Connect with us

Επίκαιρα Πρόσωπα

“Όσο μαθαίνουμε τόσο καλύτεροι γινόμαστε”!

Ποιες ήταν οι σπουδές που ακολουθήσατε και κατά πόσο σας βοήθησαν στην εξέλιξη της επαγγελματικής σας καριέρας.

Θεωρώ  ότι οι σπουδές συνδιαμορφώνουν την προσωπικότητά μας. Και δεν αναφέρομαι μόνο  στο καθαυτό αντικείμενο των σπουδών αλλά και στην όλη όσμωση και αλληλεπίδραση που έχει κάποιος φοιτώντας σε οποιοδήποτε ίδρυμα. Είναι το όλο περιβάλλον που σε επηρεάζει και σε ωθεί συχνά να δημιουργήσεις και να ανοίξεις τα φτερά σου.

Ξεκίνησα με τη Φιλοσοφική Σχολή του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, συνέχισα με Μεταπτυχιακές Σπουδές στα Παιδαγωγικά και στην Ψυχολογία και στη συνέχεια  με Διδακτορικές Σπουδές στην Αγγλία. 

Ακόμα και σήμερα «σπουδάζω» και μελετώ καθώς πιστεύω ακράδαντα στη δια βίου μάθηση και πώς όσο μαθαίνουμε τόσο καλύτεροι γινόμαστε σε όλους τους τομείς καθώς συνέχεια αναφύονται και νέα επιστημονικά πεδία αλλά και η ίδια η επιστήμη εξελίσσεται και προχωράει και πρέπει να την παρακολουθούμε.

Είχα την τύχη να σπουδάσω και να μαθητεύσω πλάι σε μεγάλους πανεπιστημιακούς δασκάλους: Μαρωνίτης, Ανδρόνικος, Χουρμουζιάδης, Νικηφόρος Παπανδρέου, Χρίστος Τσολάκης ήταν κάποιοι από τους δασκάλους μου.

Θεωρώ ότι όλες οι σπουδές, έχουν κάτι ξεχωριστό να προσφέρουν. Είμαι ευγνώμων γιατί πέρα από μια ευρύτερη παιδεία που απέκτησα λόγω των σπουδών μου η επαγγελματική μου καταξίωση ήρθε λόγω των αντικειμένων με τα οποία ασχολήθηκα.  Έχω διδάξει σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης και εξακολουθώ να διδάσκω στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, έχω υπηρετήσει πολλά χρόνια ως στέλεχος της εκπαίδευσης σε θέσεις που απαιτούσαν λεπτούς χειρισμούς και ισορροπίες και στη σημερινή μου θέση οι σπουδές μου έδωσαν την ώθηση για την υλοποίηση πολλών δράσεων.

Νομίζω ότι μου θα ήθελα τώρα να σπουδάσω κάτι σχετικό με διοίκηση ή marketing γιατί έχω καταλάβει πόσο σημαντικά εφόδια μπορούν να σου προσφέρουν

 

Πόσο σημαντική θεωρείτε την οργάνωση των γυναικών μέσα από τους συλλόγους;

Επιβεβλημένη! Οι συλλογικότητες θεωρώ ότι δίνουν άλλη δυναμική σε οποιαδήποτε  διεκδίκηση και κατοχύρωση δικαιωμάτων. Ειδικά οι γυναίκες, αν και έχουμε κατορθώσει μετά από μακροχρόνιους αγώνες , να φτάσουμε και να σπάσουμε τη «γυάλινη οροφή»  αντιμετωπίζουμε ακόμα πάγιες στερεότυπες αντιλήψεις.

Ας θυμηθούμε τη βία και τις κακοποιήσεις που υφίστανται οι γυναίκες ακόμα και σήμερα και συχνά οι θύτες είναι νέα άτομα και ανώτερου κοινωνικοοικονομικού επιπέδου, θύματα και αυτοί μιας στρεβλής κοινωνικοποίησης στα θέματα αυτά. Έχουμε δρόμο λοιπόν ακόμη.

  Ήμουν από τις πρώτες που ασχολήθηκα και ερευνητικά με το πεδίο αυτό,  καθώς ήταν το θέμα της διατριβής μου, και όργωσα την Ελλάδα με επιμορφωτικές δράσεις, σεμινάρια, workshops,  προσπαθώντας να διαπεράσω τον καλά υφασμένο ιστό του πλέγματος αυτού σχετικά με τη γυναικεία θέση.

