Connect with us

Επιχειρηματικότητα

Το ΕΕΘ βράβευσε τους καλύτερους!

Τα πρώτα Αριστεία Επιχειρηματικότητας, τα βραβεία με τα οποία τιμά τα μέλη του για τα επιτεύγματα τους το Επαγγελματικό Επιμελητήριο Θεσσαλονίκης, απονεμήθηκαν χθες το απόγευμα, στη διάρκεια μίας λαμπρής, όσο και συγκινητικής τελετής, στο κατάμεστο από κόσμο Βασιλικό Θέατρο.

Άδωνις Γεωργιάδης και Θεόδωρος Καράογλου, που εκπροσώπησαν την κυβέρνηση στην τελετή, συνεχάρησαν το ΕΕΘ για την πρωτοβουλία του και τόνισαν ότι τέτοιοι θεσμοί ενισχύουν την επιχειρηματικότητα και τους ανθρώπους της.
«Επιστρέφει η αριστεία στην επιχειρηματικότητα και στην κοινωνία. Επιστρέφει η ελεύθερη η οικονομία στην Ελλάδα και μαζί με αυτήν και η επιχειρηματικότητα», επισήμανε ο υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων, υπογραμμίζοντας τον «κομβικό ρόλο» που θα διαδραματίσουν ο ιδιωτικός τομέας και οι επιχειρήσεις, για να κερδίσει η ελληνική κυβέρνηση το στοίχημα που έχει βάλει, και την επόμενη 4ετία η Θεσσαλονίκη να είναι μια καινούρια πόλη.
Μιλώντας από το βήμα της τελετής, ο κ. Γεωργιάδης τόνισε ότι «Ηττήθηκαν οι ιδέες της αριστεράς που γευτήκαμε όλοι μας, για λίγο ευτυχώς, για τεσσεράμισι χρόνια» και σημείωσε πως «επιτέλους ήρθε η ώρα να ξεφύγουμε από την ιδεολογική μιζέρια των τελευταίων χρόνων». 

Στο χαιρετισμό του ο Πρόεδρος του ΕΕΘ, Μιχάλης Ζορπίδης, τόνισε ότι το Επιμελητήριο αποφάσισε να διοργανώσει αυτόν τον θεσμό για να δώσει «την ηθική επιβράβευση στους συναδέλφους μας που τα κατάφεραν! Νομίζω ότι τους το οφείλουμε. Όλη η κοινωνία οφείλει να τιμά και να προβάλει αυτούς που καταφέρνουν να βάλουν ένα μικρό λιθαράκι στην πρόοδο της κοινωνίας μας και την ανάπτυξη της τοπικής Αγοράς.
Επιπλέον, μια που η Ελληνική Πολιτεία δεν βραβεύει τους επιχειρηματίες, αν και θα έπρεπε, το κάνουμε εμείς! Με τον τρόπο αυτό θέλουμε να στείλουμε ένα ισχυρό μήνυμα: Ότι επιχειρηματίες και κοινωνία είναι στοιχεία ταυτισμένα και πρέπει να προχωρούν μαζί για να πετυχαίνουν διαρκώς καλύτερες συνθήκες ζωής για τους πολίτες», τόνισε ο κ. Ζορπίδης.

Ακολούθησε η βράβευση του Προέδρου της Aegean Airlines Ευτύχη Βασιλάκη, Όπως εξήγησε ο κ. Ζορπίδης, το Επαγγελματικό Επιμελητήριο Θεσσαλονίκης αποφάσισε να τιμήσει την εταιρία Aegean Airlines, με ειδική τιμητική διάκριση γιατί θέλει με τον τρόπο αυτό να την ευχαριστήσει και να την συγχαρεί για τη συμβολή της στον μεγάλο αγώνα όλων μας, να γίνει η Θεσσαλονίκη μας σημαντικός τουριστικός προορισμός».

Οι επτά κατηγορίες που ξεχώρισαν είναι οι εξής:

1. Κατηγορία: Αστικής Επιχειρηματικότητας
Στην κατηγορία αυτή διαγωνίστηκαν επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στον αστικό ιστό της Θεσσαλονίκης και στόχος του βραβείου είναι να προβληθεί η προσπάθεια των επιχειρηματιών που επιχειρούν εντός Θεσσαλονίκης.

