Connect with us

Επιχειρηματικότητα

100% επιχορήγηση για δαπάνες τεχνολογίας πληροφορικής και επικοινωνιών των επιχειρήσεων της Κεντρικής Μακεδονίας

Πρόγραμμα – ΠΕΠ Κεντρικής Μακεδονίας

Κουπόνια Τεχνολογίας για τις μικρές και πολύ μικρές επιχειρήσεις της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας

100% Επιχορήγηση μπορούν να λάβουν επιχειρήσεις της Κεντρικής Μακεδονίας με το πρόγραμμα «Κουπόνια Τεχνολογίας για τις μικρές και πολύ μικρές επιχειρήσεις της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας» που προκηρύχθηκε στις 15/05/2019.

Στο πρόγραμμα μπορούν να υποβάλλουν αίτηση επιχειρήσεις:

  • Εμπορικές
  • Μεταποιητικές
  • Τουριστικές
  • Παροχής υπηρεσιών
  • Εφοδιαστικής αλυσίδας

 

Οι επιχειρήσεις που θα υποβάλλουν αίτηση θα πρέπει να διαθέτουν δραστηριότητα σε έναν τουλάχιστον από τους κωδικούς του προγράμματος. Αναλυτικός κατάλογος των επιλέξιμων ΚΑΔ  μπορείτε να δείτε εδώ.

Δεν μπορούν να υποβάλλουν φάκελο επιχειρήσεις που σχετίζονται με την εστίαση (δεν είναι επιλέξιμη δραστηριότητα – δεν συμπεριλαμβάνονται τους επιλέξιμους ΚΑΔ).

Ο συνολικός προϋπολογισμός του προγράμματος (δηλαδή τα χρήματα που θα μοιραστούν στις επιχειρήσεις) ανέρχεται στο ποσό των 3.125.000 €.

 

Ποια είναι η περίοδος υποβολής των προτάσεων;

Οι υποψήφιοι  επενδυτές μπορούν να υποβάλλουν προτάσεις – επενδυτικά σχέδια από 04/06/2019 μέχρι 05/07/2019. Είναι πιθανή μία παράταση δεδομένου ότι υπάρχει μεγάλο ενδιαφέρον και υπάρχει σοβαρή αδυναμία έκδοσης των απαραίτητων δικαιολογητικών που ζητά το πρόγραμμα (όπως δηλώσεις Ε3 του φορολογικού έτους 2018). Ενδεικτικό για μία ενδεχόμενη παράταση είναι το γεγονός ότι η υπηρεσία υποδοχής ετοιμάζει ημερίδα ενημέρωσης για το πρόγραμμα την Τετάρτη 03/07/2019, τη στιγμή που το πρόγραμμα έχει καταληκτική ημερομηνία την Παρασκευή 05/07/2019.

 

Ποιο είναι το ποσοστό Επιδότησης

Το ποσοστό επιδότησης ανέρχεται  στο 100 % του συνολικού προϋπολογισμού των έργων. Τονίζεται ότι δεν επιχορηγείται ο ΦΠΑ αλλά μόνο το 100% της καθαρής αξίας των δαπανών.

 

Ποιο είναι το ελάχιστο και μέγιστο ύψος επένδυσης;

Το ελάχιστο ύψος της επένδυσης ανέρχεται στις 5.000 €.

Το μέγιστο ύψος της επένδυσης ανέρχεται στις 15.000 €.

Ωστόσο ανάλογα με τα οικονομικά στοιχεία του 2017 και 2018 που μπορεί να έχει η κάθε επιχείρηση θα πρέπει να προσδιοριστεί το ποσό που θα ζητήσει η κάθε επιχείρηση προκειμένου να μεγιστοποιείται η βαθμολογία της.

Ποιες είναι οι προϋποθέσεις που πρέπει να τηρούν οι επιχειρήσεις για να υποβάλλουν φάκελο υποψηφιότητας;

Οι επιχειρήσεις που θα υποβάλλουν πρόταση θα πρέπει να έχουν κλείσει τουλάχιστον δύο (2) πλήρεις διαχειριστικές χρήσεις δωδεκάμηνης διάρκειας, δηλαδή να έχουν συσταθεί πριν από τη 1/1/2017.

Επίσης θα πρέπει:

  • να δραστηριοποιούνται ή να δραστηριοποιηθούν, καθώς και να πραγματοποιήσουν τις αντίστοιχες δαπάνες στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας,
  • να διαθέτουν τον/τους δηλούμενο/ους ΚΑΔ πριν την υποβολή της επενδυτικής πρότασης (ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ IV: ΠΙΝΑΚΑΣ ΕΠΙΛΕΞΙΜΩΝ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ (ΚΑΔ)
  • να είναι πολύ μικρές ή μικρές επιχειρήσεις, πριν την ημερομηνία της αίτησης χρηματοδότησης.
  • να λειτουργούν αποκλειστικά με μία από τις ακόλουθες μορφές: επιχειρήσεις εταιρικού / εμπορικού χαρακτήρα (Ανώνυμη Εταιρία, Εταιρία Περιορισμένης Ευθύνης, Ομόρρυθμη Εταιρία ή Ετερόρρυθμη Εταιρία και Ι.Κ.Ε) και ατομικές επιχειρήσεις
  • να τηρούν απλογραφικά ή διπλογραφικά βιβλία του Κ.Β.Σ.
  • να μη βρίσκονται υπό πτώχευση, εκκαθάριση ή αναγκαστική διαχείριση,
  • να μην αποτελούν προβληματικές επιχειρήσεις σύμφωνα με τη σχετική νομοθεσία.
  • να μην εκκρεμεί σε βάρος τους ανάκτηση ενίσχυσης κατόπιν προηγούμενης αποφάσεως της Επιτροπής, με την οποία μια ενίσχυση κηρύσσεται παράνομη και ασυμβίβαστη με την εσωτερική αγορά,
  • να υποβάλλουν επιχειρηματικό σχέδιο/πρόταση χρηματοδότησης με αναλυτική περιγραφή της προτεινόμενης επένδυσης ΤΠΕ, καθώς και το σύνολο των αναγκαίων στοιχείων, δικαιολογητικών και εντύπων, όπως ορίζονται από την παρούσα προκήρυξη,
  • να συμπεριλάβουν στα επενδυτικά τους σχέδια/προτάσεις δαπάνες που δεν έχουν χρηματοδοτηθεί και δεν έχουν ενταχθεί σε άλλο πρόγραμμα που χρηματοδοτείται από εθνικούς ή κοινοτικούς πόρους
  • να δεσμευτούν ότι τα επενδυτικά τους σχέδια/προτάσεις δεν έχουν υποβληθεί για ένταξη και εφόσον εγκριθούν προς χρηματοδότηση δεν θα υποβληθούν σε άλλο πρόγραμμα που χρηματοδοτείται από εθνικούς ή κοινοτικούς πόρους.
  • να μην εντάσσονται σε ήδη οργανωμένο ομοιόμορφο δίκτυο διανομής προϊόντων ή παροχής υπηρεσιών η οποία εκμεταλλεύεται κατόπιν σχετικών συμβάσεων άδειες εκμετάλλευσης δικαιωμάτων διανοητικής ιδιοκτησίας, που αφορούν συνήθως εμπορικά σήματα ή διακριτικούς τίτλους και τεχνογνωσία για την χρήση και τη διανομή αγαθών ή υπηρεσιών (π.χ. franchising, shop in shop, δίκτυο πρακτόρευσης),
  • το συνολικό ποσό των ενισχύσεων ήσσονος σημασίας που έχει λάβει στο παρελθόν η δεδομένη επιχείρηση (ενιαία επιχείρηση), συμπεριλαμβανομένης της ενίσχυσης από αυτή τη Δράση, να μην υπερβαίνει το ποσό των 200.000 ευρώ (ή 100.000 ευρώ για τον τομέα των οδικών εμπορευματικών μεταφορών για λογαριασμό τρίτων) μέσα σε μία τριετία (τρέχον οικονομικό έτος και τα δύο (2) προηγούμενα οικονομικά έτη) πριν από τον χρόνο χορήγησης (έκδοση απόφαση ένταξης Πράξης) του εννόμου δικαιώματος της ενίσχυσης.
  • να υποβάλλουν μια και μοναδική αίτηση χρηματοδότησης ανά Α.Φ.Μ. στην παρούσα δράση καθ’ όλη τη διάρκεια ισχύος της παρούσας πρόσκλησης.
  • να μην έχει γίνει έναρξη εργασιών για το έργο πριν την δημοσίευση της πρόσκλησης.

Ποια είναι η διάρκεια υλοποίησης των επενδυτικών σχεδίων;

Η χρονική διάρκεια υλοποίησης των έργων είναι τρεις (3) μήνες από την ημερομηνία έκδοσης της Απόφασης Ένταξης.

Ως ημερομηνία έναρξης κάθε έργου λαμβάνεται η ημερομηνία έκδοσης της Απόφασης Ένταξης/Χρηματοδότησης των έργων. Παράταση της διάρκειας υλοποίησης των έργων δεν δύναται να δοθεί.

 

Πως γίνεται η αξιολόγηση των επενδυτικών σχεδίων;

Η αξιολόγηση πραγματοποιείται σε δύο στάδια.

