Connect with us

Τέχνη πολιτισμός

Με μεγάλη επιτυχία ολοκληρώθηκε το 1ο Φεστιβάλ Επταπυργίου

Με μεγάλη επιτυχία ολοκληρώθηκε το 1ο Φεστιβάλ Επταπυργίου

Κέντρο Πολιτισμού Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας

 

Με μια ατμοσφαιρική βραδιά με τίτλο «Ο Ελύτης συναντά τον Ελυάρ» ολοκληρώθηκε το Φεστιβάλ Επταπυργίου. Στην παράσταση, την καλλιτεχνική επιμέλεια της οποίας υπέγραψε η Άννα Μυκωνίου, οι εξαιρετικές μουσικές επιλογές του Αντώνη Σουσάμογλου, η ανάγνωση κειμένων της ηθοποιού Γιολάντας Μπαλαούρα, αλλά κυρίως οι μοναδικές απαγγελίες της ποιήτριας Ιουλίτας Ηλιοπούλου μάγεψαν και μύησαν το κοινό, που είχε κατακλύσει το χώρο, στην ενδιαφέρουσα επικοινωνία που υπάρχει ανάμεσα στα ποιήματα και στις θεματικές των δυο μεγάλων αυτών δημιουργών. 

Τις δέκα παραστάσεις που πραγματοποιήθηκαν στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Επταπυργίου, το οποίο αποτελεί διοργάνωση και παραγωγή του Κέντρου Πολιτισμού της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, σε συνεργασία με την Εφορεία Αρχαιοτήτων Πόλης Θεσσαλονίκη και τελεί υπό την αιγίδα της UNESCO, παρακολούθησαν περισσότεροι από 7.000 θεατές.

Το γνωστό μνημείο της πόλης πλημμύριζε από τις 2 έως τις 22 Ιουλίου από υπέροχες μελωδίες και αγαπημένες ιστορίες. Όλες οι εκδηλώσεις του Φεστιβάλ, υπό την καλλιτεχνική διεύθυνση του Αθανάσιου Κολαλά, ήταν εναρμονισμένες με την ιστορία του μνημείου και ο χώρος αποτέλεσε ένα υπέροχο «φυσικό» σκηνικό για όλες τις παραστάσεις. Η μεγάλη ανταπόκριση των Θεσσαλονικέων αλλά και των τουριστών ήταν συγκινητική. 

Ο Περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας κ. Απόστολος Τζιτζικώστας τόνισε για το νέο θεσμό: «Αναδεικνύουμε ένα απ’ τα ωραιότερα μνημεία της Περιφέρειας μας, μέσα από εκδηλώσεις υψηλού κύρους και ιδιαίτερης αισθητικής. Ο νέος πολιτιστικός θεσμός της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας ενισχύει ακόμη περισσότερο την πολιτιστική ζωή αλλά και την τουριστική δυναμική της Θεσσαλονίκης. Σχεδιάζουμε πλέον το 2ο Φεστιβάλ Επταπυργίου, το οποίο θα πραγματοποιηθεί το καλοκαίρι του 2020».

Η πρόεδρος και Διευθύνουσα Σύμβουλος του Κέντρου Πολιτισμού της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας κ. Άννα Μυκωνίου επεσήμανε: «Το Κέντρο Πολιτισμού της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας διοργάνωσε ένα Φεστιβάλ με 6 ιδιαίτερα απαιτητικές παραγωγές μέσα στο Επταπύργιο με σκοπό να αναδείξει το υπέροχο αυτό μνημείο. Αυτό που ξεχωρίζει στο νέο θεσμό είναι ότι όλες οι εκδηλώσεις αποτελούν παραγωγή και διοργάνωση του φορέα πολιτισμού μας, του Κέντρου πολιτισμού. Στις παραγωγές αυτές συνεργάστηκαν αρμονικά όλοι οι σημαντικοί πολιτιστικοί φορείς της Θεσσαλονίκης: η ΚΟΘ, το ΚΘΒΕ, ο ΟΜΜΘ, η Διεύθυνση πολιτισμού του Δήμου Θεσσαλονίκης κ.α. Το στοίχημα κερδήθηκε, το κερδίσαμε όλοι μαζί, φορείς, καλλιτέχνες, θεατές. Ένα μεγάλο ευχαριστώ στο κοινό της πόλης μας, που έδωσε ένα ηχηρό παρών και αγκάλιασε ένθερμα την προσπάθεια».

