Connect with us

Προγράμματα

Προγράμματα κατάρτισης και αναβάθμισης προσόντων

Έξι προγράμματα κατάρτισης και αναβάθμισης προσόντων για 1.530 άνεργους και εργαζόμενους του πολεοδομικού συγκροτήματος Θεσσαλονίκης από την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας

 

Έξι προσκλήσεις για τη μείωση της ανεργίας και την ενίσχυση των προσόντων εργαζομένων και ανέργων, σε κρίσιμους κλάδους της οικονομίας στη Θεσσαλονίκη, όπως είναι ο τουρισμός, η μεταποίηση, οι υπηρεσίες, οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις, το περιβάλλον, η πληροφορική και τα τεχνικά επαγγέλματα, υπέγραψε ο Περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας Απόστολος Τζιτζικώστας.

Οι προσκλήσεις, που αφορούν σε δράσεις αναβάθμισης των δεξιοτήτων εργαζομένων, κατάρτισης, παροχής εφοδίων για επανένταξη στην αγορά εργασίας κ.ά., εντάσσονται στο πρόγραμμα Βιώσιμης Αστικής Ανάπτυξης της Θεσσαλονίκης, που υλοποιεί η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας.

Την υλοποίηση των δράσεων αναλαμβάνουν οι παραγωγικοί φορείς της περιοχής, σε συνεργασία με τους οποίους έγιναν τα προγράμματα ενίσχυσης εργαζομένων και ανέργων.

«Η προσπάθειά μας να μειώσουμε την ανεργία και να παρέχουμε τα εφόδια και τις γνώσεις στους εργαζόμενους, ώστε να διεκδικήσουν καλύτερες θέσεις εργασίας είναι διαρκής και αποτελεί κορυφαία προτεραιότητά μας. Στην κατεύθυνση αυτή, αξιοποιούμε τους ευρωπαϊκούς πόρους αφενός για να δώσουμε τη δυνατότητα σε άνεργους συμπολίτες μας να ενταχθούν στην αγορά εργασίας και σε ήδη εργαζόμενους να διεκδικήσουν καλύτερες θέσεις και αφετέρου για να ενισχύσουμε τους κρίσιμους κλάδους της οικονομίας μας με καλά καταρτισμένο και εξειδικευμένο προσωπικό ώστε να συμβάλουμε  στην ανάπτυξή τους. Με τα νέα προγράμματα κατάρτισης και απόκτησης δεξιοτήτων, που υλοποιούμε σε συνεργασία με τους παραγωγικούς φορείς, όπως το Επαγγελματικό Επιμελητήριο, ο ΣΒΒΕ, το ΤΕΕ/ΤΚΜ, ο ΣΕΠΒΕ, ο Σύνδεσμος Εξαγωγέων και η Πανελλήνια Ομοσπονδία Ξενοδόχων, θα δώσουμε την ευκαιρία σε 1.530 συμπολίτες μας να ενταχθούν με τους καλύτερους όρους στην αγορά εργασίας. Από τη διαδικασία αυτή θα ενισχυθούν οι επαγγελματικοί κλάδοι του τουρισμού, του περιβάλλοντος, της ενέργειας, της μεταποίησης, του τουρισμού, των επιστημόνων πληροφορικής, των μικρομεσαίων επιχειρήσεων και των ξενοδοχείων», τόνισε ο Περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας Απόστολος Τζιτζικώστας.

Τα προγράμματα που θα υλοποιηθούν είναι τα εξής:

1.Αναβάθμιση δεξιοτήτων των εργαζομένων στους τομείς του τουρισμού και του περιβάλλοντος: Δικαιούχος είναι το Επαγγελματικό Επιμελητήριο Θεσσαλονίκης. Αφορά στην κατάρτιση και πιστοποίηση 250 ωφελουμένων, εργαζόμενων σε επιχειρήσεις της περιοχής. Περιλαμβάνονται 12 προγράμματα κατάρτισης σε έξι θεματικά αντικείμενα: διοικητική υποστήριξη σε τουριστικές επιχειρήσεις, e-commerce – hospitality sales – marketing, αγγλικά για τον τουρισμό, περιβαλλοντική διαχείριση υγείας και ασφάλειας επιχειρήσεων, περιβαλλοντική προστασία και ανακύκλωση προϊόντων, διοίκηση στη διαχείριση κρίσεων από φυσικές και τεχνολογικές καταστροφές.

