Connect with us

Τουρισμός

Η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας στη διεθνή έκθεση τουρισμού «Global Birdfair» του Λέστερ

Στη διεθνή έκθεση τουρισμού «Global Birdfair» που πραγματοποιήθηκε στο Λέστερ του Ηνωμένου Βασιλείου συμμετείχε η  Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας. 

    Πρόκειται για τη μεγαλύτερη έκθεση στην κόσμο για την ορνιθοπαρατήρηση (birdwatching), στην οποία έλαβαν μέρος 250 εκθέτες από 40 χώρες. Ανάμεσά τους και η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, η οποία στο περίπτερο του νεοσύστατου Οργανισμού Φυσικού Περιβάλλοντος και Κλιματικής Αλλαγής (ΟΦΥΠΕΚΑ) παρουσίασε τα Εθνικά Πάρκα της Κερκίνης, του Αξιού-Αλιάκμονα-Λουδία και της Κορώνειας-Βόλβης. 

    Οι επισκέπτες της έκθεσης ξεπέρασαν φέτος τις 12.000, ενώ το περίπτερο με τα Εθνικά Πάρκα της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας δέχτηκε εκατοντάδες επισκέπτες από πολλές χώρες. Ιδιαίτερα οι επισκέπτες από το Ηνωμένο Βασίλειο απέδειξαν καθ’ όλη τη διάρκεια της έκθεσης τη διαχρονική προτίμηση που έχουν στη λίμνη Κερκίνη, την οποία επισκέπτονται επαναλαμβανόμενα, συμβάλλοντας έτσι ακόμη περισσότερο στα θετικά προγνωστικά για την αύξηση της επισκεψιμότητας στην περιοχή για την επόμενη χρονιά. 

    Τέλος, τα τοπικά προϊόντα της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας,  όπως ο ακανές Σερρών, η παραδοσιακή ελληνική φέτα και τα προϊόντα από βουβαλινό κρέας Κερκίνης που προσφέρονταν στο περίπτερο, προσέλκυσαν ακόμη περισσότερους επισκέπτες, οι οποίοι εντυπωσιάστηκαν από τις γεύσεις και εξέφρασαν την πρόθεσή τους να επισκεφθούν το συντομότερο δυνατόν τους υδροβιότοπους της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας που ξεχωρίζουν για τον σπάνιο πλούτο και τη φυσική ομορφιά όλες τις εποχές του χρόνου.

«Η λίμνη Κερκίνη, το πάρκο Αξιού-Αλιάκμονα-Λουδία και όλα τα υδάτινα οικοσυστήματα της Κεντρικής Μακεδονίας είναι προορισμοί με μοναδικά χαρακτηριστικά που προσφέρουν στον επισκέπτη την ευκαιρία να απολαύσει ιδιαίτερες υπαίθριες δραστηριότητες. Κάθε χρονιά η επισκεψιμότητα στην περιοχή αυξάνεται, συμβάλλοντας έτσι στην επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου, αφού οι παρατηρητές πουλιών και οι λάτρεις της φύσης ταξιδεύουν όλο τον χρόνο. Επίσης παρατηρείται το ευχάριστο φαινόμενο οι τουρίστες να έρχονται ξανά και ξανά στην περιοχή για να ζήσουν αυθεντικές εμπειρίες», τόνισε ο Αντιπεριφερειάρχης Τουρισμού Αλέξανδρος Θάνος.

Continue Reading

Τουρισμός

Ανακαλύπτοντας την ομορφιά του Τουρισμού


Ανακαλύπτοντας την Ομορφιά του Παγκόσμιου Τουρισμού: Μια Ταξιδιωτική Περιπέτεια

Ο τουρισμός δεν είναι μόνο μια απλή εμπειρία, αλλά μια ευκαιρία να εξερευνήσουμε, να μάθουμε και να εμπλουτίσουμε τις ζωές μας με αξέχαστες στιγμές. Καθώς ο κόσμος γίνεται όλο και πιο προσιτός και οι τεχνολογικές εξελίξεις μας παρέχουν νέους τρόπους να εξερευνήσουμε τον κόσμο, ο τουρισμός γίνεται ολοένα και πιο συναρπαστικός και επιβραβευτικός.