Ο καλλιτεχνικός διευθυντής του Φεστιβάλ Επταπυργίου κ. Αθανάσιος Κολαλάς σημειώνει: «Το φρούριο του Επταπυργίου, ένας χώρος που ακολουθεί ιστορικά την πόλη της Θεσσαλονίκης για αρκετούς αιώνες, επανασυστήνεται στο κοινό μέσα από ένα βιωματικό τρόπο. Το μνημείο ξαναζωντάνεψε φιλοξενώντας διεθνούς φήμης καλλιτέχνες σε ένα μωσαϊκό εκδηλώσεων που, με σεβασμό στο χώρο, συμπλήρωσαν το πολιτιστικό προφίλ της πόλης. Η επιλογή παραγωγών με διεθνή αναγνωσιμότητα προσέκλισε πολλούς τουρίστες, παράλληλα η χρήση συντελεστών, ως επι το πλείστον από την Περιφέρεια, ανέδειξε το μεγάλο καλλιτεχνικό δυναμικό της κεντρικής Μακεδονίας. Η μεγάλη ανταπόκριση του κόσμου, τόσο στον προγραμματισμό από την ανακοίνωσή του, όσο και στο ίδιο το φεστιβάλ, με σχεδόν όλες τις παραστάσεις sold out, αποτελεί ιδιαίτερη χαρά και προτροπή για την επόμενη χρονιά».

Κατά τη διάρκεια του Φεστιβάλ Επταπυργίου, η εσωτερική αυλή του σημαντικού μνημείου της πόλης μεταμορφώθηκε σε μια σύγχρονη θεατρική σκηνή, με κερκίδες, καμαρίνια, ηχητικές και φωτιστικές εγκαταστάσεις. Οι 750 θέσεις ήταν αριθμημένες ώστε οι θεατές να μην ταλαιπωρούνται ενώ τα καθίσματα, αμφιθεατρικά τοποθετημένα προκειμένου η θέαση στην σκηνή να είναι απόλυτα ικανοποιητική από κάθε σημείο. Η σήμανση του χώρου ενισχύθηκε με 10 πινακίδες που γράφουν «Επταπύργιο» και δημιουργήθηκε πάρκινγκ για την εξυπηρέτηση των θεατών.

Η έναρξη του Φεστιβάλ πραγματοποιήθηκε με τη μουσική παράσταση «Όνειρο Καλοκαιρινής Νύχτας» του Felix Μendelssohn. Ακολούθησε η «θεατρομουσική» συναυλία «Μουσική του Πάθους» με τον πολυβραβευμένο σολίστ του σαξοφώνου Θεόδωρος Κερκέζος. Κεντρική παραγωγή του Φεστιβάλ Επταπυργίου αποτέλεσε το αριστούργημα του Pietro Mascagni «Cavalleria Rusticana», σε συνεργασία με την Κρατική Ορχήστρα Θεσσαλονίκης, σε σκηνοθεσία Αθανάσιου Κολαλά. Δόθηκαν πέντε παραστάσεις που ενθουσίασαν το κοινό. Ακολούθησε η θεατρική παράσταση «Επταπύργιο- Ένας αιώνας σε μια μέρα 1899-1989», με την υπογραφή του Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδος ενώ στη συνέχεια οι θεατές έζησαν μια «Νύχτα Μαγικιά….», μουσικό αφιέρωμα στον Μίκη Θεοδωράκη. Το Φεστιβάλ ολοκληρώθηκε με μια υπέροχη βραδιά ποίησης και μουσικής με τίτλο «Ο Ελύτης συναντά τον Ελυάρ».

