Connect with us

Υγεία

Συμβουλές για να προστατέψετε & να αυξήσετε την γονιμότητα σας

Παγκόσμια Ημέρα Γονιμότητας

Συμβουλές για να προστατέψετε & να αυξήσετε την γονιμότητα σας

 

Αθήνα, 13.06.2019 – Η επιθυμία μιας γυναίκας να αποκτήσει παιδί είναι αναφαίρετο δικαίωμα και η διαφύλαξη της υγείας, τόσο της δική της όσο και του κυοφορούμενου εμβρύου αποτελεί πρωταρχικό στόχο διαφόρων ειδικοτήτων ιατρών με τη συνδρομή, όπου απαιτείται, της υποβοηθούμενης αναπαραγωγής. Σήμερα, το πρόβλημα της υπογονιμότητας απασχολεί, περίπου, το 15% των ζευγαριών αναπαραγωγικής ηλικίας και επηρεάζεται από ένα συνδυασμό παραγόντων, σημαντικό μέρος των οποίων μπορούν να αντιμετωπιστούν.

 

Υπογονιμότητα:

Σημαντικοί παράγοντες που επηρεάζουν την γονιμότητα μίας γυναίκας είναι πρωταρχικά η κακή διατροφή και ο καθιστικός τρόπος ζωής χωρίς βέβαια να αποκλείονται η ηλικία, οι υποκείμενες παθοφυσιολογικές καταστάσεις όπως ο σακχαρώδης διαβήτης, οι πολυκυστικές ωοθήκες, κ.λ.π. που επιβαρύνουν αναπαραγωγική δυναμική της γυναίκας. Είναι γνωστή, για παράδειγμα, η σχέση της κακής διατροφής με την ανωορρηξία, λόγω ορμονικών κυρίως διαταραχών.

 

Βελτίωση της Γονιμότητας:

 

Η προστασία, η ενίσχυση και η διατήρηση της γονιμότητας της γυναίκας αποτελεί τον πρωταρχικό της στόχο για την επίτευξη της τεκνοποίησης. Η γονιμότητα με την κατάλληλη λήψη προληπτικών μέτρων μπορεί να ενισχυθεί και να συμβάλει στην επίτευξη του στόχου της τεκνοποίησης.

 

Σημαντικός σύμμαχος στη προσπάθεια τεκνοποίησης αποτελεί η επιλογή καινοτόμων συμπληρωμάτων διατροφής, όπως είναι τα σκευάσματα της οικογένειας Inofert τα οποία προάγουν τη βελτίωση της γονιμότητας και συμμετέχουν στην έκβαση μιας υγιούς εγκυμοσύνης γενικότερα. Τα εξειδικευμένα συμπληρώματα διατροφής Inofert, χάρη στην στοχευμένη και αποδεδειγμένη δράση τους, όπως αποτυπώνεται σε πολλαπλές κλινικές μελέτες στην ενίσχυση της λειτουργίας των ωοθηκών & στη βελτίωση του μεταβολισμού, συμβάλλουν στη βελτίωση της αναπαραγωγικής υγείας της γυναίκας και στην ενίσχυση της γονιμότητας.

 

Η μυο-ινοσιτόλη (Inofert) αντιμετωπίζει αποτελεσματικά τις μεταβολικές & ορμονικές διαταραχές του Συνδρόμου Πολυκυστικών Ωοθηκών που σχετίζονται με υπογονιμότητα ενώ παράλληλα, βελτιώνει την ποιότητα των ωαρίων και ομαλοποιεί την έμμηνο ρύση. Η μυο-ινοσιτόλη με τη συνεργική δράση της μελατονίνης (Inofert Plus) προσφέρει αντιοξειδωτική δράση, συμμετέχει στην ανάπτυξη & ωρίμανση των ωαρίων, στην αύξηση του ποσοστού εμφύτευσης στην εξωσωματική γονιμοποίηση ενώ βελτιώνει τις πιθανότητες επίτευξης εγκυμοσύνης.

 

Το φυλλικό οξύ, που βρίσκεται και στα τρία σκευάσματα της οικογένειας Inofert στην συνιστώμενη ημερήσια δόση βάσει των διεθνών κατευθυντήριων οδηγιών, είναι απαραίτητο για την παραγωγή των ερυθρών αιμοσφαιρίων και κατά τον πολλαπλασιασμό των εμβρυϊκών και μητρικών κυττάρων στην εγκυμοσύνη.

