Connect with us

Lifestyle

Τα «Food Forest» στο facebook

Την Τετάρτη, 16 Δεκ 2020, στις 12.00, η τακτική δημόσια διαδικτυακή συζήτηση του Κτηνοτροφικού Συλλόγου Αττικής προσεγγίζει τα διεθνώς ονομαζόμενα «Food Forest» ή Καρποί του Δάσους.

Ο Κτηνοτροφικός Σύλλογος Περιφέρειας Αττικής «Άγιος Γεώργιος» ξεκίνησε στις 2/6/2020, στις 12.00 τις τακτικές δημόσιες διαδικτυακές συζητήσεις με ζητήματα που απασχολούν τους κτηνοτρόφους αλλά και άλλα επίκαιρα θέματα, οι οποίες με την υποστήριξη του Skywalker-Εργασία στην Ελλάδα γίνονται κάθε Τετάρτη, στις 12.00 και προβάλλονται ταυτόχρονα στο facebook όπου δέχονται σχόλια και ερωτήσεις από οποιονδήποτε συνεννοείται στην ελληνική γλώσσα.

Η κα Μάγδα Κοντογιάννη (6932094231, κτηνοτρόφος) ενημέρωσε ότι οι μέχρι σήμερα είκοσι δύο (22) δημόσιες συζητήσεις κάθε Τετάρτη, 12.00, του Κτηνοτροφικού Συλλόγου Αττικής βρίσκονται σε video στην σελίδα Skywalker-Εργασία στην Ελλάδα για όποιον επιθυμεί να δει κάποιο θέμα από όσα έγιναν στις 2/6/2020, 26/6/20220, 3/7/2020, 10/7/2020, 22/7/2020, 19/8/20, 26/8/20, 2/9/20, 9/9/20, 16/9/20, 23/9/20, 30/9/20, 30/9/20, 7/10/20, 14/10/2020, 21/10/2020, 4/11/2020, 11/11/2020, 18/11/2020, 25/11/2020, 2/12/2020 & 9/12/2020.

Ο Κτηνοτροφικός Σύλλογος Αττικής προσκαλεί όλες και όλους τους φίλους στην διαδικτυακή δημόσια «ανταλλαγή ευχών για ένα καλύτερο 2021» την Τετάρτη, 13 Ιαν 2021, στις 12.00.

Ο Κτηνοτροφικός Σύλλογος Αττικής επίσης καθιέρωσε τις συναντήσεις αγροτισσών στο διαδίκτυο κάθε Τρίτη, στις 20.00 μετά από μια πρόταση κατά την συζήτηση στην Παγκόσμια Ημέρα της Αγρότισσας 2020 για να γεφυρώσει τις αγρότισσες στην Ελλάδα, με την επόμενη συνάντηση να είναι την Τρίτη, 15 Δεκ 2020, στις 20.00 με την κα Αικατερίνη Καμηλάκη, πρώην Διευθύντρια στο Κέντρο Λαογραφίας της Ακαδημίας Αθηνών να συζητά για «τα ήθη και έθιμα για τον Άγιο Μόδεστο», προστάτη των αγροτικών ζώων. Η μεθεπόμενη διαδικτυακή συνάντηση των αγροτισσών θα γίνει την Τρίτη, 5 Ιαν 2021, στις 20.00 με συμβολικό διαδικτυακό «κόψιμο βασιλόπιτας».

Εντοπίσαμε τον όρο «Food Forest» σε σχόλιο του κ Σ. Σεκλιζιώτη σε μέσο κοινωνικής δικτύωσης και ξαναζωντάνεψε μνήμες από παλαιότερες εποχές με πιο ισορροπημένο -βιώσιμο (αειφόρο)- περιβάλλον, κυρίως φυσικό, αλλά και κοινωνικό και πολιτιστικό περιβάλλον.

