Connect with us

Θέατρο

2o ΔΙΕΘΝΕΣ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΔΑΣΟΥΣ

 

Το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος, διοργανώνει για δεύτερη συνεχή χρονιά το Διεθνές Φεστιβάλ Δάσους, στο πλαίσιο του 4ου Φεστιβάλ Δάσους, φιλοξενώντας σημαντικές παραγωγές από το εξωτερικό.

 

Από 27 Ιουνίου έως 6 Ιουλίου, το κοινό και οι επισκέπτες της Θεσσαλονίκης έχουν την ευκαιρία να γνωρίσουν διακεκριμένους καλλιτέχνες και βραβευμένες θεατρικές παραγωγές από την Ιταλία, τη Γαλλία, το Βέλγιο, την Ουγγαρία, την Πορτογαλία, το Ηνωμένο Βασίλειο και τον Λίβανο.

 

Εννέα ενδιαφέρουσες  παραγωγές θα παρουσιαστούν στις σκηνές του ΚΘΒΕ (Εταιρεία Μακεδονικών Σπουδών, Βασιλικό Θέατρο, Μονή Λαζαριστών), ενώ μια πανηγυρική συναυλία της Κρατικής Ορχήστρας Θεσσαλονίκης στο Θέατρο Δάσους με Αφιέρωμα στην κινηματογραφική μουσική του John Williams, θα αποτελέσει την εναρκτήρια εκδήλωση του 2ου Διεθνούς Φεστιβάλ Δάσους.

 

 

Η διοργάνωση του «Διεθνούς Φεστιβάλ Δάσους» εντάσσεται στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Κεντρική Μακεδονία 2014-2020» του ΕΣΠΑ 2014-2020 και συγχρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης (ΕΤΠΑ) και το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων (ΠΔΕ).


Συνοπτικό πρόγραμμα εκδηλώσεων 2ου Διεθνούς Φεστιβάλ Δάσους

Τετάρτη 27 Ιουνίου, στις 21.00

ΘΕΑΤΡΟ ΔΑΣΟΥΣ

Ελλάδα – Κρατική Ορχήστρα Θεσσαλονίκης

«Αφιέρωμα στον John Williams»

Κινηματογραφική μουσική

 

Πέμπτη 28 Ιουνίου, στις  21:15

ΒΑΣΙΛΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ

Ιταλία – EMILIA ROMAGNA TEATRO FONDAZIONE-Teatro Stabile Pubblico Regionale Compagnia “Pippo Delbono”

«VANGELO»

Πολιτικό θέατρο με στοιχεία θεάτρου ντοκουμέντου και όπερας.

Με ελληνικούς & αγγλικούς υπέρτιτλους.

 

Παρασκευή 29 Ιουνίου, στις 19.00

Μικρό Θέατρο Μονής Λαζαριστών

Γαλλία

«HYBRIDATION» – Olivier de Sagazan

Performance

 

Παρασκευή 29 Ιουνίου, στις 21.30

Μικρό Θέατρο Μονής Λαζαριστών

Γαλλία

«TRANSFIGURATION» – Olivier de Sagazan

Performance

 

Σάββατο  30 Ιουνίου, στις 21.15

ΘΕΑΤΡΟ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ

Βέλγιο

«ANECKXANDER»

Χοροθέατρο – Performance

Μια τραγική αυτοβιογραφία του σώματος.

Κατάλληλο για ανήλικους άνω των 15 ετών.

 

Κυριακή 1 & Δευτέρα 2 Ιουλίου, στις 21.15

ΒΑΣΙΛΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ

ΟυγγαρίαFORTE COMPANY (Foundation for Massive Dance)

«YOUR KINGDOM»

Παράσταση physical theatre (σωματικού θεάτρου).

Με ελληνικούς και αγγλικούς υπέρτιτλους.

 

Τρίτη 3 Ιουλίου, στις 21.15

ΘΕΑΤΡΟ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ  ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ

Πορτογαλία – Companhia do Chapitô

«Electra»

Παράσταση θεάτρου επινόησης (devised theatre).

Μια κωμωδία που βασίζεται στις διάφορες θεατρικές εκδοχές της τραγωδίας «Ηλέκτρα».

Κατάλληλο για ανήλικους άνω των 12 ετών.

Με ελληνικούς και αγγλικούς υπέρτιτλους.

 

Τετάρτη 4 & Πέμπτη 5 Ιουλίου, στις 21.15

ΒΑΣΙΛΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ

Ηνωμένο ΒασίλειοGECKO THEATRE LTD

«Missing»

Παράσταση visual theatre με στοιχεία θεάτρου της επινόησης και σωματικού θεάτρου.

Με ελληνικούς και αγγλικούς υπέρτιτλους.

 

Παρασκευή 6 Ιουλίου, στις 19.00

ΘΕΑΤΡΟ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ  ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ

Λίβανος

«RIDING ON A CLOUD» – Rabih Mroué

Performance

Κατάλληλο για ανήλικους άνω των 12 ετών.

Με ελληνικούς και αγγλικούς υπέρτιτλους.

 

Παρασκευή 6 Ιουλίου, στις 21.15

ΘΕΑΤΡΟ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ  ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ

Λίβανος

«THE PIXELATED REVOLUTION» – Rabih Mroué

Διάλεξη performance

Κατάλληλο για ανήλικους άνω των 12 ετών.

Με ελληνικούς και αγγλικούς υπέρτιτλους.

 

 

ΑΝΑΛΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ 2ΟΥ ΔΙΕΘΝΟΥΣ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΔΑΣΟΥΣ

Τετάρτη 27 Ιουνίου, στις 21.00

ΘΕΑΤΡΟ ΔΑΣΟΥΣ

Ελλάδα – Κρατική Ορχήστρα Θεσσαλονίκης

«Αφιέρωμα στον John Williams»

Κινηματογραφική μουσική

 

Η Κρατική Ορχήστρα Θεσσαλονίκης παρουσιάζει ένα αφιέρωμα στην κινηματογραφική μουσική του πολυβραβευμένου Αμερικανού συνθέτη John Williams, ο οποίος έχει γράψει μερικά από τα πλέον γνωστά και αγαπημένα μουσικά θέματα του σινεμά, για θρυλικές ταινίες όπως Star Wars, Harry Potter, Superman, Indiana Jones, Τα Σαγόνια του Καρχαρία, Τζουράσικ Παρκ, Η Λίστα του Σίντλερ, Ε.Τ. ο Εξωγήινος κ.ά. Το αφιέρωμα της Κ.Ο.Θ. συγκεντρώνει τις κορυφαίες στιγμές αυτού του μεγάλου συνθέτη σε μια βραδιά που θα ενθουσιάσει όσους αγαπούν τη μουσική και τον κινηματογράφο.

 

Διεύθυνση ορχήστρας: Ζωή Τσόκανου

 

Πρόγραμμα John Williams (1932):

  • Εισαγωγή από τη σειρά ‘The Cowboys’
  • Συμφωνική Σουίτα ‘Harry Potter’
  • ‘Flight to the Neverland’ από την ταινία ‘Hook’
  • Σουίτα για ορχήστρα από την ταινία ‘Τα Σαγόνια του Καρχαρία’
  • Sayuri’s theme, από την ταινία ‘Αναμνήσεις μιας Γκέισας’
  • Theme από την ταινία ‘Jurassic Park’
  • Theme από την ταινία ‘Η Λίστα του Σίντλερ’
  • Σουίτα ‘Ιndiana Jones’
  • Σουίτα ‘Star Wars’

 

[Πληροφορίες: Τηλ. 2310 257900 | Τηλ. Ταμείου: 2310 236900 |e-mail: [email protected]|www.tsso.gr]

 

 

Πέμπτη 28 Ιουνίου, στις  21:15

ΒΑΣΙΛΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ

Ιταλία – EMILIA ROMAGNA TEATRO FONDAZIONE-Teatro Stabile Pubblico Regionale Compagnia “Pippo Delbono”

«VANGELO»

Πολιτικό θέατρο με στοιχεία θεάτρου ντοκουμέντου και όπερας.

