Connect with us

Επιχειρηματικότητα

100% επιχορήγηση για δαπάνες τεχνολογίας πληροφορικής και επικοινωνιών των επιχειρήσεων της Κεντρικής Μακεδονίας

Πρόγραμμα – ΠΕΠ Κεντρικής Μακεδονίας

Κουπόνια Τεχνολογίας για τις μικρές και πολύ μικρές επιχειρήσεις της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας

100% Επιχορήγηση μπορούν να λάβουν επιχειρήσεις της Κεντρικής Μακεδονίας με το πρόγραμμα «Κουπόνια Τεχνολογίας για τις μικρές και πολύ μικρές επιχειρήσεις της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας» που προκηρύχθηκε στις 15/05/2019.

Στο πρόγραμμα μπορούν να υποβάλλουν αίτηση επιχειρήσεις:

  • Εμπορικές
  • Μεταποιητικές
  • Τουριστικές
  • Παροχής υπηρεσιών
  • Εφοδιαστικής αλυσίδας

 

Οι επιχειρήσεις που θα υποβάλλουν αίτηση θα πρέπει να διαθέτουν δραστηριότητα σε έναν τουλάχιστον από τους κωδικούς του προγράμματος. Αναλυτικός κατάλογος των επιλέξιμων ΚΑΔ  μπορείτε να δείτε εδώ.

Δεν μπορούν να υποβάλλουν φάκελο επιχειρήσεις που σχετίζονται με την εστίαση (δεν είναι επιλέξιμη δραστηριότητα – δεν συμπεριλαμβάνονται τους επιλέξιμους ΚΑΔ).

Ο συνολικός προϋπολογισμός του προγράμματος (δηλαδή τα χρήματα που θα μοιραστούν στις επιχειρήσεις) ανέρχεται στο ποσό των 3.125.000 €.

 

Ποια είναι η περίοδος υποβολής των προτάσεων;

Οι υποψήφιοι  επενδυτές μπορούν να υποβάλλουν προτάσεις – επενδυτικά σχέδια από 04/06/2019 μέχρι 05/07/2019. Είναι πιθανή μία παράταση δεδομένου ότι υπάρχει μεγάλο ενδιαφέρον και υπάρχει σοβαρή αδυναμία έκδοσης των απαραίτητων δικαιολογητικών που ζητά το πρόγραμμα (όπως δηλώσεις Ε3 του φορολογικού έτους 2018). Ενδεικτικό για μία ενδεχόμενη παράταση είναι το γεγονός ότι η υπηρεσία υποδοχής ετοιμάζει ημερίδα ενημέρωσης για το πρόγραμμα την Τετάρτη 03/07/2019, τη στιγμή που το πρόγραμμα έχει καταληκτική ημερομηνία την Παρασκευή 05/07/2019.

 

Ποιο είναι το ποσοστό Επιδότησης

Το ποσοστό επιδότησης ανέρχεται  στο 100 % του συνολικού προϋπολογισμού των έργων. Τονίζεται ότι δεν επιχορηγείται ο ΦΠΑ αλλά μόνο το 100% της καθαρής αξίας των δαπανών.

 

Ποιο είναι το ελάχιστο και μέγιστο ύψος επένδυσης;

Το ελάχιστο ύψος της επένδυσης ανέρχεται στις 5.000 €.

Το μέγιστο ύψος της επένδυσης ανέρχεται στις 15.000 €.

Ωστόσο ανάλογα με τα οικονομικά στοιχεία του 2017 και 2018 που μπορεί να έχει η κάθε επιχείρηση θα πρέπει να προσδιοριστεί το ποσό που θα ζητήσει η κάθε επιχείρηση προκειμένου να μεγιστοποιείται η βαθμολογία της.

Ποιες είναι οι προϋποθέσεις που πρέπει να τηρούν οι επιχειρήσεις για να υποβάλλουν φάκελο υποψηφιότητας;

Οι επιχειρήσεις που θα υποβάλλουν πρόταση θα πρέπει να έχουν κλείσει τουλάχιστον δύο (2) πλήρεις διαχειριστικές χρήσεις δωδεκάμηνης διάρκειας, δηλαδή να έχουν συσταθεί πριν από τη 1/1/2017.

Επίσης θα πρέπει:

