Connect with us

Οικογένεια

Μαθησιακές Δυσκολίες

Ο όρος Μαθησιακή Δυσκολία (ΜΔ) παραπέμπει σε νοητικά και ψυχολογικά εμπόδια, τα οποία εμποδίζουν τον μαθητή στο να συμβαδίζει με τους μαθησιακούς ρυθμούς των συνομηλίκων του. Η τελευταία αποσαφήνιση του όρου, το 2006, κατατάσσει ως άτομα με μαθησιακές δυσκολίες αυτά που αντιμετωπίζουν ακαδημαϊκά προβλήματα – τα οποία όμως δεν αποτελούν τροχοπέδη για την προσωπική ανάπτυξη του ατόμου σε διάφορους τομείς – επαγγελματικούς και μη! 

 Μαθησιακές Δυσκολίες

Οι μαθησιακές δυσκολίες δεν είναι αντιληπτές και δεν εκδηλώνονται στην ίδια ηλικία για όλα τα παιδιά και σίγουρα δεν είναι αποδεκτές κατά όμοιους τρόπους. Μπορεί να προϋπάρχουν, να αναπτυχθούν στην πορεία ή ακόμα και να ξεσπάσουν σε μια ήπια μορφή “κρίσης” για μικρό σχετικά χρονικό διάστημα, ενώ είτε αντιμετωπίζονται αγόγγυστα από τους μαθητές, είτε μπορούν να αποτελέσουν τα αίτια για διακοπή φοίτησης, μείωση αυτοπεποίθησης, έλλειψη κινήτρων και, ως αποτέλεσμα τούτου, στασιμότητα και επιδείνωση του φαινομένου.

 Δυσλεξία

Η δυσλεξία είναι η πλέον διαδεδομένη και αντιμετωπίσιμη μορφή μαθησιακής δυσκολίας. Συναντάται κυρίως σε παιδική και εφηβική ηλικία, με τον αντίκτυπο να επηρεάζει το παιδί για την υπόλοιπή του ζωή, αν η δυσλεξία δεν αντιμετωπιστεί σωστά.

Τα συμπτώματα της δυσλεξίας ποικίλουν. Γενικεύοντας, μπορούμε να έχουμε μια εικόνα των αναμενόμενων συμπτωμάτων ανά ηλικία χωρίζοντάς την σε 3 ζώνες: προσχολική (3 – 6 ετών), παιδική (6 – 12)  και (προ)εφηβική (13 – 14 / 15 – 18+ ετών). Στην πρώτη μπορεί να έχουμε καθυστέρηση καθαρής ομιλίας, δυσκολίες στην απομνημόνευση των ημερών της εβδομάδας και αδυναμία έκφρασης κατάλληλων λέξεων (για παράδειγμα επανειλημμένα το παιδί να μην μπορεί να θυμηθεί πως λέγεται ο σκύλος ή το αυτοκίνητο). Αντίστοιχα, στην δεύτερη ηλικιακή ζώνη, συναντάμε πιο συχνά φτωχή ανάγνωση, σύγχυση στην σειρά των γραμμάτων λέξεων και αδυναμία φωναχτής ανάγνωσης. Τέλος, στην 3η ηλικιακή ζώνη, μπορούμε να παρατηρήσουμε αργή ανάγνωση, αδυναμία έκφρασης σκέψεων σε γραπτό λόγο, συντακτικά προβλήματα και προβλήματα στην κατανόηση κειμένων.

Κοντολογίς, η δυσλεξία, με τη σειρά της, διακλαδίζεται επίσης σε κατηγορίες, τις οποίες επίσης δεν πρέπει να συγχέουμε μεταξύ τους. Η δυσλεξία διασπάται αρχικά σε επίκτητη και εξελικτική, με τον όρο επίκτητη να ανταποκρίνεται σε μη δυσλεκτικά παιδιά, τα οποία άρχισαν να πάσχουν από δυσλεξία στην διάρκεια της ζωής τους λόγω εγκεφαλικών βλαβών και τον όρο εξελικτική να ανταποκρίνεται στα εκ’ γενετής δυσλεκτικά παιδιά τα οποία συνήθως έχουν και κάποιο κληρονομικό υπόβαθρο. Πιο ειδικευμένα, υποσκελισμένες αυτών των 2 κατηγοριών, έχουμε μορφές δυσλεξίας όπως η οπτική, που έχει ως επίπτωση την χαμηλή οπτική παρατηρητικότητα, αντίληψη και αναπαραγωγή οπτικών ακολουθιών, η ακουστική, που προκαλεί δυσχέρεια στην κατανόηση ηχητικών ακουσμάτων, ενώ δυσκολεύει το παιδί στην κατανόηση μαθημάτων που εστιάζουν στην ακουστική αντίληψη (όπως η ιστορία) και η γραφή.