 

O Pippo Delbono πειραματίζεται εδώ και χρόνια στη θεατρική σκηνή, εξερευνώντας το πρόσφορο έδαφος μεταξύ του δημόσιου και του ιδιωτικού, της αυτοβιογραφίας και της ιστορίας, και δίνοντας μορφή σε έργα που διακρίνονται στην διεθνή σκηνή για την πρωτοτυπία τους.

Το VANGELO είναι ένα χορωδιακό έργο, το οποίο ξεκίνησε ως μια σύγχρονη όπερα. Η πρώτη του εμφάνιση ήταν στο Ζάγκρεμπ (Κροατία) και ερμηνεύτηκε από ορχήστρα, χορωδία, χορευτές και ηθοποιούς στο Εθνικό θέατρο Κροατίας, παράλληλα με τον θίασο που συνεργάζεται εδώ και πολλά χρόνια με τον Pippo Delbono.

Ο χαρακτήρας του VANGELO επηρεάζεται από την μουσική του Enzo Avitabile. Το έργο είναι πλούσιο σε ποιητικούς υπαινιγμούς, αλλά παράλληλα αποκαλύπτει αισθητά τις μνήμες των Κροατών ερμηνευτών του, οι οποίοι έζησαν τα τραυματικά επεισόδια ενός σκληρού πολέμου που αναδιαμόρφωσε την ιστορία, τα μέρη και τα σύνορα της γενέτειράς τους. Αυτά τα σύνορα, ακόμα και κατά τη διάρκεια της δημιουργίας του VANGELO, ταράχτηκαν από τον ερχομό δέκα χιλιάδων ανθρώπων, ανδρών, γυναικών και παιδιών, που έψαχναν απεγνωσμένα τη Γη της Επαγγελίας.

Εμπνευσμένο και Σκηνοθετημένο από τον Pippo Delbono

Παίζουν: Gianluca Ballarè, Bobò, Margherita Clemente, Pippo Delbono, Ilaria Distante, Simone Goggiano, Mario Intruglio, Nelson Lariccia, Gianni Parenti, Alma Prica, Pepe Robledo, Grazia Spinella, Nina Violić, Safi Zakria, Mirta Zečević

Ιδέα-Σκηνοθεσία: Pippo Delbono

Παίζουν: Gianluca Ballarè, Bobò, Margherita Clemente, Pippo Delbono, Ilaria Distante, Simone Goggiano, Mario Intruglio, Nelson Lariccia, Gianni Parenti, Alma Prica, Pepe Robledo, Grazia Spinella, Nina Violić, Safi Zakria, Mirta Zečević

Εικόνες και Φιλμ: Pippo Delbono

Original Digital Soundtrack για ορχήστρα και πολυφωνική χορωδία: Enzo Avitabile

Σκηνικά: Claude Santerre

Κοστούμια: Antonella Cannarozzi

Φωτισμοί: Fabio Sajiz

 

Στις ταινίες συμμετέχουν οι πρόσφυγες από το κέντρο υποδοχής ΡΙΑΜ της πόλης Άστι (Ιταλία). With the participation -in the films- of the refugees of PIAM reception centre in Asti (Italy).

 

Με ελληνικούς και αγγλικούς υπέρτιτλους.

 

 

Παρασκευή 29 Ιουνίου, στις 19.00

Μικρό Θέατρο Μονής Λαζαριστών

Γαλλία – Olivier de Sagazan

«HYBRIDATION»

Performance

 

Ο Olivier de Sagazan είναι ζωγράφος και γλύπτης, ο οποίος πότε πότε συμμετέχει στις «μάχες» του για δημιουργία, δίνοντας παραστάσεις όπως αυτή. Συνήθως παίζει μόνος, αλλά μερικές φορές δουλεύει σε ζευγάρια, όπως στο HYBRIDATION. Μέχρι τώρα έχει κάνει πάνω από εκατό ερμηνείες σε ΗΠΑ, Κίνα, Ινδία και Ευρώπη.

Ο Olivier de Sagazan έχει αναπτύξει μια υβριδική πρακτική, η οποία ενσωματώνει ζωγραφική, γλυπτική και ερμηνεία. Ο καλλιτέχνης σμιλεύει στρώματα πηλού και βαφές στο πρόσωπο και το σώμα του, ώστε να μεταμορφώσει το σχήμα του, αποκαλύπτοντας έναν ζωώδη άνθρωπο που προσπαθεί να ξεφύγει από τον υλικό κόσμο.

Στην παράσταση HYBRIDATION δύο άτομα, ένας άνδρας και μια γυναίκα, σμιλεύουν πηλό στα κεφάλια τους, θάβοντας τους εαυτούς τους στο υλικό, εξαφανίζοντας την ταυτότητά τους και εξελισσόμενοι σε ένα ζωντανό έργο τέχνης, όπου μεταλλάσσονται ο ένας στο σώμα του άλλου και δημιουργούν ένα διάλογο που ταλαντεύεται ανάμεσα στην μαριονέτα και τον χειριστή της, με στιγμές σύντηξης, αντιπαλότητας και αγάπης. Αναδιατυπώνουμε το ερώτημα της ταυτότητας, γνωρίζοντας ότι αυτή διαμορφώνεται σε σχέση με τον Άλλο.

Με τους Olivier de Sagazan και Stephanie Sant.

 

 

Παρασκευή 29 Ιουνίου, στις 21.30

Μικρό Θέατρο Μονής Λαζαριστών

Γαλλία – Olivier de Sagazan

«TRANSFIGURATION»

Performance

Με τον Olivier de Sagazan.

 

Η παράσταση TRANSFIGURATION (ΜΕΤΑΜΟΡΦΩΣΗ) είναι η ιστορία της ανεκπλήρωτης επιθυμίας ενός γλύπτη που θέλει να δώσει πνοή στο δημιούργημά του. Σε μια κίνηση απελπισίας, ο Olivier de Sagazan σμιλεύει πηλό στο κεφάλι του, θάβει τον εαυτό του στο υλικό, εξαλείφει την ταυτότητά του και γίνεται ένα ζωντανό έργο τέχνης, μετέωρο ανάμεσα σε μαριονέτα και κουκλοπαίχτη. Όμως το υλικό τον φυλακίζει, κι έτσι αναγκάζεται να κοιτάξει μέσα του, στο εσώψυχό του. Σ’ αυτή τη συναρπαστική και εκφραστική παράσταση ολότητας, ο Sagazan πάνω στη σκηνή αλλάζει ταυτότητες – από άνδρας γίνεται ζώο κι από ζώο γίνεται διάφορα υβριδικά πλάσματα. Τρυπάει, σβήνει και ξετυλίγει τα στρώματα του προσώπου του σε μια φρενήρη αναζήτηση, χωρίς κανέναν ενδοιασμό.

Η ζωγραφική και το σμίλευμα του εαυτού του γίνεται τότε μια μορφή τελετουργίας ανάμεσα στον χορό και την έκσταση, όπου ο αυτοσχεδιασμός είναι απαραίτητος. To TRANSFIGURATION δίνει νέα σημασία στο νόημα της ζωής, προσφέροντας μια σαγηνευτική, ανατριχιαστική και συγκινητική διορατικότητα στις διάφορες δυνατότητες και την απρόσμενη φύση της μορφογένεσής μας.

