Connect with us

Επιχειρηματικότητα

Σε τροχιά επιτάχυνσης 12 νέες ομάδες στον 10o κύκλο του OK!Thess

Με επιτυχία ολοκληρώθηκε την Πέμπτη 23 Δεκεμβρίου το Bootcamp του OK!Thess στο οποίο ξεχώρισαν 12 ομάδες με πρωτότυπες καινοτόμες επιχειρηματικές ιδέες. Οι ομάδες αυτές θα παρακολουθήσουν το πλήρες πρόγραμμα επιτάχυνσης και θα λάβουν υποστήριξη για την ανάπτυξη και προώθηση της start-up τους.  

Την ιδέα και το επιχειρηματικό τους μοντέλο παρουσίασαν στο pitching event και στην επιτροπή αξιολόγησης, 17 από τις 23 ομάδες που συμμετείχαν στο Bootcamp διεκδικώντας μια θέση στον 10ο κύκλο επιτάχυνσης. Πρόκειται για ομάδες με καινοτόμες ιδέες στα πεδία του τουρισμού, της ασφάλισης, του agrotech, του e-commerce, της πληροφορικής και άλλων κλάδων τεχνολογίας. 

Κατά τη διάρκεια του Bootcamp, της εντατικής εκπαίδευσης 25 ωρών, τα μέλη του Κέντρου Εθελοντών Μάνατζερ (ΚΕΜΕΛ) μαζί με τους start-up coaches του OK!Thess εισήγαγαν τους συμμετέχοντες σε μια ειδική μεθοδολογία επιχειρηματικού μοντέλου (Lean startup methodology).

Η κριτική επιτροπή που βαθμολόγησε τις ομάδες αποτελούνταν από εκπροσώπους των φορέων της Θεσσαλονίκης που συμμετέχουν στο εγχείρημα του OK!Thess (οικοσύστημα καινοτομίας), καταξιωμένους ακαδημαϊκούς, επιστήμονες και επαγγελματίες με εξειδίκευση και επαγγελματική εμπειρία στον τομέα της καινοτομίας και των επιχειρήσεων. Συγκεκριμένα, στην κριτική επιτροπή συμμετείχαν εκπρόσωποι από τον Δήμο Θεσσαλονίκης, την Αλεξάνδρεια Ζώνη Καινοτομίας, το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο, το Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, τον Σύνδεσμο Βιομηχανιών Ελλάδος, τον Σύνδεσμο Εξαγωγέων, τον Σύνδεσμο Επιχειρήσεων Πληροφορικής Βορείου Ελλάδος και το Κέντρο Επιχειρηματικής και Πολιτιστικής Ανάπτυξης.

Για τις 12 ομάδες που πέρασαν στην επόμενη φάση το ταξίδι και η εμπειρία συνεχίζεται καθώς μπαίνουν σε τροχιά επιτάχυνσης. Από τον Ιανουάριο μέχρι τον Απρίλιο θα  παρακολουθήσουν ένα εντατικό εκπαιδευτικό πρόγραμμα με εξειδικευμένα εργαστήρια/ masterclasses, εβδομαδιαίο coaching από έμπειρα στελέχη και mentoring από κορυφαίους επιχειρηματίες της περιοχής, προκειμένου να κάνουν τα πρώτα τους βήματα στη νεοφυή επιχειρηματικότητα. 

Στόχος του OK!Thess είναι να εμπνεύσει, να στηρίξει και να ενώσει νέους επιχειρηματίες, επαγγελματίες, ερευνητές και φοιτητές στα πρώτα τους βήματα στην νεοφυή επιχειρηματικότητα.  

 

Οι ομάδες που εντάσσονται στον 10ο κύκλο επιτάχυνσης του OK!Thess είναι: 

