Connect with us

Επιχειρηματικότητα

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΞΟΙΚΟΝΟΜΗΣΗ ΚΑΤ’ ΟΙΚΟΝ ΙΙ – Β΄ ΚΥΚΛΟΣ

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΞΟΙΚΟΝΟΜΗΣΗ ΚΑΤ’ ΟΙΚΟΝ ΙΙ – Β΄ ΚΥΚΛΟΣ

ΕΠΙΔΟΤΗΣΗ ΕΩΣ 70%

 

Τις επόμενες ημέρες πρόκειται να ανοίξει το πρόγραμμα Εξοικονόμηση κατ’ οίκον ΙΙ – Β’ κύκλος για την υποβολή αιτήσεων. Παρά το γεγονός ότι το όνομα του προγράμματος ακούγεται πολύ τους τελευταίους μήνες υπάρχουν πολλά αναπάντητα ερωτήματα με κυριότερο το «πράγματι μπορεί να πάρει κάποιος λεφτά για να φτιάξει το σπίτι του;

Ας δούμε λοιπόν τις βασικές πληροφορίες που θα πρέπει να γνωρίζει κάποιος που επιθυμεί να υποβάλλει αίτηση στο συγκεκριμένο πρόγραμμα.

 

Τι είναι το Πρόγραμμα «Εξοικονόμηση κατ’ Οίκον ΙΙ»;

Πρόκειται για συγχρηματοδοτούμενο Πρόγραμμα που δίνει κάποιο ποσό χρημάτων στους πολίτες προκειμένου να βελτιώσουν την ενεργειακή απόδοση του σπιτιού τους, εξοικονομώντας χρήματα και ενέργεια και αυξάνοντας την αξία του. Λόγω του ότι αυτή είναι η 2η φορά που προκηρύσσεται το πρόγραμμα χρησιμοποιείται ο όρος Β’ κύκλος.

 

Μπορεί να υποβληθεί η πρόταση από εμένα χωρίς τη χρήση συμβούλου;

Τονίζουμε ότι παρά το γεγονός ότι η αίτηση μπορεί να υποβληθεί από τον ίδιο τον ιδιοκτήτη μίας κατοικίας χωρίς τη συμμετοχή συμβούλου, η γραφειοκρατία που υπάρχει γύρω από το πρόγραμμα καθιστά αρκετά πολύπλοκη την ορθή υποβολή μίας αίτησης. Για αυτόν ακριβώς το λόγο και οι περισσότεροι στρέφονται σε κάποιο σύμβουλο για την υποβολή της αίτησης. Τονίζεται ότι η έγκριση των αιτήσεων γίνεται με σειρά υποβολής μέχρι εξαντλήσεως του προϋπολογισμού.

Η αμοιβή του συμβούλου όπως και του ενεργειακού επιθεωρητή καλύπτεται από το πρόγραμμα, τουλάχιστον εν μέρει καθώς ο κάθε ελεύθερος επαγγελματίας έχει το δικαίωμα να ζητήσει περισσότερα χρήματα από αυτά που δικαιολογεί το πρόγραμμα. Μάλιστα επειδή η διαδικασία του Α’ κύκλου αποδείχτηκε αρκετά χρονοβόρα για τους μηχανικούς και συμβούλους αναμένεται η χρέωση ενός επιπλέον ποσού πέρα από αυτό που καλύπτει το πρόγραμμα.

 

Ποιες κατοικίες μπορούν να χρηματοδοτηθούν;

Στο πρόγραμμα μπορεί να επιδοτηθεί κάθε μονοκατοικία, πολυκατοικία και μεμονωμένο διαμέρισμα που τηρεί τις παρακάτω προϋποθέσεις:

 

  • Χρησιμοποιείται ως κύρια κατοικία, όπως προκύπτει από τα στοιχεία της πλέον πρόσφατης (πριν την υποβολή της αίτησης) εκκαθαρισμένης δήλωσης φορολογίας εισοδήματος (Ε1), του προσώπου που τη χρησιμοποιεί.
  • Υφίσταται νόμιμα. Στην περίπτωση που ο ιδιοκτήτης της κατοικίας δε διαθέτει οικοδομική άδεια ή αυτή δεν ανταποκρίνεται στην τρέχουσα κατάσταση της κατοικίας, θα πρέπει να προσκομισθεί σχετικό νομιμοποιητικό έγγραφο, από το οποίο να προκύπτει ότι η εν λόγω κατοικία υφίσταται νόμιμα.
  • Έχει καταταχθεί βάσει του Πιστοποιητικού Ενεργειακής Απόδοσης (ΠΕΑ), το οποίο έχει εκδοθεί μετά την 11.2017 (27.11.2017 η ημερομηνία ενεργοποίησης του πληροφοριακού συστήματος έκδοσης Πιστοποιητικών Ενεργειακής Απόδοσης βάσει του ΚΕνΑΚ που έχει εγκριθεί με την απόφαση ΔΕΠΕΑ/οικ. 178581/30.06.2017, ΦΕΚ Β’ 2367/12.07.2017) σε κατηγορία χαμηλότερη ή ίση της Δ.
  • Δεν έχει κριθεί κατεδαφιστέα.

