Connect with us

Γαστρονομία

Μήλα ZAGORIN: Άριστη Γεύση και υψηλές προδιαγραφές ποιότητας με χρήση καινοτόμων τεχνικών

O Αγροτικός Συνεταιρισμός Ζαγοράς Πηλίου, ευρύτερα γνωστός από το εμπορικό σήμα ZAGORIN, λειτουργεί αδιάλειπτα από το 1916 αντιπροσωπεύοντας το 99% των καλλιεργητών της Δημοτικής Ενότητας Ζαγοράς. Όλες οι καλλιεργητικές φροντίδες, όπως και η φυτοπροστασία, που εφαρμόζουν οι αγρότες – μέλη του Συνεταιρισμού, καθορίζονται και συντονίζονται από το γεωτεχνικό τμήμα της Οργάνωσης.  Τα προϊόντα των μελών του Συνεταιρισμού, τα οποία σε ποσοστό 95% περίπου είναι τα φημισμένα Π.Ο.Π. μήλα Ζαγοράς Πηλίου, παράγονται αποκλειστικά με τη μέθοδο Ολοκληρωμένης Διαχείρισης της γεωργικής παραγωγής. Οι εφαρμογές φυτοπροστασίας στη περιοχή, βαίνουν διαρκώς μειούμενες, καθώς γίνονται με γνώμονα την ασφάλεια παραγωγών και καταναλωτών αλλά και τη διατήρηση του ευρύτερου φυσικού περιβάλλοντος που αποτελεί παράγοντα αειφόρου ανάπτυξης 

Μία βασική παρέμβαση του Συνεταιρισμού ως προς την εφαρμογή μιας ολοκληρωμένης φυτοπροστασίας με χρήση σύγχρονων ψηφιακών τεχνολογιών, είναι η διαρκής ανάπτυξη δικτύου μετεωρολογικών σταθμών σε όλη την καλλιεργητική περιφέρεια του Συνεταιρισμού. Οι εγκατεστημένοι σταθμοί, καταγράφουν τις κλιματολογικές συνθήκες που επικρατούν (στην περιοχή), με στόχο την έγκαιρη και αποτελεσματική αντιμετώπιση του φουζικλαδίου (Venturia inaequalis) που αποτελεί τη βασική μυκητολογική ασθένεια που δύναται να επηρεάσει αρνητικά την παραγωγή ή το τελικό προϊόν. Καθ’ όλη την καλλιεργητική περίοδο  το γεωτεχνικό τμήμα λαμβάνει τα δεδομένα από τους σταθμούς τα οποία με τη βοήθεια κατάλληλης εφαρμογής μεταφράζονται σε καμπύλες εμφάνισης κινδύνου από πιθανή ανάπτυξη του μύκητα και κατ’ επέκταση σε πρόταση κατάλληλης εφαρμογής φυτοπροστασίας για την αντιμετώπισή του. 

Άλλη μία, επίσης βασική, καλλιεργητική τεχνική που εφαρμόζουν τα μέλη του Συνεταιρισμού στα πλαίσια της Ολοκληρωμένης Διαχείρισης, είναι η καθολική κάλυψη της περιοχής με σύστημα φερομονικών εξατμιστήρων προκειμένου να  παρεμποδιστεί η  σύζευξη της καρπόκαψας. Η καρπόψα αποτελεί το σημαντικότερο εντομολογικό εχθρό των μήλων.

Η κάθε συσκευή του δικτύου εκχέει σε συγκεκριμένη ώρα της ημέρας, μια φερομόνη, που προσομοιάζει σε αυτή που διαθέτουν εκ φύσεως τα θηλυκά ακμαία άτομα της καρπόκαψας για προσέλκυση αρσενικών με στόχο τη σύζευξή τους. Έτσι δημιουργείται σύγχυση και δεν είναι δυνατή η σύζευξη μεταξύ αρσενικών και θηλυκών ακμαίων, ώστε να αναπαραχθούν. Με την εφαρμογή της μεθόδου της παρεμπόδισης σύζευξης της καρπόκαψας της μηλιάς,  επιτεύχθηκε μείωση των εφαρμογών φυτοπροστασίας ήδη από την πρώτη περίοδο εφαρμογής του έργου. Το έργο αυτό εντάχθηκε πρόσφατα ως υποδειγματική γεωργοπεριβαλλοντική πρακτική στο Εθνικό Αγροτικό Δίκτυο αλλά και στο Ευρωπαϊκό Δίκτυο Ανάπτυξης της Υπαίθρου που αποτελεί φορέα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, (European Network of Rurtal Development). 