    1. iQBuilding: Μια πλατφόρμα επαυξημένης ηλεκτρονικής διαχείρισης συντήρησης (Enhanced Computerized Maintenance Management Software) για να βοηθήσει ιδιοκτήτες, διευθυντές και τεχνικούς όλων των κλάδων της οικονομίας να λύσουν προβλήματα διαχείρισης περιουσιακών στοιχείων και συντήρησης εξοπλισμού. 
    2. Coolaborate: Με αλγόριθμους βελτιστοποίησης δρομολόγησης και τεχνολογίες μετατροπής κειμένου σε ομιλία και το αντίστροφο η Coolaborate βοηθάει τις εταιρείες που διαθέτουν στόλο οχημάτων να ελαχιστοποιήσουν την εκπαίδευση καινούργιων οδηγών, να βελτιώσουν το χρόνο δρομολόγησης και να διευκολύνουν την επικοινωνία στο δρόμο ώστε να μην αποσπάται η προσοχή του οδηγού. 
    3. LaMedusaStore: Μία σύγχρονη ηλεκτρονική πλατφόρμα για να βοηθήσει τις πιο ενδιαφέρουσες και μοντέρνες ελληνικές εταιρείες στο χώρο της μόδας, του design και της γαστρονομίας, να αναδειχτούν και να προωθήσουν τη δουλειά τους σε νέα κοινά με αρωγό την τεχνολογία και το marketing.
    4. Donkey: Μια διαδικτυακή πλατφόρμα διασύνδεσης υπηρεσιών logistics βασιζόμενη σε ταξιδιωτικές μετακινήσεις, η οποία θα βοηθά τους εν δυνάμει αποστολείς πακέτων να αποστέλλουν αγαθά σε επιθυμητούς προορισμούς μέσω των αντίστοιχων ταξιδιωτών γρηγορότερα και φθηνότερα αλλά και με χρηματικό όφελος για τους ταξιδιώτες.
    5. Dinein: Μία πλατφόρμα διανομής φαγητού για να βοηθήσει τα καταστήματα εστίασης να αυξήσουν τις πωλήσεις τους με μειωμένο κόστος μέσω ενός δικτύου διαμοιραζόμενων διανομέων.
    6. AgroU: Μια εφαρμογή η οποία θα ενημερώνει τους αγρότες σε ποια περιοχή και σε πόση ποσότητα υπάρχουν διαθέσιμα προϊόντα. Έτσι θα δημιουργείται μια διαδρομή που θα συλλέγει το φορτίο από διάφορους αγρότες για να μπορούν να εξάγουν τα προϊόντα τους πιο εύκολα. Παράλληλα μέσα από την εφαρμογή θα γίνεται δια βίου εκπαίδευση στους Έλληνες αγρότες που δεν διαθέτουν αυτή τη δυνατότητα. 
    7. Pet Heaven: Ένα κοιμητήριο ζώων συντροφιάς στον νομό Θεσσαλονίκης, το οποίο θα αναλαμβάνει την μεταφορά και ταφή των μικρών μας φίλων.
    8. Astone: Λειτουργικά και αισθητικά προϊόντα από ρούχα και παπούτσια μέχρι αδιάβροχα και τσάντες φτιαγμένα από ανακυκλωμένα πετρώματα που στόχο έχουν να μετατρέπουν τα απόβλητα σε προϊόντα καθημερινής χρήσης. 
    9. foodality: Διαχείριση γευμάτων σε μπουφέ ώστε οι ταξιδιώτες ή διαμένοντες σε ξενοδοχειακά καταλύματα να απολαμβάνουν ανώτερη ποιότητα ελαχιστοποιώντας τις σπατάλες σε περιβαλλοντικό και οικονομικό επίπεδο.
    10. ReNew: Ένα support decision system για να βοηθήσει εταιρείες και ιδιώτες που διαχειρίζονται αιολικά πάρκα να χρησιμοποιούν αποτελεσματικά τους πόρους τους με τη χρήση των προβλέψεων της παραγωγής ενέργειας που παρέχονται από το σύστημά αξιοποιώντας δορυφορικά δεδομένα και τεχνητή νοημοσύνη.
    11. Travel2Fit: Υπηρεσίες ταξιδιωτικής έμπνευσης με χρήση τεχνολογιών τεχνητής νοημοσύνης για τον κλάδο του τουρισμού. Στόχο έχουν να βοηθήσουν κατά κύριο λόγο τους ταξιδιωτικούς πράκτορες να προτείνουν γρήγορα και εξατομικευμένα ταξιδιωτικούς προορισμούς που καλύπτουν απόλυτα τις ανάγκες κάθε ενδιαφερόμενου ταξιδιώτη.

