Connect with us

Επιχειρηματικότητα

Αγροδιατροφή και ελληνική διατροφική παράδοση «πρωταγωνιστούν» στην Expo 2020 Dubai

Ο κλάδος της αγροδιατροφής αναδεικνύει τη δυναμική του ακόμα και στην πανδημική κρίση, συμβάλλει στην τόνωση της απασχόλησης και συνεισφέρει στις εξαγωγές. Η βιομηχανία τροφίμων και ποτών αποτελεί έναν από τους βασικούς πυλώνες της ελληνικής μεταποίησης και ένα σημαντικό μοχλό ανάπτυξης της παραγωγικής δραστηριότητας, αλλά και της αναπτυξιακής πορείας της χώρας. 

Στο πλαίσιο αυτό, η Ελληνική Εταιρεία Επενδύσεων και Εξωτερικού Εμπορίου (Enterprise Greece), με αφορμή τη διοργάνωση της εθνικής αποστολής σε μία εκ των σημαντικότερων εμπορικών εκθέσεων τροφίμων στη Μέση Ανατολή – 26η Διεθνής Έκθεση GULFOOD 2022 – διοργάνωσε εκδήλωση γευσιγνωσίας για την παρουσίαση της ελληνικής διατροφής, παρουσία των Ελληνικών Εξαγωγικών εταιρειών Τροφίμων και Ποτών και των συνεργατών τους που συμμετείχαν στην έκθεση.

Η εκδήλωση διεξήχθη στις 16 Φεβρουαρίου, όπου φιλοξενήθηκαν – από τον Γενικό Γραμματέα ΔΟΣ και Εξωστρέφειας του Υπουργείου Εξωτερικών και Προέδρου ΔΣ της Enterprise Greece, κ. Ιωάννη Σμυρλή και την Εντεταλμένη Σύμβουλο και Μέλος ΔΣ της Enterprise Greece,  κα Μπέττυ Αλεξανδροπούλου – στο εστιατόριο Efzin το οποίο βρίσκεται στον πρώτο όροφο του ελληνικού περιπτέρου της Expo2020 Dubai, οι ελληνικές εταιρίες και οι συνεργάτες τους που συμμετείχαν στην 26η Διεθνή Έκθεση GULFOOD 2022. Υπό τη «μπαγκέτα» του σεφ Αλέξανδρου Σπέρχου, η ελληνική γαστριμαργική κουλτούρα συστήνεται μέσω του εστιατορίου σε ένα απαιτητικό διεθνές κοινό και προβάλει μια σύγχρονη οπτική της διατροφικής μας παράδοσης. 

Η Ελλάδα συμμετέχει στην έκθεση Expo 2020 Dubai με μήνυμα «Greece Tomorrow, Today», (Η Ελλάδα του Αύριο, Σήμερα) παρουσιάζοντας τη μετεξέλιξή της ως μία σύγχρονη οικονομία, με σημαντική εξωστρέφεια και δυναμική εξαγωγών καθώς και ως ένας ελκυστικός προορισμός για επενδυτές. Στόχος της ελληνικής παρουσίας στην Expo 2020 Dubai είναι να παρουσιαστεί το σύγχρονο προφίλ της Ελλάδας, η καινοτομία, ο ψηφιακός μετασχηματισμός, η εξωστρέφεια και οι προοπτικές της ως ελκυστικός επενδυτικός προορισμός. Η έκθεση θα διαρκέσει έως και τις 31 Μαρτίου 2022. 

Στην Expo 2020 Dubai, η Ελλάδα συμμετέχει με ένα εντυπωσιακού σχεδιασμού περίπτερο, στο οποίο παρουσιάζονται οκτώ στρατηγικοί πυλώνες που είναι ταυτόχρονα και συγκριτικά πλεονεκτήματα της Ελλάδας: η τεχνολογία/καινοτομία, η ενέργεια, η ναυτιλία, ο τουρισμός και ο πολιτισμός, το  ανθρώπινο κεφάλαιο, η βιομηχανία, η αγροδιατροφή και οι επιστήμες Υγείας. Η αγροδιατροφή κατέχει ιδιαίτερη θέση στο ελληνικό περίπτερο της Expo 2020 και αποτελεί έναν από τους βασικούς στρατηγικούς πυλώνες που προβάλλονται. 

