Connect with us

Lifestyle

11ο Greece Race for the Cure ΑΛΜΑ ΖΩΗΣ

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Lifestyle

Έκθεση των Ορυκτών: «Χωρίς αυτά δε ζούμε»

Άκρως επιτυχημένη η  έκθεση «Τα Ορυκτά και ο Άνθρωπος»

στο Αριστοτέλειο Μουσείο Φυσικής Ιστορίας Θεσσαλονίκης (ΑΜΦΙΘ)

      30.000 άτομα επισκέφθηκαν την έκθεση μέσα σε 6 μήνες!

Η έκθεση «Τα Ορυκτά και ο Άνθρωπος» και «Τα ορυκτά και η Τέχνη» φιλοξενήθηκε στο χώρο του ΑΜΦΙΘ, στην προβλήτα Α΄ στο Λιμάνι Θεσσαλονίκης για 6 μήνες. Ήταν επισκέψιμη, με δωρεάν είσοδο για το κοινό, από τη Δευτέρα 7 Οκτωβρίου 2019 μέχρι την Παρασκευή 13 Μαρτίου 2020, ημερομηνία που με ανακοίνωση του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού ανέστειλαν τη λειτουργία τους όλα τα μουσεία της Ελλάδας  για τον περιορισμό της εξάπλωσης του κορωνοϊού (COVID-19) και οδήγησε στην πρόωρη ολοκλήρωση της έκθεσης, αντί για την  προγραμματισμένη λήξη της που ήταν η 31η Μαΐου 2020

Την έκθεση αγκάλιασαν χιλιάδες επισκεπτών που εντυπωσιάστηκαν από τα μοναδικά εκθέματα και τον ιδιαίτερο τρόπο προβολής των ορυκτών και πετρωμάτων. Μετά από την ξενάγησή τους, έφευγαν με πολύ θετικές εντυπώσεις, καθώς είχαν έρθει σε επαφή με τον κλάδο της επιστήμης της γεωλογίας, τον σημαντικό ορυκτό πλούτο της Ελλάδας και είχαν συνειδητοποιήσει τη σπουδαιότητα των ορυκτών στην καθημερινή τους ζωή. Άλλωστε το «μήνυμα» που προέβαλε η έκθεση των ορυκτών ήταν να αντιληφθούμε ότι «ΧΩΡΙΣ ΑΥΤΑ ΔΕ ΖΟΥΜΕ»!

Η επιτυχία της έκθεσης αποτυπώνεται στα υψηλά νούμερα επισκεψιμότητας και στο μεγάλο ενδιαφέρον φορέων, σωματείων, συλλόγων και φυσικά σχολείων να την επισκεφθούν. Στις 22 εβδομάδες λειτουργίας, την έκθεση επισκέφθηκαν συνολικά 29.198 άτομα εκ των οποίων οι 11.013 ήταν παιδιά, 15.537 Έλληνες ενήλικες και 2.648 ξένοι. Οι Έλληνες επισκέπτες της έκθεσης ήταν από όλο το Νομό Θεσσαλονίκης και την ευρύτερη περιοχή της Βόρειας και Κεντρικής Μακεδονίας, της Χαλκιδικής και της Πιερίας (Δράμα, Ξάνθη, Σέρρες, Κιλκίς,  Κατερίνη, Κιλκίς, Βέροια, Καλλικράτεια, Έδεσσα, Κοζάνη, Βόλος, Πτολεμαΐδα, Κομοτηνή, Μαρμαράς), ενώ οι ξένοι ήταν τουρίστες που βρέθηκαν στη Θεσσαλονίκη τη συγκεκριμένη περίοδο, από χώρες όπως Αγγλία, Γαλλία, Ισπανία, Ιταλία, Γερμανία, Τουρκία, Ισραήλ Ρωσία και Αμερική. 

Πραγματοποιήθηκαν 230 οργανωμένες ξεναγήσεις που αφορούσαν επισκέψεις σχολείων από όλες τις εκπαιδευτικές βαθμίδες, Συλλόγων, Φορέων, Ιδρυμάτων, ενώ μέχρι τέλη Μαΐου είχαν προγραμματιστεί  άλλες περίπου 100 ξεναγήσεις 5.500 ατόμων οι οποίες ακυρώθηκαν λόγω του κορωνοϊού που οδήγησε στον πρόωρο τερματισμό της έκθεσης.