 

  • EROS: Ένα λογισμικό που επιτρέπει τις ασφαλιστικές εταιρίες να εκτιμήσουν την πιθανότητα πλημμύρας με την χρήση δορυφορικών δεδομένων σε οποιαδήποτε γεωγραφική τοποθεσία προκειμένου να κάνουν καλύτερη διαχείριση ρίσκου.

 

 

Επιχειρηματικότητα

EPSILON NET κατακτά 1η θέση στα Best Workplaces for Women Hellas

O Όμιλος EPSILON NET με μεγάλη χαρά και υπερηφάνεια ανακοινώνει την κατάκτηση της 1ης θέσης στα Best Workplaces for Women Hellas 2024, τον κορυφαίο θεσμό αναγνώρισης του εργασιακού περιβάλλοντος για τις γυναίκες στην Ελλάδα, σε συνέχεια της συμμετοχής του στην ετήσια έρευνα που διεξάγει ο οργανισμός Great Place to Work® Hellas.

Σε μια εποχή όπου η ανθρώπινη ανάπτυξη και η εταιρική κοινωνική ευθύνη καθίστανται κρίσιμες για την επιτυχία ενός οργανισμού, ο Όμιλος EPSILON NET συνεχίζει να πρωτοστατεί, δίνοντας προτεραιότητα στον άνθρωπο και την αξία που φέρνει κάθε μέλος της ομάδας. Το 46% των εργαζομένων είναι γυναίκες, με τις προοπτικές αύξησης αυτού του ποσοστού μέσω της ενίσχυσης της συμμετοχής γυναικών σε όλους τους τομείς δραστηριοποίησής τους. Επιπλέον, με το 97% των εργαζομένων να επιβεβαιώνει ότι υπάρχει δίκαιη μεταχείριση ανεξαρτήτως φύλου και το 44% των θέσεων ευθύνης να καλύπτεται από γυναίκες, ο Όμιλος αποδεικνύει την αφοσίωσή του στην ισότητα των φύλων και την διαφορετικότητα.

Η διάκριση αυτή αποτελεί αναγνώριση των προσπαθειών του Ομίλου για τη δημιουργία ενός ευνοϊκού κλίματος εργασίας, όπου η ισότητα και η ευημερία όλων των εργαζομένων αναγνωρίζονται και ενθαρρύνονται. Επιβεβαιώνει με τον καλύτερο δυνατό τρόπο πως οι πραγματικά πρωτοπόρες ιδέες μπορούν να προέλθουν μόνο από έναν χώρο εργασίας που ενθαρρύνει τη συνεργασία, την ομαδικότητα, τη συνέπεια, την επικοινωνία, την εμπιστοσύνη, το πάθος, την αφοσίωση, εφαρμόζοντας τις πρακτικές εκείνες που εξασφαλίζουν για τους ανθρώπους ένα ποιοτικό και ασφαλές περιβάλλον εργασίας. Ο Όμιλος EPSILON NET δεσμεύεται να συνεχίσει να πρωτοστατεί στην προώθηση της ισότητας των φύλων και τη

δημιουργία ενός περιβάλλοντος εργασίας που ευνοεί την επιτυχία και την ανάπτυξη όλων των εργαζομένων του.

Η Νάσια Σκούντζου, Group Human Resources Director του Ομίλου EPSILON NET, δήλωσε:

« Η θέση μας στην κορυφή των Best Workplaces for Women Hellas 2024 αντικατοπτρίζει την αφοσίωσή μας στη δημιουργία ενός περιβάλλοντος εργασίας που προάγει την ισότητα, την πολυμορφία και την ευημερία όλων των μελών μας. Στόχος μας όλα τα στελέχη του ομίλου να αισθάνονται ασφαλή ανεξάρτητα από το φύλο, την ηλικία, τον σεξουαλικό προσανατολισμό, τη θρησκεία ή την καταγωγή τους. Στηριζόμαστε στη δύναμη της συνεργασίας και της αμοιβαίας στήριξης για να αντιμετωπίσουμε τις προκλήσεις, δημιουργούμε χώρους ανοιχτής επικοινωνίας και διασφαλίζουμε την ευελιξία που απαιτείται για την ισορροπία μεταξύ επαγγελματικής και προσωπικής ζωής. Δεσμευόμαστε να συνεχίσουμε να είμαστε ένας από τους κορυφαίους εργοδότες στην Ελλάδα αναπτύσσοντας μια κουλτούρα ανοχής, αμοιβαίου σεβασμού και ανταλλαγής απόψεων, που να ενθαρρύνει τη διαφορετικότητα στον τομέα της εργασίας.»

