Connect with us

Οικογένεια

ΠΟΝΑΕΙ ΝΑ ΕΙΣΑΙ ΔΕΥΤΕΡΗ ΕΠΙΛΟΓΗ

Δεύτερη επιλογή. Βαριά κουβέντα. Για μένα συνώνυμο της καβάτζας.

Γιατί είσαι κάτι που χρησιμοποιείται σε ώρα ανάγκης. Για στιγμές που δεν υπάρχει άλλη παρέα για καφέ, για τις φορές που δεν υπάρχει αυτός που θέλει να μιλήσει, για τις νύχτες που ο άλλος απουσιάζει από το κρεβάτι του και δεν έχει με τι να το γεμίσει.

Μη τολμήσεις και κάνεις το λάθος να πιστέψεις πώς είσαι για κάτι περισσότερο. Μη λες τέτοια ψέματα στον εαυτό σου.

Όταν είσαι δεύτερη επιλογή για κάποιον, είσαι το περιθώριο, η κούκλα που θα βγάλει από το κουτί και θα την ξαναβάλει όποτε αυτός βαρεθεί.

Είσαι η εκκρεμότητα, η εύκολη λύση. Λες και είστε λεφτά που κάποιος κρατάει στη άκρη ή παιχνίδια που κοιτάνε πάντα από το ράφι γιατί δεν είμαστε τ’ αγαπημένα και μας θυμούνται μια στο τόσο. Λες και δεν είστε άνθρωποι.

Πονάει για πολλούς λόγους να έρχεσαι δεύτερος στη ζωή κάποιου. Πονάει γιατί σε κάνει να πιστεύεις πως δεν ήσουν αρκετός, πως ήσουν λίγος για το κάτι παραπάνω που ζητούσες, ακόμα κι αν είχες δώσει ό,τι καλύτερο είχες μέσα σου.

Πονάει, όπως πονάει καθετί που δεν είναι αμοιβαίο. Γιατί στις ανθρώπινες σχέσεις δεν μπορεί να δίνει και να δίνεται μόνο ο ένας. Όταν δίνεις συνέχεια χωρίς να πάρεις στο τέλος αδειάζεις κι εσύ. Κι αυτό είναι άδικο.

Αλλά πιο πολύ απ’ όλα πονάει, όταν είσαι η δεύτερη επιλογή και το ξέρεις. Και όχι απλά το ξέρεις αλλά το δέχεσαι κιόλας, το επιτρέπεις.

Γιατί πιστεύεις πως κάτι θα γίνει και θ’ αλλάξουν τα πράγματα. Πως θα γίνει κάτι και θα πάρεις προαγωγή στην καρδιά του άλλου.

Τέτοιοι ηλίθιοι είμαστε και σε τέτοια παραμύθια πιστεύουμε.

Η ευθύνη σου είναι ανάλογη του απέναντι, μη σου πω και μεγαλύτερη. Θες να το δεις; Αντέχεις να το δεις;

 Αγάπη μου, αν ήρθες μια φορά δεύτερος, πάντα δεύτερος θα ‘ρχεσαι.

Κακό πράγμα η δεύτερη επιλογή. Δε σ’ αφήνει να ηρεμήσεις. Κι όσο και να λυσσάς για κάποιους θα είσαι πάντα μόνο αυτό. Γιατί έτσι έμαθες, ίσως γιατί φοβήθηκες την μοναξιά. Έγινες η δεύτερη επιλογή κάποιου χωρίς να το καταλάβεις. Δεν έγινε συνειδητά…. Έγινε όμως!

Κάποια στιγμή της ζωής μας όλοι έχουμε έρθει δεύτεροι στη ζωή κάποιου και  κυρίως δεύτεροι για κάποιους που για εμάς ήταν η πρώτη μας επιλογή.

Όλοι κάποια στιγμή γίναμε από πρωταγωνιστές κομπάρσοι για χάρη κάποιων ανθρώπων που αγαπήσαμε πολύ και βάλαμε ψηλά.

Αυτό που έχει σημασία και δεν πρέπει να ξεχνάμε, είναι ότι οφείλουμε να δεχόμαστε να είμαστε μόνο προτεραιότητες. Για να έχουμε δίπλα μας ανθρώπους που δε μας χορταίνουν.

Ανθρώπους για τους οποίους δεν αποτελούμε εναλλακτικές, αλλά θέλουν να μας γνωρίσουν εις βάθος, να μας απολαύσουν και να επενδύσουν στο μεταξύ μας.

Και εννοώ βέβαια όχι μόνο στην ερωτική μας ζωή αλλά και στις φιλικές μας σχέσεις, στις οικογενειακές, στις συναδελφικές …. Ξέρετε εσείς ….

Ανοίξτε αγαπημένοι το μυαλό και την καρδιά και δείτε την αλήθεια κατάματα… Και κάντε αυτό που πρέπει για να μην είστε πια η Δεύτερη επιλογή … Για να μην πονάτε πλέον .. Γιατί η ζωή σας είναι λίγη και μοναδική και αξίζετε πολλά !!