Α ΣΤΑΔΙΟ: Βαθμολόγηση με αντικειμενικά κριτήρια

  • Κριτήριο 1: Ρυθμός Μεταβολής Κύκλου Εργασιών. Στο κριτήριο αυτό εξετάζεται το αν αυξάνεται ο τζίρος τις επιχείρησης το 2018 σε σχέση με το 2017.
  • Κριτήριο 2: Μέσος όρος Κερδών προ Φόρων, Τόκων και Αποσβέσεων προς τον Κ.Ε. Προσοχή δεν λαμβάνονται υπόψη τα τελικά αποτελέσματα της επιχείρησης δηλαδή τα κέρδη ή ζημίες αλλά τα κέρδη προ φόρων τόκων και αποσβέσεων σε σχέση με τις πωλήσεις του 2017 και του 2018. Δεδομένου ότι τα κέρδη προ φόρων τόκων και αποσβέσεων αποτελούν ένα λογιστικό μέγεθος ο σύμβουλος που θα αναλάβει την εξέταση του φακέλου υποψηφιότητας θα πρέπει να δει το σχετικό μέγεθος από τα οικονομικά έντυπα της κάθε επιχείρησης. Επίσης παίζει ρόλο το ύψος των κερδών σε σχέση με τις πωλήσεις του κάθε έτους για την τελική βαθμολογία του συγκεκριμένου κριτηρίου.
  • Κριτήριο 3: Κάλυψης Επένδυσης από Κέρδη προ Φόρων, Τόκων & Αποσβέσεων. Το κριτήριο αυτό εξετάζει κατά πόσο η επένδυση που θέλουμε να κάνουμε καλύπτεται από τα κέρδη προ φόρων τόκων και αποσβέσεων του 2018. Για αυτό το λόγο θα πρέπει να προσαρμόζεται αντίστοιχα το ύψος του επενδυτικού σχεδίου προκειμένου να μεγιστοποιείται η βαθμολογία του.
  • Κριτήριο 4: Ρυθμός Μεταβολής Κερδών προ Φόρων, Τόκων & Αποσβέσεων. Στο κριτήριο αυτό εξετάζεται το αν αυξάνονται τα κέρδη της επιχείρησης το 2018 σε σχέση με το 2017.
  • Κριτήριο 5: Συμμετοχή σε προηγούμενες Δράσεις ΤΠΕ (eservices, esecurity, digi-retail, digi-lodge, digicontent, ICT4GROWTH, Ψηφιακό Βήμα – Ψηφιακό Άλμα). Όποιος δεν έχει συμμετάσχει στις παραπάνω δράσεις λαμβάνει τη βαθμολογία του κριτηρίου.

Β ΣΤΑΔΙΟ: Έλεγχος πληρότητας και τυπικών προϋποθέσεων 

Ο έλεγχος πληρότητας των δικαιολογητικών και των τυπικών προϋποθέσεων συμμετοχής θα πραγματοποιηθεί μόνο για τα επενδυτικά σχέδια που έχουν λάβει βαθμολογία τουλάχιστον 50% της μέγιστης δυνατής βαθμολογίας και μέχρι το 120% της διαθέσιμης δημόσιας δαπάνης.

Τονίζεται ότι οι επιχειρήσεις που εμφανίζουν ζημίες προ φόρων τόκων και αποσβέσεων δεν θα έχουν την απαραίτητη βαθμολογία προκειμένου να ενταχθούν στο πρόγραμμα. Μία επιχείρηση για να μπορεί να έχει καλή βαθμολογία θα πρέπει να έχει

Τι είδους δαπάνες θα χρηματοδοτούνται από το πρόγραμμα;

Στο πλαίσιο του προγράμματος επιδοτούνται δαπάνες που αφορούν την προμήθεια εξοπλισμού και υπηρεσιών Τ.Π.Ε. (που θα παρασχεθούν από έναν προμηθευτή της επιλογής του δυνητικού δικαιούχου). Σημειώνεται ότι στις δαπάνες που θα επιδοτηθούν δεν περιλαμβάνεται  ο ΦΠΑ, ο οποίος δεν αποτελεί επιλέξιμη δαπάνη και θα επιβαρύνει τις επιχειρήσεις.

Διευκρινίζεται ότι κάθε επιχείρηση έχει δικαίωμα συμμετοχής με μόνο μία αίτηση χρηματοδότησης σε όλη την διάρκεια της παρούσας δράσης.

 

Οι επιλέξιμες κατηγορίες δαπανών δύναται ενδεικτικά και όχι περιοριστικά να αφορούν σε:

Α/Α ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ ΔΑΠΑΝΗΣ 1: ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ (Hardware) ΜΕΓΙΣΤΟ
ΕΠΙΛΕΞΙΜΟ
ΠΟΣΟ
1 Εξυπηρετητές (servers) για τη φιλοξενία εφαρμογών-λογισμικού για τους σκοπούς της επένδυσης, με τα συνοδευτικά στοιχεία του (πληκτρολόγια, οθόνη κλπ) και το
απαιτούμενο λειτουργικό σύστημα.
2 Εξοπλισμός Ενσύρματου ή/ και Ασύρματου Δικτύου & καλωδίωση [Δρομολογητές
(Routers), Μεταγωγείς (Switches), Firewalls, Bluetooth και Wi-Fi υποδομή (access points,antennas κτλ.)]
3 Ηλ. Υπολογιστές (Desktop/Laptop)
4 Εξοπλισμός γραφείου (projectors, scaners, printers, κλπ)
5 Εξοπλισμός ΤΠΕ σχετικός με τις δραστηριότητες της επιχείρησης (πχ Bar code readers, Διαδραστικοί πίνακες)

 

