Connect with us

Έρευνες

Ο COVID-19 ΚΑΙ Η ΕΠΙΡΡΟΗ ΤΟΥ ΣΤΑ ΚΑΤΟΙΚΙΔΙΑ ΜΑΣ

H τρυφερή σχέση με τα κατοικίδια μας μπαίνει σε νέους κανόνες καθώς κάθε μέρα η πανδημία του COVID-19 επηρεάζει τις ανθρώπινες κοινωνίες καταλυτικά και διαμορφώνει προτεραιότητες και αναγκαίες αποφάσεις.

Ωστόσο είναι απαραίτητη η συνεχής και επίκαιρη  πληροφόρηση μας, ώστε να διευκολύνεται η πρακτικότητα στην ζωή μας και οχυρώνεται  η ασφάλεια και ευμάρειά μας.

Παρακάτω σας δίνονται  πληροφορίες -κλειδιά, με τα μέχρι σήμερα δεδομένα όπως προκύπτουν από τις επίσημα αναγνωρισμένες Κτηνιατρικές Επιστημονικές Ενώσεις  για την συμπεριφορά του COVID-19 σε σχέση με τα κατοικίδια μας:

  • Η μετάδοση του ιού προκύπτει από την γειτνίαση και την επαφή των ανθρώπων και έχουν καταμετρηθεί κρούσματα και θάνατοι σε όλες τις χώρες της Υφηλίου. Η μόλυνση και η ασθένεια   από τον ιό χαρακτηρίστηκε πλέον πανδημία και υπακούει σε διεθνείς κανόνες και πρωτόκολλά προστασίας. Η μετάδοση γίνεται κατά κύριο τρόπο με την επαφή ενός φορέα ή ασθενή μέσω των σωματικών υγρών και κυρίως το σίελο και τις βλέννες που εκτινάσσονται κατά τον βήχα και το φτέρνισμα. Η ανοσία και η ίαση στον άνθρωπο δεν έχουν  ακόμη εξακριβωθεί επαρκώς. Επίσης παρατηρήσεις δείχνουν ότι ο ιός μεταφέρεται μέσω επιφανειών και αντικειμένων καθώς φαίνεται να έχει αρκετή διάρκεια αντοχής . Για τον λόγο αυτό συστήνεται η επιμελής καθαριότητα των χεριών με απολυμαντικά, νερό και σαπούνι συχνά και η αποφυγή της επαφής του στόματός, της μύτης και των ματιών μας καθώς και των ανοιχτών πληγών στο σώμα μας.
  • Αν και παρατηρήθηκε  ότι ο ιός δυσκολεύεται να επιβιώσει σε πορώδη και ανώμαλες επιφάνειες, πρέπει να γίνουν περισσότερες διαπιστώσεις  για το πως συμπεριφέρεται στο τρίχωμα και το δέρμα των κατοικίδιων, λόγω της θερμότητας, του δερματικού σμήγματος και της υγρασίας.
  • Προς το παρόν έχουν αναφερθεί διεθνώς κατοικίδια και συγκεκριμένα 2 σκύλοι (Hong Kong) και μία γάτα (Belgium) που έχουν μολυνθεί από το κορονοιό SARS-CoV-2 που είναι ο COVID-19. Τα ζώα φαίνεται να μολύνθηκαν από την επαφή με τον ασθενή  ιδιοκτήτη τους. Μέχρι την ώρα που γράφεται το άρθρο αυτό οι επιστημονικές διεθνείς κτηνιατρικές και ιατρικές μελέτες δεν έχουν εντοπίσει ή ερευνήσει ένδειξη μόλυνσης κατοικίδιων μεταξύ τους ή μόλυνση ανθρώπων από κατοικίδια με τον COVID-19.
  • Ωστόσο η σύσταση των Κτηνιατρικών Υπηρεσιών είναι να αντιμετωπίζονται τα κατοικίδια ως επιφάνειες μεταφοράς και να τηρούνται σχολαστικές συνθήκες καθαριότητας όταν χαϊδεύουμε ή αγκαλιάζουμε το ζώο μας ή τα ζώα άλλων ιδιοκτητών.
