Connect with us

Επιχειρηματικότητα

Η MANDYNAMIC ΔΙΟΡΓΑΝΩΣΕ ΜΕ ΕΠΙΤΥΧΙΑ ΤΟ 1ο MD FORUM

Με ιδιαίτερη επιτυχία στέφθηκε το πρώτο MD Forum, που διοργανώθηκε από  την MANDYNAMIC στο Ξενοδοχείο Μεγάλη Βρεταννία, την Πέμπτη, 15/12/2022, με θέμα «Εργασία Χωρίς Δουλειά», Ο ρόλος της MANDYNAMIC στην εύρεση και διατήρηση ταλαντούχου προσωπικού στην Ελλάδα. Εκπρόσωποι του πολιτικού και επιχειρηματικού κόσμου, καθώς και υψηλόβαθμα στελέχη του Υπουργείου Εργασίας, του ΕΦΚΑ και του ΣΕΠΕ, τίμησαν την εταιρεία με την παρουσία τους και αντάλλαξαν απόψεις για το μείζον αυτό θέμα. 

O Πρόεδρος, Ιδρυτής και Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας, κ. Πέτρος Νίκου, ευχαρίστησε θερμά τους εκλεκτούς ομιλητές και προσκεκλημένους της εκδήλωσης και τόνισε: «Το πρώτο MD Forum είναι πραγματικότητα. Ευελπιστούμε ότι θα γίνει θεσμός και θα αποτελέσει ένα βήμα για την ουσιαστική συζήτηση των θεμάτων που απασχολούν την αγορά εργασίας. Η συμβολή του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων προς αυτήν την κατεύθυνση και ειδικότερα του Υπουργού, κου. Κωστή Χατζηδάκη, ο οποίος είναι ο αρχιτέκτονας του  ΕΡΓΑΝΗ ΙΙ, είναι ιδιαίτερα σημαντική. Με αυτού του είδους τις μεταρρυθμίσεις είμαστε απόλυτα ευθυγραμμισμένοι και βέβαιοι ότι θα επιφέρουν αποτελεσματικές λύσεις στα ζητήματα που απασχολούν την αγορά εργασίας».

Ο Εμπορικός Διευθυντής της εταιρείας, κ. Ιωάννης Μπουζούρης, παρουσίασε, βάσει μελέτης της εταιρείας, την εξέλιξη του περιβάλλοντος εργασίας και τα χαρακτηριστικά των νέων εργαζομένων. Στο περιβάλλον που διαμορφώνεται στη μετά-covid εποχή, το ταλαντούχο ανθρώπινο δυναμικό επιθυμεί να επιλέγει ωράριο εργασίας σύμφωνα με τις ανάγκες του, προτιμά την εξ αποστάσεως εργασία, κάνει χρήση πολλαπλών εργαλείων επικοινωνίας, επιμορφώνεται διαρκώς και αναζητά προσαρμοστικότητα και γρήγορη εξέλιξη.

Η εταιρεία συνέβαλε σημαντικά στη μείωση της ανεργίας, προσφέροντας σε νέους και ανέργους την ευκαιρία να εισέλθουν στην αγορά εργασίας. Πιο συγκεκριμένα, 10.000 νέοι – άνεργοι, από τους συνολικά 45.000 εργαζόμενους, ξεκίνησαν την καριέρα τους, έλαβαν δηλαδή το πρώτο τους ένσημο, μέσω της MANDYNAMIC. «Σε όλους αυτούς τους εργαζόμενους δόθηκε η απαραίτητη εμπειρία και προϋπηρεσία, ώστε να καταφέρουν να ενταχθούν ομαλά στο δυναμικό της εκάστοτε επιχείρησης. Είναι σημαντικό ότι τo 67% του συνολικού αριθμού των εργαζομένων μας απορροφήθηκε μόνιμα στην αγορά εργασίας», τόνισε ο κ. Μπουζούρης. Το Α’ εξάμηνο του 2022 η εταιρεία ξεπέρασε τις 9.000 προσλήψεις, ενώ το Β΄ εξάμηνο του έτους αναμένεται να υπερβεί τις 10.000.