Οι Βραβευθέντες:

Μεγάλη επιχείρηση: Η εταιρία συμβούλων Lever ΑΕ, του ομίλου «Σαμαράς και Συνεργάτες». Το αντικείμενο της είναι σημαντικό επειδή με το έργο της βοηθά άλλες επιχειρήσεις να αναπτυχθούν, καθώς με τις συμβουλευτικές υπηρεσίες που παρέχει, απορροφώνται ευρωπαϊκά προγράμματα και προωθούνται επενδύσεις, που δημιουργούν νέες θέσεις εργασίες και μόχλευση κεφαλαίων.

Μεσαία επιχείρηση: «Ενημέρωση – Αθανάσιος Παπαδόπουλος και ΣΙΑ ΟΕ». Η «Ενημέρωση» ενημερώνει φορείς και επιχειρήσεις για το τι γράφεται στον Τύπο γι’ αυτούς αλλά και για τα θέματα που τους ενδιαφέρουν. Κερδίζει γιατί κατόρθωσε να εγκολπώσει καινοτόμο τεχνολογία στον απαιτητικό χώρο των ΜΜΕ και του Διαδικτύου.

Μικρή επιχείρηση: «Ευστάθιος Ευθυμιάδης και ΣΙΑ, ΕΕ». Είναι εταιρία ταχυμεταφορών. Κερδίζει το βραβείο γιατί κατόρθωσε μέσα σε συνθήκες οικονομικής κρίσης στην Αγορά να αναπυχθεί και να φτιάξει ένα σημαντικό δίκτυο επιχειρήσεων και φορέων, που προσφέρει τις υπηρεσίες της.

2. Κατηγορία Περιφερειακής Επιχειρηματικότητας.

Η κατηγορία αυτή αφορά τις επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται εκτός του αστικού ιστού, εκτός δηλαδή του Πολεοδομικού Συγκροτήματος της Θεσσαλονίκης.


Οι βραβευθέντες:

Μεγάλη επιχείρηση: Χρήστος Τσομπανίδης – χωματουργικά έργα. Κερδίζει γιατί κατάφερε να μεγαλώσει τον κύκλο των εργασιών της, το προσωπικό της αλλά και τη δραστηριότητα της, τον τελευταίο χρόνο.

Μεσαία επιχείρηση: Δελή Ελένη της Εταιρίας Deli Textile. Η εταιρία που δραστηριοποιείται στο χώρο του Design και της παραγωγής κουρτινών, υφασμάτων και εξοπλισμού σκίασης. Διακρίνεται για το οικολογικό προφίλ της, καθώς χρησιμοποιεί για όλα τα έντυπα της μόνο ανακυκλωμένο χαρτί, που προέρχεται από βιομάζα πατάτας!

Μικρή επιχείρηση: Σακονίδης Δημήτρης για την εταιρία «Χτύπα το». Είναι ο μοναδικός με έδρα στη Θεσσαλονίκη κόμβος ηλεκτρονικού εμπορίου για προϊόντα υψηλής τεχνολογίας.

3. Κατηγορία: Γυναικείας Επιχειρηματικότητας.

Η κατηγορία αυτή αφορά επιχειρήσεις που ανήκουν κατά το μεγαλύτερο ποσοστό τουλάχιστον σε γυναίκες. Στόχος του είναι να προβάλει και να τιμήσει την γυναίκα- επιχειρηματία και τον δύσκολο ρόλο της, που συνήθως «τρέχει» παράλληλα με τις άλλες ιδιότητες της, της συζύγου και της μητέρας.


Οι Βραβευθείσες:

Μεγάλη επιχείρηση: Φροντιστήρια Μπαχαράκη και Συνεργάτες Δυτικής Θεσσαλονίκης. Η εταιρία κατόρθωσε, συνεχίζοντας ένα ιστορικό όνομα στο χώρο της ιδιωτικής εκπαίδευσης, να επεκτείνει τη δραστηριότητα της και εκτός του κέντρου, όπου δραστηριοποιείται από το 1957, στη Θέρμη και τη Δυτική Θεσσαλονίκη. Επίσης, επειδή έχει αναπτύξει ένα καινοτόμο δίκτυο στο Ίντερνετ για την ενημέρωση των γονέων, την υποστήριξη των μαθητών αλλά και την καλύτερη οργάνωση του προσωπικού της.