  • Η κατεύθυνση της προσοχής είναι διπλή. Ενδεχομένως τα κατοικίδια να μεταφέρουν σταγονίδια  ανθρώπων που νοσούν ή και είναι φορείς κατά την επαφή τους μαζί τους, ή αν εμείς είμαστε φορείς να τα μεταδώσουμε μέσω των δικών μας κατοικίδιων στους ανθρώπους που θα τα χαϊδέψουν ή θα έρθουν σε επαφή. 
  • Εφόσον είστε υγιείς συνεχίζετε κανονικά όλες τις δραστηριότητες με τα ζώα συντροφιάς (παιγνίδι, τάισμα, βόλτα ) αλλά τηρείτε σχολαστική καθαριότητα στο εαυτό σας πριν και μετά από κάθε επαφή με το κατοικίδιο σας, με απολυμαντικό και καλό πλύσιμο χεριών και ρούχων. Επίσης φροντίζεται να έχετε περιποιημένο και καθαρό το τρίχωμα , τα άκρα και τα νύχια του ζώου σας και επικοινωνείτε με τον Κτηνίατρο για κάθε ιδιαίτερη περίπτωση ( έκζεμα ζώου, ανοιχτές πληγές ή αν αυτό βρίσκεται σε φαρμακευτική αγωγή).
  • Αν κάποιο άτομο της οικογένειας ή του περιβάλλοντος σας νοσήσει και έχει κατοικίδιο , τότε απομακρύνεται το ζώο από αυτόν, απολυμάνετε τα αντικείμενα και ρούχα του ζώου και καθαρίζεται  το ίδιο καλά .
  • Η υπερβολική ίσως προσοχή είναι απαραίτητη μέχρις ότου υπάρξουν επαρκείς μελέτες για την συμπεριφορά του ιού με τα ζώα.
  • Σε κάθε περίπτωση θα πρέπει να είμαστε αυστηροί με τους κανόνες υγιεινής και να μην μεταφέρουμε τρόφιμα , σκεύη , αντικείμενα των ζώων μας ύστερα από την έξοδο και περίπατο, πάνω στα κρεβάτια , τα ρούχα ή την κουζίνα μας προτού πάρουμε προφυλάξεις.
  • Τα ζώα συντροφιάς ή τα ζώα ασφάλειας με κανένα τρόπο να μην παραμεληθούν  και να συνεχίζουν τακτικά τις επισκέψεις στον κτηνίατρο, ιδιαίτερα το διάστημα αυτό της εντατικοποίησης της προσοχής μας.
  • Θα πρέπει να είμαστε αυστηροί στην παρούσα φάση με τις υπηρεσίες pet sitting, ξενοδοχεία ζώων και άλλες υπηρεσίες, αν δεν διαπιστώσουμε ότι τηρούνται στο έπακρο οι κανόνες υγιεινής και δεν συνωστίζονται τα ζώα ούτε αποτελούν τόπο συγκέντρωσης ανθρώπων χωρίς έλεγχο.
  • Όλοι οι Διεθνείς Κτηνιατρικοί Οργανισμοί συστήνουν να υπάρχει πάντα εποπτεία και συμβουλή των Κτηνίατρων στα ζώα συντροφιάς, καθώς οι Κτηνίατροι ως επιστήμονες έχουν την αμεσότερη και καταλληλότερη σύγχρονη  ενημέρωση και την δυνατότητα να αντιμετωπίζουν τα σχετικά προβλήματα με την επάρκεια και την εμπειρία τους. Εκ της φύσεως δε της εργασίας τους, έχουν αποστειρωμένο και κατάλληλα εξοπλισμένο περιβάλλον ώστε να υπάρξει προφύλαξη και θεραπεία για την αγαστή και διαρκή συνέχεια στην σχέση μας με τους μικρούς μας φίλους αλλά και την ευμάρεια τόσο την δική τους όσο και την δική μας.

ΠΗΓΈΣ: WHO,FVE,AVMA resources

Μαριαννα Τσουλιά Κτηνίατρος – ΑΠΘ

Διαγωνισμοί

ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ: Με Επιτυχία Πραγματοποιήθηκε ο Μεγάλος Διαγωνισμός των Ελληνικών Start-up!

