Connect with us

Ομορφιά

Κοιλιακή άσκηση χωρίς υπερβολές

Δουλεύετε τους κοιλιακούς σας διαφορετικά από τους άλλους μυς του σώματός σας; Εκτελείται υπερβολικό αριθμό επαναλήψεων ή τους γυμνάζετε καθημερινά; Ανήκετε σε αυτή την ομάδα ανθρώπων; Εάν ναι, δεν είστε μόνοι.

Συχνά οι άνθρωποι οι άνθρωποι δίνουν παραπάνω έμφαση στους κοιλιακούς μυς, κάνοντας καθημερινά προπόνηση χωρίς να ξεκουράζονται, με την πεποίθηση πως έτσι θα κάψουν περισσότερο λίπος, ιδιαίτερα κοιλιακό.

Ωστόσο, οι κοιλιακοί μυς είναι ακριβώς όπως κάθε άλλος μυς στο σώμα σας, οπότε θα πρέπει να τους προπονείτε με τον ίδιο τρόπο που θα προπονούσατε, ας πούμε, τον δικέφαλο ή τους μυς της ράχης σας. Για την καλύτερη κατανόηση των μυών μας ας δούμε όμως αρχικά τη φυσιολογία τους:

Ορθός Κοιλιακός: Βρίσκεται στο εμπρόσθιο μέρος της κοιλιάς, ξεκινώντας κάτω από το διάφραγμα και είναι εκείνος στον οποίο αναφερόμαστε όταν μιλάμε για τα πολυπόθητα «six packs». Διακρίνεται σε άνω, μέσο και κάτω τμήμα με έκφυση από την ξιφοειδή απόφυση του στέρνου και κατάφυση στην ηβική σύμφυση. Δύο από τις βασικές λειτουργίες του είναι η κάμψη του κορμού προς τα εμπρός (κυρίως από ύπτια θέση) και η οπίσθια κλίση της λεκάνης κατά την ανύψωση των ποδιών στο στήθος.

Πλάγιοι Κοιλιακοί: Βρίσκονται στο πλάγιο κοιλιακό τοίχωμα και χωρίζονται στον έξω λοξό, που καλύπτει το εξωτερικό κοιλιακό τοίχωμα και τον έσω. Δύο από τις βασικές δράσεις τους αποτελούν την κάμψη του θώρακα προς τα πλάγια και τη στροφή του κορμού. Οι δυο αυτοί κοιλιακοί συνεργάζονται σε μεγάλο βαθμό στις περισσότερες κινήσεις.

Εγκάρσιος Κοιλιακός: ‘Ισως από τους πιο παραμελημένους μυς ο εγκάρσιος κοιλιακός. Είναι από τους πλέον βασικούς σταθεροποιητές της σπονδυλικής στήλης και ενεργοποιείται κυρίως με την αύξηση της ενδοκοιλιακής πίεσης, ή αλλιώς με το «τράβηγμα» του αφαλού προς τα μέσα, δηλαδή προς τη σπονδυλική στήλη.

Κάθε πότε να τους γυμνάζω;

Η συχνότητα της προπόνησης αναφέρεται στον αριθμό των προπονητικών μονάδων (δηλαδή των προπονήσεων) που εκτελούνται κατά τη διάρκεια ενός συγκεκριμένου χρονικού διαστήματος (π.χ. μια εβδομάδα). Για τα προγράμματα προπόνησης με αντίσταση, ένας προπονητής ή ασκούμενος θα πρέπει να λάβει υπόψη του ορισμένους παράγοντες, όπως η προπονητική κατάσταση του ασκούμενου, το είδος των ασκήσεων κ.α.

Γενικός κανόνας είναι ο προγραμματισμός των προπονήσεων με τρόπο ώστε να υπάρχει τουλάχιστον μια ημέρα ανάπαυσης μεταξύ των προπονήσεων που απευθύνονται στην ίδια μυϊκή ομάδα για αύξηση στη μυϊκή δύναμη και υπερτροφία (1). Ωστόσο, για τη μεγιστοποίηση της ανάπτυξης των μυών, δεν θα πρέπει να υπάρχουν περισσότερες από τρεις συνεχόμενες ημέρες ανάπαυσης μεταξύ των προπονήσεων (2), κάτι που οδηγεί στην ανάγκη εφαρμογής προπόνησης ενδυνάμωσης για μια μυϊκή ομάδα τουλάχιστον με συχνότητα δύο ημερών την εβδομάδα (3).