 

Σε περίπτωση που από τα στοιχεία της πλέον πρόσφατης (πριν την υποβολή της αίτησης) εκκαθαρισμένης δήλωσης φορολογίας εισοδήματος του επικαρπωτή/ κύριου προκύπτει ότι το ακίνητο δεν ήταν σε χρήση (κενό διαμέρισμα, κενή μονοκατοικία) το εν λόγω φορολογικό έτος, δύναται για την πιστοποίηση της κύριας χρήσης κατοικίας να χρησιμοποιηθούν αντίστοιχα δικαιολογητικά ενός εκ των δύο προηγούμενων φορολογικών ετών από το έτος βάσει των εισοδημάτων του οποίου αξιολογείται η αίτηση.

 

Είναι απαραίτητο στη δήλωση φορολογίας εισοδήματος, ή εάν η κατοικία νοικιάζεται στην αναλυτική κατάσταση για τα μισθώματα (Ε2) και στην δήλωση στοιχείων ακινήτων (Ε9) να εμπεριέχεται ο αριθμός παροχής ηλεκτρικού ρεύματος.

 

Επιτρέπεται μια αίτηση ανά ιδιοκτήτη εκτός και αν κάποιος ιδιοκτήτης διαθέτει περισσότερες από μία κατοικίες και οι επιπλέον της μιας αίτησης αποτελούν μέρος αίτησης/αιτήσεων που αφορά σε πολυκατοικία.

Η επαγγελματική στέγη δεν  επιδοτείται.

Κατοικία για την οποία υπάρχει οριστική υποβολή στον Α’ κύκλο του Προγράμματος, επιτρέπεται να μετέχει ως διαμέρισμα-μέρος αίτησης σε πολυκατοικία μόνον για τις κοινόχρηστες παρεμβάσεις.

 

Σε περίπτωση που έχει γίνει υπαγωγή για μια κατοικία στο Πρόγραμμα «Εξοικονόμηση κατ Οίκον» της προγραμματικής περιόδου 2007-2013, δεν μπορεί να υποβληθεί αίτηση για την εν λόγω κατοικία στον παρόντα Β’ κύκλο. Στην περίπτωση αυτή επιτρέπεται η υποβολή αίτησης μόνον εάν αυτή αποτελεί μέρος αίτησης που αφορά σε πολυκατοικία, και όχι για τις παρεμβάσεις που υλοποιήθηκαν στο πλαίσιο του ανωτέρω προγράμματος.

 

Τι δικαιώματα ιδιοκτησίας θα πρέπει να έχει ένα πρόσωπο για να υποβάλλει αίτηση στο πρόγραμμα;

Για να υποβάλλει κάποιος αίτηση στο πρόγραμμα θα πρέπει να έχει ένα από τα εξής δικαιώματα:

  • Πλήρη κυριότητα
  • Επικαρπία
  • Ψιλή κυριότητα

 

Ειδικά για τις περιπτώσεις που, η κατοικία για την οποία γίνεται η αίτηση, κατά το φορολογικό έτος 2018 ενοικιάζεται/διατίθεται για βραχυχρόνια μίσθωση ή είναι κενή, καθώς και για την πρόσφατη απόκτηση ακινήτου δικαίωμα συμμετοχής στο Πρόγραμμα έχουν μόνον ο πλήρης κύριος ή ο επικαρπωτής.

 

Σε περίπτωση ύπαρξης συγκύριων (π.χ. 50% πλήρους κυριότητας ο σύζυγος, 50% πλήρους κυριότητας η σύζυγος) σε επιλέξιμη κατοικία, η αίτηση υποβάλλεται από έναν εκ των δικαιούχων ο οποίος θα πρέπει να έχει εξασφαλίσει τη συναίνεση των υπόλοιπων συγκύριων της κατοικίας και να υποβάλει σχετική δήλωση.

 

Για ποιες εργασίες μπορώ να επιδοτηθώ;

Οι εργασίες (παρεμβάσεις) που μπορούν να επιδοτηθούν από το πρόγραμμα αφορούν σε:

  1. Αντικατάσταση κουφωμάτων (συμπεριλαμβάνονται εξώπορτα κτηρίου, κουφώματα κλιμακοστασίου κ.α.)
  2. Τοποθέτηση/ αναβάθμιση θερμομόνωσης στο κέλυφος του κτηρίου συμπεριλαμβανομένου του δώματος/στέγης και της πιλοτής (συμπεριλαμβάνονται πρόσθετες εργασίες όπως αποξηλώσεις και αποκομιδή, επεμβάσεις στη στέγη πχ. αντικατάσταση κεραμιδιών, κτλ).
  3. Τοποθέτηση συστημάτων σκίασης (συμπεριλαμβάνονται παντζούρια, ρολά, τέντες, πέργκολες κτλ).
  4. Αναβάθμιση του συστήματος θέρμανσης και (συμπεριλαμβάνονται αντικατάσταση εξοπλισμού του λεβητοστασίου και του δικτύου διανομής, τοποθέτηση ηλιακού θερμοσίφωνα, συστήματα ελέγχου και αυτονομίας θέρμανσης κτλ).
  5. Αναβάθμιση του συστήματος παροχής ζεστού νερού χρήσης (π.χ. τοποθέτηση ηλιακού θερμοσίφωνα).

