Connect with us

Επιχειρηματικότητα

Νέα έρευνα του ομίλου ManpowerGroup: Ποιους δείκτες εκπροσώπησης φύλων και διαφορετικότητας καταγράφουν οι Έλληνες εργοδότες.

Τι αναζητούν οι γυναίκες από την εργασία τους παγκοσμίως

Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα της Γυναίκας που αφιερώνεται ολόκληρο τον μήνα, τα Ηνωμένα Έθνη, με το μήνυμα #BreaktheBias, μας καλούν να «σπάσουμε» τα στερεότυπα και τις προκαταλήψεις. Ποιες είναι, όμως, οι δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι γυναίκες στην εργασία τους και τι κάνουν οι εργοδότες για να τις στηρίξουν; Ποιος είναι ο ρόλος της διαφορετικότητας και τι πρόοδο σημειώνουν οι εταιρείες προς αυτή την κατεύθυνση; 

Η τελευταία έρευνα της ManpowerGroup εξετάζει τους δείκτες που καταγράφουν οι Ελληνικές εταιρείες αναφορικά με την ισότητα των φύλων και την εκπροσώπηση της διαφορετικότητας καθώς και τι αναζητούν οι γυναίκες στην εργασία τους. Στόχος της έρευνας είναι να βοηθήσει τους εργοδότες να κατανοήσουν τις σημερινές τάσεις και προκλήσεις προκειμένου να είναι σε θέση να τις υποστηρίξουν.

Οι περισσότερες Ελληνικές εταιρείες μετρούν την ισότητα των φύλων. Ωστόσο, πολύ λίγες εξετάζουν τη μεγάλη εικόνα – γυναίκες στην ηγεσία, γυναίκες σε διαφορετικούς ρόλους, ισότητα αμοιβών και άλλα​

Συγκεκριμένα, σε δείγμα 515 Ελλήνων εργοδοτών, το 89% των εταιρειών μετράει ως δείκτη την ισότητα των φύλων. ​Ωστόσο, μόνο το 19% των εταιρειών μετράει τον αριθμό των γυναικών που λαμβάνουν ανώτερους ηγετικούς ρόλους ή διευθυντικές θέσεις​ ενώ μόνο 1 στις 5 εταιρείες μετρά τον αριθμό των γυναικών από διαφορετικά περιβάλλοντα σε ηγετικές θέσεις​. Το 11% δεν μετρά καθόλου δείκτες εκπροσώπησης φύλου ούτε έχει θέσει στόχους​. Αξίζει να σημειωθεί ότι οι κλάδοι που είναι πιο πιθανό να μετρήσουν ή να θέσουν στόχους είναι: Οικονομικών, Μη κερδοσκοπικοί οργανισμοί, Εμπόριο, ενώ οι κλάδοι που είναι λιγότερο πιθανό να μετρήσουν ή να θέσουν στόχους είναι: η Βιομηχανία/Παραγωγή, το Δημόσιο και ο Τουρισμός.​ Περισσότεροι από το 90% των οργανισμών που θέτουν στόχους δηλώνουν ότι, κατά κάποιον τρόπο, είναι υπόλογοι για τους στόχους αυτούς: είτε μέσω αναφοράς στο διοικητικό συμβούλιο (25%), είτε στους εργαζόμενους (24%), είτε στους μετόχους (24%). Για περισσότερα στοιχεία, μπορείτε να κατεβάσετε το σχετικό Infographic. 

Επαναπροσδιορισμός της εργασίας – ευελιξία, παροχή επιλογών και αίσθηση σκοπού

Η παγκόσμια έρευνά «Τι αναζητούν οι γυναίκες από την εργασία», η οποία διεξήχθη σε 5.043 εργαζομένους σε πέντε χώρες (ΗΠΑ, Ηνωμένο Βασίλειο, Αυστραλία, Γαλλία και Ιταλία) αποκαλύπτει ότι τόσο οι γυναίκες όσο και οι άνδρες αναζητούν ευελιξία, δίκαιες αμοιβές και περισσότερη αυτονομία. Επιπλέον, πολλοί εργαζόμενοι φαίνεται πως εστιάζουν στις αξίες, την ύπαρξη ηγετών που διακρίνονται από ενσυναίσθηση και στην κουλτούρα εμπιστοσύνης. Η δυνατότητα επιλογής ευέλικτων ωραρίων έναρξης/ λήξης της εργασίας, η ύπαρξη ενός υβριδικού μοντέλου εργασίας, οι άδειες μετ’ αποδοχών και η υποστήριξη της ψυχικής υγείας αποτελούν σημαντικούς παράγοντες για τις εργαζόμενες. Όσον αφορά στην ευελιξία, το 65% των εργαζομένων θα προτιμούσε μια συμπιεσμένη τετραήμερη εβδομάδα για να εργάζεται​. Το 19% θα προτιμούσε να επιλέξει από τις 7 ημέρες –  και να ολοκληρώσει την εργασία του τις ημέρες / ώρες που του ταιριάζουν, ενώ 1 στις 5 γυναίκες θα ήθελε να εργαστεί τέσσερις ημέρες, σε σύγκριση με το ποσοστό 16% των ανδρών​.

