Connect with us

Επιχειρηματικότητα

Οι βασικότερες υπολειπόμενες φορολογικές υποχρεώσεις για τις τελευταίες μέρες του έτους

Απομένουν ελάχιστα εικοσιτετράωρα, ώστε να πέσει η αυλαία του ’22 και να καλωσορίσουμε τη νέα χρονιά, και ως είθισται τέτοιες μέρες μέσα στο εορταστικό κλίμα έχουμε και μια σειρά υποχρεώσεων που περιλαμβάνονται στο φορολογικό καλεντάρι.

Άλλες αφορούν επιχειρήσεις και επιτηδευματίες, ενώ υπάρχουν και αυτές που αφορούν γενικότερα τους φορολογούμενους. Είτε μεμονωμένα και κατά περίπτωση είτε στο σύνολό τους, και πάντοτε βέβαια ανάλογα με την υποχρέωση.

Αποπληρωμές 

Μέχρι και την Παρασκευή 30 Δεκεμβρίου, τελευταία εργάσιμη μέρα του μήνα και του έτους ταυτόχρονα, θα πρέπει να αποπληρωθούν:

  • Η 6η δόση του φόρου εισοδήματος
  • Η 8η δόση του ΕΝΦΙΑ
  • Πιθανές δόσεις που αφορούν όσους έχουν υπαχθεί σε κάποια ρύθμιση οφειλών
  • Το ΦΠΑ για τις επιχειρήσεις με διπλογραφικά βιβλία (ισχύει πάντοτε, και η δυνατότητα αποπληρωμής σε 2 ισόποσες δόσεις)
  • Η 6η δόση της επιστρεπτέας προκαταβολής (για όσες επιχειρήσεις έχουν τη σχετική υποχρέωση)
  • Λοιπά βεβαιωμένα ποσά που προκύπτουν είτε από παρακρατούμενους φόρους είτε από ασφαλιστικές υποχρεώσεις.

Από την ανωτέρω λίστα, έχουν αφαιρεθεί τα τέλη κυκλοφορίας, μετά τη δίμηνη παράταση που ανακοινώθηκε προ δεκαημέρου. Να διευκρινίσουμε, ότι η συγκεκριμένη μετακύλιση αυτής της υποχρέωσης, συμπαρασύρει και τη δυνατότητα που παρέχεται στους ιδιοκτήτες που επιθυμούν να θέσουν τα οχήματά τους σε ακινησία, με αυτήν τη διαδικασία να πραγματοποιείται πλέον ψηφιακά.

Υποβολές

Πέραν των δεδομένων υποβολών, όπως επιτάσσει η νομοθεσία για τις επιχειρήσεις, πρέπει να έχουν υποβληθεί και κάποιες άλλες δηλώσεις, ειδικά για τις οποίες παρέχεται αυτή η δυνατότητα έως το τέλος του εκάστοτε έτους.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα η υποβολή τροποποιητικών δηλώσεων που αφορούν αναδρομικές αποδοχές μισθωτών ή συνταξιούχων. Η υποβολή τους πραγματοποιείται ηλεκτρονικά, ενώ είναι εξαιρετικά σημαντικό -προς αποφυγή περιττών ενεργειών και πιθανών λαθών- να διευκρινιστεί το εξής: Οι καταγραφές των συμπληρωματικών ποσών δεν γίνονται σε μία δήλωση. Βάσει της κείμενης νομοθεσίας, πρέπει τα αναδρομικά να δηλώνονται ξεχωριστά και για το κάθε έτος που αφορούν αυτά τα εισοδήματα.

Καθώς λοιπόν η υποβολή τους πραγματοποιείται ηλεκτρονικά, εκδίδεται άμεσα και το νέο εκκαθαριστικό σημείωμα. Τώρα, σε περίπτωση που προκύπτει χρεωστική διαφορά, η καταληκτική ημερομηνία έως την οποία μπορεί ο φορολογούμενος να αποπληρώσει εμπρόθεσμα τον πρόσθετο φόρο, θα είναι μέχρι τις 31/1/23.