 

Διαιτητικές ανάγκες πριν τη σύλληψη:

 

Η δημιουργία μίας νέας ζωής συνεπάγεται σημαντικά αυξημένες διατροφικές ανάγκες. Η διατροφική κατάσταση της μέλλουσας μητέρας πριν την σύλληψη είναι καίριας σημασίας για την έναρξη και την εξέλιξη την εγκυμοσύνης, ιδιαίτερα κατά τους δύο πρώτους μήνες όπου και σχηματίζονται τα όργανα του εμβρύου.

 

Για την κάλυψη των διατροφικών αναγκών των γυναικών αναπαραγωγικής ηλικίας που επιθυμούν εγκυμοσύνη απαιτείται ένα κατάλληλο διαιτολόγιο προσαρμοσμένο στις καθημερινές τους ανάγκες, όπως επίσης  και στις ανάγκες των πρώτων σταδίων της επερχόμενης κύησης. Η σωστή διατροφή, αν και συμβάλλει καθοριστικά, είναι εξαιρετικά δύσκολο να καλύψει πλήρως τις αυξημένες διατροφικές απαιτήσεις που δημιουργούνται κατά την κύηση, με αποτέλεσμα, σε πολλές περιπτώσεις να επιβαρύνεται ο οργανισμός της μητέρας και σε άλλες το έμβρυο να στερείτε πολύτιμα θρεπτικά συστατικά. Σε αυτές τις περιπτώσεις ενδείκνυται η λήψη ειδικών πολυβιταμινούχων σκευασμάτων τα οποία διαθέτουν κατάλληλη σύνθεση, ιδανική για την κάλυψη των συγκεκριμένων αναγκών. Στην κατηγορία αυτή ανήκει και το Iofolen Preconception (μέλος της οικογένειας ειδικών διατροφικών συμπληρωμάτων Iofolen), το οποίο είναι κατάλληλα σχεδιασμένο για την πλήρη κάλυψη των διατροφικών αναγκών όλων των γυναικών που επιθυμούν να αποκτήσουν παιδί, δημιουργώντας το κατάλληλο περιβάλλον για την επιτυχή έναρξη και εξέλιξη μίας εγκυμοσύνης. Περιέχει Φυλλικό οξύ, Βιταμίνη Β12, Ιώδιο, Βιταμίνη D και Ψευδάργυρο, θωρακίζοντας τον οργανισμό της μέλλουσας μητέρας με επαρκείς ποσότητες συγκεκριμένων θρεπτικών συστατικών τόσο πριν, όσο και κατά τα πρώτα στάδια της επερχόμενης κύησης. Επιπρόσθετα με την ενίσχυση του οργανισμού μειώνει τον κίνδυνο εμφάνισης συγγενών ανωμαλιών στο έμβρυο (όπως οι δυσπλασίες νευρικού σωλήνα) και διαταραχών όπως το χαμηλό βάρος γέννησης & το άσθμα και προστατεύει την έγκυο από διαταραχές όπως προεκλαμψία και ο διαβήτη κύησης.  

Όποια και αν είναι η ηλικία σας, εάν ο στόχος σας είναι να κρατήσετε σύντομα στην αγκαλιά σας ένα μωράκι, είναι σημαντικό να ακολουθήσετε ένα υγιή τρόπο διατροφής, με την βοήθεια των κατάλληλων συμπληρωμάτων που θα σας υπόδειξη ο γυναικολόγος σας,  προκειμένου να βιώσετε μία καλή εγκυμοσύνη και να καταφέρετε να φέρετε στον κόσμο ένα υγιές τελειόμηνο μωρό.

 

Πηγή

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Υγεία

Φυτικές ίνες σημαντικές για την υγεία μας

Εδώ θα βρεις 5 τρόπους που θα σε βοηθήσουν να προσθέσεις περισσότερες φυτικές ίνες στη διατροφή σου!

1. Φυτικές ίνες στο πρωινό γεύμα

Ξεκινήστε την ημέρα σας με ένα θρεπτικό πρωινό και συμπεριλάβετε σε αυτό τουλάχιστον μια πηγή φυτικών ινών. Σε περίπτωση που συνοδεύσετε το γάλα σας με δημητριακά πρωινού ολικής άλεσης, ελέγξτε προσεκτικά την ετικέτα τους και επιλέξτε αυτά που περιέχουν τις περισσότερες φυτικές ίνες και το μεγαλύτερο ποσοστό ολικής άλεσης.