Όσον αφορά στο μείζον θέμα της μεγάλης φυγής των ταλέντων προς το εξωτερικό, η MANDYNAMIC ανέπτυξε τεχνικές και μεθόδους, οι οποίες συνέβαλαν στην αντιστροφή του φαινομένου. Ανέδειξε την πραγματική κλίση των εργαζομένων, με αποτέλεσμα να απασχολούνται σε θέσεις εργασίας που πραγματικά τους ενδιαφέρουν και τους έδωσαν πρόσφορο έδαφος για να ξεδιπλώσουν το ταλέντο τους. Σε αυτό το πλαίσιο, η εταιρεία παρουσίασε 7 βασικές τάσεις και πρακτικές που συμβάλουν στη διατήρηση των ταλέντων στη χώρα μας, που είναι: η προσαρμοστικότητα, η ισορροπία προσωπικής και επαγγελματικής ζωής, η αποδοχή και οι ίσες ευκαιρίες, ο ανθρώπινος παράγοντας, η κατανόηση της νέας γενιάς εργαζομένων (Gen Ζ), η καλή εταιρική φήμη και οι δίκαιες αμοιβές. 

Στην πολύ ενδιαφέρουσα συζήτηση του πάνελ, που συντόνισε κ. Ιορδάνης Χασαπόπουλος, δημοσιογράφος του Mega Channel, συμμετείχαν εκπρόσωποι σημαντικών φορέων, της Ε.Σ.Ε.Ε., υπό την αιγίδα της οποίας πραγματοποιήθηκε η εκδήλωση, του Υπουργείου Εργασίας, του ΣΕΒ, του Ε.Ε.Α. και της ΠΟΕΣΕ. Η συζήτηση κάλυψε τρεις άξονες: 1. Δε βρίσκω εργασία, δε βρίσκω στελέχη, 2. Ο ρόλος των εταιρειών Στελέχωσης Επιχειρήσεων και 3. Η διατήρηση ταλέντων.

Ο κ. Γ. Καρανίκας, Πρόεδρος της Ελληνικής Συνομοσπονδίας Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας (Ε.Σ.Ε.Ε.), υπογράμμισε: «Παρακολουθώ την αγορά εργασίας τα τελευταία 40 χρόνια και θεωρώ ότι βασικοί λόγοι που μας έχουν οδηγήσει στη σημερινή δυσκολία εύρεσης προσωπικού είναι το δημογραφικό, η αναντιστοιχία των προσόντων και των απαιτήσεων της αγοράς εργασίας, η έλλειψη πληροφόρησης, καθώς και το brain drain, το οποίο όπως φαίνεται παρουσιάζει μία σχετική επιβράδυνση. Ο ρόλος της MANDYNAMIC, και γενικότερα των εταιρειών στελέχωσης επιχειρήσεων, είναι καίριος, καθώς έχουν τη γνώση και μπορούν να λειτουργήσουν ως hub μεταξύ επιχειρήσεων και εργαζομένων». 

Ο κ. Ι. Χατζηθεοδοσίου, Πρόεδρος του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθηνών (Ε.Ε.Α), σχολίασε: «Η MANDYNAMIC έρχεται να καλύψει μία σημαντική ανάγκη, καθώς το ταλέντο, όσο καλό και να είναι, χρειάζεται εκπαίδευση και συνεργασία της παιδείας με την αγορά εργασίας. Με την ανεργία να βρίσκεται στο 12%, το 98% των επιχειρήσεων σε βασικούς κλάδους της οικονομίας δυσκολεύεται να βρει το κατάλληλο προσωπικό. Επικροτούμε την αμοιβή από την εργασία και όχι από την ανεργία. Εκπροσωπώντας 140.000 επιχειρήσεις,  είμαστε υπέρ των αξιοπρεπών μισθών, αλλά αναμένουμε να γίνουν κινήσεις από την Πολιτεία για την άρση κάποιων βαρών, των τελευταίων 13 ετών που σημαδεύτηκαν από μνημόνια, πανδημία και ενεργειακό, με κυριότερο το μη μισθολογικό κόστος».

Στη συνέχεια, ο κ. Ι. Δαβερώνης, Γεν. Γραμματέας της ΠΟΕΣΕ και Πρόεδρος της Ένωσης Εστιατορίων Αττικής, σημείωσε: «Η εστίαση αποτελεί έναν δυναμικά αναπτυσσόμενο κλάδο και χρειάζεται συνεχή υποστήριξη, με 80.000 επιχειρήσεις και 350.000 εργαζόμενους. Μαζί με τον τουρισμό αποτελούν τη βαριά βιομηχανία της χώρας μας. Στην εστίαση, υπάρχει ανάγκη να εκπαιδευτεί το προσωπικό και η απασχόλησή του στον κλάδο να είναι από επιλογή και όχι από ανάγκη. Η εποχικότητα δε βοηθάει στην διατήρηση των ταλέντων στην εστίαση, οπότε η διεύρυνση της τουριστικής περιόδου θα μπορούσε να λειτουργήσει επικουρικά».

