Connect with us

Φορολογικά

Τι πρέπει να ξέρουμε για την αποπληρωμή των ενοικίων;

 Υποχρεωτικά μέσω τραπεζικού συστήματος η εξόφληση των ενοικίων για τις επιχειρήσεις

Από τις αρχές του τρέχοντος έτους, έχει ήδη τεθεί σε εφαρμογή μια διάταξη που ελλοχεύει συγκεκριμένους κινδύνους απόρριψης δαπανών για τις επιχειρήσεις. Το θέμα αφορά τη μέθοδο αποπληρωμής των ενοικίων από εταιρίες και επιτηδευματίες και βέβαια άπτεται των διατάξεων της φορολογίας εισοδήματος και ειδικότερα τις εκπιπτόμενες ή μη δαπάνες τους.

  • Αρχικά, και για να μη δημιουργούνται παρερμηνείες επί του θέματος, να ξεκινήσουμε με μια απαραίτητη διευκρίνιση. Το ζήτημα αφορά μόνο επιχειρήσεις και όχι φυσικά πρόσωπα-ιδιώτες. Κρίνουμε αναγκαία αυτήν την επισήμανση, καθώς σε πρώτη φάση υπήρξαν δημοσιεύματα που γενίκευαν τη σχετική διάταξη, θεωρώντας ότι καταλαμβάνει το σύνολο των ιδιοκτητών και ενοικιαστών, ανεξαρτήτως ιδιότητας. Συνεπώς, στις περιπτώσεις μισθώσεων όπου και τα δύο αντισυμβαλλόμενα πρόσωπα είναι ιδιώτες, μπορεί κανονικά να συνεχιστεί η αποπληρωμή των μισθωμάτων με χρήση μετρητών.
  • Εκ των πραγμάτων επίσης, δεν αφορά επιχειρήσεις που ιδιοχρησιμοποιούν κάποιο ακίνητό τους. Παρά μόνο εκείνες που μισθώνουν ακίνητα τρίτων, οπότε και πληρώνουν το συμφωνηθέν ενοίκιο. Απαιτείται επίσης, ιδιαίτερη προσοχή επίσης στο εξής. Στα ενοίκια δεν υφίσταται το όριο των 500 €, όπως αυτό αφορά την εξόφληση των τιμολογίων. Ανεξαρτήτως αξίας λοιπόν, η εξόφληση πρέπει να γίνεται με τη χρήση ηλεκτρονικού μέσου πληρωμής.
  • Για να εκπέσει ως έξοδο από τα βιβλία της επιχείρησης, θα πρέπει η αποπληρωμή να γίνει υποχρεωτικά μέσω τραπεζικού συστήματος. Αποδεκτές μέθοδοι είναι η ηλεκτρονική μεταφορά χρημάτων μέσω e-banking, η κατάθεση σε Τράπεζα ή στα ΕΛΤΑ, η χρέωση πιστωτικών καρτών καθώς και η έκδοση τραπεζικών ή ταχυδρομικών επιταγών.
  • Πιθανή μη τήρηση των παραπάνω δεν δημιουργεί κανένα ζήτημα στον εκμισθωτή, ο οποίος ούτως ή άλλως θα δηλώσει το εισόδημα που προκύπτει και θα φορολογηθεί γι’ αυτό βάσει της ισχύουσας κλίμακας.  Το πρόβλημα σε περίπτωση που δεν τηρηθούν τα προβλεπόμενα, το αντιμετωπίζει η μισθώτρια επιχείρηση, της οποίας η συγκεκριμένη, πραγματοποιηθείσα δαπάνη δεν εκπίπτει από τα λογιστικά της βιβλία. Να τονίσουμε ότι η συγκεκριμένη διάταξη ήδη, από 1/1/2020 βρίσκεται σε ισχύ. 
  • Στα πλαίσια της αρτιότερης οργάνωσης, και για να μην προκαλούνται παρερμηνείες που ενδέχεται να προκαλέσουν ζήτημα σε περίπτωση πιθανού μελλοντικού ελέγχου, προτείνουμε στην κάθε αποπληρωμή μέσω τραπεζικού συστήματος να φαίνεται ξεκάθαρα στην αιτιολογία η περίοδος μίσθωσης που αφορά. Ειδικά όταν οι καταθέσεις δεν πραγματοποιούνται σε τακτά χρονικά διαστήματα ή γίνονται τμηματικές αποπληρωμές, κάτι τέτοιο θεωρούμε ότι αποκτά ακόμα μεγαλύτερη σημασία. 
  • Αναφορικά με τις μισθώσεις τύπου Airbnb, αυτές αποτελούν μια ξεχωριστή κατηγορία. Πρόκειται για βραχυχρόνιες μισθώσεις στα πλαίσια της οικονομίας διαμοιρασμού, για τις οποίες καθώς μεσολαβεί η εκάστοτε ηλεκτρονική πλατφόρμα, θεωρείται ως δεδομένο ότι η εξόφληση του μισθώματος θα πραγματοποιηθεί μέσω τραπεζικού λογαριασμού.

