Connect with us

Επιχειρηματικότητα

100% επιχορήγηση για δαπάνες τεχνολογίας πληροφορικής και επικοινωνιών των επιχειρήσεων της Κεντρικής Μακεδονίας

Πρόγραμμα – ΠΕΠ Κεντρικής Μακεδονίας

Κουπόνια Τεχνολογίας για τις μικρές και πολύ μικρές επιχειρήσεις της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας

100% Επιχορήγηση μπορούν να λάβουν επιχειρήσεις της Κεντρικής Μακεδονίας με το πρόγραμμα «Κουπόνια Τεχνολογίας για τις μικρές και πολύ μικρές επιχειρήσεις της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας» που προκηρύχθηκε στις 15/05/2019.

Στο πρόγραμμα μπορούν να υποβάλλουν αίτηση επιχειρήσεις:

  • Εμπορικές
  • Μεταποιητικές
  • Τουριστικές
  • Παροχής υπηρεσιών
  • Εφοδιαστικής αλυσίδας

 

Οι επιχειρήσεις που θα υποβάλλουν αίτηση θα πρέπει να διαθέτουν δραστηριότητα σε έναν τουλάχιστον από τους κωδικούς του προγράμματος. Αναλυτικός κατάλογος των επιλέξιμων ΚΑΔ  μπορείτε να δείτε εδώ.

Δεν μπορούν να υποβάλλουν φάκελο επιχειρήσεις που σχετίζονται με την εστίαση (δεν είναι επιλέξιμη δραστηριότητα – δεν συμπεριλαμβάνονται τους επιλέξιμους ΚΑΔ).

Ο συνολικός προϋπολογισμός του προγράμματος (δηλαδή τα χρήματα που θα μοιραστούν στις επιχειρήσεις) ανέρχεται στο ποσό των 3.125.000 €.

 

Ποια είναι η περίοδος υποβολής των προτάσεων;

Οι υποψήφιοι  επενδυτές μπορούν να υποβάλλουν προτάσεις – επενδυτικά σχέδια από 04/06/2019 μέχρι 05/07/2019. Είναι πιθανή μία παράταση δεδομένου ότι υπάρχει μεγάλο ενδιαφέρον και υπάρχει σοβαρή αδυναμία έκδοσης των απαραίτητων δικαιολογητικών που ζητά το πρόγραμμα (όπως δηλώσεις Ε3 του φορολογικού έτους 2018). Ενδεικτικό για μία ενδεχόμενη παράταση είναι το γεγονός ότι η υπηρεσία υποδοχής ετοιμάζει ημερίδα ενημέρωσης για το πρόγραμμα την Τετάρτη 03/07/2019, τη στιγμή που το πρόγραμμα έχει καταληκτική ημερομηνία την Παρασκευή 05/07/2019.

 

Ποιο είναι το ποσοστό Επιδότησης

Το ποσοστό επιδότησης ανέρχεται  στο 100 % του συνολικού προϋπολογισμού των έργων. Τονίζεται ότι δεν επιχορηγείται ο ΦΠΑ αλλά μόνο το 100% της καθαρής αξίας των δαπανών.

 

Ποιο είναι το ελάχιστο και μέγιστο ύψος επένδυσης;

Το ελάχιστο ύψος της επένδυσης ανέρχεται στις 5.000 €.

Το μέγιστο ύψος της επένδυσης ανέρχεται στις 15.000 €.

Ωστόσο ανάλογα με τα οικονομικά στοιχεία του 2017 και 2018 που μπορεί να έχει η κάθε επιχείρηση θα πρέπει να προσδιοριστεί το ποσό που θα ζητήσει η κάθε επιχείρηση προκειμένου να μεγιστοποιείται η βαθμολογία της.

Ποιες είναι οι προϋποθέσεις που πρέπει να τηρούν οι επιχειρήσεις για να υποβάλλουν φάκελο υποψηφιότητας;

Οι επιχειρήσεις που θα υποβάλλουν πρόταση θα πρέπει να έχουν κλείσει τουλάχιστον δύο (2) πλήρεις διαχειριστικές χρήσεις δωδεκάμηνης διάρκειας, δηλαδή να έχουν συσταθεί πριν από τη 1/1/2017.

Επίσης θα πρέπει:

  • να δραστηριοποιούνται ή να δραστηριοποιηθούν, καθώς και να πραγματοποιήσουν τις αντίστοιχες δαπάνες στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας,
  • να διαθέτουν τον/τους δηλούμενο/ους ΚΑΔ πριν την υποβολή της επενδυτικής πρότασης (ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ IV: ΠΙΝΑΚΑΣ ΕΠΙΛΕΞΙΜΩΝ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ (ΚΑΔ)
  • να είναι πολύ μικρές ή μικρές επιχειρήσεις, πριν την ημερομηνία της αίτησης χρηματοδότησης.
  • να λειτουργούν αποκλειστικά με μία από τις ακόλουθες μορφές: επιχειρήσεις εταιρικού / εμπορικού χαρακτήρα (Ανώνυμη Εταιρία, Εταιρία Περιορισμένης Ευθύνης, Ομόρρυθμη Εταιρία ή Ετερόρρυθμη Εταιρία και Ι.Κ.Ε) και ατομικές επιχειρήσεις
  • να τηρούν απλογραφικά ή διπλογραφικά βιβλία του Κ.Β.Σ.
  • να μη βρίσκονται υπό πτώχευση, εκκαθάριση ή αναγκαστική διαχείριση,
  • να μην αποτελούν προβληματικές επιχειρήσεις σύμφωνα με τη σχετική νομοθεσία.
  • να μην εκκρεμεί σε βάρος τους ανάκτηση ενίσχυσης κατόπιν προηγούμενης αποφάσεως της Επιτροπής, με την οποία μια ενίσχυση κηρύσσεται παράνομη και ασυμβίβαστη με την εσωτερική αγορά,
  • να υποβάλλουν επιχειρηματικό σχέδιο/πρόταση χρηματοδότησης με αναλυτική περιγραφή της προτεινόμενης επένδυσης ΤΠΕ, καθώς και το σύνολο των αναγκαίων στοιχείων, δικαιολογητικών και εντύπων, όπως ορίζονται από την παρούσα προκήρυξη,
  • να συμπεριλάβουν στα επενδυτικά τους σχέδια/προτάσεις δαπάνες που δεν έχουν χρηματοδοτηθεί και δεν έχουν ενταχθεί σε άλλο πρόγραμμα που χρηματοδοτείται από εθνικούς ή κοινοτικούς πόρους
  • να δεσμευτούν ότι τα επενδυτικά τους σχέδια/προτάσεις δεν έχουν υποβληθεί για ένταξη και εφόσον εγκριθούν προς χρηματοδότηση δεν θα υποβληθούν σε άλλο πρόγραμμα που χρηματοδοτείται από εθνικούς ή κοινοτικούς πόρους.
  • να μην εντάσσονται σε ήδη οργανωμένο ομοιόμορφο δίκτυο διανομής προϊόντων ή παροχής υπηρεσιών η οποία εκμεταλλεύεται κατόπιν σχετικών συμβάσεων άδειες εκμετάλλευσης δικαιωμάτων διανοητικής ιδιοκτησίας, που αφορούν συνήθως εμπορικά σήματα ή διακριτικούς τίτλους και τεχνογνωσία για την χρήση και τη διανομή αγαθών ή υπηρεσιών (π.χ. franchising, shop in shop, δίκτυο πρακτόρευσης),
  • το συνολικό ποσό των ενισχύσεων ήσσονος σημασίας που έχει λάβει στο παρελθόν η δεδομένη επιχείρηση (ενιαία επιχείρηση), συμπεριλαμβανομένης της ενίσχυσης από αυτή τη Δράση, να μην υπερβαίνει το ποσό των 200.000 ευρώ (ή 100.000 ευρώ για τον τομέα των οδικών εμπορευματικών μεταφορών για λογαριασμό τρίτων) μέσα σε μία τριετία (τρέχον οικονομικό έτος και τα δύο (2) προηγούμενα οικονομικά έτη) πριν από τον χρόνο χορήγησης (έκδοση απόφαση ένταξης Πράξης) του εννόμου δικαιώματος της ενίσχυσης.
  • να υποβάλλουν μια και μοναδική αίτηση χρηματοδότησης ανά Α.Φ.Μ. στην παρούσα δράση καθ’ όλη τη διάρκεια ισχύος της παρούσας πρόσκλησης.
  • να μην έχει γίνει έναρξη εργασιών για το έργο πριν την δημοσίευση της πρόσκλησης.

Ποια είναι η διάρκεια υλοποίησης των επενδυτικών σχεδίων;

Η χρονική διάρκεια υλοποίησης των έργων είναι τρεις (3) μήνες από την ημερομηνία έκδοσης της Απόφασης Ένταξης.

Ως ημερομηνία έναρξης κάθε έργου λαμβάνεται η ημερομηνία έκδοσης της Απόφασης Ένταξης/Χρηματοδότησης των έργων. Παράταση της διάρκειας υλοποίησης των έργων δεν δύναται να δοθεί.

 

Πως γίνεται η αξιολόγηση των επενδυτικών σχεδίων;

Η αξιολόγηση πραγματοποιείται σε δύο στάδια.

Α ΣΤΑΔΙΟ: Βαθμολόγηση με αντικειμενικά κριτήρια

  • Κριτήριο 1: Ρυθμός Μεταβολής Κύκλου Εργασιών. Στο κριτήριο αυτό εξετάζεται το αν αυξάνεται ο τζίρος τις επιχείρησης το 2018 σε σχέση με το 2017.
  • Κριτήριο 2: Μέσος όρος Κερδών προ Φόρων, Τόκων και Αποσβέσεων προς τον Κ.Ε. Προσοχή δεν λαμβάνονται υπόψη τα τελικά αποτελέσματα της επιχείρησης δηλαδή τα κέρδη ή ζημίες αλλά τα κέρδη προ φόρων τόκων και αποσβέσεων σε σχέση με τις πωλήσεις του 2017 και του 2018. Δεδομένου ότι τα κέρδη προ φόρων τόκων και αποσβέσεων αποτελούν ένα λογιστικό μέγεθος ο σύμβουλος που θα αναλάβει την εξέταση του φακέλου υποψηφιότητας θα πρέπει να δει το σχετικό μέγεθος από τα οικονομικά έντυπα της κάθε επιχείρησης. Επίσης παίζει ρόλο το ύψος των κερδών σε σχέση με τις πωλήσεις του κάθε έτους για την τελική βαθμολογία του συγκεκριμένου κριτηρίου.
  • Κριτήριο 3: Κάλυψης Επένδυσης από Κέρδη προ Φόρων, Τόκων & Αποσβέσεων. Το κριτήριο αυτό εξετάζει κατά πόσο η επένδυση που θέλουμε να κάνουμε καλύπτεται από τα κέρδη προ φόρων τόκων και αποσβέσεων του 2018. Για αυτό το λόγο θα πρέπει να προσαρμόζεται αντίστοιχα το ύψος του επενδυτικού σχεδίου προκειμένου να μεγιστοποιείται η βαθμολογία του.
  • Κριτήριο 4: Ρυθμός Μεταβολής Κερδών προ Φόρων, Τόκων & Αποσβέσεων. Στο κριτήριο αυτό εξετάζεται το αν αυξάνονται τα κέρδη της επιχείρησης το 2018 σε σχέση με το 2017.
  • Κριτήριο 5: Συμμετοχή σε προηγούμενες Δράσεις ΤΠΕ (eservices, esecurity, digi-retail, digi-lodge, digicontent, ICT4GROWTH, Ψηφιακό Βήμα – Ψηφιακό Άλμα). Όποιος δεν έχει συμμετάσχει στις παραπάνω δράσεις λαμβάνει τη βαθμολογία του κριτηρίου.