Η καθοδήγηση των παραγωγών όσον αφορά τους ψεκασμούς γίνεται με τη χρήση  πλατφόρμας μαζικών γραπτών μηνυμάτων (sms) με στοχευμένες οδηγίες, οι οποίες προσδιορίζουν με ακρίβεια τον χρόνο εφαρμογής, μειώνοντας ουσιαστικά στο ελάχιστο τα χημικά φυτοπροστατευτικά. Το σύστημα ειδοποίησης μέσω γραπτών μηνυμάτων εφαρμόζεται συστηματικά και για διάφορα άλλα ζητήματα που αφορούν τα μέλη της αιωνόβιας συνεταιριστικής οργάνωσης, ώστε να ενημερώνονται μαζικά και έγκαιρα. 

Με την εφαρμογή των ανωτέρω παρεμβάσεων φυτοπροστασίας επετεύχθη: 

•    Σταδιακή ανάκαμψη των πληθυσμών της άγριας χλωρίδας και πανίδας του οπωρώνα.  

•    Μείωση της έκθεσης των παραγωγών σε φυτοπροστατευτικά προϊόντα.

•    Αύξηση διαθέσιμου χρόνου για άλλες αγροτικές εργασίες και βελτιστοποίηση των καλλιεργητικών διαδικασιών.

•    Ενίσχυση του στόχου για μείωση ή/και μηδενισμό των υπολειμμάτων δραστικών φυτοπροστατευτικών προϊόντων. 

•    Ανάπτυξη των δράσεων του γεωτεχνικού τομέα του Συνεταιρισμού με την αύξηση των διαθέσιμων θέσεων εργασίας.

Πέραν των παραπάνω, ο Συνεταιρισμός πρόκειται να ξεκινήσει πιλοτικά, σε έκταση περίπου 300 στρεμμάτων,  εξαπόλυση ωφέλιμων αρπακτικών με σκοπό τον έλεγχο του κίτρινου τετράνυχου (tetranychus urticae) δίχως χημικά, που τα τελευταία χρόνια έχει κάνει την επανεμφάνισή του στις μηλοκαλλιέργειες της περιοχής, προκαλώντας υποβάθμιση και απόρριψη εν τέλει της παραγωγής. 

Όλες οι παραπάνω δράσεις, αν εξεταστούν μεμονωμένα, δεν αποτελούν τεχνικές που εφαρμόζει αποκλειστικά ο Συνεταιρισμός. Το συγκριτικό πλεονέκτημα της επιχείρησης αποκτάται με τη συνδυαστική εφαρμογή τους σε καθολικό επίπεδο, από όλα τα μέλη. Έτσι η γενικότερη στρατηγική φυτοπροστασίας, που είναι απολύτως συνυφασμένη με το επίπεδο ποιότητας που απολαμβάνουν οι καταναλωτές, καθίσταται πρότυπη για τα ελληνικά δεδομένα, ενώ είναι διακριτή και σε επίπεδο Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Προϊόντα

Ποιότητα και οικονομία αυτή είναι η … ‘’επιλογή μου’’

Στα Supermarket ΚΡΗΤΙΚΟΣ δημιουργήσαμε την σειρά  «επιλογή μου», σε δεκάδες κατηγορίες προϊόντων για την κάλυψη των καθημερινών αναγκών. Πρόκειται για προϊόντα εφάμιλλής ποιότητας με τα national brands και φθηνότερα 25% με 30%.  

Τα Προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας «επιλογή μου», επιλέγονται σε συνεργασία με τους καλύτερους παραγωγούς στις υψηλότερες τεχνικές προδιαγραφές πιστοποίησης και ασφάλειας με την τέλεια σχέση ποιότητας- τιμής.

Ποιοτικές και οικονομικές προτάσεις για τις βασικές ανάγκες με 850+ προϊόντα για απολαυστικούς συνδυασμούς!  Χαρτικά, είδη παντοπωλείου στα τυποποιημένα τρόφιμα, κατεψυγμένα είδη & είδη ψυγείου (γαλακτοκομικά, τυροκομικά, αλλαντικά), ζωοτροφές, καλλυντικά, είδη οικιακής χρήσης, χυμοί & αναψυκτικά, είδη πρωϊνού κ.λπ.

Επιπλέον, έως τις 20 Οκτωβρίου, επιλέγοντας τα προϊόντα «επιλογή μου», κερδίζετε ακόμη περισσότερους πόντους με την κάρτα Club ΚΡΗΤΙΚΟΣ σε όλα τα καταστήματα ΚΡΗΤΙΚΟΣ και online. 

Στην ΚΡΗΤΙΚΟΣ φροντίζουμε να σας προσφέρουμε ό,τι χρειάζεται ένα νοικοκυριό κάθε μέρα!

Η ανανεωμένη συλλογή των προϊόντων «επιλογή μου», βρίσκετε ήδη στα ράφια και ο εμπλουτισμός της συνεχίζεται με ταχείς ρυθμούς.

Continue Reading

Γαστρονομία

Κουλουράκια με αλεύρι ρεβίθι μέλι και κανέλα

Νόστιμα κουλουράκια με αλεύρι ρεβίθι, πετρόμυλου που περιέχει υψηλό ποσοστό υδατανθράκων και ινών, υψηλότερη αναλογία πρωτεΐνης από τα άλλα άλευρα και gluten free.