Είμαι υπερήφανη που η Θεσσαλονίκη πρωτοπόρησε και στο θέμα αυτό καθώς υπάρχει η Ομάδα των Γυναικείων Σπουδών,  υπάρχει ένα ερευνητικό team που εργάζεται με πάθος και ουσιαστικά, θεσμοθετήθηκε η Επιτροπή Ισότητας των Φύλων (Ε.Ι.Φ.) με Πρόεδρο την κ. Κογκίδου, με την οποία είχα την τιμή να συνεργαστώ πολλές φορές. Εξάλλου ένα από τα μαθήματα που δίδασκα στο ΑΠΘ ήταν το Κοινωνικό Φύλο και Εκπαίδευση.

Τι ήταν αυτό που σας έσπρωξε να ασχοληθείτε με το Μουσείο;

Το Μουσείο Σχολικής Ζωής και Εκπαίδευσης είναι το επιστέγασμα μιας πολύχρονης, κοπιαστικής μα πολύ δημιουργικής εργασίας πολλών ετών. Η ιστορία της εκπαίδευσης, η ιστορία των σχολείων μας, είναι ταυτόχρονα η ιστορία της γλώσσας μας, του πολιτισμού μας  της παιδείας μας, της πατρίδας μας. Είναι οι μνήμες μας, είναι οι παππούδες και οι γιαγιάδες μας, είναι η παράδοση και η ψυχή μας.

Η δημιουργία του Μουσείου ήρθε μετά από μακροχρόνια πορεία. Το υλικό συγκεντρωνόταν με επίπονη ενασχόλησή μου και συγκέντρωσή του, μέσα από αγορές κυρίως, κομμάτι κομμάτι. Σε παλαιοπωλεία, πλειστηριασμούς στην Ελλάδα και το εξωτερικό με αποτέλεσμα σήμερα οι Συλλογές να  αριθμούν πάνω από 15.000 αρχεία. 

 Πριν την έναρξη  λειτουργίας του Μουσείου ήδη είχαν πραγματοποιηθεί πολλές συνεργασίες με Δήμους, εκδηλώσεις, εκθέσεις του υλικού, εκδόσεις, Ημερίδες. Όλα αυτά ήταν όμως αποσπασματικά και προσωρινά. Από την άλλη υπήρχε μεγάλη ανταπόκριση του κόσμου. Εντύπωση ιδιαίτερη μου προκαλούσε ότι το υλικό αυτό συγκινούσε ακόμα τις νέες γενιές. Στις εκθέσεις έπαιρναν τα παλιά σχολικά βιβλία, τα διάβαζαν, γοητεύονταν. Και κάπως έτσι ωρίμασε η ιδέα ότι θα πρέπει αυτό το υλικό να αποκτήσει μια μόνιμη στέγη.

Έγιναν κάποιες προσπάθειες να ξεκινήσει εδώ , χωρίς αποτέλεσμα, και τελικά  άρχισε να λειτουργεί στην Αθήνα, στην Πλάκα, με στόχο να αναδείξει τον πλούτο αυτό. Σήμερα, πιστεύω, ότι έχουμε κτίσει ένα όνομα στον χώρο του πολιτισμού και της παιδείας με την εξωστρέφεια που διακρίνει τον Φορέα.

 Με συλλογές σχολικών βιβλίων και σχολικού υλικού που θεωρούνται από τις καλύτερες στο είδος τους, με πλήθος εκπαιδευτικών προγραμμάτων, με πλούσιο επιστημονικό και επιμορφωτικό έργο (συνέδρια, ημερίδες, workshops, εκδόσεις, μαθητικούς διαγωνισμούς), με πλήθος πολιτιστικών εκδηλώσεων (βιβλιοπαρουσιάσεις, φεστιβάλ, αφηγήσεις παραμυθιών, μουσικές εκδηλώσεις, θεατρικά έργα και δρώμενα) το Μουσείο χαράζει το δικό του μονοπάτι στον δρόμο της παιδείας και του πολιτισμού

 

Πείτε μας δυο λόγια την  μέχρι τώρα πορεία του Φορέα;

Το Μουσείο Σχολικής Ζωής και Εκπαίδευσης του Εθνικού Κέντρου Έρευνας και Διάσωσης Σχολικού Υλικού (ΕΚΕΔΙΣΥ) έχει ως σκοπό τη συγκέντρωση, τη διατήρηση, την έρευνα και την έκθεση σχολικού υλικού σχετικού με την ιστορία, τον πολιτισμό και την ανάπτυξη της εκπαίδευσης στην Ελλάδα.

Η συλλογή εκπαιδευτικού υλικού του Μουσείου Σχολικής Ζωής και Εκπαίδευσης θεωρείται από τις καλύτερες και πληρέστερες στην Ελλάδα και συχνά έχει αποτελέσει θέμα για άρθρα στον περιοδικό και ημερήσιο τύπο και σε επιστημονικά περιοδικά, όπως και για αφιερώματα σε τηλεοπτικές εκπομπές και έχει αναλάβει την επιστημονική επιμέλεια υλοποίησης ιστορικού ντοκιμαντέρ με θέμα την «Ιστορία της εκπαίδευσης» για το Cosmote-History.