Ακόμη, η προσθήκη ημερών ανάπαυσης στο προπονητικό σας πρόγραμμα προσφέρει πολλαπλά οφέλη. Εκτός των παραπάνω, αποτρέπει τη μυϊκή κόπωση που προκαλείται από την άσκηση, μειώνει τον κίνδυνο τραυματισμού και βελτιώνει την αθλητική απόδοση. Τέλος, ο κίνδυνος της υπερβολικής προπόνησης, είναι μια κατάσταση που μπορεί να έχει τεράστιο αντίκτυπο, τόσο στην ψυχική, όσο και τη σωματική σας ευεξία.

Συμπερασματικά, αν δεν έχετε σκοπό να κάνετε 100 πιέσεις ώμων κάθε μέρα, τότε δεν υπάρχει λόγος να εκτελείτε 100 κοιλιακούς καθημερινά. Μια καλή πρακτική αποτελεί η εφαρμογή προπόνησης ενδυνάμωσης με συχνότητα 2 ή 3 φορές την εβδομάδα, με μια μέρα ανάπαυσης μεταξύ των προπονήσεων, περιλαμβάνοντας ποικιλία πολυαρθρικών και μη ασκήσεων για μια συνολική, λειτουργική και ομοιόμορφη εκγύμναση των μυών της κοιλιακής χώρας.

Αυτό δεν σημαίνει ότι δεν μπορείτε να ενεργοποιήσετε τους μυς της κοιλιάς σας κατά τη διάρκεια των προπονήσεών σας (όπως π.χ. με ασκήσεις σταθεροποίησης, σανίδα κ.α.), απλά δεν υπάρχει ανάγκη να τους προπονείτε συστηματικά κάθε μέρα. Σημαντικό επίσης αποτελεί το κίνητρο μιας τέτοιας επιλογής: αν αυτό είναι να φανούν οι κοιλιακοί σας, ενώ έχετε υψηλό ποσοστό λίπους στην περιοχή της κοιλιάς, τότε καλύτερα να εστιάσετε στο γενικότερο προπονητικό σας πλάνο και τη διατροφή σας.

Ας μην ξεχνάμε πως πάντα η ποιότητα θα πρέπει να υπερισχύει της ποσότητας σε ένα προπονητικό πρόγραμμα και επομένως είναι πολύ πιο σημαντικό να εστιάσετε στη σωστή τεχνική των ασκήσεων που θα σας επιφέρει γρηγορότερα τα αποτελέσματα που επιθυμείτε.

Τέλος, είναι σημαντικό να θυμάστε πως τα παραπάνω αποτελούν συστάσεις που απευθύνονται στον γενικό πληθυσμό. Κάθε ασκούμενος αποτελεί ξεχωριστή περίπτωση και κατά τη διάρκεια κατασκευής ενός προπονητικού προγράμματος θα πρέπει να λαμβάνονται υπόψη πολλοί παράγοντες, όπως οι προπονητικοί στόχοι, το προπονητικό επίπεδο του αθλουμένου, μυϊκές ανισορροπίες κ.α. Για αυτόν τον λόγο, είναι πολύ σημαντικό για τη φροντίδα του σώματός σας να καθοδηγήστε από κάποιον ειδικό, στη συγκεκριμένη περίπτωση, έναν επιστημονικά καταρτισμένο γυμναστή.

Continue Reading

Ομορφιά

Αυξητική Μαστού: Ότι πρέπει να γνωρίζουμε

Μια από τις πιο δημοφιλείς επεμβάσεις παγκοσμίως της πλαστικής χειρουργικής είναι η αυξητική  των μαστών.

Αφορά περιπτώσεις στις οποίες οι μαστοί είναι μικροί(υποπλαστικοί), δύσμορφοι, ασύμμετροι ή έχουν υποστεί τις φυσιολογικές φθορές του χρόνου, της εγκυμοσύνης και του θηλασμού.

Διαχρονικά ένα πλούσιο και στητό στήθος αποτελεί ένδειξη νεότητας, θηλυκότητας ενισχύοντας την αυτοπεποίθηση.

Για την αυξητική μαστού χρησιμοποιούμε κυρίως ενθέματα σιλικόνης νέας γενιάς, τα οποία είναι απολύτως ασφαλή, δημιουργούν στατιστικά λιγότερες αντιδράσεις(δημιουργία κάψας), δεν επηρεάζουν τον θηλασμό ή την διενέργεια μαστογραφίας και δεν προκαλούν –επιστημονικά αποδεδειγμένα- κακοήθεια ή αυτοάνοσα νοσήματα.

Επιπλέον είναι δυνατή η μεταφορά λίπους από άλλο σημείο του σώματος στο μαστό για την μικρή αύξησή του προκειμένου να διορθώσουμε τυχόν μικροατέλειες.