Μεσαία επιχείρηση: Εσθέτικα- Μωυσόγλου ΟΕ (κέντρο αισθητικής). Κερδίζει γιατί διακρίνεται στην παροχή υψηλής ποιότητας υπηρεσιών αλλά και για την κοινωνική ευαισθησία του, καθώς έχει διοργανώσει ειδικά προγράμματα ενημέρωσης για τον καρκίνο του μαστού.

Μικρή επιχείρηση: “Μαρία Μπαξεβάνου”. Η Μαρία Μπαξεβάνου, έχει ιδρύσει και είναι επιστημονικά υπεύθυνη του πρώτου στην Ελλάδα κέντρου Αξιολόγησης, Εκπαίδευσης, Mentoring και Θεραπείας Χαρισματικών παιδιών-εφήβων-ενηλίκων.

4. Κατηγορία: Νεανικής Επιχειρηματικότητας.

Το βραβείο θεσμοθετήθηκε για να προβληθούν και να τιμηθούν επιχειρήσεις που ανήκουν σε νέους, κάτω των 40 ετών, τουλάχιστον κατά το μεγαλύτερο ποσοστό τους. Με τον τρόπο αυτό το ΕΕΘ επιθυμεί να προβάλει το ορθό πρότυπο για τον νέα άνθρωπο και να αναδείξει την αντίθεση με αυτό που επικρατεί στην ελληνική κοινωνία για το βόλεμα, το ρουσφέτι ή μία θέση στο Δημόσιο.

Οι Βραβευθέντες:

Μεγάλη επιχείρηση: Κωνσταντίνος Ρουμελιώτης ΑΕ – “Warehouse 7». Κερδίζει το βραβείο γιατί ο τρόπος με τον οποίο σχεδιάστηκε και οργανώθηκε το γυμναστήριο παραπέμπει σε ένα χώρο στον οποίο κάποιος μπορεί να αλλάξει τη ζωή του, αλλάζοντας το σώμα και τη διάθεση του.

Μεσαία επιχείρηση: «Ρέτζιο Θεσσαλονίκη- Προσέγγιση». Πρόκειται για μία επιχείρηση Παιδικού Σταθμού. Κατακτά το βραβείο για τις πρωτοποριακές και καινοτόμους μεθόδους που εφαρμόζει στο καθημερινό πρόγραμμα των παιδιών και τη φιλοσοφία κοινωνικοποίησης τους.

Μικρή επιχείρηση: Βαρβαρίδης Σταύρος. Η επιχείρηση «Decological» κερδίζει το βραβείο επειδή κατορθώνει να ισορροπεί με πολύ αποτελεσματικό τρόπο ανάμεσα στο Design και την Οικολογία.

5. Κατηγορία: Τουριστικής Επιχειρηματικότητας.

Το βραβείο αυτό θεσμοθετήθηκε για να προβληθούν και να τιμηθούν οι επιχειρήσεις που υπηρετούν έναν από τους βασικούς στόχους της Θεσσαλονίκης: την προσέλκυση επισκεπτών στην πόλη! Το ΕΕΘ με το βραβείο αυτό συνεχίζει τις πρωτοβουλίες του για την αναβάθμιση του τουριστικού προφίλ της Θεσσαλονίκης.

Οι Βραβευθέντες:

Μεγάλη επιχείρηση: «Ότο AE»- Απόστολος Συμεωνίδης (εταιρία ενοικίασης ποδηλάτων). Η Ότο ΑΕ πρώτη ανέπτυξε ένα δίκτυο σταθμών από τους οποίους επισκέπτες και κάτοικοι της Θεσσαλονίκης μπορούν να νοικιάζουν για τη βόλτα ή τη μετακίνηση τους ποδήλατο, προωθώντας έτσι τον οικολογικό τρόπο μεταφοράς. Προσφέρει ειδικά προγράμματα οικοπεριηγήσεων στο ύπαιθρο και έχει αναπτύξει καινοτόμες εφαρμογές στο Διαδίκτυο για την ενοικίαση ποδηλάτου από το κινητό μας τηλέφωνο!

