Connect with us

Επιχειρηματικότητα

Πώς έχουν επαναπροσδιοριστεί οι χρόνοι διαβίβασης στην πλατφόρμα myData, μετά και την ψήφιση της Α.1090/22

Η υποχρεωτική εφαρμογή της ηλεκτρονικής τιμολόγησης, και παράλληλα των ηλεκτρονικών βιβλίων, ήρθε να ταράξει τα ούτως ή άλλως καθόλου ήρεμα νερά της ελληνικής φορολογίας. Και κατ’ επέκταση ολόκληρης της οικονομίας της χώρας μας, καθώς εκ των πραγμάτων επιδρά άμεσα στην καθημερινότητα των επιχειρήσεων.

Η μετάβαση σε όλο αυτό νέο καθεστώς, όχι απλά δεν είναι εύκολη, αλλά αποδεικνύεται και για την ίδια την ΑΑΔΕ, εξαιρετικά δυσχερής. Έχουμε λοιπόν ένα ήδη υφιστάμενο νομοθετικό πλέγμα διατάξεων, σημαντική πτυχή του οποίου αποτελούσε έως τώρα η Α.1138, μια απόφαση που θεσμοθετήθηκε αρχές καλοκαιριού του ’21, και έκανε μια πρώτη γενική καταγραφή των δεδομένων που δημιουργεί το myData.

Τώρα, η πρόσφατα θεσμοθετημένη απόφαση Α.1090/22 που ψηφίστηκε τον προηγούμενο μήνα, κρίνεται εξαιρετικά σημαντική, καθώς -μεταξύ άλλων θεμάτων- επανακαθορίζει τους χρόνους διαβίβασης των παραστατικών.  

Και όταν αναφερόμαστε σε επανακαθορισμό, αυτό αφορά σύμπτυξη του χρόνου διαβίβασης σε συγκεκριμένες περιπτώσεις. Αν επιχειρήσουμε να αποκωδικοποιήσουμε σε έναν πίνακα τα επικαιροποιημένα δεδομένα, έτσι όπως αυτά προέκυψαν και με τη συγκεκριμένη εγκύκλιο, θα καταλήξουμε στον παρακάτω πίνακα:

Χονδρικές πωλήσεις / Τιμολόγια
Μέσο ΔιαβίβασηςΧρόνος διαβίβασης
Πάροχος ηλεκτρονικής τιμολόγησηςΠραγματικός χρόνος
e-Timologio ΑΑΔΕΠραγματικός χρόνος
ERP & προγράμματα εμπορικής / λογιστικής διαχείρισηςΕπόμενη μέρα 
Ειδική φόρμα καταχώρησηςΕπόμενη μέρα

Λιανικές πωλήσεις
Μέσο ΔιαβίβασηςΧρόνος διαβίβασης
ΦΗΜΑπό 1′ έως & 24h (βάσει της οριζόμενης παραμετροποίησης από την ΑΑΔΕ)
ERP & προγράμματα εμπορικής / λογιστικής διαχείρισηςΕπόμενη μέρα 
Ειδική φόρμα καταχώρησηςΕπόμενη μέρα 

Το συμπέρασμα που προκύπτει από όλα τα παραπάνω δεδομένα, είναι ότι απώτερος στόχος της ΑΑΔΕ είναι να φτάνει στο myData η πληροφορία για τα έσοδα των επιχειρήσεων το συντομότερο δυνατό.   

Έμμεσα, και περιορίζοντας ασφυκτικά τους χρόνους διαβίβασης, οδηγεί τις επιχειρήσεις που είχαν έως επιλέξει κάποιες πιο ευέλικτες, προσωρινές λύσεις (π.χ. διαβίβαση των δεδομένων τους μέσω των συνεργαζόμενων φοροτεχνικών/λογιστικών γραφείων) να αναζητήσουν τρόπους άμεσης αποστολής των πληροφοριών. 

