Connect with us

Υγεία

Να πίνω λεμόνι με χλιαρό νερό το πρωί; Είναι ωφέλιμο;

Τα τελευταία χρόνια έχουν αποδοθεί δεκάδες μαγικές ιδιότητες στην πρωινή- καθημερινή κατανάλωση χλιαρού νερού με χυμό λεμονιού: αποτοξίνωση, απώλεια βάρους, αντιμετώπιση φλεγμονών, αναγέννηση οργανισμού και άλλες πολλές. Ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή.

Το νερό με λεμόνι απομακρύνει τις τοξίνες από τον οργανισμό;

Δυστυχώς, είναι κάτι πολύ απλό για να είναι αληθινό. Υπεύθυνα όργανα για την αποτοξίνωση είναι το συκώτι, οι νεφροί, οι πνεύμονες και το δέρμα. Λειτουργούν συνεργιστικά, αποβάλλοντας όλες τις τυχόν βλαβερές για τον οργανισμό ουσίες (ονομάζοντάς τις τοξίνες ή μη), αλλά και οποιοδήποτε άλλο παραπροϊόν που δεν χρειάζεται ο οργανισμός.

Είναι γεγονός ότι μια ουσία που περιέχεται στο λεμόνι (η λεμονίνη) αυξάνει την παραγωγή ενζύμων του συστήματος καταβολισμού σύμφωνα με εργαστηριακές έρευνες που πραγματοποιήθηκαν σε ποντίκια. Εκτός λοιπόν από το ότι δεν υπάρχουν ανάλογες έρευνες στους ανθρώπους, η ποσότητα της λεμονίνης στο συγκεκριμένο διάλυμα είναι μηδαμινή, με αποτέλεσμα και την αντίστοιχη μηδαμινή της επίδραση στην προαγωγή της ενζυμικής παραγωγής.

Συνεπώς, η επιτάχυνση ή η αύξηση της διαδικασίας καταβολισμού- απομάκρυνσης βλαβερών ουσιών, ισούται με μηδέν. Γι’ αυτό, αν θέλετε να βοηθήσετε τον οργανισμό σας να αποτοξινωθεί, περιορίστε την έκθεση σε επιβαρυντικούς- τοξικούς για την υγεία παράγοντες, διατροφικούς ή μη.

Αλκαλική Δίαιτα και αλκαλική δράση λεμονιού

Τα τελευταία χρόνια, εμφανίστηκε η καινούργια τάση της αλκαλικής δίαιτας. Τι ορίζει; Κάθε τι που τρώμε ή πίνουμε αφήνει ένα συγκεκριμένο «αποτύπωμα» (αλκαλικό ή όξινο) μετά τη διαδικασία της πέψης, το οποίο και επηρεάζει το pΗ (δείκτης που υποδηλώνει πόσο όξινο ή αλκαλικό είναι κάτι) του αίματος.

Συγκεκριμένα, όταν αυτό είναι όξινο, δυσχεραίνεται η απώλεια βάρους και ίσως αυξάνεται η πιθανότητα εμφάνισης ασθενειών, όπως ο καρκίνος, η αρθρίτιδα κ.ά.

Κανένα τρόφιμο δεν μπορεί τόσο απλά να μεταβάλλει το pH του αίματος. Οποιοδήποτε και να είναι θεωρητικά, ή και πρακτικά το «αποτύπωμά» του στο γαστρεντερικό σωλήνα, δεν έρχεται σε άμεση επαφή και δεν επηρεάζει το αίμα. Ο οργανισμός μας δουλεύει ασταμάτητα μέσω των νεφρών και των πνευμόνων για να διατηρεί το pH του αίματος σταθερό, και ουσιαστικά, καμιά τροφή δεν μπορεί να το διαφοροποιήσει τόσο απλά.

Το χλιαρό νερό με λεμόνι αυξάνει τον μεταβολισμό;

Και για αυτήν την περίπτωση, δεν υπάρχει καμία επιστημονική έρευνα που να αποδεικνύει κάτι τέτοιο.

Ακόμα μερικές αλήθειες για το νερό με λεμόνι

Αύξηση του αισθήματος του κορεσμού

Μπορεί να μην αυξάνει το μεταβολισμό, αλλά μπορεί να βοηθήσει στον έλεγχο της πείνας και της όρεξης (όπως μπορεί και οποιοδήποτε άλλο υγρό). Είναι αλήθεια πως, αυξάνοντας την πληρότητα του στομάχου, ενισχύεται το αίσθημα του κορεσμού και μειώνεται η ανάγκη για να φας.

Διέγερση του εντέρου

Διεγείρει την κινητικότητα του εντέρου και προάγει την αφόδευση. Με λεμόνι, χωρίς λεμόνι, τσάι, καφές, ζεστά, κρύα, χλιαρά, φέρουν παρόμοιες ή και καλύτερες «παρενέργειες».