Μεσαία επιχείρηση: «Thessaloniki Convention Bureau». Είναι μία σύμπραξη πολλών φορέων και επιχειρήσεων της Θεσσαλονίκης που στόχο έχει να προβάλει τη Θεσσαλονίκη ως ιδανικό τόπο διοργάνωσης συνεδρίων. Η συμβολή του στην αύξηση της επισκεψιμότητας είναι τεράστια και για το λόγο αυτό του απονέμεται το βραβείο.

Μικρή επιχείρηση: «Γκολογκίνας Κίμων και Έλλη ΟΕ». Η εταιρία συλλέγει έργα τέχνης, αντικείμενα και εξοπλισμό που έχουν σχεδιαστεί εμπνευσμένα από την ελληνική μυθολογία και τον ελληνικό πολιτισμό και τα προωθεί σε σημαντικές αγορές, όπως είναι τα μουσεία, οι αίθουσες τέχνης και τα ξενοδοχεία.

6. Κατηγορία Δημιουργικής Επιχειρηματικότητας.
Με το βραβείο αυτό το ΕΕΘ επιθυμεί να τιμήσει τη δημιουργία και την έμπνευση.


Οι βραβευθέντες:

Μεγάλη επιχείρηση: «Admine 3.0 ΑΕ». Η διαφημιστική εταιρία Admine κατόρθωσε να κατακτήσει το 3ο βραβείο στην Πανελλήνιο Διαγωνισμό Διαφήμισης «Ερμής». Είναι η πρώτη σε κύκλο εργασιών διαφημιστική εταιρία της Βόρειας Ελλάδας και 7η στη χώρα. Αν και εδρεύει στη Θεσσαλονίκη έχει καταφέρει να της ανατεθούν οι λογαριασμοί μεγάλων ελληνικών και πολυεθνικών εταιριών.

Mεσαία επιχείρηση: «Χατζηγρηγορίου και ΣΙΑ- Oxygen 2 ADV». Βρίσκεται δυναμικά στο χώρο της διαφήμισης και από πέρυσι έχει καταφέρει να επεκταθεί στο χώρο των κατασκευών διαφημιστικών χώρων και ιδιωτικών έργων.  

Μικρή επιχείρηση: «Βακουφάρης Γιώργος».

7. Κατηγορία Ομαδικής Επιχειρηματικότητας.
Η κατηγορία αυτή αφορά τα Επαγγελματικά Σωματεία που ανήκουν στη δύναμη του ΕΕΘ. Αυτά αξιολογήθηκαν σύμφωνα με τα όσα είχαν δηλώσει στις αιτήσεις τους για τη δραστηριότητα που έχουν αναπτύξει. Σκοπός του βραβείου αυτού είναι να προβληθεί και να τιμηθεί η δουλειά που γίνεται στα επαγγελματικά σωματεία, που είναι κύτταρα δημοκρατίας και συνδικαλιστικής δράσης.

Οι βραβευθέντες:

  • Στην κατηγορία του μεγαλύτερου σε αριθμό μελών σωματείου: «Ένωση Φοροτεχνικών Ελεύθερων Επαγγελματιών Νομού Θεσσαλονίκης».
  • Σωματείο με βάση τη μεσαία δυναμικότητα: «Εμπορικός Σύλλογος Ωραιοκάστρου» 
  • Σωματείο με βάση τη μικρή δυναμικότητα: «Ένωση Εστιατόρων – Ψητοπωλών και καφέ Μπαρ Νομού Θεσσαλονίκης»