Παιδάκια νηπιαγωγείων, δημοτικών, μαθητές Γυμνασίων, ΓΕΛ και ΕΠΑΛ, φοιτητές από ΑΕΙ και ΙΕΚ, σπουδαστές σε Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας, φροντιστήρια και ιδιωτικά εκπαιδευτήρια, άτομα με ειδικές ανάγκες με τους συνοδούς τους, γονείς με παιδιά, μεμονωμένοι επισκέπτες, ενθουσιάζονταν όλοι εξίσου από τα εκθέματα, από τα περίτεχνα έργα τέχνης φτιαγμένα από εντυπωσιακά πετρώματα και κυρίως από τη χρήση των ορυκτών στην καθημερινότητά τους. 

Σημαντικοί αρωγοί που συνέδραμαν ουσιαστικά στην άψογη λειτουργία της Έκθεσης  ήταν ο Πρόεδρος του Αριστοτέλειου Μουσείου Φυσικής Ιστορίας Θεσσαλονίκης (ΑΜΦΙΘ), Ομότιμος καθηγητής Γεωλογίας ΑΠΘ, κ. Σπύρος Παυλίδης με συμπαραστάτες – στη γνωριμία  των επισκεπτών με τα ορυκτά  – εξαιρετικούς γεωλόγους ξεναγούς. Φοιτητές του Τμήματος Γεωλογίας του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, τελειόφοιτοι και απόφοιτοι γεωλόγοι, με προπτυχιακές και μεταπτυχιακές σπουδές, όλοι συμμετείχαν εθελοντικά στις καθημερινές ξεναγήσεις, με ενθουσιασμό και αγάπη για το γνωστικό τους αντικείμενο, την ορυκτολογία, την πετρολογία, την κοιτασματολογία, το οποίο και μετέδιδαν με μεράκι, υπομονή και ευγένεια. Οι επισκέπτες προσπαθούσαν να απορροφήσουν όσες περισσότερες πληροφορίες γύρω από τα ορυκτά και τις εφαρμογές τους, κάποιοι μάλιστα μικροί επισκέπτες, δήλωσαν φεύγοντας ότι «θα γίνουν γεωλόγοι όταν μεγαλώσουν»!

Τον γενικό συντονισμό των φοιτητών διεκπεραίωσε με άριστο προγραμματισμό και επίβλεψη των ξεναγήσεων ο Αναπληρωτής Καθηγητής Ορυκτολογίας του ΑΠΘ, κ. Βασίλης Μέλφος.

Στο πλαίσιο του κύκλου διαλέξεων με τίτλο «Τα Ορυκτά και ο Άνθρωπος» που διοργάνωσαν τo Αριστοτέλειο Μουσείο Φυσικής Ιστορίας Θεσσαλονίκης (ΑΜΦΙΘ) και ο Σύνδεσμος Μεταλλευτικών Επιχειρήσεων (ΣΜΕ), διακεκριμένοι ομιλητές «σύστησαν» στο κοινό τα ορυκτά και τη χρήση τους, όπως  το τσιμέντο, τις σπάνιες γαίες, τους ζεόλιθους, το ρόλο τους στην κυκλική οικονομία. 

Ομιλητές: 

Βασίλης Μέλφος,  Αναπλ. Καθηγητής του Τομέα Ορυκτολογίας-Πετρολογίας – Κοιτασματολογίας του τμήματος Γεωλογίας Α.Π.Θ. 

Κωνσταντίνος  Νικολάου,  Διευθυντής του εργοστασίου ΤΣΙΜΕΝΤΩΝ ΤΙΤΑΝ Α.Ε. Θεσσαλονίκης

Ανέστης Φιλιππίδης, Καθηγητής Ορυκτολογίας – Κοιτασματολογίας του Τμήματος Γεωλογίας του ΑΠΘ

Χρήστος Καβαλόπουλος, Μηχανικός Μεταλλείων-Μεταλλουργών Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου, Γενικός Διευθυντής ΣΜΕ 

Νίκος Αρβανιτίδηs, Δρ. Γεωλόγος Ινστιτούτου Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΙΓΜΕ)

Το ενδιαφέρον του κόσμου για την έκθεση παρέμενε αμείωτο όπως και ο ενθουσιασμός στα πρόσωπα των επισκεπτών, από τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας  που εγκαινίασε την έκθεση στις 27 Οκτωβρίου 2019 μέχρι και τους τελευταίους επισκέπτες στα μέσα Μαρτίου, κάποιοι μάλιστα με μάσκες και αντισηπτικά, που δε δίστασαν να έρθουν σε «επαφή» με τον υπέροχο και πολύχρωμο κόσμο των ορυκτών και πετρωμάτων.