Β ΣΤΑΔΙΟ: Έλεγχος πληρότητας και τυπικών προϋποθέσεων 

Ο έλεγχος πληρότητας των δικαιολογητικών και των τυπικών προϋποθέσεων συμμετοχής θα πραγματοποιηθεί μόνο για τα επενδυτικά σχέδια που έχουν λάβει βαθμολογία τουλάχιστον 50% της μέγιστης δυνατής βαθμολογίας και μέχρι το 120% της διαθέσιμης δημόσιας δαπάνης.

Τονίζεται ότι οι επιχειρήσεις που εμφανίζουν ζημίες προ φόρων τόκων και αποσβέσεων δεν θα έχουν την απαραίτητη βαθμολογία προκειμένου να ενταχθούν στο πρόγραμμα. Μία επιχείρηση για να μπορεί να έχει καλή βαθμολογία θα πρέπει να έχει

Τι είδους δαπάνες θα χρηματοδοτούνται από το πρόγραμμα;

Στο πλαίσιο του προγράμματος επιδοτούνται δαπάνες που αφορούν την προμήθεια εξοπλισμού και υπηρεσιών Τ.Π.Ε. (που θα παρασχεθούν από έναν προμηθευτή της επιλογής του δυνητικού δικαιούχου). Σημειώνεται ότι στις δαπάνες που θα επιδοτηθούν δεν περιλαμβάνεται  ο ΦΠΑ, ο οποίος δεν αποτελεί επιλέξιμη δαπάνη και θα επιβαρύνει τις επιχειρήσεις.

Διευκρινίζεται ότι κάθε επιχείρηση έχει δικαίωμα συμμετοχής με μόνο μία αίτηση χρηματοδότησης σε όλη την διάρκεια της παρούσας δράσης.

 

Οι επιλέξιμες κατηγορίες δαπανών δύναται ενδεικτικά και όχι περιοριστικά να αφορούν σε:

Α/Α ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ ΔΑΠΑΝΗΣ 1: ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ (Hardware) ΜΕΓΙΣΤΟ
ΕΠΙΛΕΞΙΜΟ
ΠΟΣΟ
1 Εξυπηρετητές (servers) για τη φιλοξενία εφαρμογών-λογισμικού για τους σκοπούς της επένδυσης, με τα συνοδευτικά στοιχεία του (πληκτρολόγια, οθόνη κλπ) και το
απαιτούμενο λειτουργικό σύστημα.
2 Εξοπλισμός Ενσύρματου ή/ και Ασύρματου Δικτύου & καλωδίωση [Δρομολογητές
(Routers), Μεταγωγείς (Switches), Firewalls, Bluetooth και Wi-Fi υποδομή (access points,antennas κτλ.)]
3 Ηλ. Υπολογιστές (Desktop/Laptop)
4 Εξοπλισμός γραφείου (projectors, scaners, printers, κλπ)
5 Εξοπλισμός ΤΠΕ σχετικός με τις δραστηριότητες της επιχείρησης (πχ Bar code readers, Διαδραστικοί πίνακες)

 

Α/Α ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ ΔΑΠΑΝΗΣ 2: ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ (Software) ΜΕΓΙΣΤΟ
ΕΠΙΛΕΞΙΜΟ
ΠΟΣΟ
1 Εφαρμογές γραφείου, antivirus κλπ
2 Προγράμματα που βοηθούν στη βελτιστοποίηση της παραγωγής και των
επιχειρηματικών διεργασιών (π.χ. ERP, SCMS, WMS, PMS CRM, HRMS κλπ)
3 Εξειδικευμένα λογισμικά που αφορούν στη δραστηριότητα της επιχείρησης
4 Ανάπτυξη ιστοσελίδας (θα πρέπει να λειτουργεί σε τουλάχιστον 2 γλώσσες) 2.000
5 Ανάπτυξη ή/και διαχείριση ηλεκτρονικού καταστήματος e-shop (θα πρέπει να
λειτουργεί σε τουλάχιστον 2 γλώσσες)
4.500

 

Α/Α ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ ΔΑΠΑΝΗΣ 3: Παροχή υπηρεσιών ΜΕΓΙΣΤΟ
ΕΠΙΛΕΞΙΜΟ
ΠΟΣΟ
1 Συμμετοχή σε Ελληνικές Ηλεκτρονικές Αγορές (e-Marketplaces), είτε αυτές αφορούν δραστηριότητες τύπου B2C (Επιχείρηση προς τον τελικό καταναλωτή), είτε B2B /B2E (επιχείρηση προς επιχείρηση), για πωλήσεις, αγορές, προβολή και κατάλογο προϊόντων, σύγκριση τιμών, συμμετοχή σε προμήθειες, τιμολόγια και πληρωμές, συμμετοχή σε ηλεκτρονικούς διαγωνισμούς και δημοπρασίες, κλπ. 3.000
2 Υπηρεσίες Digital marketing (π.χ. google ads, facebook ads, παρουσία στα Social media) 1.000 €
3 Υπηρεσίες μετάφρασης του περιεχομένου ιστοσελίδας ή/και του ηλεκτρονικού
καταστήματος
1.000 €
4 Υπηρεσίες καταχώρησης, μετασχηματισμού και μεταφοράς δεδομένων 2.000 €