Α/Α ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ ΔΑΠΑΝΗΣ 2: ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ (Software) ΜΕΓΙΣΤΟ
ΕΠΙΛΕΞΙΜΟ
ΠΟΣΟ
1 Εφαρμογές γραφείου, antivirus κλπ
2 Προγράμματα που βοηθούν στη βελτιστοποίηση της παραγωγής και των
επιχειρηματικών διεργασιών (π.χ. ERP, SCMS, WMS, PMS CRM, HRMS κλπ)
3 Εξειδικευμένα λογισμικά που αφορούν στη δραστηριότητα της επιχείρησης
4 Ανάπτυξη ιστοσελίδας (θα πρέπει να λειτουργεί σε τουλάχιστον 2 γλώσσες) 2.000
5 Ανάπτυξη ή/και διαχείριση ηλεκτρονικού καταστήματος e-shop (θα πρέπει να
λειτουργεί σε τουλάχιστον 2 γλώσσες)
4.500

 

Α/Α ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ ΔΑΠΑΝΗΣ 3: Παροχή υπηρεσιών ΜΕΓΙΣΤΟ
ΕΠΙΛΕΞΙΜΟ
ΠΟΣΟ
1 Συμμετοχή σε Ελληνικές Ηλεκτρονικές Αγορές (e-Marketplaces), είτε αυτές αφορούν δραστηριότητες τύπου B2C (Επιχείρηση προς τον τελικό καταναλωτή), είτε B2B /B2E (επιχείρηση προς επιχείρηση), για πωλήσεις, αγορές, προβολή και κατάλογο προϊόντων, σύγκριση τιμών, συμμετοχή σε προμήθειες, τιμολόγια και πληρωμές, συμμετοχή σε ηλεκτρονικούς διαγωνισμούς και δημοπρασίες, κλπ. 3.000
2 Υπηρεσίες Digital marketing (π.χ. google ads, facebook ads, παρουσία στα Social media) 1.000 €
3 Υπηρεσίες μετάφρασης του περιεχομένου ιστοσελίδας ή/και του ηλεκτρονικού
καταστήματος
1.000 €
4 Υπηρεσίες καταχώρησης, μετασχηματισμού και μεταφοράς δεδομένων 2.000 €

 

 

Επισημάνσεις όσον αφορά τις δαπάνες που μπορούν να επιδοτηθούν

  • Η επιχείρηση είναι υποχρεωτικό να προμηθευτεί το σύνολο των προϊόντων και υπηρεσιών ΤΠΕ από το πολύ τρεις προμηθευτές (αρχικά προβλέπονταν από έναν κάτι το οποίο άλλαξε με την τροποποίηση του οδηγού).
  • Τα κόστη αδειών χρήσης λογισμικού ή σύμβασης παροχής υπηρεσιών λογισμικού, για μέχρι ένα έτος από το χρόνο προμήθειας, είναι επιλέξιμα με την προϋπόθεση ότι στα παραδοτέα υλοποίησης θα είναι σαφής ο τρόπος παροχής της άδειας χρήσης λογισμικού ή υπηρεσίας, π.χ. per named/concurrent user, per server, /CPU κ.τ.λ.
  • Τα κόστη υιοθέτησης υπηρεσιών cloud computing είναι επιλέξιμα για διάρκεια ενός έτους.
  • Το κόστος για την εγκατάσταση και τυχόν παραμετροποίηση του λογισμικού καθώς και το κόστος εκπαίδευσης του προσωπικού είναι επιλέξιμο.
  • Το κόστος για την παροχή υπηρεσιών υποστήριξης είναι επιλέξιμο για διάρκεια ενός έτους.
  • Ο προμηθευόμενος εξοπλισμός Τ.Π.Ε. για να είναι επιλέξιμος θα πρέπει να είναι σύγχρονης τεχνολογίας, καινούργιος, αμεταχείριστος και στην κυριότητα της επιχείρησης. Για το λόγο αυτό οι επιχειρήσεις θα πρέπει να προσκομίζουν σχετική βεβαίωση του οίκου κατασκευής ή του προμηθευτή.
  • Το προμηθευόμενο λογισμικό για να είναι επιλέξιμο θα πρέπει να είναι καινούργιο και η επιχείρηση να είναι νόμιμος κάτοχος αυτού. Για το λόγο αυτό οι επιχειρήσεις θα πρέπει να προσκομίζουν σχετική βεβαίωση του οίκου κατασκευής ή του προμηθευτή μαζί με την απαιτούμενη άδεια χρήσης.
  • Ο προμηθευόμενος εξοπλισμός και οι εφαρμογές Τ.Π.Ε. για να είναι επιλέξιμες θα πρέπει να τεκμηριώνεται σαφώς η σχέση τους με τη λειτουργία της επιχείρησης.
  • Η επιχείρηση πρέπει να διατηρήσει στην κατοχή της και να μην μεταβιβάσει τον εξοπλισμό Τ.Π.Ε. αυτό τουλάχιστον επί μια τριετία από την ημερομηνία τελικής πληρωμής στο Δικαιούχο.
  • Με την απόκτηση του εξοπλισμού (Hardware) και του λογισμικού η επιχείρηση πρέπει να εγγράψει τον εξοπλισμό αυτό και το λογισμικό στο Μητρώο παγίων κατά τα προβλεπόμενα στην Εθνική φορολογική νομοθεσία, στο μέτρο που οι αντίστοιχες δαπάνες χαρακτηριζονται ως υλικά ή άυλα πάγια και προβλέπεται η εγγραφή τους.
  • Οι επιχειρήσεις που θα συμμετέχουν στη δράση πρέπει να λαμβάνουν μέριμνα για τη διευκόλυνση της πρόσβασης σε αυτές ατόμων με αναπηρία (που σημαίνει ότι θα πρέπει είτε να κάνουν κάποια δαπάνη για ΑΜΕΑ π.χ. κατασκευή ιστοσελίδας που θα είναι προσβάσιμη σε άτομα με προβλήματα όρασης ή να διαθέτουν ήδη υποδομές για ΑΜΕΑ).