Ενδεικτικές, λοιπές συμπεριλαμβανόμενες διατάξεις

Πέρα από τα παραπάνω -που καθώς αφορούν τους χρόνους διαβίβασης, κρίνονται και ως οι πιο σημαντικές διατάξεις της Α.1090/22- με τη συγκεκριμένη απόφαση καταγράφονται κάποιοι νέοι ορισμοί ή επαναδιευκρινίζονται κάποιες παράμετροι λειτουργίας του myData:

Η προσθήκη της έννοιας της “Απώλειας διασύνδεσης”: Η οποία και ορίζεται ως «η ανυπαίτια αδυναμία διαβίβασης των δεδομένων στο χρόνο που ορίζεται στην παρούσα απόφαση, ανά τύπο παραστατικού και τρόπου διαβίβασης, λόγω διακοπής είτε της σύνδεσης internet είτε του συστήματος διανομής ηλεκτρικής ενέργειας».

Καθορίζεται επίσης, πώς διαμορφώνεται ο χρόνος διαβίβασης στις περιπτώσεις που υπάρχει απώλεια διασύνδεσης: Καταρχάς, η οντότητα εφόσον της ζητηθεί, θα πρέπει με κάθε πρόσφορο μέσο να αποδεικνύει την απώλεια διασύνδεσης με την ψηφιακή πλατφόρμα myDATA, ενώ τα δεδομένα των εκδιδόμενων λογιστικών στοιχείων θα διαβιβάζονται αμελλητί με την αποκατάσταση της διασύνδεσης, με την ένδειξη «Απώλεια Διασύνδεσης». 

Στην ίδια την επιχείρηση πέφτει και το βάρος της γενικότερης ευθύνης, καθώς -και βάσει των διατάξεων πλέον- οφείλει να λάβει όλα τα απαραίτητα μέτρα για την αποφυγή εκ νέου απώλειας της διασύνδεσης. Επίσης, τονίζεται ότι «σε κάθε περίπτωση, τα δεδομένα διαβιβάζονται το αργότερο εντός δύο (2) ημερών από την καταληκτική ημερομηνία διαβίβασής τους, είτε από το κανάλι διαβίβασης που εκδόθηκαν ή διαβιβάστηκαν αρχικά ανεπιτυχώς είτε από τα προγράμματα διαχείρισης επιχειρήσεων (εμπορικό/ λογιστικό, ERP) είτε από την ειδική φόρμα καταχώρησης εφόσον τηρούνται τα όρια χρήσης της».  

Ποιες επιχειρήσεις δύνανται να χρησιμοποιούν την ειδική φόρμα καταχώρησης για το ‘22

Ως γνωστόν, από τα πέντε διαθέσιμα κανάλια διαβίβασης, ισχύουν συγκεκριμένες προϋποθέσεις χρήσης της ειδικής φόρμας καταχώρησης.  Στην προκειμένη περίπτωση, επικυρώθηκαν και τυπικά τα σημεία εκείνα που λαμβάνονται υπόψη για την τρέχουσα χρήση. Αυτά λοιπόν είναι 1) τα ακαθάριστα έσοδα προσδιορίζονται με βάση τα αριθμητικά δεδομένα της δήλωση φορολογίας εισοδήματος φορολογικού χρήσης ’20, ενώ 2) για τον προσδιορισμό του συνόλου τιμολογίων λαμβάνεται υπόψη το πλήθος των τιμολογίων της υποβληθείσας κατάστασης φορολογικών στοιχείων πελατών έτους ’20. 

Παναγιώτης Τσένος

φοροτεχνικός σύμβουλος επιχειρήσεων / συγγραφέας φορολογικών & οικονομικών μελετών

tsenos.gr 

[email protected] 

Επιχειρηματικότητα

EPSILON NET: Εξαγορά του 60% της εταιρίας DIGINET

Ο Όμιλος EPSILON NET, υλοποιώντας με συνέπεια το αναπτυξιακό του πλάνο και ενισχύοντας το μοντέλο των στρατηγικών κινήσεων συνεργασίας, ανακοινώνει την εξαγορά του 60% της εταιρίας DIGINET Ε.E. (www.diginet.gr) που εξειδικεύεται στην ανάπτυξη, διανομή και τεχνική υποστήριξη σύγχρονων φορολογικών & ταμειακών συστημάτων και εξειδικευμένων προϊόντων & λύσεων τεχνολογίας (Technology Distributor). 