Υλικό των συλλογών αξιοποιείται σε ερευνητικά προγράμματα, ενώ εξυπηρετούνται και ανατρέχουν σε αυτό πολλοί ερευνητές, μεταπτυχιακοί και διδακτορικοί ερευνητές. Σημαντικός στόχος του Μουσείου είναι το επιμορφωτικό του πρόγραμμα το οποίο υλοποιεί σε συνεργασία με Περιφέρειες και Διευθύνσεις Εκπαίδευσης, Συντονιστές Εκπαιδευτικού Έργου, Υπεύθυνους Πολιτιστικών Προγραμμάτων. 

Στα πέντε χρόνια  λειτουργίας του το έχουν επισκεφθεί  πάνω από 1.500 σχολεία από όλη την Ελλάδα και το εξωτερικό και παραπάνω από 50.000 μαθητές και μαθήτριες. 

Έχει διοργανώσει -5- Πανελλήνια Συνέδρια στα οποία συμμετείχαν πάνω από 3.000 σύνεδροι και -7- Διεθνείς Μαθητικούς Διαγωνισμούς με το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων στους οποίους συμμετείχαν πάνω από 500 σχολεία καθώς και πολλές Ημερίδες, επιμορφώσεις, σεμινάρια, διαλέξεις στην Ελλάδα και το εξωτερικό είτε αυτόνομα είτε σε συνεργασία με άλλους φορείς (Πανεπιστήμια, Παιδαγωγική Εταιρεία Ελλάδος, Πολιτιστικό Ίδρυμα Ομίλου Πειραιώς, Πολεμικό Μουσείο, Μουσείο Μακεδονικού Αγώνα, Περιφέρειες και Διευθύνσεις Εκπαίδευσης) αλλά και συμμετέχει με ομιλίες και εισηγήσεις σε Συνέδρια και Ημερίδες που οργανώνουν άλλοι φορείς. 

Ένα έργο που ξεκινάει τώρα είναι η δημιουργία ενός Δικτύου σχολείων. Το Δίκτυο έχει ως θέμα «Αναζητώντας την ιστορία του σχολείου μου» και ευελπιστούμε ότι μέσα από το Δίκτυο αυτό θα ενισχύσουμε περαιτέρω εκπαιδευτικούς και μαθητές να ερευνήσουν, να δουλέψουν, να προβάλουν την ιστορία των σχολείων και ταυτόχρονα θα αποτελέσουμε μια δυνατή ομάδα συνεργασίας και προβολής του πλούτου αυτού.

‘Ένα σημαντικό τμήμα των δραστηριοτήτων του είναι τα προγράμματα που υλοποιούνται στο Μουσείο, κυρίως τους καλοκαιρινούς μήνες, για ομογενείς και ξένους, με στόχο την εκμάθηση αρχαίων και νέων ελληνικών και της βαθύτερης γνωριμίας με τον ελληνικό πολιτισμό, τη γλώσσα, το θέατρο, τη φιλοσοφία, τη ρητορική. Τα προγράμματα αυτά περιλαμβάνουν εκτός των μαθημάτων και εκπαιδευτικές επισκέψεις σε Μουσεία, αρχαιολογικούς και πολιτιστικούς χώρους για μια ουσιαστικότερη επαφή και  γνωριμία με την πνευματική και πολιτιστική κληρονομιά της Ελλάδας.

Και βέβαια το Μουσείο πιστό στο όραμά του αναπτύσσει έργο και στο κομμάτι της κοινωνικής προσφοράς και του εθελοντισμού με πολλές ανάλογες δράσεις σε όλη την Ελλάδα.

Ποιοι είναι οι στόχοι και τα μελλοντικά σχέδια του φορέα αυτού;

Δυο είναι οι μεγάλοι στόχοι τώρα:

Ο πρώτος είναι μια μεγάλη κινητή έκθεση με τίτλο «Το ταξίδι της ελληνικής παιδείας, της γλώσσας, του πολιτισμού».

Είναι ένα μεγάλο  και πολύ σημαντικό project στο οποίο ευελπιστούμε ότι θα βρούμε στήριξη και αρωγούς. Θέλουμε η έκθεση να ταξιδέψει σε κάθε γωνιά του κόσμου εκεί που υπάρχει η ελληνική ομογένεια  για να κρατήσουμε ζωντανή τη μνήμη, να ανοίξουμε γέφυρες με τις νέες γενιές των Ελλήνων, αλλά και να γνωρίσουμε στους ξένους τον πλούτο μας και την ιστορία μας.

Στόχος να αναδειχθούν οι αξίες της ελληνικής παιδείας και του πνευματικού πλούτου μέχρι σήμερα, και παράλληλα να τεθεί προς προβληματισμό τόσο η διατήρησή τους όσο και η μεταλαμπάδευσή τους στις επόμενες γενιές.