Η ευκαιρία να ταξιδέψουμε σε διάφορους προορισμούς μας δίνει τη δυνατότητα να ανακαλύψουμε νέες κουλτούρες, να γευτούμε διαφορετικές κουζίνες, να εμπλακούμε σε δραστηριότητες που δεν θα μπορούσαμε ποτέ να εκτιμήσουμε αλλιώς. Από τις εκπληκτικές παραλίες της Μπαλί μέχρι τα εντυπωσιακά αξιοθέατα της Ρώμης, ο κόσμος είναι γεμάτος με αναζητήσεις που μας καλούν να τις εξερευνήσουμε.

Ο τουρισμός επίσης μας δίνει τη δυνατότητα να ενωθούμε με τη φύση και το περιβάλλον μας. Από τις εκπληκτικές φυσικές ομορφιές των βουνών της Ελβετίας μέχρι τα απέραντα εθνικά πάρκα της Καναδά, ο τουρισμός μας παρέχει την ευκαιρία να ανακαλύψουμε την εκπληκτική ποικιλομορφία του πλανήτη μας.

Πέρα από την ανακάλυψη νέων τόπων, ο τουρισμός επίσης μπορεί να ενισχύσει τις τοπικές οικονομίες και να προωθήσει την κοινωνική αλληλεπίδραση. Η επίσκεψή μας σε τοπικά εστιατόρια, καταστήματα και αγορές συμβάλλει στην τόνωση της τοπικής οικονομίας και στη δημιουργία θέσεων εργασίας για τους ντόπιους κατοίκους. Επιπλέον, ο τουρισμός μπορεί να δημιουργήσει γέφυρες και να προάγει την κοινωνική κατανόηση μεταξύ διαφορετικών κουλτουρών και λαών.

Όταν ταξιδεύουμε, δεν αφήνουμε απλώς τα ίχνη μας σε διαφορετικούς προορισμούς, αλλά επίσης δημιουργούμε ανεξίτηλες αναμνήσεις και εμπειρίες που μας αλλάζουν ζωή. Έτσι, ας συνεχίσουμε να εξερευνούμε τον κόσμο, να ανακαλύπτουμε νέες περιπέτειες και να εμπλουτίζουμε τις ζωές μας μέσα από τον υπέροχο κόσμο του τουρισμού.


Άρθρο από το BusinessWoman

Continue Reading

Τουρισμός

Συνάντηση με την Ιστορία και τον Πολιτισμό

Η Αθήνα, η αρχαία πρωτεύουσα της Ελλάδας, είναι ένας συνδυασμός παλιάς και νέας κουλτούρας, με μια ιστορία που φτάνει χιλιάδες χρόνια πίσω. Οι ξένοι που επισκέπτονται αυτήν την πόλη βυθίζονται σε έναν κόσμο αρχαιολογικών θησαυρών, μεσογειακής κουζίνας, και σύγχρονης πολιτιστικής ζωής. Αλλά πώς βλέπουν οι ξένοι αυτήν την αρχαία πόλη και τις σύγχρονες της εκδοχές;

Ένα Ταξίδι στον Χρόνο

Για πολλούς ξένους επισκέπτες, η Αθήνα αποτελεί έναν ζωντανό αρχαιολογικό χάρτη. Η Ακρόπολη, με τον Παρθενώνα και τον Ερέχθειο, είναι ένας αρχαίος πύργος που στέκεται περήφανα πάνω από τη σύγχρονη πόλη, αποτελώντας μια αναπόσπαστη μαρτυρία της αρχαίας ελληνικής πολιτιστικής κληρονομιάς. Οι επισκέπτες απολαμβάνουν την εμπειρία του να περπατούν στους ίδιους δρόμους που περπάτησαν οι αρχαίοι Έλληνες φιλόσοφοι και πολιτικοί, ανακαλύπτοντας τη σπουδαιότητα αυτής της πόλης στη γέννηση του δυτικού πολιτισμού.