Στην ουσία ξανασυνειδητοποιήσαμε ότι στα διάφορα οικοσυστήματα η επιβίωση είναι θέμα ισορροπίας και θέμα συμβίωσης της πλούσιας βιοποικιλότητας, όπως αποτυπωνόταν στα ήθη και έθιμα της κάθε κοινωνίας.

Μερικά από τα δένδρα και τους θάμνους που ανέφερε ο  κ Σ. Σεκλιζιώτης είναι: Καρυδιές, Καστανιές, Φουντουκιές (Corylus avellana), Αγριοφουντουκιές ή Κόρυλος (Corylus colurna), Κουμαριές, Κρανιές (Cornus mas), Κράταιγοι, Βελανιδιές, Κυδωνιές, Γκορτσιές (Pyrus amygdaliformis), Χαρουπιές, Μηλιές, Μουριές, Αχλαδιές, Δαμασκηνιές, Κορομηλιές (τζανεριές), Βανίλιες, Κερασιές, Αμπέλια, Αρώνια η µελανόκαρπη (Aronia melanocarpa), Τσουκνιδόδενδρα (Celtis australis), Βατομουριές (Rubus sanctus), Μύρτιλα (Vaccinium myrtillus), Κόκκινο μύρτιλο (Vaccinium vitis-idaea), Τσαπουρνιά (Prunus spinosa), Σμέουρα ή φραμπουάζ ή red raspberry (Rubus idaeus), Σουμάκι ή Ρούδι (Rhus coriana), Σαμπούκος (Sambucus nigra), Αμελάγχιον το ωοειδές (Amelanchier ovalis), Σουρβιά Σορβιά (Sorbus domestica), Prunus cocomilia Αγριοκορομηλιά, Σκλήθρο (Alnus glutinosa), Λαγοκέρασο (Ribes uva-crispa), Τίλιες, Αγριοκερασιές (Prunus avium), Αγριοτριανταφυλλιά (Rosa Canina).

Ο Δρ Δημήτριος Φωτάκης εκτιμά ότι απαιτείται να γίνει αειφορική κάρπωση, των δασικών, μη ξυλωδών προϊόντων. Μέχρι σήμερα στα έσοδα από τα δάση καατγράφονταν μόνο στην παραγωγή ξυλείας. Ίσως εάν γίνει επαρκής έρευνα να μποεί να φανεί η συμβολή του δάσους και σε τρόφιμα από το δάσος τόσο για άνθρώπινη χρήση, όσο και σαν συμβολή στην κτηνοτροφία (κυρίως στην αγελαδοτροφία και στην προβατοτροφία). Και βέβαια είναι μια ακόμα σημαντική δυνατότητα η καλλιέργεια «καρπών του δάσους» σε παρακείμενους χώρους και η εξασφάλιση εισοδήματος στους κατοίκους της υπαίθρου από τους συνήθως super foods καρπούς του δάσους.

Η αγροτική ύπαιθρος έχει ενσωματωμένη στην επιβίωσή της τους καρπούς του δάσους, οι οποίοι στην ουσία αποτελούν κομμάτι της άυλης πολιτιστικής κληρονομιάς που σχετίζεται με εθνοβοτανικές πρακτικές και τη διασύνδεση φυτών με την ιστορία και τη μυθολογία της κάθε περιοχής.

Και πάντα θυμόμαστε ότι ο βραβευθείς από την ΚΙΒΩΤΟ του ΚΟΣΜΟΥ κ Δήμος Δήμου, από τα Τρίκαλα, με τα αυτόχθονα αγροτικά ζώα, πάντα επιμένει ότι στην Ελλάδα ο φυσικός χώρος συμβιωτικής διαβίωσης των ελληνικών φυλών είναι το δάσος και οι καρποί του δάσους. Πχ τα βελανίδια θα μπορούσαν να ξαναδώσουν κομμάτι από την απαραίτητη πλούσια ζωοτροφή.

