Connect with us

Ομορφιά

Ο Φειδίας, ο Leonardo da Vinci και η Πλαστική Χειρουργική

Ο Πλαστικός χειρουργός ακριβώς όπως ένας καλλιτέχνης θα πρέπει πάντα και σύμφωνα με τα παραπάνω να αναλύει ανθρωπομετρικά ορθά, έτσι ώστε να κάνει την σωστή αισθητική διάγνωση με στόχο πάντα το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα. Ο Δημήτρης Τριανταφύλλου μας εξηγεί ποια είναι η σχέση ανάμεσα στον Φειδία, τον Leonardo da Vinci, την πλαστική χειρουργική και τις τέλειες αναλογίες.

Ο“Κώδικας Da Vinci” του Dan Brown ήταν αναμφισβήτητα το βιβλίο που είχε τις περισσότερες πωλήσεις τη χρονιά που εκδόθηκε, αλλά και τους περισσότερους αναγνώστες.

Συναρπαστική πλοκή ενός θρίλερ που συνδυάζει την τέχνη, την ιστορία και τη Θρησκεία. Μια συνεχής αναζήτηση χαμένη σε μυστικούς κώδικες. Ο συγγραφές στη σελίδα 131 του βιβλίου του αναφέρεται στον αριθμό “φ”. Ο αριθμός αυτός πίστευαν και ήταν βέβαιοι οι αρχαίοι όταν τον ανακάλυψαν, ότι είχαν εντοπίσει τη θεμέλιο λίθο του σύμπαντος, τη δομική αρχή του Θεού. Ο αριθμός αυτός είναι απλά ένα νούμερο το “1,618” που το πραγματικά ασύλληπτο χαρακτηριστικό του ήταν ο ρόλος του ως θεμελιώδους δομικού στοιχείου στη φύση.

Τα πάντα (φυτά, ζώα, ακόμα και οι άνθρωποι) διέπονται από αναλογίες που συνέτειναν με τρομακτική ακρίβεια προς την αναλογία “φ”, προς 1. Η συνεχής αυτή παρουσία του ξεπερνά τα όρια της σύμπτωσης.

Σε μια κυψέλη όπου οι θηλυκές μέλισσες πάντοτε ξεπερνούν τις αρσενικές σε αριθμό, αν διαιρέσεις τον αριθμό των θηλυκών μελισσών με τον αριθμό των αρσενικών μελισσών σε οποιαδήποτε κυψέλη στον κόσμο καταλήγεις πάντα στον ίδιο αριθμό, το “φ”.

Ο χρυσός αριθμός “φ” είναι αφιερωμένος και βαπτίζεται έτσι απ’ το πρώτο γράμμα του ονόματος του πασίγνωστου σε όλους γλύπτη Φειδία. Ο αριθμός αυτός μπορεί να αποδοθεί με τον μαθηματικό τύπο φ= (τετραγωνική ρίζα του 5) + 1 δια 2. Παρ’ όλο που ο χρυσός αριθμός “φ” αυτή η θεία αναλογία είχε μελετηθεί και ήταν γνωστή από τους Πυθαγόρειους (όπου το 1 ταυτίζεται με το Θεό και όλα τα άλλα είναι παράγωγα αυτού), και την σχολή στο Άργος του γλύπτη Πολύκλειτου όπου γίνονται τρομερές ανθρωπομετρικές αναλύσεις με κύκλους, τετράγωνα τρίγωνα και άλλα Ευκλείδια γεωμετρικά σχήματα, ένας Μαθηματικός του 12ου αιώνα, ο Leonardo Fibonacci (ή Fillius Bonacci) παρουσιάζει μια ιδιαίτερα διάσημη και ξεχωριστή ακολουθία όπου το άθροισμα δύο διαδοχικών αριθμών ισούται με τον αμέσως επόμενο αλλά και τα πηλίκα των γειτονικών αριθμών προσεγγίζουν το 1,618 δηλαδή το χρυσό νούμερο “φ”. “Ακολουθία Fibonacci 1, 2, 3, 5, 8, 13, 21, …”.