Παναγιώτης Τσένος

Φοροτεχνικός σύμβουλος επιχειρήσεων / συγγραφέας φορολογικών & οικονομικών μελετών

tsenos.gr 

Επιχειρηματικότητα

Πώς έχουν επαναπροσδιοριστεί οι χρόνοι διαβίβασης στην πλατφόρμα myData, μετά και την ψήφιση της Α.1090/22

Η υποχρεωτική εφαρμογή της ηλεκτρονικής τιμολόγησης, και παράλληλα των ηλεκτρονικών βιβλίων, ήρθε να ταράξει τα ούτως ή άλλως καθόλου ήρεμα νερά της ελληνικής φορολογίας. Και κατ’ επέκταση ολόκληρης της οικονομίας της χώρας μας, καθώς εκ των πραγμάτων επιδρά άμεσα στην καθημερινότητα των επιχειρήσεων.

Η μετάβαση σε όλο αυτό νέο καθεστώς, όχι απλά δεν είναι εύκολη, αλλά αποδεικνύεται και για την ίδια την ΑΑΔΕ, εξαιρετικά δυσχερής. Έχουμε λοιπόν ένα ήδη υφιστάμενο νομοθετικό πλέγμα διατάξεων, σημαντική πτυχή του οποίου αποτελούσε έως τώρα η Α.1138, μια απόφαση που θεσμοθετήθηκε αρχές καλοκαιριού του ’21, και έκανε μια πρώτη γενική καταγραφή των δεδομένων που δημιουργεί το myData.

Τώρα, η πρόσφατα θεσμοθετημένη απόφαση Α.1090/22 που ψηφίστηκε τον προηγούμενο μήνα, κρίνεται εξαιρετικά σημαντική, καθώς -μεταξύ άλλων θεμάτων- επανακαθορίζει τους χρόνους διαβίβασης των παραστατικών.  

Και όταν αναφερόμαστε σε επανακαθορισμό, αυτό αφορά σύμπτυξη του χρόνου διαβίβασης σε συγκεκριμένες περιπτώσεις. Αν επιχειρήσουμε να αποκωδικοποιήσουμε σε έναν πίνακα τα επικαιροποιημένα δεδομένα, έτσι όπως αυτά προέκυψαν και με τη συγκεκριμένη εγκύκλιο, θα καταλήξουμε στον παρακάτω πίνακα:

Χονδρικές πωλήσεις / Τιμολόγια
Μέσο ΔιαβίβασηςΧρόνος διαβίβασης
Πάροχος ηλεκτρονικής τιμολόγησηςΠραγματικός χρόνος
e-Timologio ΑΑΔΕΠραγματικός χρόνος
ERP & προγράμματα εμπορικής / λογιστικής διαχείρισηςΕπόμενη μέρα 
Ειδική φόρμα καταχώρησηςΕπόμενη μέρα

Λιανικές πωλήσεις
Μέσο ΔιαβίβασηςΧρόνος διαβίβασης
ΦΗΜΑπό 1′ έως & 24h (βάσει της οριζόμενης παραμετροποίησης από την ΑΑΔΕ)
ERP & προγράμματα εμπορικής / λογιστικής διαχείρισηςΕπόμενη μέρα 
Ειδική φόρμα καταχώρησηςΕπόμενη μέρα 

Το συμπέρασμα που προκύπτει από όλα τα παραπάνω δεδομένα, είναι ότι απώτερος στόχος της ΑΑΔΕ είναι να φτάνει στο myData η πληροφορία για τα έσοδα των επιχειρήσεων το συντομότερο δυνατό.   

Έμμεσα, και περιορίζοντας ασφυκτικά τους χρόνους διαβίβασης, οδηγεί τις επιχειρήσεις που είχαν έως επιλέξει κάποιες πιο ευέλικτες, προσωρινές λύσεις (π.χ. διαβίβαση των δεδομένων τους μέσω των συνεργαζόμενων φοροτεχνικών/λογιστικών γραφείων) να αναζητήσουν τρόπους άμεσης αποστολής των πληροφοριών. 