Ο κ. Χρήστος Ιωάννου, Διευθυντής του Τομέα Απασχόλησης και Αγοράς Εργασίας του ΣΕΒ, πρόσθεσε: «Επικροτώ τα συμπεράσματα της μελέτης της MANDYNAMIC, καθώς απεικονίζουν επακριβώς τις τάσεις στην αγορά εργασίας. Η Ελλάδα πρέπει να επιλύσει τα ζητήματα της παιδείας και της εκπαίδευσης, της λειτουργίας της αγοράς εργασίας, και του μη μισθολογικού κόστους. Εφόσον ρυθμιστούν τα ανωτέρω, το ταλέντο θα μείνει στη χώρα μας, γιατί το προσελκύει ο τρόπος ζωής. Επιπλέον, είναι ιδιαίτερα θετικό ότι το επιχειρηματικό περιβάλλον αλλάζει τα τελευταία χρόνια, καθώς πραγματοποιούνται επενδύσεις, δημιουργούνται start-ups, όχι μόνο στην Αθήνα, αλλά και αποκεντρωμένα».    

Τέλος, ο κ. Κωνσταντίνος Αγραπιδάς, Γενικός Διευθυντής Εργασιακών Σχέσεων, Υγείας, Ασφάλειας & Ένταξης στην Εργασία, Υπουργείο Εργασίας & Κοινωνικών Υποθέσεων,  Διδάκτωρ Παντείου Πανεπιστημίου, σχολίασε: «Στην εργασία συντελούνται τεράστιες αλλαγές, με νέα δεδομένα, καθώς σε μικρό χρονικό διάστημα, λόγω της πανδημίας, πραγματοποιήθηκε μία ποιοτική αλλαγή και στροφή σε νέες τεχνολογίες από το Υπουργείο Εργασίας. Η λειτουργία των εταιρειών στελέχωσης επιχειρήσεων ρυθμίστηκε στην Ελλάδα το 2001 και κατοχυρώθηκε από το Ευρωπαϊκό δίκαιο με την Οδηγία 104/2008. Τα δικαιώματα των εργαζομένων προστατεύονται με ίση μεταχείριση και οι εταιρείες, όπως η MANDYNAMIC, παρέχουν εγγυήσεις και αναγνωρίζονται ως άμεσος εργοδότης. Τέλος, σύμφωνα με τον American Staffing Association, η εξέλιξη της προσωρινής απασχόλησης είναι δείκτης και προπομπός για την πορεία της οικονομίας και του ΑΕΠ». 

Επιχειρηματικότητα

EPSILON NET κατακτά 1η θέση στα Best Workplaces for Women Hellas

O Όμιλος EPSILON NET με μεγάλη χαρά και υπερηφάνεια ανακοινώνει την κατάκτηση της 1ης θέσης στα Best Workplaces for Women Hellas 2024, τον κορυφαίο θεσμό αναγνώρισης του εργασιακού περιβάλλοντος για τις γυναίκες στην Ελλάδα, σε συνέχεια της συμμετοχής του στην ετήσια έρευνα που διεξάγει ο οργανισμός Great Place to Work® Hellas.

Σε μια εποχή όπου η ανθρώπινη ανάπτυξη και η εταιρική κοινωνική ευθύνη καθίστανται κρίσιμες για την επιτυχία ενός οργανισμού, ο Όμιλος EPSILON NET συνεχίζει να πρωτοστατεί, δίνοντας προτεραιότητα στον άνθρωπο και την αξία που φέρνει κάθε μέλος της ομάδας. Το 46% των εργαζομένων είναι γυναίκες, με τις προοπτικές αύξησης αυτού του ποσοστού μέσω της ενίσχυσης της συμμετοχής γυναικών σε όλους τους τομείς δραστηριοποίησής τους. Επιπλέον, με το 97% των εργαζομένων να επιβεβαιώνει ότι υπάρχει δίκαιη μεταχείριση ανεξαρτήτως φύλου και το 44% των θέσεων ευθύνης να καλύπτεται από γυναίκες, ο Όμιλος αποδεικνύει την αφοσίωσή του στην ισότητα των φύλων και την διαφορετικότητα.

Η διάκριση αυτή αποτελεί αναγνώριση των προσπαθειών του Ομίλου για τη δημιουργία ενός ευνοϊκού κλίματος εργασίας, όπου η ισότητα και η ευημερία όλων των εργαζομένων αναγνωρίζονται και ενθαρρύνονται. Επιβεβαιώνει με τον καλύτερο δυνατό τρόπο πως οι πραγματικά πρωτοπόρες ιδέες μπορούν να προέλθουν μόνο από έναν χώρο εργασίας που ενθαρρύνει τη συνεργασία, την ομαδικότητα, τη συνέπεια, την επικοινωνία, την εμπιστοσύνη, το πάθος, την αφοσίωση, εφαρμόζοντας τις πρακτικές εκείνες που εξασφαλίζουν για τους ανθρώπους ένα ποιοτικό και ασφαλές περιβάλλον εργασίας. Ο Όμιλος EPSILON NET δεσμεύεται να συνεχίσει να πρωτοστατεί στην προώθηση της ισότητας των φύλων και τη

δημιουργία ενός περιβάλλοντος εργασίας που ευνοεί την επιτυχία και την ανάπτυξη όλων των εργαζομένων του.

