Connect with us

Επιχειρηματικότητα

Όμιλος εταιριών Epsilon Net αποτελέσματα 2021.

Εντυπωσιακά αποτελέσματα σημείωσε το 2021 ο Όμιλος Εταιριών Epsilon Net, ο οποίος συνέχισε να υλοποιεί με συνέπεια το επενδυτικό του πλάνο, έχοντας ως άξονες: 

Α) Την επίτευξη ισχυρών ρυθμών ανάπτυξης. Ειδικότερα, το 2021 ο Κύκλος Εργασιών αυξήθηκε κατά 133% και τα Καθαρά κέρδη μετά από φόρους κατά 222%. Η εντυπωσιακή αυτή επίδοση στα οικονομικά μεγέθη του Ομίλου, προήλθε τόσο μέσα από το σημαντικό ρυθμό οργανικής ανάπτυξης (άνω του 50%), όσο και από τη συμβολή στοχευμένων εξαγορών.

Β) Τη σημαντική αύξηση της ενεργής εγκατεστημένης πελατειακής βάσης με περισσότερους από 100.000 πελάτες, στους οποίους παρέχει εξειδικευμένες λύσεις, κατάλληλα προσαρμοσμένες στο μέγεθος της κάθε επιχείρησης και στις ειδικές ανάγκες κάθε κάθετης αγοράς. 

Γ) Τη διεύρυνση του χαρτοφυλακίου των λύσεων που προσφέρει με ολοκληρωμένα συστήματα  E-invoicing, Accounting, ERP, CRM, RETAIL, WMS, MOBILE, MIS, PAYROL, HRMS, PMS σε συνδυασμό με   υπηρεσίες πιστοποιημένου Παρόχου ηλεκτρονικής τιμολόγησης και myDATA, παρέχοντας all in one solutions στους τελικούς πελάτες. 

Δ) Την ακόμα πιο ενεργή συμμετοχή του στον εν εξελίξει ψηφιακό μετασχηματισμό του ιδιωτικού τομέα. Ο Όμιλος που αποτελεί το μεγαλύτερο φορέα επιχειρηματικού λογισμικού στην ελληνική αγορά, ενισχύει περαιτέρω την ηγετική του  θέση,  με συνεχή ανάπτυξη & εξέλιξη καινοτόμων εφαρμογών, τεχνολογικών λύσεων και εξειδικευμένων υπηρεσιών, ενώ παράλληλα με στοχευμένες εξαγορές επιταχύνει τον στρατηγικό του στόχο για συνεχή διεύρυνση του μεριδίου του στην αγορά πληροφορικής με  ταυτόχρονη  επίτευξη υψηλών οικονομικών επιδόσεων. 

Μετά την επιτυχή ολοκλήρωση και λειτουργική ενσωμάτωση των  στρατηγικών  εξαγορών των εταιρειών DATA COMMUNICATION Α.Ε.,  SINGULARLOGIC Α.Ε., καθώς και τη δημιουργία της Epsilon SingularLogic, ο Όμιλος, μέσα στη χρήση που έκλεισε, προχώρησε στην απόκτηση πλειοψηφικής συμμετοχής  στις εταιρίες Technolife, iQom και PCS διευρύνοντας σημαντικά τη συνολική πελατειακή του βάση και το χαρτοφυλάκιο των λύσεων σε κάθετες αγορές. Τον Ιανουάριο του 2022 προχώρησε επίσης στην απόκτηση του 100% της CSA, εξειδικευμένης εταιρίας με ηγετική θέση στην ανάπτυξη πληροφοριακών συστημάτων για Φαρμακεία και Φαρμακαποθήκες. 

Βασικά Οικονομικά Μεγέθη

Σύμφωνα με τις Ενοποιημένες Οικονομικές Καταστάσεις της χρήσης 2021, που καταρτίσθηκαν βάσει των Διεθνών Προτύπων Χρηματοοικονομικής Αναφοράς (Δ.Π.Χ.Α.), τα βασικότερα οικονομικά μεγέθη του Ομίλου Epsilon Net έχουν ως εξής:

Βασικά οικονομικά στοιχεία περιόδου 1/1/2021 – 31/12/2021

 ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΟΜΙΛΟΥ (χιλ. €)1/1/2021-31/12/20211/1/2020-31/12/2020Ετήσια Μεταβολή
Κύκλος Εργασιών (Πωλήσεις)50.511,2821.696,90132,80%
Κέρδη προ τόκων, φόρων και αποσβέσεων (EBITDA)15.093,585.234,82188,33%
Καθαρά Κέρδη μετά Φόρων10.778,823.348,96221,86%

