Connect with us

Τουρισμός

Ο Τουρισμός είναι εθνική προσπάθεια

Ψηφίστηκε κατά πλειοψηφία (20/12/2021) στη Βουλή των Ελλήνων το νομοσχέδιο του Υπουργείου Τουρισμού «Πρότυποι Τουριστικοί Προορισμοί Ολοκληρωμένης Διαχείρισης, Οργανισμοί Διαχείρισης και Προώθησης Προορισμού, Ιαματικές Πηγές Ελλάδας και άλλες ρυθμίσεις για την ενίσχυση της τουριστικής ανάπτυξης». O Υπουργός Τουρισμού κ Β. Κικίλιας χαρακτήρισε το νομοσχέδιο αναπτυξιακό, που υποστηρίζει στρατηγικά το τουριστικό προϊόν και απαντά στις ανάγκες του τουριστικού κλάδου, προσφέροντας σύγχρονα εργαλεία τουριστικής ανάπτυξης σε όλες τις Περιφέρειες της χώρας.

«Διαθέτουμε 320 εκ. ευρώ από το RRF, ακριβώς για αυτά τα εργαλεία: λιμάνια, μαρίνες, χιονοδρομικά κέντρα, ιαματικές πηγές, προσβασιμότητα για τα ΑμεΑ, ψηφιοποίηση του Τουρισμού, διότι η τουριστική ανάπτυξη της Ελλάδας είναι εθνική προσπάθεια». Β. Κικίλιας, atlantea.news, 21/12/2021. 

Με ικανοποίηση παρακολουθούμε τις επιλογές της σημερινής διοίκησης της πολιτείας η οποία θεωρεί την τουριστική ανάπτυξη ως εθνική προσπάθεια. Μάλιστα επισημαίνουμε ότι όλη η πολιτεία λειτουργεί ως προωθητής-διαφημιστής του ελληνικού τουρισμού. Και οι στήριξη των ελλήνων επιχειρηματικών τουρισμού δεν σταματούν εκεί. Υπάρχουν ειδικές μορφές δανειοδοτήσεων. Προβλέπονται ειδικές ρυθμίσεις για την απασχόληση προσωπικού (όχι πάντα ελλήνων …). Και τώρα στην πανδημία covid-19 στηρίζονται οι επιχειρήσεις τουρισμού με «μη» επιστρεπτέες προκαταβολές από τα χρήματα της πολιτείας. 

Ταυτόχρονα καταγράφουμε ότι οι επιχειρηματίες τουρισμού δαπανούν ΜΟΝΟ 7% από τα συνολικά τους έξοδα για την προμήθεια ελληνικών προϊόντων και υπηρεσιών, σύμφωνα με την τελευταία διαθέσιμη έρευνα της CWF (2017). Στην ίδια έρευνα το υψηλότερο ποσοστό δαπανών καταγράφηκε στην Κρήτη, με 13%. Οι έλληνες επιχειρηματίες τουρισμού λειτουργούν ως dealer των εισαγόμενων προϊόντων και υπηρεσιών ανταγωνιζόμενοι τα ελληνικά προϊόντα & υπηρεσίες. 

Και κάπου εκεί αναφέρεται ότι στην Ιταλία (με περίπου παρεμφερές κλίμα και πολιτιστικά χαρακτηριστικά) οι Ιταλοί ξενοδόχοι αγοράζουν από την Ιταλική αγορά το 70% (εβδομήντα τοις εκατό) των συνολικών εξόδων τους. Μπράβο στους Ιταλούς, κρίμα για τους Έλληνες ….

Ο προβληματισμός, μετά την πανδημία covid-19, είναι γιατί δεν διακρίνεται κάπου ότι … «και η Αγροτική Ανάπτυξη είναι εθνική προσπάθεια». Η διάχυτη αίσθηση είναι ότι οι αγρότες δεν αναγνωρίζονται ως επιχειρηματίες, και υφίστανται ένα περίεργο, σχεδόν «ρατσιστικό», bullying. 