 Ή έκθεση έχει λάβει ήδη την αιγίδα του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων και το πλάνο είναι το «ταξίδι» αυτό να  είναι έτοιμο να ξεκινήσει από τον Σεπτέμβριο του 2020 σε σύνδεση με τον εορτασμό της επετείου για τα 200 χρόνια από την Ελληνική Επανάσταση.

Ο άλλος μεγάλος καημός είναι το Μουσείο Σχολικής Ζωής και Εκπαίδευσης επιτέλους και στη Θεσσαλονίκη.

Υλοποιούμε αρκετές δράσεις βέβαια και στη Θεσσαλονίκη όπως εκπαιδευτικά προγράμματα, επιμορφώσεις, ημερίδες, εκπαιδευτικούς ιστορικούς περιπάτους και ξεναγήσεις  αλλά αποσπασματικά καθώς δεν διαθέτουμε έναν μόνιμο εκθεσιακό χώρο.

 Όντας Θεσσαλονικιά το νιώθω και ως χρέος απέναντι  στην ιδιαίτερή μου πατρίδα. Εξάλλου η Μακεδονία έχει να επιδείξει μια πλούσια ιστορία στον τομέα της  παιδείας, της γλώσσας και του πολιτισμού και ας θυμηθούμε πόσο η εκπαίδευση συνέβαλε στον αγώνα για την εθνική ανεξαρτησία και πώς  οι διδάσκαλοι και οι διδασκάλισσες στήριξαν με θυσία και της ζωής τους τον Ελληνισμό σε κρίσιμες στιγμές. 

Έχουμε πολλά σχέδια, εάν κατορθώσει και τελεσφορήσει η προσπάθεια αυτή της ίδρυσης ενός Μουσείου αντίστοιχου και στη Θεσσαλονίκη και είμαστε σίγουροι θα αποτελέσει έναν σημαντικό φορέα  που θα αναδείξει και θα προβάλει όχι μόνο τη σημαντική ιστορία της εκπαίδευσης της Μακεδονίας αλλά και το πλούσιο πολιτιστικό και πνευματικό κεφάλαιο που διαθέτει.

Παράλληλα πιστεύουμε ότι θα προσελκύσει ερευνητές και επισκέπτες  από όλη την Ελλάδα αλλά και από το εξωτερικό αποτελώντας ένα επιπλέον κίνητρο προσέλκυσης επισκεπτών.

Επίκαιρα Πρόσωπα

Νίνα Καλούτσα | Η Φωνή της επιτυχίας

Η ειδικός Φωνής & Δημόσιας Ομιλίας Νίνα Καλούτσα είναι κάτοχος διπλώματος και μάστερ Όπερας του Κρατικού Ωδείου Τσαϊκόφσκι της Μόσχας. Στα 25 χρόνια της διδασκαλίας της έχει μεταδώσει τη γνώση και την εμπειρία της σε περισσότερα από 7.500 άτομα, σε σεμινάρια φωνής, public speaking, one-to-one coaching και team building. Συνεργάζεται με πολιτικούς και υψηλόβαθμα στελέχη εταιρειών και οργανισμών.

Έχει συνεργαστεί με τις εταιρείες: Google, OTE, Coca-Cola 3E, Johnson & Johnson, Eurobank, Alpha Bank, Booking.com, Alpha TV, LeasePlan, TITAN Cement, Bristol-Myers Squibb, GEP, Antipollution, Resoul, Knauf, European Reliance, Kafkas, CEO Clubs Greece, ReedSmith, TATOI Club, Generation Y κ.α.


Το χάρισμα της φωνής έχει δοθεί στον άνθρωπο για να μεταφέρει τις σκέψεις, τις ιδέες και τα συναισθήματά του στο περιβάλλον γύρω του. Πέρα από αυτό όμως, η φωνή, και ακόμα καλύτερα η σωστά τοποθετημένη και καλλιεργημένη φωνή, μπορεί να μας βοηθήσει να πετύχουμε πολλά περισσότερα από αυτά που έχουμε φανταστεί.

Ακολουθεί συνέντευξη της ειδικού Φωνής & Δημόσιας Ομιλίας Νίνας Καλούτσα.