  • να δραστηριοποιούνται ή να δραστηριοποιηθούν, καθώς και να πραγματοποιήσουν τις αντίστοιχες δαπάνες στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας,
  • να διαθέτουν τον/τους δηλούμενο/ους ΚΑΔ πριν την υποβολή της επενδυτικής πρότασης (ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ IV: ΠΙΝΑΚΑΣ ΕΠΙΛΕΞΙΜΩΝ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ (ΚΑΔ)
  • να είναι πολύ μικρές ή μικρές επιχειρήσεις, πριν την ημερομηνία της αίτησης χρηματοδότησης.
  • να λειτουργούν αποκλειστικά με μία από τις ακόλουθες μορφές: επιχειρήσεις εταιρικού / εμπορικού χαρακτήρα (Ανώνυμη Εταιρία, Εταιρία Περιορισμένης Ευθύνης, Ομόρρυθμη Εταιρία ή Ετερόρρυθμη Εταιρία και Ι.Κ.Ε) και ατομικές επιχειρήσεις
  • να τηρούν απλογραφικά ή διπλογραφικά βιβλία του Κ.Β.Σ.
  • να μη βρίσκονται υπό πτώχευση, εκκαθάριση ή αναγκαστική διαχείριση,
  • να μην αποτελούν προβληματικές επιχειρήσεις σύμφωνα με τη σχετική νομοθεσία.
  • να μην εκκρεμεί σε βάρος τους ανάκτηση ενίσχυσης κατόπιν προηγούμενης αποφάσεως της Επιτροπής, με την οποία μια ενίσχυση κηρύσσεται παράνομη και ασυμβίβαστη με την εσωτερική αγορά,
  • να υποβάλλουν επιχειρηματικό σχέδιο/πρόταση χρηματοδότησης με αναλυτική περιγραφή της προτεινόμενης επένδυσης ΤΠΕ, καθώς και το σύνολο των αναγκαίων στοιχείων, δικαιολογητικών και εντύπων, όπως ορίζονται από την παρούσα προκήρυξη,
  • να συμπεριλάβουν στα επενδυτικά τους σχέδια/προτάσεις δαπάνες που δεν έχουν χρηματοδοτηθεί και δεν έχουν ενταχθεί σε άλλο πρόγραμμα που χρηματοδοτείται από εθνικούς ή κοινοτικούς πόρους
  • να δεσμευτούν ότι τα επενδυτικά τους σχέδια/προτάσεις δεν έχουν υποβληθεί για ένταξη και εφόσον εγκριθούν προς χρηματοδότηση δεν θα υποβληθούν σε άλλο πρόγραμμα που χρηματοδοτείται από εθνικούς ή κοινοτικούς πόρους.
  • να μην εντάσσονται σε ήδη οργανωμένο ομοιόμορφο δίκτυο διανομής προϊόντων ή παροχής υπηρεσιών η οποία εκμεταλλεύεται κατόπιν σχετικών συμβάσεων άδειες εκμετάλλευσης δικαιωμάτων διανοητικής ιδιοκτησίας, που αφορούν συνήθως εμπορικά σήματα ή διακριτικούς τίτλους και τεχνογνωσία για την χρήση και τη διανομή αγαθών ή υπηρεσιών (π.χ. franchising, shop in shop, δίκτυο πρακτόρευσης),
  • το συνολικό ποσό των ενισχύσεων ήσσονος σημασίας που έχει λάβει στο παρελθόν η δεδομένη επιχείρηση (ενιαία επιχείρηση), συμπεριλαμβανομένης της ενίσχυσης από αυτή τη Δράση, να μην υπερβαίνει το ποσό των 200.000 ευρώ (ή 100.000 ευρώ για τον τομέα των οδικών εμπορευματικών μεταφορών για λογαριασμό τρίτων) μέσα σε μία τριετία (τρέχον οικονομικό έτος και τα δύο (2) προηγούμενα οικονομικά έτη) πριν από τον χρόνο χορήγησης (έκδοση απόφαση ένταξης Πράξης) του εννόμου δικαιώματος της ενίσχυσης.
  • να υποβάλλουν μια και μοναδική αίτηση χρηματοδότησης ανά Α.Φ.Μ. στην παρούσα δράση καθ’ όλη τη διάρκεια ισχύος της παρούσας πρόσκλησης.
  • να μην έχει γίνει έναρξη εργασιών για το έργο πριν την δημοσίευση της πρόσκλησης.

Ποια είναι η διάρκεια υλοποίησης των επενδυτικών σχεδίων;

Η χρονική διάρκεια υλοποίησης των έργων είναι τρεις (3) μήνες από την ημερομηνία έκδοσης της Απόφασης Ένταξης.

Ως ημερομηνία έναρξης κάθε έργου λαμβάνεται η ημερομηνία έκδοσης της Απόφασης Ένταξης/Χρηματοδότησης των έργων. Παράταση της διάρκειας υλοποίησης των έργων δεν δύναται να δοθεί.

 

Πως γίνεται η αξιολόγηση των επενδυτικών σχεδίων;

Η αξιολόγηση πραγματοποιείται σε δύο στάδια.

Α ΣΤΑΔΙΟ: Βαθμολόγηση με αντικειμενικά κριτήρια

  • Κριτήριο 1: Ρυθμός Μεταβολής Κύκλου Εργασιών. Στο κριτήριο αυτό εξετάζεται το αν αυξάνεται ο τζίρος τις επιχείρησης το 2018 σε σχέση με το 2017.
  • Κριτήριο 2: Μέσος όρος Κερδών προ Φόρων, Τόκων και Αποσβέσεων προς τον Κ.Ε. Προσοχή δεν λαμβάνονται υπόψη τα τελικά αποτελέσματα της επιχείρησης δηλαδή τα κέρδη ή ζημίες αλλά τα κέρδη προ φόρων τόκων και αποσβέσεων σε σχέση με τις πωλήσεις του 2017 και του 2018. Δεδομένου ότι τα κέρδη προ φόρων τόκων και αποσβέσεων αποτελούν ένα λογιστικό μέγεθος ο σύμβουλος που θα αναλάβει την εξέταση του φακέλου υποψηφιότητας θα πρέπει να δει το σχετικό μέγεθος από τα οικονομικά έντυπα της κάθε επιχείρησης. Επίσης παίζει ρόλο το ύψος των κερδών σε σχέση με τις πωλήσεις του κάθε έτους για την τελική βαθμολογία του συγκεκριμένου κριτηρίου.
  • Κριτήριο 3: Κάλυψης Επένδυσης από Κέρδη προ Φόρων, Τόκων & Αποσβέσεων. Το κριτήριο αυτό εξετάζει κατά πόσο η επένδυση που θέλουμε να κάνουμε καλύπτεται από τα κέρδη προ φόρων τόκων και αποσβέσεων του 2018. Για αυτό το λόγο θα πρέπει να προσαρμόζεται αντίστοιχα το ύψος του επενδυτικού σχεδίου προκειμένου να μεγιστοποιείται η βαθμολογία του.
  • Κριτήριο 4: Ρυθμός Μεταβολής Κερδών προ Φόρων, Τόκων & Αποσβέσεων. Στο κριτήριο αυτό εξετάζεται το αν αυξάνονται τα κέρδη της επιχείρησης το 2018 σε σχέση με το 2017.
  • Κριτήριο 5: Συμμετοχή σε προηγούμενες Δράσεις ΤΠΕ (eservices, esecurity, digi-retail, digi-lodge, digicontent, ICT4GROWTH, Ψηφιακό Βήμα – Ψηφιακό Άλμα). Όποιος δεν έχει συμμετάσχει στις παραπάνω δράσεις λαμβάνει τη βαθμολογία του κριτηρίου.