Επιπλέον καλύπτεται κατά 100% από το Πρόγραμμα:

  • η διενέργεια ενεργειακών επιθεωρήσεων (πριν και μετά τις παρεμβάσεις),  μετά την επιτυχή υλοποίηση του έργου και
  • η δαπάνη για αμοιβή συμβούλου έργου έως 248€

 

Από ποια ημερομηνία και μετά μπορεί να πληρωθεί μία δαπάνη που έχει γίνει;

Από την ημερομηνία έκδοσης του Α’ Πιστοποιητικού Ενεργειακής Απόδοσης (ΠΕΑ) κατάταξης του ακινήτου και μετά μπορούν να πληρωθούν οποιαδήποτε παραστατικά εκδοθούν για τις παραπάνω δαπάνες.  Ωστόσο, δεν είναι επιλέξιμα έργα τα οποία, βάσει των προσκομιζόμενων παραστατικών δαπάνης, έχουν ολοκληρωθεί ως προς το φυσικό αντικείμενο ή έχουν εκτελεστεί πλήρως μέχρι και την ημερομηνία υποβολής της αίτησης.

 

Πότε λήγει η προθεσμία υποβολής;

Οι αιτήσεις χρηματοδότησης υποβάλλονται μόνο ηλεκτρονικά.

Η έναρξη υποβολής των αιτήσεων ορίζεται διαδοχικά ως εξής (με τα σημερινά δεδομένα):

 

Περιφέρεια Έναρξη υποβολής αιτήσεων
Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, Κεντρικής Μακεδονίας, Ηπείρου, Θεσσαλίας, Δυτικής Ελλάδας Από 15.07.2019
Δυτικής Μακεδονίας, Ιονίων Νήσων, Στερεάς Ελλάδας, Πελοποννήσου, Βορείου Αιγαίου, Κρήτης Από 18.07.2019
Αττικής, Νοτίου Αιγαίου Από 22.07.2019

 

 

Η έγκριση των αιτήσεων θα γίνει με σειρά προτεραιότητας για αυτό και θα πρέπει να συγκεντρωθούν άμεσα τα απαραίτητα δικαιολογητικά από τους ενδιαφερόμενους.

Η δυνατότητα υποβολής αιτήσεων θα παρέχεται μέχρι την κάλυψη του μέγιστου προϋπολογισμού που προβλέπεται ανά Περιφέρεια.

 

Τι ποσό μπορώ να λάβω ως επιδότηση;

Ο μέγιστος προϋπολογισμός για κάθε κατοικία θα υπολογίζεται με βάση το μέγεθος της και θα είναι 250 €/τμ με όριο τις 25.000 €. Αν δηλαδή κάποιος διαθέτει μια κατοικία 70 τμ τότε ο μέγιστος προϋπολογισμός θα είναι  70 τμ Χ 250 €/τμ = 17.500 €. Αν όμως η κατοικία είναι 110 τμ τότε ο μέγιστος προϋπολογισμός δεν θα είναι   110 τμ Χ 250 €/τμ = 27.500 € αλλά 25.000 €.

Με βάση το κόστος των εργασιών (του προϋπολογισμού για κάθε κατοικία) υπολογίζεται στη συνέχεια το ποσό της επιδότησης που μπορεί να λάβει ο κάθε υποψήφιος.

 Η επιδότηση θα μπορεί να φθάνει στο 70% του συνολικού κόστους των εργασιών με κριτήριο το ατομικό ή οικογενειακό εισόδημα σύμφωνα με τον πίνακα που ακολουθεί

 

Κατη­

γορία

Ατομικό

«Εισόδημα

επιβολής

εισφοράς

αλληλεγγύης»

Οικογενειακό

«Εισόδημα

επιβολής

εισφοράς

αλληλεγγύης»

Βασικό

Ποσοστό

Επιχορήγησης

Αύξηση

Επιχορήγησης

ανά

εξαρτώμενο

τέκνο

Μέγιστο

Ποσοστό

Επιχορήγησης

1 Έως 10.000 Έως 20.000 60% 5% 70%
2 > 10.000 έως 15.000 > 20.000 έως 25.000 50% 5% 70%
3 > 15.000 έως 20.000 > 25.000 έως 30.000 40% 5% 70%
4 > 20.000 έως 25.000 > 30.000 έως 35.000 35% 5% 70%
5 > 25.000 έως 30.000 > 35.000 έως 40.000 30% 5% 50%
6 > 30.000 έως 35.000 > 40.000 έως 45.000 25% 5% 50%
7 > 35.000 > 45.000 0% 0% 0%

 

Για το υπόλοιπο ποσοστό έως το 100% του επιλέξιμου προϋπολογισμού παρεμβάσεων υφίσταται η δυνατότητα χορήγησης δανείου με επιδότηση επιτοκίου.