 

 

Επισημάνσεις όσον αφορά τις δαπάνες που μπορούν να επιδοτηθούν

  • Η επιχείρηση είναι υποχρεωτικό να προμηθευτεί το σύνολο των προϊόντων και υπηρεσιών ΤΠΕ από το πολύ τρεις προμηθευτές (αρχικά προβλέπονταν από έναν κάτι το οποίο άλλαξε με την τροποποίηση του οδηγού).
  • Τα κόστη αδειών χρήσης λογισμικού ή σύμβασης παροχής υπηρεσιών λογισμικού, για μέχρι ένα έτος από το χρόνο προμήθειας, είναι επιλέξιμα με την προϋπόθεση ότι στα παραδοτέα υλοποίησης θα είναι σαφής ο τρόπος παροχής της άδειας χρήσης λογισμικού ή υπηρεσίας, π.χ. per named/concurrent user, per server, /CPU κ.τ.λ.
  • Τα κόστη υιοθέτησης υπηρεσιών cloud computing είναι επιλέξιμα για διάρκεια ενός έτους.
  • Το κόστος για την εγκατάσταση και τυχόν παραμετροποίηση του λογισμικού καθώς και το κόστος εκπαίδευσης του προσωπικού είναι επιλέξιμο.
  • Το κόστος για την παροχή υπηρεσιών υποστήριξης είναι επιλέξιμο για διάρκεια ενός έτους.
  • Ο προμηθευόμενος εξοπλισμός Τ.Π.Ε. για να είναι επιλέξιμος θα πρέπει να είναι σύγχρονης τεχνολογίας, καινούργιος, αμεταχείριστος και στην κυριότητα της επιχείρησης. Για το λόγο αυτό οι επιχειρήσεις θα πρέπει να προσκομίζουν σχετική βεβαίωση του οίκου κατασκευής ή του προμηθευτή.
  • Το προμηθευόμενο λογισμικό για να είναι επιλέξιμο θα πρέπει να είναι καινούργιο και η επιχείρηση να είναι νόμιμος κάτοχος αυτού. Για το λόγο αυτό οι επιχειρήσεις θα πρέπει να προσκομίζουν σχετική βεβαίωση του οίκου κατασκευής ή του προμηθευτή μαζί με την απαιτούμενη άδεια χρήσης.
  • Ο προμηθευόμενος εξοπλισμός και οι εφαρμογές Τ.Π.Ε. για να είναι επιλέξιμες θα πρέπει να τεκμηριώνεται σαφώς η σχέση τους με τη λειτουργία της επιχείρησης.
  • Η επιχείρηση πρέπει να διατηρήσει στην κατοχή της και να μην μεταβιβάσει τον εξοπλισμό Τ.Π.Ε. αυτό τουλάχιστον επί μια τριετία από την ημερομηνία τελικής πληρωμής στο Δικαιούχο.
  • Με την απόκτηση του εξοπλισμού (Hardware) και του λογισμικού η επιχείρηση πρέπει να εγγράψει τον εξοπλισμό αυτό και το λογισμικό στο Μητρώο παγίων κατά τα προβλεπόμενα στην Εθνική φορολογική νομοθεσία, στο μέτρο που οι αντίστοιχες δαπάνες χαρακτηριζονται ως υλικά ή άυλα πάγια και προβλέπεται η εγγραφή τους.
  • Οι επιχειρήσεις που θα συμμετέχουν στη δράση πρέπει να λαμβάνουν μέριμνα για τη διευκόλυνση της πρόσβασης σε αυτές ατόμων με αναπηρία (που σημαίνει ότι θα πρέπει είτε να κάνουν κάποια δαπάνη για ΑΜΕΑ π.χ. κατασκευή ιστοσελίδας που θα είναι προσβάσιμη σε άτομα με προβλήματα όρασης ή να διαθέτουν ήδη υποδομές για ΑΜΕΑ).

Πως δίνεται η επιχορήγηση για το έργο που έχει εκτελεστεί;

Η κάθε επιχείρηση  αφού λάβει από τους προμηθευτές τα παραδοτέα και εξοφλήσει το σύνολο των παραστατικών (τιμολογίων)  δύναται να υποβάλλει αίτημα επαλήθευσης (ελέγχου).

Το Αίτημα Επαλήθευσης – Πιστοποίησης υποβάλλεται ηλεκτρονικά στο πληροφοριακό σύστημα κοινοτικών ενισχύσεων (από το συνεργαζόμενο σύμβουλο).

Προβλέπεται  μόνο ένα Αίτημα Τελικής Επαλήθευσης – Πιστοποίησης μετά την εκτέλεση του 100% του επιχορηγούμενου φυσικού και οικονομικού αντικειμένου.

Το Αίτημα Τελικής Επαλήθευσης – Πιστοποίησης πρέπει να υποβληθεί το αργότερο, εντός τριάντα (30) ημερολογιακών ημερών μετά την τυπική ημερομηνία λήξης της σχετικής πράξης.

Ο έλεγχος είναι διοικητικός (δηλαδή ελέγχονται τα παραστατικά και τα δικαιολογητικά χωρίς να γίνεται επιτόπια αυτοψία), ωστόσο θα πραγματοποιηθούν δειγματοληπτικοί έλεγχοι σε κάποιες επιχειρήσεις.