Υπάρχουν επίσης οι δηλώσεις των αποβιωσάντων, οι οποίες υποβάλλονται από τους κληρονόμους τους. Στην προκειμένη περίπτωση δεν είναι εφικτή η άμεσα ηλεκτρονική υποβολή, και αυτές οι δηλώσεις υποβάλλονται χειρόγραφα. Στις μέρες μας βέβαια, η έννοια της χειρόγραφης υποβολής συμπεριλαμβάνει και την υποβολή μέσω ηλεκτρονικής αλληλογραφίας με την ΑΑΔΕ, και ειδικότερα μέσω των αιτημάτων.

myData

Έως και αυτή τη στιγμή που γράφονται αυτές οι αράδες, θα πρέπει βάσει φορολογικού ημερολογίου και μέχρι τις 31/12 οι επιχειρήσεις να αναρτήσουν στην πλατφόρμα myData τις παραλείψεις και αποκλίσεις που αφορούν τις συναλλαγές της χρήσης 2021. Η συγκεκριμένη προθεσμία θεωρείται σίγουρο ότι θα παραταθεί και δεν είναι αποκλειστικά και μόνο επειδή πρόκειται για κάτι εντελώς καινούργιο στο φορολογικό γίγνεσθαι. Είναι γενικότερα ότι η πλατφόρμα παραμένει δυσλειτουργική σε πάρα πολλά σημεία, οπότε και είναι πρακτικά αδύνατον να μπορέσουν οι επιχειρήσεις να ανταποκριθούν, υποβάλλοντας τα δεδομένα με επιτυχία και όπως προβλέπεται.

Ειδικά για το myData και τα ηλεκτρονικά βιβλία, είναι σαφές ότι θα πρέπει να επαναπροσδιοριστούν πάρα πολλές διατάξεις και παράμετροι από όσα πρόκειται να ισχύσουν. Όπως και να έχει πάντως, πρόκειται για μια υποχρέωση που -ανεξάρτητα από το εύρος της παράτασης που θα δοθεί- θα πρέπει να αντιμετωπιστεί. Η αποστολή των παραλείψεων και αποκλίσεων των αντικριζόμενων συναλλαγών, είναι κομβικής σημασίας για να μπορέσει η ΑΑΔΕ να αποκτήσει μια όσο το δυνατόν ευκρινέστερη εικόνα και να μπορεί να χρησιμοποιήσει τα δεδομένα για φοροελεγκτικούς σκοπούς. 

Η παραπάνω καταγραφή φορολογικών υποχρεώσεων είναι ενδεικτική, και συμπεριλαμβάνει τις σημαντικότερες εξ αυτών. Το φορολογικό ημερολόγιο ειδικά στο τέλος του εκάστοτε μήνα -πολλώ δε μάλλον στο τέλος του έτους-, βρίθει υποχρεώσεων και είναι εξαιρετικά σημαντικό να δοθεί η απαιτούμενη προσοχή ώστε τόσο οι επιχειρήσεις όσο και οι φορολογούμενοι να μην βρεθούν αντιμέτωποι με παραλείψεις και πιθανά μελλοντικά πρόστιμα.

Παναγιώτης Τσένος

Φοροτεχνικός σύμβουλος επιχειρήσεων / συγγραφέας φορολογικών & οικονομικών μελετών

[email protected] 

tsenos.gr 

Προγράμματα

Ο Δήμος Θεσσαλονίκης ενώνει τις δυνάμεις του για να εκπαιδεύσει μικρούς και μεγάλους στη διάσωση ζωών!

Ο Δήμος Θεσσαλονίκης ενώνει τις δυνάμεις του με το πρόγραμμα «Χ.Ο.Π.Α. Ήρωες 112» για να εκπαιδεύσει μικρούς και μεγάλους στη διάσωση ζωών!