Με αγάπη Βαλεντίνη Βασιλειάδου

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Ψυχολογία

Μήπως θέλεις να αλλάξεις χωρίς να αλλάξεις τίποτα;

Μαθαίνοντας ότι όλα εξαρτώνται από τη γαλήνη, από την ηρεμία σου, από τον οραματισμό σου, από τη συγκέντρωσή σου, από το πώς θα πειθαρχήσεις, από το πώς θα καταγράψεις τους στόχους σου, η αρνητική γνώμη των άλλων σε αφήνει ανεπηρέαστο, επειδή μπροστά σου έχεις μόνο τον τελικό στόχο.

Ο τελικός στόχος μπορεί να είναι ο σύντροφος, ο γάμος, το πτυχίο, μια ευτυχισμένη σχέση, να είσαι επιτυχημένη ή επιτυχημένος, να έχεις μια καλή ποιότητα ζωής, να αναπνέεις καλύτερα, να αποδεσμεύσεις κιλά, οτιδήποτε προβάλλεις στο κέντρο της ιδανικής σου ευτυχίας στο μέλλον.

Και προχωράς προς αυτόν σαν μπουλντόζα. Και σας λέω: όταν γίνει το πρώτο βήμα, αυτό θα σε οδηγήσει, στη συνέχεια, και στον επόμενο στόχο.

Τι θέλεις να κάνεις; Να πας γυμναστήριο. Τι πρέπει να κάνεις; Βάζεις ξυπνητήρι, προετοιμάζεσαι, ακολουθείς με ιερή προσήλωση αυτή σου την απόφαση. Δεν έχεις λεφτά να πας στο γυμναστήριο; Σκέφτεσαι και βάζεις το μυαλό σου να εκτελέσει τη λειτουργία. Δεν πιάνεις κουβέντα με το Εγώ σου προβάλλοντας δικαιολογίες αναβολής, τύπου «Όταν πληρωθώ», «Όταν πάρω καλύτερες φόρμες» κτλ. Φοράς τις φόρμες σου και κάνεις γύρω γύρω το τετράγωνο, να ιδρώσεις. Αποφασίζεις να δράσεις, δηλαδή, ΤΩΡΑ!

Χρειάζεται να είσαι ενεργή, λοιπόν. Και για να είσαι ενεργή, χρειάζεται να χτίσεις, να πλάσεις, να ζυμώσεις ενέργεια.

Και θα ζυμώσεις ενεργεία αν:

  • Πεις μια καλή κουβέντα για τον εαυτό σου και για τους γύρω σου.
  • Διαβάσεις ένα ωραίο βιβλίο.
  • Πας γυμναστήριο.
  • Γράψεις ένα ημερολόγιο για τις μεγάλες ή τις μικρές νίκες που

πέτυχες την προηγούμενη εβδομάδα, την προηγούμενη μέρα.

  • Συμπληρώσεις ένα ημερολόγιο ευγνωμοσύνης.

Είμαστε τόσο εγωκεντρικοί και τόσο εγωιστές οι άνθρωποι, που θέλουμε να ελέγχουμε ακόμα και τις αλλαγές μας. Αν δεν αφομοιώσεις αυτή την αλλαγή, όμως, δε θα γεφυρώσεις την επόμενη που έρχεται, οπότε όλες καλοδεχούμενες. Τρελαινόμαστε να έχουμε τον έλεγχο. Εγώ, πάλι, σου λέω: surrender! Παραδώσου, άσε τον έλεγχο. Ούτως ή άλλως, υπάρχουν άλλοι στα πηδάλια. Το να θέλεις να έχεις τον έλεγχο σε μπλέκει πάλι στα δίχτυα του Εγώ.

Η απλή αλλαγή μπορεί να γίνει και μέσα από τον πόνο. Η απλή

αλλαγή μπορεί να γίνει και μέσα από έναν χωρισμό. Η μεγάλη αλλαγή, όμως, θέλει commitment, θέλει δηλαδή αφοσίωση και δέσμευση. Θέλει διάρκεια, θέλει εργαλεία και θέλει δάσκαλο. Θέλει δάσκαλο κάποιον που να το έχει πετύχει. Η ζωή του coach που θα εμπιστευτώ, καταθέτοντας χώρο, χρόνο, χρήμα και ενέργεια, πρέπει να αντιπροσωπεύει αυτό που ευαγγελίζεται και αυτό που έχει να μου προσφέρει ως έμπνευση.

Αν θέλεις απλές αλλαγές, κάθεσαι και μέσα στον πόνο. Αν, όμως,

θέλεις να ζήσεις μεγάλες αλλαγές, ψάχνεις τα εργαλεία, τους

δασκάλους και τη διάρκεια.

 

Νικὀλας Ουρανός, ACC

Continue Reading

Ψυχολογία

Τι είναι το στρες;

Το στρες είναι μια φυσιολογική σωματική και ψυχική αντίδραση σε μια απειλή η σε μια αίτηση για την αντιμετώπιση απαιτητικών καταστάσεων. Όταν νιώθεις στρες το σώμα σου είναι σε ένταση και ο εγκέφαλος σου πυροδοτείτε από πολλαπλές σκέψεις.