Την ευθύνη της ελληνικής συμμετοχής στην Expo 2020 Dubai έχει η Enterprise Greece, η οποία στηρίζει την εξωστρέφεια της ελληνικής οικονομίας, την προσέλκυση επενδύσεων και την προώθηση εγχώριων προϊόντων σε διεθνείς αγορές. Ως εκ τούτου στηρίζει οργανωμένες και στοχευμένες προωθητικές δράσεις για τον σημαντικό αυτό κλάδο των Τροφίμων και Ποτών, όπως είναι η συμμετοχή στη Gulfood, στο MDR Connect, στην Prowein, στη SIAL μεταξύ δεκάδων άλλων δράσεων ακόμα. Βασικός στόχος είναι, τα υψηλής ποιότητας προϊόντα, το ελληνικό brand name, καθώς και η προώθηση των ελληνικών τροφίμων στις διεθνείς αγορές, να αποτελέσουν τα χαρακτηριστικά εκείνα που θα αναδείξουν το ρόλο της εγχώριας βιομηχανίας τροφίμων και ποτών, στον παγκόσμιο χάρτη της μεταποίησης. 

Το εστιατόριο Εfzin «ανασχεδιάζει» την ελληνική γαστριμαργική κουλτούρα

Με πρώτες ύλες από την ελληνική γη, με πυρήνα τη μεσογειακή διατροφή και με έμπνευση από την παραδοσιακή κουζίνα, το εστιατόριο Efzin  στην Expo 2020 Dubai  «διαφημίζει» τους θησαυρούς που παράγει η ελληνική γη, χάρη στη βιοποικιλότητα και τις κλιματολογικές συνθήκες. 

Με «προίκα» τα αρώματα της παιδικής του ηλικίας στα Καλάβρυτα, ο διακεκριμένος σεφ Αλέξανδρος Σπέρχος, «σερβίρει» τη γευστική ιδιαιτερότητα της Ελλάδας στους επισκέπτες μιας παγκόσμιας έκθεσης. Παραδοσιακές συνταγές, εκτελεσμένες με μια φρέσκια οπτική, αναδεικνύουν τα τοπικά προϊόντα και φυσικά τον γαστρονομικό πλούτο της χώρας μας.

Η σύγχρονη εκδοχή του μουσακά, o ντάκος, το στιφάδο με ένα διαφορετικό πρίσμα, είναι μερικές μόνο από τις δημιουργίες που περιλαμβάνει το μενού του εστιατορίου Efzin, όπου «πρωταγωνιστούν» το ελαιόλαδο, τα βότανα και προϊόντα ασύγκριτης ποιότητας και διατροφικής αξίας. 

Enterprise Greece

Η Εταιρεία Enterprise Greece (Ελληνική Εταιρεία Επενδύσεων και Εξωτερικού Εμπορίου Α.Ε.) είναι ο αρμόδιος εθνικός φορέας, υπό την εποπτεία του Υπουργείου Εξωτερικών, για την προσέλκυση επενδύσεων στην Ελλάδα και την προώθηση των εξαγωγών, με στόχο να προβάλλει τη χώρα ως ελκυστικό επενδυτικό προορισμό και να προωθεί τα ανταγωνιστικά εξαγωγικά προϊόντα και υπηρεσίες της Ελλάδας.

Περισσότερες Πληροφορίες για συντάκτες: 

ENTERPRISEGREECE | Γραφείο Τύπου– 210 3355705, [email protected]

Επιχειρηματικότητα

Εργασιακή απόδοση & ηγετικό προφίλ

Οι αναποτελεσματικοί ηγέτες επηρεάζουν αρνητικά την απόδοση των μελών της ομάδας τους.

Πολλές φορές στην προσπάθειά μας να αναζητήσουμε τις αιτίες που μας κάνουν μη αποδοτικούς στην εργασία μας στρέφουμε την προσοχή μας στις δικές μας πράξεις και στα δικά μας λάθη. Σπάνια, θεωρούμε ότι η μη ικανοποιητική απόδοσή μας οφείλεται κατά πολύ στην ηγετική συμπεριφορά του διευθυντή ή γενικά του υπευθύνου της ομάδδας στην οποία ανήκουμε.