Η Νάσια Σκούντζου, Group Human Resources Director του Ομίλου EPSILON NET, δήλωσε:

« Η θέση μας στην κορυφή των Best Workplaces for Women Hellas 2024 αντικατοπτρίζει την αφοσίωσή μας στη δημιουργία ενός περιβάλλοντος εργασίας που προάγει την ισότητα, την πολυμορφία και την ευημερία όλων των μελών μας. Στόχος μας όλα τα στελέχη του ομίλου να αισθάνονται ασφαλή ανεξάρτητα από το φύλο, την ηλικία, τον σεξουαλικό προσανατολισμό, τη θρησκεία ή την καταγωγή τους. Στηριζόμαστε στη δύναμη της συνεργασίας και της αμοιβαίας στήριξης για να αντιμετωπίσουμε τις προκλήσεις, δημιουργούμε χώρους ανοιχτής επικοινωνίας και διασφαλίζουμε την ευελιξία που απαιτείται για την ισορροπία μεταξύ επαγγελματικής και προσωπικής ζωής. Δεσμευόμαστε να συνεχίσουμε να είμαστε ένας από τους κορυφαίους εργοδότες στην Ελλάδα αναπτύσσοντας μια κουλτούρα ανοχής, αμοιβαίου σεβασμού και ανταλλαγής απόψεων, που να ενθαρρύνει τη διαφορετικότητα στον τομέα της εργασίας.»

Continue Reading

Επιχειρηματικότητα

Διαμόρφωση Επιτυχημένης Στρατηγικής Στελέχωσης στη Νέα Κατάσταση Πραγμάτων

Οι απαιτήσεις της διεθνούς οικονομίας, η ανάγκη για άμεση επιχειρηματική ανάπτυξη στην Ελλάδα, και ο ανταγωνισμός ασκούν υψηλές πιέσεις σε επιχειρηματικές παραμέτρους παραγωγής, ποιότητας προϊόντων και υπηρεσιών, κόστους, και σωστά καταρτισμένων στελεχών.  

Οι παράγοντες αυτοί είναι καθοριστικοί στην ανάδειξη των επιχειρήσεων που θα παίξουν ηγετικό ρόλο στην αγορά από αυτές που θα παραμείνουν στο περιθώριο. Απαιτούνται καλά μελετημένες στρατηγικές επιχειρηματικής και λειτουργικής οργάνωσης. 

Όλα τα επίπεδα στελεχών πρέπει να προσαρμόζονται και να ανταποκρίνονται με επιτυχία στις στρατηγικές και στις ραγδαίες εξελίξεις. Υπάρχει πλέον πολύ μεγαλύτερη διαθεσιμότητα καλά καταρτισμένων ατόμων χωρίς αντίστοιχή αύξηση δυνατότητας απορρόφησής τους. Σημαντική επίδραση έχει η κρατικό-κεντρική πολιτική σε όλα τα επίπεδα διαχείρισης έργων και λειτουργίας των οργανισμών, οι επαυξημένες ανάγκες σωστής διαχείρισης των πόρων από την Ε.Ε. και οι ιδιωτικοποιήσεις κρατικών οργανισμών που έχουν δημιουργήσει μια νέα τάξη πραγμάτων σε θέματα στελέχωσης και διοίκησης. Η εποχή του “εύκολου χρήματος” του χρηματιστηρίου δημιούργησε μια παροδική ανεξέλεγκτη κατάσταση έπαρσης και υπεροχής.Η επιχειρηματική επιτυχία μπορεί να μετρηθεί μόνο βάση του άμεσου αποτελέσματος και αποδοτικότητας και όχι με τεχνητά διογκωμένες αξίες μετοχών επιχειρήσεων του χρηματιστηρίου.