2.Αναβάθμιση των δεξιοτήτων των εργαζόμενων υφιστάμενων επιχειρήσεων σε θέματα υπηρεσιών, τουρισμού, περιβαλλοντικής διαχείρισης, βιώσιμης ενέργειας, πράσινων και κοινωνικών συμβάσεων: Δικαιούχος είναι ο Σύνδεσμος Βιομηχανιών Βορείου Ελλάδος. Αφορά σε 230 εργαζόμενους υφιστάμενων επιχειρήσεων. Περιλαμβάνονται δέκα προγράμματα κατάρτισης 150 ωρών ανά ωφελούμενο σε εξειδικευμένα θεματικά αντικείμενα, πιστοποίηση, εκπόνηση εκπαιδευτικών πακέτων κ.ά.

3.Αναβάθμιση των προσόντων και κτήση νέων δεξιοτήτων ανέργων επιστημόνων πολυτεχνικών και τεχνολογικών σχολών και σχολών πληροφορικής στους τομείς των τεχνολογιών πληροφορικής και επικοινωνίας της ποιότητας των τεχνικών έργων: Δικαιούχοι είναι το Τμήμα Κεντρικής Μακεδονίας του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος και ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Πληροφορικής Βορείου Ελλάδος. Αφορά στην προετοιμασία 260 μακροχρόνια ανέργων για την ένταξή τους στην αγορά εργασίας κυρίως με την αναβάθμιση των προσόντων τους και την κτήση νέων δεξιοτήτων, μέσω της επανακατάρτισής τους. Προβλέπονται προγράμματα παροχής υπηρεσιών συμβουλευτικής επαγγελματικού προσανατολισμού, κατάρτισης, πιστοποίησης γνώσεων και δεξιοτήτων και εξειδικευμένης συμβουλευτικής επιχειρηματικότητας.

4.Δράσεις επανακατάρτισης και επαγγελματικής ένταξης σε βιώσιμους τομείς της μεταποίησης, των υπηρεσιών και του τουρισμού για μακροχρόνια ανέργους: Δικαιούχος είναι ο Σύνδεσμος Βιομηχανιών Βορείου Ελλάδος. Αφορά στην προετοιμασία 210 μακροχρόνια ανέργων για την ένταξή τους στην αγορά εργασίας κυρίως με την αναβάθμιση των προσόντων τους και την κτήση νέων δεξιοτήτων, μέσω της επανακατάρτισής τους. Οι ωφελούμενοι θα προέρχονται κατά προτεραιότητα από φθίνοντες κλάδους της οικονομίας, θα είναι κάτοικοι του πολεοδομικού συγκροτήματος Θεσσαλονίκης και θα εκπαιδευτούν σε αντικείμενα σε βιώσιμους τομείς των παραπάνω κλάδων. Περιλαμβάνονται προγράμματα συμβουλευτικής επαγγελματικού προσανατολισμού, κατάρτισης σε εξειδικευμένα θεματικά αντικείμενα, πιστοποίησης και εξειδικευμένης συμβουλευτικής επιχειρηματικότητας.

5.Συνδυασμένη παρέμβαση αναβάθμισης επαγγελματικών προσόντων για μακροχρόνια άνεργους επιστήμονες, για την ενίσχυση της καινοτομίας και της εξωστρέφειας των μικρομεσαίων επιχειρήσεων: Δικαιούχος είναι ο Σύνδεσμος Εξαγωγέων. Αφορά στην προετοιμασία 220 μακροχρόνια άνεργους επιστήμονες για την ένταξή τους στην αγορά εργασίας κυρίως με την αναβάθμιση των προσόντων τους και την κτήση νέων δεξιοτήτων, οι οποίες έχουν ιδιαίτερη ζήτηση από τις επιχειρήσεις, στο πλαίσιο εφαρμογών ενίσχυσης της καινοτομίας και της εξωστρέφειας των μικρομεσαίων επιχειρήσεων της περιοχής. Περιλαμβάνονται προγράμματα συμβουλευτικής επαγγελματικού προσανατολισμού, κατάρτισης σε εξειδικευμένα θεματικά αντικείμενα, πιστοποίησης και εξειδικευμένης συμβουλευτικής επιχειρηματικότητας.