Η Σύγχρονη Αθήνα

Πέρα από την αρχαιολογική κληρονομιά, η Αθήνα των σύγχρονων χρόνων εκπέμπει έναν διαφορετικό, αλλά εξίσου ενδιαφέροντα, χαρακτήρα. Η Πλάκα, με τα στενά δρομάκια της και τα παραδοσιακά ταβερνάκια, παρέχει μια αίσθηση της παραδοσιακής ελληνικής ζωής. Η Ερμού, ο κεντρικός πεζόδρομος της πόλης, είναι γεμάτη από καταστήματα με επώνυμα ρούχα και κοσμήματα, ενώ οι καφετέριες και οι μπαρ παρέχουν μια ζωντανή νυκτερινή ζωή που αντικατοπτρίζει το μοντέρνο πνεύμα της πόλης.

Μια Κουλτουρική Πρωτεύουσα

Η Αθήνα δεν είναι μόνο ένας προορισμός για τους λάτρεις της αρχαιολογίας ή τους εραστές του κλασικού πολιτισμού. Είναι επίσης μια δυναμική πόλη που φιλοξενεί μια πληθώρα κουλτουρικών εκδηλώσεων και εκθέσεων. Οι ξένοι επισκέπτες μπορούν να απολαύσουν παραστάσεις στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, να εξερευνήσουν το Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης ή να παρακολουθήσουν ένα θέατρο στην παραδοσιακή αγορά του Θησείου.

Η Αθήνα ως Πηγή Έμπνευσης

Ανεξάρτητα από το πώς βλέπουν οι ξένοι την Αθήνα – είτε ως μια αρχαία πόλη γεμάτη ιστορία, είτε ως μια σύγχρονη μητρόπολη γεμάτη ζωή και κίνηση – η πόλη αυτή αντιπροσωπεύει μια πηγή έμπνευσης. Αναδεικνύει τη σύγκλιση του παρελθόντος και του παρόντος, δημιουργώντας ένα μοναδικό περιβάλλον που ενθουσιάζει και εντυπωσιάζει τους επισκέπτες από όλο τον κόσμο.


Άρθρο από την ομάδα του Businesswoman

Continue Reading

Τουρισμός

«Συνδιαμορφώνοντας το Τουριστικό Προϊόν της Ηπειρωτικής Ελλάδας»

Νιώθω υπερήφανος που είμαστε σήμερα εδώ να εγκαινιάσουμε μαζί το πρώτο περιφερειακό συνέδριο της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ξενοδόχων. Ένα συνέδριο που σκοπό έχει να φέρνει την ΠΟΞ πιο κοντά στις Ενώσεις της και ταυτόχρονα να φέρνει κοντά ξενοδόχους με την πολιτεία. Να ανταλλάξουμε απόψεις και μέσα από τον ουσιαστικό διάλογο να αναδείξουμε τα θέματα που μας απασχολούν. Να προσπαθήσουμε να βρούμε κοινά αποδέκτες λύσεις αλλά και τον τρόπο υλοποίησης τους.

Ο τουρισμός πάντα έπαιζε βασικό ρόλο στην ανάπτυξη της χώρας. Σήμερα ο ρόλος αυτός είναι αναβαθμισμένος, λόγω της σημαντικής αύξησης της συνδρομής του τουρισμού στο ΑΕΠ. Η χώρα μας προϋπολογίζει ανάπτυξη 2% αυξημένη από τον μέσο όρο της Ευρώπης. Ανάπτυξη η οποία βασίζεται κυρίως στον τριτογενή τομέα. Τον δικό μας τομέα. Συνεπώς η επιτυχία του Έλληνα ξενοδόχου, σήμερα περισσότερο από ποτέ είναι, εθνική υπόθεση. Ο Έλληνας ξενοδόχος συνδράμει πάνω από 10 δις στο ακαθάριστο εγχώριο προϊόν και απασχολεί πάνω από 200,000 εργαζομένους με βάση τα τελευταία μελέτη του ΞΕΕ. 