Για περισσότερα στοιχεία, μπορείτε να κατεβάσετε το σχετικό Infographic.

Πως μπορούν οι εργοδότες να στηρίξουν τις γυναίκες

Οι εργοδότες οφείλουν να στηρίξουν τις γυναίκες τόσο σε προσωπικό όσο και σε επαγγελματικό επίπεδο. Πιο συγκεκριμένα, οι οργανισμοί πρέπει να βοηθήσουν τις γυναίκες  να αναπτύξουν τόσο τεχνικές όσο και κοινωνικές δεξιότητες, να αναλάβουν ηγετικούς ρόλους και να διαμορφώσουν μία κουλτούρα εμπιστοσύνης και συμπερίληψης. Ιδιαίτερη προσοχή πρέπει να δοθεί στην εξισορρόπηση των εργασιακών και προσωπικών υποχρεώσεων, στην ύπαρξη υποστηρικτικών ομάδων και ευκαιριών ανάπτυξης.

Οι εταιρείες οφείλουν να αναλάβουν τις ευθύνες τους

Η πανδημία αποκάλυψε ότι υπάρχει περιθώριο προόδου για την προώθηση της ισότητας των φύλων στην εργασία, κάτι που επιβεβαιώνεται και από τα ευρήματά μας. Συγκεκριμένα, αξίζει να αναφερθεί ότι το 14% των εργοδοτών παγκοσμίως δεν καταγράφουν καθόλου δείκτες εκπροσώπησης φύλου, ούτε έχουν θέσει ανάλογους μελλοντικούς στόχους. Παρόλο που οι ανισότητες προϋπήρχαν της πανδημίας, οι εργαζόμενοι φαίνεται να θέτουν πλέον τα όριά τους με μεγαλύτερη αποφασιστικότητα. 

Σχετικά με τη ManpowerGroup™

Η ManpowerGroup®, η κορυφαία διεθνώς εταιρία παροχής λύσεων ανθρώπινου δυναμικού, βοηθά τους οργανισμούς να εξελίσσονται και να ξεχωρίζουν σε έναν κόσμο που αλλάζει γρήγορα παρέχοντας υπηρεσίες όπως η εύρεση, η αξιολόγηση, η ανάπτυξη και η διαχείριση ταλέντων. Αναπτύσσουμε καινοτόμες λύσεις για εκατοντάδες χιλιάδες οργανισμούς κάθε χρόνο, παρέχοντάς τους εξειδικευμένα ταλέντα, ενώ, παράλληλα, βρίσκουμε ουσιαστικές θέσεις εργασίας για εκατομμύρια ανθρώπους από ένα ευρύ φάσμα κλάδων και δεξιοτήτων. Η εξειδικευμένη οικογένεια των “brands” μας – Manpower®, Experis® και Talent Solutions® – δημιουργεί ουσιώδη αξία για τους υποψηφίους και πελάτες σε 80 χώρες εδώ και 70 χρόνια. Είμαστε αναγνωρισμένοι για την εταιρική μας ποικιλομορφία – ως μια από τις καλύτερες εταιρίες που δίνουν έμφαση στις γυναίκες, αλλά και στην ενσωμάτωση, στην ισότητα και την αναπηρία. Το 2022 η ManpowerGroup αναγνωρίστηκε για δέκα τρίτη φορά ως μία από τις πλέον Ηθικές Εταιρίες στον Κόσμο – “World’s Most Ethical Companies”, επιβεβαιώνοντας τη θέση της ως την πιο αξιόπιστη και αξιόλογη εταιρία στον κλάδο.