Συγκεκριμένα, η EPSILON NET A.E. αποκτά το 60% του εταιρικού κεφαλαίου της DIGINET Ε.E. από τους ιδρυτές της εταιρίας κ. Αθανάσιο Παπαγεωργίου και κ. Χρυσόστομο Παπαγεωργίου, οι οποίοι θα διατηρήσουν το υπόλοιπο 40% του εταιρικού κεφαλαίου και θα συνεχίσουν να ασκούν  τα διοικητικά τους καθήκοντα, συμβάλλοντας με την πολύχρονη εμπειρία τους στον νέο κύκλο ανάπτυξης της εταιρίας. Ειδικότερα, ο κ. Αθανάσιος Παπαγεωργίου θα συνεχίσει την άσκηση των καθηκόντων του, αρχικά ως Διαχειριστής και στη συνέχεια ως Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρίας, όταν ολοκληρωθεί η μετατροπή αυτής σε Ανώνυμη Εταιρία. Το συνολικό τίμημα της επένδυσης, ανέρχεται στο ποσό των 1.600.000 ευρώ, ενώ προβλέπεται earn out bonus που θα καταβληθεί στους παλαιούς μετόχους, ανάλογα με τις οικονομικές επιδόσεις της εταιρίας το 2023. 

Η DIGINET Ε.Ε. ιδρύθηκε το 2013 στη Λάρισα ως συνέχεια της ατομικής εταιρίας ΠΑΠΑΓΕΩΡΓΙΟΥ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ (από το 1998 και έχει ολοκληρωμένη δραστηριότητα τόσο στην Ελλάδα όσο και στην Κύπρο μέσα από ένα εκτεταμένο πανελλαδικό δίκτυο 300 συνεργατών. Κύριο αντικείμενο της εταιρίας είναι η διανομή και υποστήριξη εξειδικευμένων προϊόντων τεχνολογίας με ιδιαίτερη έμφαση στα Φορολογικά Συστήματα υποστηρίζοντας την λειτουργία τους σε περισσότερους από 40.000 τελικούς πελάτες. Η πολύχρονη ενασχόληση & η τεχνογνωσία στην ανάπτυξη σύγχρονων Φορολογικών Συστημάτων την κατατάσσει ως μια από τις σημαντικότερες και πιο εξειδικευμένες επιχειρηματικές οντότητες στο συγκεκριμένο τομέα . Οι βασικές κατηγορίες δραστηριότητας της Diginet είναι:

  • η ανάπτυξη Φορολογικών Συστημάτων (firmware and hardware development) και η διανομή τους
  • η αντιπροσώπευση και διανομή Φορολογικών Συστημάτων ευρωπαϊκών & διεθνών οίκων, όπως η γερμανική εταιρεία QUORION και η ιταλική CUSTOM 
  • η αντιπροσώπευση, εγκατάσταση και υποστήριξη Ζυγιστικών Διατάξεων & Συστημάτων (από ζυγούς εργαστηρίου και λιανικής έως βιομηχανικά ζυγιστικά συστήματα και εξελιγμένους touch POS ζυγούς για σύγχρονα καταστήματα λιανικής και supermarket) εκπροσωπώντας στην ελληνική αγορά 3 από τους πιο σημαντικούς διεθνείς οίκους, τις εταιρίες ΤΕΜ, ELICOM & EPELSA
  • η διανομή και υποστήριξη ειδικών τεχνολογικών προϊόντων (Συστήματα Τouch POS, kiosks, printers, payment terminals, Cash handling boxes & smart boxes) αντιπροσωπεύοντας στην ελληνική αγορά διεθνείς κατασκευαστικές εταιρίες με εξαιρετική τεχνογνωσία
  • η διανομή και διασύνδεση προϊόντων mobility του παγκόσμιου ηγέτη στο συγκεκριμένο τομέα, της εταιρίας ZEBRA ως premier business partner για την Ελλάδα

Για την οικονομική χρήση που έληξε τον Δεκέμβριο του 2022, ο Κύκλος Εργασιών της εταιρίας ανήλθε στα 2,10 εκατ. ευρώ και τα κέρδη προ φόρων ανήλθαν στις 210 χιλ. ευρώ. Η εταιρία στις 31/12/2022, είχε μηδενικό τραπεζικό δανεισμό, ενώ τα ταμειακά της διαθέσιμα ήταν περίπου στις 655 χιλ. ευρώ. 