Ωστόσο ενώ η επιτυχία του κλάδου μας είναι αδιαπραγμάτευτη, η αποκλειστική αναφορά στα ρεκόρ εσόδων και αφίξεων δεν αντικατοπτρίζει την πραγματική εικόνα επιμέρους περιοχών. Και για αυτόν ακριβώς τον λόγο επιλέξαμε να πραγματοποιήσουμε το πρώτο μας συνέδριο στην καρδιά! της ηπειρωτικής Ελλάδας. Είναι ξεκάθαρο, ότι το Καρπενήσι σήμερα δεν θυμίζει τις εικόνες των Χριστουγέννων. Αυτή είναι η πραγματικότητα χιλιάδων επιχειρήσεων που βασίζονται σε λιγότερο από 90 ημέρες δυναμικής λειτουργίας για να καλύψουν λειτουργικά έξοδα 365 ημερών. Παρόλα αυτά, οι περιοχές αυτές έχουν εξαιρετικές προοπτικές ανάπτυξης και εμπλουτισμού της Ελληνικής τουριστικής εμπειρίας. Χρειάζεται όμως ο σωστός σχεδιασμός και για αυτό είναι απαραίτητη η συνεργασία ιδιωτικού και δημοσίου τομέα.

Στην Πανελλήνια Ομοσπονδία Ξενοδόχων προσπαθούμε να αναδείξουμε τις προοπτικές του ξενοδοχειακού κλάδου. Να ενημερώσουμε και να εκπαιδεύσουμε την πολιτεία, την αυτοδιοίκηση και την ελληνική κοινωνία για τα εξειδικευμένα θέματα.Κάνουμε στοχευμένες παρεμβάσεις σε σχέση με την ανάγκη βελτίωσης του υφιστάμενου νομοθετικού πλαισίου (όπως πρόσφατα για τη νομοθεσία των  DMMOs) ενώ παράλληλα αναδεικνύουμε σοβαρές αδυναμίες του κλάδου.

Και μιλώντας για σοβαρές αδυναμίες, ένα από τα βασικότερα εμπόδια  στην ποιοτική αναβάθμιση του Ελληνικού Τουριστικού προϊόντος είναι η διαχρονική απουσία – η διαχρονική απουσία – στήριξης των ξενοδοχείων έως 3 αστέρων που σε αριθμό δυναμικότητας ξεπερνάνε τα 200,000 δωμάτια. Ο ποιοτικός και βιώσιμος τουρισμός προϋποθέτει πως όλα τα καταλύματα έχουν την απαραίτητη χρηματοδοτική στήριξη ώστε να εκσυγχρονίζουν τις εγκαταστάσεις τους τόσο ενεργειακά όσο και σε επίπεδο υποδομών. Μετά από επανειλημμένες παρεμβάσεις μας πρόσφατα είδαμε τη προδημοσίευση του ΕΞΟΙΚΟΝΟΜΩ που πράγματι κινείται στη σωστή κατεύθυνση.  Παράλληλα προετοιμάζουμε σε συνεργασία με την DELOITTE μια σειρά από δωρεάν εργαστήρια Consulting που θα βοηθήσουν στην προετοιμασία τα μέλη μας που επιθυμούν να αναβαθμίσουν τις εγκαταστάσεις τους. Επίσης, μέσα από μια στρατηγική συμφωνία που ολοκληρώνουμε με την Εθνική Τράπεζα, προσπαθούμε να δημιουργήσουμε ένα ειδικό προϊόν χρηματοδότησης κεφαλαιακών δαπανών μικρών ξενοδοχειακών καταλυμάτων έτσι ώστε οι επιχειρηματίες να μπορούν να αντλήσουν ρευστότητα και από το τραπεζικό σύστημα. Οι δύο αυτές δράσεις σε συνδυασμό με την συνδικαλιστική πίεση που ασκούμε ευελπιστούμε να πλαισιωθούν από ένα γενναίο πρόγραμμα επιδότησης για τα μικρά ξενοδοχεία από το υπουργείο ανάπτυξης.