Χαρακτηριστικά παραδείγματα συμπτωμάτων γραπτής δυσλεξίας αποτελούν: ο δυσανάγνωστος γραφικός χαρακτήρας, η αδυναμία διαχωρισμού των λέξεων, η παράλειψη στίξης, η καθρεπτική γραφή (Γ αντί για 7, ε αντί για 3, 8 αντί για θ) (καθρεπτική δυσλεξία) και η φτωχή ορθογραφία (ορθογραφική δυσλεξία). Από μια αντίθετη οπτική ωστόσο, η γραπτή δυσλεξία είναι και αυτή η οποία αντιμετωπίζεται πιο εύκολα. Τα συμπτώματά της είναι ξεκάθαρα και μπορούν να γίνουν εύκολα αντιληπτά με διάφορα τεστ, ενώ η εξάλειψή της βασίζεται κατά μεγάλο ποσοστό στην συνεχή εξάσκηση και στην βοήθεια από κατάλληλες πηγές.

Από την άλλη, ένα επιπλέον παράρτημα των μαθησιακών δυσκολιών, αποτελεί και η απόσπαση προσοχής, η οποία είναι αρκετά συχνή και μπορεί να καταπολεμηθεί ή και να εξαλειφθεί με την ωρίμανση του μαθητή. Η εξωτερική βοήθεια ωστόσο είναι και εδώ αποτελεσματική.

Η αντιμετώπιση μαθησιακών δυσκολιών και δυσλεξίας απαιτεί από γονείς και εκπαιδευτικούς να λάβουν υπόψη ηλικιακούς παράγοντες, αλλά ταυτόχρονα και τυχόν συνυπάρχουσες ψυχικές κυρίως ασθένειες, το αντιληπτικό και γνωστικό επίπεδο του παιδιού, το μαθησιακό προφίλ (ενδιαφέροντα, κλίσεις σε συγκεκριμένα μαθήματα…) και τη φυσική ομιλία.

Καθίσταται πασιφανές πως για την πλήρη υποστήριξη του παιδιού χρειάζεται ένα πνεύμα συνεργασίας και συνεννόησης ανάμεσα σε γονέα και εκπαιδευτικό, τόσο από την σκοπιά της υποστήριξης, όσο και από την σκοπιά της ομώνυμης δουλείας πάνω στον μαθητή. Με αυτό το σκεπτικό, η Upbility έχει δομήσει τα δικά της μαθησιακά βοηθήματα για γονείς και εκπαιδευτικούς, μέσω των οποίων γίνεται εστίαση στις βαθύτερες πτυχές μαθησιακών δυσκολιών.Copyright Upbility 2021 

Ψυχολογία

Η χαρά είναι δεξιότητα και καλλιεργείται

Και θα μου πεις εύλογα…
Με τόσα που συμβαίνουν καθημερινά γύρω μου μπορώ να είμαι χαρούμενη;
Το κάθε τηλεφώνημα είναι και μία απογοήτευση…
Σε κάθε άτομο στο φιλικό μου περιβάλλον υπάρχει ένα πρόβλημα…
Η ζωή η ίδια είναι πολύ δύσκολη…
Και θα συμφωνήσω απόλυτα μαζί σου!!!
Ναι η ζωή είναι δύσκολη, με πολλές προκλήσεις και τεστ καθημερινά…

Βάζουμε στόχους, ονειρευόμαστε, κάνουμε ευχές  και κάποιες φορές πραγματοποιούνται, κάποιες άλλες λές και το «σύμπαν συνωμοτεί» και αναβάλλονται…

Σκέψου όμως πόσο δυνατή βγαίνεις μετά από κάθε τέτοια αναβολή, τι μαθήματα παίρνεις, και πόσο μεγαλύτερη αξία και προσοχή θα μπορούσες να δώσεις στα απλά, υπαρκτά και καθημερινά χαρούμενα συμβάντα που συμβαίνουν κι εσύ τα αγνοείς…

Στην κάθε ημέρα του καθενός από αυτή την κοινότητα υπάρχουν  άσχημες και  όμορφες στιγμές.