«Στόχος μας ήταν να  δώσουμε την ευκαιρία στους μαθητές – μαθήτριες, φοιτητές και σ’ όλο τον κόσμο, την ευκαιρία να γνωρίσουν από κοντά τους ορυκτούς πόρους της χώρας μας, που στηρίζουν μία δραστηριότητα που είναι περίπου το 3% του ΑΕΠ της χώρας και απασχολεί σημαντικό ποσοστό  του εργατικού δυναμικού κυρίως στην Ελληνική περιφέρεια και αυτό επιτεύχθηκε», ανέφερε ο πρόεδρος του Συνδέσμου Μεταλλευτικών  Επιχειρήσεων κ. Αθανάσιος Κεφάλας. 

Η έκθεση «Τα Ορυκτά και ο Άνθρωπος τελούσε υπό την αιγίδα του ΑΠΘ και του ΣΜΕ και πραγματοποιήθηκε  με την οικονομική συνδρομή εταιρειών μελών του ΣΜΕ Βόρειας Ελλάδας.

Xρυσοί χορηγοί: Σύνδεσμος Μεταλλευτικών Επιχειρήσεων (ΣΜΕ) και ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΧΡΥΣΟΣ

Χορηγοί: Βιομηχανικά Ορυκτά Ελλάδος ΑΕ, ΓΕΩΕΛΛΑΣ, Ελληνικοί Λευκόλιθοι Α.Μ.Β.Ν.Ε.Ε, ΟΜΥΑ ΕΛΛΑΣ Α.Β.Ε.Ε,  Παυλίδης ΑΕ Μάρμαρα-Γρανίτες και Τσιμέντα ΤΙΤΑΝ ΑΕ

Continue Reading

Lifestyle

MERCEDES  B200: Σταθερή και Καλύτερη

MERCEDES  B200

H νέα B 200 είναι πολύ πιο όμορφη από την προκάτοχό της με μεγαλύτερους χώρους και πολύ καλύτερα γενικότερα χαρακτηριστικά. Η ψηλή οροφή δίνει το πρόσταγμα για την κατηγοριοποίηση της B-Class, ενώ στο τελείωμα της φιλοξενεί μια διακριτική αεροτομή. Σε σύγκριση τώρα με την A-Class, στην οποία και βασίζεται, είναι κατά 90 χλστ. ψηλότερη. Αξίζει να αναφέρουμε τον συντελεστή αεροδυναμικής της αντίστασης (cw 0.24), ο οποίος για τα δεδομένα είναι πάρα πολύ καλός.

Ένας κοινός παρονομαστής με την A-Class είναι το εσωτερικό, το οποίο πλην ελάχιστων διαφορών είναι ίδιο. Το σκηνικό είναι γνώριμο και ίσως να γνωρίζετε ήδη ότι οι δυο εφαπτόμενες λεπτές οθόνες εξυπηρετούν το ψηφιακό πίνακα οργάνων και το σύστημα πολυμέσων MBUX (Mercedes-Benz User Experience), το οποίο πρωτογνωρίσαμε στην A-Class και μας κέρδισε (αλλά και όσους το βλέπουν) τόσο λόγω σχήματος, όσο και με τις φωνητικές εντολές που εκτελεί.

Σημειώστε ότι η δεξιά οθόνη του συστήματος πολυμέσων είναι αφής, αν και μπορείς να τη χειριστείς και από το touchpad που βρίσκεται στη βάση της κεντρικής κονσόλας.