Περισσότερα από 70.000 παιδιά σε όλη την Ελλάδα έχουν ήδη μάθει πώς να αναγνωρίζουν τα συμπτώματα του εγκεφαλικού επεισοδίου και να σώζουν ζωές μέσα από το πρωτοποριακό εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Χ.Ο.Π.Α. Ήρωες 112» — και φέτος, χάρη στη συνεργασία με την Αντιδημαρχία Παιδείας του Δήμου Θεσσαλονίκης, το μήνυμα αυτό ταξιδεύει σε όλα τα σχολεία της πόλης!

Η Θεσσαλονίκη πρωτοστατεί στην πρόληψη

Με στόχο την ενημέρωση και ευαισθητοποίηση της σχολικής κοινότητας, η Αντιδημαρχία Παιδείας Θεσσαλονίκης στηρίζει ενεργά το πρόγραμμα «Χ.Ο.Π.Α. Ήρωες 112», θεμελιώνοντας μια ουσιαστική συνεργασία με την Παγκόσμια Καμπάνια. Στο πλαίσιο της δράσης, όλα τα παιδιά των δημοτικών σχολείων και νηπιαγωγείων της πόλης θα εκπαιδευτούν ώστε να αναγνωρίζουν τα βασικά συμπτώματα του εγκεφαλικού επεισοδίου – Χέρι, Ομιλία, Πρόσωπο – και να θυμούνται να καλούν άμεσα το 112!

Η Αντιδήμαρχος Παιδείας Θεσσαλονίκης Έφη Θεοδωράκη, τόνισε ότι η πρωτοβουλία αυτή αποτελεί «μια επένδυση στη γνώση και την πρόληψη που ξεκινά από τις μικρές ηλικίες και έχει τη δύναμη να σώσει ζωές μέσα στις ίδιες μας τις οικογένειες».

Στον παρακάτω σύνδεσμο μπορείτε να βρείτε το απόσπασμα της συνέντευξης: 

Ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα με παγκόσμια απήχηση

Το πρόγραμμα «Χ.Ο.Π.Α. Ήρωες 112» δημιουργήθηκε από το Τμήμα Εκπαιδευτικής και Κοινωνικής Πολιτικής του Πανεπιστημίου Μακεδονίας, με την υποστήριξη του Παγκόσμιου Οργανισμού Εγκεφαλικών Επεισοδίων (World Stroke Organization – WSO) και του Schools for Health in Europe Foundation (S.H.E.), σε συνεργασία με την Angels Initiative.

Η καμπάνια ξεκίνησε πιλοτικά στην Ελλάδα και πλέον εφαρμόζεται σε 37 χώρες παγκοσμίως, με στόχο να φτάσει το μήνυμα της πρόληψης σε ένα εκατομμύριο οικογένειες. Μέχρι σήμερα, πάνω από 900.000 παιδιά διεθνώς έχουν συμμετάσχει στο πρόγραμμα, αποκτώντας γνώσεις ζωής και μεταδίδοντάς τες στις κοινότητές τους.

Λίγα λόγα για τους ΧΟΠΑ Ήρωες:

Το πρόγραμμα «Χ.Ο.Π.Α. Ήρωες 112» δημιουργήθηκε από το Τμήμα Εκπαιδευτικής και Κοινωνικής Πολιτικής του Πανεπιστημίου Μακεδονίας με την υποστήριξη του Παγκόσμιου Οργανισμού για τα Εγκεφαλικά Επεισόδια (World Stroke Organization) και του Schools for Health in Europe Foundation (S.H.E.), σε συνεργασία με την Angels Initiative. 

Αποδεικνύεται ένα αποτελεσματικό εργαλείο για την εκπαίδευση των πολιτών σχετικά με τα συμπτώματα του εγκεφαλικού επεισοδίου και τη σημασία της άμεσης δράσης. Μπορείτε να δείτε ολόκληρη τη μελέτη για να μάθετε περισσότερα σχετικά με το πώς το Παγκόσμιο Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα ΧΟΠΑ Ήρωες κάνει τη διαφορά και σώζει ζωές εδώ.