Και στο facebook από τον Stamati Seklizioti βρίσκουμε γραμμένα: Πολλά τα καλλιεργούμενα από τους καρπούς του δάσους για καρποφορία, χυμούς, φλοιούς & ιστούς, χρήσιμα στην διατροφή, την παραγωγή υπερτροφών, αιθέριων ελαίων, στην ζαχαροπλαστική, στην φαρμακευτική, στον χρωματισμό οινοπνευματωδών ποτών καθώς και στην βαφή υφασμάτων, πολλά από αυτά σημαντικά μελισσοκομικά φυτά, σπουδαίοι συντελεστές και ισχυροί κρίκοι συνοχής του φυσικού μας χώρου και των κατά τόπους δασικών οικοσυστημάτων.

Τα περισσότερα απ’ αυτά τα φυτά συμβάλουν στην αντιπυρική άμυνα και με τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά αισθητικής προσφέρουν στο τοπίο, στις εποχικές τους εμφανίσεις και φάσεις (ανθοφορίας, καρποφορίας, εποχικές αλλαγές χρωμάτων φυλλώματος για τα φυλλοβόλα, γυμνές σιλουέτες στα χειμωνιάτικα ξημερώματα και σούρουπα….). Τα φυτά αυτά αποτελούν φυσική αλλά και “αγροδασοπονικού” χαρακτήρα βιοποικιλότητα και συνεπώς μια τεράστια τράπεζα γενετικού υλικού και βιοαποθέματος που παραμένει περιθωριοποιημένη και αναξιοποίητη στη χώρα μας.

Ο Κτηνοτροφικός Σύλλογος Αττικής θεωρεί σημαντικό να γίνει από όλους (και κυρίως από τους Δημόσιους υπαλλήλους-Δασάρχες) κατανοητό και αποδεκτό ότι η κτηνοτροφία, με κανόνες, και τα δάση μας είναι απολύτως συμβιωτικά δια μέσου των αιώνων, και ότι τα δάση της Ελλάδος μας δεν είναι μόνο για ξυλεία και μισθοδοσίες. Και η δημόσια συζήτηση της Τετάρτης, 16 Δεκ 2020, στις 12.00, στο facebook: Skywalker-Εργασία στην Ελλάδα ελπίζεται ότι θα υποδείξει και άλλες δυνατότητες συμβιωτικής βιώσιμης διαδικασίας και αξιοποίησης με καλλιέργειες, εκεί πλησίον, της τεράστιος βιοποικιλότητας της Ελλάδος και των ελληνικών δασών, των καρπών του δάσους, του Food Forest …

Μόδα

Ολυμπιακοί Αγώνες Και Ολυμπιακή Μόδα

Οι Ολυμπιακοί Αγώνες είναι εδώ, και αποτελούν κατά κοινή ομολογία ένα από τα πιο σημαντικά αθλητικά γεγονότα παγκοσμίως. Οι Αγώνες δεν είναι μόνο μια γιορτή αθλητισμού, αλλά και ένα σημαντικό μέσο πολιτιστικής ανταλλαγής, καινοτομίας και δημιουργίας νέων τάσεων. Ένα τέτοιο γεγονός όπως είναι φυσιολογικό δεν γίνεται να αφήσει ανεπηρέαστη την μόδα. 

Η επιρροή τον Ολυμπιακών αγώνων στην παγκόσμια μόδα

Η μόδα δεν μένει αμέτοχη στην επίδραση των Ολυμπιακών Αγώνων. Κάθε διοργάνωση συνοδεύεται από νέες τάσεις και καινοτομίες στον χώρο της ένδυσης τόσο αθλητικής όσο και μη. Οι σχεδιαστές συνεργάζονται με αθλητικές ομάδες και χώρες προβάλλοντας την δουλεία τους μέσα από αυτούς. Επιπλέον οι Ολυμπιακοί Αγώνες προάγουν την ιδέα της ένδυσης ως μέσο έκφρασης της εθνικής και πολιτιστικής ταυτότητας.