Continue Reading

Επιχειρηματικότητα

Διαμόρφωση Επιτυχημένης Στρατηγικής Στελέχωσης στη Νέα Κατάσταση Πραγμάτων

Οι απαιτήσεις της διεθνούς οικονομίας, η ανάγκη για άμεση επιχειρηματική ανάπτυξη στην Ελλάδα, και ο ανταγωνισμός ασκούν υψηλές πιέσεις σε επιχειρηματικές παραμέτρους παραγωγής, ποιότητας προϊόντων και υπηρεσιών, κόστους, και σωστά καταρτισμένων στελεχών.  

Οι παράγοντες αυτοί είναι καθοριστικοί στην ανάδειξη των επιχειρήσεων που θα παίξουν ηγετικό ρόλο στην αγορά από αυτές που θα παραμείνουν στο περιθώριο. Απαιτούνται καλά μελετημένες στρατηγικές επιχειρηματικής και λειτουργικής οργάνωσης. 

Όλα τα επίπεδα στελεχών πρέπει να προσαρμόζονται και να ανταποκρίνονται με επιτυχία στις στρατηγικές και στις ραγδαίες εξελίξεις. Υπάρχει πλέον πολύ μεγαλύτερη διαθεσιμότητα καλά καταρτισμένων ατόμων χωρίς αντίστοιχή αύξηση δυνατότητας απορρόφησής τους. Σημαντική επίδραση έχει η κρατικό-κεντρική πολιτική σε όλα τα επίπεδα διαχείρισης έργων και λειτουργίας των οργανισμών, οι επαυξημένες ανάγκες σωστής διαχείρισης των πόρων από την Ε.Ε. και οι ιδιωτικοποιήσεις κρατικών οργανισμών που έχουν δημιουργήσει μια νέα τάξη πραγμάτων σε θέματα στελέχωσης και διοίκησης. Η εποχή του “εύκολου χρήματος” του χρηματιστηρίου δημιούργησε μια παροδική ανεξέλεγκτη κατάσταση έπαρσης και υπεροχής.Η επιχειρηματική επιτυχία μπορεί να μετρηθεί μόνο βάση του άμεσου αποτελέσματος και αποδοτικότητας και όχι με τεχνητά διογκωμένες αξίες μετοχών επιχειρήσεων του χρηματιστηρίου.

Οι εταιρείες που θέτουν ρεαλιστικούς και επιτεύξιμους στόχους, είναι αυτές που τελικά προσελκύουν τα ποιο ικανά στελέχη τα οποία και φροντίζουν να ανταμείβουν αναλόγως με επιπρόσθετα κίνητρα όταν πετυχαίνουν τους στόχους τους. Οι στρατηγικές που έχουν σαν στόχο τη διατήρηση των ικανών στελεχών για μεγάλο χρονικό διάστημα απαιτούν κατανόηση, ενθάρρυνση και στήριξη των επιτυχημένων αυτών ατόμων. Αυτή η επιστροφή στις παραδοσιακές βασικές αξίες μπορεί να αποτελεί μια από τις ποιο θετικές επιπτώσεις της οικονομικής κρίσης. Αν και δεν είναι εύκολο να δημιουργηθεί άμεσα μια αγορά εργασίας που να απαιτεί αλλά και να απορροφά ικανά στελέχη, προβλέπεται μακροπρόθεσμα, η ανάπτυξη να ξεπεράσει τη διαθεσιμότητα των ατόμων με υψηλές προδιαγραφές. Η σταδιακή αλλαγή στη βάση της οικονομίας με νέο επίκεντρο τις προσφερόμενες υπηρεσίες αντανακλάται από τις προτιμήσεις των νέων αποφοίτων από τα ΑΕΙ της Ελλάδας και του εξωτερικού. Το ποσοστό των νέων και διαθέσιμων ικανών στελεχών στους τομείς της βιομηχανίας, της μεταποίησης και του αυτοματισμού μικραίνει σημαντικά κάθε χρόνο, καθώς και η γενιά της βιομηχανικής εποχής βγαίνει στη σύνταξη.