Βράβευση – έκπληξη στον Μιχ. Ζορπίδη

Η εκδήλωση συνεχίστηκε με μία βράβευση- έκπληξη του Μιχάλη Ζορπίδη. Όπως τόνισε ο Αντιπρόεδρος της Αναπτυξιακής Εταιρίας του ΕΕΘ Λευτέρης Αλεξανδρίδης, η Εταιρία αποφάσισε η τελευταία απόφαση που λαμβάνει να αφορά την επίδοση τιμητικής πλακέτας στον Πρόεδρο του ΕΕΘ, καθώς διαλύεται, βάσει του νέου νόμου. Με τον τρόπο αυτό επιθυμεί να τιμήσει τον άνθρωπο που την ίδρυσε πριν 12 χρόνια αλλά και τον άνθρωπο που στήριξε αποφασιστικά όλη τη δραστηριότητα της.
Έκπληκτος ο κ. Ζορπίδης παρέλαβε το βραβείο σημειώνοντας ότι έχει λάβει πολλές διακρίσεις αλλά η αποψινή ήταν η πιο συγκινητική της ζωής του.

Απονομή του Βραβείου Δημοσιότητας

Ακολούθησε το Media Award, το Βραβείο των Δημοσιογράφων που απονεμήθηκε στον Φίλιππο Μπαντή, τρίτης γενιάς μπουγατσατζή, της ομώνυμης εταιρίας παρασκευής και πώλησης μπουγάτσας, που πρώτευσε στην ψηφοφορία, που οργάνωση το Γραφείο Τύπου του ΕΕΘ.
Το βραβείο απονεμήθηκε από τον παλαίμαχο δημοσιογράφο και συγγραφέα κ. Νίκο Δημαρά, ο οποίος επί 40 χρόνια μέσα από την ιστορική εφημερίδα «Μακεδονία», την ΕΡΤ-3 και τον Ραδιοφωνικό Σταθμό Μακεδονίας, αλλά και άλλα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης υπηρέτησε συνετά τη Δημοσιογραφία αλλά και τη συνεργασία της με την Αγορά, τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις και τους φορείς που τις εκπροσωπούν.

Επιχειρηματικότητα

Εργασιακή απόδοση & ηγετικό προφίλ

Οι αναποτελεσματικοί ηγέτες επηρεάζουν αρνητικά την απόδοση των μελών της ομάδας τους.

Πολλές φορές στην προσπάθειά μας να αναζητήσουμε τις αιτίες που μας κάνουν μη αποδοτικούς στην εργασία μας στρέφουμε την προσοχή μας στις δικές μας πράξεις και στα δικά μας λάθη. Σπάνια, θεωρούμε ότι η μη ικανοποιητική απόδοσή μας οφείλεται κατά πολύ στην ηγετική συμπεριφορά του διευθυντή ή γενικά του υπευθύνου της ομάδδας στην οποία ανήκουμε.

Κατά γενική ομολογία, σε κάθε επιχείρηση ή οργανισμό υπάρχουν κάποιοι κακοί ή αναποτελεσματικοί ηγέτες, οι οποίοι συνγκεντρώνουν χαρακτηριστικά που προσδιορίζουν το συγκεκριμένο προφίλ.
Μερικά από αυτά είναι:

  • Αξιολογούν τους υφισταμένους τους τονίζοντας μόνο τα αρνητικά σημεία της συμπεριφοράς και της εργασιακής τους απόδοσης, ενώ ποτέ δεν αμείβουν ή έστω προσπαθούν να ανακαλύψουν τα θετικά σημεία τους
  • Κάνουν διακρίσεις και προτιμούν αυτούς που είναι πρόθυμοι να τους δίνουν, συνήθως όχι καλές, πληροφορίες για τα ικανά μέλη της ομάδας, ενώ αυτοί οι πληροφοριοδότες απολαμβάνουν την εύνοια των διευθυντών κυρίως σε θέματα συγκάλυψης των αδυναμιών τους
  • Αδυνατούν να επικοινωνήσουν σωστά και να θέτουν στο χους τους οποίους θα τηρήσουν, γιατί είναι οι ίδιοι τους πολύ ευμετάβλητοι στις σκέψεις και τις αποφάσεις τους δημιουργώντας έτσι καταστάσεις ανισορροπίας στα μέλη της ομάδας τους
  • Χρεώνουν τις αποτυχίες στους άλλους, ενώ διεκδικούν πίσ στωση στην επιτυχία
  • Υστερούν σε ηγετικές ικανότητες ή αξιόλογη εμπειρία, αλλά διαλέγουν την πειθαρχία μέσω του εκφοβισμού ή της και τάχρησης της εξουσίας για να φαίνονται αποτελεσματικοί
  • Δεν αφήνουν χώρο για δράση και αγνοούν τους συνεργάτες τους και όταν προκύψει πρόβλημα τους επιτίθενται αιφνιδιαστικά
  • Είναι κακοί διαχειριστές του χρόνου και δυσκολεύονται να αντιμετωπίσουν τα δύσκολα, ενώ εύκολα δικαιολογούν τις καθυστερήσεις και τις αδυναμίες τους

