Connect with us

Αυτοκίνητο

Τι ισχύει για τα τέλη κυκλοφορίας;

Εδώ και κάποιες μέρες βρίσκονται αναρτημένα στο σύστημα Taxis τα τέλη κυκλοφορίας για την επερχόμενη, νέα χρονιά. Χωρίς μεταβολές στα βεβαιωμένα ποσά, και με τις όποιες αλλαγές να μετατίθενται για την επόμενη χρονιά. Η διαδικασία εκτύπωσης και αποπληρωμής, καθώς και οι καταληκτικές ημερομηνίες είναι οι γνωστές, ισχύουσες εδώ και πολλά χρόνια, κρίνουμε όμως σκόπιμο να προχωρήσουμε σε μια σύντομη καταγραφή των πλέον βασικών σημείων:

  • Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα λοιπόν, καταληκτική ημερομηνία αποπληρωμής είναι η τελευταία εργάσιμη μέρα του έτους, στην προκειμένη περίπτωση δηλαδή η Τρίτη 31 Δεκεμβρίου. Είθισται κάθε χρόνο να δίνεται μια ολιγοήμερη παράταση για όσους αμέλησαν την έγκαιρη αποπληρωμή τους. 
  • Το χρονικό περιθώριο πάντως υπάρχει και δεν προτείνουμε κανείς να ρισκάρει μια τέτοια καθυστέρηση. Άλλωστε, η εκπρόθεσμη αποπληρωμή των τελών αποτελεί και τη μοναδική περίπτωση, όπου από την επόμενη κιόλας μέρα -για τη μεγάλη πλειοψηφία των περιπτώσεων- το πρόστιμο ισούται με το διπλάσιο του αρχικά βεβαιωθέντος ποσού. Θα πρόκειται δηλαδή για άμεση επιβολή προσαύξησης της τάξεως του 100%!
  • Αυτός είναι και ο βασικός κανόνας στα πρόστιμα. Για να είμαστε περισσότερο σαφείς, να αναφέρουμε ότι στις εξαιρέσεις περιλαμβάνονται τα οχήματα δημοσίας χρήσης (επιβατικά, φορτηγά ή λεωφορεία), οπού το πρόστιμο ορίζεται στο μισό του αρχικού ποσού. Επίσης, το πρόστιμο ορίζεται στα 30 €, εφόσον το αρχικά βεβαιωθέν ήταν μικρότερο.
  • Για όσους βέβαια δεν θέλουν να πληρώσουν καθόλου, υπάρχει η γνωστή διαδικασία με την κατάθεση πινακίδων, οπότε και το όχημα τίθεται σε εκούσια ακινησία.
  • Στις διαδικασίες εκτύπωσης και αποπληρωμής επίσης δεν έχει αλλάξει κάτι, και πολύ εύκολα μπορεί ο φορολογούμενος είτε μέσα από το λογαριασμό του στο Taxis είτε απλά με το ΑΦΜ και τον αριθμό κυκλοφορίας να εκτυπώσει τα σχετικά αποκόμματα. Προκύπτει ταυτότητα οφειλής και η αποπληρωμή βέβαια γίνεται με τις γνωστές διαδικασίες που προβλέπονται για όλες τις φορολογικές υποχρεώσεις.
  • Τα τέλη θεωρούνται και είναι αδιαίρετα. Συνεπώς, σε περίπτωση συνιδιοκτησίας, αρκεί να τα πληρώσει ο ένας από τους ιδιοκτήτες. Προσοχή όμως, καθώς αν δεν πληρωθούν, ο καθένας είναι συνυπόχρεος για ολόκληρο το ποσό.
  • Ισχύουν όπως προαναφέραμε οι ίδιοι πίνακες, με τον καθορισμό των ποσών να εξαρτάται από: 1) Τον κυβισμό, για τα οχήματα με πρώτο έτος κυκλοφορίας έως το 2010. 2) Τις εκπομπές ρύπων, για τα οχήματα που κυκλοφόρησαν από 1/11/2010 κι έπειτα.
  • Το σύστημα αναμένεται να αλλάξει την επόμενη χρονιά, καθώς πρόκειται να γίνει εναρμόνιση σε προκαθορισμένους από την Ε.Ε. κανόνες. Χωρίς να γνωρίζουμε περισσότερες λεπτομέρειες, εικάζουμε ότι τα επιπλέον κριτήρια θα είναι κατά βάση περιβαλλοντικά. 