Βρισκόμαστε λοιπόν σε ένα στάδιο που πολύ χαρακτηρίζουν ως «Πόλεμο Ταλέντων» στη στελέχωση θέσεων παροχής υπηρεσιών, πληροφορικής, μάρκετινγκ, μάνατζμεντ, χρηματοοικονομικών, νέων τεχνολογιών, κλπ. Γρήγορα όμως ο φαινομενικός κορεσμός ικανών ατόμων θα στερέψει, ειδικά οι μικρές ή μεσαίες επιχειρήσεις θα έχουν δυσκολία να ανταγωνιστούν στην προσέλκυση των καλύτερων στελεχών από ένα περιορισμένο σύνολο διαθέσιμων ταλαντούχων στελεχών. Απαιτείται η δημιουργία οργανωμένης και αποτελεσματικής διαδικασίας προσέλκυσης και διατήρησης στελεχών καθώς και μετάδοσης ενός ελκυστικού και πειστικού οράματος.

Οι  καλύτεροι άνθρωποι είναι ποιο έξυπνοι και ποιο συντηρητικοί: πολλοί έχουν πέσει θύματα κακής μεταχείρισης από εργοδότες ή οικονομικής κρίσης. Ιδιαίτερα επιφυλακτικοί και δύσπιστοι σε υποσχέσεις, επιδιώκουν τη σταθερότητα, τη δυνατότητα ικανοποιητικής ανάπτυξής τους και ένα ανταγωνιστικό εφικτό προγραμματισμό αμοιβής τους. Η εποχή προσέλκυσης ικανών στελεχών με εντυπωσιακά πακέτα ποσοστών και υποσχέσεων με χαμηλή πιθανότητα εξασφαλισμένης αμοιβής είναι πλέον ξεπερασμένη.

Οι καλύτεροι υποψήφιοι θα ανταποκριθούν στις εταιρείες που ξεκάθαρα εκφράζουν και πείθουν ότι μπορούν να υλοποιήσουν τους άμεσους στόχους τους για το όφελος της εταιρείας και των ανθρώπων της.

Ελκυστικοί παράγοντες είναι πλέον το σωστό περιβάλλον εργασίας, σαφώς διατυπωμένοι στόχοι και απαιτήσεις και ο διαθέσιμος χρόνος για προσωπική ζωή. Με κοινά συμφωνημένους στόχους και οι δύο πλευρές μπορούν να δημιουργήσουν ένα παραγωγικό περιβάλλον που να ανταμείβει ικανοποιητικά τόσο τα στελέχη όσο και την επιχείρηση.  Ισχύει πάντα η αξία: Όταν τα άτομα αισθάνονται ότι οι εργοδότες τους λειτουργούν με γνώμονα το καλό του προσωπικού τους, θα επιδείξουν πολύ μεγαλύτερο βαθμό αφοσίωσης και θετικής προσπάθειας για το καλό της επιχείρησης. Πολλές εταιρείες πιστεύουν ότι η προσέλκυση στελεχών είναι θέμα απλής τοποθέτησης αγγελιών σε εφημερίδες μεγάλης κυκλοφορίας και σε διαδεδομένες ιστοσελίδες ευρέσεως εργασίας για να εμφανιστούν ορδές υποψηφίων στην πόρτα τους. Χωρίς όμως διαδικασία προ-επιλογής δύσκολα προσελκύουν τα κατάλληλα στελέχη.

Τα ικανά στελέχη επιλεκτικά αναζητούν νέες ευκαιρίες συνήθως εργάζονται και δεν διακινδυνεύουν να εκτεθούν στους εργοδότες τους. Για αυτό είναι και περιζήτητα καθώς δεν είναι υπερ-εκτεθειμένα και γιατί οι επιχειρήσεις πιστεύουν ότι όσο ποιο δύσκολη είναι η εύρεση, προσέγγιση και πρόσληψη κάποιου στελέχους τόσο καλύτερο είναι. Τα στελέχη αυτά είναι διακριτικά και συνήθως αποκαλύπτουν το ενδιαφέρουν σε πολύ λίγα άτομα του άμεσου περιβάλλοντός τους αλλά και σε έμπιστους επαγγελματίες επιλογής προσωπικού.