Οι εταιρείες που θέτουν ρεαλιστικούς και επιτεύξιμους στόχους, είναι αυτές που τελικά προσελκύουν τα ποιο ικανά στελέχη τα οποία και φροντίζουν να ανταμείβουν αναλόγως με επιπρόσθετα κίνητρα όταν πετυχαίνουν τους στόχους τους. Οι στρατηγικές που έχουν σαν στόχο τη διατήρηση των ικανών στελεχών για μεγάλο χρονικό διάστημα απαιτούν κατανόηση, ενθάρρυνση και στήριξη των επιτυχημένων αυτών ατόμων. Αυτή η επιστροφή στις παραδοσιακές βασικές αξίες μπορεί να αποτελεί μια από τις ποιο θετικές επιπτώσεις της οικονομικής κρίσης. Αν και δεν είναι εύκολο να δημιουργηθεί άμεσα μια αγορά εργασίας που να απαιτεί αλλά και να απορροφά ικανά στελέχη, προβλέπεται μακροπρόθεσμα, η ανάπτυξη να ξεπεράσει τη διαθεσιμότητα των ατόμων με υψηλές προδιαγραφές. Η σταδιακή αλλαγή στη βάση της οικονομίας με νέο επίκεντρο τις προσφερόμενες υπηρεσίες αντανακλάται από τις προτιμήσεις των νέων αποφοίτων από τα ΑΕΙ της Ελλάδας και του εξωτερικού. Το ποσοστό των νέων και διαθέσιμων ικανών στελεχών στους τομείς της βιομηχανίας, της μεταποίησης και του αυτοματισμού μικραίνει σημαντικά κάθε χρόνο, καθώς και η γενιά της βιομηχανικής εποχής βγαίνει στη σύνταξη.

Βρισκόμαστε λοιπόν σε ένα στάδιο που πολύ χαρακτηρίζουν ως «Πόλεμο Ταλέντων» στη στελέχωση θέσεων παροχής υπηρεσιών, πληροφορικής, μάρκετινγκ, μάνατζμεντ, χρηματοοικονομικών, νέων τεχνολογιών, κλπ. Γρήγορα όμως ο φαινομενικός κορεσμός ικανών ατόμων θα στερέψει, ειδικά οι μικρές ή μεσαίες επιχειρήσεις θα έχουν δυσκολία να ανταγωνιστούν στην προσέλκυση των καλύτερων στελεχών από ένα περιορισμένο σύνολο διαθέσιμων ταλαντούχων στελεχών. Απαιτείται η δημιουργία οργανωμένης και αποτελεσματικής διαδικασίας προσέλκυσης και διατήρησης στελεχών καθώς και μετάδοσης ενός ελκυστικού και πειστικού οράματος.

Οι  καλύτεροι άνθρωποι είναι ποιο έξυπνοι και ποιο συντηρητικοί: πολλοί έχουν πέσει θύματα κακής μεταχείρισης από εργοδότες ή οικονομικής κρίσης. Ιδιαίτερα επιφυλακτικοί και δύσπιστοι σε υποσχέσεις, επιδιώκουν τη σταθερότητα, τη δυνατότητα ικανοποιητικής ανάπτυξής τους και ένα ανταγωνιστικό εφικτό προγραμματισμό αμοιβής τους. Η εποχή προσέλκυσης ικανών στελεχών με εντυπωσιακά πακέτα ποσοστών και υποσχέσεων με χαμηλή πιθανότητα εξασφαλισμένης αμοιβής είναι πλέον ξεπερασμένη.

Οι καλύτεροι υποψήφιοι θα ανταποκριθούν στις εταιρείες που ξεκάθαρα εκφράζουν και πείθουν ότι μπορούν να υλοποιήσουν τους άμεσους στόχους τους για το όφελος της εταιρείας και των ανθρώπων της.

Ελκυστικοί παράγοντες είναι πλέον το σωστό περιβάλλον εργασίας, σαφώς διατυπωμένοι στόχοι και απαιτήσεις και ο διαθέσιμος χρόνος για προσωπική ζωή. Με κοινά συμφωνημένους στόχους και οι δύο πλευρές μπορούν να δημιουργήσουν ένα παραγωγικό περιβάλλον που να ανταμείβει ικανοποιητικά τόσο τα στελέχη όσο και την επιχείρηση.  Ισχύει πάντα η αξία: Όταν τα άτομα αισθάνονται ότι οι εργοδότες τους λειτουργούν με γνώμονα το καλό του προσωπικού τους, θα επιδείξουν πολύ μεγαλύτερο βαθμό αφοσίωσης και θετικής προσπάθειας για το καλό της επιχείρησης. Πολλές εταιρείες πιστεύουν ότι η προσέλκυση στελεχών είναι θέμα απλής τοποθέτησης αγγελιών σε εφημερίδες μεγάλης κυκλοφορίας και σε διαδεδομένες ιστοσελίδες ευρέσεως εργασίας για να εμφανιστούν ορδές υποψηφίων στην πόρτα τους. Χωρίς όμως διαδικασία προ-επιλογής δύσκολα προσελκύουν τα κατάλληλα στελέχη.