Ενδεικτικές, λοιπές συμπεριλαμβανόμενες διατάξεις

Πέρα από τα παραπάνω -που καθώς αφορούν τους χρόνους διαβίβασης, κρίνονται και ως οι πιο σημαντικές διατάξεις της Α.1090/22- με τη συγκεκριμένη απόφαση καταγράφονται κάποιοι νέοι ορισμοί ή επαναδιευκρινίζονται κάποιες παράμετροι λειτουργίας του myData:

Η προσθήκη της έννοιας της “Απώλειας διασύνδεσης”: Η οποία και ορίζεται ως «η ανυπαίτια αδυναμία διαβίβασης των δεδομένων στο χρόνο που ορίζεται στην παρούσα απόφαση, ανά τύπο παραστατικού και τρόπου διαβίβασης, λόγω διακοπής είτε της σύνδεσης internet είτε του συστήματος διανομής ηλεκτρικής ενέργειας».

Καθορίζεται επίσης, πώς διαμορφώνεται ο χρόνος διαβίβασης στις περιπτώσεις που υπάρχει απώλεια διασύνδεσης: Καταρχάς, η οντότητα εφόσον της ζητηθεί, θα πρέπει με κάθε πρόσφορο μέσο να αποδεικνύει την απώλεια διασύνδεσης με την ψηφιακή πλατφόρμα myDATA, ενώ τα δεδομένα των εκδιδόμενων λογιστικών στοιχείων θα διαβιβάζονται αμελλητί με την αποκατάσταση της διασύνδεσης, με την ένδειξη «Απώλεια Διασύνδεσης». 

Στην ίδια την επιχείρηση πέφτει και το βάρος της γενικότερης ευθύνης, καθώς -και βάσει των διατάξεων πλέον- οφείλει να λάβει όλα τα απαραίτητα μέτρα για την αποφυγή εκ νέου απώλειας της διασύνδεσης. Επίσης, τονίζεται ότι «σε κάθε περίπτωση, τα δεδομένα διαβιβάζονται το αργότερο εντός δύο (2) ημερών από την καταληκτική ημερομηνία διαβίβασής τους, είτε από το κανάλι διαβίβασης που εκδόθηκαν ή διαβιβάστηκαν αρχικά ανεπιτυχώς είτε από τα προγράμματα διαχείρισης επιχειρήσεων (εμπορικό/ λογιστικό, ERP) είτε από την ειδική φόρμα καταχώρησης εφόσον τηρούνται τα όρια χρήσης της».  

Ποιες επιχειρήσεις δύνανται να χρησιμοποιούν την ειδική φόρμα καταχώρησης για το ‘22

Ως γνωστόν, από τα πέντε διαθέσιμα κανάλια διαβίβασης, ισχύουν συγκεκριμένες προϋποθέσεις χρήσης της ειδικής φόρμας καταχώρησης.  Στην προκειμένη περίπτωση, επικυρώθηκαν και τυπικά τα σημεία εκείνα που λαμβάνονται υπόψη για την τρέχουσα χρήση. Αυτά λοιπόν είναι 1) τα ακαθάριστα έσοδα προσδιορίζονται με βάση τα αριθμητικά δεδομένα της δήλωση φορολογίας εισοδήματος φορολογικού χρήσης ’20, ενώ 2) για τον προσδιορισμό του συνόλου τιμολογίων λαμβάνεται υπόψη το πλήθος των τιμολογίων της υποβληθείσας κατάστασης φορολογικών στοιχείων πελατών έτους ’20. 

Παναγιώτης Τσένος

φοροτεχνικός σύμβουλος επιχειρήσεων / συγγραφέας φορολογικών & οικονομικών μελετών

tsenos.gr 

[email protected] 

Continue Reading

Επιχειρηματικότητα

Θέματα φορολογίας εισοδήματος / Η δυνατότητα υποβολής ξεχωριστών δηλώσεων μεταξύ των συζύγων και οι φορολογικές παράμετροι του θέματος

Μόλις πριν από μερικές μέρες τέθηκε σε λειτουργία η ειδική εφαρμογή της ΑΑΔΕ, για την υποβολή ξεχωριστών δηλώσεων, η οποία και θα είναι ανοικτή έως και τις 28/2, οπότε και λήγει η σχετική προθεσμία. 