Με τον Olivier de Sagazan.

 

 

Σάββατο  30 Ιουνίου, στις 21.15

ΘΕΑΤΡΟ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ

Βέλγιο – Alexander Vantournhout & Bauke Lievens

«ANECKXANDER»

Χοροθέατρο – Performance

Μια τραγική αυτοβιογραφία του σώματος

Ο ANECKXANDER είναι ένα σόλο σε μινιμαλισπκό πλαίσιο, όπου πρωταγωνιστούν ένας ακροβάτης, μερικά προσεκτικά διαλεγμένα αντικείμενα και τρεις παραλλαγές ενός μουσικού κομματιού σε πιάνο του Arvo Pärt. Ισορροπώντας στη λεπτή διαχωριστική γραμμή ανάμεσα σε τραγωδία και κωμωδία, ο Alexander / Aneckxander ξαναγράφει την αυτοβιογραφία του σώματός του: από υποκείμενο σε αντικείμενο, από αντικείμενο στην ουσία. Το αποτέλεσμα είναι ένα ακατέργαστο πορτρέτο του ίδιου του εαυτού, στο οποίο το σώμα προσπαθεί ταυτόχρονα να αποκαλυφθεί και να δραπετεύσει από τις αδιάκριτες ματιές που το κοιτάνε.

Κατάλληλο για ανήλικους άνω των 15 ετών.

 

Ερμηνευτής: Alexander Vantournhout

Δραματουργία: Bauke Lievens

Δραματουργική συμβολή: Dries Douibi, Gerald Kurdian

Εξωτερικοί παρατηρητές: Geert Belpaeme, Anneleen Keppens, Lore Missine, Lili M. Rampre, Methinee Wongtrakoon

Φωτισμοί: Tim Oelbrandt, Rinus Samyn

Μουσική: Arvo Pärt

Κοστούμια: Nefeli Myrtidi, Anne Vereecke

Φωτογραφίες: Bart Grietens

 

Σε συνεργασία με την Bauke Lievens, στο πλαίσιο της μελέτης Between being and imagining: towards a methodology for artistic research in contemporary circus, που χρηματοδοτήθηκε από το κονδύλιο ερευνών KASK School of Arts, Γάνδη (Βέλγιο).

Υποστηρικτής: Circus Next, ένα ευρωπαϊκό πρόγραμμα που οργανώθηκε από την ένωση Talents Cirgue Europe και χρηματοδοτείται με την υποστήριξη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.

Παραγωγή: NOT STANDING asbl / Beversesteenweg 78,8800 Roeselare (BE).

Συμπαραγωγή: Circus Next, Les Subsistances Lyon (FR), Festival PERPLX Kortrijk-Marke (BE), Festival novog cirkusa Zagreb (HR)

 

Η παράσταση έχει διακριθεί με τα βραβεία «Laureat of Circus NEXT» (2014), «TAZ» (Oostende) και «Twenty shortlisted young choreographers of Aerowaves» (2016).

 

 

Κυριακή 1 & Δευτέρα 2 Ιουλίου, στις 21.15

ΒΑΣΙΛΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ

ΟυγγαρίαFORTE COMPANY (Foundation for Massive Dance)

«YOUR KINGDOM»

Παράσταση physical theatre (σωματικού θεάτρου)

 

Το YOUR KINGDOM είναι ένα θέαμα για εκείνους που εκτιμούν τη μοντέρνα μορφή στο θέατρο και παράλληλα μία ενδιαφέρουσα και ευφάνταστη χορογραφία που χρησιμοποιείται για να διηγηθεί συγκινητικές ιστορίες. Η παράσταση είναι ένας συνδυασμός χορού, κειμένου, μουσικής και τέχνης.

 

Η παράσταση YOUR KINGDOM (ΤΟ ΒΑΣΙΛΕΙΟ ΣΟΥ) της θεατρικής ομάδας Forte εμπνέεται από τα έργα του νομπελίστα Sàndor Tar (1941-2005). Η άνοδος και η πτώση του μεγάλου Ούγγρου συγγραφέα είναι ένα από τα πιο τραγικά και αμφιλεγόμενα περιστατικά στη λογοτεχνική σκηνή της χώρας τις τελευταίες δεκαετίες. Διασκευάζοντας τα ωραιότερα διηγήματα του συγγραφέα, η παράσταση εστιάζει στον νοητικό κατακερματισμό της προσωπικότητας και, παρά την ύπαρξη κάποιων νημάτων που αναφέρονται ανάλαφρα στον συγγραφέα, η παράσταση δεν σκοπεύει να παρουσιάσει την προσωπική του ιστορία.

 

Διασκευή: Tibor Keresztury

Σκηνοθεσία: Csaba Horváth

Δραματουργία: Judit Garai

Μουσική: Csaba Okròs

Κοστούμια: Mari Benedek

Σκηνικά: Zsófìa Mocsàr

Φωτισμοί: Ferenc Payer

Οργάνωση παραγωγής: Anna Kudron

Βοηθός σκηνοθέτη: Franciska Stangl

 

Παίζουν: Máté Andrássy, László Fehér, Nóra Földeáki, László Hevesi, Barnabás Horkay, József Kádas, Niké Kurta, Norbert Nagy, Máté Novkov, Márton Pallag, Emőke Zsigmond.

 

Η παράσταση έχει διακριθεί με τα βραβεία «Best Performace by the critics – Thealter Festival» (Szeged), «Dance Festival» (Veszprém), «Lábán Rudolf Award» (Best Choreography) «Kaszás Attila Award» (2017), «Jászai Mari Award» (2018).

 

Με ελληνικούς και αγγλικούς υπέρτιτλους.

 

 

Τρίτη 3 Ιουλίου, στις 21.15

ΘΕΑΤΡΟ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ  ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ

Πορτογαλία – Companhia do Chapitô

«Electra»

Παράσταση θεάτρου επινόησης (devised theatre)

Μια κωμωδία που βασίζεται στις διάφορες θεατρικές εκδοχές της τραγωδίας «Ηλέκτρα».

Η παράσταση ΗΛΕΚΤΡΑ του θεάτρου Chapitô, ψηφίστηκε ως το καλύτερο θεατρικό έργο από την επιτροπή αναγνωρισμένων θεατρικών κριτικών στο 30° Παγκόσμιο Φεστιβάλ Θεάτρου και Χορού Huesca, και σύντομα έγινε η τρίτη συνεχόμενη παραγωγή της Chapitô που βραβεύτηκε με σφραγίδα ποιότητας από το LA RED, το Ισπανικό Δίκτυο Δημοσίων θεάτρων, Αμφιθεάτρων, Θεαμάτων και Φεστιβάλ, η επιτροπή του οποίου αποτελείται από ειδήμονες όλων των θεατρικών κατηγοριών, που προέρχονται απ’ όλο τον κόσμο.

Η  Ηλέκτρα πείθει τον αδερφό της (Ορέστη) να την βοηθήσει να σκοτώσουν την μητέρα τους (Κλυταιμνήστρα). Η ίδια η Κλυταιμνήστρα είχε πείσει τον εραστή της (Αίγισθο) να την βοηθήσει να σκοτώσουν τον άνδρα της (Αγαμέμνων), ο οποίος δεν χρειάστηκε καμία βοήθεια για να θυσιάσει την μεγαλύτερη κόρη του, ώστε ο στόλος του να μπορέσει να πλεύσει προς τον πόλεμο. Στο τέλος, το μόνο που μένει στην Ηλέκτρα είναι να χορέψει ως την τελευταία της πνοή.

