Επιχειρηματικότητα
Πώς έχουν επαναπροσδιοριστεί οι χρόνοι διαβίβασης στην πλατφόρμα myData, μετά και την ψήφιση της Α.1090/22

Η υποχρεωτική εφαρμογή της ηλεκτρονικής τιμολόγησης, και παράλληλα των ηλεκτρονικών βιβλίων, ήρθε να ταράξει τα ούτως ή άλλως καθόλου ήρεμα νερά της ελληνικής φορολογίας. Και κατ’ επέκταση ολόκληρης της οικονομίας της χώρας μας, καθώς εκ των πραγμάτων επιδρά άμεσα στην καθημερινότητα των επιχειρήσεων.
Η μετάβαση σε όλο αυτό νέο καθεστώς, όχι απλά δεν είναι εύκολη, αλλά αποδεικνύεται και για την ίδια την ΑΑΔΕ, εξαιρετικά δυσχερής. Έχουμε λοιπόν ένα ήδη υφιστάμενο νομοθετικό πλέγμα διατάξεων, σημαντική πτυχή του οποίου αποτελούσε έως τώρα η Α.1138, μια απόφαση που θεσμοθετήθηκε αρχές καλοκαιριού του ’21, και έκανε μια πρώτη γενική καταγραφή των δεδομένων που δημιουργεί το myData.
Τώρα, η πρόσφατα θεσμοθετημένη απόφαση Α.1090/22 που ψηφίστηκε τον προηγούμενο μήνα, κρίνεται εξαιρετικά σημαντική, καθώς -μεταξύ άλλων θεμάτων- επανακαθορίζει τους χρόνους διαβίβασης των παραστατικών.
Και όταν αναφερόμαστε σε επανακαθορισμό, αυτό αφορά σύμπτυξη του χρόνου διαβίβασης σε συγκεκριμένες περιπτώσεις. Αν επιχειρήσουμε να αποκωδικοποιήσουμε σε έναν πίνακα τα επικαιροποιημένα δεδομένα, έτσι όπως αυτά προέκυψαν και με τη συγκεκριμένη εγκύκλιο, θα καταλήξουμε στον παρακάτω πίνακα:
Χονδρικές πωλήσεις / Τιμολόγια | |
Μέσο Διαβίβασης | Χρόνος διαβίβασης |
Πάροχος ηλεκτρονικής τιμολόγησης | Πραγματικός χρόνος |
e-Timologio ΑΑΔΕ | Πραγματικός χρόνος |
ERP & προγράμματα εμπορικής / λογιστικής διαχείρισης | Επόμενη μέρα |
Ειδική φόρμα καταχώρησης | Επόμενη μέρα |
Λιανικές πωλήσεις | |
Μέσο Διαβίβασης | Χρόνος διαβίβασης |
ΦΗΜ | Από 1′ έως & 24h (βάσει της οριζόμενης παραμετροποίησης από την ΑΑΔΕ) |
ERP & προγράμματα εμπορικής / λογιστικής διαχείρισης | Επόμενη μέρα |
Ειδική φόρμα καταχώρησης | Επόμενη μέρα |
Το συμπέρασμα που προκύπτει από όλα τα παραπάνω δεδομένα, είναι ότι απώτερος στόχος της ΑΑΔΕ είναι να φτάνει στο myData η πληροφορία για τα έσοδα των επιχειρήσεων το συντομότερο δυνατό.
Έμμεσα, και περιορίζοντας ασφυκτικά τους χρόνους διαβίβασης, οδηγεί τις επιχειρήσεις που είχαν έως επιλέξει κάποιες πιο ευέλικτες, προσωρινές λύσεις (π.χ. διαβίβαση των δεδομένων τους μέσω των συνεργαζόμενων φοροτεχνικών/λογιστικών γραφείων) να αναζητήσουν τρόπους άμεσης αποστολής των πληροφοριών.
Ενδεικτικές, λοιπές συμπεριλαμβανόμενες διατάξεις
Πέρα από τα παραπάνω -που καθώς αφορούν τους χρόνους διαβίβασης, κρίνονται και ως οι πιο σημαντικές διατάξεις της Α.1090/22- με τη συγκεκριμένη απόφαση καταγράφονται κάποιοι νέοι ορισμοί ή επαναδιευκρινίζονται κάποιες παράμετροι λειτουργίας του myData:
Η προσθήκη της έννοιας της “Απώλειας διασύνδεσης”: Η οποία και ορίζεται ως «η ανυπαίτια αδυναμία διαβίβασης των δεδομένων στο χρόνο που ορίζεται στην παρούσα απόφαση, ανά τύπο παραστατικού και τρόπου διαβίβασης, λόγω διακοπής είτε της σύνδεσης internet είτε του συστήματος διανομής ηλεκτρικής ενέργειας».