Από ποια ημερομηνία και μετά είναι επιλέξιμες οι δαπάνες (δηλαδή μπορούν να πληρωθούν από το πρόγραμμα) που γίνονται για κάθε έργο;

Ως ημερομηνία επιλεξιμότητας δαπανών ορίζεται η ημερομηνία υποβολής της αίτησης χρηματοδότησης.

 

Τι υποχρεώσεις έχει μία επιχείρηση μετά την πληρωμή της από το πρόγραμμα;

Η κάθε επιχείρηση, πέραν των υποχρεώσεων που αναλαμβάνει κατά τη διάρκεια υλοποίησης της Πράξης, υποχρεούται τρία (3) έτη μετά από την έκδοση της βεβαίωσης ολοκλήρωσης να τηρεί τα ακόλουθα:

α) να μην προβεί σε παύση ή μετεγκατάσταση της παραγωγικής δραστηριότητας της ενισχυθείσας επένδυσης εκτός της Περιφέρειας εγκατάστασης εντός της οποίας χορηγήθηκε η ενίσχυση.

β) να μην προβεί σε αλλαγή του ιδιοκτησιακού καθεστώτος στοιχείου της επένδυσης, η οποία να παρέχει σε μια επιχείρηση αδικαιολόγητο πλεονέκτημα.

γ) να μην προβεί σε ουσιαστική μεταβολή που επηρεάζει τη φύση, τους στόχους ή την εφαρμογή των όρων που θα μπορούσαν να υπονομεύσουν τους αρχικούς στόχους χορήγησης της χρηματοδότησης.

δ) να μην μεταβιβάσει για οποιοδήποτε λόγο πάγια περιουσιακά στοιχεία που έχουν ενισχυθεί, εκτός εάν αυτά αντικατασταθούν από άλλα κυριότητας του φορέα και ανάλογης αξίας, που ανταποκρίνονται στην εξυπηρέτηση της επένδυσης (στις περιπτώσεις αυτές απαιτείται ενημέρωση του ΕΦ για χρονικό διάστημα 3 ετών από την ημερομηνία έκδοσης της βεβαίωσης ολοκλήρωσης. Σε αντίθετη περίπτωση επιβάλλεται επιστροφή της δημόσιας επιχορήγησης αναλογικά προς την περίοδο για την οποία δεν εκπληρώθηκαν οι απαιτήσεις.

Επιπροσθέτως η ενισχυθείσα επιχείρηση οφείλει να λειτουργεί πραγματικά για τρία (3) έτη μετά την τελική πληρωμή της δημόσιας χρηματοδότησης (π.χ. απαιτούμενες άδειες, ηλεκτροδότηση ακινήτου, εγκατεστημένος εξοπλισμός, μισθωτήριο συμβόλαιο σε ισχύ και παρουσίαση οικονομικών συναλλαγών, υποβολή φορολογικών δηλώσεων).

Σε περίπτωση διακοπής της λειτουργίας της επιχειρηματικής δραστηριότητας της ενισχυθείσας επιχείρησης, καθώς και της παραγωγικής λειτουργίας της ενισχυθείσας επένδυσης στο διάστημα αυτό, επιβάλλεται ολική ή αναλογική επιστροφή της επιχορήγησης.

Συντάκτες

Σύμβουλοι επιχειρήσεων

Νιάρχος Αθανάσιος – Σπύρος Ευστρατίου

Web: www.efep.gr

Continue Reading

Επιχειρηματικότητα

Επενδύστε στους ανθρώπους σας…γιατί η απόλυση δεν είναι λύση!!!

Η επιλογή της περικοπής του προσωπικού, έχοντας ως άλλοθι την οικονομική κρίση, δεν είναι η ορθότερη. Η οικονομική κρίση σίγουρα επιδεινώνει τα «κακώς κείμενα», αλλά αυτό δε σημαίνει ότι η μείωση του αριθμού των εργαζομένων σε μια επιχείρηση θα δώσει τη λύση. Η αναθεώρηση όλης της στρατηγικής διοίκησης της επιχείρησης συμπεριλαμβανομένου του οράματος, της αποστολής, της διαχείρισης των πόρων και κυρίαρχα των ανθρώπινων πόρων, των εφαρμοζόμενων πολιτικών και πρακτικών και του συστήματος των αξιών και της επιχειρησιακής ηθικής ανοίγει το δρόμο προς την αναζήτηση της επιτυχίας.

Σε πολλές επιχειρήσεις η τακτική της απόλυσης με στόχο τη μείωση των εξόδων βελτίωσε προσωρινά τα οικονομικά τους στοιχεία, αλλά δεν οδήγησε στην ανάπτυξη της επιχείρησης. Επιπρόσθετα, αυτή η τακτική είχε σαν αποτέλεσμα να απομακρυνθούν κάποιοι αξιόλογοι εργαζόμενοι που αναφέρονταν είτε στη χαμηλότερη είτε στην υψηλότερη βαθμίδα, η έλλειψη των οποίων δημιούργησε ένα μεγάλο κενό που δύσκολα μπορεί να αναπληρωθεί και να επιτρέψει στην επιχείρηση να συνεχίσει την πορεία της ομαλά, όσο αυτό είναι εφικτό, δεδομένου ότι ο ανταγωνισμός και οι αλλαγές στο εξωτερικό επιχειρησιακό περιβάλλον της επιχείρησης δεν περιμένουν.