 

Κατάλληλο για ανήλικους άνω των 12 ετών.

 

Συλλογικό έργο: Companhia do Chapitô

Σκηνοθεσία: Claudia Nóvoa, José Carlos Garcia

Μουσική σύνθεση: Samuel Rodrigues, Silvio Rosado

Κοστούμια: Glòria Mendes

Φωτισμοί: José Carlos Garcia, Samuel Rodrigues

Γραφιστική επιμέλεια: Silvio Rosado

Οργάνωση παραγωγής: Tania Melo Rodrigues

 

Παίζουν: Jorge Cruz, Nadia Santos / Susana Nunes

 

Με ελληνικούς και αγγλικούς υπέρτιτλους.

 

 

Τετάρτη 4 & Πέμπτη 5 Ιουλίου, στις 21.15

ΒΑΣΙΛΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ

Ηνωμένο ΒασίλειοGECKO THEATRE LTD

«Missing»

Παράσταση visual theatre με στοιχεία θεάτρου της επινόησης και physical theatre (σωματικού θεάτρου)

 

Η πολυβραβευμένη και διεθνώς αναγνωρισμένη ομάδα σωματικού θεάτρου Gecko παρουσιάζει στο 2° Διεθνές Φεστιβάλ Δάσους την παράσταση MISSING, ένα απολαυστικά διαστρεβλωμένο ταξίδι στα βάθη της ανθρώπινης ψυχής. Ακολουθείστε την Λίλι, μια γυναίκα με ψυχή που φαίνεται να μαραζώνει. Η Λίλι είναι πολύ επιτυχημένη στη ζωή και στην αγάπη, αλλά κάτι φαίνεται να λείπει…

 

Τα φαντάσματα του παρελθόντος προσκαλούν τη Λίλι, και μαζί της το κοινό, να σκεφτούν πόσο έχουν απομακρυνθεί από το ποιοι είναι κι από πού προέρχονται, μέσα από μια πραγματικά οικουμενική θεατρική εμπειρία.

 

Από το 2012, το MISSING έχει περιοδεύσει σε Ρωσία, Κίνα, Γεωργία, Μάλτα, Κολομβία, Μεξικό, Χονγκ Κονγκ, Μακάο και παντού στο Ηνωμένο Βασίλειο.

 

Μια δημιουργία του Amit Lahav.

Παραγωγή: Rosalind Wynn

Οργάνωση παραγωγής: Chris Swain

Ερμηνευτές: Chris Evans, Ryen Perkins-Gangnes, Georgina Roberts / Katie Lusby, Frangois Testory/ Amit Lahav, Anna Finkel.

Σκηνικά: Rhys Jarman, Amit Lahav

Φωτισμοί: Chris Swain, Amit Lahav

Πρωτότυπη μουσική σύνθεση: Dave Price

Βοηθός σκηνοθέτη: Rich Rusk

Σχεδιασμός ήχου: Enzo Appetecchia

Ενδυματολογική επιμέλεια: Amy Cook

Μουσικοί: Dave Price, Ben Hales, Sam Burgess, Al Cherry, Finn Peters

Φωνητικά: Georgina Roberts

 

Με ελληνικούς και αγγλικούς υπέρτιτλους.

 

 

Παρασκευή 6 Ιουλίου, στις 19.00

ΘΕΑΤΡΟ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ  ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ

Λίβανος – Rabih Mroué

«RIDING ON A CLOUD»

Performance

 

To θεατρικό έργο του σκηνοθέτη Rabih Mroué είναι ένας εντυπωσιακός συνδυασμός προσωπικού και πολιτικής. Στην παραγωγή του RIDING ON A CLOUD (ΚΑΒΑΛΩΝΤΑΣ ΕΝΑ ΣΥΝΝΕΦΟ) ο σκηνοθέτης προσκαλεί τον αδερφό του, τον Yasser, να παίξει τον ρόλο ενός χαρακτήρα που του μοιάζει σε προσωπικό επίπεδο. Εξ αιτίας του τραυματισμού του κατά τη διάρκεια του εμφύλιου πολέμου στο Λίβανο, ο Yasser έχασε την ικανότητά του να χρησιμοποιεί λέξεις, κι έτσι άρχισε να γυρίζει βίντεο, τα οποία συγχωνεύονται με τις αναμνήσεις που αφηγείται επί σκηνής και σχηματίζουν μια υποκειμενική εικόνα των πολιτικών εξελίξεων στον Λίβανο.

To RIDING ON A CLOUD περιγράφει, επίσης, την εύθραυστη δημιουργία μιας βιογραφίας που αναδύεται μέσα από την πολιτική πραγματικότητα, τις αναμνήσεις, τα γεγονότα και τη μυθοπλασία.

Για τον Mroué αυτό είναι το σταθερό σημείο εκκίνησης μιας καλλιτεχνικής αυτοανάλυσης, την οποία ακολούθως μεταθέτει στο θέατρο και σε εκθέσεις.

 

Κατάλληλο για ανήλικους άνω των 12 ετών.

 

Συγγραφή & Σκηνοθεσία: Rabih Mroué

Ερμηνεία: Yasser Mroué

Σε συνεργασία με: Sarmad Louis

Βοηθός σκηνοθέτη: Petra Serhal

Βοηθός: Janine Baroud

Μετάφραση στα αγγλικά: Ziad Nawfal

 

Με ελληνικούς και αγγλικούς υπέρτιτλους.

 

 

Παρασκευή 6 Ιουλίου, στις 21.15

ΘΕΑΤΡΟ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ  ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ

Λίβανος – Rabih Mroué

«THE PIXELATED REVOLUTION»

Διάλεξη – Performance

 

O διεθνώς καταξιωμένος Λιβανέζος καλλιτέχνης Rabih Mroué παρουσιάζει την πολύκροτη, «αντι-ακαδημαϊκή» σύμφωνα με τον ίδιο, διάλεξη-performance με τίτλο PIXELATED REVOLUTION.

Ξεκινώντας με την παρατήρηση ότι «ο λαός της Συρίας βιντεοσκοπεί τον ίδιο τον θάνατό του», το έργο του Mroué αποτελεί σχολιασμό για την εν ψυχρώ δολοφονία αμάχων στην πόλη Χορνς της Συρίας, που βασίζεται σε καταγραφές αυτοπτών μαρτύρων, και για την συνεπακόλουθη αναπαραγωγή των σχετικών βίντεο και φωτογραφιών στο διαδίκτυο και στα κοινωνικά δίκτυα. Συνδυάζοντας πικρία, σαρκασμό και ύφος εκφωνητή ειδήσεων, ο Mroué τονίζει έναν απρόσμενο σύνδεσμο με το κίνημα δανέζικου κινηματογράφου Dogma 95, και τα επιχειρήματά του υπέρ μιας αμαρτωλά ερασιτεχνικής αισθητικής. Σε όλη τη διάρκεια της παράστασης η θεώρηση του θεατή ταυτίζεται τόσο με αυτήν του ερασιτέχνη οπερατέρ / σκηνοθέτη όσο και με εκείνη του ελεύθερου σκοπευτή, η σφαίρα του οποίου διακόπτει για πάντα τη βιντεοσκόπηση.

 

Κατάλληλο για ανήλικους άνω των 12 ετών.

 

Μια αντι-ακαδημαϊκή διάλεξη του Rabih Mroué.

Μετάφραση στα αγγλικά: Ziad Nawfal 

 

Με ελληνικούς και αγγλικούς υπέρτιτλους.