Καθορίζεται επίσης, πώς διαμορφώνεται ο χρόνος διαβίβασης στις περιπτώσεις που υπάρχει απώλεια διασύνδεσης: Καταρχάς, η οντότητα εφόσον της ζητηθεί, θα πρέπει με κάθε πρόσφορο μέσο να αποδεικνύει την απώλεια διασύνδεσης με την ψηφιακή πλατφόρμα myDATA, ενώ τα δεδομένα των εκδιδόμενων λογιστικών στοιχείων θα διαβιβάζονται αμελλητί με την αποκατάσταση της διασύνδεσης, με την ένδειξη «Απώλεια Διασύνδεσης».
Στην ίδια την επιχείρηση πέφτει και το βάρος της γενικότερης ευθύνης, καθώς -και βάσει των διατάξεων πλέον- οφείλει να λάβει όλα τα απαραίτητα μέτρα για την αποφυγή εκ νέου απώλειας της διασύνδεσης. Επίσης, τονίζεται ότι «σε κάθε περίπτωση, τα δεδομένα διαβιβάζονται το αργότερο εντός δύο (2) ημερών από την καταληκτική ημερομηνία διαβίβασής τους, είτε από το κανάλι διαβίβασης που εκδόθηκαν ή διαβιβάστηκαν αρχικά ανεπιτυχώς είτε από τα προγράμματα διαχείρισης επιχειρήσεων (εμπορικό/ λογιστικό, ERP) είτε από την ειδική φόρμα καταχώρησης εφόσον τηρούνται τα όρια χρήσης της».
Ποιες επιχειρήσεις δύνανται να χρησιμοποιούν την ειδική φόρμα καταχώρησης για το ‘22
Ως γνωστόν, από τα πέντε διαθέσιμα κανάλια διαβίβασης, ισχύουν συγκεκριμένες προϋποθέσεις χρήσης της ειδικής φόρμας καταχώρησης. Στην προκειμένη περίπτωση, επικυρώθηκαν και τυπικά τα σημεία εκείνα που λαμβάνονται υπόψη για την τρέχουσα χρήση. Αυτά λοιπόν είναι 1) τα ακαθάριστα έσοδα προσδιορίζονται με βάση τα αριθμητικά δεδομένα της δήλωση φορολογίας εισοδήματος φορολογικού χρήσης ’20, ενώ 2) για τον προσδιορισμό του συνόλου τιμολογίων λαμβάνεται υπόψη το πλήθος των τιμολογίων της υποβληθείσας κατάστασης φορολογικών στοιχείων πελατών έτους ’20.
Παναγιώτης Τσένος
φοροτεχνικός σύμβουλος επιχειρήσεων / συγγραφέας φορολογικών & οικονομικών μελετών
Προγράμματα
Πρόγραμμα Εκπαίδευσης και Πιστοποίησης για Design Thinking Practitioners

Το Hellenic Design Centre, το οποίο αποτελεί μία πρωτοβουλία του ΚΕΠΑ,
παρουσιάζει το Πρόγραμμα Εκπαίδευσης και Πιστοποίησης για Design Thinking
Practitioners που υλοποιείται για πρώτη φορά στην Ελλάδα σε συνεργασία με τον
φορέα Επιθεώρησης και Πιστοποίησης, TÜV HELLAS (TÜV NORD).
Το Design Thinking είναι μια ανθρωποκεντρική μέθοδος που χρησιμοποιεί
εργαλεία σχεδιασμού, όπως ο πειραματισμός, η πρακτική αξιολόγηση και η
ενσυναίσθηση για την ανάπτυξη της καινοτομίας και την εξεύρεση λύσεων.
Αφορά όποιον παράγει προϊόντα ή προσφέρει υπηρεσίες και θέλει να έχει απτά
αποτελέσματα. Προάγει την αποτελεσματικότητα των υπηρεσιών και την ταχύτερη
εξυπηρέτηση και βοηθάει οργανισμούς και υπηρεσίες να βρουν συμμετοχικές
λύσεις για τα προβλήματα και τις προκλήσεις της καθημερινότητας
Γιατί να επιλέξετε αυτό το πρόγραμμα:
Μάθετε την καινοτόμα μεθοδολογία του Design Thinking, που τοποθετεί τις
ανάγκες του χρήστη στο επίκεντρο του σχεδιασμού.
Αποκτήστε πρακτικές δεξιότητες σε όλα τα στάδια της μεθοδολογίας:
Empathize, Ideate, Prototype, Implement.