Β ΣΤΑΔΙΟ: Έλεγχος πληρότητας και τυπικών προϋποθέσεων 

Ο έλεγχος πληρότητας των δικαιολογητικών και των τυπικών προϋποθέσεων συμμετοχής θα πραγματοποιηθεί μόνο για τα επενδυτικά σχέδια που έχουν λάβει βαθμολογία τουλάχιστον 50% της μέγιστης δυνατής βαθμολογίας και μέχρι το 120% της διαθέσιμης δημόσιας δαπάνης.

Τονίζεται ότι οι επιχειρήσεις που εμφανίζουν ζημίες προ φόρων τόκων και αποσβέσεων δεν θα έχουν την απαραίτητη βαθμολογία προκειμένου να ενταχθούν στο πρόγραμμα. Μία επιχείρηση για να μπορεί να έχει καλή βαθμολογία θα πρέπει να έχει

Τι είδους δαπάνες θα χρηματοδοτούνται από το πρόγραμμα;

Στο πλαίσιο του προγράμματος επιδοτούνται δαπάνες που αφορούν την προμήθεια εξοπλισμού και υπηρεσιών Τ.Π.Ε. (που θα παρασχεθούν από έναν προμηθευτή της επιλογής του δυνητικού δικαιούχου). Σημειώνεται ότι στις δαπάνες που θα επιδοτηθούν δεν περιλαμβάνεται  ο ΦΠΑ, ο οποίος δεν αποτελεί επιλέξιμη δαπάνη και θα επιβαρύνει τις επιχειρήσεις.

Διευκρινίζεται ότι κάθε επιχείρηση έχει δικαίωμα συμμετοχής με μόνο μία αίτηση χρηματοδότησης σε όλη την διάρκεια της παρούσας δράσης.

 

Οι επιλέξιμες κατηγορίες δαπανών δύναται ενδεικτικά και όχι περιοριστικά να αφορούν σε:

Α/Α ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ ΔΑΠΑΝΗΣ 1: ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ (Hardware) ΜΕΓΙΣΤΟ
ΕΠΙΛΕΞΙΜΟ
ΠΟΣΟ
1 Εξυπηρετητές (servers) για τη φιλοξενία εφαρμογών-λογισμικού για τους σκοπούς της επένδυσης, με τα συνοδευτικά στοιχεία του (πληκτρολόγια, οθόνη κλπ) και το
απαιτούμενο λειτουργικό σύστημα.
2 Εξοπλισμός Ενσύρματου ή/ και Ασύρματου Δικτύου & καλωδίωση [Δρομολογητές
(Routers), Μεταγωγείς (Switches), Firewalls, Bluetooth και Wi-Fi υποδομή (access points,antennas κτλ.)]
3 Ηλ. Υπολογιστές (Desktop/Laptop)
4 Εξοπλισμός γραφείου (projectors, scaners, printers, κλπ)
5 Εξοπλισμός ΤΠΕ σχετικός με τις δραστηριότητες της επιχείρησης (πχ Bar code readers, Διαδραστικοί πίνακες)

 

Α/Α ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ ΔΑΠΑΝΗΣ 2: ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ (Software) ΜΕΓΙΣΤΟ
ΕΠΙΛΕΞΙΜΟ
ΠΟΣΟ
1 Εφαρμογές γραφείου, antivirus κλπ
2 Προγράμματα που βοηθούν στη βελτιστοποίηση της παραγωγής και των
επιχειρηματικών διεργασιών (π.χ. ERP, SCMS, WMS, PMS CRM, HRMS κλπ)
3 Εξειδικευμένα λογισμικά που αφορούν στη δραστηριότητα της επιχείρησης
4 Ανάπτυξη ιστοσελίδας (θα πρέπει να λειτουργεί σε τουλάχιστον 2 γλώσσες) 2.000
5 Ανάπτυξη ή/και διαχείριση ηλεκτρονικού καταστήματος e-shop (θα πρέπει να
λειτουργεί σε τουλάχιστον 2 γλώσσες)
4.500

 

