Connect with us

Επιχειρηματικότητα

Αναγκαία η σύγκριση με τους ηγέτες αγοράς

Ο χρόνος που θα εμφανιστεί ένα νέο προϊόν μια υπηρεσία στην αγορά, η ποιότητα και το κόστος του είναι καθοριστικά στοιχεία για τη σωστή τοποθέτησή του στην αγορά, τη διατήρηση και την επιτυχημένη πορεία του. Η αναζήτηση, η έρευνα και η μελέτη της δράσης του ανταγωνιστή, ιδίως του καλύτερου ή αλλιώς του ηγέτη της αγοράς εντάσσεται το νέο προϊόν ή η υπηρεσία, είναι χωρίς αμφιβολία πρωταρχικής σημασίας στην εποχή μας.

Οι συνέπειες

Η επιπόλαιη και ελλιπής γνώση της αγοράς, των παικτών και του καλύτερου παίκτη μπορεί προσωρινά να βοηθήσει την επιχείρηση ή τον οργανισμό, αλλά διαχρονικά θα τους οδηγήσει σε πιθανή απόσυρση του προϊόντος, της υπηρεσίας ή ακόμη και της επιχείρησης από την ανταγωνιστική αγορά. Είναι αλήθεια ότι, πολλές φορές υποτιμάται η αξία της έρευνας και μελέτης των ανταγωνιστών και ιδιαίτερα του καλύτερου το γνωστό στην εποχή μας ως benchmarking, και γίνεται πρόχειρα, άκαιρα benchmarking όταν ετοιμάζονται να καινοτομήσουν στο προϊόν που θα παράγουν, στην υπηρεσία που θα παρέχουν ή στην πολιτική δράσης τους. Χρειάζεται άραγε μόνο τότε, γίνεται με το σωστό τρόπο;

Με συστηματικό τρόπο


Η απάντηση δεν είναι απλή, αλλά σίγουρα δεν είναι θετική. Αυτό που σίγουρα μπορεί να βοηθήσει είναι ότι οι επιχειρήσεις -οργανισμοί ηγέτες ανά κλάδο στη παγκόσμια αγορά δε χρησιμοποιούν τη σύγκριση με τους ισχυρότερους ανταγωνιστές αποσπασματικά, αλλά συνεχώς, με συστηματικό τρόπο και σε όλα τα επίπεδα εταιρικό, λειτουργικό και κυρίως σε στρατηγικό επίπεδο. Άλλωστε το benchmarking εξ ορισμού αναφέρεται στη συνεχή και συστηματική σύγκριση μίας ή περισσότερων επιχειρησιακών στρατηγικών, λειτουργιών, διαδικασιών, πολιτικών με αυτές των καλύτερων ανταγωνιστών ή καλύτερα αυτών που θεωρούνται άριστοι.


Η απειλή του οξύτατου ανταγωνισμού αναγκάζει επιχειρήσεις και οργανισμούς να είναι σε συνεχή ετοιμότητα για δράση ανάλογη των ταχύτατων εξελίξεων και σε συνεχή αναζήτηση τρόπων βελτίωσης. Προς την κατεύθυνση της συνεχούς βελτίωσης η σύγκριση με τον καλύτερο είναι η καλύτερη μέθοδος. Ο λόγος είναι ότι η σύγκριση αυτή βοηθάει την επιχείρηση ή τον οργανισμό στην καλύτερη και αποτελεσματικότερη αυτοαξιολόγηση.


Η επισήμανση των διαφορών και αποκλίσεων από τα δεδομένα της άριστης επιχείρησης ή του οργανισμού, η ποσοτικοποίηση των διαφορών απόδοσης, η αναζήτηση αιτιών που προκαλούν τις διαφορές βάζει την επιχείρηση σε δράση. Δράση, με στόχο να αναγνωρίσει ποια βήματα πρέπει να ακολουθήσει για να προλάβει, να ξεπεράσει ή έστω να βελτιώσει οτι μπορεί στο μεγαλύτερο και καλύτερο επιθυμητό βαθμό.

Ο σχεδιασμός

Για μεγαλύτερη αποτελεσματικότητα της μεθοδολογίας σύγκρισης με τον καλύτερο πρέπει αυτή να ενταχθεί στο στρατηγικό σχεδιασμό της κάθε επιχείρησης ή οργανισμού, ώστε να παίζει σημαντικό ρόλο στη διαμόρφωση, στην υλοποίηση και στην αναθεώρηση της στρατηγικής κάθε εταιρίας ή οργανισμού και σε όλο το φάσμα των αποφάσεων.