Τα ικανά στελέχη επιλεκτικά αναζητούν νέες ευκαιρίες συνήθως εργάζονται και δεν διακινδυνεύουν να εκτεθούν στους εργοδότες τους. Για αυτό είναι και περιζήτητα καθώς δεν είναι υπερ-εκτεθειμένα και γιατί οι επιχειρήσεις πιστεύουν ότι όσο ποιο δύσκολη είναι η εύρεση, προσέγγιση και πρόσληψη κάποιου στελέχους τόσο καλύτερο είναι. Τα στελέχη αυτά είναι διακριτικά και συνήθως αποκαλύπτουν το ενδιαφέρουν σε πολύ λίγα άτομα του άμεσου περιβάλλοντός τους αλλά και σε έμπιστους επαγγελματίες επιλογής προσωπικού.

Η αποτελεσματική στελέχωση έχει να κάνει με τη σωστή επικοινωνία και δικτύωση και τις άμεσες επαφές, όχι με την πρόσβαση σε χιλιάδες βιογραφικά και ανεπιβεβαίωτες πληροφορίες.

Η παραδοσιακή προσέγγιση είναι η καλύτερη: Η αξιοποίηση προσωπικών επαφών και δικτύου γνωριμιών για τον εντοπισμό των καλύτερων υποψηφίων και ευκαιριών. Πολύ λίγα άτομα κατακτούν μια νέα θέση μέσω του βιογραφικού τους. Τα ικανά στελέχη έχουν εξαιρετικές ικανότητες δικτύωσης, τους θυμούνται και τους συστήνουν εύκολα οι νυν και τέως εργοδότες τους, τους στρατολογούν οι επαγγελματίες επιλογής προσωπικού και τους καλούν σε συνεντεύξεις. Η απρόσωπη προσέγγιση μέσω δημοσιεύσεων κάνει τις προσωπικές σχέσεις να αποκτούν μεγαλύτερη αξία και η άμεση επικοινωνία είναι η αποτελεσματικότερη.

Αυτό ισχύει τόσο για τους εργοδότες όσο και για τα διαθέσιμα στελέχη. Η καλύτερη λύση λοιπόν είναι η δικτύωση, η οποία περιλαμβάνει πρώην συνεργάτες, πελάτες, εργοδότες, διευθυντές, υφιστάμενους, και επαγγελματίες επιλογής προσωπικού. Ο ανταγωνισμός έχει βοηθήσει στην επιβίωση των ποιο καλά οργανωμένων και αποτελεσματικών γραφείων επιλογής προσωπικού που έχουν αναπτύξει μακροχρόνιες σχέσεις και πολύτιμη πρόσβαση στα στελέχη. Έχουν εμπειρία, πολύ καλό δίκτυο επαφών με εταιρείες και υπεύθυνους λήψης αποφάσεων, μαθαίνουν πρώτοι τις νέες διαθέσιμες θέσεις και γνωρίζουν τα ικανότερα στελέχη που διακριτικά αναζητούν ευκαιρίες και που είναι σχεδόν αδύνατον να εντοπισθούν από μια αγγελία.

Αποδεικνύεται ότι η αποτελεσματικότερη στρατηγική στελέχωσης βασίζεται στην ανθρώπινη επαφή, επικοινωνία και πληροφόρηση, στη σωστή αξιολόγηση των στελεχών και όπου η αφοσίωση και αξία του στελέχους εκτιμάται στη συμβολή του για την καθοδήγηση και το μέλλον της επιχείρησης.

Η προσέγγιση αυτή κερδίζει περισσότερο και οδηγεί στη δημιουργία στελεχών με μεγάλη παραγωγικότητα που υποστηρίζουν την επιχείρηση, τον πελάτη και τους συναδέλφους τους. Οι υποσχέσεις για γρήγορο και εύκολο χρήμα χλευάζονται. Η ξεκάθαρη και καλά διατυπωμένη δέσμευση σε μια σταθερή επιχειρηματική φιλοσοφία, ισορροπημένη κερδοφορία, υποστήριξη και ενδυνάμωση των στελεχών είναι η βάση για μια νέα γενιά επιχειρήσεων.


Άρθρο αρχείου

ΤΖΟΥΛΗ ΚΥΡΙΑΚΑΚΗ

Continue Reading

Επιχειρηματικότητα

Εταιρίες και διαδίκτυο

Βασικός και πρωταρχικός στόχος μια εταιρείας τόσο στην αρχή λειτουργίας της όσο και στη μετέπειτα πορεία της είναι η συνεχόμενη ανάπτυξη.