Α/Α ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ ΔΑΠΑΝΗΣ 3: Παροχή υπηρεσιών ΜΕΓΙΣΤΟ
ΕΠΙΛΕΞΙΜΟ
ΠΟΣΟ
1 Συμμετοχή σε Ελληνικές Ηλεκτρονικές Αγορές (e-Marketplaces), είτε αυτές αφορούν δραστηριότητες τύπου B2C (Επιχείρηση προς τον τελικό καταναλωτή), είτε B2B /B2E (επιχείρηση προς επιχείρηση), για πωλήσεις, αγορές, προβολή και κατάλογο προϊόντων, σύγκριση τιμών, συμμετοχή σε προμήθειες, τιμολόγια και πληρωμές, συμμετοχή σε ηλεκτρονικούς διαγωνισμούς και δημοπρασίες, κλπ. 3.000
2 Υπηρεσίες Digital marketing (π.χ. google ads, facebook ads, παρουσία στα Social media) 1.000 €
3 Υπηρεσίες μετάφρασης του περιεχομένου ιστοσελίδας ή/και του ηλεκτρονικού
καταστήματος
1.000 €
4 Υπηρεσίες καταχώρησης, μετασχηματισμού και μεταφοράς δεδομένων 2.000 €

 

 

Επισημάνσεις όσον αφορά τις δαπάνες που μπορούν να επιδοτηθούν

  • Η επιχείρηση είναι υποχρεωτικό να προμηθευτεί το σύνολο των προϊόντων και υπηρεσιών ΤΠΕ από το πολύ τρεις προμηθευτές (αρχικά προβλέπονταν από έναν κάτι το οποίο άλλαξε με την τροποποίηση του οδηγού).
  • Τα κόστη αδειών χρήσης λογισμικού ή σύμβασης παροχής υπηρεσιών λογισμικού, για μέχρι ένα έτος από το χρόνο προμήθειας, είναι επιλέξιμα με την προϋπόθεση ότι στα παραδοτέα υλοποίησης θα είναι σαφής ο τρόπος παροχής της άδειας χρήσης λογισμικού ή υπηρεσίας, π.χ. per named/concurrent user, per server, /CPU κ.τ.λ.
  • Τα κόστη υιοθέτησης υπηρεσιών cloud computing είναι επιλέξιμα για διάρκεια ενός έτους.
  • Το κόστος για την εγκατάσταση και τυχόν παραμετροποίηση του λογισμικού καθώς και το κόστος εκπαίδευσης του προσωπικού είναι επιλέξιμο.
  • Το κόστος για την παροχή υπηρεσιών υποστήριξης είναι επιλέξιμο για διάρκεια ενός έτους.
  • Ο προμηθευόμενος εξοπλισμός Τ.Π.Ε. για να είναι επιλέξιμος θα πρέπει να είναι σύγχρονης τεχνολογίας, καινούργιος, αμεταχείριστος και στην κυριότητα της επιχείρησης. Για το λόγο αυτό οι επιχειρήσεις θα πρέπει να προσκομίζουν σχετική βεβαίωση του οίκου κατασκευής ή του προμηθευτή.
  • Το προμηθευόμενο λογισμικό για να είναι επιλέξιμο θα πρέπει να είναι καινούργιο και η επιχείρηση να είναι νόμιμος κάτοχος αυτού. Για το λόγο αυτό οι επιχειρήσεις θα πρέπει να προσκομίζουν σχετική βεβαίωση του οίκου κατασκευής ή του προμηθευτή μαζί με την απαιτούμενη άδεια χρήσης.
  • Ο προμηθευόμενος εξοπλισμός και οι εφαρμογές Τ.Π.Ε. για να είναι επιλέξιμες θα πρέπει να τεκμηριώνεται σαφώς η σχέση τους με τη λειτουργία της επιχείρησης.
  • Η επιχείρηση πρέπει να διατηρήσει στην κατοχή της και να μην μεταβιβάσει τον εξοπλισμό Τ.Π.Ε. αυτό τουλάχιστον επί μια τριετία από την ημερομηνία τελικής πληρωμής στο Δικαιούχο.
  • Με την απόκτηση του εξοπλισμού (Hardware) και του λογισμικού η επιχείρηση πρέπει να εγγράψει τον εξοπλισμό αυτό και το λογισμικό στο Μητρώο παγίων κατά τα προβλεπόμενα στην Εθνική φορολογική νομοθεσία, στο μέτρο που οι αντίστοιχες δαπάνες χαρακτηριζονται ως υλικά ή άυλα πάγια και προβλέπεται η εγγραφή τους.
  • Οι επιχειρήσεις που θα συμμετέχουν στη δράση πρέπει να λαμβάνουν μέριμνα για τη διευκόλυνση της πρόσβασης σε αυτές ατόμων με αναπηρία (που σημαίνει ότι θα πρέπει είτε να κάνουν κάποια δαπάνη για ΑΜΕΑ π.χ. κατασκευή ιστοσελίδας που θα είναι προσβάσιμη σε άτομα με προβλήματα όρασης ή να διαθέτουν ήδη υποδομές για ΑΜΕΑ).

Πως δίνεται η επιχορήγηση για το έργο που έχει εκτελεστεί;

Η κάθε επιχείρηση  αφού λάβει από τους προμηθευτές τα παραδοτέα και εξοφλήσει το σύνολο των παραστατικών (τιμολογίων)  δύναται να υποβάλλει αίτημα επαλήθευσης (ελέγχου).

Το Αίτημα Επαλήθευσης – Πιστοποίησης υποβάλλεται ηλεκτρονικά στο πληροφοριακό σύστημα κοινοτικών ενισχύσεων (από το συνεργαζόμενο σύμβουλο).

Προβλέπεται  μόνο ένα Αίτημα Τελικής Επαλήθευσης – Πιστοποίησης μετά την εκτέλεση του 100% του επιχορηγούμενου φυσικού και οικονομικού αντικειμένου.

Το Αίτημα Τελικής Επαλήθευσης – Πιστοποίησης πρέπει να υποβληθεί το αργότερο, εντός τριάντα (30) ημερολογιακών ημερών μετά την τυπική ημερομηνία λήξης της σχετικής πράξης.