Η ολοκλήρωση της εξαγοράς της DIGINET εντάσσεται στον στρατηγικό σχεδιασμό του Ομίλου EPSILON NET, για αύξηση του πελατολογίου του και την παροχή εξιδικευμένων λύσεων 360ο σε ειδικές κατηγορίες δραστηριότητας στην Ελλάδα & στο εξωτερικό. Κύριο κριτήριο για την επιλογή της εταιρίας ήταν η εξειδικευμένη τεχνογνωσία του προσωπικού & των στελεχών της, το εξαιρετικό χαρτοφυλάκιο λύσεων και η ολοκληρωμένη υποστήριξη στο ισχυρό δίκτυο συνεργατών ανά την Ελλάδα. 

Αξίζει να σημειωθεί, ότι ο σχεδιασμός για την αξιοποίηση των υφιστάμενων λύσεων και η κοινή ανάπτυξη νέων, εκτιμάται ότι θα δώσει τη δυνατότητα να επιτευχθεί πλήρης συμμόρφωση με το νέο νομικό πλαίσιο της ΑΑΔΕ για τη διαβίβαση των συναλλαγών λιανικής και την αυτόματη διασύνδεση με τα συστήματα αποδοχής ηλεκτρονικών πληρωμών EFT/POS, τόσο στην DIGINET όσο και σε όλες τις εταιρίες του Ομίλου της EPSILON NET. Στο πλαίσιο αυτό εκτιμάται ότι θα αξιοποιηθούν πλήρως και οι δυνατότητες χρηματοδότησης της αναβάθμισης ή αντικατάστασης «Φορολογικών Συστημάτων» από το πρόγραμμα «ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΣΥΝΑΛΛΑΓΕΣ» του Ταμείου Ανάκαμψης με συνολικό προϋπολογισμό ενισχύσεων €160.000.000.

Η διοίκηση του Ομίλου, ακολουθώντας το επιτυχημένο μοντέλο ανάπτυξης της περιόδου 2020-2022, μέσω του συνδυασμού υψηλών ρυθμών οργανικής ανάπτυξης & στοχευμένων εξαγορών, συνεχίζει με συνέπεια την εκτέλεση του επιχειρηματικού της σχεδίου και το 2023. Κεντρικός στόχος του Ομίλου παραμένει η συνεχής παραγωγή αξίας για το προσωπικό, τους συνεργάτες και τους μετόχους του.

Ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της EPSILON NET κ. Ιωάννης Μίχος δήλωσε: «Είμαι πραγματικά χαρούμενος που μια εταιρία όπως η DIGINET, με βαθιά γνώση και εμπειρία από την 25ετή παρουσία της στην αγορά, εντάσσεται στη μεγάλη οικογένεια της EPSILON NET. Προχωράμε μαζί με γνώση και όραμα για να προσφέρουμε τις πιο ολοκληρωμένες 360° λύσεις για την ελληνική αγορά, τις επιχειρήσεις και τους συνεργάτες μας».