Ενυδάτωση

Η κατανάλωση νερού με λεμόνι ή μη, συμβάλλει στην καλή λειτουργία του οργανισμού.

Βιταμίνες και ιχνοστοιχεία από το λεμόνι

Τα θρεπτικά συστατικά που θα λάβεις με την προσθήκη του λεμονιού στο νερό (αν και σε ελάχιστη ποσότητα), είναι το κάλιο, η βιταμίνη C και άλλες βιταμίνες του συμπλέγματος Β.

Τι να προσέξετε;

Προσοχή στην αλλοίωση του σμάλτου από το λεμόνι και την οξύτητά του (όχι απευθείας βούρτσισμα των δοντιών), αλλά και σε ιστορικό γαστροοισοφαγικής παλινδρόμισης. Το όξινο περιεχόμενο του λεμονιού, θα επιτείνει τα συμπτώματα.

Παρέχει τόνωση το νερό με το λεμόνι;

«Η μέρα μου ξεκινάει καλύτερα, νιώθω καλύτερα». Ακόμα και η εικονική (placebo), αυτή επίδραση στην ψυχική εμβέλεια του ανθρώπου, αρκεί για να γίνει το χλιαρό νερό με λεμόνι συνήθεια. Ουκ ολίγοι είναι αυτοί που έχουν δηλώσει κατά καιρούς ότι νιώθουν καλύτερα με το σώμα τους με αυτόν τον τρόπο, πιο τονωμένοι, θεωρώντας ακόμα ότι προάγεται επιλογή υγιεινότερων προτάσεων μέσα στη μέρα. Χαίρε ψυχολογία!

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Υγεία

Η Άσκηση στη Ζωή μας

ΓΙΑΤΙ ΧΡΕΙΑΖΟΜΑΣΤΕ ΤΗΝ ΑΣΚΗΣΗ ΣΤΗΝ ΖΩΗ ΜΑΣ.

Τα άτομα που ασκούνται συστηματικά ζουν περισσότερα χρόνια, διατηρούνται σε καλύτερη φυσική κατάσταση και παρουσιάζουν μικρότερη επίπτωση δυσλειτουργιών όπως στυτικής δυσλειτουργίας, πτώσης ενέργειας, διαταραχών ύπνου.

Η άσκηση στην ζωή μας μπορεί να μην είναι οργανωμένη αλλά απλά ένα γρήγορο περπάτημα ημερησίως.Aν όμως αθλείστε υπάρχουν κάποιοι κανόνες όπως αυτοί που βλέπουμε παρακάτω Περισσότερα  γεύματα είναι προτιμότερα από λίγα. Τρώμε συνειδητά πάντα και με ηρεμία να μην ξεκινά η προπόνηση πριν περάσουν τουλάχιστον 1 ½ με 2 ώρες από το τελευταίο γεύμα, το μεγαλύτερο μέρος της ενέργειας. προσλαμβάνεται συνήθως στο πρώτο μισό  της ημέρας. 

Όταν η προπόνηση είναι πρωινές  ώρες τότε επιλέγουμε πλούσιο πρωινό και  μεσημεριανό  γεύμα. Οι πρωτεΐνες καλό είναι να προσλαμβάνονται στα γεύματα μετά την προπόνηση, μετά από μεγάλες  απώλειες ιδρώτα η έκκριση των πεπτικών υγρών είναι μειωμένη και  γι’ αυτό το λόγο η πέψη δεν γίνετε σωστά.

Ποιοι είναι όμως οι κανόνες που πρέπει να τηρούνται για την αποφυγή κακώσεων στην άσκηση μας; Πριν την ένταξη σε πρόγραμμα άσκησης πρέπει απαραιτήτως να προηγείται σοβαρή ΙΑΤΡΙΚΗ ΕΞΕΤΑΣΗ κατά την οποία αξιολογείται η ικανότητα άσκησης, ο βαθμός έντασης που μπορεί να έχει ένα πρόγραμμα άσκησης και η περιοδικότητα της ιατρικής παρακολούθησης. Τα άτομα που κάνουν καθιστική ζωή, καλό είναι να εντάσσονται βαθμιαία και όχι απότομα σε συστηματικά προγράμματα άσκησης.

Στη περίπτωση αυτή συνιστάται σταδιακή και όχι απότομη αύξηση της έντασης του προγράμματος, εφαρμογή ασκήσεων stretching στο πρόγραμμα και σταδίων προθέρμανσης και αποθεραπείας πριν και μετά το κύριο πρόγραμμα άσκησης, κάτω από την καθοδήγηση εξειδικευμένου γυμναστή.

Ο αθλούμενος πρέπει να φροντίσει για καλά αθλητικά υποδήματα και να αυξήσει και την διάρκεια του καθημερινού βαδίσματος, δεν πρέπει να καπνίζει, για να μπορεί ο πνεύμονας να ανταποκριθεί στις αυξημένες ανάγκες για οξυγόνο. Πρέπει να αποφεύγει τις  αλλαγές θερμοκρασίας, ιδρωμένος και τα ρεύματα.