Να σημειωθεί ότι η σημαντική διεύρυνση των μεγεθών, μέσω των σημαντικών εξαγορών της προηγούμενης περιόδου δεν αποτυπώνεται στο σύνολό της στα οικονομικά  αποτελέσματα του 2021, αφού η συμμετοχή της Epsilon SingularLogic    στα μεγέθη του Ομίλου αφορά   μόνο   τους  10  μήνες του έτους, της Technolife 7 μήνες (εξαγορά Ιούνιος 2021), της iQom 4 μήνες (εξαγορά  Σεπτέμβριος 2021), της PCS 2 μήνες (εξαγορά  Νοέμβριος 2021), ενώ η πρόσφατα εξαγορασθείσα CSA Pharmakon δεν συμμετέχει καθόλου στα αποτελέσματα του 2021 (εξαγορά Ιανουάριος 2022). 

Αναλυτικότερα, ο Κύκλος Εργασιών του Ομίλου  το 2021 ανήλθε σε  50,51 εκ. € έναντι  21,70 εκ. € το 2020, σημειώνοντας αύξηση 132,80%, τα Κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων (EBITDA) του Ομίλου ανήλθαν σε 15,09 εκ. € έναντι 5,23 εκ. €  το  2020, σημειώνοντας αύξηση 188,33%, ενώ τα Κέρδη μετά από φόρους  αυξήθηκαν κατά 221,86% ανερχόμενα σε 10,78 εκ. € έναντι 3,35 εκ. €  το 2020.

Όσον αφορά τη μητρική εταιρία, για  το 2021 ο Κύκλος Εργασιών της ανήλθε σε  18,95 εκ. € έναντι 14,62 εκ. €  το 2020, σημειώνοντας αύξηση 29,67%, τα Κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων (EBITDA)  διαμορφώθηκαν σε  8,10 εκ. € έναντι 3,36 εκ. €  το 2020, βελτιωμένα κατά 141,00%, ενώ τα Κέρδη μετά από φόρους αυξήθηκαν κατά 192,76% ανερχόμενα σε  5,64 εκ. € έναντι 1,93 εκ.€  το 2020.

Συνοπτική κατάσταση Οικονομικής Θέσης

 ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΟΜΙΛΟΥ (χιλ. €)1/1/2021-31/12/20211/1/2020-31/12/2020
Ταμειακά Διαθέσιμα και Ισοδύναμα23.354,1620.788,88
Μακροπρόθεσμος Δανεισμός8.910,0410.865,13
Μακροπρόθεσμες Υποχρεώσεις Μίσθωσης1.563,491.973,24
Βραχυπρόθεσμος Δανεισμός6.797,814.185,47
Βραχυπρόθεσμες Υποχρεώσεις Μίσθωσης607,24584,35
Καθαρός Δανεισμός-5.475,57-3.180,69
Ίδια Κεφάλαια41.454,6623.577,05
Συνολικά Απασχολούμενα Κεφάλαια35.979,1020.396,36
Συντελεστής Μόχλευσης-0,1522-0,1559

 Τα Ταμειακά Διαθέσιμα του Ομίλου το 2021 διαμορφώθηκαν σε 23,35 εκ. €, ο μακροπρόθεσμος δανεισμός ανέρχεται σε 8,91 εκ. €, ο βραχυπρόθεσμος δανεισμός σε  6,80 εκ. € ενώ το θετικό καθαρό ταμείο (Net Cash) σε  5,48 εκ. € παρά  την υλοποίηση των σημαντικών εξαγορών της προηγούμενης χρήσης. 

Τα Ίδια Κεφάλαια του Ομίλου το 2021 ανήλθαν σε 41,45  εκ. €

Βασικοί παράγοντες για την αύξηση των μεγεθών  και τη συνεχή διεύρυνση του μεριδίου αγοράς του Ομίλου, αποτέλεσαν :

  • οι στρατηγικές επενδύσεις, σε τεχνολογίες αιχμής web και cloud συστημάτων που εξασφαλίζουν την εργασία από απόσταση,
  • η κυρίαρχη θέση της εταιρίας στον τομέα της ηλεκτρονικής τιμολόγησης και των ηλεκτρονικών βιβλίων myDATA της ΑΑΔΕ καθώς
  • και οι σημαντικές εξαγορές που δημιουργούν μεγάλες συνέργειες και οικονομίες κλίμακας.