Ο όμιλος ManpowerGroup στην Ελλάδα 

Στην Ελλάδα, ο όμιλος ManpowerGroup ιδρύθηκε το 1998. Μέσα από το δίκτυο 2 υποκαταστημάτων στην Αττική και Θεσσαλονίκη εντοπίζουμε, αξιολογούμε, αναπτύσσουμε και διαχειριζόμαστε ταλέντα σε όλο το φάσμα βασικών κλάδων της οικονομίας. Πιστοποιημένη σύμφωνα με το διεθνές πρότυπο ποιότητας ISO 9001:2015, στους τομείς εύρεσης και επιλογής προσωπικού καθώς και υπηρεσιών προσωρινής απασχόλησης σε όλο το δίκτυο των υποκαταστημάτων της. Ενώ, το 2020 η ManpowerGroup Ελλάδας απέκτησε την πιστοποίηση Great Place to Work® που υπογραμμίζει το επίπεδο του ομαδικού πνεύματος, της αξιοπιστίας και του σεβασμού που κυριαρχούν στον οργανισμό μας.

Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τη ManpowerGroup Ελλάδας επισκεφθείτε τις ιστοσελίδες μας.

Για εταιρείες: www.manpowergroup.gr  

Για υποψήφιους: www.manpower.gr 

Επιχειρηματικότητα

tax alert / Λύσεις μισθωτηρίων συμβολαίων / Επικαιροποίηση μεταβολών
στο έντυπο Ε9

Λύσεις μισθωτηρίων συμβολαίων

Το θέμα αφορά: Κατά βάση, τους ιδιοκτήτες που εκμισθώνουν ακίνητά τους

Η σχετική απόφαση της ΑΑΔΕ: Πρόκειται για την Α.1018/2023 (όπως αυτή τροποποιεί την ΠΟΛ.1162/2018)

Η ουσία της διάταξης, καθώς και σημαντικές παρατηρήσεις για τις μισθώσεις:

Μέχρι και την 31/3/23, μπορούν να δηλωθούν χωρίς πρόστιμο όλες οι λύσεις μισθώσεων που πραγματοποιήθηκαν έως και την 31/12/22.

Πλέον η δήλωση λύσης κάθε είδους ανενεργής μίσθωσης είναι υποχρεωτική, και θεσμοθετήθηκε ώστε η ΑΑΔΕ να έχει πλήρη εικόνα των μισθώσεων (ώστε να μπορεί να προβεί και σε προσυμπλήρωση του εντύπου Ε2). Αν τυχόν δεν δηλωθεί μια λύση μίσθωσης, αυτό θεωρητικά για την ΑΑΔΕ συνεπάγεται ότι η συμφωνία της εκάστοτε μίσθωσης είναι σε ισχύ, κάτι που ενδέχεται να έχει ως συνέπεια μελλοντικά, την επιβολή προστίμων.

Στη σχετική εφαρμογή του συστήματος Taxis, τα μισθωτήρια συμβόλαια που λογίζεται ότι βρίσκονται σε ισχύ, απεικονίζονται σε κίτρινο πλαίσιο. 

Επικαιροποίηση εντύπου Ε9 με τις γενόμενες τροποποιήσεις εντός του ‘22

Αναφορικά τώρα, με τις γενόμενες τροποποιήσεις που πραγματοποιήθηκαν εντός του 2022 και αφορούν την ακίνητη περιουσία (και μετά την παράταση που ανακοινώθηκε προ δεκαημέρου), ως νέα καταληκτική ημερομηνία ορίστηκε η 12η Απριλίου. Η συγκεκριμένη απόφαση (που περιλαμβάνεται στο κείμενο της σχετικής Α.1033/23), αφορά βέβαια όλους τους φορολογούμενους που κατά τη διάρκεια της προηγούμενης χρονιάς πραγματοποίησαν κάποια αγορά ή πώληση ή γενικότερα είχαν την οποιαδήποτε διαφοροποίηση σε εμπράγματα δικαιώματα επί ακινήτων.

Η ορθότητα αυτής της διαδικασίας κρίνεται σημαντική, καθώς βάσει της διαμορφωθείσας εικόνας του περιουσιολογίου, θα εκδοθούν τα εκκαθαριστικά ΕΝΦΙΑ του ’23. 

Παναγιώτης Τσένος

Φοροτεχνικός σύμβουλος επιχειρήσεων 

[email protected]

www.tsenos.gr 

Continue Reading

Επιχειρηματικότητα

Μία νέα συνεργασία με την Hatzi Filax Group για το μέλλον των φοιτητών του Χαροκόπειου Πανεπιστημίου!

Το Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο, επιβεβαιώνοντας την σύγχρονη αντίληψή του, σε  συνεργασία με την Hatzi Filax Group, εταιρεία Reskilling και Upskilling, προχώρησε στην  ένταξη της πλατφόρμας ασύγχρονων συνεντεύξεων και επαγγελματικής  επικοινωνίας Willo στα εκπαιδευτικά προγράμματα του Πανεπιστημίου. 