Όχι  άσκηση αμέσως μετά το φαγητό αλλά τουλάχιστον τρεις ώρες μετά το γεύμα,oχι  στην άρση μεγάλων βαρών. Αιφνίδια άρση βάρους και η εφαρμογή ασκήσεων εδάφους χωρίς προθέρμανση και άριστη προετοιμασία, ενδέχεται να οδηγήσει σε μυϊκούς σπασμούς, διαστρέμματα, κήλες σπλάγχνων.     

Ο  υγιής αθλούμενος καλό είναι να κάνει σωστή διατροφή που να περιλαμβάνει καθημερινώς φρούτα, λαχανικά, σύνθετους υδατάνθρακες (π.χ. όσπρια, μαύρο ψωμί), φρέσκο λάδι, γαλακτοκομικά προϊόντα και να αποφεύγει την κατάχρηση πρωτεΐνης, λιπαρών ιδιαίτερα κορεσμένων, γλυκαντικών ουσιών και τυποποιημένων προϊόντων (κενές θερμίδες).

Το ψάρι και το άπαχο κρέας εφοδιάζουν το σώμα με υψηλής ποιότητας πρωτεΐνη και πρέπει να είναι συστατικά μιας σωστής ισορροπημένης διατροφής. Πολλές φορές παρατηρούμε Τα αυξημένα επίπεδα ινσουλίνης ενισχύουν τη πείνα μας και μας ωθούν προς την αναζήτηση τροφής. Όσο υψηλότερα τα επίπεδα ινσουλίνης, τόσο μειώνονται οι καύσεις του λίπους και τόσο αυξάνεται η όρεξη μας..
Η αδυναμία καύσης λίπους αναγκάζει το σώμα μας να στραφεί στις ορμόνες του στρες όπως η αδρεναλίνη και η κορτιζόλη. Για κάποιο χρονικό διάστημα, που μπορεί να είναι μήνες ή χρόνια, ανάλογα με τα αποθέματα του κάθε οργανισμού, ο οργανισμός μας «μπαλώνει» το πρόβλημα μέσα από την αυξημένη παραγωγή αυτών των ορμονών.
Το τίμημα βέβαια είναι επιπλέον στρες και άγχος που προστίθενται στη διέγερση της ινσουλίνης. Περισσότερη κορτιζόλη και αδρεναλίνη μειώνουν περαιτέρω την αποτελεσματικότητα της ινσουλίνης.  Ένα από τα χαρακτηριστικά συμπτώματα της συγκεκριμένης μεταβολικής φάσης είναι μειωμένη αντίληψη της κούρασης και λιγότερες ώρες ύπνου.

Σπάνια είναι απαραίτητα ορισμένα συμπληρώματα διατροφής που πρέπει πάντα να χορηγούνται κάτω από ιατρική παρακολούθηση.

 Eπομένως οι πιο σημαντικές ενέργειες για την υγεία μας είναι:

  • Η άσκηση
  • Η σωστή διατροφή
  • Η διατήρηση φυσιολογικού βάρους
  • Η κάλυψη των ελλείψεων σε μικροθρεπτικά συστατικά
  • Η λήψη επαρκής ποσότητας νερού καθημερινά
  • Ο καλός ύπνος
  • Η μείωση του τοξικού φορτίου
  • Ένας ισορροπημένος τρόπος ζωής με διαχείριση τους στρες    

 

ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΚΠΟΜΠΗ ΥΓΕΙΑ ΚΑΙ ΕΥ ΖΗΝ

Επιμέλεια άρθρου 

Πετκάκη Πωλινα

Δημοσιογράφος- Επικοινωνιολόγος

Continue Reading

Υγεία

Παγκόσμια Ημέρα Θυρεοειδούς

Με αφορμή τη σημερινή ημέρα, 25 Μαΐου, που έχει καθιερωθεί ως η Παγκόσμια Ημέρα Θυρεοειδούς, το medNutrition μας ενημερώνει για τη λειτουργία και το ρόλο αυτού του αδένα, καθώς περίπου 2-3% του πληθυσμού έχει υποθυρεοειδισμό, ενώ ακόμη 10% του πληθυσμού έχει υποκλινικό υποθυρεοειδισμό.

Μπορείτε να μάθετε περισσότερα για τη σωστή διατροφή που συστήνεται σε περίπτωση υποθυρεοειδισμού εδώ

Όπως επίσης, σημαντική πληροφορία είναι και η διατροφή μετά από θυρεοειδεκτομή για την οποία μπορείτε να μάθετε εδώ

Continue Reading

Υγεία

Παγκόσμια Ημέρα Μέλισσας

Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Μέλισσας, το medNutrition μας παρουσιάζει  τις απαραίτητες διατροφικές πληροφορίες για τέσσερα σημαντικά προϊόντα που καταναλώνουμε χάρις την μέλισσα:

 

 

 

Continue Reading

Trending