6.Αναβάθμιση προσόντων για μακροχρόνια άνεργους σε ειδικότητες του ξενοδοχειακού κλάδου: Δικαιούχος είναι η Πανελλήνια Ομοσπονδία Ξενοδόχων. Αφορά σε 360 μακροχρόνια άνεργους κάτω των 25 ετών ή άνω των 50. Περιλαμβάνονται προγράμματα αναβάθμισης των προσόντων τους και ενίσχυσης της επαγγελματικής εμπειρίας τους, σε ειδικότητες του τουρισμού και συγκεκριμένα οροφοκόμου και υπαλλήλου επισιτιστικού τομέα σε ξενοδοχειακές επιχειρήσεις.

Ο συνολικός προϋπολογισμός των έξι προσκλήσεων ανέρχεται σε 5,3 εκ. ευρώ.

Πηγή

Επιχειρηματικότητα

Έναρξη υποβολής αιτήσεων για το πρόγραμμα Trophy-Τροφή Open Innovation by Trata του Οργανισμού Νέα Γεωργία Νέα Γενιά

Ανοικτές θα παραμείνουν από τις 12 Σεπτεμβρίου έως και τις 2 Οκτωβρίου 2022 οι αιτήσεις για τη συμμετοχή στο πρόγραμμα Trophy-Τροφή Open Innovation by Trata του Οργανισμού Νέα Γεωργία Νέα Γενιά, το οποίο υλοποιείται στο πλαίσιο της πρωτοβουλίας Trophy-Τροφή

Η πρωτοβουλία Trophy-Τροφή υλοποιείται από τον οργανισμό «Νέα Γεωργία Νέα Γενιά» μέσω της ιδρυτικής δωρεάς του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος (ΙΣΝ).

Στο ανοικτό κάλεσμα για το Trophy-Τροφή Open Innovation by Trata μπορούν να συμμετάσχουν νεοφυείς επιχειρήσεις και ομάδες με νέες ιδέες ή ερευνητικές εργασίες. Μετά από αξιολόγηση, θα επιλεγούν μέχρι 10 startups και μέχρι 15 ομάδες, οι οποίες και θα προκριθούν στην τελική φάση του προγράμματος. Οι startups και οι μικρές επιχειρήσεις έχουν την ευκαιρία να λάβουν μέρος στη δράση με έτοιμες λύσεις ή προϊόντα που αφορούν εναλλακτικές πρωτεϊνούχες θαλάσσιες τροφές ή με λύσεις/προϊόντα που θα μπορούσαν να προσαρμοστούν (pivoting) στις ανάγκες του προγράμματος. Οι ερευνητές και φοιτητές – ομάδες και εργαστήρια – μπορούν να συμμετέχουν με ιδέες για λύσεις/προϊόντα που αφορούν εναλλακτικές πρωτεϊνούχες θαλάσσιες τροφές, με έρευνα που παράγει λύσεις ή προϊόντα που αφορούν εναλλακτικές πρωτεϊνούχες θαλάσσιες τροφές ή με συμμετοχή σε σχήματα που ασχολούνται με λύσεις/προϊόντα που αφορούν εναλλακτικές πρωτεϊνούχες θαλάσσιες τροφές. 