Η ανάπτυξη αυτή συντελείται με τα κατάλληλα εργαλεία marketing.

Τα τελευταία χρόνια το marketing χωρίζεται σε δύο μεγάλες κατηγορίες:

Το κλασσικό marketing και το online marketing, το marketing δηλαδή του διαδυκτίου.

Για να φτάσει κανείς να μιλάει για online marketing θα πρέπει ήδη να έχει κάνει τα  πρώτα βασικά βήματα στο internet:

Το πρώτο και το πιο βασικό βήμα είναι η κατασκευή μιας ιστοσελίδας, εδώ θα πρέπει να δοθεί προσοχή τόσο στο εικαστικό όσο και στο λειτουργικό κομμάτι, δηλ. να εντυπωσιάζει τον χρήστη αλλά παράλληλα να τον πληροφορεί με απλό και άμεσο τρόπο.

Στην ιστοσελίδα παρουσιάζουμε σε πρώτο στάδιο την  επιχείρησή μας, ποια είναι, με τι ασχολείται αλλά και τους στόχους όσον αφορά το καταναλωτικό κοινό.

Στη συνέχεια, αναλυτικά και εκτενέστερα παρουσιάζουμε τα προϊόντα μας.

Με την ολοκλήρωση της δημιουργία της ιστοσελίδας, που στην ουσία  έχουμε δημιουργήσει ένα  ηλεκτρονικό κατάστημα, προχωράμε  με το να την κάνουμε «γνωστή».

Εδώ μιλάμε για online marketing:

  • Προώθηση της εταιρείας μας σε μηχανές αναζήτησης

Η καταχώρηση μιας ιστοσελίδας σε μηχανές αναζήτησης είναι η δυνατότητα που έχουν ορισμένες εταιρίες (και όχι μόνο) να καταχωρούν το site σας σε ισχυρές μηχανές αναζήτησης.

Η επόμενη μας μέριμνα είναι η κατάταξη σε υψηλές θέσεις σε αναζητήσεις στις μηχανές αναζήτησης. Στην διαδικασία αυτή έχει δημιουργηθεί μία ολόκληρη γενιά υπηρεσιών οι οποίες αφορούν την βέλτιστη παρουσία σε αποτελέσματα κατά την αναζήτηση σε μηχανές αναζήτησης.

Ένας πιο διαφανής προς τον χρήστη τρόπος είναι η χρησιμοποίηση online ερωτηματολογίων, στα οποία ο χρήστης, δεν υποχρεούται απαραίτητα να συμπληρώσει τα προσωπικά του στοιχεία. Ακόμα και εκεί, η τεχνολογία επιτρέπει να αναγνωριστεί ο χρήστης ο οποίος έχει ήδη συμμετάσχει στην έρευνα (π.χ. με την ανάγνωση τυχόν cookies που έχουν τοποθετηθεί στον υπολογιστή, ή άλλες μεθόδους).

  • Διαφημιστικά μηνύματα  (Banners) σε portals ή συγκεκριμένες σελίδες αυτών.

To Banner είναι ένα γραφικό το οποίο τοποθετείται σε μία συγκεκριμένη θέση στην ιστοσελίδα και συνήθως είναι ένα αρχείο εικόνας τύπου gif και jpeg.

Tα banners είναι η σημαντικότερη μορφή διαφήμισης στο διαδίκτυο και η μεγάλη δημοτικότητα τους έχει ως αποτέλεσμα να δημιουργηθεί μια σειρά διαφορετικών διαστάσεων οι οποίες χρησιμοποιούνται για την προβολή των banners στο web.

Μην παραλείψετε την απόκτηση ενός προγράμματος στατιστικών που είναι εξίσου ζωτικής σημασίας τόσο για να μπορούμε να βλέπουμε την απήχηση της ιστοσελίδας μας όσο και για να δίνουμε στοιχεία για την επισκεψιμότητα των banners που φιλοξενούμε.

Στα στατιστικά, αναλυτικά αυτά που μας ενδιαφέρουν και πρέπει να κοιτάμε είναι:

Τα Hits είναι το σύνολο των αιτήσεων  για μία πληροφορία από μία ιστοσελίδα. Κάθε φορά που ζητάμε ένα στοιχείο από μία σελίδα, κατεβάζουμε ένα αρχείο, ή πιο απλά κάνουμε μία σχετική εργασία, τότε καταγράφεται ένα hit. Για παράδειγμα, σε μια ιστοσελίδα με μικρό αριθμό επισκέψεων ο αριθμός των hits μπορεί να είναι αρκετά μεγάλος. Με τον αριθμό των hits δεν μπορούμε να κρίνουμε τη δημοτικότητα και την επισκεψιμότητα μιας σελίδας, γιατί πολλές από τις συνολικές αιτήσεις μπορεί να προέρχονται από μικρό αριθμό χρηστών.