Είναι λοιπόν εύλογο, ότι αν ο ηγέτης μιας ομάδας έχει μερικά από αυτά τα χαρακτηριστικά επηρεάζει αρνητικά την απόδοση των μελών της ομάδας του και κατ’ επέκταση τη συνολική παραγωγικότητά της.

Συμπερασματικά, όταν η δικαιοσύνη της αδικίας, η μεροληπτική αντιμετώπιση των ατόμων της ομάδας και ο παραγκωνιασμός αξιόλογων υπαλλήλων υπερισχύουν της αντιμετώπισης υπερισχύουν της αντιμετώπισης κάθε εργαζόμενου ως μοναδικού ατόμου με ξεχωριστά ταλέντα και ικανότητες, τότε υπονομεύεται τόσο η απόδοση όσο και η ύπαρξη ισορροπίας στην επαγγελματική και προσωπική ζωή όλων των μελών της ομάδας.


Άρθρο αρχείου

Στέλλα Γκιώση

Continue Reading

Επιχειρηματικότητα

Διαφορετικότητα και απόδοση εργασίας

Η απειλή συρρίκνωσης του απασχολούμενου προσωπικού, η ανάγκη για υψηλή απόδοση των εργαζομένων προς όφελος του πελάτη αλλά και της επιχείρησης ή του οργανισμού οδηγούν τους επιχειρηματίες ή τους διοικούντες κάποιου οργανισμού να προβληματίζονται στο να βρουν τρόπο να δεσμεύσουν το προσωπικό τους σε παροχή συνεχούς και ποιοτικής εργασίας.

Τις περισσότερες φορές ισχυρό κίνητρο για την απόδοση εργασίας αποτελεί η χρηματική αμοιβή. Αν και η χρηματική αμοιβή  αποτελεί τον πρώτο και άμεσα συνδεόμενο με την ανάληψη εργασίας συνειρμό, δεν είναι όμως και ο αποτελεσματικότερος υποκινητής υψηλής απόδοσης στην εργασία.

Η οικονομική κρίση σε παγκόσμιο επίπεδο, η αλλαγή του τρόπου ζωής του σύγχρονου ανθρώπου, οι απαιτήσεις διαβίωσης και επιβίωσης του ανθρώπου σε ανταγωνιστικά περιβάλλοντα διαφοροποιεί τη διάσταση της χρηματικής αμοιβής, ενώ υποβιβάζει τη σειρά κατάταξής της σε χαμηλότερο ή χαμηλό επίπεδο ανάλογο με τις αξίες του κάθε ατόμου στο οποίο αναφέρεται.

Έρευνες έχουν αποδείξει ότι η χρηματική αμοιβή μπορεί να είναι ένας ισχυρός υποκινητής, αλλά υπάρχουν άλλοι ισχυρότεροι και πιο σημαντικοί. Σε αυτούς ανήκουν:

  • η δύναμη του επιτεύγματος
  • η πεποίθηση ότι η δουλειά έχει αξία
  • η αναγνώριση από αξιόλογους ανθρώπους που εκτιμούμε
  • η αίσθηση ότι είμαστε και κάνουμε κάτι διαφορετικό
  • η πεποίθηση ότι αποτελούμε μέλος ομάδας
  • η εμπλοκή μας στους στόχους της επιχείρησης ή του οργανισμού

Εκτός από αυτούς, υπάρχουν πολλοί άλλοι υποκινητές εργασίας, αλλά αυτό που είναι σημαντικό είναι ότι ο καθένας έχει διαφορετική σημασία και επίδραση σε κάθε άτομο. Αυτή την ιδιαιτερότητα πρέπει να τη λάβει υπόψη του ο υπεύθυνος διαχείρισης ανθρώπινων πόρων επιχείρησης ή οργανισμού ώστε να επιλέξει το σωστό και κατάλληλο τρόπο για να παρακινήσει το προσωπικό του σε υψηλή απόδοση εργασίας.