Κυρία Καλούτσα, έχετε γράψει το βιβλίο «Η ΦΩΝΗ ΤΗΣ ΕΠΙΤΥΧΙΑΣ – Πώς να μιλάς ώστε να σε ακούν» εκδόσεις Key Books. Επειδή οι περισσότεροι θεωρούμε δεδομένο ότι μας ακούν όταν μιλάμε, κατ’ αρχάς θα μπορούσατε να μας εξηγήσετε τι μας υποδεικνύετε στο βιβλίο σας;

Η φωνή, ως ζωτικό στοιχείο της ύπαρξης, εκφράζει την προσωπικότητα σε πολλές διαστάσεις. Τα λεγόμενα παίρνουν νόημα από τον τόνο της φωνής με τον οποίο εκφέρονται. Στο βιβλίο αποδεικνύω ότι έχει μεγαλύτερη σημασία η φωνή με την οποία λέμε αυτά που λέμε, από το τι λέμε. Στοιχεία όπως το ηχόχρωμα, ο τόνος, ο χρωματισμός, η έκταση είναι θεμελιώδη για το personal brand. Επίσης, η παρουσία, η άρθρωση, η εκφορά του λόγου. Τα χαρακτηριστικά αυτά, όταν καλλιεργούνται -σε συνδυασμό βέβαια με το κατάλληλο λεξιλόγιο-, χαρακτηρίζουν μία φωνή που μαγνητίζει το ακροατήριο, μία φωνή που «ακούγεται».

Συχνά όμως, λόγω ψυχολογικών αναστολών, η φωνή ακούγεται μονότονη και χωρίς ενέργεια. Έχοντας συνειδητοποιήσει κάποιος αυτό, εάν αποφασίσει να βελτιώσει τη φωνή του, στην πραγματικότητα μπαίνει στη δράση για την απόκτηση αυτοπεποίθησης, για τη διαχείριση του σκηνικού άγχους και για να πείθει περισσότερο.


Γεννιόμαστε με μία χαρακτηριστική φωνή, που μας ακολουθεί για πάντα, ή η φωνή είναι ένα χαρακτηριστικό που μπορεί να αλλάξει; Αν ναι, πώς;

Ναι, γεννιόμαστε ο καθένας με τη φωνή του. Όμως, στην παιδική μας ηλικία κυρίως, αλλά και αργότερα, για διάφορους ψυχολογικούς λόγους, η φωνή μπλοκάρεται, αλλοιώνεται ή σε κάποιες περιπτώσεις χάνεται.

Με τη σωστή καθοδήγηση, μελέτη και ασκήσεις, ο ενδιαφερόμενος κατανοεί τις αιτίες, ελευθερώνει το συναίσθημά του και εκφράζεται ελεύθερα με τη νέα του φωνή. Επαναλαμβάνω πάντα ότι «η Φωνή μας είναι επιλογή μας».


Ως ειδικός Φωνής, με ποιον τρόπο βοηθάτε κάποιον;

Καταρχάς, τους οδηγώ να κατανοήσουν ότι:

«Δεν έχουμε απλά φωνή. Είμαστε η φωνή μας!» Αυτός είναι ο πυρήνας της διδασκαλίας μου.

Από εκεί ξεκινάμε και, ακολουθώντας βήμα βήμα τη Μέθοδό μου, μεταμορφώνουμε τη φωνή και κατ’ επέκταση την επικοινωνία, τη σχέση με τον εαυτό και με τους άλλους, τη ζωή του εκπαιδευόμενου στο σύνολό της, με άλλα λόγια.


Μπορείτε να μας δώσετε το προφίλ των ανθρώπων που απευθύνονται σε εσάς;

Στέλεχος εταιρείας ή επιχειρηματίας ή πολιτικός  ή εργαζόμενος που συνειδητοποιεί ότι ο τρόπος που μιλάει δεν συνάδει με την επαγγελματική εξέλιξη στην οποία στοχεύει. Νιώθει τη φωνή του αδύναμη, ότι εκπέμπει ανασφάλεια, και έλλειψη αυτοπεποίθησης. Επιθυμεί να μιλά άνετα, με θάρρος, πειθώ, ευκρίνεια λόγου. Επίσης θέλει να νιώθει ασφαλής, κάθε φορά που καλείται να κάνει παρουσιάσεις σε μικρά και μεγαλύτερα κοινά.

Αφενός λοιπόν κάνουμε ασκήσεις βελτίωσης της φωνής, αφετέρου μελετάμε λεξιλόγιο και ρητορική.

For further information: www.ninakaloutsa.com


Συνέντευξη απο την ομάδα του BusinessWoman

Continue Reading

Επίκαιρα Πρόσωπα

<<Αφιέρωμα>>Women On Top (εν δράσει) | Μίνα Μισυρλή

Κυρία Μισυρλή : Μπορείτε με απλά λόγια να μας πείτε ποιες ήταν οι σπουδές που ακολουθήσατε και κατά πόσο σας βοήθησαν στην εξέλιξη της επαγγελματικής σας καριέρας

Έχω μεταπτυχιακό και πτυχίο στη Λογιστική & Χρηματοοικονομική του Πανεπιστημίου Μακεδονίας και εξέλιξα τις γνώσεις μου τα επόμενα 20 χρόνια μέσα από εργασιακή εμπειρία σε εταιρίες και στον χρηματοπιστωτικό τομέα. Οι σπουδές μου με βοήθησαν να αντιλαμβάνομαι τον τρόπο που λειτουργούν οι επιχειρήσεις και οι οργανισμοί, και γενικότερα να κατανοώ περισσότερα για την καθημερινότητα. Τις πρακτικές γνώσεις τις απέκτησα από την εργασιακή μου εμπειρία αλλά στο «φιλτράρισμα» και στον μετασχηματισμό των πληροφοριών σε γνώσεις, οι σπουδές μου έπαιξαν σημαντικό ρόλο.