  • Να διευκρινίσουμε καταρχάς, ότι η συγκεκριμένη πλατφόρμα δεν αφορά πιθανές περιπτώσεις διαζευγμένων, που ούτως ή άλλως υποβάλλουν ξεχωριστές δηλώσεις. Αφορά έγγαμους που για διάφορους λόγους επιθυμούν να υποβάλλουν ξεχωριστά δήλωση, ανά προσωπικό ΑΦΜ.
  • Αυτή η αίτηση αφορά την κάθε χρονιά διακριτά. Δηλαδή, ανδρόγυνα που επέλεξαν πέρσι να υποβάλλουν δηλώσεις χώρια, θα πρέπει να επαναλάβουν τις ίδιες ενέργειες. Η αίτηση μπορεί να υποβληθεί είτε και από τους δύο συζύγους είτε από έναν εξ αυτών.
  • Επίσης, τα τέκνα μπορούν να δηλωθούν κανονικά ως προστατευόμενα μέλη και στις δύο δηλώσεις.

Συμφέρει η υποβολή ξεχωριστής δήλωσης;

Όταν προ μερικών ετών τέθηκε σε πρώτη εφαρμογή το συγκεκριμένο μέτρο, είχαμε δεχθεί αρκετά σχετικά ερωτήματα. Κατά πόσο δηλαδή συμφέρει φορολογικά η υποβολή δύο ξεχωριστών δηλώσεων από τους έγγαμους. Τότε, βρισκόμασταν ακόμα εν μέσω δημοσιονομικής επιτήρησης. Δεν υπήρχε ούτε υγειονομική κρίση ούτε πανδημία. Αντίθετα, το μόνιμο πρόβλημα της ελληνικής οικονομίας ήταν η βαθιά ύφεση. Όταν λοιπόν ανακοινώθηκε ότι παρέχεται η δυνατότητα υποβολής ξεχωριστών δηλώσεων από τα ζευγάρια, υπήρχαν ανδρόγυνα που αναρωτήθηκαν αν υπάρχει κάποιο φορολογικό όφελος. Στη συντριπτική πλειοψηφία των περιπτώσεων η απάντηση είναι όχι, είναι κατά βάση ανώφελο και μάλιστα δημιουργούνται και κάποια παράπλευρα πιθανά θέματα. 

Εξαιρούνται κάποιες πολύ συγκεκριμένες περιπτώσεις όπως για παράδειγμα αν κάποιος εκ των συζύγων έχει οφειλές προς το Δημόσιο, με ότι αυτό ενδεχομένως συνεπάγεται για τη διενέργεια συγκεκριμένων κινήσεων και ενεργειών. Και πάλι, η υποβολή χωριστών δηλώσεων προτείνεται υπό προϋποθέσεις και δεν σημαίνει βέβαια ότι αποτελεί πανάκεια.

Παρόλα αυτά, εξετάζονται κατά περίπτωση όλα τα δεδομένα και προτείνονται οι ανάλογες λύσεις. Το σύνηθες όμως είναι ότι, όχι μόνο δεν προκύπτει κάποιο ουσιαστικό όφελος με την υποβολή ξεχωριστών δηλώσεων, αλλά ενδέχεται να προκύψουν και κάποια προβλήματα.

Χαρακτηριστικότερο παράδειγμα όλων, αποτελεί η κάλυψη της ετήσιας τεκμαρτής δαπάνης. Αυτό που πάντοτε τονίζουμε, είναι ότι η κάλυψη των τεκμηρίων αποτελεί οικογενειακή υπόθεση. Έτσι, πιθανή διαφορά τεκμαρτής δαπάνης σε έναν εκ των συζύγων, καλύπτεται με τα εισοδήματα του άλλου, οπότε και δεν προκύπτουν απρόοπτες φορολογικές επιβαρύνσεις. Το ίδιο ευνοϊκό καθεστώς υπάρχει και στο θέμα των απαιτούμενων αποδείξεων βάσει εισοδήματος. Είναι μάλιστα σχετικά σύνηθες είτε ο σύζυγος είτε η σύζυγος να μην χρησιμοποιούν με την ίδια συχνότητα τις χρεωστικές και πιστωτικές κάρτες τους κατά τις συναλλαγές τους και σε θεωρητικό επίπεδο να μην φτάνουν το 30% του ατομικού τους εισοδήματος. Και εδώ όμως, με την κοινή δήλωση υπάρχει αλληλοκάλυψη πιθανών διαφορών οπότε και επίσης δεν υφίσταται κάποιο ζήτημα.   

