Connect with us

Επιχειρηματικότητα

Νέα έρευνα του ομίλου ManpowerGroup: Ποιους δείκτες εκπροσώπησης φύλων και διαφορετικότητας καταγράφουν οι Έλληνες εργοδότες.

Τι αναζητούν οι γυναίκες από την εργασία τους παγκοσμίως

Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα της Γυναίκας που αφιερώνεται ολόκληρο τον μήνα, τα Ηνωμένα Έθνη, με το μήνυμα #BreaktheBias, μας καλούν να «σπάσουμε» τα στερεότυπα και τις προκαταλήψεις. Ποιες είναι, όμως, οι δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι γυναίκες στην εργασία τους και τι κάνουν οι εργοδότες για να τις στηρίξουν; Ποιος είναι ο ρόλος της διαφορετικότητας και τι πρόοδο σημειώνουν οι εταιρείες προς αυτή την κατεύθυνση; 

Η τελευταία έρευνα της ManpowerGroup εξετάζει τους δείκτες που καταγράφουν οι Ελληνικές εταιρείες αναφορικά με την ισότητα των φύλων και την εκπροσώπηση της διαφορετικότητας καθώς και τι αναζητούν οι γυναίκες στην εργασία τους. Στόχος της έρευνας είναι να βοηθήσει τους εργοδότες να κατανοήσουν τις σημερινές τάσεις και προκλήσεις προκειμένου να είναι σε θέση να τις υποστηρίξουν.

Οι περισσότερες Ελληνικές εταιρείες μετρούν την ισότητα των φύλων. Ωστόσο, πολύ λίγες εξετάζουν τη μεγάλη εικόνα – γυναίκες στην ηγεσία, γυναίκες σε διαφορετικούς ρόλους, ισότητα αμοιβών και άλλα​

Συγκεκριμένα, σε δείγμα 515 Ελλήνων εργοδοτών, το 89% των εταιρειών μετράει ως δείκτη την ισότητα των φύλων. ​Ωστόσο, μόνο το 19% των εταιρειών μετράει τον αριθμό των γυναικών που λαμβάνουν ανώτερους ηγετικούς ρόλους ή διευθυντικές θέσεις​ ενώ μόνο 1 στις 5 εταιρείες μετρά τον αριθμό των γυναικών από διαφορετικά περιβάλλοντα σε ηγετικές θέσεις​. Το 11% δεν μετρά καθόλου δείκτες εκπροσώπησης φύλου ούτε έχει θέσει στόχους​. Αξίζει να σημειωθεί ότι οι κλάδοι που είναι πιο πιθανό να μετρήσουν ή να θέσουν στόχους είναι: Οικονομικών, Μη κερδοσκοπικοί οργανισμοί, Εμπόριο, ενώ οι κλάδοι που είναι λιγότερο πιθανό να μετρήσουν ή να θέσουν στόχους είναι: η Βιομηχανία/Παραγωγή, το Δημόσιο και ο Τουρισμός.​ Περισσότεροι από το 90% των οργανισμών που θέτουν στόχους δηλώνουν ότι, κατά κάποιον τρόπο, είναι υπόλογοι για τους στόχους αυτούς: είτε μέσω αναφοράς στο διοικητικό συμβούλιο (25%), είτε στους εργαζόμενους (24%), είτε στους μετόχους (24%). Για περισσότερα στοιχεία, μπορείτε να κατεβάσετε το σχετικό Infographic. 