Ως εισόδημα λαμβάνεται το «εισόδημα επιβολής εισφοράς» του τμήματος Γ2 «Εκκ. Ειδ. Εισφοράς Αλληλ.» του εκκαθαριστικού σημειώματος δήλωσης φορολογίας εισοδήματος φορολογικού έτους 2018 (υποβολή 2019).

Εάν ο ενδιαφερόμενος είναι έγγαμος, η κατάταξη στις κατηγορίες του παραπάνω πίνακα γίνεται βάσει της στήλης «οικογενειακό εισόδημα».

 

Είναι υποχρεωτική η χρήση δανείου;

Η χρήση δανείου δεν  είναι υποχρεωτική.

 

Προβλέπεται η δυνατότητα δανείου με 100% επιδότηση επιτοκίου (δηλαδή δεν θα πληρώνονται τόκοι αλλά μόνο δόσεις για την εξόφληση του ποσού του δανείου), με ή χωρίς εγγυητή, χωρίς προσημείωση ακινήτου, δυνατότητα άμεσης αποπληρωμής του δανείου χωρίς επιβαρύνσεις, καθώς και εξόφληση των προμηθευτών/ αναδόχων μέσω της τράπεζας χωρίς την εμπλοκή του πολίτη.

Για όσους κάνουν χρήση δανείου το  επιτόκιο δανεισμού θα είναι 0% (άτοκο) και για περίοδο 4-6 ετών.

Τονίζεται ότι όσοι δεν κάνουν χρήση δανείου δεν θα έχουν τη δυνατότητα χρήσης  προκαταβολής από το πρόγραμμα. Για τις αιτήσεις που θα υπαχθούν στο πρόγραμμα μετά την ηλεκτρονική αποδοχή της απόφασης Υπαγωγής από τον ωφελούμενο (τον ιδιοκτήτη του ακινήτου),  παρέχεται στον Ωφελούμενο δυνατότητα εκταμίευσης προκαταβολής ποσού του δανείου που αντιστοιχεί στο 70% του ύψους του δανείου. Η προκαταβολή καταβάλλεται στους λογαριασμούς των προμηθευτών / αναδοχών (που έχουν δηλωθεί στο πληροφοριακό σύστημα), κατόπιν σχετικής εντολής/εξουσιοδότησης του ωφελούμενου.

 

Πρέπει να έχω πιστοποιητικό ενεργειακής απόδοσης για την υποβολή της αίτησης;

Για την υποβολή αίτησης  στο Πρόγραμμα απαιτείται η έκδοση ενεργειακού πιστοποιητικού. Το κόστος του ενεργειακού πιστοποιητικού θα πρέπει να το πληρώσει αρχικά ο ιδιοκτήτης και εφόσον εγκριθεί στο πρόγραμμα θα μπορέσει να πάρει πίσω τα χρήματα που έδωσε για την έκδοση του.

Μετά την υλοποίηση των εργασιών που προβλέπονται στην αίτηση του κάθε ενδιαφερόμενου θα πρέπει να εκδοθεί 2ο πιστοποιητικό ενεργειακής απόδοσης προκειμένου να διασφαλιστεί ότι έχει επιτευχθεί ο ενεργειακός στόχος που είχε δηλωθεί στην αίτηση.

 

Με ποιο τρόπο αποφασίζεται ποιος θα ενταχθεί στο πρόγραμμα;

Με σειρά προτεραιότητας θα καθοριστεί η λίστα των υποψήφιων που τελικά θα ενταχθούν στο πρόγραμμα. Αυτό σημαίνει ότι όποιος ενδιαφέρεται θα πρέπει να έχει συγκεντρώσει όλα τα απαραίτητα δικαιολογητικά προκειμένου να μπορέσει σε συνεργασία με το σύμβουλο έργου να υποβάλλει το γρηγορότερο δυνατό την αίτηση του και να λάβει αριθμό πρωτοκόλλου. Σε περίπτωση που τα δικαιολογητικά δεν είναι πλήρη η αίτηση θα απορρίπτεται και θα πρέπει να γίνει εξ’ αρχής η διαδικασία υποβολής της. Μεγάλη προσοχή θα πρέπει να δίνεται στα στοιχεία των διαφόρων δικαιολογητικών τα οποία θα πρέπει να συμφωνούν μεταξύ τους π.χ. τα τετραγωνικά του πιστοποιητικού ενεργειακής απόδοσης θα πρέπει να συμφωνούν με τα τετραγωνικά που δηλώνονται στο Ε9. Σε περίπτωση αναντιστοιχίας υπάρχει σοβαρή πιθανότητα να μην μπορεί να υποβληθεί αίτηση. Τυχόν αυθαιρεσίες θα πρέπει να έχουν τακτοποιηθεί πριν την υποβολή της αίτησης.

Πόσο χρόνο έχω για να ολοκληρώσω το πρόγραμμα εφόσον εγκριθώ;

Το έργο που περιγράφεται στην κάθε πρόταση θα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί  σε διάστημα δεκατριών (13) μηνών από την ημερομηνία έκδοσης της απόφασης υπαγωγής.