Σχετικά με την ποιότητα αυτή είναι εφάμιλλη του ονόματος Mercedes με το μαλακό πλαστικό να κυριαρχεί όχι μόνο στο επάνω τμήμα του ταμπλό, αλλά και σε χαμηλότερα σημεία. Η ευρυχωρία είναι ένα από τα δυνατά «χαρτιά» της B-Class, με τους πίσω επιβάτες να έχουν αρκούντος ικανοποιητικό (για ένα συμπαγών διαστάσεων μοντέλο) χώρο και αέρα για τα πόδια (μεταξόνιο 2.729 χλστ.) και τα κεφάλια τους αντίστοιχα. Βέβαια το υπερυψωμένο κεντρικό δάπεδο θα ενοχλήσει λίγο τα πόδια του πίσω μεσαίου επιβάτη.

Ο χώρος αποσκευών έχει χαμηλό κατώφλι φόρτωσης, μεγάλο άνοιγμα, πλήρως εκμεταλλεύσιμο τετραγωνισμένο σχήμα, ενώ προσφέρει 455 λίτρα έως 1.540 λίτρα όταν αναδιπλωθούν οι πλάτες των πίσω καθισμάτων. Θα το θέλαμε λίγο ακόμα μεγαλύτερο.

Η B200 που είχαμε στη διάθεση μας τροφοδοτείται από το turbo τετρακύλινδρο βενζινοκινητήρα των μόλις 1.332 κ.εκ., ο οποίος αποδίδει 163 ίππους. Υπάρχει και η B180 με 136hp, με τον ίδιο κινητήρα. Αυτό που αρέσει είναι ότι μπορεί να σε εκπλήξει ευχάριστα, η άμεση απόκριση στο γκάζι και να κινηθείς γρήγορα ξεχνώντας ότι οδηγείς ένα πολυχρηστικό μοντέλο. Γενικότερα η λειτουργία του αυτόματου κιβωτίου είναι πολιτισμένη.

Είναι αυτονόητο ότι η B-Class, λόγω σχήματος κυρίως, έχει λιγότερο οδηγοκεντρικό χαρακτήρα. Αυτό το αντιλαμβάνεσαι από τις λίγο εντονότερες κλίσεις του αμαξώματος στις στροφές, αλλά σε καμία περίπτωση δεν παρουσιάζει συμπτώματα πλεύσης.

Στις ευθείες η B-Class είναι σταθερή και ήσυχη, ενώ η ποιότητα κύλισης της είναι αντάξια του ονόματος Mercedes. Η ανάρτηση έχει φροντίσει να δώσει περισσότερη έμφαση στην άνεση για αυτό και η ρύθμιση της είναι μαλακή, κάνοντας τα περάσματα πάνω από λακκούβες λιγότερο ταραχώδη.

Σε μια εποχή όπου τα SUV κυριαρχούν, όχι επειδή το αγοραστικό κοινό αναζητά εκτός δρόμους ικανότητας αλλά πρακτικότητα και χώρους, η B-Class δείχνει έναν εναλλακτικό δρόμο της παρεξηγημένης στη χώρα μας κατηγορίας των πολυχρηστικών. Μπορεί εύκολα να καλύψει τις μεταφορικές ανάγκες ενός οικογενειάρχη, χωρίς ταυτόχρονα να του στερεί πολυτέλεια και δύναμη.

Κώστας Νικολακόπουλος

Continue Reading

Lifestyle

BMW X1: Δυναμικό Παρουσιαστικό

BMW X1 sDrive16d

Η 2η γενιά της BMW sDrive16d έχει καταφέρει τα τελευταία χρόνια να αναδειχθεί ως το best-seller μοντέλο της βαυαρικής μάρκας στη χώρα μας, ξεπερνώντας την Σειρά 1, η οποία κρατούσε τα σκήπτρα των πωλήσεων τα προηγούμενα χρόνια. Πλέον, η παρουσία στη γκάμα της BMW της ανανεωμένης γενιάς του μοντέλου έρχεται για να δώσει μια έξτρα ώθηση σε αυτή την επιτυχία της X1, ενισχύοντας στα σημεία συγκεκριμένους τομείς της υπόστασής της. Παράλληλα, σημαντικό στοιχείο του νέου μοντέλου αποτελεί το γεγονός ότι διατηρεί τις τιμές της ακριβώς στο ίδιο επίπεδο με αυτές της προ-ανανεωμένης έκδοσης.