Γνωρίσετε τους ΧΟΠΑ Ήρωες και βοηθήστε μας να μεταδώσουμε την γνώση για την πρόληψη του εγκεφαλικού επεισοδίου σε όλες τις οικογένειες της Ελλάδας!

Continue Reading

Επιχειρηματικότητα

5  + 1 TIPS…. ΟΡΘΗΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ!

BUSINESS COMMUNICATION

5  + 1 TIPS…. ΟΡΘΗΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ!

Είναι γνωστό πως η Επικοινωνία αποτελεί μέσο επαφής και διάδοσης μηνυμάτων μεταξύ των ανθρώπων σε προσωπικό, οικογενειακό, κοινωνικό και φυσικά επαγγελματικό επίπεδο. Στον τομέα του «Επιχειρείν», ο ρόλος της Επικοινωνίας είναι ιδιαίτερα σημαντικός για τη διαμόρφωση της εικόνας μιας επιχείρησης και την προβολή των προϊόντων και υπηρεσιών της στον αποδέκτη, που δεν είναι άλλος από τον πελάτη- καταναλωτή.

Ο ρόλος του στελέχους Επικοινωνίας έγκειται ακριβώς στην ικανότητα του να διοχετεύει με τον καλύτερο δυνατό τρόπο στην αγορά τα μηνύματα εκείνα που θα προκαλέσουν το ενδιαφέρον του ευρύ κοινού -καταναλωτών για την επιχείρηση που εκπροσωπεί.

Αυτή η μορφή επικοινωνίας διαφοροποιείται ανάλογα με το αντικείμενο της επιχείρησης, (εμπορική, τουριστική κ.α.),αποτελεί αντικείμενο σπουδών, ενώ απαιτεί ειδικές γνώσεις  και τεχνικές.

Υπάρχουν αρκετοί κανόνες επικοινωνίας που χαρακτηρίζουν έναν επιτυχημένο επικοινωνιολόγο, ωστόσο θα αναφερθούμε στους σημαντικότερους από αυτούς.

  • Η γνώση του αντικειμένου που προωθούμε αποτελεί τη βάση για τη σωστή μετάδοση του μηνύματος. Γνωρίζουμε με λεπτομέρειες το προϊόν-υπηρεσία και με τη σωστή τοποθέτηση και χρήση φωνής μεταφέρουμε στο συνομιλητή μας τους λόγους που θα τον κάνουν να το επιλέξει.

  • Ο τρόπος που θα ξεκινήσουμε μια συζήτηση σε προσωπική επαφή με τον υποψήφιο καταναλωτή παίζει σημαντικό ρόλο για την έκβαση του ποθητού αποτελέσματος, που είναι η αποδοχή του μηνύματος. Κάνουμε πάντοτε ερωτήσεις που προωθούν τη συζήτηση.

  • Το ότι είμαστε γνώστες του αντικειμένου της επικοινωνίας δε σημαίνει ότι μιλάμε ακατάπαυστα ή ότι διακόπτουμε το συνομιλητή μας σε τυχόν ερωτήσεις του. Πάνω από όλα, οφείλουμε να ακούμε και να αφουγκραζόμαστε τις ανάγκες του.

  • Οι ασκήσεις άρθρωσης βοηθούν σημαντικά στο να γίνουμε κατανοητοί από το συνομιλητή μας. Καθαρή προφορά, λέξεις κλειδιά, χροιά οικειότητας και στάση σώματος αποτελούν μερικά μονάχα από τα σημεία που οφείλουμε να εστιάσουμε κατά τη προετοιμασία μιας εταιρικής παρουσίασης  σε μεμονωμένο υποψήφιο καταναλωτή ή ομάδα.