Σε πόσο καιρό θα γίνει η πληρωμή των προμηθευτών από το πρόγραμμα;

Η καταβολή της επιχορήγησης και η εκταμίευση του συνολικού ποσού του δανείου ολοκληρώνεται εντός χρονικού διαστήματος δύο (2) μηνών από την ημερομηνία υποβολής της δήλωσης πιστοποίησης για την ολοκλήρωση του έργου. Ωστόσο τονίζεται ότι στο παρελθόν παρουσιάστηκαν διαστήματα πολύ μεγάλων καθυστερήσεων.

 

 

 

ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΩΝ – ΑΝΩΤΑΤΑ ΟΡΙΑ ΑΝΑ ΔΑΠΑΝΗ

 

Συντάκτες

 

Σύμβουλοι επιχειρήσεων

Νιάρχος Αθανάσιος – Σπύρος Ευστρατίου

 

Web: www.efep.gr

Continue Reading

Επιχειρηματικότητα

Online Τρίμηνο Πρόγραμμα Mentoring “Find your Mentor”

Το Women Do Business στο πλαίσιο της προώθησης της γυναικείας επιχειρηματικότητας, διοργανώνει Online Τρίμηνο Πρόγραμμα Mentoring “Find your Mentor”. Το εν λόγω Πρόγραμμα θα ξεκινήσει τον Ιανουάριο 2022 και θα διαρκέσει έως και τον Μάρτιο και θα πραγματοποιηθεί διαδικτυακά. Οι αιτήσεις ξεκινούν την Τετάρτη 17 Νοεμβρίου με καταληκτική ημερομηνία το Σάββατο 27 Νοεμβρίου και ώρα 18:00.

Οι ενδιαφερόμενες μπορούν να δηλώσουν συμμετοχή στο link εδώ: https://tinyurl.com/m7np8ym4

Στη διάρκεια του προγράμματος, 30 γυναίκες από όλη την Ελλάδα θα έχουν τη δυνατότητα, κατόπιν επιλογής και με βάση την αίτησή τους, να παρακολουθήσουν 1on1 Mentoring, δηλαδή την εμπειρία της ατομικής καθοδήγησης, δίνοντας τους την ευκαιρία να εξελίξουν τα επιχειρηματικά τους βήματα, έχοντας τη βοήθεια και τη συμβολή έμπειρων και καταρτισμένων Μεντόρων. Στην πράξη κάθε μία από τις 30 επιτυχούσες, θα πραγματοποιεί 1 διαδικτυακή συνάντηση κάθε μήνα, και για 3 μήνες συνολικά, με την δική/τον δικό της Μέντορα αποκλειστικά.

Οι γυναίκες που θα συμμετάσχουν θα έχουν την ευκαιρία να αναπτύξουν τις δεξιότητές τους και να βελτιώσουν την απόδοσή τους, να οργανώνουν την επιχειρηματική τους ιδέα μέσω της προσωπικής και της επιχειρηματικής ανάπτυξης των δεξιοτήτων τους αλλά και μέσω της παρακίνησης. Επίσης, θα μάθουν να εφαρμόζουν πρακτικά βήματα για την ανάπτυξη των επιχειρηματικών ιδεών τους.

Υπεύθυνη για την δομή το εκπαιδευτικό υλικό και την παρακολούθηση του Online Τρίμηνου Προγράμματος Mentoring “Find Your Mentor”, είναι η Μάγδα Κατόπη, καταξιωμένη Οικονομολόγος, Σύμβουλος Επικοινωνίας & Στρατηγικής Επιχειρήσεων.

Οικονομική συμμετοχή για το Πρόγραμμα, ως ενίσχυση στο έργο της Οργάνωσης, είναι 10€ συνολικά και για τους τρεις μήνες.

Ιδιαίτερες ευχαριστίες στην επιχειρηματία Τζίνα Τσαντρίζου από την “SUPER CRETA GAS – ΚΟΥΜΟΥΛΑΣ ΑΕ” & “Super Creta Group” για την υποστήριξη της στην γυναικεία επιχειρηματικότητα, στα “Super Markets ΧΑΛΚΙΑΔΑΚΗΣ”, που είναι πάντα δίπλα στο έργο του Women Do Business και στην Κοινωνία των Πολιτών και την “ΚΟΥΒΙΔΗΣ” που άνοιξαν την πόρτα τους εγκάρδια και στηρίζουν κάθε θετική αλλαγή. Ένα επίσης, μεγάλο ευχαριστώ στην οργάνωση Womenact για την συμβολή τους.

Χωρίς την έμπρακτη υποστήριξη και την εμπιστοσύνη τους το Women Do Business δεν θα μπορούσε να κάνει τις ενέργειες του πράξη.

Η ομάδα του Women Do Business!