Οι αισθητικές αλλαγές στο αμάξωμα της ανανεωμένης BMW X1 είναι μικρές, όμως καταφέρνουν να της προσδώσουν έναν πιο δυναμικό παρουσιαστικό. Μπροστά συναντάμε έναν νέο προφυλακτήρα, με μεγαλύτερα πλαϊνά πλαίσια, μέσα στα οποία έχουν μεταφερθεί οι νέοι LED προβολείς ομίχλης, που αντικαθιστούν τους προηγούμενους στρογγυλούς που βρίσκονταν κάτω από τα φώτα. Μεγαλύτερη από πριν είναι και η γρίλια της μάσκας. Στο πίσω μέρος έχει αλλάξει η σχεδίαση του προφυλακτήρα, ο οποίος βάφεται σε μεγαλύτερο τμήμα του πλέον στο χρώμα του αμαξώματος, ενώ ο υποψήφιος ιδιοκτήτης μπορεί να επιλέξει ανάμεσα σε 3 νέα μεταλλικά χρώματα. Τελευταία νέα προσθήκη αποτελεί η εικόνα «Χ1» που προβάλλεται στο έδαφος στα πλαϊνά του αυτοκινήτου όταν ο οδηγός ανοίξει την πόρτα του, η οποία σύμφωνα με τη BMW έχει και πρακτικό αντίκτυπο αφού διευκολύνει την είσοδο-έξοδο σε συνθήκες μειωμένου φωτισμού.

Στο εσωτερικό της η ανανεωμένη BMW X1 συνεχίζει να προσφέρει μια από τις πιο ποιοτικές καμπίνες της κατηγορίας, η οποία επιπλέον ξεχωρίζει για την πρακτικότητά της.  Αλλαγές δεν υπάρχουν σε σχέση με το προ-ανανέωσης μοντέλο και έτσι, θα ξεχωρίσουμε για μια ακόμη φορά τα κορυφαίας ποιότητας υλικά σε ταμπλό, εσωτερικό θυρών και τούνελ της κονσόλας, αλλά και την άκρως ευκρινή οθόνη αφής 10.25 ιντσών για το σύστημα πολυμέσων ψηλά στην κονσόλα. Η θέση οδήγησης είναι πολύ καλή, πλήρους ρυθμίσεων όπως και το τιμόνι.

Η έκδοση sDrive16d της δοκιμής μας είναι η αρχική πετρελαιοκίνητη στη γκάμα της BMW. Το μοτέρ αυτό 1.500cc  ξεχωρίζει για την πολιτισμένη του λειτουργία, αλλά και τη δυνατότητά του να κινήσει χωρίς πολλά προβλήματα την X1. Το αυτόματο κιβώτιο Steptronic των 7 σχέσεων με το οποίο συνδυάζεται (προαιρετική επιλογή) διαθέτει πολύ καλή λειτουργία και με τη γρήγορη απόκρισή τους στις εντολές του οδηγού βοηθά τις επιδόσεις ,χωρίς να επιβαρύνει την κατανάλωση. Φυσικά, σε συνθήκες κίνησης προκρίνει και τον άνετο χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Η BMW προσφέρει και πάλι σύστημα παραμετροποίησης της απόκρισης του μοτέρ και του κιβωτίου με προεπιλεγμένα set-up (Eco Pro, Comfort, Sport) που ορίζουν αντίστοιχα τη λειτουργία τους.

Στο δρόμο η BMW X1 sDrive16d  ξεχωρίζει για τη σταθερότητα που επιδεικνύει, τη στιβαρότητα του πλαισίου και τον γενικότερο δυναμικό της χαρακτήρα. Πολύ καλές εντυπώσεις μας άφησε για μια ακόμη φορά η αίσθηση και αμεσότητα του τιμονιού, ενώ υπεράνω κριτικής είναι και τα φρένα που ακινητοποιούν άκρως αποτελεσματικά το αυτοκίνητο. Στην καθημερινή οδήγηση τέλος, η  X1 είναι ευκολοδήγητη, με πολύ καλή περιμετρική ορατότητα και ευχρηστία που εκτιμάται ιδιαίτερα από το χρήστη της.

Κώστας Νικολακόπουλος

 

Continue Reading

Trending