Η αποτελεσματική στελέχωση έχει να κάνει με τη σωστή επικοινωνία και δικτύωση και τις άμεσες επαφές, όχι με την πρόσβαση σε χιλιάδες βιογραφικά και ανεπιβεβαίωτες πληροφορίες.

Η παραδοσιακή προσέγγιση είναι η καλύτερη: Η αξιοποίηση προσωπικών επαφών και δικτύου γνωριμιών για τον εντοπισμό των καλύτερων υποψηφίων και ευκαιριών. Πολύ λίγα άτομα κατακτούν μια νέα θέση μέσω του βιογραφικού τους. Τα ικανά στελέχη έχουν εξαιρετικές ικανότητες δικτύωσης, τους θυμούνται και τους συστήνουν εύκολα οι νυν και τέως εργοδότες τους, τους στρατολογούν οι επαγγελματίες επιλογής προσωπικού και τους καλούν σε συνεντεύξεις. Η απρόσωπη προσέγγιση μέσω δημοσιεύσεων κάνει τις προσωπικές σχέσεις να αποκτούν μεγαλύτερη αξία και η άμεση επικοινωνία είναι η αποτελεσματικότερη.

Αυτό ισχύει τόσο για τους εργοδότες όσο και για τα διαθέσιμα στελέχη. Η καλύτερη λύση λοιπόν είναι η δικτύωση, η οποία περιλαμβάνει πρώην συνεργάτες, πελάτες, εργοδότες, διευθυντές, υφιστάμενους, και επαγγελματίες επιλογής προσωπικού. Ο ανταγωνισμός έχει βοηθήσει στην επιβίωση των ποιο καλά οργανωμένων και αποτελεσματικών γραφείων επιλογής προσωπικού που έχουν αναπτύξει μακροχρόνιες σχέσεις και πολύτιμη πρόσβαση στα στελέχη. Έχουν εμπειρία, πολύ καλό δίκτυο επαφών με εταιρείες και υπεύθυνους λήψης αποφάσεων, μαθαίνουν πρώτοι τις νέες διαθέσιμες θέσεις και γνωρίζουν τα ικανότερα στελέχη που διακριτικά αναζητούν ευκαιρίες και που είναι σχεδόν αδύνατον να εντοπισθούν από μια αγγελία.

Αποδεικνύεται ότι η αποτελεσματικότερη στρατηγική στελέχωσης βασίζεται στην ανθρώπινη επαφή, επικοινωνία και πληροφόρηση, στη σωστή αξιολόγηση των στελεχών και όπου η αφοσίωση και αξία του στελέχους εκτιμάται στη συμβολή του για την καθοδήγηση και το μέλλον της επιχείρησης.

Η προσέγγιση αυτή κερδίζει περισσότερο και οδηγεί στη δημιουργία στελεχών με μεγάλη παραγωγικότητα που υποστηρίζουν την επιχείρηση, τον πελάτη και τους συναδέλφους τους. Οι υποσχέσεις για γρήγορο και εύκολο χρήμα χλευάζονται. Η ξεκάθαρη και καλά διατυπωμένη δέσμευση σε μια σταθερή επιχειρηματική φιλοσοφία, ισορροπημένη κερδοφορία, υποστήριξη και ενδυνάμωση των στελεχών είναι η βάση για μια νέα γενιά επιχειρήσεων.


Άρθρο αρχείου

ΤΖΟΥΛΗ ΚΥΡΙΑΚΑΚΗ

Continue Reading

Επιχειρηματικότητα

Εταιρίες και διαδίκτυο

Βασικός και πρωταρχικός στόχος μια εταιρείας τόσο στην αρχή λειτουργίας της όσο και στη μετέπειτα πορεία της είναι η συνεχόμενη ανάπτυξη.

Η ανάπτυξη αυτή συντελείται με τα κατάλληλα εργαλεία marketing.

Τα τελευταία χρόνια το marketing χωρίζεται σε δύο μεγάλες κατηγορίες:

Το κλασσικό marketing και το online marketing, το marketing δηλαδή του διαδυκτίου.

Για να φτάσει κανείς να μιλάει για online marketing θα πρέπει ήδη να έχει κάνει τα  πρώτα βασικά βήματα στο internet:

Το πρώτο και το πιο βασικό βήμα είναι η κατασκευή μιας ιστοσελίδας, εδώ θα πρέπει να δοθεί προσοχή τόσο στο εικαστικό όσο και στο λειτουργικό κομμάτι, δηλ. να εντυπωσιάζει τον χρήστη αλλά παράλληλα να τον πληροφορεί με απλό και άμεσο τρόπο.