Πείτε μας λίγα λόγια για την τωρινή ασχολία σας  

Είμαι ιδρύτρια της Jargon Buster όπου υποστηρίζουμε μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις, να οργανώσουν τα οικονομικά και την επιχειρηματική τους καθημερινότητα, και να σχεδιάσουν ένα πλάνο ανάπτυξης, για να μπορούν να εστιάσουν την ενέργεια και τη δημιουργικότητά τους στις κύριες δραστηριότητές τους. Έτσι, επιχειρήσεις που δεν μπορούν να έχουν εσωτερικά συνεργάτες, για να τους υποστηρίζουν σε θέματα  Χρηματοοικονομικού Σχεδιασμού &  Επιχειρηματικής Ανάπτυξης, να μπορούν να βρίσκουν λύσεις μέσα από τις υπηρεσίες που σχεδιάζουμε, για κάθε περίπτωση ξεχωριστά.

Επίσης, συνεργαζόμαστε με εταιρίες, από πολύ μεγάλες μέχρι και μικρές επιχειρήσεις, που θέλουν να ενισχύσουν την ανθεκτικότητα των εργαζομένων τους σε θέματα διαχείρισης προσωπικών οικονομικών, δημιουργώντας εταιρικές εκπαιδεύσεις & εργαστήρια χρηματοοικονομικής ενδυνάμωσης.


Τι θα συμβουλεύατε σε μια νέα γυναίκα που φιλοδοξεί να ασχοληθεί με τον επιχειρηματικό τομέα;

Θα πρότεινα αρχικά να βρει το δικό της «γιατί», να το συνδυάσει με τις αξίες της και να σκεφτεί πώς θέλει να περπατήσει το δικό της μονοπάτι. Για τις γυναίκες που ξεκινούν τώρα, θα μπορούσαν να έχουν μια εξειδικευμένη καθοδήγηση από επαγγελματίες που έχουν την εμπειρία και τις γνώσεις, μέσα από την οποία μπορεί κάποια να ωφεληθεί, τόσο για να ενδυναμωθεί όσο και για να ξεμπλοκαριστεί από τα διαδικαστικά εμπόδια που μπορεί να την κρατούν πίσω. Αυτό είναι που έχω δει σε πολλές περιπτώσεις ότι λείπει, και αυτό είναι που κάνουμε με τη Jargon Buster, δίνοντας λύση σε επαγγελματίες ή σε ομάδες επιχειρηματιών, καθώς πολλές φορές ενώ έχουμε μια πολύ ωραία ιδέα δεν ξέρουμε από πού να αρχίσουμε και πώς να οργανωθούμε. Επίσης, και το mentoring μέσα από πλατφόρμες με εμπειρία σε αυτό, όπως του Women On Top, θα μπορούσε να είναι μια επιπλέον βοήθεια. Είναι φανερό, ότι δεν υπάρχει μια λύση που ταιριάζει σε όλες, και μέσα από δοκιμές, επιτυχίες αλλά κυρίως από αποτυχίες μαθαίνουμε τι πραγματικά μας ταιριάζει ή τι είναι βιώσιμο για εμάς.


Πείτε μας μια έκφραση που χρησιμοποιείτε συχνά και σας δίνει κουράγιο και δύναμη ;

Δεν υπάρχει μόνο ένας δρόμος, και αν δεν βρίσκω τον δρόμο που θέλω να περπατήσω, θα τον φτιάξω.


Ποιες είναι οι βασικές αρχές του οικονομικού σχεδιασμού και πώς μπορεί να ωφελήσει ένα άτομο ή μια επιχείρηση;

Αναγνωρίζουμε πού βρισκόμαστε, ποιοι είμαστε και πού θέλουμε να φτάσουμε. Σε ένα ρεαλιστικό πλαίσιο βάζουμε στόχους που μας εκφράζουν, που είναι κοντά στις αξίες μας και που μπορούν με μέθοδο να επιτευχθούν. Στη συνέχεια, προγραμματίζουμε και αναπροσαρμόζουμε τον σχεδιασμό μας, δημιουργώντας πλάνο για αντιμετώπιση κρίσεων αλλά και εναλλακτικές, ώστε να προσαρμοζόμαστε στις εξελίξεις και στις διαφορετικές συνθήκες.