  • Φυσικά, τόσο στην απευθείας όσο και στη γραπτή επικοινωνία δεν παραλείπουμε ποτέ να παραθέτουμε διάφορες εναλλακτικές προτάσεις που θα καταστήσουν το προϊόν που προωθούμε αναγκαίο και ανταγωνιστικό.

Σε περίπτωση που οι βασικοί κανόνες αποτελούν αρχή σε κάθε μας επαγγελματική επικοινωνία και επιθυμούμε να γνωρίζουμε ποιο είναι το μυστικό που θα μας οδηγήσει στο τελικό αποτέλεσμα, που είναι ακριβώς η επιλογή της υπηρεσίας ή του προϊόντος της επιχείρησης μας, να θυμόμαστε το εξής: Η επικοινωνία σε επαγγελματικό επίπεδο δε διαφέρει και πολύ από την καθημερινή επικοινωνία που έχουμε με ένα οικείο πρόσωπο που το εκτιμάμε και το σεβόμαστε. Είμαστε ευγενικοί, χαλαροί, το ακούμε, η επαφή μας στηρίζεται στην αλληλοκατανόηση αλλά πάνω από όλα είμαστε…Εμείς!

Από την Έλενα Τζήκα – Σύμβουλο Επικοινωνίας

Continue Reading

Επιχειρηματικότητα

Διαπραγματεύσου με Αυτοπεποίθηση: 10 Στρατηγικά Βήματα

Συνήθως τα σεμινάρια διαπραγμάτευσης απευθύνονται σε στελέχη πωλήσεων όλων των βαθμίδων ιεραρχίας της επιχείρησης και επικεντρώνονται σε συγκεκριμένες και απλές οδηγίες που ενώ συνήθως αποτελούν μέρος κοινής λογικής, πρέπει να επαναλαμβάνονται κατά καιρούς ώστε να υπογραμμίζεται  ότι η  σωστή γνώση του αντικειμένου, η αλήθεια στην επικοινωνία, η ευγένεια και η συνέπεια θα αποτελούν πάντα την πετυχημένη ραχοκοκαλιά της αποτελεσματικής διαπραγμάτευσης.

1. Γνώρισε τον πελάτη σου. Η ενημέρωση σχετικά με τις προτεραιότητες και τις ανάγκες του υποψήφιου πελάτη σου, αποτελούν την βάση για την ανάπτυξη της στρατηγικής σου.

2. Γνώρισε τα όριά σου. Να είσαι ειλικρινής και ξεκάθαρος για τις δικές σου προτεραιότητες και προετοιμασμένος για την κόκκινη γραμμή που αφορά ενδεχόμενη υποχώρησή σου. Να είσαι προετοιμασμένος από πριν με υπολογισμούς και μετρήσεις, κόστη και έξοδα και να συμβουλεύεσαι τα έγγραφα ή τυχόν συμφωνίες που θα πρέπει να έχεις μαζί σου.

3. Γνώρισε το προϊόν και τις υπηρεσίες σου. Πρέπει να τοποθετείς το προϊόν και τις υπηρεσίες με τέτοιο τρόπο που να δείχνει καθαρά τα οφέλη που θα προκύψουν για τον υποψήφιο αγοραστή και πελάτη σου

4. Μη μιλάς μόνο για τιμές και όρους. Υπέδειξε την συνέπεια που θα έχεις ως επιχείρηση στην μετά την πώληση σχέση σου με τον πελάτη, και τις υπηρεσίες που αφορούν σε παράπονα και δυσαρέσκειες. Αν πρέπει να διαπραγματευτείς για αυτά ξεκίνα από μία αλλαγή στους όρους της συμφωνίας σου και μην αρχίζεις με τη μείωση της τιμής σου.