Οι υπουργοί Γεωργίας της ΕΕ ενέκριναν (13/12/2021) τα συμπεράσματα για την προστασία του συστήματος εφοδιασμού τροφίμων (επισιτιστική ασφάλεια) της ΕΕ από μελλοντικές απειλές. Παρότι οι υφιστάμενοι μηχανισμοί κατόρθωσαν να μετριάσουν τις χειρότερες επιπτώσεις της πρόσφατης πανδημίας, οι υπουργοί συμφωνούν ότι τα διδάγματα που αντλήθηκαν από τη νόσο COVID-19 θα πρέπει να τροφοδοτήσουν την προσέγγιση της ΕΕ όσον αφορά τις μελλοντικές καταστροφές. Jože Podgoršek, Προεδρεύων Υπουργός Γεωργίας της Σλοβενίας. ΕΕ. pelazkarabo.blogspot.com, 14/12/2021. (σσ Κάτι αλλάζει πολύ σιγά-σιγά και τα τρόφιμα, η παραγωγή τους και η διανομή τους φαίνεται ότι μπαίνει πάλι στις προτεραιότητες. Ιδανική λύση θα μπορούσε να είναι τόσο η Τοπική Εφοδιαστική Αλυσίδα όσο και οι Αγορές Αγροτών).

Ο ελληνικός αγροδιατροφικός τομέας είναι ευάλωτος σε εγχώριες οικονομικές κρίσεις, σύμφωνα με την «Παγκόσμια Κατάσταση της Διατροφής και της Γεωργίας» Οι χώρες πρέπει να καταστήσουν τα συστήματα αγροδιατροφής τους πιο ανθεκτικά σε απρόσμενες αναταραχές, όπως αυτές που παρατηρήθηκαν κατά τη διάρκεια της πανδημίας COVID-19, σύμφωνα με την «Παγκόσμια Κατάσταση της Διατροφής και της Γεωργίας» για το 2021 που δημοσιεύθηκε από τον Οργανισμό Τροφίμων και Γεωργίας των Ηνωμένων Εθνών (FAO). Όπως αναφέρει η έκθεση, η οποία αξιολογεί την ανθεκτικότητα των χωρών, «χωρίς την κατάλληλη προετοιμασία, οι απρόβλεπτες κρίσεις θα συνεχίσουν να υπονομεύουν τα συστήματα αγροδιατροφής». Ν. Γαργαλάκος, 28/11/2021. Μια καλή λύση θα μπορούσε να είναι η οργάνωση Τοπικής Εφοδιαστικής Αλυσίδας, η οργάνωση τοπικών Αγορών Αγροτών, η οργάνωση Τοπικών Συμφώνων Ποιότητας, η υποστήριξη τοπικών συστημάτων παραγωγής αγροδιατροφικών προϊόντων, η Κοινωνικά Υποστηριζόμενη Γεωργία-ΚΥΓΕΩ κλπ.

Ο ελληνικός τουρισμός απλά εκμεταλλεύεται (αποικιοκρατικά?…) το τοπικό περιβάλλον (φυσικό, τεχνικό, κοινωνικό, πολιτιστικό, υποδομές κλπ), αγοράζει τοπικά μόνο το 7%, αφήνει έσοδά του στο εξωτερικό, τα κέρδη των επιχειρήσεών του ταξιδεύουν σε όλο τον κόσμο και χαρακτηρίζεται εθνική υπόθεση.