Επαναπροσδιορισμός της εργασίας – ευελιξία, παροχή επιλογών και αίσθηση σκοπού

Η παγκόσμια έρευνά «Τι αναζητούν οι γυναίκες από την εργασία», η οποία διεξήχθη σε 5.043 εργαζομένους σε πέντε χώρες (ΗΠΑ, Ηνωμένο Βασίλειο, Αυστραλία, Γαλλία και Ιταλία) αποκαλύπτει ότι τόσο οι γυναίκες όσο και οι άνδρες αναζητούν ευελιξία, δίκαιες αμοιβές και περισσότερη αυτονομία. Επιπλέον, πολλοί εργαζόμενοι φαίνεται πως εστιάζουν στις αξίες, την ύπαρξη ηγετών που διακρίνονται από ενσυναίσθηση και στην κουλτούρα εμπιστοσύνης. Η δυνατότητα επιλογής ευέλικτων ωραρίων έναρξης/ λήξης της εργασίας, η ύπαρξη ενός υβριδικού μοντέλου εργασίας, οι άδειες μετ’ αποδοχών και η υποστήριξη της ψυχικής υγείας αποτελούν σημαντικούς παράγοντες για τις εργαζόμενες. Όσον αφορά στην ευελιξία, το 65% των εργαζομένων θα προτιμούσε μια συμπιεσμένη τετραήμερη εβδομάδα για να εργάζεται​. Το 19% θα προτιμούσε να επιλέξει από τις 7 ημέρες –  και να ολοκληρώσει την εργασία του τις ημέρες / ώρες που του ταιριάζουν, ενώ 1 στις 5 γυναίκες θα ήθελε να εργαστεί τέσσερις ημέρες, σε σύγκριση με το ποσοστό 16% των ανδρών​.

Για περισσότερα στοιχεία, μπορείτε να κατεβάσετε το σχετικό Infographic.

Πως μπορούν οι εργοδότες να στηρίξουν τις γυναίκες

Οι εργοδότες οφείλουν να στηρίξουν τις γυναίκες τόσο σε προσωπικό όσο και σε επαγγελματικό επίπεδο. Πιο συγκεκριμένα, οι οργανισμοί πρέπει να βοηθήσουν τις γυναίκες  να αναπτύξουν τόσο τεχνικές όσο και κοινωνικές δεξιότητες, να αναλάβουν ηγετικούς ρόλους και να διαμορφώσουν μία κουλτούρα εμπιστοσύνης και συμπερίληψης. Ιδιαίτερη προσοχή πρέπει να δοθεί στην εξισορρόπηση των εργασιακών και προσωπικών υποχρεώσεων, στην ύπαρξη υποστηρικτικών ομάδων και ευκαιριών ανάπτυξης.

Οι εταιρείες οφείλουν να αναλάβουν τις ευθύνες τους

Η πανδημία αποκάλυψε ότι υπάρχει περιθώριο προόδου για την προώθηση της ισότητας των φύλων στην εργασία, κάτι που επιβεβαιώνεται και από τα ευρήματά μας. Συγκεκριμένα, αξίζει να αναφερθεί ότι το 14% των εργοδοτών παγκοσμίως δεν καταγράφουν καθόλου δείκτες εκπροσώπησης φύλου, ούτε έχουν θέσει ανάλογους μελλοντικούς στόχους. Παρόλο που οι ανισότητες προϋπήρχαν της πανδημίας, οι εργαζόμενοι φαίνεται να θέτουν πλέον τα όριά τους με μεγαλύτερη αποφασιστικότητα. 

Σχετικά με τη ManpowerGroup™

Η ManpowerGroup®, η κορυφαία διεθνώς εταιρία παροχής λύσεων ανθρώπινου δυναμικού, βοηθά τους οργανισμούς να εξελίσσονται και να ξεχωρίζουν σε έναν κόσμο που αλλάζει γρήγορα παρέχοντας υπηρεσίες όπως η εύρεση, η αξιολόγηση, η ανάπτυξη και η διαχείριση ταλέντων. Αναπτύσσουμε καινοτόμες λύσεις για εκατοντάδες χιλιάδες οργανισμούς κάθε χρόνο, παρέχοντάς τους εξειδικευμένα ταλέντα, ενώ, παράλληλα, βρίσκουμε ουσιαστικές θέσεις εργασίας για εκατομμύρια ανθρώπους από ένα ευρύ φάσμα κλάδων και δεξιοτήτων. Η εξειδικευμένη οικογένεια των “brands” μας – Manpower®, Experis® και Talent Solutions® – δημιουργεί ουσιώδη αξία για τους υποψηφίους και πελάτες σε 80 χώρες εδώ και 70 χρόνια. Είμαστε αναγνωρισμένοι για την εταιρική μας ποικιλομορφία – ως μια από τις καλύτερες εταιρίες που δίνουν έμφαση στις γυναίκες, αλλά και στην ενσωμάτωση, στην ισότητα και την αναπηρία. Το 2022 η ManpowerGroup αναγνωρίστηκε για δέκα τρίτη φορά ως μία από τις πλέον Ηθικές Εταιρίες στον Κόσμο – “World’s Most Ethical Companies”, επιβεβαιώνοντας τη θέση της ως την πιο αξιόπιστη και αξιόλογη εταιρία στον κλάδο.