By:Έφη Βαλίλα

Στο μεγάλο διαγωνισμό των Ελληνικών start-up επιχειρήσεων, «WMF Worldwide Event Greece» στη Θεσσαλονίκη, αναδείχθηκε πρώτη επιχείρηση η «Along Route»

Διάκριση τριών καινοτόμων start-up επιχειρήσεων

Τρεις πρωτοποριακές και καινοτόμες start-up επιχειρήσεις διακρίθηκαν στο πλαίσιο του μεγάλου διαγωνισμού, WMF Worldwide Event Greece, που πραγματοποιήθηκε το Σάββατο, στη Θεσσαλονίκη, στο Διεθνές Κέντρο Ψηφιακού Μετασχηματισμού και Ψηφιακών Δεξιοτήτων της Cisco και του Δήμου Θεσσαλονίκης.

Αναλυτικότερα

Πρώτη η επιχείρηση Along Route, με αντικείμενο την ανάπτυξη μοντέλων τεχνητής νοημοσύνης, που επιτρέπουν την ακριβή πρόβλεψη των θαλάσσιων καιρικών συνθηκών προς όφελος των θαλασσίων μεταφορών, κατατάχθηκε πρώτη.

Δεύτερη η Agro U, που δραστηριοποιείται στο πεδίο της απασχόλησης-εύρεσης εργασίας στον αγροτικό κλάδο

Τρίτη η Vivestia, που ασχολείται με την αξιοποίηση της τεχνολογίας εικονικής πραγματικότητας στο πεδίο της εύρεσης τουριστικού καταλύματος-ξενοδοχείου.

Φορείς Διοργάνωσης 

Το WMF Worldwide Event Greece συνδιοργανώθηκε από:

  • το Ελληνο-Ιταλικό Επιμελητήριο Θεσσαλονίκης,
  • το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Θεσσαλονίκης
  • και το We Make Future Festival του Ρίμινι (Ιταλία).

Έναρξη Εργασιών

Την έναρξη των εργασιών κήρυξε ο κ. Μαργαρίτης Σχοινάς, Αντιπρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, ο οποίος σημείωσε ότι: η Ευρώπη χρειάζεται μια επανάσταση δεξιοτήτων, τονίζοντας ότι το 2023 θα είναι το Ευρωπαϊκό Έτος Δεξιοτήτων.

Χαιρετισμό στην εκδήλωση απηύθυναν επίσης: ο Δήμαρχος Θεσσαλονίκης, ο Πρόεδρος του Ελληνοϊταλικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης, ο Ά Αντιπρόεδρος του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης, ο CEO του WMF, και ο Managing Director της Cisco Greece, Cyprus, Portugal και Μάλτα.

Ακροτελεύτια

Οι ανωτέρω ελληνικές start-up επιχειρήσεις που έλαβαν τις τρεις πρώτες θέσεις,  θα συμμετάσχουν στο Παγκόσμιο Συνέδριο του WMF! Festival στο Rimini της Ιταλίας στις 15,16 και 17 Ιουνίου 2023, με δυνατότητα παρουσίασης της ιδέας τους, σε διεθνή διαγωνισμό και κοινό επιχειρηματικών παραγόντων, εκπροσώπων επενδυτικών εταιρειών και business angels.

Κορυφαίες Προσωπικότητες

Εκτός από τους εκπροσώπους των start-up επιχειρήσεων, στο WMF Worldwide Event Greece συμμετείχαν και κορυφαίες προσωπικότητες από την επιχειρηματική και την ακαδημαϊκή κοινότητα.

**Θερμά συγχαρητήρια σε όλους!!

Continue Reading

Έρευνες

Μελέτη της ICAP CRIF για τον κλάδο των Έτοιμων Φαγητών

Ο κλάδος των τυποποιημένων έτοιμων γευμάτων (ready meals), τα οποία διατίθενται μέσω των super markets στους καταναλωτές διακρίνονται σε τέσσερις βασικές κατηγορίες όσον αφορά τη «μορφή διάθεσής» τους: κατεψυγμένα, θερμοκρασίας ψυγείου, θερμοκρασίας περιβάλλοντος και αποξηραμένα.