Cookies: Όταν πλοηγούμαστε στο διαδίκτυο, ένας μεγάλος αριθμός ιστοσελίδων αποστέλουν ένα μικρό αρχείο στον υπολογιστή μας, στον οποίο καταγράφονται ορισμένα χαρακτηριστικά. To αρχείο αυτό ονομάζεται cookie. Ένα παράδειγμα του πως χρησιμοποιείται είναι η καταγραφή των στοιχείων της σύνδεσης μας. Σε περίπτωση που έχουμε εγγραφεί στην υπηρεσία  μιας ιστοσελίδας, τότε θα  πρέπει ανά πάσα στιγμή να εισάγουμε τo όνομα χρήστη και τον κωδικό, εφόσον ζητηθούν. Το cookie, μπορεί να παραλείψει αυτή την ενέργεια.

Επίσης, μπορεί να καταγράψει και πολλά άλλα στοιχεία, όπως αυτά που συμπληρώνουν οι χρήστες σε διάφορες φόρμες˙ το ιστορικό (history) του χρήστη και φυσικά δεν θα μπορούσαμε να παραλείψουμε τις αγοραστικές του συνήθειες, ούτως ώστε να δίνεται στην εταιρία η δυνατότητα να προσαρμόζει την πολιτική προώθησής των προϊόντων της σε διαφορετικές ομάδες καταναλωτών.

Τα Impessions είναι η προβολή ενός banner στην οθόνη του χρήστη. Κάθε φορά που εμφανίζεται σελίδα η οποία περιέχει το συγκεκριμένο banner, τότε αυτό θεωρείται ως νέο impression. To πλήθος των εμφανίσεων (impression), μπορεί να λάβει μεγάλες διαστάσεις σε περίπτωση που ένα μεγάλο πλήθος χρηστών μπαίνει στην σελίδα και σερφάρει για μεγάλο χρονικό διάστημα. Το πλήθος αυτό αποτελεί τη βάση της πώλησης των διαφημίσεων.

ΤοClick through είναι ένα από τα σημαντικότερα μεγέθη, το οποίο μας δείχνει την απόκριση της διαφήμισης. Το click through ως μέγεθος αναφέρεται στον συνολικό αριθμό των hits που πραγματοποιήθηκαν για μία διαφήμιση (banner).Το click through rate με την σειρά του, μας δείχνει τον αριθμό των clicks σε ένα καθορισμένο αριθμό impressions.

Επισκέψεις και μοναδικοί επισκέπτες: Το μέγεθος των μοναδικών επισκεπτών είναι και αυτό ιδιαίτερα κρίσιμο, γιατί δείχνει πόσοι διαφορετικοί χρήστες ενδιαφέρονται για τις υπηρεσίες ή τα προϊόντα που παρέχει κάποια ιστοσελίδα. O πιο αξιόπιστος τρόπος για την καταμέτρηση των στοιχείων αυτών μπορεί να θεωρηθεί το cookie. Ο τρόπος αυτός διαθέτει και μερικά μειονεκτήματα, αφού ο χρήστης έχει την δυνατότητα να μην επιτρέψει την λήψη cookies.

Ο αριθμός των επισκέψεων όμως, μπορεί να μεγαλώσει αρκετά ακόμα και στην περίπτωση, που μια μικρή μερίδα ατόμων, επισκέπτεται την ιστοσελίδα με μεγάλη καθημερινή συχνότητα.

Αναλυτικότερα, αν τρία διαφορετικά άτομα επισκεφθούν μια ιστοσελίδα, δύο φορές σε μία μέρα, τότε η ιστοσελίδα έχει δεχτεί 6 επισκέψεις, αλλά έχει τρεις μοναδικούς χρήστες. Αν την επόμενη μέρα, τα ίδια άτομα μπουν στην ιστοσελίδα δύο φορές, τότε οι συνολικές επισκέψεις της σελίδας, έχουν γίνει 12 (6+6), ενώ οι επισκέπτες παραμένουν τρεις.

Όλες αυτές οι ενέργειες προϋποθέτουν την συνεχή υποστήριξη της ιστοσελίδας μας, δηλαδή, την συνεχή ανανέωσή από πλευράς θεματολογίας και μετέπειταανάλογα την εταιρία- τη σχεδιαστική ανανέωσή της.


Άρθρο αρχείου

Δημήτρη Ψαρρά

Continue Reading

Trending