Μια ακόμα σοβαρή αδυναμία που εντοπίζουμε είναι ο τρόπος με τον οποίο η ελληνική πολιτεία διαχρονικά προσεγγίζει τον κλάδο μας σε βασικά θέματα ανταγωνιστικότητας. Ενδεικτικά  αναφέρω τα εξής:

ΠΡΩΤΟΝ Η βραχυχρόνια μίσθωση, που έχει αφεθεί πάνω από 10 χρόνια να ανταγωνίζεται αθέμιτα τον κλάδο μας. Έχουμε φτάσει στο σημείο να έχουμε 1,000,000 κλίνες!! σε τέτοια καταλύματα τα οποία λειτουργούν χωρίς ένα στοιχειώδες νομοθετικό πλαίσιο, χωρίς στοιχειώδεις προδιαγραφές υγιεινής και  ασφαλείας. Τα καταλύματα αυτά λειτουργούν κάτω από τον μανδύα της οικονομίας του διαμοιρασμού  εις βάρος των ξενοδοχείων, εις βάρος του κρατικού προϋπολογισμού και το σημαντικότερο.. εις βάρος των τοπικών κοινωνιών και των συμπολιτών μας  που καλούνται να καταβάλουν διπλάσια και τριπλάσια ενοίκια για να βρουν στέγη. Αναμένουμε το υπουργείο τουρισμού να βάλει φρένο στην ανεξέλεγκτη λειτουργία της εν λόγω δραστηριότητας.

ΔΕΥΤΕΡΟΝ Το τέλος ανθεκτικότητας. Ένα τέλος που θεσμοθετήθηκε εις βάρος μας χωρίς καμία προηγούμενη διαβούλευση. Το τέλος αυτό αποβαίνει στην προσπάθειας ισόρροπης τουριστικής ανάπτυξης καθώς είναι ποσοστιαία πολύ μεγαλύτερο στις  περιόδους και στις περιφέρειες χαμηλής ζήτησης. Η Στερεά Ελλάδα είναι ένα παράδειγμα στο οποίο αυτή αδικία είναι ακόμα πιο αισθητή.

ΤΡΙΤΟΝ Ο ΦΠΑ στην διαμονή που έχει υπερδιπλασιαστεί εδώ και σχεδόν 10 χρόνια και η μείωση  του οποίου είχε  αποτελέσει προεκλογική δέσμευση της κυβέρνησης. Ο Φόρος Προστιθέμενης Αξίας επιβαρύνει τους πελάτες μας με ένα ποσοστό το οποίο είναι υψηλότερο από όλους τους διεθνείς ανταγωνιστές μας.

Από την πλευρά μας προσπαθούμε να αναδείξουμε και να προσεγγίσουμε τα προβλήματα αυτά. Σε σχέση με το τέλος ανθεκτικότητας ετοιμάζουμε μια τεκμηριωμένη πρόταση που θα καταθέσουμε στο Υπουργείο Εθνικής Οικονομίας με σκοπό τη μείωση του και μεταφορά του χαμένου δημοσιονομικού χώρου στα καταλύματα βραχυχρόνιας μίσθωσης. Παράλληλα για τον ΦΠΑ συζητήσαμε με τον αρμόδιο υφυπουργό την αναγκαιότητα βελτίωσης του σχετικού πλαισίου και αναζητούμε παραγωγικούς τρόπους τεκμηρίωσης του πολλαπλασιαστικού οφέλους που θα είχε η μείωση του μεσοπρόθεσμα.

Αγαπητοί επιχειρηματίες και φίλοι του τουρισμού,

Οι προκλήσεις αυξάνονται. Τα προβλήματα που καλούμαστε να αντιμετωπίσουμε μεγαλώνουν. Δεν μπορούμε να τα διαχειριστούμε μόνοι μας. Η εποχή μας απαιτεί και επιβάλλει συνέργειες.

Πρέπει, λοιπόν, να καταστήσουμε τους ανθρώπους της πολιτείας και της αυτοδιοίκησης, αλλά και τους συμπολίτες μας κοινωνούς των ειδικών θεμάτων του τουρισμού μας.

Και είμαι βέβαιος πως θα διαπιστώσουνε ότι τα περισσότερα από αυτά δεν αφορούν μόνο τον κλάδο μας. Είμαι πεπεισμένος πως αν συνεργαστούμε θα μπορέσουμε να βρούμε τις βέλτιστες λύσεις και να τις εφαρμόσουμε προς όφελος όλων.

Γιατί ο τουρισμός στην Ελλάδα σήμερα είναι υπόθεση όλων μας.

Continue Reading

Trending