Μέσω τη συμμετοχή τους, οι startups και οι μικρές επιχειρήσεις θα παρακολουθήσουν feedback sessions από στελέχη της ΤΡΑΤΑ, παρουσιάσεις για την στρατηγική και τις θεματικές από την ΤΡΑΤΑ, εργαστήρια για το pivoting και την ανάπτυξη καινοτομίας από το ACEin του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών (ΟΠΑ), mentoring sessions και παρουσιάσεις μετά την εξειδίκευση των προτάσεων, με την συνεργασία των στελεχών της ΤΡΑΤΑ και με εξειδικευμένους συνεργάτες. Στη συνέχεια, θα ακολουθηθεί διαδικασία αξιολόγησης για την επιλογή μίας λύσης που έχει ενδιαφέρον πιλοτικής εφαρμογής. Η επιλεγμένη πρόταση/λύση, θα λάβει ως βραβείο €2.000 και τη δυνατότητα ανάπτυξης περαιτέρω συνεργασίας με την ΤΡΑΤΑ.

Οι ερευνητικές και φοιτητικές ομάδες θα έχουν επίσης πρόσβαση στα feedback sessions από τα στελέχη της ΤΡΑΤΑ, σε ideas generation bootcamp, σε εργαστήρια ανάπτυξης καινοτομίας, σε δραστηριότητες δημιουργίας/ανάπτυξης ομάδων από το ACEin του ΟΠΑ, σε mentoring sessions και σε παρουσιάσεις μετά την εξειδίκευση των προτάσεων, με τη συνεργασία των στελεχών της ΤΡΑΤΑ και με εξειδικευμένους συνεργάτες. Από τη μετέπειτα διαδικασία αξιολόγησης θα προκύψει η επιλογή δυο λύσεων που έχουν ενδιαφέρον πιλοτικής εφαρμογής, οι οποίες θα λάβουν ως βραβείο €2.000 και τη δυνατότητα ανάπτυξης περαιτέρω συνεργασίας με την ΤΡΑΤΑ.

Το Trophy-Tρoφή Open Innovation by Trata στοχεύει στην αναζήτηση λύσεων που αφορούν τις εναλλακτικές πρωτεϊνούχες θαλάσσιες τροφές, καθώς και οποιαδήποτε πρόταση θα μπορούσε να λειτουργήσει συμπληρωματικά. Με το πρόγραμμα Trophy-Τροφή Open Innovation δίνεται η δυνατότητα σε ομάδες φοιτητών, ερευνητών και σε νεοφυείς επιχειρήσεις στον τομέα της αγροδιατροφής να παρουσιάσουν νέες ιδέες ή ερευνητικά ευρήματα, να αναπτύξουν καινοτόμες υπηρεσίες και προϊόντα, και να σχεδιάσουν εφαρμογές και νέες ψηφιακές επιχειρηματικές δραστηριότητες.

Το πρόγραμμα υλοποιείται σε συνεργασία με το Κέντρο Επιχειρηματικότητας & Καινοτομίας του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών (ACEin).

Μπορείτε να βρείτε περισσότερες πληροφορίες και να καταθέτετε τις προτάσεις και τις ιδέες σας στο www.generationag.org/open-innovation.

Continue Reading

Επιχειρηματικότητα

To εκπαιδευτικό πρόγραμμα “The Business of Food” της Wise Greece σημείωσε μεγάλη επιτυχία!