ΤΙΜΕΣ ΕΙΣΙΤΗΡΙΩΝ 2ου ΔΙΕΘΝΟΥΣ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΔΑΣΟΥΣ:

Κανονικό: 15€

Φοιτητικό: 12€

Ανέργων / ΑΜΕΑ: 10€

Εξώστης: 10€

Κάρτα Διεθνούς Φεστιβάλ Δάσους: 60€

 

Πληροφορίες-Προπώληση:

Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος | www.ntng.gr

Τ. 2315 200 200

 

Ώρες Λειτουργίας Ταμείων ΚΘΒΕ:

Βασιλικό Θέατρο (Πλατεία Λευκού Πύργου):

Δευτέρα: 8.30- 15.30

Τρίτη έως Κυριακή: 8:30 – 21:30

 

Εταιρεία Μακεδονικών Σπουδών (Εθνικής Αμύνης 2):

Τετάρτη έως Κυριακή: 16:30 – 21:30

 

Μονή Λαζαριστών (Κολοκοτρώνη 25-27, Σταυρούπολη):

Τετάρτη έως Κυριακή: 16:30 – 21:30

 

Εκδοτήριο ΚΘΒΕ Πλατείας Αριστοτέλους:

Δευτέρα, Τετάρτη & Σάββατο: 10:00 – 15:30

Τρίτη, Πέμπτη, Παρασκευή: 10:00 – 14:00 & 17:30 – 20:00

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Θέατρο

Χρήστος Καραβέβας: Η υποκριτική είναι η τέχνη της «εξαφάνισης»

Σεμνός, ευγενικός, μετρημένος, εξαιρετικά ταλαντούχος, ο νεαρός ηθοποιός, Χρήστος Καραβέβας συμμετέχει φέτος στην παράσταση «Ένα σπίτι από γυαλί» σε σκηνοθεσία Αικατερίνης Παπαγεωργίου στο Ίδρυμα Θεοχαράκη, ενώ παράλληλα ετοιμάζει ένα μικρού μήκους stop motion animation σε συνεργασία με τη Μαριλού Κουτσονάσιου.

Αποφοίτησε από το Καλλιτεχνικό Σχολείο του Γέρακα και από τη Δραματική σχολή του Θεάτρου Τέχνης. ‘Έχει κάνει αισθητή την παρουσία του στον κινηματογράφο σε μικρού και μεγάλου μήκους ταινίες και στο θέατρο.

Συνέντευξη στη Ζέτα Τζιώτη

-Χρήστο, πώς προέκυψε και ασχολήθηκες με την υποκριτική;

-Με την υποκριτική δε θυμάμαι πότε ακριβώς αποφάσισα να ασχοληθώ επαγγελματικά, ωστόσο η πρώτη επαφή που είχα μαζί της ήταν στο δημοτικό, λόγω του καλύτερου παιδικού μου φίλου, του Θοδωρή, με τον οποίο πήγαμε σε διαφορετικά δημοτικά και μου έλειπε.

Έτσι όταν μου είπε για το θεατρικό παιχνίδι που γινόταν στο σχολείο του εκτός σχολικών ωρών μου φάνηκε ένας τρόπος να μπορώ να περνάω παραπάνω χρόνο μαζί του. Κάπως έτσι ξεκίνησα να πηγαίνω. Θυμάμαι να νιώθω ένα βάρος στο στήθος κάθε φορά που πήγαινα. Ποτέ δε θα σήκωνα το χέρι μου, προκειμένου να σηκωθώ και να κάνω κάτι. Η ιδέα του να έχω τόσα βλέμματα καρφωμένα πάνω μου, μου προκαλούσε τρόμο. Προς το τέλος εκείνης της χρονιάς, ωστόσο, ένιωσα κάποια ψήγματα απελευθέρωσης τα οποία η δασκάλα μου η κυρία Γρηγορία ενθάρρυνε.

Γενικότερα όμως, το μεγαλύτερο μέρος της παραμονής μου στην ομάδα το πέρασα προσπαθώντας να παραμείνω απαρατήρητος.

Αργότερα συνειδητοποίησα πως η υποκριτική εκτός των άλλων είναι η τέχνη της εξαφάνισης, καθώς σου δίνει τη δυνατότητα να «κρύβεσαι» πίσω από τη συμπεριφορά άλλων χαρακτήρων και αυτό είναι κάτι το βαθιά απελευθερωτικό.

Ο Χρήστος Καραβέβας

Η δεύτερη επαφή έγινε όταν πήγα στο Καλλιτεχνικό σχολείο του Γέρακα. Θυμάμαι πολύ καθαρά την ημέρα που έδινα για το τμήμα θεάτρου – κινηματογράφου. Κοιτούσα τις ζωγραφιές που υπήρχαν στους τείχους και τις κατασκευές που είχαν κάνει τα παιδιά και ένιωθα την καρδιά μου να πάλλεται και τον αέρα να μη μου αρκεί από την επιθυμία να βρεθώ κι εγώ σε αυτό το χώρο, να γίνει το σχολείο μου. Έτσι και έγινε!

Η ενασχόλησή μου με το θέατρο με βοήθησε να απελευθερωθώ ουσιαστικά και μου έδωσε τα ερεθίσματα να τα ψάξω περεταίρω.

Παρακολούθησα ένα εργαστήρι εφήβων στο Εθνικό Θέατρο και έκανα κάποια σεμινάρια μέχρι που αποφάσισα τελικά να δώσω στη δραματική σχολή όταν τελείωσα το σχολείο.

-Σε επέλεξαν πολύ νωρίς σε πρωταγωνιστικό ρόλο στην ταινία με τίτλο «Προσευχή» που είχε σχέση με την ενδοσχολική βία και κέρδισε το Χρυσό Διόνυσο στο φεστιβάλ Δράμας. Μίλησέ μας γι’ αυτό.

-Η συμμετοχή μου στην «Προσευχή» ήταν κομβική και έπαιξε καθοριστικό ρόλο στην απόφασή μου να ασχοληθώ με την υποκριτική.

Την περίοδο που γυρίστηκε ήμουν δεκατεσσάρων χρονών. Θυμάμαι πολύ καθαρά αυτόν τον περίεργο τύπο με την αλογοουρά που άρχισε να κόβει βόλτες στο σχολείο όλο και πιο συχνά και να με κοιτάζει επίμονα. Αυτός φυσικά ήταν ο Θανάσης Νεοφώτιστος, ο σκηνοθέτης της ταινίας, ο οποίος την ώρα που εγώ αναρωτιόμουν ποιος να ήταν και γιατί στο καλό με κοιτούσε έτσι, εκείνος έβλεπε σε εμένα τον Δημήτρη, το αγόρι της ταινίας.

Μετά από λίγο καιρό ήρθε στο σπίτι μαζί με το σεναριογράφο Γρηγόρη Σκαράκη, να ζητήσει την άδεια των γονιών μου, για να παίξω στην ταινία. Όταν άκουσα πως επρόκειτο για τον κεντρικό χαρακτήρα σοκαρίστηκα. Μια αγωνία για το πώς θα ανταπεξέλθω σε κάτι τέτοιο με κυρίευσε.

Ο Θανάσης όμως την εξαφάνισε σιγά σιγά με τις πολυάριθμες συναντήσεις που είχαμε μαζί με το Στέλιο Καραμπίνα το άλλο παιδί που επέλεξε. Μου έδωσε να καταλάβω πως ο Δημήτρης ήταν ένα εσωστρεφές παιδί που φοβόταν την έκθεση και αυτό το συναισθάνθηκα.