Κατά γενική ομολογία, σε κάθε επιχείρηση ή οργανισμό υπάρχουν κάποιοι κακοί ή αναποτελεσματικοί ηγέτες, οι οποίοι συνγκεντρώνουν χαρακτηριστικά που προσδιορίζουν το συγκεκριμένο προφίλ.
Μερικά από αυτά είναι:

  • Αξιολογούν τους υφισταμένους τους τονίζοντας μόνο τα αρνητικά σημεία της συμπεριφοράς και της εργασιακής τους απόδοσης, ενώ ποτέ δεν αμείβουν ή έστω προσπαθούν να ανακαλύψουν τα θετικά σημεία τους
  • Κάνουν διακρίσεις και προτιμούν αυτούς που είναι πρόθυμοι να τους δίνουν, συνήθως όχι καλές, πληροφορίες για τα ικανά μέλη της ομάδας, ενώ αυτοί οι πληροφοριοδότες απολαμβάνουν την εύνοια των διευθυντών κυρίως σε θέματα συγκάλυψης των αδυναμιών τους
  • Αδυνατούν να επικοινωνήσουν σωστά και να θέτουν στο χους τους οποίους θα τηρήσουν, γιατί είναι οι ίδιοι τους πολύ ευμετάβλητοι στις σκέψεις και τις αποφάσεις τους δημιουργώντας έτσι καταστάσεις ανισορροπίας στα μέλη της ομάδας τους
  • Χρεώνουν τις αποτυχίες στους άλλους, ενώ διεκδικούν πίσ στωση στην επιτυχία
  • Υστερούν σε ηγετικές ικανότητες ή αξιόλογη εμπειρία, αλλά διαλέγουν την πειθαρχία μέσω του εκφοβισμού ή της και τάχρησης της εξουσίας για να φαίνονται αποτελεσματικοί
  • Δεν αφήνουν χώρο για δράση και αγνοούν τους συνεργάτες τους και όταν προκύψει πρόβλημα τους επιτίθενται αιφνιδιαστικά
  • Είναι κακοί διαχειριστές του χρόνου και δυσκολεύονται να αντιμετωπίσουν τα δύσκολα, ενώ εύκολα δικαιολογούν τις καθυστερήσεις και τις αδυναμίες τους

Είναι λοιπόν εύλογο, ότι αν ο ηγέτης μιας ομάδας έχει μερικά από αυτά τα χαρακτηριστικά επηρεάζει αρνητικά την απόδοση των μελών της ομάδας του και κατ’ επέκταση τη συνολική παραγωγικότητά της.

Συμπερασματικά, όταν η δικαιοσύνη της αδικίας, η μεροληπτική αντιμετώπιση των ατόμων της ομάδας και ο παραγκωνιασμός αξιόλογων υπαλλήλων υπερισχύουν της αντιμετώπισης υπερισχύουν της αντιμετώπισης κάθε εργαζόμενου ως μοναδικού ατόμου με ξεχωριστά ταλέντα και ικανότητες, τότε υπονομεύεται τόσο η απόδοση όσο και η ύπαρξη ισορροπίας στην επαγγελματική και προσωπική ζωή όλων των μελών της ομάδας.


Άρθρο αρχείου

Στέλλα Γκιώση

Continue Reading

Επιχειρηματικότητα

Διαφορετικότητα και απόδοση εργασίας

Η απειλή συρρίκνωσης του απασχολούμενου προσωπικού, η ανάγκη για υψηλή απόδοση των εργαζομένων προς όφελος του πελάτη αλλά και της επιχείρησης ή του οργανισμού οδηγούν τους επιχειρηματίες ή τους διοικούντες κάποιου οργανισμού να προβληματίζονται στο να βρουν τρόπο να δεσμεύσουν το προσωπικό τους σε παροχή συνεχούς και ποιοτικής εργασίας.

Τις περισσότερες φορές ισχυρό κίνητρο για την απόδοση εργασίας αποτελεί η χρηματική αμοιβή. Αν και η χρηματική αμοιβή  αποτελεί τον πρώτο και άμεσα συνδεόμενο με την ανάληψη εργασίας συνειρμό, δεν είναι όμως και ο αποτελεσματικότερος υποκινητής υψηλής απόδοσης στην εργασία.

Η οικονομική κρίση σε παγκόσμιο επίπεδο, η αλλαγή του τρόπου ζωής του σύγχρονου ανθρώπου, οι απαιτήσεις διαβίωσης και επιβίωσης του ανθρώπου σε ανταγωνιστικά περιβάλλοντα διαφοροποιεί τη διάσταση της χρηματικής αμοιβής, ενώ υποβιβάζει τη σειρά κατάταξής της σε χαμηλότερο ή χαμηλό επίπεδο ανάλογο με τις αξίες του κάθε ατόμου στο οποίο αναφέρεται.