Continue Reading

Επιχειρηματικότητα

Hatzi Filax Group Training | Consulting | Technology: Νέα συνεργασία με το City Unity College

στο πλαίσιο του Project : Ανάπτυξη Ανθρώπινου Δυναμικού 

Νέα συνεργασία με το City Unity College ξεκίνησε τον περασμένο Μάρτιο η Hatzi Filax Group Training | Consulting | Technology, με στόχο την αναδιοργάνωση του Κολεγίου, το οποίο ιδρύθηκε το 1999 και λειτουργεί ως αναγνωρισμένο Κολέγιο από το Ελληνικό Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων. Το Κολέγιο παρέχει  σπουδές υψηλού Ακαδημαϊκού επιπέδου, που εστιάζουν στις ανάγκες των φοιτητών, έτσι ώστε ο κάθε ένας , να γίνει  ιδιαίτερα ικανός  και εξειδικευμένος επαγγελματίας σε ένα παγκόσμιο, διαρκώς μεταβαλλόμενο εργασιακό περιβάλλον.

Η κ. Χάτζη Σκευοφύλακα και η ομάδα της , ειδικεύονται στο να ανακαλύπτουν και να «ξεκλειδώνουν» δεξιότητες και δυνατότητες του Ανθρώπινου Δυναμικού , ώστε να οικοδομήσουν επιτυχημένες επιχειρήσεις και να έχουν μια εξαιρετική προσωπική ανάπτυξη.

Το project υλοποιείται βάσει δύο πυλώνων; της Διοίκησης Επιχειρησιακών Λειτουργιών με καινοτόμες και σύγχρονες διαδικασίες  και της χαρτογράφησης του ταξιδιού του Φοιτητή.

Έχοντας ως στόχο τη διεκπεραίωση του έργου, χρησιμοποιούνται καινοτόμα και σύγχρονα εργαλεία, όπως τεστ επαγγελματικών δεξιοτήτων και το μοντέλο CX Customer Experience, όπου διδάσκεται πως να παρέχεται θετική εμπειρία στον φοιτητή σε ό,τι βλέπει ,ακούει και αισθάνεται. Επιπρόσθετα, το έργο στοχεύει στη δημιουργία και παράδοση σύγχρονων διαδικασιών μέσω ατομικών και συλλογικών συνεντεύξεων με το Προσωπικό. 

H Διοίκηση, τα στελέχη, και οι άνθρωποι του Κολεγίου, έχουν ανταποκριθεί θετικά στις μέχρι τώρα αλλαγές που έχουν πραγματοποιηθεί και με τους φοιτητές του Κολεγίου δημιουργούνται σχέσεις εμπιστοσύνης.

Continue Reading

Επιχειρηματικότητα

MyData / Μια πρώτη προσέγγιση στην ηλεκτρονική τιμολόγηση και την ψηφιοποίηση των λογιστικών βιβλίων

Προσεγγίζουμε ήδη τα μέσα Νοεμβρίου και έχουμε μπροστά μας, στον ορίζοντα, έναν ολόκληρο χειμώνα. Ωραία εποχή κατά τα άλλα, πλην όμως εν μέσω πανδημίας τα δεδομένα αλλάζουν. Όπως προκύπτει από όλα τα τελευταία επιδημιολογικά δεδομένα, η κατάσταση είναι ήδη εξαιρετικά δύσκολη και από τη στιγμή που δεν έχει επιτευχθεί το λεγόμενο τείχος ανοσίας, οδεύουμε προς μια χειμερινή περίοδο που ουδείς αυτή τη στιγμή μπορεί να προβλέψει με σιγουριά πώς θα κυλήσει. 

Υπό αυτές τις συνθήκες, είναι λογικό να μην έχει δοθεί η απαιτούμενη προσοχή, αλλά και προβολή στο θέμα της ηλεκτρονικής τιμολόγησης, καθώς και της τήρησης ηλεκτρονικών βιβλίων. Και το θέτουμε σε αυτή τη βάση, καθώς δεν πρόκειται απλά για κάποια από τις συνήθεις και πολυάριθμες μεταβολές σε επίπεδο φορολογικής νομοθεσίας. Αυτή τη στιγμή, μεταβάλλεται ολόκληρο το φορολογικό και λογιστικό γίγνεσθαι, πρόκειται για μια διαρθρωτική αλλαγή που αφορά όλες τις επιχειρήσεις και τον τρόπο λειτουργίας τους. 

Ήδη λοιπόν, εδώ και ενάμισι περίπου μήνα διάγουμε και τυπικά μέρες myData. Κι αν την 1η Οκτωβρίου είχαμε την έναρξη υποχρεωτικής εφαρμογής τους από μια σημαντική μερίδα επιχειρήσεων, πλέον από 1/11 εντάχθηκαν και όλες οι υπόλοιπες. Πάντα με την επισήμανση, ότι ειδικά αυτοί οι τελευταίοι μήνες της χρονιάς, αποτελούν ένα μεταβατικό χρονικό διάστημα, με τις επιχειρήσεις να έχουν συγκεκριμένες, παράλληλα όμως περιορισμένες υποχρεώσεις.