Ο Ιδρυτής και Διαχειριστής της DIGINET κ. Αθανάσιος Παπαγεωργίου δήλωσε: «Η συμμετοχή της εταιρίας μας στον Όμιλο της EPSILON NET μας κάνει υπερήφανους και δημιουργεί νέες εξαιρετικές προοπτικές για το μεγάλο και ποιοτικό portfolio προϊόντων & λύσεων που διαθέτουμε. Αισθανόμαστε ήδη τη ζεστασιά της οικογένειας EPSILON NET. Διαπιστώσαμε ήδη να κυριαρχούν οι ίδιες ανθρώπινες και επιχειρηματικές αξίες πάνω στις οποίες αναπτυχθήκαμε και είμαστε βέβαιοι μέσα σ’ αυτό το περιβάλλον ότι θα αυξήσουμε σημαντικά την παρουσία μας στην Ελληνική αγορά, με απόλυτο σεβασμό στο εκτεταμένο δίκτυο συνεργατών μας που μας στηρίζει τα τελευταία 25 χρόνια, συνεισφέροντας όλοι μαζί στην ανάπτυξη του Ομίλου».

Continue Reading

Επιχειρηματικότητα

Η ΕΔΟΚ με όλους τους εταίρους του Ευρωπαϊκού Συνδέσμου
Διεπαγγελματικών Κρέατος (SELMA) συνυπογράφει ανοικτή επιστολή στην
Πρόεδρο της ΕΕ κ. Ursula von der Leyen

Η ΕΔΟΚ μετά από ομοφωνία όλων των εταίρων του Ευρωπαϊκού  Συνδέσμου Διεπαγγελματικών Κρέατος (SELMA) συνυπογράφει ανοικτή επιστολή στην Πρόεδρο της ΕΕ κ.Ursula von der Leyen. Θέμα της επιστολής είναι η έκκληση-απαίτηση των Ευρωπαίων κτηνοτρόφων στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή, προκειμένου να ανταποκριθεί στη συμφωνία του Παρισιού και στις δεσμεύσεις για την καλή μεταχείριση των ζώων στη συμφωνία ΕΕ-Mercosur.

Στην ανοικτή επιστολή αναφέρεται ότι «η  στρατηγική από το αγρόκτημα στο πιάτο (Farm-to-Fork) και η Πράσινη Συμφωνία έχουν δημιουργήσει ένα πρωτοποριακό πλαίσιο, για τη διασφάλιση υψηλών προτύπων ασφάλειας, βιωσιμότητας και ποιότητας για όλα τα αγροδιατροφικά προϊόντα που παράγονται στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Οι οργανώσεις μας όχι μόνο αγκάλιασαν αυτές τις εξελίξεις, αλλά και ηγήθηκαν στο δρόμο προς τη βιώσιμη παραγωγή, όχι μόνον οικονομικά, αλλά και κοινωνικά και περιβαλλοντικά». 

Στη συνέχεια με έμφαση τονίζεται ότι «Τώρα είναι η ώρα για την Ευρωπαϊκή Ένωση που πρέπει να πραγματώσει τη Συμφωνία του Παρισιού και να δείξει ηγετικό ρόλο στην εμπορική της πολιτική. Οι εμπορικοί μας εταίροι πρέπει να ενεργούν με υπευθυνότητα και πειστικά να εισάγουν όταν πρέπει σχετικές αλλαγές, για την προστασία της υγείας των καταναλωτών, την καλή διαβίωση των ζώων και του πλανήτη μας συνολικά. 

Όχι μόνο οι ευρωπαίοι αγρότες το αξίζουν, αλλά και οι ευρωπαίοι καταναλωτές και πολίτες».

Έτσι με ομοφωνία από όλα τα μέλη της SELMA απαιτείται ο απόλυτος σεβασμός των υγειονομικών και περιβαλλοντικών θεμάτων της ΕΕ και των πρότυπων καλής διαβίωσης των ζώων και από τους εξαγωγείς γεωργικών προϊόντων και τροφίμων από τρίτες χώρες. Θα πρέπει να υιοθετηθούν αντίστοιχες φωτογραφικές διατάξεις (βλ. Παράρτημα παρακάτω) που είναι απαραίτητες στη συμφωνία ΕΕ-MERCOSUR,  εάν πραγματικά η ΕΕ ενδιαφέρεται σοβαρά για τη βιώσιμη παραγωγή, την προστασία των καταναλωτών και τον αγώνα ενάντια στην αποψίλωση των δασών. 