Κατανοήστε τη σημασία του Design Thinking στη σύγχρονη
επιχειρηματικότητα.
Εφαρμόστε το Design Thinking στην επίλυση πραγματικών προκλήσεων.
Ανακαλύψτε τις νέες τάσεις στον χώρο του Design.
Σε ποιους απευθύνεται:
Στελέχη Επιχειρήσεων & Οργανισμών
Συμβούλους Επιχειρήσεων
Επαγγελματίες & αποφοίτους συναφών ειδικοτήτων: Service Designers,
Design Managers, UX Design Specialists, Process Designers, Strategic
Product Designers, Product Designers, Marketing Specialists, κ.α.
Επαγγελματίες που, είτε έχουν εμπειρία στο χώρο του Design Driven
Innovation, είτε θέλουν να ανακαλύψουν νέες πρακτικές, εργαλεία και
παγκοσμίως αναγνωρισμένης αξίας μεθοδολογίες
Μετά την ολοκλήρωση του προγράμματος, θα είστε σε θέση να:
Χρησιμοποιήσετε το Design Thinking ως μεθοδολογία για την ανάπτυξη
καινοτόμων λύσεων που εξυπηρετούν τις ανάγκες του χρήστη.
Κατανοήσετε πλήρως τις ανάγκες του χρήστη και να τις τοποθετείτε στο
επίκεντρο των δράσεων σας.
Εφαρμόζετε τεχνικές και εργαλεία για τη βελτιστοποίηση της εμπειρίας του
χρήστη.
Πραγματοποιείτε αποτελεσματική και συστηματική έρευνα.
Συνδυάζετε τους στρατηγικούς σας στόχους με τις ανάγκες των πελατών.
Δημιουργείτε αποτελεσματικές ιδέες και πρωτότυπα (δείγμα
προϊόντος/demo).
Ενσωματώνετε υπηρεσίες Design Thinking, οι οποίες είναι πλέον επιλέξιμες,
σε αιτήσεις χρηματοδότησης για Δράσεις του ΕΣΠΑ
Ημερομηνίες και Ώρες Διεξαγωγής:
Τετάρτη 6 Δεκεμβρίου 2023 10:00 – 16:00
Πέμπτη 7 Δεκεμβρίου 2023 10:00 – 16:00
Παρασκευή 8 Δεκεμβρίου 2023 10:00 – 16:00
Τόπος Διεξαγωγής:
Hellenic Design Centre
Χαλκιδικής 63, T.K 54248 Θεσσαλονίκη (ύψος Συνδίκα)
☎️ 2310 41 3285
Στο κόστος συμμετοχής περιλαμβάνεται:
Εκπαίδευση από στελέχη του Hellenic Design Centre, Πιστοποιητικό μετά από
επιτυχημένη συμμετοχή στις εξετάσεις της TÜV HELLAS (TÜV NORD), coffee
breaks, ελαφριά γεύματα.
Δηλώσεις Συμμετοχής: εδώ
Επιχειρηματικότητα
HR Awards 2023: Η ΚΡΗΤΙΚΟΣ βραβεύτηκε με GOLD AWARD.

Η ΑΝΕΔΗΚ ΚΡΗΤΙΚΟΣ έλαβε Gold Βραβείο στα HR Awards 2023 στην κατηγορία Best Internal Use of Academies για την «Ακαδημία ΚΡΗΤΙΚΟΣ» η οποία αποτελεί το μεγαλύτερο εκπαιδευτικό πρόγραμμα που έχει υλοποιηθεί στην εταιρεία σε συνεργασία με τη HATZI FILAX GROUP.
H τελετή Βράβευσης πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη 2 Νοεμβρίου 2023, στο Athenaeum InterContinental Athens. Στη Βράβευση παρευρέθηκαν, ο κ. Γιώργος Κατωπόδης, Διευθυντής HR της ΑΝΕΔΗΚ ΚΡΗΤΙΚΟΣ, η κα Αθηνά Χριστοδουλάκη και ο κ. Κωνσταντίνος Κωνσταντόπουλος, στελέχη της ΑΚΑΔΗΜΙΑΣ ΚΡΗΤΙΚΟΣ και από την Hatzi Filax Group η κα Χάτζη Σκευοφύλακα, CEO & Founder και η κα Σοφία Σκευοφύλακα, CCO & Co Founder.
Σκοπός της Ακαδημίας ΚΡΗΤΙΚΟΣ είναι να κρατάει τον εκπαιδευτικό πήχη ψηλά με σύγχρονα εσωτερικά εργαλεία εκπαίδευσης σεμινάρια, webinars, e-Learning μαθήματα και πακέτα ενίσχυσης γνώσης.