Για παράδειγμα, τη δεδομένη χρονική στιγμή, είναι υποχρεωμένες για την ενημέρωση της πλατφόρμας μόνο για τα έσοδά τους. Ουσιαστικά αυτό που επιδιώκεται από τώρα και έως το τέλος του έτους από την ΑΑΔΕ, είναι να εξοικειωθούν οι επιχειρήσεις με την ανάρτηση των εσόδων τους, καθώς αυτό αποτελεί ένα κομβικής σημασίας ζήτημα για την επιτυχή μετάβαση στο πλήρες σύστημα διαχείρισης της πλατφόρμας.

Προσωρινά δηλαδή, δεν μας απασχολεί το θέμα των χαρακτηρισμών των αγορών και των δαπανών τους. Τονίζουμε πάντως ότι αυτή η ευελιξία που παρέχεται είναι προσωρινή, καθώς όλα όσα τη δεδομένη στιγμή θεωρούνται ως μη υποχρεωτικά, θα πρέπει να τακτοποιηθούν και να διευθετηθούν τους πρώτους μήνες του ’22 και βάσει του χρονοδιαγράμματος της ΑΑΔΕ. 

Όλα τα παραπάνω αναφορικά με το myData πάντα, καθώς ούτως ή άλλως η τήρηση των λογιστικών βιβλίων, εννοείται ότι εξακολουθεί να γίνεται κανονικά, όπως ανέκαθεν. Και βέβαια το θέμα είναι τόσο πολυσύνθετο που δεν μπορεί να γίνει η οποιαδήποτε ανάλυση μέσα σε κάποιες αράδες. Απλά παραθέτουμε κάποια βασικά σημεία, κάποιες από τις γενικές παραμέτρους, με την επισήμανση ότι θα επανέλθουμε με κάποιες πιο σαφείς και στοχευμένες αναφορές σε συγκεκριμένα ζητήματα.

Θα μπορούσαμε γενικότερα, να χαρακτηρίσουμε το myData, ως μια δυναμική online πλατφόρμα, ως ένα ευρύτερο ψηφιακό σύστημα, στο οποίο και ανεβαίνουν διαρκώς παραστατικά από όλες τις επιχειρήσεις που βρίσκονται οπουδήποτε ανά την επικράτεια. 

Τα κανάλια διαβίβασης που μπορούν να επιλέξουν οι επιχειρήσεις και μέσω των οποίων είναι δυνατή η αποστολή των δεδομένων τους, είναι πέντε και είναι τα εξής:

1. Πάροχος ηλεκτρονικής τιμολόγησης /

Κοστολογικά αποτελεί την πιο ακριβή λύση. Γι’ αυτό άλλωστε, παρέχονται κάποια φορολογικά κίνητρα για την επιλογή πιστοποιημένων παρόχων διαβίβασης

2. Επιχειρήσεις Λογισμικού – ERP (εμπορικό/λογιστικό) /

Αποτελεί την πιο ευέλικτη μέθοδο. Πέρα από τις επιχειρήσεις που έχουν δικό τους λογισμικό τιμολόγησης, σε αυτήν την κατηγορία θα εντάξουμε και τις εφαρμογές που αναπτύχθηκαν από ιδιωτικές εταιρίες, κατονομάζονται με τον κάπως αδόκιμο όρο ως «τιμολογιέρες», και λειτουργούν σε περιβάλλον cloud. 

3. Ειδική φόρμα καταχώρησης / 

Αφορά κυρίως μικρές επιχειρήσεις, με ακαθάριστα έσοδα έως 50.000 €  ή που εκδίδουν έως 50 τιμολόγια (έτος αναφοράς αυτήν τη στιγμή το 2019)

4. Φορολογικοί ηλεκτρονικοί μηχανισμοί (ΦΗΜ) / 

Εδώ κυρίως έχουμε τη διαβίβαση των λιανικών συναλλαγών, μέσω φορολογικών μηχανισμών και ταμειακών μηχανών

5. Ηλεκτρονική εφαρμογή τιμολόγησης από την ΑΑΔΕ / 

Τέθηκε σε λειτουργία αρχές Σεπτεμβρίου. Αποτελεί μια εναλλακτική λύση στις αντίστοιχες εφαρμογές ιδιωτικών εταιριών. Ουσιαστικά η ΑΑΔΕ υλοποίησε τη δική της εφαρμογή ηλεκτρονικής τιμολόγησης. Να διευκρινίσουμε για να μην προκύπτουν τυχόν παρερμηνείες, ότι εδώ δεν ισχύουν οι περιορισμοί και τα όρια της ειδικής φόρμας καταχώρησης.

Κάθε επιτυχής διαβίβαση παραστατικού από την εκδότρια επιχείρηση, λαμβάνει έναν αριθμό ΜΑΡΚ. Πρόκειται για ένα 15ψήφιο μοναδικό νούμερο που, θα το παρομοιάζαμε με αριθμό πρωτοκόλλου, η έκδοση του οποίου πιστοποιεί ότι έχει πραγματοποιηθεί επιτυχώς η διαβίβαση του παραστατικού.