Πως δίνεται η επιχορήγηση για το έργο που έχει εκτελεστεί;

Η κάθε επιχείρηση  αφού λάβει από τους προμηθευτές τα παραδοτέα και εξοφλήσει το σύνολο των παραστατικών (τιμολογίων)  δύναται να υποβάλλει αίτημα επαλήθευσης (ελέγχου).

Το Αίτημα Επαλήθευσης – Πιστοποίησης υποβάλλεται ηλεκτρονικά στο πληροφοριακό σύστημα κοινοτικών ενισχύσεων (από το συνεργαζόμενο σύμβουλο).

Προβλέπεται  μόνο ένα Αίτημα Τελικής Επαλήθευσης – Πιστοποίησης μετά την εκτέλεση του 100% του επιχορηγούμενου φυσικού και οικονομικού αντικειμένου.

Το Αίτημα Τελικής Επαλήθευσης – Πιστοποίησης πρέπει να υποβληθεί το αργότερο, εντός τριάντα (30) ημερολογιακών ημερών μετά την τυπική ημερομηνία λήξης της σχετικής πράξης.

Ο έλεγχος είναι διοικητικός (δηλαδή ελέγχονται τα παραστατικά και τα δικαιολογητικά χωρίς να γίνεται επιτόπια αυτοψία), ωστόσο θα πραγματοποιηθούν δειγματοληπτικοί έλεγχοι σε κάποιες επιχειρήσεις.

Από ποια ημερομηνία και μετά είναι επιλέξιμες οι δαπάνες (δηλαδή μπορούν να πληρωθούν από το πρόγραμμα) που γίνονται για κάθε έργο;

Ως ημερομηνία επιλεξιμότητας δαπανών ορίζεται η ημερομηνία υποβολής της αίτησης χρηματοδότησης.

 

Τι υποχρεώσεις έχει μία επιχείρηση μετά την πληρωμή της από το πρόγραμμα;

Η κάθε επιχείρηση, πέραν των υποχρεώσεων που αναλαμβάνει κατά τη διάρκεια υλοποίησης της Πράξης, υποχρεούται τρία (3) έτη μετά από την έκδοση της βεβαίωσης ολοκλήρωσης να τηρεί τα ακόλουθα:

α) να μην προβεί σε παύση ή μετεγκατάσταση της παραγωγικής δραστηριότητας της ενισχυθείσας επένδυσης εκτός της Περιφέρειας εγκατάστασης εντός της οποίας χορηγήθηκε η ενίσχυση.

β) να μην προβεί σε αλλαγή του ιδιοκτησιακού καθεστώτος στοιχείου της επένδυσης, η οποία να παρέχει σε μια επιχείρηση αδικαιολόγητο πλεονέκτημα.

γ) να μην προβεί σε ουσιαστική μεταβολή που επηρεάζει τη φύση, τους στόχους ή την εφαρμογή των όρων που θα μπορούσαν να υπονομεύσουν τους αρχικούς στόχους χορήγησης της χρηματοδότησης.

δ) να μην μεταβιβάσει για οποιοδήποτε λόγο πάγια περιουσιακά στοιχεία που έχουν ενισχυθεί, εκτός εάν αυτά αντικατασταθούν από άλλα κυριότητας του φορέα και ανάλογης αξίας, που ανταποκρίνονται στην εξυπηρέτηση της επένδυσης (στις περιπτώσεις αυτές απαιτείται ενημέρωση του ΕΦ για χρονικό διάστημα 3 ετών από την ημερομηνία έκδοσης της βεβαίωσης ολοκλήρωσης. Σε αντίθετη περίπτωση επιβάλλεται επιστροφή της δημόσιας επιχορήγησης αναλογικά προς την περίοδο για την οποία δεν εκπληρώθηκαν οι απαιτήσεις.

Επιπροσθέτως η ενισχυθείσα επιχείρηση οφείλει να λειτουργεί πραγματικά για τρία (3) έτη μετά την τελική πληρωμή της δημόσιας χρηματοδότησης (π.χ. απαιτούμενες άδειες, ηλεκτροδότηση ακινήτου, εγκατεστημένος εξοπλισμός, μισθωτήριο συμβόλαιο σε ισχύ και παρουσίαση οικονομικών συναλλαγών, υποβολή φορολογικών δηλώσεων).

Σε περίπτωση διακοπής της λειτουργίας της επιχειρηματικής δραστηριότητας της ενισχυθείσας επιχείρησης, καθώς και της παραγωγικής λειτουργίας της ενισχυθείσας επένδυσης στο διάστημα αυτό, επιβάλλεται ολική ή αναλογική επιστροφή της επιχορήγησης.

