεται στην αλληλοκατανόηση αλλά πάνω από όλα είμαστε…Εμείς!
Από την Έλενα Τζήκα | Σύμβουλο Επικοινωνίας
Προγράμματα
Προτεραιότητα του Επιμελητηρίου Αρκαδίας η ενίσχυση της γυναικείας επιχειρηματικότητας

«Το Επιμελητήριο Αρκαδίας με τη νέα του σύνθεση έχει ιδρύσει τμήμα γυναικείας και νεανικής επιχειρηματικότητας και ήδη έχει σχεδιάσει συγκεκριμένες δράσεις και έχει αναλάβει πρωτοβουλίες προς αυτή την κατεύθυνση» δήλωσε ο Πρόεδρος του Επιμελητηρίου Αρκαδίας κ. Γιάννης Τρουπής κατά τη διάρκεια της ανοιχτής δράσης του Συνεργατικού Χώρου Εργασίας Ark Coworking Space τη Δευτέρα.
Τη δεδομένη χρονική στιγμή, σύμφωνα με τον κ. Τρουπή, οι ευκαιρίες επιχειρηματικής ανάπτυξης είναι πολλές και σημαντικές, ειδικά λόγω των προσκλήσεων επιχειρηματικότητας στο πλαίσιο του Προγράμματος Δίκαιης Αναπτυξιακής Μετάβασης και για το σκοπό αυτό το Επιμελητήριο Αρκαδίας έχει αναπτύξει έντονη δραστηριότητα για την ενημέρωση του επιχειρηματικού κόσμου.

Ο Πρόεδρος του Επιμελητηρίου αναφέρθηκε επίσης σε μια πολύ σημαντική κατάκτηση για την Αρκαδία και την Περιφέρεια Πελοποννήσου, τη δημιουργία γραφείου του ΕΦΕΠΑΕ, του φορέα αξιολόγησης και ελέγχου των επιχορηγούμενων επενδυτικών σχεδίων, στους χώρους του Επιμελητηρίου Αρκαδίας. «Η επιτυχία αυτή είναι προϊόν συνεργασίας με τον Περιφερειάρχη Πελοποννήσου κ. Δημήτριο Πτωχό και τους υπόλοιπους Προέδρους των Επιμελητηρίων. Και είναι βέβαιο ότι θα μπορέσουμε να υποστηρίξουμε καλύτερα και πιο άμεσα τις επιχειρήσεις της Πελοποννήσου».
Ο κ. Τρουπής χαρακτήρισε τέλος το Ark ένα φιλόξενο χώρο με σημαντική ήδη δραστηριότητα στην υποστήριξη της επιχειρηματικότητας και την ανάδειξή της. Το Επιμελητήριο Αρκαδίας στηρίζει το συγκεκριμένο χώρο και τις επιχειρήσεις που έχουν ήδη ενταχθεί στο πρόγραμμα φιλοξενίας του.
Κεντρικό ρόλο στην ανοιχτή δράση αυτή είχαν τα μέλη του τμήματος γυναικείας επιχειρηματικότητας του Επιμελητηρίου Αρκαδίας και μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου η Αν. Πρόεδρος του Τμήματος Μεταποίησης κα. Χριστίνα Παρασκευοπούλου – Σύριου, η κα Άννα Γαβρήλου και η κα. Ματίνα Παράσχου.

Η κα Γαβρήλου στην τοποθέτησή της σημείωσε τους πολυδιάστατους ρόλους που καλούνται να εξυπηρετήσουν οι γυναίκες και την υστέρηση που παρουσιάζουν, σύμφωνα με στατιστικά δεδομένα, στο επιχειρείν. Τόνισε ωστόσο την ικανοποίησή της για τη διαπίστωση ότι η συνθήκη αυτή δείχνει να αλλάζει τα τελευταία χρόνια και πρόσθεσε ότι το Επιμελητήριο Αρκαδίας έχει στοχεύσει στρατηγικά στην περαιτέρω ενίσχυσή της γυναικείας επιχειρηματικότητας.
Η κα Παράσχου, η οποία είναι παράλληλα Πρόεδρος του ΔΣ της Εταιρείας Ανάπτυξης Επιχειρηματικότητας «Αγαπήνωρ» από την πλευρά της, αναφέρθηκε στο δύσκολο ανταγωνισμό που συνάντησε όταν δραστηριοποιήθηκε επιχειρηματικά σε έναν «ανδροκρατούμενο» επαγγελματικό χώρο. Δεν παρέλειψε να αναφερθεί στις πρωτοβουλίες του Επιμελητηρίου Αρκαδίας που στοχεύουν στην ενίσχυση της γυναικείας επιχειρηματικότητας.

Ειδικότερα, επισήμανε τα επιμορφωτικά σεμινάρια σε τομείς όπως το marketing, η ψηφιακή τεχνολογία και η χρηματοοικονομική διαχείριση κ.α. Παράλληλα, υπογράμμισε τις συνεχείς παρεμβάσεις του Επιμελητηρίου προς τους αρμόδιους φορείς, προκειμένου να αναπτυχθούν ειδικά προγράμματα που θα στηρίξουν τη γυναικεία επιχειρηματικότητα. Τέλος, αναφέρθηκε στην ανάγκη για δικτύωση των γυναικών επιχειρηματιών, ώστε να ενισχυθούν οι συνεργασίες και οι επαφές μεταξύ τους.
Η κα Παρασκευοπούλου – Σύριου τέλος, η οποία είναι παράλληλα Γενική Γραμματέας του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Βιομηχανικής Περιοχής Τρίπολης, αναφέρθηκε στο γεγονός ότι οι γυναίκες επιχειρηματίες στη ΒΙ.ΠΕ. Τρίπολης είναι μειοψηφία. Σημείωσε βέβαια ότι πολλές γυναίκες πλέον βγαίνουν μπροστά και αναλαμβάνουν ρόλους και πρωτοβουλίες κάτι που μέχρι σήμερα δεν ήταν αναμενόμενο.
Προγράμματα
Το Επιμελητήριο Αρκαδίας στηρίζει την Καινοτομία και την Περιβαλλοντική Συνείδηση