Ο καθένας μας εκτίθεται καθημερινά σε στρες καταστάσεις. Το στρες μάλιστα μπορεί να είναι και θετικό – το λεγόμενο ευ στρες – όταν καλούμαστε να το αντιμετωπίσουμε σπάνια (ή μόνο μερικές φορές) και σε περιορισμένο βαθμό. Σε αυτή την περίπτωση λειτουργεί σαν καταλύτης και μας ενεργοποιεί για να αντεπεξέλθουμε στις όποιες καταστάσεις. Όσο ποιο συχνό και έντονο είναι το στρες, τόσο πιο δύσκολο μας είναι να αντιμετωπίσουμε της καθημερινές μας υποχρεώσεις.

Συναισθήματα, θυμού, απογοήτευσης και φόβου, όπως επίσης, οξυθυμία, κούραση και κατάθλιψη, μας κυριαρχούν και δεν μας επιτρέπουν να λειτουργήσουμε έτσι όπως θα θέλαμε, με αποτελέσμα η ψυχολογία μας να ειναι σε «κακή».

Πως καταλαβαίνουμε το στρες;

Υπάρχουν διάφορα προειδοποιητικά σημάδια του στρες, όπως:

  • Πονοκέφαλος.
  • Διαταραχές στον ύπνο.
  • Προβλήματα συγκέντρωσης.
  • Ένταση και πόνος στο μυϊκό σύστημα.
  • Κούραση.
  • Η αίσθηση ότι ήμαστε υπερφορτωμένοι και ότι ήμαστε ανίκανοι να αντεπεξέλθουμε στην καθημερινότητα μας.
  • Ενοχλήσεις στο στομάχι και διάρροια.
  • Εξανθήματα και ακμή.
  • Επαναλαμβανόμενες λοιμώξεις και ιογενείς ασθένειες.

Πώς να αντιμετωπίσουμε το καθημερινό στρες;

  • Αναγνωρίστε έγκαιρα και δώστε προσοχή σε μυϊκές εντάσεις.
  • Αθληθείτε 3 φόρες την εβδομάδα για τουλάχιστον 20 λεπτά.
  • Μάθετε να ηρεμείτε με ασκήσεις χαλάρωσης και εφαρμόστε τες τακτικά.
  • Διαγνώσετε έγκαιρα αρνητικές σκέψεις που σας επιβαρύνουν.
  • Μάθετε να ελέγχεται και να κατευθύνεται την σκέψη σας.
  • Εφαρμόστε αλλαγές στον τρόπο ζωής σας.

Δουλέψτε με πρόγραμμα και πάνω από όλα μην γεμίζετε υπερβολικά την ημέρα σας με υποχρεώσεις.
Αν εσείς ή ο σύντροφος σας νιώθετε πολύ τακτικά ιδιαίτερα στρεσαρισμένοι και αδυνατείτε να αντεπεξέλθετε στις καθημερινές σας υποχρεώσεις, ενώ σας είναι πολύ δύσκολο να επιλύετε τα προβλήματα σας με ηρεμία, τότε θα πρέπει να ζητήσετε βοήθεια από ψυχολόγο – ψυχοθεραπευτή.

Βασιλική Λιάφου
Ψυχολόγος – Ψυχοθεραπεύτρια – Γλυφάδα

Continue Reading

Οικογένεια

Διαδικτυακό – εικαστικό εργαστήριο: «Ιστορίες από Τέχνη»

Το Μουσείο Σχολικής Ζωής και Εκπαίδευσης συμμετέχει στις Ευρωπαϊκές Ημέρες Πολιτιστικής Κληρονομιάς 2020.

Διοργανώνει ένα διαδικτυακό εργαστήρι για παιδιά 6-10 ετών με θέμα

Από τα σπάνια κοχύλια του Δ. Μυταρά, μέχρι τα μαγευτικά τοπία γεμάτα φως του Κ. Παρθένη, αλλά και μέσα από τη διαδρομή και το έργο άλλων Ελλήνων σπουδαίων εικαστικών, θα κάνουμε ένα μοναδικό ταξίδι στην Τέχνη! Θα ανακαλύψουμε πως οι καλλιτέχνες εμπνεύστηκαν από την ιστορία του τόπου τους αλλά και πως αποτύπωσαν τα συναισθήματά τους. Τέλος θα δημιουργήσουμε τα δικά μας έργα τέχνης, χρησιμοποιώντας χρώματα, πολύ φαντασία αλλά και τεχνικές των μεγάλων ζωγράφων!

Τα παιδιά θα χρειαστεί να έχουν ένα μπλοκ ακουαρέλας ή λευκές κόλλες Α4, νερομπογιές, μολύβι και γόμα, πινέλο και ποτήρι με νερό

Ημέρα και ώρα διεξαγωγής: Πέμπτη 24 Σεπτεμβρίου, ώρα 18:00-19:00 μέσω της πλατφόρμας Zoom

Η συμμετοχή είναι ελεύθερη, απαραίτητη η δήλωση συμμετοχής συμπληρώνοντας τη φόρμα συμμετοχής εδώ

Continue Reading

Trending