Παναγιώτης Τσένος

Φοροτεχνικός σύμβουλος επιχειρήσεων / συγγραφέας φορολογικών & οικονομικών μελετών

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Lifestyle

MERCEDES  B200: Σταθερή και Καλύτερη

MERCEDES  B200

H νέα B 200 είναι πολύ πιο όμορφη από την προκάτοχό της με μεγαλύτερους χώρους και πολύ καλύτερα γενικότερα χαρακτηριστικά. Η ψηλή οροφή δίνει το πρόσταγμα για την κατηγοριοποίηση της B-Class, ενώ στο τελείωμα της φιλοξενεί μια διακριτική αεροτομή. Σε σύγκριση τώρα με την A-Class, στην οποία και βασίζεται, είναι κατά 90 χλστ. ψηλότερη. Αξίζει να αναφέρουμε τον συντελεστή αεροδυναμικής της αντίστασης (cw 0.24), ο οποίος για τα δεδομένα είναι πάρα πολύ καλός.

Ένας κοινός παρονομαστής με την A-Class είναι το εσωτερικό, το οποίο πλην ελάχιστων διαφορών είναι ίδιο. Το σκηνικό είναι γνώριμο και ίσως να γνωρίζετε ήδη ότι οι δυο εφαπτόμενες λεπτές οθόνες εξυπηρετούν το ψηφιακό πίνακα οργάνων και το σύστημα πολυμέσων MBUX (Mercedes-Benz User Experience), το οποίο πρωτογνωρίσαμε στην A-Class και μας κέρδισε (αλλά και όσους το βλέπουν) τόσο λόγω σχήματος, όσο και με τις φωνητικές εντολές που εκτελεί.

Σημειώστε ότι η δεξιά οθόνη του συστήματος πολυμέσων είναι αφής, αν και μπορείς να τη χειριστείς και από το touchpad που βρίσκεται στη βάση της κεντρικής κονσόλας.

Σχετικά με την ποιότητα αυτή είναι εφάμιλλη του ονόματος Mercedes με το μαλακό πλαστικό να κυριαρχεί όχι μόνο στο επάνω τμήμα του ταμπλό, αλλά και σε χαμηλότερα σημεία. Η ευρυχωρία είναι ένα από τα δυνατά «χαρτιά» της B-Class, με τους πίσω επιβάτες να έχουν αρκούντος ικανοποιητικό (για ένα συμπαγών διαστάσεων μοντέλο) χώρο και αέρα για τα πόδια (μεταξόνιο 2.729 χλστ.) και τα κεφάλια τους αντίστοιχα. Βέβαια το υπερυψωμένο κεντρικό δάπεδο θα ενοχλήσει λίγο τα πόδια του πίσω μεσαίου επιβάτη.

Ο χώρος αποσκευών έχει χαμηλό κατώφλι φόρτωσης, μεγάλο άνοιγμα, πλήρως εκμεταλλεύσιμο τετραγωνισμένο σχήμα, ενώ προσφέρει 455 λίτρα έως 1.540 λίτρα όταν αναδιπλωθούν οι πλάτες των πίσω καθισμάτων. Θα το θέλαμε λίγο ακόμα μεγαλύτερο.

Η B200 που είχαμε στη διάθεση μας τροφοδοτείται από το turbo τετρακύλινδρο βενζινοκινητήρα των μόλις 1.332 κ.εκ., ο οποίος αποδίδει 163 ίππους. Υπάρχει και η B180 με 136hp, με τον ίδιο κινητήρα. Αυτό που αρέσει είναι ότι μπορεί να σε εκπλήξει ευχάριστα, η άμεση απόκριση στο γκάζι και να κινηθείς γρήγορα ξεχνώντας ότι οδηγείς ένα πολυχρηστικό μοντέλο. Γενικότερα η λειτουργία του αυτόματου κιβωτίου είναι πολιτισμένη.

Είναι αυτονόητο ότι η B-Class, λόγω σχήματος κυρίως, έχει λιγότερο οδηγοκεντρικό χαρακτήρα. Αυτό το αντιλαμβάνεσαι από τις λίγο εντονότερες κλίσεις του αμαξώματος στις στροφές, αλλά σε καμία περίπτωση δεν παρουσιάζει συμπτώματα πλεύσης.