Επιπρόσθετα, χρειάζεται σωστή προετοιμασία η επιχείρηση πριν από την εφαρμογή αυτής της μεθόδου για να μπορέσει η σύγκριση με τον καλύτερο να αποτελέσει εργαλείο διαχείρισης της συνεχούς βελτίωσης και της επιτυχημένης δράσης.


Άρθρο αρχείου

Στέλλα Γκιώση

Προγράμματα

Το Επιμελητήριο Αρκαδίας στηρίζει την Καινοτομία και την Περιβαλλοντική Συνείδηση

Με συνέπεια στον ρόλο του ως φορέας ανάπτυξης, καινοτομίας και κοινωνικής ευθύνης, το Επιμελητήριο Αρκαδίας έδωσε το «παρών» σε δύο σημαντικές εκδηλώσεις με επίκεντρο την επιχειρηματικότητα, την καινοτομία και την περιβαλλοντική παιδεία.

Regional Growth Conference στην Πάτρα

Με ενεργό και ουσιαστικό ρόλο συμμετείχαν τα μέλη της Διοίκησης του Επιμελητηρίου Αρκαδίας στο κορυφαίο φόρουμ για την επιχειρηματικότητα και την καινοτομία, το Regional Growth Conference (RGC 2025), το οποίο διεξήχθη στο Συνεδριακό και Πολιτιστικό Κέντρο του Πανεπιστημίου Πατρών, με συνδιοργανωτή το ίδιο το Πανεπιστήμιο.

Στο πλαίσιο του συνεδρίου, η Αχαϊκή Επιμελητηριακή Ανάπτυξη  (ΑΧ.ΕΠ.ΑΝ) πραγματοποίησε workshop για τον ρόλο των αναπτυξιακών Εταιρειών ως βασικοί μοχλοί τοπικής και περιφερειακής αναπτυξιακής.

Το Επιμελητήριο εκπροσωπήθηκε από τα μέλη της Διοίκησης της Εταιρείας Ανάπτυξης Επιχειρηματικότητας του Επιμελητηρίου «Αγαπήνωρ», την Πρόεδρο κα. Ματίνα Παράσχου, την Αντιπρόεδρο κα. Χριστίνα Παρασκευοπούλου – Σύριου, το μέλος του ΔΣ κα. Άννα Γαβρήλου και τον Υπεύθυνο της εταιρείας «Αγαπήνωρ» κ. Νικόλαο Μεγρέμη.

Κατά τη διάρκεια του συνεδρίου, οι εκπρόσωποι του Επιμελητηρίου συμμετείχαν σε γόνιμες συζητήσεις, ανταλλάσσοντας απόψεις με εκπροσώπους φορέων και εισηγητές από όλο το φάσμα της αγοράς, συμβάλλοντας ουσιαστικά στον διάλογο για την ενίσχυση της καινοτομίας και στρατηγικές συνεργασίας και δικτύωσης των αναπτυξιακών εταιρειών.

Περιβαλλοντική δράση «Εν αρχή ην η φύσις»

Ο Αναπληρωτής Πρόεδρος του Τμήματος Υπηρεσιών, κ. Κώστας Καλαμαράς, συμμετείχε ενεργά στη στην εκδήλωση της διήμερης περιβαλλοντικής δράσης «Εν αρχή ην η φύσις», που πραγματοποιήθηκε, με πρωτοβουλία της Δημόσιας Βιβλιοθήκης Τρίπολης και σε συνεργασία με τον ΦΟΔΣΑ Πελοποννήσου, τη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Αρκαδίας και το Επιμελητήριο Αρκαδίας.

Στον χαιρετισμό του, ο κ. Καλαμαράς χαρακτήρισε την εκδήλωση ως ουσιαστική επένδυση στην περιβαλλοντική παιδεία και στο μέλλον της κοινωνίας μας, ενώ τόνισε τη σημασία της σύνδεσης της εκπαίδευσης με την επιχειρηματικότητα, την καινοτομία και τη βιώσιμη ανάπτυξη. Όπως επεσήμανε, η αειφορία αποτελεί συλλογική ευθύνη που μας αφορά όλους.

Η συμμετοχή και συνεργασία του Επιμελητηρίου Αρκαδίας στις παραπάνω εκδηλώσεις επιβεβαιώνει τη διαρκή προσήλωση του στην ενίσχυση της επιχειρηματικότητας, της καινοτομίας και τη δημιουργία συνεργειών για την ανάπτυξη της Αρκαδίας.