Η ελληνική αγροτική δραστηριότητα είναι στενά συνυφασμένη με τον τόπο, αξιοποιεί το τοπικό φυσικό περιβάλλον, τον τοπικό πολιτισμό, την τοπική άϋλη κληρονομιά, την τοπική παραγωγή, τους τοπικά απασχολούμενους. Οι έλληνες αγρότες είναι στενά συνδεδεμένοι με τον τόπο τους, τα τυχόν κέρδη μένουν στον τόπο και ΔΕΝ χαρακτηρίζεται ακόμα μέχρι σήμερα εθνική υπόθεση …

Ακόμα και ο Αγροτουρισμός που είναι προσφορά τουριστικών υπηρεσιών από αγρότες στις εκμεταλλεύσεις τους αντί να προστατεύεται ως εθνική υπόθεση, το Υπουργείο Τουρισμού υποστηρίζει παρασιτική δομή, η οποία «νόθα» υφαρπάζει τον Αγροτουρισμό» από τους αγρότες και τον παρουσιάζει ως κομμάτι του Τουρισμού, ενώ το κομμάτι του τουρισμού που αφορά την ύπαιθρο ονομάζεται «Τουρισμός υπαίθρου». Συμβαίνει ότι σχεδόν σε όλα τα θέματα που έχουν σχέση με τον αγροτικό κόσμο. Κάπου υπάρχει μια Ανώνυμη Εταιρεία της Ιδιωτικής Κερδοσκοπικής Οικονομικής, που έχει συσταθεί κυρίως από μια Τράπεζα και μια τεχνική εταιρεία, η οποία λέει ότι εκπροσωπεί τους Συνεταιρισμούς της Κοινωνικής Οικονομίας και εκπροσωπεί ακόμα και τον αγροτικό συνδικαλισμό. 

Βασικοί παράγοντες για την ανάπτυξη του Αγροτουρισμού αποτελούν η ανάγκη των ταξιδιωτών για μοναδικές, αυθεντικές εμπειρίες που ενσωματώνουν στοιχεία από την τοπική παράδοση και την κοινότητα καθώς και η αποσύνδεση από την τεχνολογία και το αυξημένο ενδιαφέρον για την αγροτική παραγωγή. Οι ταξιδιώτες απαιτούν ποιότητα, υγιεινή & ασφάλεια και αυθεντικότητα από τους παρόχους του εν λόγω προϊόντος καθώς και εύκολη και άμεση προσβασιμότητα στους προορισμούς. Βασικές τάσεις: εξειδικευμένα τουριστικά γραφεία, πιστοποίηση αγροτουριστικών καταλυμάτων, συμπράξεις / δίκτυα παραγωγών και παρόχων αγροτουρισμού. Και όλα αυτά από αγρότες και βέβαια πρέπει και αυτά να είναι εθνική προσπάθεια, όχι μόνο οι «επιχειρηματίες» τουρισμού. 

Καλά Χριστούγεννα, και από 10 Ιαν 2021, κάθε ημέρα στις 21.00-22.00 στο κανάλι STENT.net.gr διαδικτυακά στο Agro Bus για αγροτικά και όχι μόνο. 

Τουρισμός

Το Μέλλον του Τουρισμού

Βιώνοντας την Τεχνολογική Εξέλιξη στα Ταξίδια

Ο τουρισμός, ένας από τους μεγαλύτερους κλάδους της παγκόσμιας οικονομίας, δεν παύει να εξελίσσεται με την πάροδο του χρόνου. Και με την επικράτηση της τεχνολογίας σε κάθε τομέα της ζωής μας, είναι αναπόφευκτο να επηρεάζει και τον κλάδο του τουρισμού. Από την αναζήτηση και κράτηση διαμονής έως την εμπειρία του ταξιδιού και την επιστροφή στο σπίτι, η τεχνολογία προσφέρει νέες δυνατότητες και αλλάζει τον τρόπο που βιώνουμε τα ταξίδια. Ας εξετάσουμε λοιπόν το μέλλον του τουρισμού και το πώς η τεχνολογική εξέλιξη επηρεάζει την εμπειρία των ταξιδιωτών.