Με συνέπεια στον ρόλο του ως φορέας ανάπτυξης, καινοτομίας και κοινωνικής ευθύνης, το Επιμελητήριο Αρκαδίας έδωσε το «παρών» σε δύο σημαντικές εκδηλώσεις με επίκεντρο την επιχειρηματικότητα, την καινοτομία και την περιβαλλοντική παιδεία.
Regional Growth Conference στην Πάτρα
Με ενεργό και ουσιαστικό ρόλο συμμετείχαν τα μέλη της Διοίκησης του Επιμελητηρίου Αρκαδίας στο κορυφαίο φόρουμ για την επιχειρηματικότητα και την καινοτομία, το Regional Growth Conference (RGC 2025), το οποίο διεξήχθη στο Συνεδριακό και Πολιτιστικό Κέντρο του Πανεπιστημίου Πατρών, με συνδιοργανωτή το ίδιο το Πανεπιστήμιο.
Στο πλαίσιο του συνεδρίου, η Αχαϊκή Επιμελητηριακή Ανάπτυξη (ΑΧ.ΕΠ.ΑΝ) πραγματοποίησε workshop για τον ρόλο των αναπτυξιακών Εταιρειών ως βασικοί μοχλοί τοπικής και περιφερειακής αναπτυξιακής.
Το Επιμελητήριο εκπροσωπήθηκε από τα μέλη της Διοίκησης της Εταιρείας Ανάπτυξης Επιχειρηματικότητας του Επιμελητηρίου «Αγαπήνωρ», την Πρόεδρο κα. Ματίνα Παράσχου, την Αντιπρόεδρο κα. Χριστίνα Παρασκευοπούλου – Σύριου, το μέλος του ΔΣ κα. Άννα Γαβρήλου και τον Υπεύθυνο της εταιρείας «Αγαπήνωρ» κ. Νικόλαο Μεγρέμη.
Κατά τη διάρκεια του συνεδρίου, οι εκπρόσωποι του Επιμελητηρίου συμμετείχαν σε γόνιμες συζητήσεις, ανταλλάσσοντας απόψεις με εκπροσώπους φορέων και εισηγητές από όλο το φάσμα της αγοράς, συμβάλλοντας ουσιαστικά στον διάλογο για την ενίσχυση της καινοτομίας και στρατηγικές συνεργασίας και δικτύωσης των αναπτυξιακών εταιρειών.
Περιβαλλοντική δράση «Εν αρχή ην η φύσις»
Ο Αναπληρωτής Πρόεδρος του Τμήματος Υπηρεσιών, κ. Κώστας Καλαμαράς, συμμετείχε ενεργά στη στην εκδήλωση της διήμερης περιβαλλοντικής δράσης «Εν αρχή ην η φύσις», που πραγματοποιήθηκε, με πρωτοβουλία της Δημόσιας Βιβλιοθήκης Τρίπολης και σε συνεργασία με τον ΦΟΔΣΑ Πελοποννήσου, τη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Αρκαδίας και το Επιμελητήριο Αρκαδίας.
Στον χαιρετισμό του, ο κ. Καλαμαράς χαρακτήρισε την εκδήλωση ως ουσιαστική επένδυση στην περιβαλλοντική παιδεία και στο μέλλον της κοινωνίας μας, ενώ τόνισε τη σημασία της σύνδεσης της εκπαίδευσης με την επιχειρηματικότητα, την καινοτομία και τη βιώσιμη ανάπτυξη. Όπως επεσήμανε, η αειφορία αποτελεί συλλογική ευθύνη που μας αφορά όλους.
Η συμμετοχή και συνεργασία του Επιμελητηρίου Αρκαδίας στις παραπάνω εκδηλώσεις επιβεβαιώνει τη διαρκή προσήλωση του στην ενίσχυση της επιχειρηματικότητας, της καινοτομίας και τη δημιουργία συνεργειών για την ανάπτυξη της Αρκαδίας.
-
Τουρισμός
Ιατρικός Τουρισμός στην Ελλάδα: Η Αναδυόμενη Προοπτική
-
Οικογένεια
Πώς να αναπτύξετε τη συναισθηματική νοημοσύνη των παιδιών σας
-
Διατροφή
Τρώγοντας από σπίτι
-
Υγεία
Γυναικεία Κατάθλιψη
-
Ψυχολογία
Είσαι Αληθινός ή Συμβατικός Γονιός;
-
Διατροφή
Τα Αντιοξειδωτικά | Ισορροπημένη Διατροφή
-
Τουρισμός
Υπερτουρισμός: Υπάρχει Πραγματικά ή Υπερβάλλουμε;
-
Ομορφιά
Πως να περιποιηθούμε το δέρμα μας μετά το καλοκαίρι; Δώστε στο δέρμα σας την υγρασία που του έχει λείψει για να το δείτε και πάλι ελαστικό και ζωντανό!