Συντάκτες

Σύμβουλοι επιχειρήσεων

Νιάρχος Αθανάσιος – Σπύρος Ευστρατίου

Web: www.efep.gr

Continue Reading

Επιχειρηματικότητα

Επαγγέλματα με ζήτηση στον ευρύτερο κλάδο της θαλάσσιας βιοτεχνολογίας

Αυξανόμενη ζήτηση για δύτες, οδηγούς σκαφών, προσωπικό σε ενυδρεία και θαλάσσια πάρκα στον Οικοτουρισμό και την Ιχθυοκαλλιέργεια, καθώς και για Μηχανικούς Βιοπληροφορικής που είναι από τα επαγγέλματα του μέλλοντος.

Αυτά είναι μερικά από τα σημεία που ανέδειξε το δεύτερο #blueTALK για τη Θαλάσσια Βιοτεχνολογία, παρουσιάζοντας τις εφαρμογές, τα χρηματοδοτικά εργαλεία και τις προοπτικές απασχόλησης, τόσο για ερευνητικό προσωπικό, όσο και για νέους και νέες χωρίς επιστημονική εξειδίκευση.

Τα blueTALKS, μια σειρά διαδικτυακών συζητήσεων με διακεκριμένους εμπειρογνώμονες στη Γαλάζια Οικονομία, είναι μια ακόμα καινοτόμος πρωτοβουλία της Μίλητος Συμβουλευτική που ενημερώνει και καθοδηγεί δωρεάν νέους 15-29 ετών για τα «Επαγγέλματα της Θάλασσας». Για ακόμα μια φορά, διοργανώθηκε (30/6/2021) υπό την αιγίδα του Junior Achievement Greece, με μεγάλη επιτυχία και απήχηση, σε ζωντανή αναμετάδοση, σε περισσότερες από 10 σελίδες σε μέσα κοινωνικής δικτύωσης στο πλαίσιο της ευρωπαϊκής πρωτοβουλίας BlueGenerationProjectGreece.

Η Δρ. Ευθαλία Αρβανίτη, Program manager SUBMARINER Network for Blue Growth EEIG, ανέδειξε εφαρμογές της Θαλάσσιας Βιοτεχνολογίας, όπως τα Συμπληρώματα Διατροφής, Φαρμακευτικά Προϊόντα, Λιπάσματα, Καλλυντικά, Βιοκαύσιμα και παρότρυνε τους νέους που έχουν μια καινοτόμο ιδέα να έρθουν σε επαφή μαζί της για να λάβουν καθοδήγηση και να την κάνουν πράξη.

Ο Δρ. Πάνος Καλατζής, Regional Aqua manager Europe, Bluestar Adisseo, τόνισε ότι η συνεργασία μεταξύ επιστημόνων, φορέων και επιχειρήσεων είναι προϋπόθεση για την επιτυχία μια νεοφυούς επιχείρησης (startup) στη Θαλάσσια Βιοτεχνολογία. Στην Ελλάδα προοπτικές για συνεργασία προσφέρουν ενδεικτικά ο Παράκτιος Τουρισμός, η Αλιεία και η Ιχθυοκαλλιέργεια.

Ο Δρ. Γεράσιμος Ροδοθεάτος, ειδικός στη Διακυβέρνηση των Ωκεανών, Ερευνητής ΕΚεΠΕΚ, Πάντειο Πανεπιστήμιο, αναφέρθηκε στα ελληνικά Πανεπιστημιακά τμήματα, που παρέχουν σπουδές σε κλάδους, όπως η Θαλάσσια Βιολογία, Ιχθυολογία, Ωκεανογραφία, και σε δύο σημαντικά ερευνητικά ινστιτούτα διεθνούς εμβέλειας, το Ελληνικό Κέντρο Θαλασσίων Ερευνών (ΕΛ.ΚΕ.Θ.Ε.) και το Ινστιτούτο Αλιευτικής Έρευνας (ΙΝΑΛΕ), που εκπονούν έρευνα στο θαλάσσιο περιβάλλον και απασχολούν ερευνητικό, τεχνικό και διοικητικό προσωπικό.

Ο Δρ. Αντώνιος Γυπάκης, Προϊστάμενος Τμημ. Σχεδιασμού & Προγραμματισμού της Γενικής Γραμματείας Έρευνας και Καινοτομίας, ανέδειξε την εθνική στρατηγική Έξυπνης Εξειδίκευσης με στόχο την παραγωγή υψηλής προστιθέμενης αξίας προϊόντων και υπηρεσιών, και παρουσίασε χρηματοδοτικά εργαλεία για την υποστήριξη νέων εταιριών στη Θαλάσσια Βιοτεχνολογία.

Το ακροατήριο συμμετείχε ενεργά και έλαβε επιτόπου απαντήσεις σε ερωτήματα που απασχολούν τους νέους/νέες σήμερα, όπως «πώς μπορώ να βρω εργασία σε αυτό τον κλάδο» και «υπάρχει επαγγελματική κατάρτιση στην Ελλάδα, που να οδηγεί σε απασχόληση στη Θαλάσσια Βιοτεχνολογία».