Στις ακόλουθες φωτογραφίες έχουμε την αποτύπωση όλων των παραπάνω μέσα από την ματιά της φωτογράφου Thalias Zerfou. Το make up και τα μαλλιά έχει επιμεληθεί ο Vaggelis Kolokotronis. Art director και stylist του συγκεκριμένου project o Lazaros Orfanidis με styling assistant την Kelly Xatzidaki.

Τρεις καταξιωμένοι σχεδιαστές υψηλής ραπτικής ενώνουν τις δυνάμεις τους δημιουργώντας μοναδικές εικόνες με άρωμα Γαλλίας και έμπνευση την γαλλική σημαία. 

Η λευκή δημιουργία είναι του Christou Paraskeuopoulou και το brand ονομάζεται Christian P.

Η κόκκινη δημιουργία είναι του Giorgou Zeti και το brand έχει την ίδια ονομασία

Η μπλε ρουά δημιουργία είναι της Alkminis Trigonaki και το brand ονομάζεται Alkmini Fashion

Models : Alexia Traiko / Sophie Geotgoulia / Melina Giakou

Lazaros Orfanidis

Fashion Consultant, Visual Merchandiser

Continue Reading

Εκδηλώσεις

Νέα Γεωργία Νέα Γενιά: Πρόγραμμα Trophy/Τροφή

Η DS Smith Hellas συμβάλλει στην ενίσχυση του μέλλοντος του αγροδιατροφικού τομέα
μέσω της υποστήριξης του προγράμματος Trophy/Τροφή του οργανισμού Νέα Γεωργία Νέα
Γενιά

Η DS Smith, κορυφαίος κατασκευαστής λύσεων βιώσιμης συσκευασίας από κυματοειδές χαρτόνι
στην Ελλάδα, συνεισφέρει έμπρακτα στην αναβάθμιση του αγροδιατροφικού τομέα της χώρας
συμμαχώντας για δεύτερη συναπτή χρονιά με τον οργανισμό «Νέα Γεωργία Νέα Γενιά» για την
ενίσχυση του κλάδου, υποστηρίζοντας αυτήν τη φορά το πρόγραμμα Trophy/Τροφή. Πιο
συγκεκριμένα, η DS Smith Hellas θα στηρίξει τρία Μeet-up του προγράμματος με κύρια θεματική
τη «Μείωση της χρήσης πλαστικού στον κλάδο της αγροδιατροφής», τα οποία θα
πραγματοποιηθούν σε τρία πανεπιστήμια της χώρας.

Τι είναι όμως τo Trophy/Τροφή;

Το Trophy/Τροφή είναι ένα πρωτοποριακό εγχείρημα, το οποίο αναδεικνύει και επιβραβεύει
καινοτόμες επιχειρηματικές ιδέες και νεοφυείς επιχειρήσεις, που δραστηριοποιούνται στους τομείς
της αγροτεχνολογίας, της τεχνολογίας τροφίμων και των agrologistic, με προϊόντα και υπηρεσίες
που χρησιμοποιούν καινοτόμες τεχνολογίες, ακόμη και σε αρχικά στάδια ανάπτυξης (pre seed).
Μέχρι σήμερα, χάρη στο συγκεκριμένο πρόγραμμα, έχουν ήδη στηριχθεί 122 νεοφυείς επιχειρήσεις
από τον συγκεκριμένο τομέα.

Τα Μeet-up είναι αναπόσπαστο κομμάτι του Trophy/Τροφή. Εκεί, φοιτητές, startupper, νέοι
επιχειρηματίες και ερευνητές έρχονται σε επαφή με ερευνητικά ιδρύματα, επενδυτές, μέντορες και
εταιρείες και μαζί αναπτύσσουν νέες πρωτοποριακές ιδέες, στο πλαίσιο βιωματικών εργαστηρίων.
Για την DS Smith, η υιοθέτηση πρακτικών βιώσιμης ανάπτυξης και κυκλικής οικονομίας βρίσκεται
στον πυρήνα των δραστηριοτήτων της και ο μετασχηματισμός του αγροδιατροφικού κλάδου μπορεί
να πλαισιωθεί από καινοτόμες και φιλικές προς το περιβάλλον λύσεις συσκευασίας, που θα
αυξήσουν την προστιθέμενη αξία των τελικών προϊόντων. Σε αυτό το πλαίσιο η εταιρεία
υποστηρίζει στα τρία meet-up τη θεματική ενότητα με τίτλο: «Μείωση της χρήσης πλαστικού στον
κλάδο της αγροδιατροφής».