Κράτηση και Προετοιμασία

Η πρώτη επαφή του ταξιδιώτη με την τεχνολογία συνήθως αρχίζει με την αναζήτηση και κράτηση διαμονής. Οι ιστοσελίδες κρατήσεων καταλυμάτων και οι εφαρμογές κινητών τηλεφώνων προσφέρουν πληθώρα επιλογών και δυνατότητες σύγκρισης τιμών και υπηρεσιών. Ενδεικτικά, η χρήση της τεχνολογίας επιτρέπει στους ταξιδιώτες να δουν φωτογραφίες, να διαβάσουν αξιολογήσεις από άλλους επισκέπτες και να κάνουν κρατήσεις με ευκολία, όλα αυτά από το άνετο τους σπίτι.

Εξατομίκευση της Εμπειρίας

Με την πρόοδο της τεχνολογίας, οι ταξιδιωτικές εφαρμογές προσφέρουν πλέον εξατομικευμένες εμπειρίες. Ανάλογα με τα ενδιαφέροντα και τις προτιμήσεις του κάθε ταξιδιώτη, οι εφαρμογές μπορούν να προτείνουν δραστηριότητες, αξιοθέατα και εστιατόρια που ταιριάζουν ακριβώς στο γούστο τους. Επιπλέον, η χρήση εικονικής πραγματικότητας (VR) και επαυξημένης πραγματικότητας (AR) μπορεί να προσθέσει έναν εντυπωσιακό διαστασιακό παράγοντα στην εξερεύνηση προορισμών πριν καν φτάσει κανείς εκεί.

Βιώνοντας τον Πολιτισμό

Μέσω της τεχνολογίας, οι ταξιδιώτες έχουν πλέον τη δυνατότητα να εξερευνήσουν τον πολιτισμό και την ιστορία μιας τοποθεσίας με έναν τρόπο που προηγουμένως ήταν αδύνατος. Από εκπαιδευτικές εφαρμογές που παρέχουν πληροφορίες για το παρελθόν μέχρι τις τεχνολογικές ξεναγήσεις σε μουσεία και ιστορικά αξιοθέατα, οι ταξιδιώτες μπορούν να εμβαθύνουν στην τοπική κουλτούρα και να κατανοήσουν καλύτερα τον περιβάλλοντα κόσμο.

Βιώνοντας την Προστασία του Περιβάλλοντος

Ένας άλλος τομέας όπου η τεχνολογία έχει μεγάλη επίδραση είναι η βιωσιμότητα στον τουρισμό. Η χρήση ηλεκτρονικών εισιτηρίων, η προσφορά ψηφιακών χαρτών για περιορισμένες περιοχές και η προώθηση πράσινων μεταφορικών μέσων είναι μερικοί τρόποι με τους οποίους η τεχνολογία βοηθά στη μείωση του ανθρώπινου αποτυπώματος στο περιβάλλον.

Συμπερασμός

Ο τουρισμός είναι ένας κλάδος που διαρκώς προσαρμόζεται και εξελίσσεται. Η τεχνολογία παίζει ένα ολοένα και πιο σημαντικό ρόλο στη βελτίωση της εμπειρίας των ταξιδιωτών, καθώς επίσης και στην προστασία του περιβάλλοντος. Αν και η τεχνολογία μπορεί να προσφέρει πολλά, πρέπει να χρησιμοποιείται με σύνεση και να μην αντικαθιστά πλήρως την ανθρώπινη επαφή και εμπειρία. Έτσι, το μέλλον του τουρισμού μπορεί να διαμορφωθεί με την τεχνολογία ως ισχυρό σύμμαχο, προσφέροντας μια ακόμα πιο εξαιρετική και εμπλουτισμένη εμπειρία στους ταξιδιώτες.