Στις ευθείες η B-Class είναι σταθερή και ήσυχη, ενώ η ποιότητα κύλισης της είναι αντάξια του ονόματος Mercedes. Η ανάρτηση έχει φροντίσει να δώσει περισσότερη έμφαση στην άνεση για αυτό και η ρύθμιση της είναι μαλακή, κάνοντας τα περάσματα πάνω από λακκούβες λιγότερο ταραχώδη.

Σε μια εποχή όπου τα SUV κυριαρχούν, όχι επειδή το αγοραστικό κοινό αναζητά εκτός δρόμους ικανότητας αλλά πρακτικότητα και χώρους, η B-Class δείχνει έναν εναλλακτικό δρόμο της παρεξηγημένης στη χώρα μας κατηγορίας των πολυχρηστικών. Μπορεί εύκολα να καλύψει τις μεταφορικές ανάγκες ενός οικογενειάρχη, χωρίς ταυτόχρονα να του στερεί πολυτέλεια και δύναμη.

Κώστας Νικολακόπουλος

Continue Reading

Lifestyle

BMW X1: Δυναμικό Παρουσιαστικό

BMW X1 sDrive16d

Η 2η γενιά της BMW sDrive16d έχει καταφέρει τα τελευταία χρόνια να αναδειχθεί ως το best-seller μοντέλο της βαυαρικής μάρκας στη χώρα μας, ξεπερνώντας την Σειρά 1, η οποία κρατούσε τα σκήπτρα των πωλήσεων τα προηγούμενα χρόνια. Πλέον, η παρουσία στη γκάμα της BMW της ανανεωμένης γενιάς του μοντέλου έρχεται για να δώσει μια έξτρα ώθηση σε αυτή την επιτυχία της X1, ενισχύοντας στα σημεία συγκεκριμένους τομείς της υπόστασής της. Παράλληλα, σημαντικό στοιχείο του νέου μοντέλου αποτελεί το γεγονός ότι διατηρεί τις τιμές της ακριβώς στο ίδιο επίπεδο με αυτές της προ-ανανεωμένης έκδοσης.

Οι αισθητικές αλλαγές στο αμάξωμα της ανανεωμένης BMW X1 είναι μικρές, όμως καταφέρνουν να της προσδώσουν έναν πιο δυναμικό παρουσιαστικό. Μπροστά συναντάμε έναν νέο προφυλακτήρα, με μεγαλύτερα πλαϊνά πλαίσια, μέσα στα οποία έχουν μεταφερθεί οι νέοι LED προβολείς ομίχλης, που αντικαθιστούν τους προηγούμενους στρογγυλούς που βρίσκονταν κάτω από τα φώτα. Μεγαλύτερη από πριν είναι και η γρίλια της μάσκας. Στο πίσω μέρος έχει αλλάξει η σχεδίαση του προφυλακτήρα, ο οποίος βάφεται σε μεγαλύτερο τμήμα του πλέον στο χρώμα του αμαξώματος, ενώ ο υποψήφιος ιδιοκτήτης μπορεί να επιλέξει ανάμεσα σε 3 νέα μεταλλικά χρώματα. Τελευταία νέα προσθήκη αποτελεί η εικόνα «Χ1» που προβάλλεται στο έδαφος στα πλαϊνά του αυτοκινήτου όταν ο οδηγός ανοίξει την πόρτα του, η οποία σύμφωνα με τη BMW έχει και πρακτικό αντίκτυπο αφού διευκολύνει την είσοδο-έξοδο σε συνθήκες μειωμένου φωτισμού.

Στο εσωτερικό της η ανανεωμένη BMW X1 συνεχίζει να προσφέρει μια από τις πιο ποιοτικές καμπίνες της κατηγορίας, η οποία επιπλέον ξεχωρίζει για την πρακτικότητά της.  Αλλαγές δεν υπάρχουν σε σχέση με το προ-ανανέωσης μοντέλο και έτσι, θα ξεχωρίσουμε για μια ακόμη φορά τα κορυφαίας ποιότητας υλικά σε ταμπλό, εσωτερικό θυρών και τούνελ της κονσόλας, αλλά και την άκρως ευκρινή οθόνη αφής 10.25 ιντσών για το σύστημα πολυμέσων ψηλά στην κονσόλα. Η θέση οδήγησης είναι πολύ καλή, πλήρους ρυθμίσεων όπως και το τιμόνι.