Έρευνες έχουν αποδείξει ότι η χρηματική αμοιβή μπορεί να είναι ένας ισχυρός υποκινητής, αλλά υπάρχουν άλλοι ισχυρότεροι και πιο σημαντικοί. Σε αυτούς ανήκουν:

  • η δύναμη του επιτεύγματος
  • η πεποίθηση ότι η δουλειά έχει αξία
  • η αναγνώριση από αξιόλογους ανθρώπους που εκτιμούμε
  • η αίσθηση ότι είμαστε και κάνουμε κάτι διαφορετικό
  • η πεποίθηση ότι αποτελούμε μέλος ομάδας
  • η εμπλοκή μας στους στόχους της επιχείρησης ή του οργανισμού

Εκτός από αυτούς, υπάρχουν πολλοί άλλοι υποκινητές εργασίας, αλλά αυτό που είναι σημαντικό είναι ότι ο καθένας έχει διαφορετική σημασία και επίδραση σε κάθε άτομο. Αυτή την ιδιαιτερότητα πρέπει να τη λάβει υπόψη του ο υπεύθυνος διαχείρισης ανθρώπινων πόρων επιχείρησης ή οργανισμού ώστε να επιλέξει το σωστό και κατάλληλο τρόπο για να παρακινήσει το προσωπικό του σε υψηλή απόδοση εργασίας.

Επιλέγοντας μια πρότυπη απόδοση εργασίας ή ενθαρρύνοντας το προσωπικό να αναπτύξει τη δική του προσέγγιση στο θέμα της απόδοσης είναι ένα δίλημμα που απασχολεί πολύ και συχνά τους αρμόδιους διαχείρισης προσωπικού.

Η πρώτη προσέγγιση υπαγορεύει πως το προσωπικό έχει μια στοιχειώδη παρακίνηση και αναγνώριση της ποιότητας στην εργασία και στην περίπτωση που δεν την έχει δεν μπορούμε να έχουμε αποτελέσματα αναφορικά με την απόδοση εργασίας.

Η δεύτερη προσέγγιση θεωρεί το άτομο ικανό και ώριμο να αναπτύξει το δικό του πλαίσιο απόδοσης, το οποίο όμως θα πρέπει να υπαγορεύεται από κάποιο πρότυπο, το οποίο θα απαιτεί τη δέσμευση του ατόμου σε αυτό.

Κανείς δεν μπορεί να θεωρήσει την πρώτη ή τη δεύτερη προσέγγιση απόδοσης εργασίας ως καλύτερη. Εκείνο όμως που έχει βαρύτητα και στις δύο προσεγγίσεις είναι η αναγνώριση της διαφορετικότητας του ατόμου και του μοναδικού του πλέγματος εμπειριών που θα καθορίσει τη στάση του στην εργασία και την απόδοσή του σε αυτήν.


Άρθρο αρχείου

Στέλλα Γκιώση

Continue Reading

Επιχειρηματικότητα

Πώς να αντιμετωπίσετε το φόβο της επιτυχίας

Δείτε την Επιτυχία σαν Προορισμό και όχι σαν Εμπόδιο προς Αποφυγή.

Η Μαρία είναι μία δραστήρια συμπαθητική και εργατική επιχειρηματίας. Με το Γιάννη που είναι στέλεχος σε μια μεγάλη επιχείρηση έχουν δύο παιδιά και ζουν στα πλαίσια του μοντέλου που ονομάζεται «μέση οικογένεια». Έχουν τις δουλειές τους, έχουν τα παιδιά τους, έχουν το σπίτι τους (που αποπληρώνουν μέσω ενός στεγαστικού 25ετίας), έχουν 2 αυτοκίνητα και 20 μέρες διακοπές το χρόνο.

Στα όνειρά της η Μαρία ήταν μια πετυχημένη, χαρισματική, αξιοθαύμαστη και οικονομικά εύρωστη γυναίκα με μια εξαιρετική οικογένεια και ανεβασμένο κοινωνικό επίπεδο. Στην πραγματικότητα είναι μια μεσόκοπη μοναχική γυναίκα που καταφέρνει να επιβιώνει παγιδευμένη μέσα στην βαρετή της καθημερινότητα. «Υπάρχουν και χειρότερα» λέει στον εαυτό της όταν αραιά και που την ζώνουν οι προσωπικές της ανασφάλειες.

Ναι, αλλά υπάρχουν και καλύτερα! Αν η Μαρία είχε πραγματικά κυνηγήσει την επιτυχία σε κάποιο τομέα της ζωής της θα έπρεπε να αντιμετωπίσει τις απώλειες στους άλλους τομείς. Και η Μαρία δεν έχει καμία διάθεση να δώσει κάτι παραπάνω από τον εαυτό της στο «Βωμό» όπως το ονομάζει της Επιτυχίας. Είναι βολικά καθισμένη στην οικονομική θέση του τραίνου και δεν θα σηκωθεί για να πάει στην πρώτη θέση γιατί φοβάται μην χάσει και αυτήν που έχει!