Στην όλη διαδικασία του γυρίσματος ένιωθα ότι βρίσκομαι στο σωστό για εμένα χώρο. Ήταν μια πλούσια εμπειρία η οποία μου έδωσε τη δυνατότητα να γνωρίσω ωραίους ανθρώπους, αλλά και να κατανοήσω τη διαδικασία πίσω από τη δημιουργία μιας ταινίας.

Προσευχή, μικρού μήκους

-Έχεις συμμετάσχει σε μία ταινία της Μαρίας Λάφη με τίτλο «Holy Boom». Τι πραγματευόταν η ταινία και ποιος ο ρόλος σου;

-Πρόκειται για μία ταινία με θέμα τη διαφορετικότητα και το ρατσισμό. Με φόντο τη μεγάλη εβδομάδα οι διαφορετικές πορείες ανθρώπων που μένουν στην ίδια γειτονιά συγκλίνουν με αφορμή την ανατίναξη ενός γραμματοκιβώτιου από μια παρέα παιδιών.

Σε αυτή την παρέα ανήκε και ο Αντρέας, ο χαρακτήρας που υποδύθηκα. Ένας έφηβος που προέρχεται από λαϊκά κοινωνικά στρώματα, δεν έχει ουσιαστική επαφή με την οικογένειά του και μοιράζεται το πάθος του για τα δυναμιτάκια με τον Ιγκέ και τον Κωστή, τα φιλαράκια του.

Είναι ένα παιδί με χαμηλή αυτοεκτίμηση και έντονη ανασφάλεια, που τελειώνει το σχολείο σε ένα κλίμα έντονης αβεβαιότητας για το μέλλον του και νιώθει την ανάγκη να τα σπάσει!

Με την Μαρία και τα παιδιά περάσαμε πολύ χρόνο πριν το γύρισμα έτσι ώστε όταν θα ερχόταν η ώρα να φέρουμε την αίσθηση της σχέσης που ήθελε, μιας παρέας φίλων δηλαδή. Πράγμα το οποίο πέτυχε γιατί κάναμε πολύ ωραία παρέα.

-Πέρσι έπαιξες σε μία μεγάλου μήκους ρομαντική κομεντί που διοργανώθηκε από το University Of Miami και σκηνοθέτιδα τη Sarah Hartman με τίτλο «Canada an allegory». Πώς προέκυψε;

-Με κάλεσε για την οντισιόν η Casting Director Λυδία Γεωργανά για το ρόλο του Κωνσταντίν, ωστόσο τελικά η σκηνοθέτιδα με επέλεξε για αυτόν του Κώστα που ήταν και ο δεύτερος μεγαλύτερος ρόλος της ταινίας. Η συγκυρία τα έφερε μάλιστα η ταινία να γυριστεί στη Σάμο απ’ όπου και κατάγομαι από την πλευρά της μητέρας μου.

Γενικότερα ήταν μία πολύ όμορφη εμπειρία οι έλληνες συνάδελφοι εξαιρετικοί τόσο στη δουλειά όσο και στην παρέα και ένα υπέροχο multi-cultural συνεργείο.

Η υπόθεση της ταινίας έχει κάτι το Λανθιμικό, ωστόσο το ύφος της δεν έχει την παραμικρή αποστασιοποίηση και κυριαρχούν το κωμικό στοιχείο και οι ανατροπές. Η ταινία βρίσκεται στη διαδικασία του post production. Ήταν μία όμορφη διαδικασία και περιμένω να δω το αποτέλεσμα.

Canada An allegory, short film

-Είχες μια μικρή συμμετοχή στις ταινίες «Καζαντζάκης» του Γ. Σμαραγδή, «Adults in the room” του Κ. Γαβρά και στη σειρά «Κόκκινο ποτάμι» του Μ. Μανουσάκη. Πως ήταν η εμπειρία αυτή;

-Τόσο στην ταινία του κ. Σμαραγδή και του κ. Γαβρά, όσο και στο «Κόκκινο ποτάμι» του κ. Μανουσάκη συμμετείχα ως βοηθητικός ηθοποιός. Και οι τρεις αυτές εμπειρίες ήταν ουσιαστικές, γιατί μου δόθηκε η δυνατότητα να παρακολουθήσω τρεις σημαντικούς σκηνοθέτες εν δράση, μαζί με τους εξίσου ταλαντούχους ηθοποιούς τους.

-Κωμωδία ή Δράμα;

-Και τα δύο! Ωστόσο μου αρέσει πολύ όταν υπάρχει το ένα μέσα στο άλλο, όταν δηλαδή προκύπτει το γέλιο σε μία δραματική σκηνή ή όταν μία κωμική προκαλεί τη συγκίνηση.

Σε τρομάζει το μέλλον του ηθοποιού στην Ελλάδα;

-Αυτή τη στιγμή περισσότερο με τρομάζει η τρέχουσα κατάσταση που καλούμαστε να αντιμετωπίσουμε όσοι εργαζόμαστε στον τομέα της τέχνης.

Σε ότι αφορά στο θέαμα υπάρχει μία έντονη αίσθηση αβεβαιότητας που απορρέει από το γεγονός ότι ανά πάσα στιγμή τα θέατρα μπορεί να κλείσουν, ενώ όσο λειτουργούν θα επιτρέπετε μόνο το 30% της πληρότητάς τους. Παρ’ όλα αυτά επιλέγω να είμαι αισιόδοξος για το μέλλον. Βρισκόμαστε βλέπετε σε μία εποχή, η οποία σε αντίθεση με άλλες χαρακτηρίζεται από έλλειψη οράματος και αυτό αντανακλάται και στην τέχνη.

Η τάση που επικρατεί είναι αυτή μιας καταγγελτικής διάθεσης απέναντι στα πράγματα, και καλώς είναι, που όμως περιορίζεται μέσα από μία έντονη αίσθηση ματαιότητας που δεν οδηγεί, παρά στη μιζέρια. Ούτως ή άλλως σε αυτόν τον κόσμο τίποτα δεν έχει νόημα από μόνο του, ωστόσο εμείς είμαστε ζωντανοί και οφείλουμε να παλεύουμε, για να το δημιουργούμε.

Πιστεύω λοιπόν πως σε αυτή τη δύσκολη συγκυρία θα δημιουργηθούν οι απαραίτητες προϋποθέσεις και ζυμώσεις που σταδιακά θα φέρουν νέες εξελίξεις τόσο στην τέχνη όσο και στην κοινωνία, και οφείλουμε όλοι να μεριμνήσουμε, ώστε αυτές οι εξελίξεις να είναι προς το καλύτερο.

Ο Χρήστος Καραβέβας

-Αν σου δινόταν η ευκαιρία να μιλήσεις και να συμβουλευτείς κάποιον σπουδαίο συνάδελφό σου από το εξωτερικό, ποιος θα ήταν αυτός και γιατί;

-Θα ήταν οπωσδήποτε ο Daniel Day Lewis, ο αγαπημένος μου ηθοποιός. Κατά τη γνώμη μου είναι ο μοναδικός ηθοποιός που «εξαφανίζεται» μέσα στους χαρακτήρες που υποδύεται και αυτό είναι κάτι που με συναρπάζει. Δεν υπάρχει η παραμικρή ομοιότητα μεταξύ των χαρακτήρων που έχει ενσαρκώσει, όπως και κανενός είδους μανιερισμός που να προδίδει την προσωπικότητά του.

Γενικότερα αυτό που με γοητεύει στην υποκριτική είναι η διαδικασία της μεταμόρφωσης, οπότε σίγουρα θα τον ρωτούσα για τον τρόπο που λειτουργεί και αν μπορούσα να τον βλέπω από κάπου καθ’ όλη την περίοδο προετοιμασίας του για ένα ρόλο, θα το έκανα αναμφίβολα.