Πάνω από 1.300 άνθρωποι από κάθε γωνιά της Ελλάδας παρακολούθησαν το εκπαιδευτικό
πρόγραμμα “The Business of Food” με το 96% να δηλώνει ότι έλαβε πολύτιμες
πρακτικές γνώσεις που θα του φανούν χρήσιμες για τα επιχειρηματικά του βήματα,
ενώ το 99% θα συνέστηνε το σεμινάριο σε φίλους και γνωστούς!
Το πρόγραμμα δημιουργήθηκε από τη μη κερδοσκοπική Wise Greece για να
υποστηρίξει ανθρώπους που αντιμετωπίζουν την ανεργία στις μεγάλες πόλεις και
στην περιφέρεια, καθώς και νέους που θέλουν να κάνουν τα πρώτα τους
επαγγελματικά βήματα. Το “The Business of Food” επικεντρώθηκε, όπως φανερώνει
ο τίτλος του, στην επιχειρηματικότητα γύρω από την παραγωγή τροφίμων, καθώς
στην Ελλάδα έχουμε πρόσβαση σε εξαιρετικές πρώτες ύλες, οι οποίες εάν
αναδειχθούν κατάλληλα θα μπορέσουν να προσφέρουν πολλές ευκαιρίες
απασχόλησης.
Ο στόχος του προγράμματος ήταν να δώσει δεξιότητες στους συμμετέχοντες και να
τους προσφέρει πρακτικές γνώσεις οι οποίες θα τους φανούν χρήσιμες με ότι και αν
τελικά ασχοληθούν στο μέλλον. Μέσα από τις online συνεδρίες, οι έμπειροι
εκπαιδευτές μετέφεραν τις προσωπικές τους εμπειρίες, ενώ επιτυχημένοι
παραγωγοί τροφίμων, αλλά και αγαπημένοι Σεφ όπως η Αργυρώ Μπαρμπαρίγου
και ο Ανδρέας Λαγός, μοιράστηκαν με τους συμμετέχοντες τη δική τους πορεία
προς την επιτυχία με στόχο να τους εμπνεύσουν και να τους παρακινήσουν.
Συγκεκριμένα, στο “The Business of Food” οι συμμετέχοντες έμαθαν μεταξύ άλλων
πώς να δημιουργήσουν τη δική τους σειρά προϊόντων, πώς να καταρτίσουν ένα
βασικό επιχειρηματικό και οικονομικό πλάνο και πώς να αναζητήσουν το κατάλληλο
δίκτυο πωλήσεων στην Ελλάδα, αλλά και στο εξωτερικό. Ανακάλυψαν πώς θα
μετατρέψουν τις ιδέες και την ιστορία τους σε εργαλεία marketing, τι πρέπει να
προσέξουν στη συσκευασία των προϊόντων τους και τι είδους υπηρεσίες ζητάει ο
σύγχρονος καταναλωτής. Ταυτόχρονα, ενημερώθηκαν για τις παγκόσμιες τάσεις
στην παραγωγή προϊόντων, το διαδικτυακό Marketing και το πώς μπορούν μόνοι
τους να ξεκινήσουν διαφημιστικές καμπάνιες και να δημιουργήσουν πρωτότυπο
υλικό που θα ενδιαφέρει τους καταναλωτές!

Μερικοί από τους συμμετέχοντες δήλωσαν:
”Με εντυπωσίασε η θετικότητα όλων και η παρότρυνση. Μέσα από το σεμινάριο
έμαθα πως τίποτα δεν είναι αδύνατο και πως αν έχω θέληση μπορώ να πετύχω κάτι
πρωτοποριακό!”, Δήμητρα Τ. από Ν. Φωκίδας
“Έμαθα πώς να φτιάξω το δικό μου επιχειρηματικό πλάνο, με τρόπο εύκολο και
κατανοητό, επειδή αναλύθηκε πάνω σε μια υπάρχουσα εταιρεία με αληθινά
στοιχεία’’ Φωτεινή Χ. από Ν. Δράμας
“Δύσκολα συναντάς τέτοιες προσωπικότητες που θα σου μιλήσουν ανοιχτά για τα
βήματα που πρέπει να ακολουθήσεις για να αναπτυχθείς! Τα πιο πολλά σεμινάρια
είναι γενικόλογα και θεωρητικά… Το παρακολούθησα με την αδερφή μου και τώρα
σκεφτόμαστε πώς θα εφαρμόσουμε όσα μάθαμε.” Βασιλική Κ. από Ν. Ευρυτανίας

Τα αποτελέσματα
Οι συμμετέχοντες ανήλθαν στους 1360 από 200 μέρη της Ελλάδας, με το 35% αυτών
να αναφέρεται σε κωμοπόλεις και χωριά απομακρυσμένων περιοχών.
Το ποσοστό των γυναικών άγγιξε το 70% και των ανδρών το 30%.
Με βάση τα στατιστικά από τα ερωτηματολόγια που συμπλήρωσαν οι
συμμετέχοντες, η διαφορά στις γνώσεις τους είναι μεγάλη, με το 80,2% αυτών να
δηλώνει ότι δεν γνώριζε καθόλου πριν το σεμινάριο τους όρους Business plan και
Marketing plan, ενώ μετά το πέρας το 95% αυτών δήλωσε ότι έχει πλήρη εικόνα και
κατανόησε τους όρους.
Το 96% των συμμετεχόντων γνωρίζει καλύτερα τον διατροφικό κλάδο αμέσως μετά
τη διεξαγωγή του σεμιναρίου και ότι πήρε πρακτικές γνώσεις που θα βοηθήσουν σε
οποιοδήποτε επαγγελματικό βήμα.
Το 60% αισθάνεται πιο κοντά πλέον στο να ανοίξει τη δική του επιχείρηση, ενώ το
92% σκέφτεται την επιχειρηματικότητα σαν πιθανή καριέρα.