Ο όμιλος ManpowerGroup στην Ελλάδα 

Στην Ελλάδα, ο όμιλος ManpowerGroup ιδρύθηκε το 1998. Μέσα από το δίκτυο 2 υποκαταστημάτων στην Αττική και Θεσσαλονίκη εντοπίζουμε, αξιολογούμε, αναπτύσσουμε και διαχειριζόμαστε ταλέντα σε όλο το φάσμα βασικών κλάδων της οικονομίας. Πιστοποιημένη σύμφωνα με το διεθνές πρότυπο ποιότητας ISO 9001:2015, στους τομείς εύρεσης και επιλογής προσωπικού καθώς και υπηρεσιών προσωρινής απασχόλησης σε όλο το δίκτυο των υποκαταστημάτων της. Ενώ, το 2020 η ManpowerGroup Ελλάδας απέκτησε την πιστοποίηση Great Place to Work® που υπογραμμίζει το επίπεδο του ομαδικού πνεύματος, της αξιοπιστίας και του σεβασμού που κυριαρχούν στον οργανισμό μας.

Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τη ManpowerGroup Ελλάδας επισκεφθείτε τις ιστοσελίδες μας.

Για εταιρείες: www.manpowergroup.gr  

Για υποψήφιους: www.manpower.gr 

Επιχειρηματικότητα

Με 3 διακρίσεις στα Digital Finance Awards

Όμιλος EPSILON NET & ΕΘΝΙΚΗ ΤΡΑΠΕΖΑ:Με 3 διακρίσεις στα Digital Finance Awards βραβεύτηκε η πλατφόρμα Epsilon Pay!

Ο Όμιλος Epsilon Net και η Εθνική Τράπεζα ξεχώρισαν αποσπώντας 3 κορυφαίες διακρίσεις, στην απονομή των φετινών Digital Finance Awards. Οι διακρίσεις αυτές επιβεβαιώνουν την άριστη τεχνογνωσία και τη δυναμική είσοδο της πλατφόρμας Epsilon Pay στην ελληνική επιχειρηματική αγορά από έναν θεσμό που επιβραβεύει τις καινοτόμες προσεγγίσεις και τα πρωτοποριακά έργα αναβάθμισης στο Digital Banking & Digital Insurance.

Συγκεκριμένα, ο Όμιλος Epsilon Net και η Εθνική Τράπεζα δημιούργησαν την υπηρεσία Epsilon Pay στο πλαίσιο της συμφωνίας Στρατηγικής Συνεργασίας των δύο οργανισμών, με στόχο τη δημιουργία καινοτόμων, ψηφιακών λύσεων για επιχειρήσεις & επαγγελματίες, ανεξάρτητα από το μέγεθος και τον τομέα που δραστηριοποιούνται, στον τομέα του Embedded Banking.

Η νέα, καινοτόμος υπηρεσία  Epsilon Pay αποτελεί ένα σύνολο από πρωτοποριακά εργαλεία που προσφέρουν αποτελεσματική, ολοκληρωμένη και εύκολη διαχείριση των εισπράξεων επιχειρήσεων & ελευθέρων επαγγελματιών, την αυτοματοποιημένη  λογιστικοποίησή τους και την διασύνδεση με τους τραπεζικούς λογαριασμούς της μονάδας  μέσα από τα πληροφοριακά συστήματα του Ομίλου Εpsilon Net, αξιοποιώντας τα ψηφιακά εργαλεία διαλειτουργικότητας της Εθνικής Τράπεζας.