Ο έλεγχος είναι διοικητικός (δηλαδή ελέγχονται τα παραστατικά και τα δικαιολογητικά χωρίς να γίνεται επιτόπια αυτοψία), ωστόσο θα πραγματοποιηθούν δειγματοληπτικοί έλεγχοι σε κάποιες επιχειρήσεις.

Από ποια ημερομηνία και μετά είναι επιλέξιμες οι δαπάνες (δηλαδή μπορούν να πληρωθούν από το πρόγραμμα) που γίνονται για κάθε έργο;

Ως ημερομηνία επιλεξιμότητας δαπανών ορίζεται η ημερομηνία υποβολής της αίτησης χρηματοδότησης.

 

Τι υποχρεώσεις έχει μία επιχείρηση μετά την πληρωμή της από το πρόγραμμα;

Η κάθε επιχείρηση, πέραν των υποχρεώσεων που αναλαμβάνει κατά τη διάρκεια υλοποίησης της Πράξης, υποχρεούται τρία (3) έτη μετά από την έκδοση της βεβαίωσης ολοκλήρωσης να τηρεί τα ακόλουθα:

α) να μην προβεί σε παύση ή μετεγκατάσταση της παραγωγικής δραστηριότητας της ενισχυθείσας επένδυσης εκτός της Περιφέρειας εγκατάστασης εντός της οποίας χορηγήθηκε η ενίσχυση.

β) να μην προβεί σε αλλαγή του ιδιοκτησιακού καθεστώτος στοιχείου της επένδυσης, η οποία να παρέχει σε μια επιχείρηση αδικαιολόγητο πλεονέκτημα.

γ) να μην προβεί σε ουσιαστική μεταβολή που επηρεάζει τη φύση, τους στόχους ή την εφαρμογή των όρων που θα μπορούσαν να υπονομεύσουν τους αρχικούς στόχους χορήγησης της χρηματοδότησης.

δ) να μην μεταβιβάσει για οποιοδήποτε λόγο πάγια περιουσιακά στοιχεία που έχουν ενισχυθεί, εκτός εάν αυτά αντικατασταθούν από άλλα κυριότητας του φορέα και ανάλογης αξίας, που ανταποκρίνονται στην εξυπηρέτηση της επένδυσης (στις περιπτώσεις αυτές απαιτείται ενημέρωση του ΕΦ για χρονικό διάστημα 3 ετών από την ημερομηνία έκδοσης της βεβαίωσης ολοκλήρωσης. Σε αντίθετη περίπτωση επιβάλλεται επιστροφή της δημόσιας επιχορήγησης αναλογικά προς την περίοδο για την οποία δεν εκπληρώθηκαν οι απαιτήσεις.

Επιπροσθέτως η ενισχυθείσα επιχείρηση οφείλει να λειτουργεί πραγματικά για τρία (3) έτη μετά την τελική πληρωμή της δημόσιας χρηματοδότησης (π.χ. απαιτούμενες άδειες, ηλεκτροδότηση ακινήτου, εγκατεστημένος εξοπλισμός, μισθωτήριο συμβόλαιο σε ισχύ και παρουσίαση οικονομικών συναλλαγών, υποβολή φορολογικών δηλώσεων).

Σε περίπτωση διακοπής της λειτουργίας της επιχειρηματικής δραστηριότητας της ενισχυθείσας επιχείρησης, καθώς και της παραγωγικής λειτουργίας της ενισχυθείσας επένδυσης στο διάστημα αυτό, επιβάλλεται ολική ή αναλογική επιστροφή της επιχορήγησης.

Συντάκτες

Σύμβουλοι επιχειρήσεων

Νιάρχος Αθανάσιος – Σπύρος Ευστρατίου

Web: www.efep.gr

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Επιχειρηματικότητα

Επιδότηση έως 5000€ για κατασκευή eshop!

Αναρτήθηκε η προδημοσίευση  της δράση του ΕΠΑνΕΚ «e-λιανικό»  που έχει ως στόχο την επιχορήγηση μικρομεσαίων επιχειρήσεων για τη δημιουργία ή αναβάθμιση του ηλεκτρονικού τους καταστήματος. 

Από το πρόγραμμα επιδοτούνται αιτήσεις έως 5000€ για κάθε επιχείρηση με διακριτό ΑΦΜ. Προϋπολογισμός δράσης 80000000€

Δικαιούχοι της δράσης είναι  μεσαίες, μικρές και πολύ μικρές επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στον κλάδο του λιανεμπορίου, διατηρούν φυσικό κατάστημα και η λειτουργία τους έχει ανασταλεί για τουλάχιστον μία ημέρα από την Τετάρτη 18 Μαρτίου 2020 και μετά.

Οι επιχειρήσεις διακρίνονται σε:

  • Υφιστάμενες, οι οποιες έχουν συσταθεί έως και την 30.09.2019
  • Νεοσύστατες, οι οποίες έχουν συσταθεί από 01/10/2019 και μετά, μέχρι τις 07/11/2020.

Ηλεκτρονική Υποβολή

Για τη χρηματοδότηση από την παρούσα Δράση, απαιτείται η υποβολή Αίτησης Χρηματοδότησης σε ηλεκτρονική πλατφόρμα που θα ανακοινωθεί με τη δημοσίευση της Αναλυτικής Πρόσκλησης της Δράσης.