Στην ιστοσελίδα παρουσιάζουμε σε πρώτο στάδιο την  επιχείρησή μας, ποια είναι, με τι ασχολείται αλλά και τους στόχους όσον αφορά το καταναλωτικό κοινό.

Στη συνέχεια, αναλυτικά και εκτενέστερα παρουσιάζουμε τα προϊόντα μας.

Με την ολοκλήρωση της δημιουργία της ιστοσελίδας, που στην ουσία  έχουμε δημιουργήσει ένα  ηλεκτρονικό κατάστημα, προχωράμε  με το να την κάνουμε «γνωστή».

Εδώ μιλάμε για online marketing:

  • Προώθηση της εταιρείας μας σε μηχανές αναζήτησης

Η καταχώρηση μιας ιστοσελίδας σε μηχανές αναζήτησης είναι η δυνατότητα που έχουν ορισμένες εταιρίες (και όχι μόνο) να καταχωρούν το site σας σε ισχυρές μηχανές αναζήτησης.

Η επόμενη μας μέριμνα είναι η κατάταξη σε υψηλές θέσεις σε αναζητήσεις στις μηχανές αναζήτησης. Στην διαδικασία αυτή έχει δημιουργηθεί μία ολόκληρη γενιά υπηρεσιών οι οποίες αφορούν την βέλτιστη παρουσία σε αποτελέσματα κατά την αναζήτηση σε μηχανές αναζήτησης.

Ένας πιο διαφανής προς τον χρήστη τρόπος είναι η χρησιμοποίηση online ερωτηματολογίων, στα οποία ο χρήστης, δεν υποχρεούται απαραίτητα να συμπληρώσει τα προσωπικά του στοιχεία. Ακόμα και εκεί, η τεχνολογία επιτρέπει να αναγνωριστεί ο χρήστης ο οποίος έχει ήδη συμμετάσχει στην έρευνα (π.χ. με την ανάγνωση τυχόν cookies που έχουν τοποθετηθεί στον υπολογιστή, ή άλλες μεθόδους).

  • Διαφημιστικά μηνύματα  (Banners) σε portals ή συγκεκριμένες σελίδες αυτών.

To Banner είναι ένα γραφικό το οποίο τοποθετείται σε μία συγκεκριμένη θέση στην ιστοσελίδα και συνήθως είναι ένα αρχείο εικόνας τύπου gif και jpeg.

Tα banners είναι η σημαντικότερη μορφή διαφήμισης στο διαδίκτυο και η μεγάλη δημοτικότητα τους έχει ως αποτέλεσμα να δημιουργηθεί μια σειρά διαφορετικών διαστάσεων οι οποίες χρησιμοποιούνται για την προβολή των banners στο web.

Μην παραλείψετε την απόκτηση ενός προγράμματος στατιστικών που είναι εξίσου ζωτικής σημασίας τόσο για να μπορούμε να βλέπουμε την απήχηση της ιστοσελίδας μας όσο και για να δίνουμε στοιχεία για την επισκεψιμότητα των banners που φιλοξενούμε.

Στα στατιστικά, αναλυτικά αυτά που μας ενδιαφέρουν και πρέπει να κοιτάμε είναι:

Τα Hits είναι το σύνολο των αιτήσεων  για μία πληροφορία από μία ιστοσελίδα. Κάθε φορά που ζητάμε ένα στοιχείο από μία σελίδα, κατεβάζουμε ένα αρχείο, ή πιο απλά κάνουμε μία σχετική εργασία, τότε καταγράφεται ένα hit. Για παράδειγμα, σε μια ιστοσελίδα με μικρό αριθμό επισκέψεων ο αριθμός των hits μπορεί να είναι αρκετά μεγάλος. Με τον αριθμό των hits δεν μπορούμε να κρίνουμε τη δημοτικότητα και την επισκεψιμότητα μιας σελίδας, γιατί πολλές από τις συνολικές αιτήσεις μπορεί να προέρχονται από μικρό αριθμό χρηστών.