Το επιχειρηματικό μοντέλο που ακολουθεί με επιτυχία ο Όμιλος, επικεντρώνεται σε τομείς με μεγάλες προοπτικές ανάπτυξης και υψηλή προστιθέμενη αξία. Να σημειωθεί ιδιαίτερα (κάτι που αποτυπώνεται με συνέπεια σε όλη την πορεία του Ομίλου μέχρι σήμερα) ότι η στρατηγική ανάπτυξης βασίζεται στο επιχειρηματικό μοντέλο της πώλησης (σε μεγάλο βαθμό) τυποποιημένου προϊόντος καθώς και web & cloud λύσεων βάσει του μοντέλου  SaaS. Η στρατηγική αυτή μεγιστοποιεί τα οφέλη από την αύξηση του κύκλου εργασιών, επιτυγχάνοντας συνεχή βελτίωση  του περιθωρίου κέρδους και της καθαρής κερδοφορίας.

Η Epsilon Net, συνεπής στην πολιτική επιβράβευσης των μετόχων, θα προχωρήσει και τη φετινή χρονιά σε διανομή μερίσματος, το ύψος του οποίου θα προκύψει με βάση τα διανεμόμενα κέρδη και θα αποφασιστεί κατά την Τακτική Γ.Σ. των μετόχων.

Στόχοι  και Προοπτικές  για το 2022

Η διοίκηση εκτιμά, ότι ο Όμιλος και το 2022 θα διαδραματίσει πρωταγωνιστικό  ρόλο στον ψηφιακό μετασχηματισμό του ιδιωτικού τομέα της ελληνικής οικονομίας, θα επεκταθεί περαιτέρω η ευρεία  αποδοχή όλων των προϊόντων και των υπηρεσιών του Ομίλου και θα συνεχιστεί με έντονους ρυθμούς η αύξηση του Κύκλου Εργασιών λόγω της οργανικής ανάπτυξης, αλλά και νέων εξαγορών. 

Οι βασικοί στόχοι του επιχειρησιακού σχεδιασμού για το 2022 περιλαμβάνουν :

  1. τη συνέχιση της  εξαιρετικής πορείας της σειράς Web εφαρμογών «Epsilon SMARΤ» για την ηλεκτρονική τιμολόγηση και την προσαρμογή των πολύ μικρών επιχειρήσεων & ελευθέρων επαγγελματιών στο myDATA 
  2. την αξιοποίηση της ενισχυμένης τεχνογνωσίας του Ομίλου στο επιχειρησιακό λογισμικό για μεσαίες & μεγάλες επιχειρήσεις (ERP, CRM, WMS, MOBILE, MIS, σε συνδυασμό με τις λύσεις πιστοποιημένου Παρόχου ηλεκτρονικής τιμολόγησης και myDATA) καθώς και των εξειδικευμένων εφαρμογών για κάθετες αγορές (Λιανική, Πρατήρια υγρών καυσίμων, Ξενοδοχειακό λογισμικό, Φαρμακεία & Φαρμακαποθήκες) 
  3. την περαιτέρω ενίσχυση της υφιστάμενης ηγετικής της θέσης στα συστήματα μισθοδοσίας και HRMS
  4. την ενίσχυση μέσω της θυγατρικής της εταιρίας PCS, λύσεων FINTECH στους τομείς των συστημάτων για επενδυτικούς οίκους, διαχείρισης επενδύσεων και ασφαλιστικών οργανισμών 
  5. την εκτέλεση ενός νέου στοχευμένου προγράμματος στρατηγικών συνεργασιών και εξαγορών με έμφαση στην ανάπτυξη των λύσεων του ομίλου σε νέες κάθετες αγορές
  6. την συνδυαστική αξιοποίηση των ενισχύσεων & των χρηματοδοτικών εργαλείων  για τον ψηφιακό μετασχηματισμό των επιχειρήσεων αρχικά του Ταμείου Ανάπτυξης και στην συνέχεια του Αναπτυξιακού Νόμου και του ΕΣΠΑ 2021-2027, τα οποία εκτιμάται ότι θα συμβάλουν στην επιτάχυνση υλοποίησης των επενδύσεων σε νέα πληροφοριακά συστήματα.

Για τη χρήση του  2022 η διοίκηση του Ομίλου εκτιμά ότι οι ενοποιημένες πωλήσεις θα ξεπεράσουν τα 75 εκ. ενώ το περιθώριο EBITDA θα κινηθεί σε επίπεδα άνω του 30% επί του κύκλου εργασιών. 