To “χρυσό τμήμα” είναι ένα ευθύγραμμο τμήμα που αποτελείται από δύο επιμέρους τμήματα, ΑΒ το μικρότερο και BC το μεγαλύτερο. Η χρυσή αναλογία εκφράζεται με την εξίσωση ΑΒ/BC = BC/AC = φ = 1,618. “Χρυσό παραλληλόγραμμο’’ είναι αυτό που έχει πλευρές 1 Χ 1,618 (φ) ενώ “χρυσό τρίγωνο’’ αυτό με βάση 1 και πλευρές 1,618 (φ). Η ένωση πέντε τέτοιων ‘’χρυσών τριγώνων’’ δημιουργεί το “πεντάγραμμο’’ όπως ονομαζόταν από τους αρχαίους ή πεντάκτινο αστέρι. Γι’ αυτό το λόγο και το πεντάκτινο αστέρι θεωρούνταν ανέκαθεν σύμβολο ομορφιάς και τελειότητας.

Αυτός που κατανόησε καλύτερα από όλους τη “χρυσή αναλογία’’ στα μεταγενέστερα χρόνια στο ανθρώπινο σώμα δεν ήταν άλλος από τον Leonardo Da Vinci, ο οποίος έφτασε στο σημείο να εκταφιάζει πτώματα προκειμένου να μελετήσει τις ακριβείς αναλογίες της ανθρώπινης σκελετικής δομής. Είναι περίφημο το έργο του “Βιτρούβιος Άντρας’’. Μελέτη πάνω στο ανθρώπινο σώμα που το βλέπουμε σε αφίσες, προσκλήσεις ιατρικών συνεδρίων, ατζέντες ή και ημερολόγια, αφιερωμένα
στον Μάρκο Βιτρούβιο, ένα ρωμαίο ιδιοφυή αρχιτέκτονα του 1ου μ.χ αιώνα, όπου και ο ίδιος αναφέρεται στις ‘’χρυσές αναλογίες’’ στο έργο του περί αρχιτεκτονικής, και ο οποίος πρώτος σχεδίασε έναν άντρα με ανοιχτά και κλειστά πόδια μέσα σε κύκλο και τετράγωνο. Ο Da Vinci το ξανασχεδίασε, διόρθωσε τις ατέλειες και το παρουσίασε.

Ο Alberti στην αρχή της Αναγέννησης τροποποίησε το σύστημα του Πολύκλειτου χρησιμοποιώντας πολύπλοκο σύστημα γεωμετρικών σχημάτων που αναλύει το ανθρώπινο σώμα. Στη μοντέρνα ιατρική οι ‘’χρυσές αναλογίες’’ βρίσκουν εφαρμογή στην Πλαστική Χειρουργική κάνοντας ένα βήμα παραπάνω. Ένας ιατρός ο Marquardt δημιούργησε ένα σχήμα βασισμένο στο πεντάγραμμο με το οποίο υποστηρίζει ότι μπορεί να το χρησιμοποιεί για να αναλύει τις αναλογίες του προσώπου και τις αποκλίσεις από το ιδεατό.

Ο Δημήτρης Τριανταφύλλου είναι Πλαστικός Χειρουργός,
μετεκπαιδεύτηκε στο Barnes Hospital,
Washington University, St.Louis Mo, USA.

Δείτε τις υπηρεσίες που παρέχει ο dr.Τριανταφύλλου στο drplastic.gr!

Ομορφιά

Η θερμοκρασία ανεβαίνει, καιρός να ανανεώσεις την ρουτίνα περιποίησης του προσώπου σου.

Με το καλοκαίρι προ των πυλών έχει έρθει η ώρα να αλλάξεις τις συνήθειες σου. Το δέρμα σου καλείται να αντιμετωπίσει νέες περιβαλλοντικές συνθήκες και ο ρόλος σου είναι να το προστατέψεις.