-Ποιος από τους ρόλους που έχεις ενσαρκώσει πιστεύεις πως είναι πιο κοντά στον πραγματικό σου χαρακτήρα;

-Πιο πολύ νιώθω πως υπάρχουν χαρακτήρες που καταλαβαίνω περισσότερο ή λιγότερο. Ο ρόλος που δουλεύω αυτήν την περίοδο, του Θωμά είναι αυτός που συναισθάνομαι περισσότερο.

Ο Θωμάς είναι ένα παιδί που δεν αντέχει την καταπίεση, ψάχνει τον εαυτό του και έχει τάσεις φυγής οι οποίες βρίσκουν διέξοδο στη ζωγραφική και τον κινηματογράφο. Ο Θωμάς πρεσβεύει την ανάγκη που έχουμε για αυτοπραγμάτωση και αυτό είναι ένα ζήτημα που με ενδιαφέρει πολύ.

Ένα σπίτι από γυαλί

-Ποιον ρόλο ονειρεύεσαι κάποια μέρα να ερμηνεύσεις στο θέατρο;

-Περισσότερο από το να ερμηνεύσω ένα συγκεκριμένο ρόλο θα με ενδιέφερε να καταπιαστώ με διαφορετικά πράγματα τόσο στο θέατρο όσο και στον κινηματογράφο. Εξίσου σημαντικό, όμως με την ποιότητα ενός κειμένου και ενός ρόλου είναι οι άνθρωποι με τους οποίους συνεργάζεσαι να είναι αξιόλογοι και να έχουν ήθος.

-Ποιο είναι το τελευταίο πράγμα που κάνεις πριν βγεις στη σκηνή; Πως ξεπερνάς το άγχος σου;

-Αυτό εάν μου επιτρέπετε λέω να το κρατήσω μυστικό!

-Ποιοι οι στόχοι σου για συνεργασία στο εξωτερικό;

Ο Χρήστος Καραβέβας

-Είμαι γραμμένος στο πρακτορείο Eloy που ειδικευτεί στην προώθηση Ελλήνων ηθοποιών στο εξωτερικό. Στην εποχή μας υπάρχει ένα άνοιγμα το οποίο επιτρέπει τη συνεργασία ανάμεσα σε ανθρώπους διαφορετικών εθνικοτήτων.

Πιστεύω πως και οι ίδιοι οι καλλιτέχνες, αλλά και γενικά ο πολιτισμός θα βγουν ωφελημένοι από αυτή τη διαδικασία.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα καλλιτέχνη που κινείται έξω από τα στενά όρια μιας χώρας και συνθέτει διαφορετικές πολιτισμικές παραδόσεις είναι ο Wajdi Mouawad. Τον οποίο είχα την τύχη να γνωρίσω και να συμμετάσχω στο project του με τίτλο «inflammation du verbe vivre».

-Προσεχή σχέδια;

-Αυτήν την περίοδο συνεργάζομαι με την ομάδα The young quill και μαζί ανεβάζουμε την παράσταση «Ένα σπίτι από γυαλί». Τα παιδιά έκαναν μία ενδιαφέρουσα διασκευή, όπου η ιστορία διαδραματίζεται στη μετεμφυλιακή Ελλάδα.

Εγώ υποδύομαι το Θωμά. Την παράσταση σκηνοθετεί η Αικατερίνη Παπαγεωργίου και θα παίζεται στο αμφιθέατρο του Ιδρύματος Θεοχαράκη την Κυριακή στις 18 Οκτώβρη και κάθε Κυριακή στις 6μμ. Η παράσταση απευθύνεται σε όλη την οικογένεια.

Παράλληλα ετοιμάζω ένα μικρού μήκους stop motion animation σε συνεργασία με τη Μαριλού Κουτσονάσιου το οποίο σκοπεύουμε να στείλουμε σε φεστιβάλ κινουμένων σχεδίων. Αφορά ένα μικρό αγόρι που βιώνει μια έντονη μοναξιά και «δραπετεύει» στη σφαίρα του φαντασιακού.

Ένα σπίτι από γυαλί

Who is Who

Ο Χρήστος Καραβέβας στο έργο Ξέπλυνες το αλάτι από πάνω σου

Ο Χρήστος Καραβέβας γεννήθηκε στην Αθήνα το 1998. Αποφοίτησε από το Καλλιτεχνικό Σχολείο του Γέρακα το 2016 και από τη Δραματική σχολή του Θεάτρου Τέχνης το 2019. Έχει εργαστεί στον κινηματογράφο σε μικρού και μεγάλου μήκους ταινίες και στο θέατρο. Πέρυσι έπαιξε στην παράσταση «Ξέπλυνες το αλάτι από πάνω σου;» της ομάδας Sacra σε σκηνοθεσία Βασίλη Awad, της οποίας το κείμενο συντέθηκε από την ομάδα και είχε θέμα την τάση των ανθρώπων να ψάχνουν για υποκατάστατα αντί για λύσεις στα προβλήματά τους. Φέτος συμμετέχει στην παράσταση «Ένα σπίτι από γυαλί», σε σκηνοθεσία Αικατερίνης Παπαγεωργίου η οποία θα παίζεται κάθε Κυριακή στις 6μμ από τις 18/10.

Αρχικό Άρθρο

Για περισσότερα άρθρα πάνω στην τέχνη και τον πολιτισμό κάντε κλικ εδώ!

Continue Reading

Θέατρο

TOC TOC του Laurent Baffie #Αγάπη_ρε… 

Στην Θεσσαλονίκη στο Θέατρο Ράδιο Σίτυ 17 &18 Ιουλίου 2019.

Σκηνοθεσία: Κώστας Σπυρόπουλος

 

Μετά την θριαμβευτική πορεία σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, η θρυλική…ψυχοθεραπευτική κωμωδία Toc Toc του Laurent Baffie σε σκηνοθεσία Κώστα Σπυρόπουλου, ξεκινάει μια μεγάλη καλοκαιρινή περιοδεία σε όλη την Ελλάδα!

Στο πλαίσιο αυτό θα βρίσκεται στην Θεσσαλονίκη Τετάρτη 17/7 και Πέμπτη 18/7 στο Θέατρο Δάσους. Ο Κώστας Σπυρόπουλος και η «παλιά φρουρά» Δημήτρης Σταρόβας και Νίκος Πολυδερόπουλος υποδέχονται στο θίασο τρείς «καινούριες» γυναίκες: την Ναταλία Δραγούμη, την Φωτεινή Ντεμίρη και την Αποστολία Ζώη!!! Ανανεωμένος και πανέτοιμος ο νέος θίασος του Toc Toc υπόσχεται περισσότερο γέλιο και μεγαλύτερες συγκινήσεις για να πάρει την «ψήφο εμπιστοσύνης» απ’ όλες τις πόλεις της Ελλάδας!!!

Η επιτυχημένη ψυχοθεραπευτική κωμωδία ανέβηκε πρώτη φορά το 2013 στο θέατρο Ήβη, όπου και παίζεται μέχρι σήμερα!!! Αποδομώντας τις ιδεοψυχαναγκαστικές διαταραχές, τα λεγόμενα «τικ», η παράσταση …ψυχαγωγεί…συγκινεί και χαρίζει άφθονο γέλιο…σε ψυχοθεραπευόμενους και ψυχοθεραπευτές…μέσα από τον μόνο δρόμο που μας «έμεινε» τον δρόμο της αγάπης!!! Αγάπη ρεεεεεεεε…θα φωνάζουν το καλοκαίρι σε όλη την Ελλάδα οι ηθοποιοί και οι συντελεστές της παράστασης!!! Μόνο αγάπη ρεεεεεεεε!!