Εσύ που εστιάζεις;
Πού ρίχνεις το φακό της προσοχής σου;
Τι αναπαράγεις κατά την διάρκεια της ημέρας;

Ο Daniel Gilbert, καθηγητής ψυχολογίας στο Harvard, μας μεταφέρει ότι  «οι άνθρωποι μπορεί να παλεύουν μήνες ή χρόνια να κατακτήσουν κάτι ή να πετύχουν έναν στόχο τους και όταν το πετύχουν το πολύ σε ένα δίωρο, σε μία ημέρα ή σε δύο ημέρες έχει ξεφουσκώσει…»…

Χαρούμενο άνθρωπο σε κάνει η δεξιότητα σου να μπορείς να γεύεσαι, να αφουγκράζεσαι, να βλέπεις  και να επιτρέπεις σε εσένα να νιώθεις τις μικρές καθημερινές χαρές.

Είτε αυτές είναι ένα χαμογελαστό καλημέρα από την γειτόνισσα σου, είτε ένα χαρούμενο γραπτό μήνυμα με χαμογελάκι από την αγαπημένη σου φίλη, είτε ένα αναπάντεχο τηλεφώνημα από ένα άνθρωπο που θαυμάζεις… Και αυτά συμβαίνουν!!!
Απλά έχουμε εκπαιδεύσει τον εγκέφαλό μας να τα απορρίπτει σε χρόνο de te και να επανέρχεται στο πρόβλημα!

Θέλεις να ααποκτήσεις την δεξιότητα της χαράς; Κλείσε τώρα μία συνεδρία μαζί μου!

Λες και γεννηθήκαμε για να υπηρετούμε τα προβλήματα!
Και μόνο που ξύπνησες το πρωί και ανέπνεες αποτελεί  ένα χαρούμενο γεγονός…
Και μόνο που σου δόθηκε χάρισμα η ημέρα αποτελεί ένα χαρούμενο γεγονός…
Και μόνο που σου δίνεται η δυνατότητα να δημιουργήσεις την ημέρα σου αποτελεί ένα χαρούμενο γεγονός…

Έμπνευση στιγμής…

  • Φτιάξε το δικό σου “βαζάκι χαράς” και κάθε μέρα γράψε και ρίξε μέσα κάτι χαρούμενο που έζησες πριν επισκεφτείς το κρεβάτι σου!
  • Όταν ακουμπήσεις το κεφάλι σου στο μαξιλάρι το βράδυ δεσμεύσου ότι η τελευταία σου σκέψη είναι αυτή η χαρούμενη στιγμή!
  • Νιώσε την χαρά του να ξυπνάς υγιής!
  • Άνοιξε τα παράθυρά σου και καλώς-όρισε την νέα σου ημέρα!
  • Επανέλαβε την διαδικασία για τουλάχιστον 66 ημέρες!

Εκπαίδευσε τον εγκέφαλό σου να εστιάζει στα όμορφα και χαρούμενα της καθημερινής ζωής!
Κι αν δεν τα συναντάς δημιούργησέ τα!
Πες «καλημέρα» με χαμόγελο στον 1ο άνθρωπο που θα συναντήσεις το πρωί!
Όλοι χρειαζόμαστε τη χαρά και το  χαμόγελο και αυτό εν-τυπώνεται στο μυαλό μας και μεταφέρεται!!!

Πηγή

Continue Reading

Ψυχολογία

ΨΥΧΙΚΗ ΑΝΘΕΚΤΙΚΟΤΗΤΑ ΚΑΙ 6 ΤΡΟΠΟΙ ΝΑ ΤΗΝ ΧΤΙΣΟΥΜΕ

Πάλι πρόβλημα; Ας γίνονταν μία φορά να κυλήσει κάτι χωρίς εμπόδια…
Τι; Αλλάζουμε ξανά διευθυντή; Δεν θα αντέξω άλλη αλλαγή…
Δεν μπορώ να συνεργαστώ με τον …

Φράσεις που ακούμε καθημερινά και ενδεχομένως κάποιοι εκφράζουμε συχνά χωρίς να συνειδητοποιούμε τον αντίκτυπο στην ψυχολογία μας.
Ο όρος «ψυχική ανθεκτικότητα», resilience στην αγγλική γλώσσα, έχει να κάνει με την ικανότητα του ατόμου να ξεπερνάει δύσκολες καταστάσεις και να βγαίνει το δυνατόν αλώβητο από αυτές.