Continue Reading

Επιχειρηματικότητα

ΑΝΕΔΗΚ ΚΡΗΤΙΚΟΣ: Στρατηγική πρωτοβουλία στήριξης νοικοκυριών σε συνεργασία με τη Cepal

Η ενέργεια υλοποιείται στο πλαίσιο της δέσμευσης της ΑΝΕΔΗΚ ΚΡΗΤΙΚΟΣ να
βρίσκεται συστηματικά στο πλευρό των καταναλωτών, ενισχύοντας έμπρακτα
την προσπάθεια όσων επιδιώκουν τη συνεπή εξυπηρέτηση των οικονομικών
τους υποχρεώσεων.
Σε μία εποχή αυξημένων οικονομικών προκλήσεων, η ΑΝΕΔΗΚ ΚΡΗΤΙΚΟΣ, με
γνώμονα την κοινωνική υπευθυνότητα, αναγνωρίζει τις δυσκολίες που
αντιμετωπίζουν πολλά ελληνικά νοικοκυριά και φροντίζει, μέσα από
στοχευμένες πρωτοβουλίες, να τα στηρίξει ουσιαστικά. Σε αυτό το πλαίσιο, η
ΑΝΕΔΗΚ ΚΡΗΤΙΚΟΣ, σε συνεργασία με την εταιρεία διαχείρισης απαιτήσεων
Cepal, εγκαινιάζει ένα νέο πρόγραμμα επιβράβευσης – δίνοντας τη
δυνατότητα σε πελάτες της με δανειακές υποχρεώσεις υπό τη διαχείριση της
Cepal – να μειώνουν την οφειλή τους μέσα από τις καθημερινές αγορές τους.
Συγκεκριμένα, για κάθε αγορά στο e-shop ή στα καταστήματα ΚΡΗΤΙΚΟΣ με την
κάρτα Club, πραγματοποιείται κάθε μήνα επιστροφή του 10% της δαπάνης ως
πίστωση για την αποπληρωμή της δανειακής οφειλής που διαχειρίζεται
η Cepal. Το ποσό της επιστροφής υπολογίζεται σε συνολική μηνιαία δαπάνη
έως 1.000€ – όριο ιδιαίτερα υψηλό ώστε να καλύπτει το σύνολο των αγορών
που σχετίζονται με τις καθημερινές ανάγκες των ωφελούμενων.
Στην ΑΝΕΔΗΚ ΚΡΗΤΙΚΟΣ, σταθεροί στις αξίες μας, για μία ακόμα φορά κάνουμε
πράξη την υπόσχεσή μας να στεκόμαστε καθημερινά δίπλα στα ελληνικά
νοικοκυριά. Και συνεχίζουμε να αναζητούμε τρόπους για να τα στηρίζουμε
έμπρακτα κάθε φορά με όλες μας τις δυνάμεις.

Continue Reading

Παρουσίαση

Η ΑΝΕΔΗΚ ΚΡΗΤΙΚΟΣ αποδεικνύει έμπρακτα την ευαισθησία της για το περιβάλλον προωθώντας τη μείωση του ανθρακικού της αποτυπώματος!

Τα super market ΚΡΗΤΙΚΟΣ, πιστά στη δέσμευσή τους για βιώσιμη ανάπτυξη και σύμφωνα με τις απαιτήσεις του Κλιματικού Νόμου, προχωράνε και φέτος στη μέτρηση και καταγραφή του ανθρακικού τους αποτυπώματος, όπως και στην υλοποίηση πλάνου μείωσής του. Και μάλιστα με τον πιο σύγχρονο και αποτελεσματικό τρόπο, επιλέγοντας να αξιοποιήσουν τα ψηφιακά εργαλεία της πλατφόρμας CarbonPlan και την υποστήριξη της συμβουλευτικής εταιρείας INNOVECO.

Ο υπολογισμός των ετήσιων εκπομπών CO2 που παράγονται, επιτρέπει στην ΑΝΕΔΗΚ ΚΡΗΤΙΚΟΣ να υιοθετήσει επιχειρησιακά μοντέλα που θα μειώσουν ή ακόμα και θα εξαλείψουν τις αρνητικές επιπτώσεις των δραστηριοτήτων της στο περιβάλλον. Επιπλέον, αξιοποιώντας σύγχρονα εργαλεία περιβαλλοντικής διαχείρισης και με τη βαθιά πεποίθηση πως η τεχνολογία θα παίξει καθοριστικό ρόλο στην πράσινη μετάβαση, εναρμονίζεται με τα νέα πρότυπα βιωσιμότητας και απαντά στις απαιτήσεις της εποχής μας για έναν πιο σύγχρονο και υπεύθυνο τρόπο λειτουργίας, ώστε να αντιμετωπιστεί η κλιματική αλλαγή και να ενδυναμωθεί η προστασία του περιβάλλοντος.

Continue Reading

Trending