Ο κ. Γιώργος Φιλιππόγλου, DS Smith Managing Director για το cluster της Ελλάδας δήλωσε:
«Είμαστε ιδιαίτερα χαρούμενοι που για μία ακόμη χρονιά βρισκόμαστε στο πλευρό της Νέας
Γεωργίας Νέας Γενιάς, καθώς μέσα από αυτή τη συνεργασία έχουμε συνεισφέρει στην
ενδυνάμωση του αγροδιατροφικού τομέα, αναδεικνύοντας παράλληλα τον κομβικό ρόλο που
διαδραματίζει η συσκευασία από κυματοειδές χαρτόνι στην ενίσχυση της βιώσιμης ανάπτυξης της
χώρας».

Τα τρία Meet-up με τη στήριξη της DS Smith Hellas, είναι τα ακόλουθα :
-TrophyTροφή Meet-up σε συνδιοργάνωση με το Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών.
– TrophyTροφή Meet-up σε συνδιοργάνωση με το Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου.
– TrophyTροφή Meet-up σε συνδιοργάνωση με το Πανεπιστήμιο Μακεδονίας.

Η κα Έφη Λαζαρίδου, CEO του οργανισμού Νέα Γεωργία Νέα Γενιά δήλωσε: «Τo Trophy/Τροφή
είναι μία ουσιαστική πρωτοβουλία που διασυνδέει την πανεπιστημιακή κοινότητα με τη βιομηχανία
και την αγορά στον κρίσιμο κλάδο της αγροδιατροφής. Κάθε χρόνο φέρνει εκατοντάδες φοιτητές και
ερευνητές σε επαφή με καινοτόμες επιχειρήσεις μέσα από τα Trophy/Τροφή meetup που
διεξάγονται σε πανεπιστήμια σε όλη την Ελλάδα και αποτελούν μία αποτελεσματική πλατφόρμα
ανταλλαγής επιχειρηματικών ιδεών και εμπειριών. Πάνω από 700 φοιτητές έχουν συμμετάσχει τα
τελευταία δύο χρόνια στα meetup του προγράμματος, εργάστηκαν στην ανάπτυξη καινοτόμων
λύσεων και ξεκίνησαν να σχεδιάσουν τα πρώτα τους επιχειρηματικά βήματα. Η DS Smith, μία
πρωτοπόρος εταιρεία στον κλάδο της συσκευασίας από κυματοειδές χαρτόνι που επενδύει σε
βιώσιμες πρακτικές υποστηρίζει από την πλευρά της 3 meetup, εμπλουτίζοντας το περιεχόμενο
της πρωτοβουλίας Trophy/Τροφή».

Η DS Smith παγκοσμίως έχει έδρα το Λονδίνο και είναι μέλος του FTSE 100, ενώ
δραστηριοποιείται σε 34 χώρες απασχολώντας περίπου 30.000 άτομα με την ιστορία της να
ανάγεται στις επιχειρήσεις παραγωγής συσκευασιών από το 1940. Στην Ελλάδα, η εταιρεία έχει
παρουσία τα τελευταία 65 χρόνια με εργοστάσια στην Κόρινθο, τη Θεσσαλονίκη και την Κρήτη,
απασχολώντας συνολικά πάνω από 400 εργαζομένους. Η DS Smith Hellas υποστηρίζει έμπρακτα
την πρωτοβουλία του Trophy/Τροφή του οργανισμού Νέα Γεωργία Νέα Γενιά, με στόχο να
ενισχύσει την καινοτομία και τη βιωσιμότητα στο ελληνικό οικοσύστημα της αγροδιατροφής, με ένα
ουσιαστικό και αξιόπιστο εγχείρημα επιτάχυνσης της νεοφυούς επιχειρηματικότητας.
Το Trophy/Τροφή υλοποιεί με επιτυχία ο οργανισμός Νέα Γεωργία Νέα Γενιά, μέσα
από την ιδρυτική δωρεά του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος (ΙΣΝ).