 Yλικά

150 ml. χυμό πορτοκάλι

150 ml  νερό εμφιαλωμένο

150 ml ηλιέλαιο

150 γρ. μαργαρίνη

15 γρ. μαγειρική σόδα

15 γρ. baking powder

350 γρ. ζάχαρη κρυσταλλική

50 γρ. μέλι θυμαρίσιο ή ελάτης

1 πρέζα αλάτι

20 γρ. κανέλα Κεϋλάνης, σε σκόνη

300 γρ. αλεύρι ρεβίθι, gluten free, Horafi

700 γρ. αλεύρι μαλακό 70% ή αλεύρι gluten free

Για το φινίρισμα

Χυμό από ένα πορτοκάλι για να βρέχουμε τα χέρια μας

Τρόπος παρασκευής

Στον κάδο του μίξερ βάζουμε τη μαργαρίνη με τη ζάχαρη και το μέλι και χτυπάμε δυνατά με το σύρμα μέχρι να λιώσει η ζάχαρη και να αφρατέψουν.

Προσθέτουμε το νερό, το χυμό πορτοκαλιού και το ηλιέλαιο και συνεχίζουμε να ανακατεύουμε σε μικρότερη ταχύτητα.

Τέλος, προσθέτουμε τη σόδα, το μπέικιν, την κανέλα και βροχηδόν τα άλευρα.

Βάζουμε στο μίξερ το γάντζο και χτυπάμε μέχρι να ομογενοποιηθεί το μείγμα και να έχουμε μια εύπλαστη ζύμη.

Σκεπάζουμε με διαφάνεια τη ζύμη και τη βάζουμε στο ψυγείο «να ξεκουραστεί» για 20 λεπτά.

Βγάζουμε τη ζύμη από το ψυγείο τη ζυμώνουμε ελαφρά και την αφήνουμε 15 λεπτά ακόμη, σε θερμοκρασία δωματίου.

Βρέχουμε τα χέρια μας με χυμό πορτοκαλιού και πλάθουμε τη ζύμη στο σχήμα που θέλουμε πλεξούδες ή κουλουράκια.

Σε ταψί απλώνουμε αντικολλητικό χαρτί και αραδιάζουμε τα κουλουράκια.

Ψήνουμε σε καλά προθερμασμένο φούρνο στον αέρα, στους 200οC για 18-20 λεπτά μέχρι να πάρουν ωραίο χρώμα.

Τα βγάζουμε από το φούρνο και τα αραδιάζουμε πάνω σε σχάρα για να κρυώσουν και να μείνουν τραγανά.

Μικρά μυστικά

Προσοχή δεν τα σκεπάζουμε όταν τα βγάλουμε από το φούρνο για να κρυώσουν γιατί θα μαλακώσουν.

Τα διατηρούμε σε μεταλλικό κουτί ερμητικά κλειστό… αν βέβαια περισσέψουν κουλουράκια, πράγμα δύσκολο.

Continue Reading

Γαστρονομία

PIZZA FAN REBRANDING. Νέα εικόνα νέα εμπειρία!

Το rebranding της Pizza Fan συνεχίζεται με επιτυχία λανσάροντας μια νέα καλαίσθητη εικόνα για την εταιρεία που τα τελευταία 25 χρόνια πρωταγωνιστεί στο χώρο της εστίασης με 80 καταστήματα στην Ελλάδα και την Κύπρο και με μια μεγάλη σειρά από καινοτόμα προϊόντα που άλλαξαν τα δεδομένα.

Νέο λογότυπο, νέα εταιρική ταυτότητα, νέα δημιουργική κατεύθυνση στα  καταστήματα με μινιμαλιστική προσέγγιση, ωραίοι χώροι και νέοι χρωματικοί συνδυασμοί, φέρνουν μια ολοκαίνουργια εμπειρία που μας φτιάχνει τη διάθεση. 

Παράλληλα καταστήματα από τη μια άκρη της Ελλάδας στην άλλη αλλάζουν θέση, μετακομίζοντας σε πιο κεντρικά σημεία της πόλης που τα φιλοξενεί, κάνοντας την πρόσβαση ακόμα πιο εύκολη και βελτιώνοντας τους χρόνους παράδοσης. 
Το πετυχημένο rebranding της Pizza Fan σκοπό έχει να καλωσορίσει το κοινό της στο κατάστημα δίνοντάς σε όλους τη δυνατότητα για ακόμα καλύτερες τιμές και ειδικές προσφορές take away. Αυτό το μήνα ολοκληρώθηκαν τα καταστήματα Μεγάρων, Νέας Ερυθραίας, Παγκρατίου, Εξαρχείων, Κερατσινίου, Πεύκης, Αρτέμιδας και Παλαιού Φαλήρου.

Continue Reading

Trending