Πηγή

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Τέχνη πολιτισμός

«Ο γλύπτης Takis και ο 21ος αιώνας. Θέσεις και ανατροπές» στο Συνεδριακό Κέντρο των Δελφών

Διημερίδα αφιερωμένη στον εμβληματικό καλλιτέχνη Takis με τίτλο «Ο γλύπτης Takis και ο 21ος αιώνας. Θέσεις και ανατροπές» διοργανώθηκε στο Συνεδριακό Κέντρο των Δελφών.
Η διημερίδα που διεξήχθει στις 21 Σεπτεμβρίου αποτέλεσε φόρο τιμής στον γλύπτη που πέθανε σε ηλικία 94 ετών στις 9 Αυγούστου 2019.

Takis – Συνεδριακό Κέντρο των Δελφών

Τον συντονισμό και την εποπτεία του αφιερώματος είχε ο θεωρητικός τέχνης, Τάκης Μαυρωτάς, Διευθυντής του εικαστικού προγράμματος του Ιδρύματος Β. & Μ. Θεοχαράκη.

Στη διημερίδα συμμετείχαν διευθυντές μουσείων, ιστορικοί, κριτικοί της τέχνης και επιμελητές εικαστικών εκθέσεων που γνωρίζαν σε βάθος το έργο του Takis.
Παράλληλα από τις 21/9 έως 8/10 διοργανώνετε μικρό εικαστικό αφιέρωμα στην Αίθουσα Εκθέσεων του Συνεδριακού Κέντρου, με φωτογραφίες, κείμενα και αντιπροσωπευτικά γλυπτά του Takis.

Δείτε περισσότερα στο:

https://artviews.gr/ο-γλύπτης-takis-και-ο-21ος-αιώνας-θέσεις-και

Continue Reading

Τέχνη πολιτισμός

Πάμπλο Πικάσο: Οι Βασίλισσες και τα χαλάκια της πόρτας

Με αφορμή την έκθεση των Alexander Calder και Pablo Picasso στο Παρίσι, στο Musée Νational Picasso-Paris σε μια έκθεση 120 έργων, σας παρουσιάζουμε τα γυμνά κορίτσια του καρδιοκατακτητή καλλιτέχνη

THERE ARE ONLY TWO TYPES OF WOMEN – GODDESSES AND DOORMATS.

PABLO PICASSO

Αυτή είναι η άποψη του Pablo Picasso (1881 – 1972) για τις γυναίκες της ζωής του, αλλά και για τις γυναίκες γενικότερα, που αν και καυστική δεν θα μπορούσε να έχει εκφραστεί διαφορετικά, γιατί ο ίδιος δεν μας είχε συνηθήσει σε συμβατικές εκφράσεις. Σωστή ή λάθος δεν είμαστε εδω για να την κρίνουμε, γιατί το μόνο σίγουρο είναι πως δικαιούται να την έχει μιας και το γυναικείο φύλο είχε πρωταγωνιστικό ρόλο τόσο στη δουλειά του όσο και στη ζωή του.

Γράφει η Λιάνα Ζωζά

Ιδαίτερες συστάσεις δεν θα κάνουμε για τον Pablo Picasso, γιατί δεν τις χρειάζεται. Μεγάλη έκθεση με τίτλο » The EY Exhibition Picasso 1932 – Love, Fame, Tragedy» παρουσιάστηκε στην Tate Modern στις 8 Μαρτίου 2018, με κύριο θέμα τα γυμνά κορίτσια των έργων του.