Ποιες είναι οι σημαντικότερες πτυχές του επιχειρηματικού σχεδιασμού και πώς μπορεί να επιτευχθεί η αειφορία μιας επιχείρησης;

Η στρατηγική, η ανάλυση αγοράς, ο οικονομικός σχεδιασμός, οι επιχειρηματικές διαδικασίες, η διαχείριση της ομάδας, οι πωλήσεις και το πλάνο ανάπτυξης, είναι μέρη του επιχειρηματικού σχεδιασμού. Μια επιχείρηση, είτε είναι πολύ μεγάλη είτε μικρή, ακόμη κι αν εργάζομαι ως ελεύθερος επαγγελματίας, μπορούμε να επηρεάσουμε και να λειτουργούμε με όρους βιώσιμης ανάπτυξης. Από την επιλογή των προμηθευτών, τη διαχείριση των υλικών μας, τη συνεργασία με την ομάδα μας και πολλά άλλα, φροντίζουμε να επιχειρούμε με αειφορία, γιατί μας αφορά όλους κι όλες.


Ποια είναι τα βήματα που πρέπει να ακολουθηθούν για την ανάπτυξη μιας επιτυχημένης επιχείρησης σε έναν ανταγωνιστικό τομέα;

Η πρόταση αξίας που προσφέρει η επιχείρηση προς τους πελάτες της, μαζί με ένα καλά σχεδιασμένο επιχειρηματικό μοντέλο, που θα περιγράφει με σαφήνεια πώς η επιχείρηση θα δημιουργεί έσοδα, είναι από τα βασικά στοιχεία που πρέπει να έχει καθορίσει από το ξεκίνημά της.


Ποια είναι τα σχέδια σας για το μέλλον;

Να αναπτύξω την επιχείρησή μου δημιουργώντας συνδέσεις με επαγγελματίες κι επιχειρήσεις, που θέλουν να αναπτυχθούν μέσα σε ένα πλαίσιο που επιστρέφει οικονομική και ποιοτική αξία στην κοινωνία, στους ανθρώπους και στο περιβάλλον μέσα στο οποίο λειτουργούμε.

Μίνα Μισυρλή

Σύμβουλος Οικονομικού Σχεδιασμού & Επιχειρηματικής Ανάπτυξης

Πιστοποιημένη Εκπαιδεύτρια Ενηλίκων | Financial & Business Coach

Msc. Λογιστική & Χρηματοοικονομική

Mέλος της συντονιστικής ομάδας του Women On Top Thess Hub


Συνέντευξη από την ομάδα του BusinessWoman

Continue Reading

Επίκαιρα Πρόσωπα

<<Αφιέρωμα>> Women On Top (εν δράσει) | Μαρία Γρηγοριάδου

  • Κυρία Γρηγοριάδου : Μπορείτε με απλά λόγια να μας πείτε ποιες ήταν οι σπουδές που ακολουθήσατε και κατά πόσο σας βοήθησαν στην εξέλιξη της επαγγελματικής σας καριέρας

Αποφοίτησα από  το Τμήμα Φιλοσοφίας, Παιδαγωγικής, Ψυχολογίας του Α.Π.Θ. όμως ως φοιτήτρια και τα πρώτα χρόνια της επαγγελματικής μου καριέρας εργάστηκα ως Καθηγήτρια σε Φροντιστήρια Αγγλικών (Ήταν ακόμη η εποχή που μπορούσες να αποκτήσεις άδεια διδασκαλίας ως κάτοχος Proficiency, αν και καρφώνομαι που το μαρτυράω!)

Στα 40 μου κι ενώ εργαζόμουν ήδη στο Δήμο Τυρνάβου, όπου βρέθηκα με γραπτό διαγωνισμό του ΑΣΕΠ, παρακολούθησα το Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Συμβουλευτική στην Ειδική Αγωγή, την Εκπαίδευση και την Υγεία.

Το επόμενο βήμα ήταν η δημιουργία ενός Συμβουλευτικού Σταθμού στο πλαίσιο του Δήμου και μετά η ένταξη μου στη ΔΥΠΑ ως εργασιακή σύμβουλος. Κάπου ανάμεσα σε όλα αυτά διατηρούσαμε για κάποια  χρόνια με το σύζυγο μου κι ένα κατάστημα με παιδικά ρούχα. Αν και η σύνδεση δεν ήταν από την αρχή ξεκάθαρη, βρίσκομαι τα τελευταία χρόνια σε ένα σημείο που η συνάφεια της δουλειάς μου με τις σπουδές μου, είναι μεγαλύτερη από ποτέ.