Άρθρο από την ομάδα του Businesswoman

Continue Reading

Τουρισμός

Η Σύγχρονη Προσέγγιση στον Ταξιδιωτικό Τομέα

Ο βιομηχανικός τουρισμός αντιπροσωπεύει μια αναπτυσσόμενη τάση στον κλάδο του τουρισμού, που επικεντρώνεται στην επίσκεψη και την ανάδειξη βιομηχανικών τοποθεσιών και μνημείων. Από την εργοστασιακή παραγωγή και τις βιομηχανικές επιχειρήσεις έως τις ιστορικές βιομηχανικές περιοχές, ο βιομηχανικός τουρισμός προσφέρει μια νέα ματιά στην εμπειρία ταξιδιού.

Το Φαινόμενο του Βιομηχανικού Τουρισμού

Ο βιομηχανικός τουρισμός αναδύεται ως απάντηση στην αυξανόμενη ανησυχία για τη διατήρηση και ανάδειξη της βιομηχανικής κληρονομιάς. Ενώ παλαιότερα οι βιομηχανικές περιοχές ήταν απλά θέματα παραγνωρισμένα και αγνοημένα, σήμερα οι επισκέπτες αναζητούν ενεργά την εμπειρία αυτού του τύπου τουρισμού. Αυτό οφείλεται σε πολλούς παράγοντες, συμπεριλαμβανομένης της αυξανόμενης ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης για τις ιστορικές και βιομηχανικές πτυχές της κοινωνίας, καθώς και της ανάπτυξης του τουρισμού βάσει εμπειρικών ενδιαφερόντων.

Τα Χαρακτηριστικά του Βιομηχανικού Τουρισμού

Ο βιομηχανικός τουρισμός επικεντρώνεται στην επίσκεψη βιομηχανικών τοποθεσιών και μνημείων, συμπεριλαμβανομένων εργοστασίων, μουσείων, παλαιών εργοστασιακών περιοχών και πολλών άλλων. Οι επισκέπτες έχουν τη δυνατότητα να εξερευνήσουν την ιστορία, την τεχνολογία και τις κοινωνικές επιπτώσεις της βιομηχανικής εξέλιξης.

Ένα ιδιαίτερα σημαντικό χαρακτηριστικό του βιομηχανικού τουρισμού είναι η αλληλεπίδραση με το περιβάλλον και την κοινότητα. Οι επισκέπτες μπορούν να μάθουν για τις τοπικές κοινότητες που εξαρτώνται από τις βιομηχανικές δραστηριότητες, καθώς και για τους τρόπους με τους οποίους οι εν λόγω τομείς επηρεάζουν το περιβάλλον.

**Οι Οικονομικές και Κοινωνικές Επιπτώσεις**

Ο βιομηχανικός τουρισμός δεν επιφέρει μόνον οικονομικά οφέλη στις τοπικές κοινότητες, αλλά συχνά αναζωογονεί περιοχές που προηγουμένως αντιμετώπιζαν οικονομική ύφεση λόγω της μείωσης της βιομηχανικής δραστηριότητας. Η ανάπτυξη του τουρισμού σε αυτές τις περιοχές μπορεί να οδηγήσει σε νέες επενδύσεις, δημιουργία θέσεων εργασίας και ανάπτυξη της υποδομής.

Επιπλέον, ο βιομηχανικός τουρισμός συμβάλλει στη διατήρηση και ανάδειξη της ιστορικής κληρονομιάς και της ταυτότητας των τοπικών κοινοτήτων. Μέσω της εκπαίδευσης και της προώθησης της κατανόησης της βιομηχανικής κληρονομιάς, ο βιομηχανικός τουρισμός συμβάλλει στη διατήρηση της ιστορικής μνήμης και του πολιτιστικού πλούτου.

Προκλήσεις και Ευκαιρίες

Παρά τα οφέλη του, ο βιομηχανικός τουρισμός αντιμετωπίζει προκλήσεις, συμπεριλαμβανομένων των περιβαλλοντικών επιπτώσεων και της πρόκλησης της διατήρησης της αυθεντικότητας των βιομηχανικών τοποθεσιών. Ωστόσο, η αντιμετώπιση αυτών των προκλήσεων μπορεί να οδηγήσει σε καινοτόμες προσεγγίσεις και βελτιώσεις της βιωσιμότητας του τομέα.