Οι υψηλές θερμοκρασίες που μας αφυδατώνουν, η υγρασία και η έκθεση στην επιβλαβή ακτινοβολία UV είναι οι βασικοί παράγοντες για τους οποίους καλούμαστε να προσαρμόσουμε την ρουτίνα περιποίηση μας, προκειμένου να διατηρήσουμε ένα υγιές και λαμπερό δέρμα κατά τους καλοκαιρινούς μήνες.

Η κατάλληλη ενυδατική κρέμα πλούσια σε υαλουρονικό οξύ είναι το κλειδί για τη διατήρηση της ενυδάτωσης του δέρματος. Τις πρωινές ώρες επίλεξε μια ελαφριά, μη λιπαρή ενυδατική κρέμα που θα απορροφάται γρήγορα από το δέρμα σου. Το υαλουρονικό οξύ έχει την ικανότητα να συγκρατεί περίπου 1.000 φορές το βάρος του σε νερό, το γεγονός αυτό το καθιστά τον κύριο ενυδατικό παράγοντα της επιδερμίδας μας. Σε κάθε περίπτωση μην ξεχνάς τη σημασία της ενυδάτωσης από μέσα προς έξω. Κατά τους καλοκαιρινούς μήνες θα πρέπει να πίνεις 2 με 2,5 lt νερού στη διάρκεια της ημέρας .

Προστατέψου από την ακτινοβολία UV που προκαλεί την φωτογήρανση. Επιτακτική ανάγκη είναι η χρήση ενός ποιοτικού αντηλιακού με υψηλό δείκτη προστασίας. Φόρα το αντηλιακό σου πριν βγεις από το σπίτι, πριν πας στην εργασία σου, ακόμη κι αν βγεις για λίγη ώρα για μία βόλτα ή τα καθημερινά ψώνια. Ο ήλιος στην χώρα μας είναι επιθετικός τους καλοκαιρινούς μήνες και το αντηλιακό μας είναι η ασπίδα προστασία μας απέναντι στις ακτίνες UV. Επίλεξε το αντηλιακό που σου ταιριάζει σε υφές και αρώματα, προτίμησε όμως κάποιο από αυτά που περιέχουν ενυδατικούς παράγοντες και μην ξεχνάς να το ανανεώνεις κατά την διάρκεια της μέρας.

Το βράδυ πρέπει να αφιερώσεις λίγο χρόνο για την καθαριότητα του προσώπου σου. Η αφαίρεση του μακιγιάζ και η απομάκρυνση των ρύπων, επιτρέπει στο δέρμα σου να “αναπνέει”, να παραμένει υγιές και ζωντανό. Στη συνέχεια εφάρμοσε μία κρέμα με αντιοξειδωτικούς παράγοντες , όπως η νιασιναμίδη. Η νιασιναμίδη κερδίζει έδαφος τους καλοκαιρινού μήνες, έναντι άλλων δραστικών συστατικών με αντιοξειδωτική δράση, επειδή δεν προκαλεί φωτοευαισθησία. Είναι συμβατή με όλους τους τύπους δέρματος, δρα ενάντια στις ελεύθερες ρίζες και έχει αντιφλεγμονώδη δράση.

Με λίγη προσοχή και τα κατάλληλα κοσμητικά προϊόντα, μπορείς να απολαύσεις ένα υγιές και λαμπερό δέρμα καθ’ όλη τη διάρκεια του καλοκαιριού.

Αρθρογράφοι :

Παναγιώτα Μαθιουδάκη,  Αισθητικός – Κοσμητολόγος

Μαρία Νίκου , Αισθητικός – Κοσμητολόγος

Laserskin Solutions (Αθήνα, Τρίκαλα)

Continue Reading

Ομορφιά

Βλέμμα που μαγνητίζει

Η αξιοποίηση του χαρακτηριστικού στοιχείου της μεσαίας ζώνης του προσώπου μας μπορεί να μας χαρίσει πιο έντονη έκφραση. Ιδανικό θεωρείται όταν η απόσταση μεταξύ των δύο ματιών είναι ίση με ένα μάτι, οι γωνίες του έσω και έξω ματιού βρίσκονται στην ίδια νοητή ευθεία και το μέγεθός τους είναι ανάλογο με τα υπόλοιπα χαρακτηριστικά.