Επιλέγοντας μια πρότυπη απόδοση εργασίας ή ενθαρρύνοντας το προσωπικό να αναπτύξει τη δική του προσέγγιση στο θέμα της απόδοσης είναι ένα δίλημμα που απασχολεί πολύ και συχνά τους αρμόδιους διαχείρισης προσωπικού.

Η πρώτη προσέγγιση υπαγορεύει πως το προσωπικό έχει μια στοιχειώδη παρακίνηση και αναγνώριση της ποιότητας στην εργασία και στην περίπτωση που δεν την έχει δεν μπορούμε να έχουμε αποτελέσματα αναφορικά με την απόδοση εργασίας.

Η δεύτερη προσέγγιση θεωρεί το άτομο ικανό και ώριμο να αναπτύξει το δικό του πλαίσιο απόδοσης, το οποίο όμως θα πρέπει να υπαγορεύεται από κάποιο πρότυπο, το οποίο θα απαιτεί τη δέσμευση του ατόμου σε αυτό.

Κανείς δεν μπορεί να θεωρήσει την πρώτη ή τη δεύτερη προσέγγιση απόδοσης εργασίας ως καλύτερη. Εκείνο όμως που έχει βαρύτητα και στις δύο προσεγγίσεις είναι η αναγνώριση της διαφορετικότητας του ατόμου και του μοναδικού του πλέγματος εμπειριών που θα καθορίσει τη στάση του στην εργασία και την απόδοσή του σε αυτήν.


Άρθρο αρχείου

Στέλλα Γκιώση

Continue Reading

Επιχειρηματικότητα

Πώς να αντιμετωπίσετε το φόβο της επιτυχίας

Δείτε την Επιτυχία σαν Προορισμό και όχι σαν Εμπόδιο προς Αποφυγή.

Η Μαρία είναι μία δραστήρια συμπαθητική και εργατική επιχειρηματίας. Με το Γιάννη που είναι στέλεχος σε μια μεγάλη επιχείρηση έχουν δύο παιδιά και ζουν στα πλαίσια του μοντέλου που ονομάζεται «μέση οικογένεια». Έχουν τις δουλειές τους, έχουν τα παιδιά τους, έχουν το σπίτι τους (που αποπληρώνουν μέσω ενός στεγαστικού 25ετίας), έχουν 2 αυτοκίνητα και 20 μέρες διακοπές το χρόνο.

Στα όνειρά της η Μαρία ήταν μια πετυχημένη, χαρισματική, αξιοθαύμαστη και οικονομικά εύρωστη γυναίκα με μια εξαιρετική οικογένεια και ανεβασμένο κοινωνικό επίπεδο. Στην πραγματικότητα είναι μια μεσόκοπη μοναχική γυναίκα που καταφέρνει να επιβιώνει παγιδευμένη μέσα στην βαρετή της καθημερινότητα. «Υπάρχουν και χειρότερα» λέει στον εαυτό της όταν αραιά και που την ζώνουν οι προσωπικές της ανασφάλειες.

Ναι, αλλά υπάρχουν και καλύτερα! Αν η Μαρία είχε πραγματικά κυνηγήσει την επιτυχία σε κάποιο τομέα της ζωής της θα έπρεπε να αντιμετωπίσει τις απώλειες στους άλλους τομείς. Και η Μαρία δεν έχει καμία διάθεση να δώσει κάτι παραπάνω από τον εαυτό της στο «Βωμό» όπως το ονομάζει της Επιτυχίας. Είναι βολικά καθισμένη στην οικονομική θέση του τραίνου και δεν θα σηκωθεί για να πάει στην πρώτη θέση γιατί φοβάται μην χάσει και αυτήν που έχει!