2. Επαρκής πρόσληψη σε φρούτα και λαχανικά

  • Συμπεριλάβετε τουλάχιστον 5 μερίδες φρούτων και λαχανικών ημερησίως
  • Επιλέξτε φρούτα που μπορούν να καταναλωθούν με τη φλούδα τους, όπως είναι τα μήλα, τα ροδάκινα, τα βερίκοκα, τα αχλάδια και τα αποξηραμένα φρούτα, όπως τα ξερά δαμάσκηνα και σύκα.
  • Προτιμήστε τα ολόκληρα φρούτα συγκριτικά με τους χυμούς, διότι περιέχουν περισσότερες φυτικές ίνες, ενώ διαλέξτε κυρίως τα λαχανικά που τρώγονται με τον φλοιό τους (π.χ. ψητή πατάτα ή βραστή μικρή πατάτα)
  • Συμπεριλάβετε πολλά λαχανικά με το γεύμα σας, είτε ως σαλάτα είτε μαγειρέψτε τα μαζί με το κυρίως γεύμα σας. Εκτός του ότι είναι πολύ χαμηλά σε θερμίδες, έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε θρεπτικά συστατικά, συμπεριλαμβανομένων των φυτικών ινών.
  • Ειδικά για μία γρήγορη καθημερινότητα, βάλτε αποξηραμένα φρούτα και στο πρωινό σας, διαλέγοντας δημητριακά πρωινού που τα περιέχουν ήδη!

3. Διαβάστε τις διατροφικές ετικέτες

Πιθανόν να γνωρίζετε ότι τα προϊόντα ολικής αλέσεως περιέχουν περισσότερες φυτικές ίνες συγκριτικά με τα αντίστοιχα «λευκά» τους προϊόντα. Ως βασικό πρώτο βήμα είναι να αντικαταστήσουμε μερικά τρόφιμα και να επιλέξουμε τα αντίστοιχα ολικής αλέσεως. Όμως δεν αρκεί μόνο αυτό. Προϊόν με προϊόν μπορεί να έχει σημαντικές διαφορές.

Δώστε βάση στις διατροφικές ετικέτες των τροφίμων. Έχουν πολλά να σας πουν για την περιεκτικότητα των τροφίμων σε φυτικές ίνες αλλά και άλλα θρεπτικά συστατικά. Ένα τρόφιμο θεωρείται καλή πηγή φυτικών ινών, εάν προσδίδει το 10% της συνιστώμενης ημερήσιας πρόσληψης σε φυτικές ίνες (δηλαδή περίπου 2,5γραμ.) ανά μερίδα. Αναζητήστε τα!

4. Πείτε «ναι» στα όσπρια

Τα όσπρια είναι μια πολύ καλή πηγή φυτικών ινών. Χρησιμοποιείστε τα συχνά, είτε ως κυρίως γεύμα είτε προσθέστε τα στη σαλάτα σας. Με τον τρόπο αυτό θα αυξήσετε την περιεκτικότητα του γεύματός σας σε φυτικές ίνες και θα επωφεληθείτε από τις ευεργετικές τους ιδιότητες!

5. Πείτε «ναι» στην ολική άλεση

Προτιμήστε τα ανεπεξέργαστα δημητριακά συγκριτικά με τα αντίστοιχα επεξεργασμένα. Πείτε ναι στο ψωμί ολικής άλεσης, τα δημητριακά πρωινού ολικής άλεσης, το καστανό ή το άγριο ρύζι, το πλιγούρι, το φαγόπυρο κ.α. Γνωρίζετε το γιατί;

Όταν τα δημητριακά επεξεργάζονται, τότε αφαιρούνται τα εξωτερικά μέρη των σπόρων τους (δηλαδή ο φλοιός και το φύτρο), τα οποία περιέχουν σημαντικές ποσότητες βιταμινών αλλά και των πολύ χρήσιμων φυτικών ινών.

6. Προσθέστε σπόρους και καρπούς

Η κατανάλωση ξηρών καρπών και σπόρων βοηθάει στην αύξηση της κατανάλωσης των φυτικών ινών. Μπορείτε να επιλέξετε ξηρούς καρπούς ως ενδιάμεσο σνακ, που περιέχουν όχι μόνο φυτικές ίνες, αλλά και άλλα απαραίτητα στοιχεία για τον οργανισμό μας, και να εμπλουτίσετε με σπόρους και καρπούς τη σαλάτα ή/και το γιαούρτι σας!

Τι να προσέξετε;

Η αύξηση των φυτικών ινών στη διατροφή μας είναι σημαντικό να γίνει σταδιακά, καθώς η μεγάλη και απότομη αύξησή τους μπορεί να οδηγήσει σε αντίθετα αποτελέσματα (π.χ. πρόκληση φουσκώματος, ναυτίας ή κοιλιακού πόνου).