Το έργο υλοποιήθηκε από τον μη κερδοσκοπικό Φορέα Wise Greece στο πλαίσιο του
προγράμματος Active citizens fund, υπό την αιγίδα της Γενικής Γραμματείας
Οικογενειακής Πολιτικής και Ισότητας των Φύλων.

Για περισσότερες πληροφορίες: www.wisegreece.com / [email protected] /
213 0276559

Continue Reading

Προγράμματα

Η ΚΡΗΤΙΚΟΣ στηρίζει την πρωτοβουλία «Ποιος είναι το Αφεντικό; Η Μάρκα του Καταναλωτή»

Στην ΚΡΗΤΙΚΟΣ, βρισκόμαστε ακόμη πιο δίπλα στους παράγωγους της Ελλάδας και στηρίζουμε την καινοτόμα συνεταιριστική πρωτοβουλία «Ποιος είναι το Αφεντικό; Η Μάρκα του Καταναλωτή»

Η “Ποιος είναι το Αφεντικό;” είναι, επί της ουσίας, ένας δεσμός εμπιστοσύνης μεταξύ των παραγωγών και των καταναλωτών. Μία συλλογική πρωτοβουλία για τη δημιουργία υπεύθυνων και ποιοτικών προϊόντων, με τη συνεργασία καταναλωτών και παραγωγών.

Πρόκειται για μια κοινωνική πρωτοβουλία, η οποία δημιουργήθηκε από τους καταναλωτές οι οποίοι γίνονται οι «πρωταγωνιστές» και συμμετέχουν στο ταξίδι δημιουργίας ενός προϊόντος, από το χωράφι και τη φάρμα έως το ράφι. Πώς; Οι ίδιοι αποφασίζουν με διαφάνεια, σεβασμό και αξιοπιστία τι θέλουν να καταναλώνουν, με ποιες προδιαγραφές, σε ποια τιμή́ και πώς αυτή κατανέμεται σε όσους φροντίζουν ώστε το προϊόν να φτάνει στο τραπέζι τους, έχοντας σαν προτεραιότητα τη σωστή ανταμοιβή του παραγωγού.

Φέροντας στα καταστήματά ΚΡΗΤΙΚΟΣ τα προϊόντα «Ποιος είναι το Αφεντικό; Η Μάρκα του Καταναλωτή»  στηρίζουμε τους παραγωγούς της χώρας μας και δίνουμε τη δυνατότητα στους πελάτες μας να δημιουργήσουν τα προϊόντα που οι ίδιοι επιθυμούν, σύμφωνα με τις δικές τους ανάγκες. Η πρωτοβουλία αποσκοπεί στην βιώσιμη ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας μέσω της στήριξης του αγροδιατροφικού τομέα, στηρίζοντας ταυτόχρονα το περιβάλλον, την κοινωνία και τους συνανθρώπους μας.

Έτσι ήδη στα ράφια μας μπορείτε να βρείτε το φρέσκο αγελαδινό γάλα σε πλήρες και ελαφρύ με το οποίο στηρίζονται παραγωγοί της Θεσσαλίας, το στραγγιστό γιαούρτι με 10% και 2% λιπαρά με το οποίο στηρίζονται παραγωγοί της Μακεδονίας, ενώ σύντομα αναμένεται στα ράφια μας και το εξαιρετικό παρθένο ελαιόλαδο ανωτέρας κατηγορίας. 

Continue Reading

Trending