Η εταιρεία Darwin με πολυετή εμπειρία στο χώρο των υπηρεσιών διαδικτύου και με άριστα καταρτισμένη ομάδα μπορεί να αναλάβει πλήρως και με υπευθυνότητα την αίτησή σας στο πρόγραμμα και σε περίπτωση έγκρισής σας, την κατασκευή του eshop σας. 

Περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τον τρόπο υλοποίησης της δράσης και τα οφέλη που μπορεί να αποκομίσει η επιχείρησή σας, μπορείτε να βρείτε ΕΔΩ *
ή να επικοινωνήσετε με την εταιρεία Darwin στα τηλέφωνα 2315 516216 και 210 3001787.

* https://darwin.gr/blog/επιδότηση-για-κατασκευή-eshop/

Continue Reading

Προγράμματα

ΟΡΑΜΑ για την αγροτική Αττική

Την Τετάρτη, 27 Ιαν 2021, στις 12.00, ο Κτηνοτροφικός Σύλλογος Περιφέρειας Αττικής «Άγιος Γεώργιος» προσκαλεί όλες τις οργανώσεις της κοινωνίας των πολιτών στην ολοκλήρωση της εκστρατείας για το «ΟΡΑΜΑ για τις αγροτικές περιοχές της Ευρώπης το 2040», στην διαδικτυακή πλατφόρμα zoom, με την υποστήριξη του Skywalker-Εργασία στην Ελλάδα. 

Το ΟΡΑΜΑ για τις αγροτικές περιοχές της Ευρώπης το 2040 ξεκίνησε την δημόσια διαβούλευσή τον Σεπ 2020 (μέχρι 30/11/2020), και συνεχίζει να δέχεται προτάσεις από συλλογικές διοργανώσεις μέχρι 31 Ιαν 2021 

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή (DG AGRI) και το Ευρωπαϊκό Δίκτυο Αγροτικής Ανάπτυξης ανέπτυξαν υποστηρικτικό υλικό για τους φορείς που θα συμβάλλουν στις τοπικές διαβουλεύσεις με τους ενδιαφερόμενους για το Μακροπρόθεσμο όραμα για τις αγροτικές περιοχές. Το υλικό αυτό περιλαμβάνει εργαλεία που είναι προσαρμόσιμα για κάθε φορέα και βοηθούν στη διαδικασία της συνεργασίας τους με τους ενδιαφερομένους κατά τη διεξαγωγή των συναντήσεών τους. Το υλικό βρίσκεται στο https://ead.gr/orama-agrotikes-perioxes-2040/ Ελληνικό Αγροτικό Δίκτυο (210 5275100, [email protected]) . 

Το υποστηρικτικό υλικό περιλαμβάνει: Αναλυτικές οδηγίες για τον τρόπο διεξαγωγής των συζητήσεων με όσους ενδιαφέρονται, Παρουσίαση της διαδικασίας, Φύλλο καταγραφής των απόψεων κατά τη διάρκεια της συζήτησης, Θέματα που βοηθούν στην παρακίνηση της συζήτησης και Δελτίο καταγραφής των αποτελεσμάτων κάθε συνάντησης. Αρκεί να θέλουν οι τοπικές οργανώσεις, και το υλικό βοηθάει κάθε έναν. 

Ο Κτηνοτροφικός Σύλλογος Αττικής, ως μια οργάνωση της κοινωνίας των πολιτών με ιδιαίτερο ενδιαφέρον στην ευημερία των κατοίκων της υπαίθρου της Αττικής και την βιωσιμότητα των τοπικών κοινωνιών οργάνωσε δημόσια διαδικτυακή συζήτηση με την κα Μ-Χ. Μακρανδρέου (Ελληνικό Αγροτικό Δίκτυο) την Τετάρτη, 9/12/2020, που βρίσκεται στο https://www.facebook.com/323590504929/videos/1347970512223600 με άλλα είκοσι τρία video του Skywalker και ήδη το έχουν δει 11.000 θεατές. 

Την διετία 2015-2016 ο Κτηνοτροφικός Σύλλογος Αττικής έκανε μια προσπάθεια να κινητοποιήσει τοπικές συλλογικότητες προς την Τοπική Ανάπτυξη της Υπαίθρου της Αττικής. Έγιναν τότε δημόσιες συζητήσεις με πολλά μέλη των κοινωνιών της υπαίθρου της Αττικής, μεταξύ των οποίων στις 29/7/2015-Μέγαρα, 18/8/2015-Καρδίτσα, 20/8/2015-Λεβίδι, 3/9/2015-Καλύβια, 28/9/2015-Μαραθώνας, 5/10/2015-Χασιά, 12/10/2015-Μαρκόπουλο, 19/10/2015-Μάνδρα, 2/11/2015-Πέραμος, 7/12/2015-Μενίδι, 28/12/2015-Αχαρναί, 10/1/2016-Αθήνα, 8/2/2016-Χασιά, 22/2/2016-Ν. Μάκρη, 4/3/2016-Αθήνα, 16/3/2016-Μέγαρα, 22/3/2016-Ελευσίνα, 5/4/2016-Μενίδι, 24/4/2016-Γλυφάδα & 20/11/2016-Βαρυμπόμπη. Συνολικά είκοσι (20) συζητήσεις. 

Η προσπάθεια κατέληξε στην ΔΙΑΚΗΡΥΞΗ και στο όνομα της προσπάθειας που ήταν το «ΑΡΑΤΤΙΚΑ», που σημαίνει «Αττική Γη», καθ’ όσον «ΑΡ» στα αρχαία Πελασγικά και τα Αρβανίτικα σημαίνει «ΓΗ», όπως το βρίσκουμε στα: αρουραίος, άροτρο κλπ. Τότε συνυπέγραψαν την ΔΙΑΚΗΡΥΞΗ πολλοί φορείς. 