Η διάκριση αυτή αποτελεί μία ακόμη αναγνώριση για την Ακαδημία ΚΡΗΤΙΚΟΣ και το έργο της ανάμεσα στις κορυφαίες ελληνικές επιχειρήσεις και επιβεβαιώνει ότι η εταιρεία τιμά τις δεσμεύσεις της για την συνεχή εκπαίδευση του προσωπικού της μέσω εκπαιδευτικών προγραμμάτων με στόχο την ικανοποίηση του πελάτη.

Εκδηλώσεις
Η Linde γιορτάζει 60 χρόνια επιτευγμάτων στην Ελλάδα

Η Linde Hellas, κορυφαία εταιρεία αερίων και τεχνολογικών εφαρμογών στην Ελλάδα, γιορτάζει 60 χρόνια επιτυχημένης δραστηριότητας στη χώρα. Από την ίδρυσή της το 1963, η Linde Hellas παρέχει υψηλής ποιότητας βιομηχανικές και ιατρικές λύσεις και εφαρμογές αερίων σε διάφορους τομείς σε όλη την Ελλάδα, συμπεριλαμβανομένης της υγειονομικής περίθαλψης, των χημικών, των τροφίμων και ποτών, των ηλεκτρονικών και πολλών άλλων, επενδύοντας σε μεγάλο βαθμό σε υπερσύγχρονες εγκαταστάσεις παραγωγής.
Με αφοσίωση στην καινοτομία και την αειφόρο ανάπτυξη, η Linde Hellas έχει καταφέρει να προσφέρει ένα ολοκληρωμένο χαρτοφυλάκιο προϊόντων και υπηρεσιών που ανταποκρίνεται στις εξελισσόμενες ανάγκες της αγοράς, ενώ παράλληλα κάνει σημαντικά βήματα προς την επίτευξη μηδενικών εκπομπών, καλύπτοντας ήδη την ενεργειακή κατανάλωσή της κατά 25% από καθαρές ανανεώσιμες πηγές μέσω συμβάσεων αγοράς ενέργειας (VPPA).
Τα τελευταία χρόνια, η Linde Hellas έχει να παρουσιάσει σημαντικές στιγμές που αποτελούν ορόσημα και αναδεικνύουν την πελατοκεντρική της προσέγγιση. Το 2015, η εταιρεία έθεσε με επιτυχία σε λειτουργία μια νέα μονάδα παραγωγής οξυγόνου ECOVAR® στις εγκαταστάσεις καίριου πελάτη της στη Σίνδο. Την ίδια χρονιά, η Linde Hellas ξεκίνησε την τροφοδοσία υδρογόνου και οξυγόνου στα υποβρύχια του Πολεμικού Ναυτικού, ανεφοδιάζοντάς τα με περισσότερους από 40 τόνους υδρογόνου τα τελευταία χρόνια. Το 2018 κατασκευάζει τον πρώτο φορητό και αυτοματοποιημένο σταθμό ανεφοδιασμού υδρογόνου. Το πρώτο εμφιαλωτήριο εύφλεκτων ψυκτικών της Linde εγκαινιάστηκε στο Σχηματάρι το 2018, παρέχοντας στην ελληνική αγορά πρόσβαση σε νέας γενιάς, πιο προηγμένα και φιλικά προς το περιβάλλον ψυκτικά προσφέροντας χαμηλότερες εκπομπές και μειωμένες περιβαλλοντικές επιπτώσεις. Κατά τη διάρκεια της τελευταίας δεκαετίας, η Linde Hellas επέκτεινε περαιτέρω το χαρτοφυλάκιο των προϊόντων και υπηρεσιών που παρέχει στην αγορά και σε σημαντικούς πελάτες, ενώ λαμβάνει άδεια κυκλοφορίας για την παραγωγή φαρμακευτικών προϊόντων στην Ελλάδα.
Επιπλέον, το 2022 αποτελεί μία χρονιά ορόσημο για τη Linde Hellas, καθώς ξεκίνησε την πρώτη παραγωγή πράσινου υδρογόνου στην Ελλάδα χρησιμοποιώντας την τεχνολογία ηλεκτρόλυσης που τροφοδοτείται από ανανεώσιμες καθαρές πηγές ενέργειας. Η εξέλιξη αυτή υπογραμμίζει τη δέσμευση της εταιρείας να ηγηθεί της μετάβασης σε μια οικονομία χαμηλών εκπομπών άνθρακα στην Ελλάδα.