Τελευταία ο συνδυασμός ενθέματος και λίπους μας δίνει την δυνατότητα να σμιλέψουμε τον μαστό, δημιουργώντας κυριολεκτικά ένα νέο μαστό.

Τα ενθέματα σιλικόνης τοποθετούνται είτε με μια τομή μήκους περίπου 4 εκ. στην υπομάστια πτυχή, είτε με τομή γύρω από την θηλή. Ανάλογα με το μέγεθος του υπάρχοντος μαστού τοποθετούνται είτε κάτω από τον μείζονα θωρακικό μυ, είτε κάτω από το δέρμα. Οι σύγχρονες τεχνικές τοποθέτησης θέτουν το ένθεμα είτε κάτω από την περιτονία ή σε ένα θα λέγαμε διπλό πλάνο(dual plane) κάτω από το μυ κατά το ήμισυ και κάτω από το δέρμα ταυτόχρονα. Αυτό μας δίνει και ένα πιο φυσικό αποτέλεσμα.

Σε μια αυξητική στήθους μεγάλη σημασία έχει ο προεγχειρητικός σχεδιασμός. Στον σχεδιασμό αυτόν λαμβάνουμε σοβαρά υπόψη τις επιθυμίες, την σωματική διάπλαση, ορίζουμε την θέση των ενθεμάτων ανάλογα με το μέγεθος του προυπάρχοντος μαστού(κάτω από το μυ ή κάτω από το δέρμα) και αποφασίζουμε για το σχήμα και το μέγεθος των ενθεμάτων.

Συνήθως το χειρουργείο διαρκεί 2 ώρες με γενική αναισθησία, ένας αθλητικός στηθόδεσμος είναι απαραίτητος για τις επόμενες 4-5 εβδομάδες και η γυμναστική επιτρέπεται μετά από 4 εβδομάδες.

Το αποτέλεσμα είναι σίγουρα εμφανές από την πρώτη στιγμή όμως  τελικό αποτέλεσμα μπορούμε να πούμε ότι έχουμε σε 3 μήνες, όταν υποχωρήσουν πλήρως τα οιδήματα και ο μαστός αποκτήσει μια πιο φυσική θέση. 

Για τα ενθέματα σιλικόνης νέας γενιάς θα τολμούσαμε να πούμε ότι η διάρκειά τους είναι εφ΄όρου ζωής. Παρόλα αυτά το μεγάλο μέγεθος των ενθεμάτων υπόκειται γρηγορότερα στους νόμους της βαρύτητας. Οι μεγάλες αυξομειώσεις βάρους, εγκυμοσύνη και θηλασμός, είναι καταστάσεις που μπορεί να δημιουργήσουν την ανάγκη μιας δεύτερης επέμβασης διορθωτικής, είτε αλλαγής των ενθεμάτων, είτε ανόρθωσης(αφαίρεση μόνο δέρματος).

Με την αυξητική στήθους ο μαστός αποκτά όγκο, σχήμα, καλύτερο ντεκολτέ και ενδυναμώνεται η γυναικεία αυτοπεποίθηση.

Νικόλαος Μπέσκος
Πλαστικός Χειρουργός

Continue Reading

Ομορφιά

5 Πράγματα που μας κάνουν να φαινόμαστε κουρασμένες.

Ποιά είναι αυτά τα βήματα που καθημερινά μας δείχνουν κουρασμένες χωρίς να το καταλαβαίνουμε? 

Ας ξεκινήσουμε από τα βασικά! 

Το πρώτο λάθος βήμα είναι ο μη επαρκής καθαρισμός μακιγιάζ,κυρίως στα μάτια. Τα υπολείμματα από mascara συνήθως δείχνουν τα μάτια μας κουρασμένα και τονίζουν τους μαύρους κύκλους. 

Το δεύτερο είναι η έλλειψη ενυδάτωσης,κυρίως μετά το ντεμακιγιάζ,καθώς τότε η επιδερμίδα χάνει την υγρασία της και φαίνεται θαμπή χωρίς λάμψη. 

Το τρίτο βήμα είναι να επιλέγουμε κονσίλερ ακριβώς στον ίδιο τόνο,ή έναν τόνο πιο ανοιχτά αλλά ποτέ πάνω από 2 τόνους γιατί οι πολύ ανοιχτόχρωμες αποχρώσεις τονίζουν λεπτές γραμμές, διεσταλμένους πόρους και μικραίνουν τα μάτια. 

Τέταρτον,το ρουζ σε ροζ – κόκκινες αποχρώσεις δείχνει αμέσως ένα πρόσωπο κουρασμένο και πολλές φορές παχαίνει και τα ζυγωματικά μας και τους πόρους μας. 