Ο συγκεκριμένος κλάδος αποτελείται από σημαντικό αριθμό παραγωγικών επιχειρήσεων, όπως επίσης και από ορισμένες εταιρείες οι οποίες ασχολούνται με την εισαγωγή των εξεταζόμενων προϊόντων. Βασικό χαρακτηριστικό του αποτελεί η ανομοιογένεια όσον αφορά το μέγεθος των παραγωγικών και εισαγωγικών επιχειρήσεων και το βαθμό δραστηριοποίησής τους στα εξεταζόμενα προϊόντα (εκφραζόμενος ως ποσοστό που καταλαμβάνουν οι πωλήσεις των έτοιμων φαγητών στο συνολικό ετήσιο κύκλο εργασιών τους), καθώς στην πλειοψηφία τους δραστηριοποιούνται στους ευρύτερους κλάδους της Βιομηχανίας και του Εμπορίου Ειδών Διατροφής.

H ζήτηση για έτοιμα φαγητά είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με τους γρήγορους ρυθμούς ζωής και ως αποτέλεσμα αυτών, την τάση για «λιγότερο μαγείρεμα στο σπίτι». Οι αυξημένες επαγγελματικές υποχρεώσεις των μελών της οικογένειας και η συνεπακόλουθη μείωση του ελεύθερου χρόνου, ιδιαίτερα στα μεγάλα αστικά κέντρα, ωθούν τους καταναλωτές σε εύκολες λύσεις διατροφής. Ακόμη, το μέγεθος και το διαθέσιμο εισόδημα των νοικοκυριών, η διαφήμιση που ωθεί το καταναλωτικό κοινό προς συγκεκριμένα εμπορικά σήματα, καθώς επίσης και οι συνθήκες έντονου ανταγωνισμού από τα προϊόντα των καταστημάτων εστίασης (ιδίως λόγω των υπηρεσιών delivery) και των εστιατορίων γρήγορης εξυπηρέτησης («fast food»), επηρεάζουν σημαντικά τη ζήτηση των τυποποιημένων έτοιμων φαγητών. Παρ’ όλα αυτά, η τιμή πώλησης αποτελεί τον κυριότερο παράγοντα που καθορίζει την τελική επιλογή του καταναλωτή ανάμεσα σε πλήθος εμπορικών σημάτων που διατίθενται στην αγορά.

Διαβάστε περισσότερες πληροφορίες ΕΔΩ

Continue Reading

Επιχειρηματικότητα

Νέα έρευνα του ομίλου ManpowerGroup: Ποιους δείκτες εκπροσώπησης φύλων και διαφορετικότητας καταγράφουν οι Έλληνες εργοδότες.

Τι αναζητούν οι γυναίκες από την εργασία τους παγκοσμίως

Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα της Γυναίκας που αφιερώνεται ολόκληρο τον μήνα, τα Ηνωμένα Έθνη, με το μήνυμα #BreaktheBias, μας καλούν να «σπάσουμε» τα στερεότυπα και τις προκαταλήψεις. Ποιες είναι, όμως, οι δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι γυναίκες στην εργασία τους και τι κάνουν οι εργοδότες για να τις στηρίξουν; Ποιος είναι ο ρόλος της διαφορετικότητας και τι πρόοδο σημειώνουν οι εταιρείες προς αυτή την κατεύθυνση; 

Η τελευταία έρευνα της ManpowerGroup εξετάζει τους δείκτες που καταγράφουν οι Ελληνικές εταιρείες αναφορικά με την ισότητα των φύλων και την εκπροσώπηση της διαφορετικότητας καθώς και τι αναζητούν οι γυναίκες στην εργασία τους. Στόχος της έρευνας είναι να βοηθήσει τους εργοδότες να κατανοήσουν τις σημερινές τάσεις και προκλήσεις προκειμένου να είναι σε θέση να τις υποστηρίξουν.