Η έκδοση sDrive16d της δοκιμής μας είναι η αρχική πετρελαιοκίνητη στη γκάμα της BMW. Το μοτέρ αυτό 1.500cc  ξεχωρίζει για την πολιτισμένη του λειτουργία, αλλά και τη δυνατότητά του να κινήσει χωρίς πολλά προβλήματα την X1. Το αυτόματο κιβώτιο Steptronic των 7 σχέσεων με το οποίο συνδυάζεται (προαιρετική επιλογή) διαθέτει πολύ καλή λειτουργία και με τη γρήγορη απόκρισή τους στις εντολές του οδηγού βοηθά τις επιδόσεις ,χωρίς να επιβαρύνει την κατανάλωση. Φυσικά, σε συνθήκες κίνησης προκρίνει και τον άνετο χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Η BMW προσφέρει και πάλι σύστημα παραμετροποίησης της απόκρισης του μοτέρ και του κιβωτίου με προεπιλεγμένα set-up (Eco Pro, Comfort, Sport) που ορίζουν αντίστοιχα τη λειτουργία τους.

Στο δρόμο η BMW X1 sDrive16d  ξεχωρίζει για τη σταθερότητα που επιδεικνύει, τη στιβαρότητα του πλαισίου και τον γενικότερο δυναμικό της χαρακτήρα. Πολύ καλές εντυπώσεις μας άφησε για μια ακόμη φορά η αίσθηση και αμεσότητα του τιμονιού, ενώ υπεράνω κριτικής είναι και τα φρένα που ακινητοποιούν άκρως αποτελεσματικά το αυτοκίνητο. Στην καθημερινή οδήγηση τέλος, η  X1 είναι ευκολοδήγητη, με πολύ καλή περιμετρική ορατότητα και ευχρηστία που εκτιμάται ιδιαίτερα από το χρήστη της.

Κώστας Νικολακόπουλος

 

Continue Reading

Αυτοκίνητο

Dacia Duster: Ένα αμάξι που αξίζει να το εμπιστευθείτε!

DACIA Duster με κινητήρα βενζίνης 1.3cc turbo και 130hp
Ο συγκεκριμένος κινητήρας προσφέρεται σε δύο εκδόσεις 130 και 150 αλόγων,
με την πρώτη περάσαμε 7 ημέρες μαζί. Με κίνηση στον εμπρός άξονα και στο
επίπεδο εξοπλισμού «Prestige». Χωρίς να θέλουμε να σας πούμε ότι το
αποχωριστήκαμε έχοντας πραγματικά θετικές εντυπώσεις, συνεχίζουμε την
ανάλυσή του. To πιο εμπορικό μοντέλο της μάρκας σε Ελλάδα και Ευρώπη,
απέκτησε έναν κινητήρα βενζίνης που αν μη τι άλλο, δεν μπορεί να αφήσει
ασυγκίνητο κανέναν αγοραστή.Ο λόγος για τον υπέρ-τροφοδοτούμενο Energy 1.3
TCe που αποτελεί προϊόν της συνεργασίας του Groupe Renault με την Daimler.
Αξιοποιεί την τεχνολογία Bore Spray Coating, με αποτέλεσμα τη βελτιστοποίηση
της απόδοσης. Το αποτέλεσμα είναι ένα σύνολο που εκπλήσσει ευχάριστα από
το πρώτο χιλιόμετρο. Με πολύ καλή ελαστικότητα και ψηλή ροπή από χαμηλές
στροφές. Στην έκδοση που είχαμε στα χέρια μας, η μέγιστη τιμή της είναι στα 240
Nm στις 1600 rpm. Η τελική ταχύτητα στα 191 km/h και η επιτάχυνση 0-100 σε
11.1 sec. Αριθμοί αξιοπρόσεκτοι για την κατηγορία, σε ένα μοντέλο που η αλήθεια
είναι ότι δεν περιμένεις επιδόσεις. Εκπλαγήκαμε ευχάριστα όταν βγαίνοντας σε
οδικό δίκτυο, σύντομα αντιληφθήκαμε πως έπρεπε να σηκώσουμε λίγο το
πόδι από το γκάζι γιατί ανέβαζε χιλιόμετρα γρήγορα και χωρίς να το
καταλαβαίνεις. Κι αυτό γίνετε με λογική κατανάλωση που αν κινήσε γρήγορα
είναι στα 8+ λίτρα ανά 100 χιλιόμετρο αλλά με οικονομική οδήγηση μπορεί
εύκολα να πέσει στα 7 λίτρα. Παράλληλα, η πολιτισμένη λειτουργία του εν λόγω
συνόλου, σε συνδυασμό με τη βελτιωμένη κατά 50% ηχομόνωση της καμπίνας
σε αυτή τη γενιά του Duster, κάνουν το ταξίδι ήσυχο ακόμα κι όταν οι στροφές
ανεβαίνουν. Όλα αυτά σε συνδυασμό με 6άρι μηχανικό κιβώτιο.