Το ολοκληρωμένο μακιγιάζ τους περιλαμβάνει:

  • χρήση κρέμας
  • τοποθέτηση καλυπτικού με χρώμα για τους μαύρους κύκλους και τις τυχόν δυσχρωμίες του προσώπου
  • make up και πούδρα
  • βάση σκιάς στο πάνω βλέφαρο, αν πρόκειται να τοποθετηθούν σκιές
  • χρήση σκιών στο πάνω και κάτω βλέφαρο
  • υπογράμμιση με μολύβι ή eyeliner
  • τονισμός των βλεφαρίδων με μάσκαρα ή και τοποθέτηση ψεύτικων βλεφαρίδων,
  • συσχέτιση – διόρθωση των φρυδιών

Για την τοποθέτηση των σκιών στα μάτια προτείνονται δύο τρόποι χρήσης των χρωμάτων:

Ο πρώτος μιλάει για οριζόντιο μακιγιάζ ματιών, όπου η τοποθέτηση των χρωμάτων είναι σχεδόν παράλληλη. Το πιο ανοιχτό χρώμα μπαίνει κάτω από το τόξο του φρυδιού καθ’ όλο το μήκος του, το μεσαίο χρώμα στο κινητό βλέφαρο, σε ύψος που συναντά το ανοικτό χρώμα και το σκουρότερο στην εξωτερική γωνία του ματιού, περισσότερο ή λιγότερο προς την εσωτερική γωνία του, ανάλογα με το σχήμα ματιών του εκάστοτε ατόμου.

Ο δεύτερος τρόπος αφορά κάθετο μακιγιάζ, όπου η τοποθέτηση των χρωμάτων είναι πλαγιοκάθετη. Σύμφωνα με αυτόν τον τρόπο, το μάτι χωρίζεται σε τρία ίσα νοητά μέρη. Στο πρώτο 1/3 του, που ξεκινάει από την εσωτερική επιφάνεια του ματιού μπαίνει το ανοικτότερο χρώμα. Στο 2/3 μπαίνει το μεσαίο χρώμα, στο σημείο του βλεφάρου ακριβώς πάνω από την ίριδα. Το σκουρότερο θα φαίνεται στο τρίτο τμήμα του από το τελείωμα της ίριδας προς το τελείωμα του ματιού. Τα μεσαία και σκούρα χρώματα μπορούν να φτάνουν ως το φρύδι ή να σταματούν λίγο χαμηλότερα. Μακιγιάρουμε με σκιά μέρος ή και όλο το κάτω βλέφαρο κοντά στη γραμμή των βλεφαρίδων.

Το περίγραμμα των ματιών γίνεται με μολύβι ή eye1iner. Στα φυσιολογικά μάτια η γραμμή ξεκινά λεπτή απ’ την εσωτερική γωνία του, φαρδαίνει λίγο πάνω απ’ την ίριδα και καταλήγει λεπτότερη στην εξωτερική γωνία του ματιού. Η γραμμή τοποθετείται κοντά στη ρίζα των βλεφαρίδων, περισσότερο ή λιγότερο παχιά ανάλογα με το ύψος του κινητού βλεφάρου, το χρώμα που επιλέγουμε και την απόδοση που επιθυμούμε. Μπορεί να υπογραμμιστεί όλο το κάτω βλέφαρο ή τμήμα του.