Σε αυτό το πλαίσιο, και με άδεια του Υπουργείου Παιδείας, το Blue Generation Project, φέρνει τους νέους σε επαφή με όλους τους κλάδους της Γαλάζιας Ανάπτυξης, μέσα από διαδικτυακές παρουσιάσεις σε σχολεία, ανώτερα και ανώτατα εκπαιδευτικά ιδρύματα και σχετικούς φορείς. Παράλληλα, δίνεται η δυνατότητα για δωρεάν mentoring επαγγελματικού προσανατολισμού, καθώς και επίσκεψης σε εγκαταστάσεις επιχειρήσεων (studyvisits) του κλάδου. Επίσης, έχουν αναπτυχθεί Δωρεάν ψηφιακά εργαλεία που διευκολύνουν την πρόσβαση των νέων στη Γαλάζια Οικονομία: Οδηγός Καριέρας και το Blue Career job platform στην οποία οι εργοδότες αναρτούν δωρεάν αγγελίες για ζήτηση ανθρώπινου δυναμικού.

Την ευρωπαϊκή αυτή πρωτοβουλία, υποστηρίζουν ολοένα και περισσότεροι φορείς, με κεντρικό μήνυμα “I am on board”. Ενδεικτικά αναφέρονται: Junior Achievement Greece, Εκπαιδευτικός Σύνδεσμος Αθηνών «Ο ‘Ήφαιστος», Σχολές ΩΜΕΓΑ, Κοινωνική Επιχείρηση Knowl διά βίου μάθησης, Ευρωπαϊκό Κέντρο Περιβαλλοντικής Έρευνας και Κατάρτισης (E.Kε.Π.Ε.Κ.), Ομοσπονδία Ελληνικών Συνδέσμων Νέων Επιχειρηματιών (Ο.Ε.ΣΥ.Ν.Ε), Academy of Entrepreneurship, PremiumConsulting, Aephoria.net, BlueGrowth, Blog Great Greek Big Blue, YOUTHshare project, EviaIsland Κοιν. Σ. Επ., neolaia.gr, epixeiro.gr, Greek Travel Pages, yourpulses.com, insider.gr.

Περισσότερες Πληροφορίες

Website: Blue Generation Facebook: Blue Generation project

Instagram: blue_generation_project LinkedIn: Blue Generation project

Twitter: BlueGeneration

Continue Reading

Επιχειρηματικότητα

Το Women TechEU στηρίζει τις νεοφυείς επιχειρήσεις υπερπροηγμένης τεχνολογίας.

Η νόσος covid-19 έχει διαταράξει την επαγγελματική και κοινωνική ζωή όλων μας. Ανησυχία και έντονος προβληματισμός σε όλα τα επίπεδα. Η επιχειρηματικότητα πάει με αργούς ρυθμούς και οι «συστημικές» τράπεζες εξακολουθούν  να μην στηρίζουν τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις. 

Το ελληνικό σχέδιο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας «Ελλάδα 2.0» των 30,5 δισ. ευρώ ενέκρινε το συμβούλιο των υπουργών Οικονομικών της ΕΕ (ECOFIN) μαζί με τα αντίστοιχα σχέδια άλλων 11 κρατών-μελών.

Μαζί με το ελληνικό πρόγραμμα εγκρίθηκαν και αυτά της Αυστρίας, του Βελγίου, της Δανίας, της Γαλλίας, της Γερμανίας, της Ιταλίας, της Λετονίας, του Λουξεμβούργου, της Σλοβακίας, της Πορτογαλίας και της Ισπανίας.

Η Ελλάδα θα ενισχυθεί με συνολικά 30,5 δισ. ευρώ εκ των οποίων τα πρώτα 4 δισ. ευρώ αναμένεται να εκταμιευθούν έως το τέλος Ιουλίου, ενώ το συνολικό ύψος των διαθέσιμων πόρων έως το τέλος του έτους, προβλέπεται να φθάσει τα 7,5 δισ. ευρώ.

Το σχέδιο αναμένεται να κινητοποιήσει πόρους ύψους 60 δισ. ευρώ σε 106 μεγάλες επενδύσεις και 68 μεταρρυθμίσεις και βρίσκεται ήδη στη φάση της εφαρμογής, με κάποια από τα έργα και τις μεταρρυθμίσεις να βρίσκονται σε φάση υλοποίησης.

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή εγκαινίασε την πρωτοβουλία «Women TechEU» ένα νέο πρόγραμμα της ΕΕ που στηρίζει τις νεοφυείς επιχειρήσεις υπερπροηγμένης τεχνολογίας που διοικούνται από γυναίκες και παρέχει βοήθεια ώστε οι εν λόγω επιχειρήσεις να πρωταγωνιστήσουν στον τομέα της υπερπροηγμένης τεχνολογίας του αύριο.