Το 2019 αναβίωσε η σκέψη ενεργοποίησης της τοπικής ανάπτυξης με πρόθεση να δημιουργηθεί Ομάδα Τοπικής Δράσης για την Ύπαιθρο της Αττικής. Έγιναν συζητήσεις στις 7/4/2019-Μενίδι, 7/6/2019-Παλήνη, 26/9/2019-Κερατέα, 15/10/2019-Κερατέα, 9/11/2019-Καπανδρίτι, 20/11/2019-Μέγαρα & 30/11/2019-Αθήνα, με πρόθεση να διαμορφωθούν οι συνθήκες ώστε και η Ύπαιθρος της Αττικής να συμμετέχει στα Προγράμματα Αγροτικής Ανάπτυξης 2021-2027, αλλά και στο Περιφερειακό Πρόγραμμα Αττικής 2021-2027, και όπου αλλού. Συνολικα επτά (7) συναντήσεις. Λόγω της μακρόσυρτης διαδικασίας της Κοινής Γεωργικής Πολιτικής 2021-2027, και την μετάθεση ημερομηνιών έναρξης της ΚΓΠ-CAP, αδρανοποιήθηκαν.

Με τις εκλογικές διαδικασίες 2019 (Ευρ. Ένωση και Ελλάδα) ο σχεδιασμός πήγε δύο χρόνια πίσω και με την διακήρυξη της Προέδρου της Ευρ Επιτροπής κας Ursula von der Leyen, στις 7/9/2020 για το «Όραμα για την αγροτική Ευρώπη το 2040» δίνεται ακόμα μία σημαντική ευκαιρία. Η κα Leyen είπε: Το μέλλον της αγροτικής Ευρώπης μπορεί να διαμορφωθεί μόνο τοπικά. Η δημόσια διαβούλευση θα οδηγήσει σε μια νέα στρατηγική και όραμα για την αγροτική Ευρώπη το 2040 που θα προκύψει από τον αγροτικό κόσμο. Η διαδικασία ανάπτυξης του «οράματος 2040», μέχρι το καλοκαίρι του 2021, θα εμπλέξει διάφορες υπηρεσίες καθώς και συνεισφορές πολλών άλλων ενδιαφερομένων. 

Η κα Μ-Χ Μακρανδρέου Ελληνικό Αγροτικό Δίκτυο, 210 5275142, [email protected]) προσφέρει υποστηρικτικό υλικό για τον τρόπο οργάνωσης των συζητήσεων για το «ΟΡΑΜΑ της Υπαίθρου 2040». 

H κα Mάγδα Κοντογιάννη (κτηνοτρόφος, [email protected], 6932094231) οργανώνει την πρώτη εξειδικευμένη διαδικτυακή συζήτηση με τις ΓΥΝΑΙΚΕΣ της ΥΠΑΙΘΡΟΥ την Τρίτη, 12 Ιαν 2021, στις 20.00, στο https://us02web.zoom.us/j/81678095095?pwd=OERRLzJ4S21rcjIvM0M3bjUyelF3Zz09

Ο Κτηνοτροφικός Σύλλογος Αττικής προσφέρει την πολύχρονη τεχνογνωσία του, όπως φαίνεται από την απαρίθμηση των συζητήσεων (είκοσι οκτώ-28) που ήδη έχουν γίνει, και την πλατφόρμα zoom που διαχειρίζεται, με την υποστήριξη του Skywalker-Εργασία στην Ελλάδα. 

Από 12 Ιαν 2021 έως 27 Ιαν 2021 ο Κτηνοτροφικός Σύλλογος Αττικής προτίθεται να ανταποκριθεί σε κάθε πρόσκληση για συζήτηση με θέμα το «ΟΡΑΜΑ για μια ευημερούσα Αττική Ύπαιθρο μέχρι το 2040». Όποιος Σύλλογος, Συνεταιρισμός, Ένωση, Κίνημα, Πολιτιστικός, Αγροτικός, Αθλητικός, Περιβαλλοντικός, Επαγγελματικός, Επιτροπή, Ομάδα, ή ακόμα και μεμονωμένοι πολίτες, που θέλουν να συμβάλλουν στο ΟΡΑΜΑ είναι ευπρόσδεκτοι για να καταγραφούν απόψεις και σκέψεις, με ορίζοντα μια ευημερούσα και ελκυστική ύπαιθρο το 2040 για όλους. 

Την Τετάρτη, 13 Ιαν 2021, στις 12.00, στην Ανταλλαγή Ευχών για το 2021, ο κ Γιάννης Κοντογιάννης, πρόεδρος του Κτηνοτροφικού Συλλόγου Αττικής προσκαλεί όλους του φορείς της Αττικής, τους εκπροσώπους φορέων και τους φίλους, στο https://us02web.zoom.us/j/88001678146, να στρέψουν το βλέμμα τους στην προοπτική της Αττικής Υπαίθρου το 2040, μαζί με το 2021 και την καθημερινότητα της επιβίωσης. 

Την Τετάρτη, 27 Ιαν 2021, στις 12.00 προσκαλούνται όλες οι οργανώσεις της κοινωνίας των πολιτών καθώς και κάτοικοι της υπαίθρου της Αττικής στην ολοκλήρωση της εκστρατείας για το «ΟΡΑΜΑ για τις αγροτικές περιοχές της Ευρώπης το 2040», ώστε τα συμπεράσματα της πολύχρονης προσπάθειας να υποβληθούν στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή μέχρι 31/1/2021 και να ληφθούν υπ’ όψη στις ανακοινώσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής την άνοιξη 2021. 