Το Duster δεν είναι στημένο για γκαζιάρηδες, η ανάρτηση έχει ρυθμίσεις προσανατολισμένες
στην άνεση. Όμως ακόμα κι έτσι, τα χιλιόμετρα δεν θα σας τρομάξουν εύκολα και
οι αντιδράσεις όποτε πρέπει να επέμβεις, είναι προβλέψιμες. Όλα αυτά στην
άσφαλτο γιατί με την απόσταση που έχει από το έδαφος, σα να ζητά από τον
οδηγό να το λερώσει, να βγει στο χώμα κι ας μην έχει τις δυνατότητες της
τετρακίνητης έκδοσης. Όλα αυτά σε ένα πακέτο που στη δεύτερη γενιά του έχει
ωριμάσει και έχει ουσιαστικές αλλαγές. Μεγαλύτερο μήκος (κατά 26mm),
μειωμένο πλάτος (κατά 18mm), μειωμένο ύψος (κατά 13mm). Το παρμπρίζ έχει
έρθει πιο μπροστά (κατά 100mm), όντας μάλιστα και σε πιο κάθετη θέση ενώ και
η βάση των παραθύρων έχει τοποθετηθεί ψηλότερα. Στον εσωτερικό χώρο
εύλογα υπάρχει αίσθηση αυξημένης ευρυχωρίας. Οι θήκες για μικροαντικείμενα
παραμένουν πολλές ενώ πλέον υπάρχει και αποθηκευτικό συρτάρι κάτω από το
κάθισμα του συνοδηγού. Πέντε ενήλικες ταξιδεύουν με άνεση ενώ ο χώρος
αποσκευών θα καλύψει κάθε ανάγκη και με το παραπάνω. Κι αυτά είναι ας πούμε
προίκα από την πρώτη γενιά, η μεγάλη διαφοροποίηση είναι στην ποιότητα του
εσωτερικού. Παρότι τα πλαστικά παραμένουν σκληρά, λογικό σε ένα value for
money όχημα, έχουν καλύτερη συναρμογή. Γενικά το Duster είναι πια πιο
ποιοτικό στο εσωτερικό του ενώ έχει αλλάξει και στα σημεία, επιτυγχάνοντας
μεγαλύτερη εργονομία: οι διακόπτες, τα χειριστήρια στο τιμόνι, η ψηλότερα
τοποθετημένη οθόνη αφής 7 ιντσών του συστήματος Media Nav Evo, τα
μεγαλύτερα και πιο αναπαυτικά καθίσματα όπου όμως δεν υπάρχει η
απαιτούμενη πλευρική στήριξη. Συμπερασματικά, το μοντέλο που στην πορεία
έπεισε το αγοραστικό κοινό πως αξίζει να το εμπιστευτεί, αφού εκσυγχρονίστηκε
εμφανισιακά και βελτιώθηκε εσωτερικά, αφού απέκτησε σύγχρονους diesel
κινητήρες, τώρα καλύπτει πλήρως τους επίδοξους αγοραστές και στο μέτωπο της βενζίνης. Αν αφήσετε στην άκρη τα όποια στερεότυπα και εντυπώσεις και επικεντρωθείτε στην ουσία, το Duster μπορεί να σας προσφέρει πολύ περισσότερα απ’ όσα θα φανταζόσασταν σε αυτό το επίπεδο τιμών.

Κώστας Νικολακόπουλος

Continue Reading

Trending