Το χρώμα του προϊόντος που χρησιμοποιούμε για το περίγραμμα είναι αυτό που θα καθορίσει την προβολή ή την υποβάθμιση τμήματος του ματιού. Λαμπερό και ανοικτό για παράδειγμα χρώμα, το προβάλει. Σκούρο, σε μεγάλη έκταση βαραίνει το βλέμμα και δίνει την εντύπωση μεγάλου βάθους.

Μεγάλη σημασία έχουν και οι βλεφαρίδες, το μακιγιάζ των οποίων γίνεται με χρήση μάσκαρας πρώτα στο πάνω βλέφαρο από τη ρίζα προς το ελεύθερο άκρο τους και μετά ανοδικά προς τα έξω και πάνω. Τοποθετούμε μάσκαρα και στο κάτω βλέφαρο. Χτενίζουμε τις βλεφαρίδες με το ειδικό χτενάκι για την αποφυγή συγκέντρωσης υλικού.

Η γνώση της τοποθέτησης των έγχρωμων καλλυντικών ματιών με την κατάλληλη επιλογή χρωματικών τόνων εναρμονισμένων με το χρώμα της ίριδας συνθέτει την αρμονία για ένα ιδανικό βλέμμα που δεν περνά απαρατήρητο. Μαγνητίζει…


Άρθρο αρχείου

Μεγακλή Θεογνωσία

Continue Reading

Ομορφιά

“Τα ρούχα που αδυνατίζουν” 4 χρυσοί κανόνες

Δύο μόνο είδη ρούχων υπάρχουν, εκείνα που κολακεύουν το σώμα και εκείνα που κάνουν πιο έντονο το πρόβλημα.

Ακολούθησε τους 4 χρυσούς κανόνες και μάθε να κάνεις τις σωστές επιλογές για να νιώθεις πάντα όμορφη και κομψή.

Μήπως ανήκεις και εσύ στην κατηγορία των γυναικών που κοιτάζονται στον καθρέπτη και κάθε φορά αναρωτιόνται «με παχαίνει αυτό»;

Η απάντηση είναι απλή……….

Είτε φοράς πολύ μεγάλο νούμερο είτε το μικρότερο, τα ιδανικά και σωστά ρούχα είναι αυτά που δεν τονίζουν τα μειονεκτήματα σου είτε είναι πραγματικά είτε είναι φανταστικά, αλλά αντίθετα αναδεικνύουν τα προτερήματα σου.

Ο μόνος τρόπος για να πάψεις να κρίνεις διαρκώς την εμφάνισή σου και να νιώθεις υπέροχα, είναι να μάθεις να επιλέγεις τα ρούχα που σου ταιριάζουν.

Σύμμαχο σ’ όλα αυτά είναι: 4 χρυσοί κανόνες που θα σε βοηθήσουν να διαλέξεις με ακρίβεια τα ρούχα που κολακεύουν την σιλουέτα σου.

Κανόνας 1ος

Μονόχρωμο ντύσιμο

Το χρώμα είναι το πρώτο πράγμα που οι άλλοι προσέχουν στο ντύσιμό μας. Είναι το σικ και το αγαπημένο τρικ των σχεδιαστών της στιλιστικής κλπ.

Στην πράξη μονόχρωμο ντύσιμο σημαίνει να φοράς μόνο ένα χρώμα ή αποχρώσεις του ίδιου χρώματος από την κορυφή ως τα νύχια.

Το μονόχρωμο ντύσιμο οποιοδήποτε κι αν είναι το χρώμα δημιουργεί μια ισχυρή συνεχόμενη κάθετη γραμμή που επιμηκύνει το σώμα.

Δεν μπορεί να γίνει ποτέ βαρετό χρησιμοποιώντας διάφορα αξεσουάρ τα οποία θεωρούνται απαραίτητα για μία ιδιαίτερη και μοναδική εμφάνιση.

Κανόνας 2ος 

Σκούρα και ουδέτερα χρώματα

Τα σκούρα χρώματα κάνουν τη σιλουέτα να φαίνεται πιο λεπτή απ’ ότι τα ανοιχτά, γιατί απορροφούν το φως αντί να το αντανακλούν και να ξεχωρίζουν όπως γίνεται στις ανοικτές αποχρώσεις.