Τα βραβεία που κατέκτησε η λύση Epsilon Pay παρέλαβαν από κοινού στελέχη της Εθνικής Τράπεζας και της Epsilon Net και αφορούσαν τις κατηγορίες:

  • Best Corporate Financing Digital Initiative
  • Best Embedded Finance & BaaS Digital Solutions
  • Best Cash Management Digital

Ο κ. Ανδρέας Γριμπέλας, CTO του Ομίλου Epsilon Net, δήλωσε: «Είναι ιδιαίτερα σημαντικό για εμάς και την Εθνική Τράπεζα το γεγονός ότι η συνεργασία μας επιστεγάζεται σήμερα με τρεις κορυφαίες διακρίσεις στα Digital Finance Awards, επιβραβεύοντας την καινοτόμο προσέγγισή μας στον τομέα του Embedded Banking. Συγχαρητήρια και στις δύο ομάδες για την αδιάκοπη προσπάθειά τους, την άριστη τεχνογνωσία τους και το καινοτόμο αποτέλεσμα που έφεραν με το Epsilon Pay».

Παράλληλα, ο κ. Γεώργιος Μαρίνος Assistant General Manager Innovation & Digital Partnerships της Εθνικής Τράπεζας ανέφερε: «Είναι πραγματικά ξεχωριστή τιμή για όλους εμάς στην Εθνική Τράπεζα να επιβραβεύεται τόσο η νέα καινοτόμος λύση Epsilon Pay, που πρόσφατα  κυκλοφόρησε στην ελληνική αγορά με μεγάλη επιτυχία, όσο και η στρατηγική μας συνεργασία με τον Όμιλο Epsilon Net. Στόχος μας είναι να εξελισσόμαστε συνεχώς, προσφέροντας καινοτόμες υπηρεσίες στους πελάτες μας και στην ελληνική επιχειρηματική κοινότητα. Συγχαρητήρια σε όλους».

Continue Reading

Επιχειρηματικότητα

Προσεγγίζοντας Στόχους με Αποφασιστικότητα

Στο σύγχρονο και πολύπλοκο οικονομικό περιβάλλον όπου ζούμε, τα εφόδια που απαιτούνται και με τα οποία πρέπει να είναι οπλισμένα τα νέα στελέχη των επιχειρήσεων είναι οι γνώσεις και οι δεξιότητες.

Σε μια διαρκώς μεταβαλλόμενη και παγκοσμιοποιημένη αγορά, λοιπόν, η συνεχής επιμόρφωση είναι αναγκαία, εάν θέλουμε να έχουμε ανταγωνιστικές ελληνικές επιχειρήσεις. Οι Έλληνες, πέραν του πολυποίκιλου μεσογειακού ταμπεραμέντου, διαθέτουν την ιδιαίτερη ικανότητα ταχείας προσαρμογής στο φυσικό περιβάλλον και μεγάλης ευελιξίας στο ανθρώπινο περιβάλλον. Αυτό αποδεικνύεται, όταν εργάζονται στο εξωτερικό, όπου αναδεικνύουν το ιδιαίτερο ταλέντο τους, ενώ είναι αποδοτικοί και αποτελεσματικοί.

Σήμερα είναι προφανές ότι η πανεπιστημιακή ακαδημαϊκή εκπαίδευσή δεν είναι αρκετή για τη δημιουργία ολοκληρωμένων στελεχών ικανών για την κάλυψη εξειδικευμένων θέσεων στις επιχειρήσεις, σύμφωνα πάντα με τους νόμους της αγοράς και του ανταγωνισμού.