Το μέλλον του βιομηχανικού τουρισμού φαίνεται φωτεινό, καθώς οι ταξιδιώτες αναζητούν όλο και περισσότερο εμπειρίες που συνδυάζουν την ιστορία, τον πολιτισμό και τη βιομηχανική κληρονομιά. Με την κατάλληλη προσέγγιση και διαχείριση, ο βιομηχανικός τουρισμός μπορεί να συνεχίσει να αναπτύσσεται προσφέροντας μια μοναδική και εκπληκτική εμπειρία ταξιδιού σε επισκέπτες από όλο τον κόσμο.


Άρθρο από την ομάδα του BusinessWoman

Continue Reading

Τουρισμός

Ανακαλύπτοντας την ομορφιά του Τουρισμού


Ανακαλύπτοντας την Ομορφιά του Παγκόσμιου Τουρισμού: Μια Ταξιδιωτική Περιπέτεια

Ο τουρισμός δεν είναι μόνο μια απλή εμπειρία, αλλά μια ευκαιρία να εξερευνήσουμε, να μάθουμε και να εμπλουτίσουμε τις ζωές μας με αξέχαστες στιγμές. Καθώς ο κόσμος γίνεται όλο και πιο προσιτός και οι τεχνολογικές εξελίξεις μας παρέχουν νέους τρόπους να εξερευνήσουμε τον κόσμο, ο τουρισμός γίνεται ολοένα και πιο συναρπαστικός και επιβραβευτικός.

Η ευκαιρία να ταξιδέψουμε σε διάφορους προορισμούς μας δίνει τη δυνατότητα να ανακαλύψουμε νέες κουλτούρες, να γευτούμε διαφορετικές κουζίνες, να εμπλακούμε σε δραστηριότητες που δεν θα μπορούσαμε ποτέ να εκτιμήσουμε αλλιώς. Από τις εκπληκτικές παραλίες της Μπαλί μέχρι τα εντυπωσιακά αξιοθέατα της Ρώμης, ο κόσμος είναι γεμάτος με αναζητήσεις που μας καλούν να τις εξερευνήσουμε.

Ο τουρισμός επίσης μας δίνει τη δυνατότητα να ενωθούμε με τη φύση και το περιβάλλον μας. Από τις εκπληκτικές φυσικές ομορφιές των βουνών της Ελβετίας μέχρι τα απέραντα εθνικά πάρκα της Καναδά, ο τουρισμός μας παρέχει την ευκαιρία να ανακαλύψουμε την εκπληκτική ποικιλομορφία του πλανήτη μας.

Πέρα από την ανακάλυψη νέων τόπων, ο τουρισμός επίσης μπορεί να ενισχύσει τις τοπικές οικονομίες και να προωθήσει την κοινωνική αλληλεπίδραση. Η επίσκεψή μας σε τοπικά εστιατόρια, καταστήματα και αγορές συμβάλλει στην τόνωση της τοπικής οικονομίας και στη δημιουργία θέσεων εργασίας για τους ντόπιους κατοίκους. Επιπλέον, ο τουρισμός μπορεί να δημιουργήσει γέφυρες και να προάγει την κοινωνική κατανόηση μεταξύ διαφορετικών κουλτουρών και λαών.

Όταν ταξιδεύουμε, δεν αφήνουμε απλώς τα ίχνη μας σε διαφορετικούς προορισμούς, αλλά επίσης δημιουργούμε ανεξίτηλες αναμνήσεις και εμπειρίες που μας αλλάζουν ζωή. Έτσι, ας συνεχίσουμε να εξερευνούμε τον κόσμο, να ανακαλύπτουμε νέες περιπέτειες και να εμπλουτίζουμε τις ζωές μας μέσα από τον υπέροχο κόσμο του τουρισμού.


Άρθρο από το BusinessWoman

Continue Reading

Trending