Όσο πιο σκούρο είναι το χρώμα τόσο λιγότερο φαίνονται οι λεπτομέρειες. Το ιδανικό σκούρο και τα ουδέτερα χρώματα είναι αυτά που συνδυάζονται εύκολα.

Δεν είναι απαραίτητο να φοράς πάντα σκούρα χρώματα αλλά υποχρεωτικά παρά μόνο ένα βασικά κομμάτια, σακάκια – παντελόνια – ταγιέρ – παλτό.

Αν θέλαμε να προσθέσουμε χρώμα επενδύουμε σ’ ένα τοπ μπλούζες, μαντίλια, αξεσουάρ (τα θεωρώ απαραίτητα).

Κανόνας 3ος

Σιλουέτα μια κάθετη γραμμή

Βασικός κανόνας διότι δείχνει το σώμα μακρύτερο. Το μυστικό είναι τα ρούχα να ισορροπούν στις αναλογίες σου και βρες την ισορροπία του δικού σου σωματότυπου.

 Α. Όταν το βάρος συγκεντρώνεται από τη μέση και κάτω. 

Η λύση είναι να προσθέσεις κάτι στο επάνω μέρος του σώματος για να αποσπάσεις την προσοχή από το κάτω μέρος.

Μαντίλια και εσάρπες, διάφορα στοιχεία έντονα, αξεσουάρ, μια ζώνη χαλαρή. Μεγεθύνουν το επάνω μέρος του σώματος και τραβούν το βλέμμα προς τα εκεί.

Β. Όταν το βάρος συγκεντρώνεται πάνω από τη μέση.

Η λύση είναι να τραβήξεις την προσοχή στα πιο αδύνατα σημεία σου, όπως στα πόδια, τους γοφούς ή το πρόσωπο.

Υιοθέτησε το ασύμμετρο look. Δημιούργησε κάθετες γραμμές πάνω από τη μέση. Προτίμησε μπλούζες με “V”. Διάλεξε το σωστό σουτιέν. Μια ζώνη χαλαρή.

Κανόνας 4ος

Χάρισε τα ρούχα που δεν σου κάνουν

Ποια είναι αυτά;

  1. Παντελόνια που δεν τραβάνε, οι οριζόντιες γραμμές που δημιουργούνται σε κάνουν φαρδύτερη.
  2. Φούστες που διαγράφουν έντονα τους γλουτούς.
  3. Κοντά σακάκια. Τα σακάκια πρέπει να φτάνουν κάτω από τους γλουτούς.
  4. Φούστες με λάθος μάκρος. Αν τα πόδια σας είναι παχιά οι μακρύτερες φούστες που σταματούν στο λεπτότερο σημείο της γάμπας σας ταιριάζουν καλύτερα.

Συμβουλή: ΤΟ ΜΑΥΡΟ ΕΙΝΑΙ ΠΑΝΤΑ ΣΤΗ ΜΟΔΑ

ΕΠΕΙΔΗ:

  • Είναι το χρώμα που αδυνατίζει περισσότερο απ’ όλα.
  • Ταιριάζει σ’ όλες τις ώρες και σ’ όλες τις εποχές.
  • Είναι εξαιρετικά κομψό τόσο μόνο του, αλλά και σε συνδυασμό με άλλα ρούχα.
  • Δεν είναι τόσο ευαίσθητο στους ελαφρούς καθημερινούς λεκέδες.
  • Είναι αρκετά ουδέτερο ώστε να το φοράς συχνά χωρίς κανείς να το προσέξει.

Υ.Γ. Αγαπήστε τα ελαττώματά σας και νιώστε μοιραία γυναίκα. Ο μύθος θεωρείται ξεπερασμένος αλλά “πουλάει” ακόμα πολύ.


Άρθρο αρχείου

Δέσποινα Τζόβα

Continue Reading

Trending