Continue Reading

Επιχειρηματικότητα

Στην ΑΝΕΔΗΚ ΚΡΗΤΙΚΟΣ, γιορτάζουμε την Παγκόσμια Ημέρα Περιβάλλοντος τιμώντας την κάθε μέρα δίπλα σας.

Με κύριο στρατηγικό στόχο την εναρμόνιση του Ομίλου με σύγχρονες πρακτικές που προασπίζονται τη βιωσιμότητα του πλανήτη, η ΑΝΕΔΗΚ ΚΡΗΤΙΚΟΣ συνεχίζει να τιμά την υπόσχεσή της να βρίσκεται κάθε μέρα δίπλα στο κοινωνικό σύνολο, φροντίζοντας έμπρακτα για το καλό του φυσικού περιβάλλοντος. Έτσι, για ακόμα μία χρονιά, η φετινή Παγκόσμια Ημέρα Περιβάλλοντος βρίσκει την εταιρεία σύμμαχο τόσο στην προσπάθεια ευαισθητοποίησης, όσο και σε αυτήν της μείωσης του περιβαλλοντικού μας αποτυπώματος. Μια προσπάθεια την οποία όλο το προηγούμενο έτος η ΚΡΗΤΙΚΟΣ υποστήριξε υιοθετώντας καινοτόμες πρακτικές και αναλαμβάνοντας δράση στο πλαίσιο της Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης, όπως με τις συνεργασίες του με τους οργανισμούς «Συμμαχία για τη μείωση της Σπατάλης Τροφίμων» και «Μπορούμε στη Λαϊκή» που σκοπό έχουν τη μείωση της σπατάλης τροφίμων.

Ενώ ταυτόχρονα, για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά συμμετείχε στο πρόγραμμα επιβράβευσης και ανακύκλωσης THE GREEN CITY, μέσω του οποίου οι πολίτες έχουν τη δυνατότητα να ανακυκλώνουν τα διαχωρισμένα υλικά τους και να επιβραβεύονται αποκτώντας άμεσο κέρδος.

Μία από τις σημαντικότερες ενέργειες της ΑΝΕΔΗΚ ΚΡΗΤΙΚΟΣ προς αυτήν την κατεύθυνση όμως ήταν η υποστήριξη του εκπαιδευτικού προγράμματος «Πλανήτης Μέλισσα». Ένα πρόγραμμα που υλοποιεί ο Σύλλογος Μελισσοκόμων Αττικής σε συνεργασία με το Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών και ενημερώνει μαθητές δημοτικών σχολείων από όλη την Ελλάδα για τον ευεργετικό ρόλο των μελισσών στο περιβάλλον και την τεράστια σημασία που έχει η προστασία τους για το μέλλον του πλανήτη. Συνδυάζοντας θεωρία και πράξη με πρωτότυπο, επιστημονικά ορθό και άρτιο τρόπο, καλλιεργεί μια θετική στάση απέναντι στο περιβάλλον, προωθεί συνεργατικές και οργανωτικές δεξιότητες και ενθαρρύνει τον εθελοντισμό σε δράσεις περιβαλλοντικού ενδιαφέροντος. 

Πέραν όμως από τις ενέργειες ΕΚΕ, η εταιρεία προωθεί τη βιωσιμότητα και στα καταστήματά της με ένα σύνολο υπεύθυνων δράσεων. Συγκεκριμένα, εγκαθιστά φωτοβολταϊκά συστήματα σε όλα τα καταστήματα και τις αποθήκες, τα εξοπλίζει με κλιματιστικά τύπου inverter και φωτισμό led και σηματοδοτεί χώρους ανακύκλωσης συσκευών και μπαταριών σε όσο το δυνατόν περισσότερα σημεία στο εσωτερικό τους. Τέλος, η ΑΝΕΔΗΚ ΚΡΗΤΙΚΟΣ έχει ήδη αρχίσει να εντάσσει στον στόλο της ηλεκτρικά αυτοκίνητα με μηδενικές εκπομπές CO2 και πολύ σύντομα θα τοποθετήσει σταθμούς φόρτισης σε έναν σημαντικό αριθμό καταστημάτων της.

Continue Reading

Trending