Οι περισσότερες Ελληνικές εταιρείες μετρούν την ισότητα των φύλων. Ωστόσο, πολύ λίγες εξετάζουν τη μεγάλη εικόνα – γυναίκες στην ηγεσία, γυναίκες σε διαφορετικούς ρόλους, ισότητα αμοιβών και άλλα​

Συγκεκριμένα, σε δείγμα 515 Ελλήνων εργοδοτών, το 89% των εταιρειών μετράει ως δείκτη την ισότητα των φύλων. ​Ωστόσο, μόνο το 19% των εταιρειών μετράει τον αριθμό των γυναικών που λαμβάνουν ανώτερους ηγετικούς ρόλους ή διευθυντικές θέσεις​ ενώ μόνο 1 στις 5 εταιρείες μετρά τον αριθμό των γυναικών από διαφορετικά περιβάλλοντα σε ηγετικές θέσεις​. Το 11% δεν μετρά καθόλου δείκτες εκπροσώπησης φύλου ούτε έχει θέσει στόχους​. Αξίζει να σημειωθεί ότι οι κλάδοι που είναι πιο πιθανό να μετρήσουν ή να θέσουν στόχους είναι: Οικονομικών, Μη κερδοσκοπικοί οργανισμοί, Εμπόριο, ενώ οι κλάδοι που είναι λιγότερο πιθανό να μετρήσουν ή να θέσουν στόχους είναι: η Βιομηχανία/Παραγωγή, το Δημόσιο και ο Τουρισμός.​ Περισσότεροι από το 90% των οργανισμών που θέτουν στόχους δηλώνουν ότι, κατά κάποιον τρόπο, είναι υπόλογοι για τους στόχους αυτούς: είτε μέσω αναφοράς στο διοικητικό συμβούλιο (25%), είτε στους εργαζόμενους (24%), είτε στους μετόχους (24%). Για περισσότερα στοιχεία, μπορείτε να κατεβάσετε το σχετικό Infographic. 

Επαναπροσδιορισμός της εργασίας – ευελιξία, παροχή επιλογών και αίσθηση σκοπού

Η παγκόσμια έρευνά «Τι αναζητούν οι γυναίκες από την εργασία», η οποία διεξήχθη σε 5.043 εργαζομένους σε πέντε χώρες (ΗΠΑ, Ηνωμένο Βασίλειο, Αυστραλία, Γαλλία και Ιταλία) αποκαλύπτει ότι τόσο οι γυναίκες όσο και οι άνδρες αναζητούν ευελιξία, δίκαιες αμοιβές και περισσότερη αυτονομία. Επιπλέον, πολλοί εργαζόμενοι φαίνεται πως εστιάζουν στις αξίες, την ύπαρξη ηγετών που διακρίνονται από ενσυναίσθηση και στην κουλτούρα εμπιστοσύνης. Η δυνατότητα επιλογής ευέλικτων ωραρίων έναρξης/ λήξης της εργασίας, η ύπαρξη ενός υβριδικού μοντέλου εργασίας, οι άδειες μετ’ αποδοχών και η υποστήριξη της ψυχικής υγείας αποτελούν σημαντικούς παράγοντες για τις εργαζόμενες. Όσον αφορά στην ευελιξία, το 65% των εργαζομένων θα προτιμούσε μια συμπιεσμένη τετραήμερη εβδομάδα για να εργάζεται​. Το 19% θα προτιμούσε να επιλέξει από τις 7 ημέρες –  και να ολοκληρώσει την εργασία του τις ημέρες / ώρες που του ταιριάζουν, ενώ 1 στις 5 γυναίκες θα ήθελε να εργαστεί τέσσερις ημέρες, σε σύγκριση με το ποσοστό 16% των ανδρών​.

Για περισσότερα στοιχεία, μπορείτε να κατεβάσετε το σχετικό Infographic.

Πως μπορούν οι εργοδότες να στηρίξουν τις γυναίκες

Οι εργοδότες οφείλουν να στηρίξουν τις γυναίκες τόσο σε προσωπικό όσο και σε επαγγελματικό επίπεδο. Πιο συγκεκριμένα, οι οργανισμοί πρέπει να βοηθήσουν τις γυναίκες  να αναπτύξουν τόσο τεχνικές όσο και κοινωνικές δεξιότητες, να αναλάβουν ηγετικούς ρόλους και να διαμορφώσουν μία κουλτούρα εμπιστοσύνης και συμπερίληψης. Ιδιαίτερη προσοχή πρέπει να δοθεί στην εξισορρόπηση των εργασιακών και προσωπικών υποχρεώσεων, στην ύπαρξη υποστηρικτικών ομάδων και ευκαιριών ανάπτυξης.