Continue Reading

Επιχειρηματικότητα

Η νέα χρονιά φέρνει νέα οράματα και στόχους.

Η παιδεία  οφείλει να είναι  σε προτεραιότητα σε όλα τα κράτη-μέλη της ΕΕ.

Οι πολιτικές που θα ακολουθηθούν να έχουν «βλέμμα στο μέλλον» και να δημιουργούν προϋποθέσεις σύνδεσης με την απασχόληση. Η επαγγελματική κατάρτιση είναι το μέλλον για την ενίσχυση των μικρομεσαίων επιχειρήσεων.

Οι εκθέσεις που κατά διαστήματα βλέπουν το φως της δημοσιότητας είναι ανησυχητικές και συνάμα δίνουν το στίγμα της επανεκκίνησης σε πολλά επίπεδα.

Ο διάλογος για τη παιδεία δε χωρά κομματικές αντιπαραθέσεις , αλλά προκαλεί για γόνιμες συνθέσεις και συνεργασίες.

Η έκθεση παρακολούθησης της εκπαίδευσης και της κατάρτισης της Ευρωπαϊκής  Επιτροπής, δείχνει ότι τα εθνικά εκπαιδευτικά συστήματα γίνονται συνεχώς αποτελεσματικότερα και με λιγότερους αποκλεισμούς. Ωστόσο, επιβεβαιώνει επίσης ότι το μορφωτικό επίπεδο των μαθητών εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από το κοινωνικοοικονομικό υπόβαθρό τους.

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή στηρίζει τα κράτη μέλη ώστε να διασφαλίζουν ότι τα εκπαιδευτικά τους συστήματα είναι αποτελεσματικά — τα στοιχεία που δημοσιεύονται στην ετήσια έκθεση παρακολούθησης της εκπαίδευσης και της κατάρτισης είναι ένα σημαντικό μέρος του έργου αυτού. Η τελευταία έκθεση δείχνει ότι, παρόλο που τα κράτη μέλη έχουν σημειώσει πρόοδο ως προς την επίτευξη των περισσότερων από τους βασικούς στόχους της ΕΕ για τη μεταρρύθμιση και τον εκσυγχρονισμό της εκπαίδευσης, πρέπει να καταβληθεί μεγαλύτερη προσπάθεια για την επίτευξη της ισότητας στην εκπαίδευση.

Το ποσοστό ολοκλήρωσης της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης είναι υψηλό, αλλά το ποσοστό απασχόλησης των πρόσφατων αποφοίτων παραμένει χαμηλό και οι μακροοικονομικές αναντιστοιχίες δεξιοτήτων εξακολουθούν να υφίστανται, οδηγώντας σε σημαντική εκροή ατόμων με υψηλού επιπέδου δεξιότητες.

Νέα μέτρα πολιτικής στοχεύουν στην ενίσχυση της ποιότητας της σχολικής εκπαίδευσης, αλλά οι προσπάθειες για την επίτευξη μεγαλύτερης αυτονομίας και αποδοτικότητας φαίνεται να είναι ανεπαρκείς.

Η Ελλάδα καταβάλλει σημαντικές προσπάθειες για να παράσχει εκπαίδευση στα παιδιά των προσφύγων, αλλά εξακολουθούν να υπάρχουν πολλές προκλήσεις όσον αφορά την ένταξή τους στη γενική εκπαίδευση.

Είναι η ώρα να αναληφθούν πρωτοβουλίες που θα κάνουν την εκπαίδευση στη χώρα μας ανταγωνιστική και κερδοφόρα. Να δούμε μπροστά και να καταγράψουμε τις προκλήσεις του μέλλοντος. Η νέα γενιά απαιτεί νέες στρατηγικές πιο ευέλικτες και πιο αποδοτικές.

Η μεταρρύθμιση της επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης σημειώνει πρόοδο, αλλά υπάρχει περιθώριο για περαιτέρω αύξηση της ελκυστικότητάς της και για ενίσχυση της συμμετοχής.

Η επαγγελματική κατάρτιση ειναι το μέλλον για την πατρίδα μας. Οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις αναζητούν εξειδικευμένο ανθρώπινο δυναμικό, που δύσκολα το βρίσκουν. Η πολιτική ηγεσία καλό ειναι να βρίσκεται σε συνεχή επαφή και συνεργασία με το CEDEFOP , τον μοναδικό ευρωπαϊκό οργανισμό με έδρα  την Ελλάδα.

Οι προκλήσεις είναι πολλές μπροστά μας. Να δουμε χωρις αγκυλώσεις το  «αύριο»  της χώρας μας και να δημιουργήσουμε προϋποθέσεις απασχόλησης της νέας γενιάς.

Υπάρχουν ευκαιρίες και κοινοτικοί πόροι που παραμένουν αναξιοποίητοι. Στρατηγικός σχεδιασμός και όραμα για το μέλλον. 

Η Ελλάδα αλλάζει πρόσωπο και φιλοσοφία. Επενδύει στην νέα γενιά και αναζητά προοπτικές αναβάθμισης για την παιδεία.

Καλή μας χρονιά με 2021 επιτυχίες σε όλα τα επίπεδα.

Κων/νος Σ. Μαργαρίτης

Δημοσιογράφος

Continue Reading

Trending