Οι ικανότητες

Ένα είναι βέβαιο, ότι οι διοικούντες, για να είναι οι ίδιοι αλλά και οι επιχειρήσεις τους ανταγωνιστικοί, θα πρέπει να διαθέτουν πρώτα από όλα τις εξής ικανότητες ή δέξιοτεχνίες:

  1. να έχουν όραμα για την επιχείρηση, το οποίο θα μεταφέρουν σε όλους τους εργαζόμενους,
  2. να έχουν έμπνευση και να είναι διορατικοί,
  3. να είναι οι ίδιοι ευέλικτοι και να διαθέτουν συνθετική αλλά και αναλυτική σκέψη, για να μπορούν να προσαρμόζονται στις κοινωνικοοικονομικές αλλαγές,
  4. να δημιουργούν σωστό κλίμα στην επιχείρηση, έτσι ώστε το εργασιακό περιβάλλον να συμβάλλει θετικά στην απόδοση των εργαζομένων,
  5. να αξιοποιούν ευέλικτα τις ικανότητες των εργαζομένων,
  6. να δημιουργούν τις προϋποθέσεις για την ομαδική συμμετοχή των εργαζομένων στην επίτευξη των στόχων της εταιρίας,
  7. να ενθαρρύνουν τους εργαζόμενους στην ανάληψη πρωτοβουλιών,
  8. να συντελούν στην ανάπτυξη των ικανοτήτων και των δεξιοτήτων των εργαζομένων με τη συνεχή επιμόρφωση, εάν κι εφόσον, βέβαια, και οι ίδιοι επενδύουν στη διά βίου μάθηση.

Πέρα, όμως, από τη λογική, τη γνώση και τις δεξιοτεχνίες, υπάρχει κι ένας άλλος παράγοντας που ρυθμίζει επιτυχώς το ισοζύγιο των σχέσεων και των αποτελεσμάτων μέσα σε μια επιχείρηση κι αυτός είναι η διαχείριση του συναισθήματος.

Συναισθηματική νοημοσύνη

O Daniel Goleman,στο βιβλίο του «Η συναισθηματική νοημοσύνη στον χώρο εργασίας», ομιλεί για τη συναισθηματική ικανότητα ως την πρώτη προτεραιότητα στον εργασιακό χώρο για την αύξηση της αποδοτικότητας, τη δημιουργία καλού εργασιακού κλίματος,την καλή κοινωνική εικόνα της εταιρίας και την επίτευξη οικονομικού αποτελέσματος. Η συναισθηματική νοημοσύνη βασίζεται στην εύρεση, την αναγνώριση, τη δέσμευση και την αξιοποίηση συναισθημάτων που κοχλάζουν προ των πυλών του συνειδητού και όπισθεν του μη συνειδητού, αντίστοιχα.

Είναι δεδομένο, όμως, ότι η ανάπτυξη της συναισθηματικής νοημοσύνης των στελεχών, παράλληλα με τη όποια εκπαίδευση των επιχειρηματιών, θα πρέπει να συμβαδίζει με την ανάπτυξη της συναισθηματικής νοημοσύνης ολόκληρης της επιχείρησης, για να υπάρχει ολοκληρωμένο αποτέλεσμα.
Παλαιότερα, υποστηρίζαμε ότι οι δημόσιες σχέσεις της επιχείρησης και η δημιουργία εταιρικής κοινωνικής εικόνας βοηθούν στη σύσφιξη των σχέσεων και στη δημιουργία αποδεκτού εργασιακού κλίματος.

Σήμερα αυτό δεν είναι πλέον αρκετό και είναι ισχυρότατα αποδεκτό, κατά την τελευταία τουλάχιστον δεκαετία, ότι η σημασία του συναισθήματος στη διαδικασία λήψης αποφάσεων είναι καθοριστική και παίζει σημαντικότατο ρόλο στην ανάδειξη των ηγετικών ικανοτήτων των διοικούντων αλλά και όσων λαμβάνουν πρωτοβουλίες σε καθημερινή βάση μέσα από τις αρμοδιότητες που τους αναθέτουν