Continue Reading

Εκδηλώσεις

Το 4o Taste Halkidiki Festival στα Νέα Μουδανιά!

Το Επιμελητήριο Χαλκιδικής ανακοινώνει τη διοργάνωση του 4ου Φεστιβάλ Γαστρονομίας Χαλκιδικής,TASTE HALKIDIKI, που θα πραγματοποιηθεί στην Προβλήτα Νέων Μουδανιών, σε συνεργασία με το Δήμο Νέας Προποντίδας. Η εκδήλωση αποτελεί μέρος των δράσεων TASTE HALKIDIKI, που στόχο έχουν την ανάδειξη του γαστρονομικού πλούτου της περιοχής και είναι μία πρωτοβουλία του προέδρου Γιάννη Κουφίδη και του Δ.Σ. του Επιμελητηρίου Χαλκιδικής.

Στο 4o TASTE HALKIDIKI FESTIVAL τοπικοί παραγωγοί ελιάς, ελαιόλαδου, μελιού, τυροκομικών, αρτοποιημάτων, ζυμαρικών, κρασιών, μπίρας, αποσταγμάτων, από όλη τη Χαλκιδική, θα εκθέτουν τα προϊντα τους στους επισκέπτες, οι οποίοι θα έχουν τη δυνατότητα να ενημερωθούν για αυτά, να τα γευτούν, αλλά και τα προμηθευτούν. Στον ειδικά διαμορφωμένο χώρο της μαγειρικής, σεφ από καταξιωμένα εστιατόρια της περιοχής θα μαγειρέψουν ζωντανά ιδιαίτερα πιάτα, τα οποία οι επισκέπτες θα έχουν την ευκαιρία να δοκιμάσουν, βασισμένα σε τοπικές συνταγές και αξιοποιώντας τα προϊόντα των εκθετών. Παρουσιαστής της εκδήλωσης θα είναι ο γνωστός δημοσιογράφος και παρουσιαστής Κωστής Ζαφειράκης, ο οποίος με το δικό του μοναδικό τρόπο θα παρουσιάσει τους παραγωγούς και τις ζωντανές μαγειρικές επιδείξεις. 

Όπως με κάθε ευκαιρία τονίζει ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου Χαλκιδικής Γιάννης Κουφίδης, το TASTEHALKIDIKI αποτελεί θεσμό και αναδεικνύει την γαστρονομία της Χαλκιδικής, ως μια εναλλακτική μορφή τουρισμού. Μέσα από τις δράσεις του, προβάλλονται τα τοπικά προϊόντα και οι άνθρωποι πίσω από αυτά, αναδεικνύονται περιοχές τουριστικές και μη, αναβιώνουν ξεχασμένες συνταγές και έθιμα, επιμηκύνεται η τουριστική σεζόν, συνδέεται ο πρωτογενής τομέας και η μεταποίηση και τις υπηρεσίες του τουρισμού και τελικά, ενισχύεται η οικονομική ανάπτυξη του τόπου. Την υλοποίησή του προγράμματος έχει αναλάβει η εταιρεία Chef Stories, εταιρία Συμβούλων Marketing & Γαστρονομίας και Διοργάνωσης Γαστρονομικών εκδηλώσεων (www.chefstories.gr), που έχει εμπνευστεί όλο το concept, το branding, αλλά και τη διοργάνωση των δράσεων Taste Halkidiki.


Continue Reading

Trending