Το πεπτικό μας σύστημα χρειάζεται κάποιο χρονικό διάστημα ώστε να προσαρμοστεί στην αυξημένη πρόσληψη φυτικών ινών. Η μετάβαση από μια διατροφή χαμηλή σε φυτικές ίνες προς μια διατροφή υψηλή σε φυτικές ίνες μπορεί να οδηγήσει σε πεπτικές διαταραχές.

Για το λόγο αυτό, συστήνεται τόσο η σταδιακή αύξηση των φυτικών ινών όσο και η παράλληλη αυξημένη κατανάλωση νερού παράλληλα, η οποία μπορεί να βοηθήσει σημαντικά στην μείωση των συμπτωμάτων. Επιπλέον, με την πάροδο του χρόνου ο οργανισμός προσαρμόζεται και έτσι μειώνονται προοδευτικά και οι ανεπιθύμητες ενέργειες.

Ενδεικτικό διαιτολόγιο χωρίς ποσότητες

Πρωινό

Δημητριακά πρωινού ολικής άλεσης που περιέχουν σιτάρι και βρώμη, Αποβουτυρωμένο γάλα και φρούτο

Σνακ

Ηλιόσπορους και σταφίδες

Μεσημεριανό

Σάντουιτς με ψωμί ολικής αλέσεως, μαρούλι, ντομάτα, γαλοπούλα και φρούτο

Σνακ

Ρόφημα φρούτων και λαχανικών

Βραδινό

Ψάρι ψητό με σαλάτα από μαρούλι, με βρασμένα λαχανικά και βρασμένες φακές

Προ ύπνου

Γιαούρτι με φρούτα

Για περισσότερες πληροφορίες:
https://www.mednutrition.gr/portal/efarmoges/leksiko-diatrofis/13166-fytikes-ines

Continue Reading

Υγεία

Είσαι φοιτητής οργάνωσε την διατροφή σου!!

Θα έλεγε ότι η υγιεινή διατροφή είναι μια από τις πολλές προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι φοιτητές. Κι ενώ τα μαθήματα και οι εξετάσεις έχουν deadlines, η ισορροπημένη διατροφή είναι ένας «non stop στόχος».

Δημιούργησα αυτόν τον οδηγό διατροφής για φοιτητές, με σκοπό να παρέχει εύκολες και θρεπτικές επιλογές, καθώς και να συμβάλλει στο μαγειρικό ξεκίνημα κάθε φοιτητή ώστε να φτιάχνει απλά γεύματα, σαν επαγγελματίας σεφ (!) σε ελάχιστο χρόνο.

Ενδεικτικτικά τα περιεχόμενα συμπεριλαμβάνουν:

– τα βασικά μαγειρικά σκεύη που χρειάζεται στην κουζίνα του
– 10 must have οικονομικές και θρεπτικές τροφές
– επιλογές έτοιμων γευμάτων από το σούπερ-μάρκετ ή το μαγειρείο της σχολής

Για περισσότερες πληροφορίες:
https://www.mednutrition.gr/portal/lifestyle/oikogeneia/16491-odigos-diatrofis-gia-foitites

Continue Reading

Υγεία

Ιατρικό Κέντρο Αθηνών: 13η Εθελοντική Αιμοδοσία Εργαζομένων

Το Ιατρικό Κέντρο Αθηνών διοργανώνει την Τρίτη, 3  Σεπτεμβρίου, τη 13η Εθελοντική Αιμοδοσία των εργαζομένων του Νοσοκομείου, σε συνεργασία με το Γενικό Νοσοκομείο Αθηνών «Γ. Γεννηματάς».

Λόγω μειωμένης εθελοντικής προσφοράς και αυξημένων αναγκών κατά τη θερινή περίοδο, είναι σημαντική η συνεισφορά όλων μας. Για το σκοπό αυτό, το Ιατρικό Κέντρο Αθηνών και οι εργαζόμενοί του απευθύνουν πρόσκληση συμμετοχής στο ευρύ κοινό, προκειμένου να μεγιστοποιηθούν τα οφέλη της δράσης.

Ημερομηνία Αιμοδοσίας: Τρίτη, 3 Σεπτεμβρίου 2019

Τόπος: Ιατρικό Κέντρο Αθηνών, Διστόμου 5-7, Αίθουσα Συνεδριάσεων – Κτίριο Ε’

Ώρες: 10.00-16.00.

Για περισσοτερες πληροφοριες:

Σάββας Καραγιάννης, Communications Manager,  Γενική Διεύθυνση Επιχειρησιακής Ανάπτυξης Ομίλου Ιατρικού Αθηνών

Continue Reading

Trending