Θα ήταν λοιπόν σκόπιμο, η μείωση του προσωπικού να μην γίνεται με κυρίαρχο το κριτήριο της μείωσης των εξόδων. Πριν να ληφθεί η απόφαση απομάκρυνσης κάποιου εργαζόμενου από την επιχείρηση, θα πρέπει η επιχείρηση να αξιολογήσει την παρουσία της στην επιχειρησιακή σκηνή, τη δυναμική της και την προοπτική ανάπτυξής της. Η φιλοσοφία της ηγεσίας της, η αξιολόγηση και παραγωγικότητα των εργαζομένων της, η δυνατότητα προσαρμογής της στις αλλαγές είναι σημαντικά πεδία προς ανάλυση.

Η συνειδητοποίηση της κάθε επιχείρησης ότι οι άνθρωποί της είναι η δύναμή της θα την οδηγήσει στο να επενδύσει με σωστό τρόπο στο προσωπικό της. Η γνωριμία των εργαζομένων της με την ανάλυση των ικανοτήτων, δεξιοτήτων και ταλέντων του κάθε ανθρώπου που βρίσκεται στην επιχείρηση με στόχο το «πως μπορεί αυτός να αξιοποιηθεί καλύτερα», θα την οδηγήσει σε αναζήτηση λύσεων για ανάπτυξη παρά σε βραχυπρόθεσμη περικοπή δαπανών.

Η συνέπεια αυτής της γνωριμίας σε βάθος θα είναι η διαχείριση των ταλέντων του κάθε ανθρώπου, αλλά  και η δέσμευσή του να παραμείνει στην επιχείρηση γιατί το μέλλον της θα εξαρτάται και από τον ίδιο. 

Επομένως, ο στρατηγικός σχεδιασμός του ανθρώπινου δυναμικού, η δέσμευση του εργαζόμενου, η ανάπτυξη της σωστής ηγεσίας,  η διαχείριση των ταλέντων, η διαχείριση αλλαγών και η ευελιξία φαίνεται ότι αποτελούν τους θεμέλιους λίθους για την ανάπτυξη ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος σε περιόδους κρίσης.

Continue Reading

Προγράμματα

Πρόγραμμα “Εξερευνώντας τη Χαλκιδική μέσα από τα προϊόντα της”

Ολοκληρώθηκε με επιτυχία το θεματικό εργαστήριο “Εξερευνώντας τη Χαλκιδική μέσα
από τα προϊόντα της” που πραγματοποιήθηκε στη Χαλκιδική στο πλαίσιο υλοποίησης του Τοπικού
Προγράμματος CLLD/Leader Χαλκιδικής. Το εν λόγω πρόγραμμα συγχρηματοδοτείται από το
Πρόγραμμα Αγροτικής Ανάπτυξης της Ελλάδας 2014-2020 και διοργανωτής ήταν ο Αναπτυξιακός
Οργανισμός Τοπικής Αυτοδιοίκησης ΑΝ.ΕΤ.ΧΑ Α.Ε. που συμμετέχει ως Ομάδα Τοπικής Δράσης στο
Διατοπικό – Διακρατικό Σχέδιο Συνεργασίας με τίτλο “Local Tour”.

Συμμετέχοντες ήταν ωφελούμενοι του προγράμματος από όλους τους Δήμους της
Χαλκιδικής, παραγωγοί του πρωτογενούς τομέα, μεταποιητές, ιδιοκτήτες καταλυμάτων, χώρων
εστίασης, υπεύθυνοι επιχειρήσεων και επαγγελματίες του τουριστικού κλάδου.

Η έναρξη του θεματικού εργαστηρίου φιλοξενήθηκε στο Επιμελητήριο Χαλκιδικής με
χαιρετισμούς των κα Πλασταρά Μαρία, Συμβούλου της Αντιπεριφερειάρχη ΠΕ Χαλκιδικής κας
Ζωγράφου Αικατερίνης, κο Πασαλή Γεώργιο, Πρόεδρο ΑΝ.ΕΤ.ΧΑ Α.Ε. και κα Ολυμπία Μπουντιούκου,
Υπεύθυνη Επικοινωνίας του Επιμελητηρίου Χαλκιδικής εκ μέρους του Προέδρου Γιάννη Κουφίδη.
Η κα. Γεωργία Καραγιάννη, Διευθύντρια της ΑΝ.ΕΤ.ΧΑ Α.Ε. ενημέρωσε διεξοδικά τους
παριστάμενους για το Διατοπικό – Διακρατικό Σχέδιο Συνεργασίας με τίτλο “Local Tour”.
Ακολούθησε ενημέρωση για το πρόγραμμα του Επιμελητηρίου Χαλκιδικής που έχει γίνει θεσμός,
Taste Halkidiki, καθώς και για τον Γαστρονομικό Τουρισμό και το ρόλο της Γαστρονομίας στον
Τουρισμό. Ιδιαίτερα ενδιαφέρουσες ήταν οι εισηγήσεις σχετικά με το εκπαιδευτικό πρόγραμμα
«Είμαι πρεσβευτής του τόπου μου», αλλά και με θέμα την προβολή των προϊοντικών θησαυρών της
Χαλκιδικής όπως την ελιά, το ελαιόλαδο και το μέλι.

Πριν το γεύμα στον φιλόξενο χώρο του εστιατορίου «‘Έξι Βρύσες» στον Πολύγυρο, οι
συμμετέχοντες πήραν μέρος σε ένα βιωματικό εργαστήριο δοκιμάζοντας τις μαγειρικές τους
ικανότητες σε παραδοσιακές συνταγές του τόπου, όπως η Αγιορείτικη μελιτζανοσαλάτα, η
Κολομπαρόπιτα και τα παραδοσιακά Χαλκιδικιώτικα αμυγδαλωτά. Το πρόγραμμα της πρώτης
ημέρας έκλεισε με τη συμμετοχή σε βιωματικό εργαστήριο, στην πολύ φιλόξενη μονάδα παραγωγής
ελιάς της οικογένειας Λιναρδή, Periapton Olives, με λεπτομερή παρουσίαση όλων των σταδίων
καλλιέργειας, συλλογής, επεξεργασίας και συσκευασίας του πολύτιμου καρπού και φυσικά
γευσιγνωσία.