Στο πλαίσιο της επετείου των 60 χρόνων δραστηριότητας στην Ελλάδα, η εταιρεία πραγματοποίησε εορταστική εκδήλωση και συνέντευξη τύπου κατά την οποία παρευρέθηκαν ο Υπουργός Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Άδωνις Γεωργιάδης και ο Υπουργός Ανάπτυξης Κώστας Σκρέκας. Ο κος Α. Γεωργιάδης δήλωσε σχετικά «Συμμετείχαμε με τον Κώστα Σκρέκα στην εκδήλωση για τα 60 χρόνια της Linde Hellas. Μία από τις καλύτερες στο είδος της εταιρείες στην Ελλάδα που συνεχίζει να επενδύει εδώ σταθερά». Ο κος Κ. Σκρέκας αντίστοιχα σχολίασε «Με μεγάλη χαρά παρευρέθηκα, μαζί με τον καλό φίλο και συνάδελφο Άδωνι Γεωργιάδη, στην επετειακή εκδήλωση για τα 60 χρόνια λειτουργίας της Linde Hellas, μια εταιρεία που μας εμπιστεύεται και επιλέγει να επενδύει στη χώρα μας διαχρονικά».
Σχολιάζοντας την επέτειο, η Roxana Lucuta, Γενική Διευθύντρια της Linde Hellas, δήλωσε: «Είμαστε περήφανοι που γιορτάζουμε την 60η επέτειo παρουσίας μας στην Ελλάδα. Καθ’ όλη τη διάρκεια αυτών των έξι δεκαετιών, η Linde παρέμεινε πάντα προσηλωμένη πρωτίστως στην παροχή εξαιρετικών προϊόντων και υπηρεσιών στους πελάτες της, διασφαλίζοντας παράλληλα την ασφάλεια, την προστασία του περιβάλλοντος και την κοινωνική ευθύνη. Η επιτυχία μας δεν θα ήταν δυνατή χωρίς την υποστήριξη των εργαζομένων, των πελατών και των συνεργατών μας και τους ευχαριστούμε για την εμπιστοσύνη και την αφοσίωσή τους».
Ο Mathias Kranz, Business President Region Europe East της Linde, εξέφρασε την εκτίμησή του για τη συμβολή της Ελλάδας στις δραστηριότητες της Linde, δηλώνοντας ότι «η χώρα αποτελεί ακρογωνιαίο λίθο της επιτυχίας μας στην περιοχή και είμαστε ευγνώμονες για τις ισχυρές επιδόσεις της όλα αυτά τα χρόνια. Είμαστε ενθουσιασμένοι για το μέλλον της επιχείρησής μας στη χώρα αυτή. Αξιοποιώντας την παγκόσμια τεχνογνωσία και καινοτομία μας, παραμένουμε προσηλωμένοι στην ενίσχυση των υπηρεσιών και των λύσεων προς τους πελάτες μας στην Ελλάδα και το εξωτερικό».
Στο πλαίσιο του εορτασμού της επετείου της, η Linde Hellas δεσμεύεται να συνεχίσει να αναπτύσσει νέους και καινοτόμους τρόπους παροχής ασφαλών, αποτελεσματικών και βιώσιμων λύσεων στους πελάτες της, υποστηρίζοντας παράλληλα τις τοπικές κοινωνίες μέσω πολλαπλών πρωτοβουλιών και συνεργασιών.
Στο link εδώ μπορείτε να δείτε και βίντεο από την επετειακή εκδήλωση.






-
Ψυχολογία
Πώς να αποκτήσεις ακριβώς αυτό που θέλεις;
-
Επίκαιρα Πρόσωπα
«Αφιέρωμα» Η Αρκαδία επιχειρεί: Παναγιώτα Τρουπή
-
Επίκαιρα Πρόσωπα
«Αφιέρωμα» Η Αρκαδία επιχειρεί: Νάντια Μπαζιωτάκη
-
Τουρισμός
Αναπτυξιακό Διεθνές Συνέδριο στη Δυτική Ελλάδα “Ναύπακτος 2030”
-
Τουρισμός
Επίτιμα μέλη της Ελληνικής Ένωσης Γυναικών στον Πολιτισμό και τον Τουρισμό/HAWCT οι κυρίες Ολυμπία Αναστασοπούλου και Λίλα ντε Τσάβες
-
Επίκαιρα Πρόσωπα
«Αφιέρωμα» Η Αρκαδία επιχειρεί: Βίβιαν Μανωλέσου
-
Τουρισμός
Press Conference για τις ανάγκες ενημέρωσης των δράσεων του έργου CapTour
-
Επίκαιρα Πρόσωπα
«Αφιέρωμα» Η Αρκαδία επιχειρεί: Χριστίνα Μανιάτη