  • Πείτε μας λίγα λόγια για την τωρινή ασχολία σας

Σήμερα εργάζομαι στη Δημόσια Υπηρεσία Απασχόλησης ως Εργασιακή Σύμβουλος Αναζητούντων Εργασία  και υποστηρίζω άτομα που ανήκουν σε ευάλωτες κοινωνικές ομάδες να ενταχθούν ή να επανενταχθούν στην αγορά εργασίας. Επίσης πραγματοποιώ εκπαιδεύσεις ιδιαίτερα σε θέματα Επικοινωνίας, Διαχείρισης Συγκρούσεων και Ψυχικής Ευεξίας.


  • Τι θα συμβουλεύατε σε μια νέα γυναίκα που φιλοδοξεί να ασχοληθεί με τον επιχειρηματικό τομέα;

Να αναζητήσει άλλες γυναίκες οι οποίες  δραστηριοποιούνται στο πεδίο που την ενδιαφέρει και έχουν τη διάθεση να λειτουργήσουν ως μέντορες, για τα πρώτα βήματα, τη δικτύωση, την προώθηση, την αναζήτηση χρηματοδότησης. Και να μην περιμένει να είναι όλες οι συνθήκες τέλειες για να κάνει το πρώτο βήμα.


  • Πείτε μας μια έκφραση που χρησιμοποιείτε συχνά και σας δίνει κουράγιο και δύναμη ;

¨Θα τα καταφέρω!» Κι όταν είμαι πολύ φοβισμένη για να με πείσω, ρωτώ ανθρώπους που ξέρω ότι θα με στηρίξουν: «Θα τα καταφέρω;»


  • Ποιες είναι οι κύριες ανάγκες στον τομέα της ειδικής αγωγής και πώς μπορούν να αντιμετωπιστούν αποτελεσματικά;

Η πρώιμη αξιολόγηση και παρέμβαση, η έγκαιρη και καθολική υποστήριξη, ο σχεδιασμός της μετάβασης από τη μια βαθμίδα εκπαίδευσης στην άλλη, αλλά και της μετάβασης από την εκπαίδευση στην εργασία. Βέβαια, όλα αυτά απαιτούν συνολικό σχεδιασμό, χρόνο, χρήματα και ανθρώπους με υψηλή εξειδίκευση για να στηριχθεί το σχολείο και η οικογένεια, ώστε να στηρίξουν τους μαθητές με αναπηρίες ή με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.


  • Ποιες είναι οι σημαντικότερες τάσεις στην εκπαίδευση και την υγεία και πώς μπορούν να επηρεάσουν την παροχή υπηρεσιών;

Οι τάσεις είναι πολλές και σημαντικές. Για παράδειγμα: Διαπολιτισμική εκπαίδευση, Εκπαίδευση STEM, Περιβαλλοντική Εκπαίδευση και από την άλλη Τεχνολογία, Τηλεϊατρική, Τεχνητή Νοημοσύνη και τόσες άλλες. Σε έναν κόσμο που αλλάζει τόσο γρήγορα, θεωρώ ότι η σταθερή τάση πρέπει να είναι η εστίαση στον εκπαιδευόμενο και στον ασθενή αντίστοιχα, ώστε οι υπηρεσίες που παρέχονται να πάψουν να είναι κατακερματισμένες.


  • Ποιο ρόλο παίζει η συνεργασία μεταξύ των εκπαιδευτικών, των γονέων και των ειδικών στην αντιμετώπιση των προκλήσεων στον τομέα της ειδικής αγωγής και της υγείας;

Κρατώ τη φράση μιας γυναίκας που εκτιμώ πολύ. «Τι να τις κάνω τις ράμπες, αν δεν έχω που να πάω;»  Η ένταξη δεν σημαίνει υπάρχουμε παράλληλα στον ίδιο χώρο. Η ένταξη σημαίνει γνωριζόμαστε, αλληλεπιδρούμε πραγματικά και σχετιζόμαστε. Κι αυτό μπορεί να συμβεί μόνο με τη συνεργασία όχι μόνο όσων δραστηριοποιούνται στο χώρο της ειδικής αγωγής , αλλά όλων των γονέων, όλων των εκπαιδευτικών και όλων των ειδικών. Αυτή η απαραίτητη συνεργασία δεν θα προκύψει μαγικά αλλά μπορεί να καλλιεργηθεί μέσα από στοχευμένες, συστηματικές και συνεχείς δράσεις. 


  • Ποια είναι τα σχέδια σας για το μέλλον;

Να συνεχίσω να εξελίσσομαι και να είμαι χρήσιμη στους ανθρώπους γύρω μου.

Μαρία Γρηγοριάδου

Σύμβουλος στην Ειδική Αγωγή, την Εκπαίδευση και την Υγεία.

Mέλος της συντονιστικής ομάδας του Women On Top Larissa Hub


Συνέντευξη από την ομάδα του BusinessWoman

Continue Reading

Trending