Τη δεύτερη ημέρα βρεθήκαμε στον όμορφο χώρο αναψυχής «Απολυμένη Πέτρα», μέσα
στο δάσος του Ταξιάρχη, όπου χαρήκαμε μία μοναδική βιωματική εμπειρία με τη συνδρομή της
εταιρίας παραγωγής μελιού Passion Honey. Οι συμμετέχοντες ντύθηκαν με τις εξειδικευμένες στολές
επαγγελματιών μελλισοκόμων και εντρύφησαν στον ενδιαφέροντα κόσμο της μελισσοκομίας,
μαθαίνοντας μυστικά και τεχνικές. Το διήμερο θεματικό εργαστήριο έληξε με γεύση παραδοσιακής
πίτας, συζήτηση και συμπεράσματα που αποκόμισαν οι συμμετέχοντες και οι διοργανωτές.
Ευχαριστούμε ιδιαίτερα για την παρουσία του τον κο Εμμανουήλ Γεώργιο, Δήμαρχο Πολυγύρου.

Η διοργάνωση του διήμερου θεματικού εργαστηρίου ανατέθηκε στην εταιρεία Chef Stories Ε.Ε.,
Διοργανωτές Εκδηλώσεων και Στρατηγικοί Σύμβουλοι.

Continue Reading

Προγράμματα

Έναρξη του προγράμματος Social Farming 360

Ο οργανισμός Νέα Γεωργία Νέα Γενιά ανακοινώνει την έναρξη του προγράμματος “Social Farming 360”, με την πλήρη υποστήριξη του Ιδρύματος Citi

Επισιτιστική Ασφάλεια, Βιώσιμη Παραγωγή & Κοινωνική Ενδυνάμωση μέσω της Γεωργίας.

Ο οργανισμός Νέα Γεωργία Νέα Γενιά ανακοινώνει την έναρξη του προγράμματος “Social Farming 360” με χρηματοδότηση και υποστήριξη από το Ίδρυμα Citi, σε άμεση συνεργασία με τη Γενική Γραμματεία Αντεγκληματικής Πολιτικής του Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη, και τη συμμετοχή της ActionAid και της Πύλης Ελευθερίας. Στόχος του προγράμματος είναι η  ενίσχυση της επισιτιστικής ασφάλειας, η ανάπτυξη δεξιοτήτων σε ευάλωτες κοινωνικές ομάδες και η ανάπτυξη νέων προϊόντων κοινωνικής γεωργίας.

Η επισιτιστική ασφάλεια αποτελεί μία από τις κορυφαίες παγκόσμιες προκλήσεις, με δεδομένο ότι  περισσότεροι από 770 εκατομμύρια άνθρωποι υποφέρουν από κάποια μορφή υποσιτισμού. Στην Ελλάδα, η βιώσιμη παραγωγή τροφίμων, ειδικά σε μία συγκυρία που η αγροτική παραγωγή πλήττεται σφοδρά από φαινόμενα που είναι απόρροια της κλιματικής κρίσης, καθίσταται πρωταρχική ανάγκη.

Στο πλαίσιο εξασφαλισμένης χρηματοδότησης από το Ίδρυμα Citi και σε αγαστή συνεργασία με τη Γενική Γραμματεία Αντεγκληματικής Πολιτικής, το “Social Farming 360” αναπτύσσεται σε ένα πολυεπίπεδο, πρακτικό, διετές πρόγραμμα. Το πρόγραμμα υποστηρίζει τη βιώσιμη παραγωγή και διάθεση τροφίμων σε σωφρονιστικά καταστήματα της χώρας μας, την κατάρτιση των κρατουμένων και τη δημιουργία δυνατοτήτων απασχόλησης στον γεωργικό κλάδο, τη βελτιστοποίηση των υπαρχουσών καλλιεργειών, δηλαδή της ελαιοκομίας και των φαρμακευτικών και αρωματικών φυτών καθώς και την αναβάθμιση των γνώσεων του γεωτεχνικού προσωπικού των σωφρονιστικών καταστημάτων. Επιπλέον, το πρόγραμμα περιλαμβάνει ανάπτυξη ήπιων δεξιοτήτων και δεξιοτήτων επαγγελματικής ένταξης και επανένταξης, και ψυχοκοινωνική εκπαίδευση σε συνεργασία με την ActionAid και την Πύλη Ελευθερίας.

H Γενική Γραμματεία Αντεγκληματικής Πολιτικής του Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη υποστηρίζει το πρόγραμμα με τη διάθεση των τεσσάρων αγροτικών σωφρονιστικών καταστημάτων, Αγιά Χανίων, Τίρυνθα Αργολίδος, Κασσαβέτεια Βόλου και Κασσάνδρα Χαλκιδικής, και των δύο ειδικών κέντρων κράτησης, Κατάστημα Κράτησης Γυναικών και Κέντρο Απεξάρτησης Τοξικομανών Κρατουμένων Ελεώνα Θηβών.

Το “Social Farming 360” συμβάλλει ουσιαστικά στο μετασχηματισμό της γεωργικής δραστηριότητας σε ελληνικά σωφρονιστικά καταστήματα και υποστηρίζει ενεργά τόσο την επανένταξη των κρατούμενων όσο και την επισιτιστική επάρκεια στα καταστήματα κράτησης και στις κοινότητες όπου εδρεύουν.