            Φόβος, Ενοχές και Ανωνυμία στη γειτονιά του Βολέματος

            Αν και η Επιτυχία κατέχει μία περίοπτη θέση στην καρδιά και το μυαλό των ανθρώπων οι περισσότεροι κατατρέχονται από ένα μόνιμο φόβο και μόνο στην ιδέα ότι μπορούν να τα καταφέρουν ή ακόμη και από το ότι θα προσπαθήσουν να τα καταφέρουν. Η δικτατορία του μέτριου έχει καταφέρει να δημιουργήσει εξαιρετικές αναστολές στην συντριπτική πλειοψηφία των ανθρώπων. Έτσι ο κάθε επίδοξος διώκτης της επιτυχίας θα έχει να τα βάλει με ένα σωρό εσωτερικούς εχθρούς πριν εξορμήσει για την κατάκτηση της κορυφής.

  • Ο Φόβος του Άγνωστου. Αν η Μαρία άρχιζε να γίνεται πετυχημένη θα αντιμετώπιζε το πρόβλημα της αλλαγής περιβάλλοντος σε διάφορους τομείς. Ξαφνικά θα βρισκόταν σε μια άγνωστη περιοχή με διαφορετικούς κανόνες και αρχές από αυτές που γνώριζε. Ο Πλούτος και η Επιρροή επηρεάζουν δραματικά τους ανθρώπους μια και τους εισάγουν σε κύκλους όπου νιώθουν ότι θα έπρεπε να αποδείξουν ξανά την αξία τους. Αυτό που δεν υπολογίζει η Μαρία είναι ότι όταν έχεις φτάσει στην κορυφή ενός βουνού μετά από σοβαρή προσπάθεια, γνωρίζεις ότι σου αξίζει και ότι δεν θα βρεθεί κανένας να σε αμφισβητήσει. Η Επιτυχία είναι μια αυστηρά προσωπική υπόθεση.
  • Ο Φόβος της Έκθεσης. Η επιθυμία της Μαρίας να παραμείνει ανώνυμη αν και πετυχημένη την εμποδίζει να εκτεθεί στη δημόσια παρατήρηση. Αυτό εν μέρει οφείλεται στο φόβο του φθόνου των άλλων. Προκειμένου να μην τη ζηλεύουν και να μην τη φθονούν παραμένει στην αφάνεια και κρατά κρυφές και τις παραμικρές έστω επιτυχίες της. Παραμένοντας αδιάφορη δεν πρόκειται να γίνει ποτέ αξιοζήλευτη!
  • Οι Δηλητηριώδης Ενοχές. Έχοντας μεγαλώσει σε ένα περιβάλλον που προάγει την πεπατημένη οδό και που καταδικάζει την εξερεύνηση ως χάσιμο χρόνου η Μαρία δηλητηριάζεται από τις ενοχές που της έχουν δημιουργηθεί. Δεν έχει το δικαίωμα, λέει στον εαυτό της, να σκορπίσει αλόγιστα το χρόνο και την ενέργειά της κυνηγώντας ένα όνειρο και στερώντας τα από άλλους. Επιπλέον έχει κάνει τόσα λάθη μέχρι τώρα στη ζωή της (όπως όλοι μας) που η πιο κρυφή της ενοχή είναι ότι δεν το αξίζει. Τα παπούτσια της επιτυχίας θα τα βαδίσουν άλλοι.

Βλέποντας την Επιτυχία κατάματα!

Είναι φυσικό η Επιτυχία, όπως και κάθε άλλη αλλαγή στη ζωή μας, να προκαλεί κάποια ποσότητα στρες. Είναι περίεργο όμως να αρνούμαστε να κοιτάξουμε την Επιτυχία στα μάτια μόνο και μόνο επειδή δεν έχουμε την κατάλληλη προετοιμασία. Τις περισσότερες φορές δεν μας εμποδίζει η άγνοια του δρόμου προς την κορυφή αλλά η έλλειψη σχεδίου για τα μετέπειτα βήματα. Δίνοντας μια τελευταία συμβουλή στην φανταστική Μαρία μας θα της θυμίζαμε ότι μετανιώνουμε για ότι δεν κάναμε παρά για ότι έχουμε κάνει.    


Άρθρο αρχειού
Γιώργου Σαπροβαλάκη

Continue Reading

Trending