Το πρόγραμμα αυτό εντάσσεται στο νέο  πρόγραμμα για τα οικοσυστήματα καινοτομίας  του προγράμματος «Ορίζων Ευρώπη», με τη συμβολή του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου Καινοτομίας (ΕΣΚ). Τα στοιχεία δείχνουν ότι μόνο το 15% των καινοτόμων νεοφυών επιχειρήσεων ιδρύονται ή συνιδρύονται από γυναίκες, ενώ μόλις το 6% έχουν ιδρυτικές ομάδες που αποτελούνται μόνο από γυναίκες. Οι εν λόγω επιχειρήσεις που διοικούνται από γυναίκες αντλούν λιγότερα επιχειρηματικά κεφάλαια απ’ ότι οι αντίστοιχες επιχειρήσεις που αποτελούνται αποκλειστικά από άνδρες, συμπεριλαμβανομένων των κεφαλαίων για επενδύσεις ζωτικής σημασίας στα αρχικά στάδια, ενώ και τα ποσά που συγκεντρώνουν συνήθως είναι χαμηλότερα. Σε όλη την Ευρώπη μόνο το 5% περίπου των επιχειρηματικών κεφαλαίων διοχετεύεται σε μικτές ομάδες και μόλις το 2% σε ομάδες που αποτελούνται μόνο από γυναίκες.

Η πρωτοβουλία «Women TechEU» αντιμετωπίζει αυτό το χάσμα μεταξύ των φύλων όσον αφορά την καινοτομία, στηρίζοντας τις νεοφυείς επιχειρήσεις υπερπροηγμένης τεχνολογίας που διοικούνται από γυναίκες στα αρχικά στάδια που παρουσιάζουν τον υψηλότερο κίνδυνο. Το πρόγραμμα θα προσφέρει χρηματοδοτική στήριξη σε νεοφυείς επιχειρήσεις που διοικούνται από γυναίκες με επιχορηγήσεις ύψους 75.000 ευρώ.

Η κα. Μαρίγια Γκαμπριέλ, Επίτροπος Καινοτομίας, Έρευνας, Πολιτισμού, Εκπαίδευσης και Νεολαίας τόνισε: «Μέσω της πρωτοβουλίας «Women TechEU», θέλουμε να αυξήσουμε τον αριθμό των νεοφυών επιχειρήσεων που διοικούνται από γυναίκες και να δημιουργήσουμε ένα ευρωπαϊκό οικοσύστημα υπερπροηγμένης τεχνολογίας με περισσότερη δικαιοσύνη και ευημερία. Πιστεύουμε ότι η σημερινή στήριξη σε γυναίκες στον τομέα της υπερπροηγμένης τεχνολογίας θα αυξήσει τις πιθανότητές τους για επιτυχία και θα τονώσει το συνολικό ευρωπαϊκό οικοσύστημα καινοτομίας, ελκύοντας περισσότερα γυναικεία ταλέντα.»

Υπολογίζεται έως 50 ελπιδοφόρες νεοφυείς επιχειρήσεις στον τομέα της υπερπροηγμένης τεχνολογίας από τα κράτη-μέλη της ΕΕ και τις συνδεδεμένες χώρες να χρηματοδοτηθούν στο πλαίσιο της πρώτης πιλοτικής πρόσκλησης υποβολής προτάσεων της πρωτοβουλίας «Women TechEU», η οποία θα ολοκληρωθεί στις 10 Νοεμβρίου 2021.

Υπάρχουν ευκαιρίες χρηματοδότησης και θα συνεχίσουμε να στηρίζουμε την  σύγχρονη και ευρωπαϊκή Ελλάδα του μέλλοντος.

Κων/νος Σ. Μαργαρίτης

Δημοσιογράφος

Continue Reading

Επιχειρηματικότητα

Hatzi Filax Group for Α. Χατζόπουλος Α.Ε.: Customer Experience Project

Η εταιρία Α. ΧατζόπουλοςΑ.Ε., η οποία εξειδικεύεται στην παροχή λύσεων εύκαμπτης συσκευασίας για τις βιομηχανίες τροφίμων & ποτών, καλλυντικών, χημικών και φαρμακευτικών προϊόντων, στοχεύοντας στην επιτυχή εξέλιξή της, προχώρησε στην υλοποίηση ενός προγράμματος ανάπτυξης Customer Experience B2B. 

Το πρόγραμμα Customer Experience ολοκληρώθηκε με εξαιρετική επιτυχία από τη Hatzi Filax Group -Consulting | Training | Technology, υπό την καθοδήγηση της κ. Χάτζη Σκευοφύλακα, προσφέροντας τις κατάλληλες κατευθύνσεις και εργαλεία που να ανταποκρίνονται στο όραμα της εταιρίας.


Η Hatzi Filax Group σχεδίασε και υλοποίησε το πρόγραμμα Customer Experience B2B για την ομάδα της Α. Χατζόπουλος Α.Ε., με διαδραστικό και ευέλικτο τρόπο, ενώ οι εκπαιδεύσεις έγιναν εξ’ αποστάσεως. Στόχος του προγράμματος ήταν η μετάβαση της εταιρικής κουλτούρας από την εξυπηρέτηση στην νέα εποχή παροχής Εμπειρίας στον Πελάτη.

www.hatzifilax.com

Continue Reading

Trending