Ο κ. Ιωάννης Μίχος, Ιδρυτής του Ομίλου,  Πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου & Διευθύνων Σύμβουλος της Epsilon Net, σχολιάζοντας τα αποτελέσματα, προέβη στην ακόλουθη δήλωση:

«Το 2021 αποτέλεσε  για τη μεγάλη οικογένεια της Epsilon Net  χρονιά ορόσημο  όχι μόνο γι’ αυτά που πετύχαμε,  αλλά και γιατί μας επιτρέπει να ξεκινήσουμε έναν νέο δημιουργικό κύκλο στην Ελλάδα και στο εξωτερικό.

Με οδηγό την ανθρωποκεντρική προσέγγιση,  το εταιρικό όραμα και την προσήλωση στους πελάτες μας, συνεχίζουμε με συνέπεια όλοι μαζί να δημιουργούμε την επόμενη μέρα. Χτίζουμε μεθοδικά έναν Όμιλο που βασίζεται στο all in one solution δημιουργώντας μια δυνατή σχέση συνεργασίας με τους πελάτες μας. Συμβάλλουμε αποφασιστικά με καινοτόμες λύσεις στον ψηφιακό μετασχηματισμό της ελληνικής οικονομίας και επιχειρηματικότητας. Παράλληλα η σημαντική αύξηση της πελατειακής μας βάσης, αποτελεί την αφετηρία για την επίτευξη σημαντικού βαθμού ετήσιων επαναλαμβανόμενων εσόδων, αυξανόμενων θετικών  λειτουργικών ταμειακών ροών, οι οποίες είναι και η βάση για τη συνεχή αναπτυξιακή  πορεία του Ομίλου μας.

Στρατηγική μας ήταν, είναι και θα είναι  να παράγουμε καθημερινά αξία για τους ανθρώπους μας, τους συνεργάτες και τους μετόχους μας. Τα αποτελέσματα του 2021 μας δίνουν τη δύναμη και την ευθύνη να συνεχίσουμε την αναπτυξιακή μας πορεία ως ο μεγαλύτερος Όμιλος λογισμικού για επιχειρήσεις στην Ελλάδα».

Για περισσότερες πληροφορίες, παρακαλούμε επικοινωνήστε:

Τμήμα Επενδυτικών σχέσεων:

Τηλ.+30211 5007000 – e- mail: [email protected]

Επιχειρηματικότητα

10 βήματα για σωστές διαπραγματεύσεις

Η διαδικασία των διαπραγματεύσεων χωρίζεται σε δύο βασικά μέρη: την προετοιμασία, και την πραγματοποίηση. Και τα δύο είναι εξίσου σημαντικά για την επίτευξη του επιθυμητού αποτελέσματος των διαπραγματεύσεων και υλοποιούνται με βάση συγκεκριμένους κανόνες και βήματα.

1ο Βήμα: Να είστε προετοιμασμένοι. Περιληπτικά, μία σωστή προετοιμασία περιλαμβάνει την καταγραφή των επιθυμητών και μη επιθυμητών δικών μας στόχων, της εκάστοτε αντίθετης μεριάς, καθώς και την καταγραφή των στοιχείων που μπορούμε να παραχωρήσουμε,  των εναλλακτικών μας λύσεων, και την μελέτη των βασικών χαρακτηριστικών που διέπουν τους ανθρώπους, με τους οποίους πρόκειται να διαπραγματευτούμε.

2ο Βήμα: Ντυθείτε επαγγελματικά και ανάλογα με την περίσταση. Αποτελέσματα ερευνών έχουν δείξει ότι η δημιουργία της πρώτης εντύπωσης εξαρτάται κατά 87% από τα ερεθίσματα που λαμβάνουμε μέσω της όρασης. Δημιουργήστε μία όσο το δυνατόν πιο πλήρη γκαρνταρόμπα, συμπεριλαμβάνοντας διάφορους χρωματικούς συνδυασμούς και υφάσματα, έτσι ώστε να έχετε πολλές και ικανοποιητικές επιλογές.

3ο Βήμα: Ακούστε πολύ προσεκτικά τους συνομιλητές σας. Οι περισσότερες παρεξηγήσεις κατά τη διάρκεια των διαπραγματεύσεων δημιουργούνται είτε γιατί μία από τις δύο πλευρές δεν άκουσε καποιες λεπτομέρειες, είτε γιατί παρερμήνευσε κάποια δεδομένα που δεν εξηγήθηκαν με σαφήνεια. Οι έμπειροι διαπραγματευτές γνωρίζουν πολύ καλά τα 5 επίπεδα της ακρόασης και συνήθως επιλέγουν το 5ο (ακούνε συμμετοχικά).