Cookies: Όταν πλοηγούμαστε στο διαδίκτυο, ένας μεγάλος αριθμός ιστοσελίδων αποστέλουν ένα μικρό αρχείο στον υπολογιστή μας, στον οποίο καταγράφονται ορισμένα χαρακτηριστικά. To αρχείο αυτό ονομάζεται cookie. Ένα παράδειγμα του πως χρησιμοποιείται είναι η καταγραφή των στοιχείων της σύνδεσης μας. Σε περίπτωση που έχουμε εγγραφεί στην υπηρεσία  μιας ιστοσελίδας, τότε θα  πρέπει ανά πάσα στιγμή να εισάγουμε τo όνομα χρήστη και τον κωδικό, εφόσον ζητηθούν. Το cookie, μπορεί να παραλείψει αυτή την ενέργεια.

Επίσης, μπορεί να καταγράψει και πολλά άλλα στοιχεία, όπως αυτά που συμπληρώνουν οι χρήστες σε διάφορες φόρμες˙ το ιστορικό (history) του χρήστη και φυσικά δεν θα μπορούσαμε να παραλείψουμε τις αγοραστικές του συνήθειες, ούτως ώστε να δίνεται στην εταιρία η δυνατότητα να προσαρμόζει την πολιτική προώθησής των προϊόντων της σε διαφορετικές ομάδες καταναλωτών.

Τα Impessions είναι η προβολή ενός banner στην οθόνη του χρήστη. Κάθε φορά που εμφανίζεται σελίδα η οποία περιέχει το συγκεκριμένο banner, τότε αυτό θεωρείται ως νέο impression. To πλήθος των εμφανίσεων (impression), μπορεί να λάβει μεγάλες διαστάσεις σε περίπτωση που ένα μεγάλο πλήθος χρηστών μπαίνει στην σελίδα και σερφάρει για μεγάλο χρονικό διάστημα. Το πλήθος αυτό αποτελεί τη βάση της πώλησης των διαφημίσεων.

ΤοClick through είναι ένα από τα σημαντικότερα μεγέθη, το οποίο μας δείχνει την απόκριση της διαφήμισης. Το click through ως μέγεθος αναφέρεται στον συνολικό αριθμό των hits που πραγματοποιήθηκαν για μία διαφήμιση (banner).Το click through rate με την σειρά του, μας δείχνει τον αριθμό των clicks σε ένα καθορισμένο αριθμό impressions.

Επισκέψεις και μοναδικοί επισκέπτες: Το μέγεθος των μοναδικών επισκεπτών είναι και αυτό ιδιαίτερα κρίσιμο, γιατί δείχνει πόσοι διαφορετικοί χρήστες ενδιαφέρονται για τις υπηρεσίες ή τα προϊόντα που παρέχει κάποια ιστοσελίδα. O πιο αξιόπιστος τρόπος για την καταμέτρηση των στοιχείων αυτών μπορεί να θεωρηθεί το cookie. Ο τρόπος αυτός διαθέτει και μερικά μειονεκτήματα, αφού ο χρήστης έχει την δυνατότητα να μην επιτρέψει την λήψη cookies.

Ο αριθμός των επισκέψεων όμως, μπορεί να μεγαλώσει αρκετά ακόμα και στην περίπτωση, που μια μικρή μερίδα ατόμων, επισκέπτεται την ιστοσελίδα με μεγάλη καθημερινή συχνότητα.

Αναλυτικότερα, αν τρία διαφορετικά άτομα επισκεφθούν μια ιστοσελίδα, δύο φορές σε μία μέρα, τότε η ιστοσελίδα έχει δεχτεί 6 επισκέψεις, αλλά έχει τρεις μοναδικούς χρήστες. Αν την επόμενη μέρα, τα ίδια άτομα μπουν στην ιστοσελίδα δύο φορές, τότε οι συνολικές επισκέψεις της σελίδας, έχουν γίνει 12 (6+6), ενώ οι επισκέπτες παραμένουν τρεις.

Όλες αυτές οι ενέργειες προϋποθέτουν την συνεχή υποστήριξη της ιστοσελίδας μας, δηλαδή, την συνεχή ανανέωσή από πλευράς θεματολογίας και μετέπειταανάλογα την εταιρία- τη σχεδιαστική ανανέωσή της.


Άρθρο αρχείου

Δημήτρη Ψαρρά

Continue Reading

Trending