Αξίζει να αναφερθεί ότι ο οργανισμός Νέα Γεωργία Νέα Γενιά είναι ένας από τους 50 οργανισμούς παγκοσμίως που έλαβαν από το Citi Foundation δωρεές 500.000 δολαρίων για την υποστήριξη προγραμμάτων που εστιάζουν σε τέσσερεις βασικούς τομείς: πρόσβαση σε τρόφιμα, διαθεσιμότητα τροφίμων, οικονομική προσιτότητα και ανθεκτικότητα της κοινότητας στο πλαίσιο του πρώτου Global Innovation Challenge του Citi Foundation. Πρόκειται για ένα νέο μοντέλο συνολικής χρηματοδότησης 25 εκατομμυρίων δολαρίων για τον εντοπισμό και την παροχή φιλανθρωπικής υποστήριξης σε μη κυβερνητικούς οργανισμούς που αναπτύσσουν καινοτόμες λύσεις στις κοινωνικές και οικονομικές προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι κοινότητες χαμηλού εισοδήματος.

Αιμίλιος Κυριάκου, Δ/νων Σύμβουλος Citi Ελλάδος, Κύπρου, Μάλτας

«Η ασφαλής, υγιεινή, θρεπτική τροφή σε επαρκείς ποσότητες έχει θεμελιώδη σημασία για την ευημερία όλων και απαιτείται συνεχής προσπάθεια και συνεργασία σε όλα τα επίπεδα για επιτευχθεί. Υπάρχει διασύνδεση μεταξύ περιβαλλοντικών, κοινωνικών, πολιτικών και οικονομικών παραγόντων που επιδεινώνουν αυτήν τη δυσχερή πραγματικότητα. Ελπίζουμε οτι η νέα πρωτοβουλία του Citi Foundation «Global Innovation Challenge-food security» θα συμβάλει στη λύση του προβλήματος.  Εύχομαι καλή επιτυχία στο πρόγραμμα «Social Farming 360» της Νέας Γεωργίας Νέας Γενιάς αλλά και στους εθελοντές μας που ανυπομονούν να βοηθήσουν.»

Έφη Λαζαρίδου, Δ/νουσα Σύμβουλος Νέα Γεωργία Νέα Γενιά

«Είμαστε υπερήφανοι που έχουμε την ευκαιρία να συμβάλλουμε στο μετασχηματισμό της γεωργικής δραστηριότητας στις αγροτικές φυλακές και να υποστηρίξουμε ενεργά τόσο την επανένταξη των κρατούμενων όσο την επισιτιστική επάρκεια στα καταστήματα κράτησης και τις κοινότητες στις οποίες εδρεύουν. Η εμπιστοσύνη του Citi Foundation μας τιμάει και μας κινητοποιεί ακόμα περισσότερο να εργαστούμε, μαζί με τη Γενική Γραμματεία Αντεγκληματικής Πολιτικής, στην κατεύθυνση της βιώσιμης παραγωγής τροφίμων, ειδικά σε μία συγκυρία που η κλιματική κρίση επηρεάζει σημαντικά την αγροτική παραγωγικότητα.»

Δήμητρα Λυγούρα, Γενική Γραμματέας Αντεγκληματικής Πολιτικής

«Με εμπιστοσύνη στην αξία του προγράμματος “Social Farming 360”, εκφράζω την υποστήριξή μου σε αυτήν την πρωτοβουλία. Το πρόγραμμα αποτελεί μια πολύτιμη ευκαιρία για την επανένταξη ευάλωτων ομάδων στην κοινωνία μας και τη δημιουργία ενός πιο βιώσιμου και συμπεριληπτικού κοινωνικού περιβάλλοντος. Με τη συμμετοχή μας και την υποστήριξή μας σε αυτό το πρόγραμμα, επιδιώκουμε μια ανάπτυξη που έχει επίκεντρο τον άνθρωπο και τη θέση του στην κοινωνία μας. Συγχαίρω τον Οργανισμό Νέα Γεωργία Νέα Γενιά και το Ίδρυμα Citi για την πρωτοβουλία τους, και είμαι βέβαιη ότι αυτή η συνεργασία θα έχει θετικά αποτελέσματα σε πολλαπλά επίπεδα.»

Μάκης Δρακόπουλος, Διευθυντής Προγραμμάτων και Θεσμικών Χρηματοδοτήσεων ActionAid

«Μέσα από το συγκεκριμένο πρόγραμμα που βασίζεται στην τεχνογνωσία της ActionAid για την εργασιακή ένταξη ανθρώπων που κινδυνεύουν με κοινωνικό αποκλεισμό, στόχος μας είναι να βοηθήσουμε τους κρατούμενους και τις κρατούμενες να αναπτύξουν τις δεξιότητές τους και να αποκτήσουν αυτοπεποίθηση για να πετύχουν την επαγγελματική τους επανένταξη. Είμαστε χαρούμενοι και περήφανοι για την επέκταση των προγραμμάτων μας στον τομέα της εκπαίδευσης και επανένταξης κρατουμένων των σωφρονιστικών καταστημάτων.»

Τίνα Αννέτ Τόρρονεν, Πρόεδρος, Πύλη Ελευθερίας

  «Η Πύλη Ελευθερίας διαθέτοντας πολυετή εμπειρία στην υλοποίηση προγραμμάτων    ψυχοκοινωνικής υποστήριξης σε σωφρονιστικά καταστήματα, θα συμβάλλει στην επιτυχία του προγράμματος, ενισχύοντας την ψυχοκοινωνική πλαισίωση και τις προοπτικές επανένταξης των κρατουμένων.»

Continue Reading

Trending