4ο Βήμα: Δώστε ιδιαίτερη έμφαση στον ανθρώπινο

παράγοντα. Στις διαπραγματεύσεις, υπάρχουν τέσσερα βασικά προβλήματα που συνδέονται με τον ανθρώπινο παράγοντα και τα οποία χρίζουν ιδιαίτερης αντιμετώπισης: α) ύπαρξη διαφορετικών αντιλήψεων, β) δυσκολία ελέγχου των συναισθημάτων, γ) δυσκολία εύρεσης κοινού κώδικα επικοινωνίας, και δ) ανεπαρκής χρόνος για το «χτίσιμο» ανθρώπινης επαφής.

5ο Βήμα: Πρέπει να δείχνετε ότι πιστεύετε πολύ τόσο στους στόχους σας, όσο και στη δυνατότητα δημιουργίας καλής συνεργασίας. Η πίστη σε αυτά που κάνουμε και που πρεσβεύουμε αντικατοπτρίζεται ανάγλυφα στα λόγια μας, στη φωνή μας, στο βλέμμα μας, και γενικά σε όλες μας τις κινήσεις και στάσεις, ενισχύοντας με αυτόν τον τρόπο το μήνυμα που περνάμε και τη δημιουργία εμπιστοσύνης.

6ο Βήμα:Αντλήστε πληροφορίες χρησιμοποιώντας τα εργαλεία της μη λεκτικής επικοινωνίας. Η γλώσσα του σώματος θεωρείτε για τις διαπραγματεύσεις ένα από τα σπουδαιότερα και πιο αναγκαία εργαλεία. Η βασικότερη αιτία κρύβεται στο γεγονός, ότι τα μηνύματα που μεταδίδονται μέσω της μη λεκτικής επικοινωνίας είναι πιο πιστευτά και αληθινά, αφού η γλώσσα του σώματος είναι οντογενετικό χαρακτηριστικό.

7ο Βήμα: Εστιάστε στα κοινά σας οφέλη. Μία συμφωνία η οποία ικανοποιεί κυρίως τα δικά μας συμφέροντα είναι ανώφελη και δύσκολα επιτεύξιμη. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η ιστορία με τα δύο παιδιά τα οποία μαλώναν για ένα καρπούζι. Τελικά, μοιράσανε το καρπούζι στη μέση. Το ένα παιδί έφαγε το εσωτερικό και πέταξε τη φλούδα, ενώ το άλλο πήρε τη φλούδα για να φτιάξει γλυκό και πέταξε το εσωτερικό του φρούτου. Πολλές επιχειρηματικές διαπραγματεύσεις καταλήγουν στο ίδιο αποτέλεσμα. Μαθαίνοντας να επικεντρωνόμαστε στα κοινά ενδιαφέροντα και όχι στις στενές μας θέσεις, μπορούμε να καταλήξουμε σε καλύτερες συμφωνίες,  και να χτίσουμε ουσιαστικότερες συνεργασίες.

8ο Βήμα: Εξετάστε όλες τις πιθανές επιλογές που καταλήγουν σε κοινή συμφωνία. Η σωστή εκτέλεση της παραπάνω διαδικασίας περιλαμβάνει: α) την καταγραφή όλων των δυνατών επιλογών, β) τη δημιουργία επιπλέον επιλογών μέσα από διαδικασίες brainstorming, γ) την αποφυγή οποιασδήποτε αρχικής και αυθόρμητης κριτικής – σχολιασμού πάνω στις πιθανές επιλογές, και δ) στην κοινή συμφωνία της καταλληλότερης επιλογής.

9ο Βήμα: Εξετάστε όλες τις πιθανές εναλλακτικές που έχετε εάν τελικά δεν καταλήξετε σε συμφωνία. Τι θα κάνουμε εάν οι διαπραγματεύσεις αποτύχουν; Πριν από κάθε διαπραγμάτευση, είναι πολύ σημαντικό να έχουμε σκεφτεί κάποιες εναλλακτικές λύσεις. Μπορεί να μην είναι όλες ελκυστικές, αλλά θα πρέπει να γνωρίζουμε την ύπαρξή τους.

10ο Βήμα: Για το κλείσιμο μιας συμφωνίας πρέπει να προωθήσετε και να εξασφαλίσετε την ύπαρξη νομιμότητας, ισονομίας, και δικαιοσύνης και για τις δύο πλευρές. Κανένας δεν θα υποκύψει σε μία άδικη και καταχρηστική συμφωνία. Για να μπορέσουν οι δύο πλευρές να καταλήξουν σε μια κοινή πορεία θα πρέπει, σε γενικές γραμμές, να ικανοποιούνται τα συμφέροντα όλων, ενώ ταυτόχρονα είναι απαραίτητο να διαφυλάσσεται η μακροπρόθεσμα εύρυθμη συνεργασία τους μέσα από ασφαλιστικές δικλίδες και εξωγενή πρότυπα, τα οποία θα πιστοποιούν την ύπαρξη δικαιοσύνης.