            Φόβος, Ενοχές και Ανωνυμία στη γειτονιά του Βολέματος

            Αν και η Επιτυχία κατέχει μία περίοπτη θέση στην καρδιά και το μυαλό των ανθρώπων οι περισσότεροι κατατρέχονται από ένα μόνιμο φόβο και μόνο στην ιδέα ότι μπορούν να τα καταφέρουν ή ακόμη και από το ότι θα προσπαθήσουν να τα καταφέρουν. Η δικτατορία του μέτριου έχει καταφέρει να δημιουργήσει εξαιρετικές αναστολές στην συντριπτική πλειοψηφία των ανθρώπων. Έτσι ο κάθε επίδοξος διώκτης της επιτυχίας θα έχει να τα βάλει με ένα σωρό εσωτερικούς εχθρούς πριν εξορμήσει για την κατάκτηση της κορυφής.

  • Ο Φόβος του Άγνωστου. Αν η Μαρία άρχιζε να γίνεται πετυχημένη θα αντιμετώπιζε το πρόβλημα της αλλαγής περιβάλλοντος σε διάφορους τομείς. Ξαφνικά θα βρισκόταν σε μια άγνωστη περιοχή με διαφορετικούς κανόνες και αρχές από αυτές που γνώριζε. Ο Πλούτος και η Επιρροή επηρεάζουν δραματικά τους ανθρώπους μια και τους εισάγουν σε κύκλους όπου νιώθουν ότι θα έπρεπε να αποδείξουν ξανά την αξία τους. Αυτό που δεν υπολογίζει η Μαρία είναι ότι όταν έχεις φτάσει στην κορυφή ενός βουνού μετά από σοβαρή προσπάθεια, γνωρίζεις ότι σου αξίζει και ότι δεν θα βρεθεί κανένας να σε αμφισβητήσει. Η Επιτυχία είναι μια αυστηρά προσωπική υπόθεση.
  • Ο Φόβος της Έκθεσης. Η επιθυμία της Μαρίας να παραμείνει ανώνυμη αν και πετυχημένη την εμποδίζει να εκτεθεί στη δημόσια παρατήρηση. Αυτό εν μέρει οφείλεται στο φόβο του φθόνου των άλλων. Προκειμένου να μην τη ζηλεύουν και να μην τη φθονούν παραμένει στην αφάνεια και κρατά κρυφές και τις παραμικρές έστω επιτυχίες της. Παραμένοντας αδιάφορη δεν πρόκειται να γίνει ποτέ αξιοζήλευτη!
  • Οι Δηλητηριώδης Ενοχές. Έχοντας μεγαλώσει σε ένα περιβάλλον που προάγει την πεπατημένη οδό και που καταδικάζει την εξερεύνηση ως χάσιμο χρόνου η Μαρία δηλητηριάζεται από τις ενοχές που της έχουν δημιουργηθεί. Δεν έχει το δικαίωμα, λέει στον εαυτό της, να σκορπίσει αλόγιστα το χρόνο και την ενέργειά της κυνηγώντας ένα όνειρο και στερώντας τα από άλλους. Επιπλέον έχει κάνει τόσα λάθη μέχρι τώρα στη ζωή της (όπως όλοι μας) που η πιο κρυφή της ενοχή είναι ότι δεν το αξίζει. Τα παπούτσια της επιτυχίας θα τα βαδίσουν άλλοι.

Βλέποντας την Επιτυχία κατάματα!

Είναι φυσικό η Επιτυχία, όπως και κάθε άλλη αλλαγή στη ζωή μας, να προκαλεί κάποια ποσότητα στρες. Είναι περίεργο όμως να αρνούμαστε να κοιτάξουμε την Επιτυχία στα μάτια μόνο και μόνο επειδή δεν έχουμε την κατάλληλη προετοιμασία. Τις περισσότερες φορές δεν μας εμποδίζει η άγνοια του δρόμου προς την κορυφή αλλά η έλλειψη σχεδίου για τα μετέπειτα βήματα. Δίνοντας μια τελευταία συμβουλή στην φανταστική Μαρία μας θα της θυμίζαμε ότι μετανιώνουμε για ότι δεν κάναμε παρά για ότι έχουμε κάνει.    


Άρθρο αρχειού
Γιώργου Σαπροβαλάκη

Continue Reading

Trending