Η συναισθηματική νοημοσύνη αποτελεί τη σύζευξη των προσωπικών ικανοτήτων, όπως η αυτεπίγνωση, ο αυτοέλεγχος, η αυτοκριτική και η αυτοδιαχείριση, και των κοινωνικών ικανοτήτων, όπως η κοινωνικότητα, η διαχείριση των σχέσεων, η εξωστρέφεια και η κοινωνική αντίληψη γενικότερα. Αν κάποτε θεωρούσαμε ότι ικανός ηγέτης ήταν εκείνος που είχε υψηλό δείκτη ευφυΐας, σήμερα η ύπαρξη του συναισθήματος (EQ) παίζει καθοριστικό ρόλο στην ανάδειξη των ηγετικών του ικανοτήτων.

Το συναίσθημα

Πώς μπορούμε να εφαρμόσουμε στην πράξη τη θεωρία της συναισθηματικής νοημοσύνης και να στριμώξουμε το συναίσθημα εκεί όπου το απορρίπτει η λογική;

Πρώτον, με τη δημιουργία φανταστικών εργασιακών χώρων και εργασιακού περιβάλλοντος, που θα ξεπερνά τις προσδοκίες των εργαζομένων, δίνοντας προτεραιότητα στις ανθρώπινες αξίες και ανάγκες και έμμεσα προσδοκώντας την ανταπόδοση.
Δεύτερον, δημιουργώντας και σχεδιάζοντας εκπαιδευτικά προγράμματα τα οποία να εστιάζονται στην καλλιέργεια και ανάπτυξη της συναισθηματικής νοημοσύνης των στελεχών στον εργασιακό τους χώρο.


Άρθρο αρχείου

Ρούλα Κωτούδη

Continue Reading

Επιχειρηματικότητα

Δυνατό «χαρτί» η επικοινωνία

Οι περισσότεροι από εμάς θεωρούμε ότι είμαστε εξαίρετοι και ικανότατοι στον τρόπο με τον οποίο επικοινωνούμε με τους άλλους κατά τη διάρκεια των συναλλαγών μας στις επαγγελματικές ή κοινωνικές επαφές μας. Επειδή γνωρίζουμε καλά αυτά τα οποία θέλουμε να μεταβιβάσουμε στους άλλους θεωρούμε σχεδόν βέβαιο ότι όπως κι αν τα εκφράσουμε θα είναι πλήρως κατανοητά από την άλλη πλευρά.

Το θέμα δεν είναι απλώς να κατορθώνουμε να μας ακούνε οι άνθρωποι, αλλά να μάς καταλαβαίνουν και να κάνουν αυτά που τους ζητάμε να κάνουν. Κι εμείς, όμως, πρέπει να έχουμε την ικανότητα να τους ακούμε και να τους παρατηρούμε προσεκτικά.

Έλλειψη ικανότητας

Η έλλειψη αυτής της ικανότητας προκαλεί πολλές αποτυχίες κυρίως στους κατέχοντες εξουσία μικρή ή μεγάλη, επειδή πιστεύουν ότι τα μόνα πράγματα που έχουν σημασία είναι τα γεγονότα της λειτουργίας της επιχείρησης, και όχι το συναίσθημα του άλλου.
Αυτό το γεγονός μακροπρόθεσμα θα δημιουργήσει πρόβλημα, αφενός μεν από την απάθεια και την αδιαφορία των υπαλλήλων, αφετέρου από την άγνοια των διοικούντων να αντιληφθούν ότι το κυριότερο πρόβλημα έχει να κάνει με την επικοινωνία και όχι με τη λειτουργική διαδικασία της επιχείρησης.