Το αρχικό πλάνο για τις υποβολές των δηλώσεων

Στις προθέσεις του οικονομικού επιτελείου είναι η υποβολή των δηλώσεων που αφορούν τα εισοδήματα του 2021, να ξεκινήσει φέτος, όσο γίνεται ταχύτερα. Γίνονται μάλιστα σχετικές αναφορές ακόμα και για εκκίνηση υποβολής των δηλώσεων από τον Μάρτιο. Ήδη, βάσει απόφασης που εκδόθηκε προ ημερών, οι επιχειρήσεις υποχρεούνται στην ηλεκτρονική υποβολή των βεβαιώσεων αποδοχών έως τις 28 Φεβρουαρίου. Αρκεί όμως η θεσμοθέτηση της σχετικής απόφασης και είναι εφικτή η εφαρμογή του αρχικού πλάνου ή μήπως το αρχικό χρονοδιάγραμμα αποτελεί απλά ένα φιλόδοξο σχέδιο που εκ των πραγμάτων θα ανατραπεί;

Εξετάζοντας το αντίστοιχο ιστορικό, των τελευταίων ετών, θα διαπιστώσουμε ότι το σύστημα τίθεται σε παραγωγική λειτουργία συνήθως τον Μάιο του εκάστοτε έτους. Κι αυτό, καθώς παρατηρούνται πολύ μεγάλες καθυστερήσεις στην προσυμπλήρωση βασικών κωδικών του εντύπου της δήλωσης, που εκδίδονται κυρίως από υπηρεσίες του ευρύτερου δημοσίου τομέα. 

Ειδική μνεία επίσης, θα πρέπει να κάνουμε και σε μια ακόμα σημαντικότατη παράμετρο. Ένα πολύ μεγάλο τμήμα (και) της παρελθούσας χρήσης, πέρασε με την αγορά να τελεί εν υπνώσει. Με επιχειρήσεις που βάσει νομοθεσίας, για ένα αρκετά μεγάλο διάστημα είτε παρέμειναν κλειστές είτε γενικότερα υπολειτουργούσαν. Είχαμε λοιπόν, πολλές πληττόμενες επιχειρήσεις, από διάφορους κλάδους. Καθώς και ακόμα περισσότερους πληττόμενους εργαζόμενους σε αυτές τις επιχειρήσεις. Με άλλα λόγια, θα πρέπει να θεωρούμε ως δεδομένο ότι σε πάρα πολλές περιπτώσεις που αφορούν και επιχειρήσεις αλλά και φορολογούμενους γενικότερα, θα χρειαστεί είτε το Υπουργείο Οικονομικών είτε η ΑΑΔΕ να προχωρήσουν σε νομοθετικές παρεμβάσεις.   

Παναγιώτης Τσένος

φοροτεχνικός σύμβουλος επιχειρήσεων / συγγραφέας φορολογικών & οικονομικών μελετών

tsenos.gr 

[email protected] 

Continue Reading

Επιχειρηματικότητα

Οι βασικές υπολειπόμενες φορολογικές υποχρεώσεις μέχρι το τέλος του μήνα.

Απομένουν μόλις τρεις μέρες για τη λήξη του μήνα, κάτι που αυτομάτως συνεπάγεται ότι βρισκόμαστε μπροστά σε μια πληθώρα φορολογικών υποχρεώσεων. Σήμερα είναι η καταληκτική ημερομηνία για την υποβολή των βεβαιώσεων αποδοχών που αφορά τα εισοδήματα της παρελθούσας χρήσης. 

Τα τελευταία νέα για τις πρόσφατες παρατάσεις

Να ξεκινήσουμε όμως από τις παρατάσεις, καθώς την Παρασκευή ανακοινώθηκαν οι νέες καταληκτικές ημερομηνίες που αφορούν την υποβολή των συγκεντρωτικών καταστάσεων, για τις γενόμενες συναλλαγές των επιχειρήσεων την προηγούμενη χρήση.

Έτσι λοιπόν, οι προθεσμίες διαμορφώνονται ως εξής:

  • 17/5, για την υποβολή των συγκεντρωτικών καταστάσεων
  • 18/6, για τη διόρθωση πιθανών αποκλίσεων που αφορούν τα υποβληθέντα στοιχεία προμηθευτών

Επίσης, δόθηκε εκ νέου περαιτέρω περιθώριο τριών μηνών για την απόσυρση και αναβάθμιση των ταμειακών μηχανών. Νέα καταληκτική ημερομηνία ορίστηκε η 30η Ιουνίου, κάτι αναμενόμενο καθώς έχει ήδη δοθεί παράταση στην υποχρεωτική χρήση του myData για την 1η Ιουλίου.