Οι εταιρείες οφείλουν να αναλάβουν τις ευθύνες τους

Η πανδημία αποκάλυψε ότι υπάρχει περιθώριο προόδου για την προώθηση της ισότητας των φύλων στην εργασία, κάτι που επιβεβαιώνεται και από τα ευρήματά μας. Συγκεκριμένα, αξίζει να αναφερθεί ότι το 14% των εργοδοτών παγκοσμίως δεν καταγράφουν καθόλου δείκτες εκπροσώπησης φύλου, ούτε έχουν θέσει ανάλογους μελλοντικούς στόχους. Παρόλο που οι ανισότητες προϋπήρχαν της πανδημίας, οι εργαζόμενοι φαίνεται να θέτουν πλέον τα όριά τους με μεγαλύτερη αποφασιστικότητα. 

Σχετικά με τη ManpowerGroup™

Η ManpowerGroup®, η κορυφαία διεθνώς εταιρία παροχής λύσεων ανθρώπινου δυναμικού, βοηθά τους οργανισμούς να εξελίσσονται και να ξεχωρίζουν σε έναν κόσμο που αλλάζει γρήγορα παρέχοντας υπηρεσίες όπως η εύρεση, η αξιολόγηση, η ανάπτυξη και η διαχείριση ταλέντων. Αναπτύσσουμε καινοτόμες λύσεις για εκατοντάδες χιλιάδες οργανισμούς κάθε χρόνο, παρέχοντάς τους εξειδικευμένα ταλέντα, ενώ, παράλληλα, βρίσκουμε ουσιαστικές θέσεις εργασίας για εκατομμύρια ανθρώπους από ένα ευρύ φάσμα κλάδων και δεξιοτήτων. Η εξειδικευμένη οικογένεια των “brands” μας – Manpower®, Experis® και Talent Solutions® – δημιουργεί ουσιώδη αξία για τους υποψηφίους και πελάτες σε 80 χώρες εδώ και 70 χρόνια. Είμαστε αναγνωρισμένοι για την εταιρική μας ποικιλομορφία – ως μια από τις καλύτερες εταιρίες που δίνουν έμφαση στις γυναίκες, αλλά και στην ενσωμάτωση, στην ισότητα και την αναπηρία. Το 2022 η ManpowerGroup αναγνωρίστηκε για δέκα τρίτη φορά ως μία από τις πλέον Ηθικές Εταιρίες στον Κόσμο – “World’s Most Ethical Companies”, επιβεβαιώνοντας τη θέση της ως την πιο αξιόπιστη και αξιόλογη εταιρία στον κλάδο.

Ο όμιλος ManpowerGroup στην Ελλάδα 

Στην Ελλάδα, ο όμιλος ManpowerGroup ιδρύθηκε το 1998. Μέσα από το δίκτυο 2 υποκαταστημάτων στην Αττική και Θεσσαλονίκη εντοπίζουμε, αξιολογούμε, αναπτύσσουμε και διαχειριζόμαστε ταλέντα σε όλο το φάσμα βασικών κλάδων της οικονομίας. Πιστοποιημένη σύμφωνα με το διεθνές πρότυπο ποιότητας ISO 9001:2015, στους τομείς εύρεσης και επιλογής προσωπικού καθώς και υπηρεσιών προσωρινής απασχόλησης σε όλο το δίκτυο των υποκαταστημάτων της. Ενώ, το 2020 η ManpowerGroup Ελλάδας απέκτησε την πιστοποίηση Great Place to Work® που υπογραμμίζει το επίπεδο του ομαδικού πνεύματος, της αξιοπιστίας και του σεβασμού που κυριαρχούν στον οργανισμό μας.

Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τη ManpowerGroup Ελλάδας επισκεφθείτε τις ιστοσελίδες μας.

Για εταιρείες: www.manpowergroup.gr  

Για υποψήφιους: www.manpower.gr 

Continue Reading

Trending