Πέμπτο και τελευταίο βήμα, είναι το περίγραμμα με κόκκινες αποχρώσεις στο εσωτερικό του ματιού χωρίς να συνοδεύεται από κάποια τεχνική, έτσι οι κόκκινες αποχρώσεις δείχνουν τα μάτια μας πιο ταλαιπωρημένα σαν να μην έχουμε κοιμηθεί.

Πορφύρη Δήμητρα
Make up artist

Continue Reading

Ομορφιά

Υγρό Lifting

Με την πάροδο του χρόνου τα χαρακτηριστικά μας αλλοιώνονται, το δέρμα μας χάνει την σφριγηλότητα και την ελαστικότητά του, το οβάλ του προσώπου μας αντιστρέφεται, το πρόσωπό μας αδειάζει, το βλέμμα μας δείχνει κουρασμένο και ρυτίδες έχουν ήδη εμφανιστεί.

Μπορούμε να αντιστρέψουμε τον χρόνο χωρίς χειρουργείο, χωρίς πόνο και χωρίς τομές με άμεση επαναφορά στις καθημερινές μας δραστηριότητες;

Ναι!! Χρησιμοποιώντας ενέσιμα fillers, botox, μεσοθεραπεία και χημικά peelings.

Όλη αυτή η διαδικασία ονομάζεται Υγρό Lifting και πραγματοποιείται σε 2-3 συνεδρίες, τα αποτελέσματα είναι εμφανή σε 2-3 εβδομάδες, είναι φυσικά, και διαρκούν 9-15 μήνες χωρίς παρενέργειες.

Η όλη διαδικασία είναι πάντοτε εξατομικευμένη και εξαρτάται από τις φθορές, την ηλικία και τις προσδοκίες μας.

Στόχος είναι να ξεκουράσουμε το άνω μέρος του προσώπου(μετώπου,μεσόφρυο, μάτια) και τις έντονες ρυτίδες έκφρασης με botox/dysport  δίνοντας μια πιο ήρεμη και νεανική όψη.

Η αποκατάσταση του όγκου των ζυγωματικών, η λείανση των ρυτίδων και η διόρθωση του οβάλ, γίνεται χρησιμοποιώντας νέας γενιάς υαλουρονικό οξύ το οποίο εκτός του να ΄΄γεμίζει΄΄ έχει την ικανότητα να διεγείρει και τους ινοβλάστες παράγοντας περισσότερο κολλαγόνο και ελαστίνη. Με το υαλουρονικό οξύ διαφόρων πυκνοτήτων αποκαθιστούμε την αρχιτεκτονική του προσώπου και ταυτόχρονα κάνουμε ένα είδος ΄΄photoshop΄΄ διώχνοντας σκιές και ρυτίδες. Έτσι το πρόσωπο αποκτά τις αναλογίες και την όψη που είχε χάσει.

Στην περιοχή των ζυγωματικών το υαλουρονικό που εγχύουμε είναι παχύρευστο ,διάρκειας 10-15 μηνών ,με αποτέλεσμα να τονίζει τα ζυγωματικά,να ενυδατώνει το μέσο πρόσωπο ,να διορθώνει το οβάλ και τις ρινοπαρειακές αύλακες,κερδίζοντας χρόνια και λάμψη.

Στο κάτω μέρος του προσώπου εγχύουμε ειδικό υαλουρονικό οξύ αποκλειστικά για το πηγούνι και την κάτω γνάθο που ενισχύει και αποκαθιστά τον όγκο με σκοπό την αποκατάσταση της αρμονικής συμμετρίας ,χαρίζοντας μία πιο νεανική όψη.

Ταυτόχρονα ενυδατώνουμε και δίνουμε λάμψη στο δέρμα εγχύοντας υαλουρονικό λεπτόρευστο, βιταμίνες και ιχνοστοιχεία με την μέθοδο της μεσοθεραπείας.Πολλές φορές εφαρμόζουμε και την αυτόλογη μεσοθεραπεία (PRP).

Τέλος με ένα ισχυρό χημικό peeling δίνουμε φωτεινότητα, διώχνουμε πανάδες και λεκέδες και απομακρύνουμε κάθε νεκρό κύτταρο της επιδερμίδας.

Τα αποτελέσματα του Υγρού Lifting είναι εντυπωσιακά, φυσικά, χωρίς ιδιαίτερο πόνο, με άμεση επαναφορά στις δραστηριότητές μας.

Μπέσκος Νίκολαος
Πλαστικός Χειρούργος

Continue Reading

Trending