Η Willo χρησιμοποιείται από επαγγελματικούς φορείς σε περισσότερες από 135 χώρες και  αποτελεί ένα σημαντικό εργαλείο προετοιμασίας φοιτητών για τις απαιτήσεις του  σύγχρονου εταιρικού κόσμου. Με τη χρήση της Willo, το Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο εγγυάται τεχνολογική πρωτοπορία στους φοιτητές του, δίνοντάς τους την ευκαιρία να  πραγματοποιήσουν διαδικασίες επαγγελματικών συνεντεύξεων σε πραγματικές συνθήκες.  Σήμερα, κανένας άλλος εκπαιδευτικός φορέας δεν παρέχει αυτού του είδους την βιωματική  εμπειρία και τεχνογνωσία. 

Η κα Σοφία Σκευοφύλακα, Co-Founder και CCO της Hatzi Filax Group, υπεύθυνη για το  project, δήλωσε «Μας γεμίζει ιδιαίτερη χαρά να βλέπουμε τέτοιες πρωτοβουλίες να  πραγματοποιούνται στη χώρα μας, καθώς δείχνουν το ενδιαφέρον και τη σημασία προς  τη γενιά των επαγγελματιών του αύριο, όχι μόνο στη χώρα μας αλλά και στον κόσμο.  Μαζί με το Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο θέλουμε να βεβαιωθούμε ότι οι φοιτητές στην  Ελλάδα δε θα υστερούν σε ευκαιρίες ή εμπειρίες σε σχέση με φοιτητές του εξωτερικού». 

Ο κος Γεώργιος Μαλινδρέτος, Αντιπρύτανης Διοίκησης και Φοιτητικής Μέριμνας στo Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο, και Aναπληρωτής Καθηγητής στο Τμήμα Οικονομίας &  Βιώσιμης Ανάπτυξης δήλωσε ότι: «Τα Πανεπιστήμια οφείλουν συνεχώς να  εκσυγχρονίζονται υιοθετώντας πρακτικές και νέες τεχνολογίες, ευθυγραμμισμένες στις  σύγχρονες επιταγές της εξωστρέφειας και ψηφιοποίησης των καθημερινών διαδικασιών. To Πανεπιστήμιο μας και πιο συγκεκριμένα το Γραφείο Σταδιοδρομίας του, ενέταξε την  πρωτοποριακή αυτή πλατφόρμα στις υπηρεσίες που παρέχει στους σπουδαστές του, με  σκοπό την ενίσχυση των εμπειριών των φοιτητών με σύγχρονα εργαλεία επικοινωνίας και συνεντεύξεων, στο πλαίσιο της προετοιμασία τους για την αγορά εργασίας, που  αποτελεί βασικό μας καθήκον! ». 

Continue Reading

Επιχειρηματικότητα

Εξαγορά της αλυσίδας Katerina’s Market στη Μεσσηνιακή Μάνη, από την ΑΝΕΔΗΚ ΚΡΗΤΙΚΟΣ

H ΑΝΕΔΗΚ ΚΡΗΤΙΚΟΣ, μένοντας πιστή στο όραμά της να προσφέρει σε όλο και
περισσότερες γειτονιές της Ελλάδας πρόσβαση στην ποιότητα, με οικονομία και
υψηλό επίπεδο εξυπηρέτησης, συνεχίζει να επεκτείνει το δίκτυό της με την
εξαγορά των supermarket Katerina’s Market. Πρόκειται για μία ενέργεια που
σηματοδοτεί την είσοδο του δικτύου των supermarket ΚΡΗΤΙΚΟΣ στη
Μεσσηνιακή Μάνη, μέσω μίας τοπικής, επώνυμης αλυσίδας με ιδιαίτερα
επιτυχημένη παρουσία στην περιοχή, πολυετή και εδραιωμένη σχέση
εμπιστοσύνης με τους καταναλωτές της. Η εξαγορά περιλαμβάνει την
απόκτηση τεσσάρων εταιρικών καταστημάτων, σε Καλαμάτα, Στούπα, Άγιο
Νικόλαο και Κάμπο.
Η εξέλιξη αυτή εντάσσεται στο πλαίσιο της στρατηγικής ανάπτυξης της εταιρείας, η
οποία έχει ως στόχο την παρουσία της ΑΝΕΔΗΚ ΚΡΗΤΙΚΟΣ σε ακόμα περισσότερες
γωνιές της Ελλάδας. Στηρίζοντας ουσιαστικά, με αυτόν τον τρόπο, την τοπική αγορά,
τους τοπικούς παραγωγούς και τις τοπικές κοινωνίες και υπηρετώντας έμπρακτα σε
όλα τα επίπεδα την υπόσχεση «κάθε μέρα δίπλα σας».

Continue Reading

Trending