Άρθρο αρχείου

Αλμπέρτο Αζαρία

Continue Reading

Επιχειρηματικότητα

Η συνεισφορά του χαμόγελου στην επαγγελματική μας επιτυχία

Πολλές έρευνες στο παρελθόν έχουν αναδείξει την ανεκτίμητη αξία που έχει το χαμόγελο στη σκληρή καθημερινότητα των ανθρώπων.

Τα αποτελέσματα των πραγματικά πολυάριθμων μελετών που έχουν διεξαχθεί αναφορικά με το ρόλο που διαδραματίζει το χαμόγελο στην προσωπική ζωή των ανθρώπων, καταδεικνύουν τη σπουδαιότητά του. Σύμφωνα με αυτά τα αποτελέσματα το χαμόγελο συμβάλλει: στην επιμήκυνση της συνολικής διάρκειας της ζωής, στην ενίσχυση του ανοσοποιητικού συστήματος και προστασία του οργανισμού από διάφορες αρρώστιες (π.χ. κατάθλιψη), στην ψυχοσυναισθηματική ισορροπία, στην αύξηση της αισιοδοξίας, στη δημιουργία καλύτερης διάθεσης κ.α.

Παράλληλα όμως, με την προσωπική ζωή, το χαμόγελο μπορεί να συμβάλλει δυναμικά και στην επαγγελματική μας επιτυχία. Σε όλους τους επαγγελματικούς κλάδους που υπάρχει κοινωνική συναναστροφή, ένα ζεστό χαμόγελο όχι μόνο μπορεί να προσφέρει πολύτιμη αρωγή, αλλά δύναται και να αποτρέψει δύσκολες καταστάσεις. Ας βάλουμε τα πράγματα σε μία σειρά και ας εξετάσουμε την κάθε παράμετρο ξεχωριστά.

Ποια είναι τα επαγγέλματα εκείνα που ένα χαμόγελο θεωρείται πλέον απαραίτητο προσόν; Την πρώτη θέση στη συγκεκριμένη λίστα καταλαμβάνουν τα επαγγέλματα παροχής υπηρεσιών (όπου η επαφή πρόσωπο με πρόσωπο θεωρείται αναγκαία) και οι πωλήσεις! Πράγματι, μία εταιρία ερευνών αγοράς στο Σικάγο, παρακολούθησε τις αντιδράσεις 340 ατόμων απέναντι στο χαμόγελο και κατέληξε στο συμπέρασμα ότι οι πιθανότητες να δεχθεί ο υποψήφιος αγοραστής να μιλήσει με έναν πωλητή αυξάνονται από 8% σε 33% όταν ο πωλητής χαμογελάει! Ακόμα, βρήκαν ότι μέσα στα υποκαταστήματα των τραπεζών ή των εμπορικών καταστημάτων, ο υποψήφιος αγοραστής αποφασίζει εάν και σε ποιον θα απευθυνθεί ανάλογα με τις εκφράσεις των προσώπων που θα παρατηρήσει γύρω του (πηγή: Επιστημονικό Μάρκετινγκ, Ιανουάριος 2004, σελ. 108).

Σε πάρα πολλές περιπτώσεις, ένας χαμογελαστός υπάλληλος μπορεί να αποτελέσει για την επιχείρηση σημείο υπέροχης αλλά και επίλυσης προβλημάτων. Σε τμήματα παροχής υπηρεσιών, service και ανταλλακτικών, πολλών μεγάλων εταιριών στην Ελλάδα, καταγράφεται συχνά και με μεγάλη περιοδικότητα το φαινόμενο να εισέρχεται ο πελάτης πολύ εκνευρισμένος, είτε γιατί το ακριβό προϊόν που αγόρασε την προηγούμενη μέρα που του βγήκε ελαττωματικό, είτε γιατί τη συγκεκριμένη μέρα έχει βρεθεί αντιμέτωπος με μία σειρά από αναπάντεχα ατυχή συμβάντα, είτε και για τα δύο, και να φεύγει ήρεμος και ικανοποιημένος, όχι γιατί απαραίτητα βρήκε λύση στο πρόβλημά του, αλλά γιατί αντιμετωπίστηκε από τον υπάλληλο με ψυχραιμία, ευγένεια και χαμόγελο! Επίσης, έχει παρατηρηθεί ότι ο κόσμος που περιμένει στην ουρά, είτε κάποιων τραπεζών, είτε κάποιων δημοσίων υπηρεσιών (φαινόμενο όχι και πολύ σπάνιο για τη χώρα μας…), εκνευρίζεται και παραπονιέται πολύ λιγότερο σε περίπτωση αργοπορίας, εάν οι υπάλληλοι που βλέπει πίσω από τα γκισέ σηκώνουν που και που το κεφάλι και χαμογελούν. Με αυτόν τον τρόπο, ο πελάτης νιώθει ότι γίνεται αντιληπτή η παρουσία του και ότι δεν περνάει απαρατήρητη η ταλαιπωρία του.