Έμφυτη ικανότητα; OXI
Μαθαίνεται; NAI

Ο ψυχικά ανθεκτικός άνθρωπος εξασκείται στο να αντιμετωπίζει στρεσσογόνες και προκλητικές καταστάσεις αναζητώντας λύσεις χωρίς να καταρρέει.

Εκπαιδεύει το μυαλό του καθημερινά και αποκτά mindset κατάλληλο ώστε να φιλτράρει τις πληροφορίες από το περιβάλλον με τρόπο τέτοιο που να δημιουργεί πεδίο ανάπτυξης και εξέλιξης.

Εαν επιθυμείς να αποκτήσεις ένα ωφέλιμο mindset επικοινώνησε μαζί μου

Νιώθει ασφαλής με τον εαυτό του και κινείται με το motto «ότι κι αν προκύψει εγώ θα τα καταφέρω». Έτσι καθησυχάζει την «αμυγδαλή» και με περιέργεια, κριτική σκέψη και διάθεση εξερεύνησης φέρνει το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα με το ελάχιστο κόστος για τον ίδιο.

Πως μπορούμε να χτίσουμε ψυχική ανθεκτικότητα;

  • Ας έχουμε στο μυαλό μας ότι η κάθε κρίση αποτελεί πρόκληση για εξέλιξη και μάθηση.
  • Δεν υπάρχει αποτυχία. Είναι η δική μας μετάφραση σε μία χωρίς το αναμενόμενο αποτέλεσμα απόφαση. Και από αυτό διδασκόμαστε.
  • Αγκαλιάζουμε τις αλλαγές καθώς η μόνη σταθερά είναι η διαρκής αλλαγή.
  • Έχουμε εμπιστοσύνη στον εαυτό μας και στην κρίση του.
  • Εστιάζουμε στα θετικά στοιχεία οποιασδήποτε κατάστασης.
  • Αντικαθιστούμε το «Δεν μπορώ» με το «Πως μπορώ»

Οι άνθρωποι που σχετιζόμαστε και ερχόμαστε σε καθημερινή επαφή μαζί τους παίζουν σημαντικό ρόλο στον τρόπο που αντιλαμβανόμαστε την πραγματικότητά μας.

Είναι ωφέλιμο για εμάς τους ίδιους και το περιβάλλον μας να «χτίσουμε» τρόπο σκέψης που να εστιάζει στο δάσος και όχι στο δέντρο. Με αυτόν τον τρόπο η ζωή αποκτά την αίσθηση ενός «puzzle» και διαχειριζόμαστε τις προκλήσεις και τα εμπόδια σαν κομμάτια  του παιχνιδιού.  

Continue Reading

Ψυχολογία

Φιλανθρωπική εκδήλωση για την Γυναικεία Ενδυνάμωση

Τη Δευτέρα 17 Οκτωβρίου 2022, στις 20:00 θα πραγματοποιηθεί εκδήλωση για τη γυναικεία ενδυνάμωση στο Makedonia Palace στην αίθουσα Alexandros I.

Θα παρουσιαστούν έργα της γνωστής καλλιτέχνιδας Ksenia Filonova. Η εκδήλωση γίνεται για τη στήριξη της Μη Κυβερνητικής Οργάνωσης W.I.N. Hellas, η οποία δημιουργήθηκε τον Σεπτέμβριο 2006 από την Mandoi Tsagiya-Papadaku.

Η οργάνωση δραστηριοποιείται ενεργά για την πρόληψη και την καταπολέμηση της βίας κατά των γυναικών, καθώς και για την προώθηση της ισότητας των φύλων. Προσφέρει ψυχοκοινωνική υποστήριξη σε γυναίκες που έχουν υποστεί οποιαδήποτε μορφή κακοποίησης στην οικογένειά τους ή στο κοινωνικό και επαγγελματικό περιβάλλον, μέσω ενός δικτύου ψυχολόγων, συμβούλων ψυχικής υγείας και δικηγόρων.

Σκοπός της εκδήλωσης είναι η συμβολή στην προστασία των δικαιωμάτων των γυναικών και η ευαισθητοποίηση του κοινού για το πρόβλημα, δεδομένου ότι το 25% των γυναικών που ζουν στην Ελλάδα γίνονται θύματα ενδοοικογενειακής βίας κάθε χρόνο.

Dresscode: Cocktail, Πληροφορίες για προκλήσεις: Tsakalou PR 2310 250 255

Continue Reading

Trending