Πολυάριθμες έρευνες έχουν δείξει, όπως αναφέρεται από τους Ralph Nickels και Leonard Steven’ στο βιβλίο τους, τα εξής:

«Οι περισσότεροι άνθρωποι είναι κακοί ακροατές, επειδή σκέπτονται ταχύτερα από,τι μιλάνε κι αυτό επειδή ο εγκέφαλος δε λειτουργεί αποκλειστικά για τη γλώσσα. Οι σκέψεις και οι ιδέες περνούν από τον εγκέφαλο με ταχύτητα τρεις έως τέσσερις φορές μεγαλύτερη από τη μέση ταχύτητα του λόγου. Και καθώς δεν υπάρχει γνωστός τρόπος με τον οποίο να επιβραδύνουμε την διαδικασία της σκέψης, συνεχίζουμε να σκεπτόμαστε με μεγάλη ταχύτητα, ενώ τα λόγια φτάνουν σε μας με μικρή ταχύτητα». Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα κακό χρονικό συντονισμό μεταξύ του ακούω – βλέπω, ομιλώ – κινούμαι και παρατηρώ, τα οποία όταν είναι όλα μαζί σε αρμονία αποτελούν τη μέθεξη του επικοινωνώ.

Χρησιμοποιώντας, λοιπόν, τα σωστά κανάλια επικοινωνίας και διακρίνοντας τις λεπτές αποχρώσεις και ισορροπίες που υπάρχουν ανάμεσα στις διάφορες μορφές επικοινωνίας, μπορείτε να επωφεληθείτε από τις ευκαιρίες που σας παρέχονται και να κερδίσετε τα μέγιστα, παρατηρώντας απλά και προσεκτικά τις κινήσεις του άλλου. Ένα είναι βέβαιο, ότι με αυτόν τον τρόπο εκπαιδεύεστε ώστε να μην προδίδεστε στους απέναντι, επειδή από άγνοια δεν ελέγχετε το σώμα σας ή τη φωνή σας.

Στις επόμενες σειρές δίνονται αρκετές χαρακτηριστικές στάσεις με την ερμηνεία τους.

Στάση σώματος

Να κρατάτε το σώμα σας ευθυτενές.
Να βαδίζετε με αυτοπεποίθηση και με το κεφάλι ψηλά.
Να στέκεστε ισορροπημένα, είναι δείγμα αυτοπεποίθησης.
Όταν κάποιος σας μιλάει δείξτε ότι τον ακούτε κοιτάζοντάς τον. Με αυτόν τον τρόπο δείχνετε ότι τον προσέχετε.
Μη στέκεστε αδιάφορα και μη γυρνάτε την πλάτη σας.

Οπτική επαφή

Τα μάτια μεταφέρουν μηνύματα με τον πιο εύγλωττο τρόπο.
Μην αποφεύγετε την οπτική επαφή, αλλά ούτε και να κοιτάζετε επίμονα τον άλλον στα μάτια. Ένα ευθύ βλέμμα φανερώνει αυτοπεποίθηση. Για να δείξετε σε κάποιον ότι πραγματικά προσέχετε αυτά που λέει, πρέπει να τον κοιτάτε την ώρα που μιλάει.

Φωνή

Μερικές φορές, όταν είστε πολύ ανήσυχοι, ο τόνος της φωνής σας είναι υψηλός. Αυτό μπορεί να συμβεί όταν αρχίζετε να γίνεστε αποφασιστικοί. Η σωστή αναπνοή και η χαλάρωση βοηθούν στη διατήρηση του κατάλληλου τόνου φωνής. Είναι πολύ σημαντικό να μιλάτε σταθερά, αργά, με μία μέτρια ένταση στη φωνή. Μην κλαψουρίζετε και μη σαρκάζεστε.

Στόμα και σαγόνια

Οι μύες του στόματος πρέπει να είναι χαλαροί. Τα σφιγμένα σαγόνια ή χείλη προδίδουν επιθετικότητα. Μη χαμογελάτε απολογητικά, για να «ηρεμήσουν τα πνεύματα». Μη ξεχνάτε να παίρνετε βαθιά ανάσα και, όπως είπε ο Φρόιντ: «Το υποσυνείδητο ενός ανθρώπου μπορεί να επικοινωνήσει με το υποσυνείδητο ενός άλλου, χωρίς να περάσει από το συνειδητό».


Άρθρο αρχείου

Ρούλα Κωτούδη

Continue Reading

Trending