Σχετικά με τις δηλώσεις πόθεν έσχες 

Αντίθετα, δεν υπάρχει καμία πρόθεση για παράταση στην υποβολή των δηλώσεων πόθεν έσχες, η προθεσμία υποβολής των οποίων λήγει στο τέλος του τρέχοντος μήνα. Οι υπόχρεοι μάλιστα σε υποβολή, έλαβαν προ ημερών και e-mail με τη σχετική υπενθύμιση. Εδώ πάντως να παραθέσουμε συμπληρωματικά και την εξής παράμετρο. Υπάρχει η δυνατότητα τροποποιητικής δήλωσης πόθεν έσχες μέχρι το τέλος του επόμενου μήνα. Σε κάθε περίπτωση όμως, για να μην υπάρξουν πρόστιμα και κυρώσεις θα πρέπει μέχρι και αυτήν την Τετάρτη να υποβληθεί κανονικά δήλωση.

Τρέχουσες υποχρεώσεις

Να επανέλθουμε όμως στα τρέχοντα, επιχειρώντας μια συνοπτική καταγραφή των βασικότερων, δεδομένων φορολογικών υποχρεώσεων.

Δευτέρα 29/3

  • Υποβολή βεβαιώσεων αποδοχών ή συντάξεων για τη χρήση ’20. Περιλαμβάνονται βέβαια και βεβαιώσεις αμοιβών από επιχειρηματική δραστηριότητα, καθώς και εισοδημάτων από μερίσματα, τόκους και δικαιώματα.

Τετάρτη 31/03

  • Περιοδική δήλωση ΦΠΑ, για τις επιχειρήσεις με διπλογραφικά βιβλία (αφορά περίοδο Φεβρουαρίου).
  • Intrastat για τις ενδοκοινοτικές παραδόσεις και αποκτήσεις Φεβρουαρίου.
  • Δήλωση απόδοσης παρακρατούμενων φόρων μηνός Ιανουαρίου (Φόρος Μισθωτών Υπηρεσιών, καθώς και φόρος από άσκηση επιχειρηματικής δραστηριότητας).
  • Επίσης με περίοδο αναφοράς τον Ιανουάριο, και η δήλωση παρακρατούμενων φόρων από τόκους, μερίσματα και δικαιώματα.
  • Καταβολή Ειδικής Εισφοράς Διαδικτύου (2% υπέρ ΕΔΟΕΑΠ). 
  • Υποβολή Α.Π.Δ. μηνός Φεβρουαρίου. 
  • Υποβολή αίτησης για την ένταξη εργαζομένων στον μηχανισμό Συν-Εργασία (Α’ Φάση) για τον τρέχοντα μήνα Μάρτιο. 
  • Υποβολή δηλώσεων Πόθεν Έσχες. Αφορά τόσο τις ετήσιες του ’20 (χρήση 2019), όσο και αρχικές για όσους απέκτησαν ιδιότητα υπόχρεου την περίοδο από 1/1 έως και 31/12/20.
  • Υποβολή δήλωσης πληροφοριακών στοιχείων μίσθωσης ακίνητης περιουσίας που συμφωνήθηκαν το Φεβρουάριο. Αφορά αρχικές ή τροποποιητικές δηλώσεις, καθώς και τις λύσεις των μισθώσεων.
  • Δηλώσεις covid, που αφορούν τα μισθώματα Φεβρουαρίου. Υποβάλλονται από τους εκμισθωτές ακινήτων των οποίων το μίσθωμα δεν καταβάλλεται ή καταβάλλεται μειωμένο. 

Σε κάθε περίπτωση, να τονίσουμε ότι η παραπάνω λίστα είναι ενδεικτική. Το φορολογικό ημερολόγιο βρίθει υποχρεώσεων, οπότε και παραθέσαμε τις πλέον βασικές και συνήθεις, τόσο για τις επιχειρήσεις όσο και για τα φυσικά πρόσωπα.

Παναγιώτης Τσένος
Φοροτεχνικός σύμβουλος επιχειρήσεων / συγγραφέας φορολογικών & οικονομικών μελετών

tsenos.gr

Continue Reading

Trending