Ανάμεσα στα σημαντικά εκθέματα, έργα και προσωπικά αρχεία ξεχώρισαν τα τρία καταπληκτικά έργα του που απεικονίζουν τη νεαρή ερωμένη του Marie-Thérèse Walter, και παρουσιάστηκαν μαζί για πρώτη φορά από τότε που δημιουργήθηκαν σε διάστημα μόλις πέντε ημερών το Μάρτιο του 1932.

Ένα από αυτά, το NudeWomaninaRedArmchair, 1932, ολοκληρώθηκε από τον Picasso μέσα σε μιά ημέρα. Η Marie-Thérèse παρουσιάζεται σε αυτό – όπως και στα περισσότερα πορτρέτα της – σαν ένα σύνολο από αισθησιακές καμπύλες. Ακόμη και τα “μπράτσα” της κόκκινης πολυθρόνας έχουν παρουσιαστεί στην υπερβολή τους για να αντιστοιχούν στις πληθωρικές καμπύλες του σώματος της. Το πρόσωπο αποτελεί μια διπλή εικόνα: η δεξιά πλευρά του μπορεί να θεωρηθεί σαν το πρόσωπο ενός εραστή στο προφίλ του,  που της δίνει ένα φιλί στα χείλη.

                                                                      Nude Woman in a Red Armchair 1932

Τo 1932, ήταν η πιο δημιουργική καλλιτεχνικά χρονιά για τον Pablo Picasso, ένα “έτος θαυμάτων”, όπως χαρακτηρίσθηκε. Επιλέγουμε ένα ακόμη από τα έργα του στα οποία απεικονίζεται η ερωμένη του  Marie-Thérèse η πρωταγωνίστρια της χρονιάς των θαυμάτων.

Το έργο είναι το Girl before a Mirror και το όμορφο κορίτσι αλλάζει σε γυναίκα και περνά από την κοριτσίστικη αθωότητα στην ανακάλυψη της γυναικείας της υπόστασης και σεξουαλικότητας. Ημισέληνος και ήλιος, νύχτα και μέρα, ηρεμία και ζωντάνια ξεπηδούν μέσα από τις φόρμες και τα χρώματα που χρησιμοποιεί ο ζωγράφος.

Δείτε περισσότερα στο:

https://artviews.gr/πάμπλο-πικάσο-οι-βασίλισσες-και-τα-χαλ

Continue Reading

Τέχνη πολιτισμός

Η μικρογραφία ως τρόπος έκφρασης στη Nitra Gallery στη Θεσσαλονίκη

H Nitra Gallery στη Θεσσαλονίκη με μεγάλη χαρά παρουσιάζει τη διατομική έκθεση Realized Fragments των Γρηγόρη Γκρόζου και Εμμανουήλ Μπιτσάκη, δύο εικαστικών οι οποίοι επιλέγουν τη μικρογραφία ως τρόπο έκφρασης. Η έκθεση θέτει ερωτήματα σχετικά με την ιδεολογία και τα αίτια αυτής της επιλογής και επιχειρεί να αποκωδικοποιήσει την αναγκαιότητα της κατασκευής μικρού μεγέθους έργων, που συμπυκνώνουν σύνθετα σύμπαντα, υποκατάστατα της πραγματικότητας.

                                                                          Γρηγόρης Γκρόζος, Secret Garden

Ο Γρηγόρης Γκρόζος κατασκευάζει γλυπτικές συνθέσεις με την πρόθεση να δημιουργήσει συμβολικές μικρογραφίες του κόσμου, όπου συνυφαίνει αντιφατικές έννοιες και θέματα, ενώ ο Εμμανουήλ Μπιτσάκης ζωγραφικά έργα σε διακριτικού μεγέθους επιφάνειες, όπου συνθέτει ελεγχόμενους, άψογα οργανωμένους κόσμους.

Δείτε περισσότερα στο:
https://artviews.gr/η-μικρογραφία-ως-τρόπος-έκφρασης-στη-nitra-ga

 

Continue Reading

Trending