Ποιες είναι οι γενικές κατηγορίες εσόδων στα πλαίσια εφαρμογής του myData

Οι Χαρακτηρισμοί των εσόδων (με τα ανάλογα κατά περίπτωση προσθετικά ή αφαιρετικά σύμβολα) είναι οι παρακάτω:

Έσοδα (+) / (-) 

1.1_Έσοδα από Πώληση Εμπορευμάτων (+) / (-) 

1.2_Έσοδα από Πώληση Προϊόντων (+) / (-) 

1.3_Έσοδα από Παροχή Υπηρεσιών (+) / (-) 

1.4_Έσοδα από Πώληση Παγίων (+) / (-) 

1.5_Λοιπά Έσοδα/ Κέρδη (+) / (-) 

1.6_Αυτοπαραδόσεις / Ιδιοχρησιμοποιήσεις (+) / (-) 

1.7_Έσοδα για λ/σμο τρίτων (+) / (-) 

1.8_Έσοδα προηγούμενων χρήσεων (+) / (-) 

1.9_Έσοδα επομένων χρήσεων (+) / (-) 

1.10_Λοιπές Εγγραφές Τακτοποίησης Εσόδων (+) / 

1.95_Λοιπά Πληροφοριακά Στοιχεία Εσόδων(+)/ (-)

Και οι αντίστοιχες κατηγορίες των εξόδων

Οι χαρακτηρισμοί των εξόδων είναι οι παρακάτω:

Έξοδα (-) / (+)

  • 2.1_Αγορές Εμπορευμάτων (-) / (+)
  • 2.2_Αγορές Α’-Β’ Υλών (-) / (+)
  • 2.3_Λήψη Υπηρεσιών (-) / (+)
  • 2.4_Γενικά Έξοδα με δικαίωμα έκπτωσης ΦΠΑ (-) / (+)
  • 2.5_Γενικά Έξοδα χωρίς δικαίωμα έκπτωσης ΦΠΑ (-) /(+)
  • 2.6_Αμοιβές και Παροχές προσωπικού (-) / (+)
  • 2.7_Αγορές Παγίων (-) / (+)
  • 2.8_Αποσβέσεις Παγίων (-) / (+)
  • 2.9_Έξοδα για λ/σμο τρίτων (-) / (+)
  • 2.10_Έξοδα προηγούμενων χρήσεων (-) / (+)
  • 2.11_Έξοδα επομένων χρήσεων (-) / (+)
  • 2.12_Λοιπές Εγγραφές Τακτοποίησης Εξόδων (-) / (+)
  • 2.13_Αποθέματα Έναρξης Περιόδου (Ε3 προηγ. Περιόδου) (-)
  • 2.14_Αποθέματα Λήξης Περιόδου (Ε3 τρέχουσας Περιόδου) (+)
  • 2.95_Λοιπά Πληροφοριακά Στοιχεία Εξόδων (-)/ (+)

Κατά την εφαρμογή των ηλεκτρονικών βιβλίων, θα έχουμε διαρκώς να αντιμετωπίσουμε δύο βασικές κατηγορίες παραστατικών. 

  • Τα αντικριζόμενα (που περιέχουν στοιχεία ταυτοποίησης τόσο του εκδότη όσο και του λήπτη του παραστατικού).  Αφορούν κυρίως συναλλαγές B2B (business to business), και είναι οι τύποι παραστατικών Α1 για τον εκδότη και Β2 για τον λήπτη.
  • Τα μη αντικριζόμενα παραστατικά. Εδώ έχουμε κυρίως τις συναλλαγές B2C (business to customer), περιλαμβάνονται τα στοιχεία ταυτοποίησης μόνο του εκδότη, και οι αντίστοιχοι τύποι παραστατικών είναι Α2 για τον εκδότη και Β1 για τον λήπτη.

Στο δια ταύτα τώρα, στα ηλεκτρονικά βιβλία της ΑΑΔΕ πραγματοποιούνται αρχικά τα εξής:

  • Διαβιβάζεται και καταχωρείται η σύνοψη των παραστατικών εσόδων/εξόδων.
  • Γίνεται ο αναγκαίος και απαιτούμενος χαρακτηρισμός των καταχωρούμενων συναλλαγών, καθώς η ΑΑΔΕ επιδιώκει την λήψη όσο γίνεται περισσότερων πληροφοριών, που διευκολύνει τις φοροελεγκτικές διαδικασίες.
  • Διενεργούνται  οι αναγκαίες λογιστικές εγγραφές τακτοποίησης. 

Αυτή η παραπάνω αλληλουχία ενεργειών είναι απαραίτητη για τον προσδιορισμό του λογιστικού και του φορολογικού αποτελέσματος κάθε έτους. Απώτερος στόχος της ΑΑΔΕ άλλωστε είναι -όσο πιο σύντομα αυτό καταστεί εφικτό- να δημιουργείται ακόμα και το έντυπο Ε3 αυτοματοποιημένα.

Παναγιώτης Τσένος

φοροτεχνικός σύμβουλος επιχειρήσεων / συγγραφέας φορολογικών & οικονομικών μελετών

tsenos.gr 

[email protected] 

Continue Reading

Trending