5. Μην εκδηλώνεις συναισθήματα. Οι μορφασμοί και οι λεκτικές εκδηλώσεις δυσαρέσκειας, ενόχλησης, έκπληξης, θυμού, φόβου ή ανυπομονησίας  φθείρουν την αξία της επαφής. Επαγγελματική συνοχή και ψυχραιμία θα πρέπει να σε χαρακτηρίζει ώστε να μην συμφωνήσεις σε λιγότερα από όσα πρέπει ή να οδηγηθείς σε αποτυχία διαχείρισης των διακυμάνσεων που προκύπτουν συνήθως στις επικοινωνίες και τις διαπραγματεύσεις.

6. Μη βιάζεσαι να μοιράσεις την διαφορά. Στόχος είναι η επωφελής αμοιβαία συμφωνία και όχι η  «όπως- όπως» πώληση. Πολλοί εξασκημένοι αγοραστές γνωρίζουν να πιέζουν τον πωλητή, ακόμη και αν έχουν πετύχει τους όρους που επιθυμούν. Ο πελάτης σου θα πρέπει να κατανοεί ότι είσαι ειλικρινής στα όρια σου και ότι η διάρκεια της συνεργασίας του μαζί σου θα του αποφέρει ακόμη περισσότερα οφέλη.

7. Μην αγνοείς τα μικρά ζητήματα και τα ψιλά γράμματα. Η εμπειρία έχει δείξει ότι όταν βάζεις στο τραπέζι όλα τα θέματα εξαρχής, ο πελάτης σου αντιλαμβάνεται την ειλικρινή σου προσέγγιση και αφήνει στην άκρη την υποψία και την επιφύλαξη ότι κάτι κρύβει η συμφωνία.

8. Διαχειρίσου σοφά τον χρόνο της επαφής σου με τον πελάτη. Ο στόχος

σου είναι η πώληση. Προχωράς προς αυτήν ή όχι; Αν συναντάς ξεκάθαρη άρνηση ή αντίρρηση από τον πελάτη σου μη συνεχίζεις. Εφόσον αξιολογείς ότι αναγνωρίζεις άλλες ανάγκες σε αυτόν, ας επανέλθεις άλλη φορά, κατάλληλα προετοιμασμένος. Προχώρα στον επόμενο του πελατολογίου σου.

9. Διατήρησε την ευγένειά σου και μην δείχνεις οικειότητα. Να μιλάς στον πληθυντικό όταν διαπραγματεύεσαι, έστω και αν ο συνομιλητής σου επιμένει να σε προσφωνεί σαν τον παλιόφιλό του. Ο επαγγελματισμός, η διακριτικότητα  και ο σεβασμός που πρέπει να κερδίζεις από την ιδιότητά σου, είναι η ταυτότητα και η στολή σου. Θα πρέπει να γίνεσαι αναγνωρίσιμος για αυτά και να αρέσεις στους ανθρώπους για την σταθερότητα αυτών των στοιχείων στην προσωπικότητά σου. Μη γίνεσαι αδιάκριτος με προσωπικά στοιχεία του πελάτη σου αλλά να συμπάσχεις με τις ανθρώπινες στιγμές του.

10. Η διαπραγμάτευση μπορεί να είναι μια μάχη. Η στρατηγική θα πρέπει να προηγηθεί ενώ είναι απαραίτητο να διερευνηθούν με προσοχή τα υπέρ και τα κατά την εν δυνάμει επαφής εκ των προτέρων. Πάντα να έχεις ένα plan B, έτοιμο στον χαρτοφύλακά σου. Όταν φεύγεις από το τραπέζι της συζήτησης άφησε τα σημάδια σου, ώστε να σε θυμούνται. Τα στοιχεία επικοινωνίας, ένα μικρό δώρο προσφοράς ή δοκιμής του προϊόντος, μια πρόσκληση, ένα ενημερωτικό φυλλάδιο …και πάνω απ’ όλα το χαμόγελό και την ευγένειά σου. Πάντα η πρώτη εντύπωση μετράει!

της Μαριάννας Τσουλιά.

Continue Reading

Trending