Υπόθεση

Ο Ομάρ Ταριφ (Κώστας Σπυρόπουλος) ή Βilldab ή αλλιώς Βασίλης Δαμπάογλου το τρελό Παόκι απ’ την Θεσσαλονίκη, με ανανεωμένο πλατίνα μαλλί, κατεβαίνει με το ταξί του στην Αθήνα, να συναντήσει το γιατρό! Ιδεοψυχαναγκασμός του η αριθμομανία.

Ο Φώτης Σταθάκης (Δημήτρης Σταρόβας) έρχεται  με το σύνδρομό του, το “Jill de la Turret”…μπινελικώνει και γαυγίζει !!! Τα γαυγισματάκια του “βγαίνουν” σε καταστάσεις στρες, ο Φώτης είναι πολυτάλαντος και έχει εκατό ειδικότητες!

Η Λαρισαία Νίτσα (Ναταλία Δραγούμη) από το Σβετλανίτσα…κατάγεται από την Λευκορωσία, αλλά είναι παντρεμένη με Λαρισαίο! Με το βαλιτσάκι-οπλοστάσιο καθαρίζει, απολυμαίνει ό,τι βρει μπροστά της και χτυπάει μικρόβια και ιούς ανελέητα!

Η Άννα Μαρία Κλεοπάτρα Μπιμπίκα (Φωτεινή Ντεμίρη), θεούσα πάντα, δεν λέει ότι έρχεται στο γιατρό για την ίδια και τα τικ της, αλλά για μια φίλη, που δεν μπορεί να μετακινηθεί. Επικαλείται ακόμα όλους τους αγίους και τις ιδιότητες αυτών, ενώ όταν ακούει τα γαλλικά του “Ζαν Λουι” Φώτη, αρχίζει και τα ξόρκια!

Η Λίλη Παπαγεωργοδημητρομανωλάκη (Αποστολία Ζώη) επαναλαμβάνει από την πρώτη στιγμή ό,τι λέει πάντα 2 φορές και “κάποιες φορές” επαναλαμβάνει την τελευταία λέξη ή συλλαβή. Σύνδρομό της η παλιλαλία!

Ο Μπάμπης Γραμμένος (Νίκος Πολυδερόπουλος) έρχεται με το μηχανάκι του… δεν πατάει πάνω σε γραμμές, τραυλίζει όταν τις βλέπει και έχει ένα μεγάλο θέμα με τη συμμετρία!

Όλοι αυτοί, άγνωστοι μεταξύ τους, συναντώνται στον προθάλαμο του παγκοσμίου φήμης γιατρού, στις ικανότητες του οποίου έχουν εναποθέσει όλες τις ελπίδες τους για οριστική θεραπεία. Ο γιατρός όμως λείπει και όπως συνεχώς ενημερώνει τους ασθενείς η βοηθός του, προσπαθεί να έλθει και όλο κοντεύει και όλο όμως αργεί.

Οι ήρωές μας περιμένουν και όσο περιμένουν κουβεντιάζουν και όσο κουβεντιάζουν οδηγούνται μοιραία σε grouptherapy αυτοδίδακτο ελλείψει ιατρού, τα αποτελέσματα του άκρως απρόσμενα και ανατρεπτικά, ξεκαρδιστικά και συγκινητικά.

TOC TOC Μία παράσταση… ψυχοθεραπεία!!!

Παίζουν:

Κώστας Σπυρόπουλος, Δημήτρης Σταρόβας,

 

Ναταλία Δραγούμη, Νίκος Πολυδερόπουλος,

 

Φωτεινή Ντεμίρη, Αποστολία Ζώη, Εβελίνα Καραπάνου.

 

Συντελεστές:

Διασκευή – Απόδοση Κειμένου: Κώστας Σπυρόπουλος – Κατερίνα Μπέη

Σκηνοθεσία: Κώστας Σπυρόπουλος

Σκηνικά: Γιάννης Μουρίκης

Κοστούμια: Νικόλ Παναγιώτου– Στεφανία Λυμπεροπούλου

Φωτισμοί: Δημήτρης Κουτάς

Φωτογράφος: Μανώλης Χιώτης

Μακιγιάζ:MakeupLab by YiannisMarketakis

VideoArt: ΔημήτρηςΖόγκας

Α΄ Βοηθός Σκηνοθέτη: Δημήτρης Κατσόγιαννος

Β΄ Βοηθός Σκηνοθέτη: Εβελίνα Καραπάνου

Διεύθυνση παραγωγής: Δημήτρης Κουκάς

Παραγωγή: Κάππα Σίγμα productions

 

Το τραγούδι της παράστασης «Αγάπη ρε…» ερμηνεύει ο Πάνος Κιάμος σε μουσική Γιώργου Σαμπάνη και στίχους Νίκου Γρίτση

 

ΤΕΤΑΡΤΗ 17 & ΠΕΜΠΤΗ 18 ΙΟΥΛΙΟΥ

ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ – ΘΕΑΤΡΟ ΡΑΔΙΟ ΣΙΤΥ

 Προπώληση :

Θέατρο Ράδιο Σίτυ

Ηλεκτρονική Προπώληση

Continue Reading

Θέατρο

«Ανεβαίνοντας τη σκάλα» του Άγγελου Μοσχονά

Στην δεκαετία  του 60 οι ήρωες, θαμώνες ενός καφενείου, άνθρωποι της καθημερινής πραγματικότητας δέχονται τις επιρροές των καταστάσεων που δημιουργούνται γύρω τους, αντιδρώντας ο καθένας με τον δικό του διαφορετικό τρόπο.

Αντιμετωπίζουν με χιούμορ τις δυσκολίες της ζωής προσπαθώντας να ανέβουν τη « σκάλα»

Ένας από αυτούς φτάνει στην κορυφή και τότε………… Μια εξελισσόμενη κωμωδία του Άγγελου Μοσχονά όπου το χιούμορ εναλλάσσεται με την συγκίνηση.

 

Κείμενο: Άγγελος Μοσχονάς

Σκηνοθεσία: Μανώλης Ιωνάς, Άγγελος Μοσχονάς

Βοηθός Σκηνοθέτη: Έλενα Αγγελοπούλου

Σχεδιασμός Φωτισμού: Μανώλης Μπράτσης

Μουσική Επιμέλεια : Αυγερινός Σουλόπουλος

Ενδυματολογική Επιμέλεια: Ρένα Μοσχονά

Φωτογραφίες: Άγγελος Μαρτσέλο& Απόστολος Δελάλης

Δημόσιες Σχέσεις : Άντζυ Νομικού

Παίζουν οι Ηθοποιοί : Σπύρος Μπιμπίλας, Άννα Παντζέλη, Γιάννος Παπαευσταθίου, Γιώργος Καπετανάκος, Αυγερινός Σουλόπουλος , Κατερίνα Φελλά και ο Σπύρος Θεοδόσης.

Ευχαριστούμε τα κομμωτήρια Ιωάννης Hair & Beauty Team

Ώρα έναρξης: 9.μμ

 

Πρεμιέρα : Δευτέρα 8 Ιουλίου στις 21:00 & κάθε Δευτέρα & Τρίτη μέχρι και 6 Αυγούστου 

Θέατρο ΧΥΤΗΡΙΟ | Ιερά οδός 44 | 21 0341 2313

 

Continue Reading

Trending