Ένα σημαντικό στατιστικό στοιχείο, είναι ότι οι ενήλικοι χαμογελούν κατά μέσο όρο 21 φορές την ημέρα, οι έφηβοι 30, ενώ τα παιδάκια κάτω των 5 ετών χαμογελούν έως και 300 φορές την ημέρα…! Αυτή η αντιστρόφως ανάλογη πορεία της ηλικίας με το μέσο όρο που χαμογελάμε (με άλλα λόγια όσο μεγαλώνουμε τόσο λιγότερο χαμογελάμε), πρέπει να αποτελέσει αντικείμενο σκέψης και προβληματισμού για όλους, ειδικά αν λάβουμε υπόψη μας το σωρευτικό αποτέλεσμα των αρνητικών συνεπειών που επιφέρουν στη ζωή μας οι γρήγοροι ρυθμοί, η ραγδαία εξέλιξη της τεχνολογίας, και ο πολλαπλασιασμός των απλών και καθημερινών δυσκολιών. Η λίγο κλισέ συμβουλή μου είναι απλή: «Χαμογελάτε, είναι μεταδοτικό», ή αλλιώς «Χαμογελάτε, γιατί χανόμαστε» ή ακόμα και «Χαμογελάστε και κάντε τους άλλους να ανησυχούν»…


Άρθρο αρχείου

Αλμπέρτο Αζαρία

Continue Reading

Επιχειρηματικότητα

Προσωπική ανάπτυξη και επιχειρείν

Έμφυτη ή επίκτητη ικανότητα;

«Δεν πνίγεσαι αν πέσεις στο νερό.

Πνίγεσαι αν μείνεις μέσα.»

Η προσωπική ικανότητα που αναπτύσσουν ορισμένα άτομα συνίσταται στο να γνωρίζει κανείς  πολύ καλά τον εαυτό του και να κάνει ότι είναι δυνατόν για  την ανάπτυξή του με τα μέσα που διαθέτει. Αυτό βέβαια δεν σημαίνει να είναι κάποιος τέλειος ή να έχει τον απόλυτο έλεγχο των συναισθημάτων του. Αντιθέτως σημαίνει να τα επιτρέπει να τον ενεργοποιούν και να οδηγούν την συμπεριφορά του  την κατάλληλη στιγμή.

Αποτέλεσμα πολλών ερευνών καταδεικνύει ότι επικοινωνιακές δεξιότητες παίζουν  μεγαλύτερο ρόλο ως προς την εργασιακή επίδοση  και απόδοση  από οποιαδήποτε άλλη ηγετική ικανότητα.

Στον σημερινό κόσμο της ταχύτητας και του ανταγωνισμού όλοι αποζητούμε τα μέσα για την επαγγελματική μας επιτυχία και την προσωπική μας διάκριση.

Παρ’ όλα, αυτά πρέπει να παραδεχθούμε ότι το χάος της προσωπικής μας ζωής, μας αναγκάζει  να αναζητούμε συνεχώς τα κατάλληλα εργαλεία που θα βελτιώσουν την συμπεριφορά  μας και κατά συνέπεια, ότι αυτή επηρεάζει.

Το κατά πόσο θα επιτύχουμε τους στόχους μας, είτε προσωπικούς, είτε επιχειρηματικούς είναι θέμα τακτικής που θα ακολουθήσουμε.

Ικανότητα ή Μάθηση;

Καλώς ή κακώς όμως το επιχειρείν είναι δυναμικό και όχι στατικό. Άρα θα πρέπει  κάθε στιγμή να εξετάζουμε που βρισκόμαστε,  καθρεφτίζοντας δυνατά και αδύνατά μας σημεία, και που θέλουμε να φτάσουμε, χαράζοντας ξεκάθαρους στόχους χωρίς να αγνοούμε το εξωτερικό περιβάλλον που μεταβάλλεται με ιλιγγιώδη ταχύτητα. Παλαιότερα οι επιχειρήσεις έσκαβαν τάφρους ή ύψωναν τοίχους ολόγυρά τους. Σήμερα οι επιχειρήσεις φτιάχνουν γέφυρες.  Η γνώση, η καινοτομία και η οργάνωση είναι τα κρίσιμα χαρακτηριστικά για να στηθεί και να κρατηθεί μια επιχείρηση. Οι δεξιότητες – κλειδιά που απαιτούνται για την προαναφερθείσα προϋπόθεση είναι οι ικανότητες και οι γνώσεις που αφορούν την επικοινωνία με τους άλλους την εργασία σε ομάδες, την στρατηγική σκέψη και της ηγετικές ικανότητες.

Η παρακάτω απεικόνιση  μιας συνολικής θεώρησης της ανάπτυξης της ανθρώπινης προσωπικότητας στον εργασιακό χώρο  όπως δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα  ΤΑ ΝΕΑ  απαντά σε όλα τα πιθανά ερωτήματα.

ΠΡΟΣΩΠΙΚΕΣ ΙΚΑΝΟΤΗΤΕΣ

  • Γνώσεις
  • Δεξιότητες                                                                  
  • Τυπικά προσόντα                                                        
  • Εργασιακή Εμπειρία                                                   

   ΥΠΟΚΙΝΗΣΗ                                                                                  

  • Ενθουσιασμός
  • Πρωτοβουλία
  • Αυτοπεποίθηση
  •  Επαγγελματική Ευσυνειδησία

Που σκιαγραφούν την

ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΑ

  • Προσωπική Εικόνα
  • Πεποιθήσεις
  • Συνήθειες
  • Χαρακτήρας

Και δημιουργούν βελτιωμένη προσωπική απόδοση μια που …

από τις πιο σημαντικές αποφάσεις για τη ζωή του, ο κάθε άνθρωπος τις  παίρνει στην ηλικία της εφηβείας του.. Είναι η απόφαση  της επιλογής του επαγγέλματος ή τουλάχιστον της κατεύθυνσης σπουδών που θα τον οδηγήσει σε ένα συγκεκριμένο επάγγελμα.

Κατά την διαδικασία αυτής της απόφασης πολλές φορές ο έφηβος δεν λαμβάνει υπ΄ όψη του  αν το επάγγελμα που επιλέγει του ταιριάζει, αν είναι  σε αρμονία  με την  προσωπικότητά του ή τον τρόπο ζωής του ή αν εκπληρώνει  τις προσωπικές του φιλοδοξίες και τα όνειρά του. Και αυτό συμβαίνει γιατί  οι επιλογές του εξαρτώνται άμεσα ή έμμεσα  από τα ενδιαφέροντα του και την επιρροή του οικογενειακού ή του κοινωνικού  περιβάλλοντός  του.

Τα ενδιαφέροντα   δεν καλλιεργούνται, ούτε αναπτύσσονται  στον ίδιο βαθμό σε όλους τους ανθρώπους, γιατί εξαρτώνται από το ύψος των ερεθισμάτων που δέχονται,  αλλά και από τις έμφυτες κλίσεις που έχουν.

Θεωρείται ευτυχής συγκυρία και μέθεξη, να συνδυάσει κανείς τα ενδιαφέροντα  με τις σπουδές του και την μελλοντική επαγγελματική του ενασχόληση, γιατί αυτό θα αποβεί σε πλήρη εργασία ικανοποίηση, ψυχική εφορία και συναισθηματική ασφάλεια

Οι μεταβολές που προέκυψαν στην τεχνολογία, στην οικονομία και στις κλιματολογικές συνθήκες αφ΄ ενός  και το φαινόμενο της δημογραφικής γήρανσης αφ΄ ετέρου,  δημιούργησαν  πολλές παραμέτρους που συνδέονται  με την τελική κατεύθυνση σπουδών, την  επιλογή του επαγγέλματος  και  τον εργασιακό χώρο  ενασχόλησης. Από την άλλη πλευρά τα μέσα μαζικής ενημέρωσης μας βομβαρδίζουν με εικόνες επιτυχημένων ανθρώπων και  γλαφυρότατες περιγραφές του τρόπου ζωής των, με αποτέλεσμα  να οδηγούμαστε   σε ποικίλες επιλογές και αποφάσεις αλλά και αδιέξοδα ή τρομερά διλήμματα…

Καταλήγουμε λοιπόν πως η Ηγεσία διδάσκεται

Το επιχειρείν κτίζεται

Η ιδέα γεννιέται

Ο άνθρωπος γεννιέται και γίνεται


Άρθρο αρχείου

Ρούλα Κωτούδη

Continue Reading

Trending