Connect with us

Επιχειρηματικότητα

Από τα ρούχα μέχρι τη στάση σώματος: Tips για τη συνέντευξη για δουλειά

Είτε έχετε περάσει από συνέντευξη, είτε όχι, το πιο πιθανό είναι ότι γνωρίζετε για τη στρεσογόνα
φύση αυτής της διαδικασίας. Είναι φυσιολογικό, ο καθένας να θέλει να δώσει το 100% του
εαυτού, για να κερδίσει τη θέση εργασίας. Παρόλα αυτά, η κατάλληλη προετοιμασία, δεν
περιορίζεται μόνο σε ένα ολοκληρωμένο κι εντυπωσιακό βιογραφικό.
Αν και κανείς δεν αμφισβητεί την αναγκαιότητά του, υπάρχουν κι άλλες παράμετροι, που αν
συνυπολογιστούν κι εφαρμοστούν, μπορούν να σας εξασφαλίσουν την πολυπόθητη θέση! Αυτό
το άρθρο, θα αποτελέσει τον ιδανικό οδηγό, για να αναδείξετε την καλύτερη και πιο
επαγγελματική εκδοχή του εαυτού σας!

1. Δώστε βάση στο σωστό ντύσιμο

Καμία συνέντευξη δε θεωρείται πραγματικά επιτυχημένη όταν δε λαμβάνεται υπόψη το ντύσιμο.
Όπως και σε κάθε άλλη περίσταση, έτσι κι εδώ, τα ρούχα που θα επιλέξετε για να σας
συνοδεύσουν σε αυτή τη στιγμή, μπορούν είτε να σαμποτάρουν, είτε να συνδράμουν στην
επιτυχία σας. Το κατάλληλο outfit, είναι αυτό που θα δώσει την πρώτη εντύπωση και θα δείξει
ότι ταιριάζετε με το προφίλ της εταιρείας.
Για αρχή, πρέπει να υπολογίσετε το ύφος της επιχείρησης, για την οποία στοχεύετε. Για
παράδειγμα, μια δουλειά στο χώρο της τράπεζας, καλεί και το ανάλογο, ίσως και πιο “αυστηρό”
outfit. Οι γυναικείες φούστες, μαζί με τα πουκάμισα, τα γιλέκα και τα υφασμάτινα παντελόνια,
προσδίδουν μία επαγγελματική και σοφιστικέ αύρα στο look σας και δημιουργούν την ιδανική
business formal αισθητική. Αν πάλι, το ύφος της δουλειάς, δεν απαιτεί κάποια ιδιαίτερη
επισημότητα, τότε μπορείτε να ακολουθήσετε τις επιταγές του smart casual, για ένα πιο άνετο,
αλλά εξίσου περιποιημένο σύνολο!

2. Μην ξεχνάτε τη γλώσσα και τη στάση του σώματος

Μπορεί να έχετε “ρίξει” όλα τα δυνατά σας χαρτιά κατά τη διάρκεια της συνέντευξής σας, όμως
εξίσου καθοριστική είναι η γλώσσα κι στάση του σώματός σας. Η λεκτική επικοινωνία, είναι
εξίσου δυνατή με τη μη λεκτική και πρέπει να δοθεί σημασία στο πώς τη χρησιμοποιούμε.
Θέλοντας και μη, υπάρχουν κάποιες κινήσεις, που “βγαίνουν” ασυναίσθητα, λόγω της πιθανής
αμηχανίας ή της νευρικότητας που μπορεί να έχετε τη δεδομένη στιγμή.
Η απουσία βλεμματικής επαφής, οι νευρικές κινήσεις, η κακή στάση σώματος ή η χρήση
πολλών χειρονομιών, αποτελούν μερικά λάθη, που “κλονίζουν” την αίσθηση αυτοπεποίθησης
και μπορούν και να σας στερήσουν ακόμα και τη θέση σας. Προτιμήστε να κάθεστε με την
πλάτη σας ίσια, αφού αυτό θα βελτιώσει αυτόματα την εικόνα σας και διατηρήστε όσο πιο πολύ μπορείτε τη φυσικότητά σας. Όσο αντιμετωπίζετε τις αγχωτικές καταστάσεις με ηρεμία, άλλο
τόσο θα δίνετε την εντύπωση μιας ικανής υπαλλήλου!

3. Ενημερωθείτε για την εταιρεία

Αν θέλετε να ξεχωρίσετε από τους άλλους υποψήφιους, τότε η έρευνα θα γίνει ο σύμμαχός σας.
Ακόμα κι αν θεωρείται δεδομένο ότι θα ακολουθήσει μια σύντομη παρουσίαση της εκάστοτε
εταιρείας, είναι σημαντικό να είστε κι εσείς εφοδιασμένες με μερικές πληροφορίες για το προφίλ
και την κουλτούρα της.
Μάλιστα, δεν είναι λίγες οι φορές, που οι ίδιοι οι εργοδότες απευθύνουν μερικές αναγνωριστικές
ερωτήσεις, ή καλούν τους υποψηφίους να θέσουν τις απορίες τους αναφορικά με τις γνώσεις
τους πάνω στην επιχείρηση. Από τη δική σας τη πλευρά, πρέπει να φροντίσετε να μείνετε
ενημερωμένες για τις δράσεις, τους στόχους, καθώς και το γενικότερο background της εταιρείας.
Αυτό με τη σειρά του, θα σας δώσει το έναυσμα να τοποθετηθείτε κι εσείς με δικές σας απορίες
και να δείξετε ότι σας ενδιαφέρει πραγματικά η θέση!

4. Να είστε ο εαυτός σας

Στις περισσότερες συνεντεύξεις, συνηθίζεται να γίνονται ερωτήσεις που αφορούν την
προσωπικότητα και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του καθενός. Σε αυτό το σημείο λοιπόν, είναι
σημαντικό να μην παρουσιάσετε καμία άλλη εικόνα, πέρα από την πραγματική σας. Τις
περισσότερες φορές, είναι ενστικτώδες να υπερ-προβάλλει κανείς τον εαυτό του, με σκοπό να
εντυπωσιάσει τον υπεύθυνο πρόσληψης.
Με αυτές τις ερωτήσεις, μπορούν κι εκείνοι να έχουν μια πιο διεισδυτική ματιά στη στάση που
έχετε απέναντι στην εργασία, αλλά και τη ζωή, οπότε πρέπει να είστε πάντα ειλικρινείς. Μιλήστε
για τις αξίες σας, τα προσόντα και τα χαρίσματά σας, χωρίς να υπερβάλλετε, ή να πείτε ψέματα,
αφού αυτό θα φανεί στην πορεία. Όσο κλισέ κι αν ακούγεται, η αυθεντικότητά σας είναι αυτή
που θα σας ξεχωρίσει και θα σας βοηθήσει να διεκδικήσετε μια θέση σε έναν εργασιακό χώρο,
που όντως “κουμπώνει” με την ιδιοσυγκρασία σας!

Κάθε συμβουλή είναι πολύτιμη και μπορεί να βελτιώσει την απόδοση και τη γενικότερη παρουσία
σας κατά τη διάρκεια μιας συνέντευξης. Το μόνο σίγουρο είναι ότι αυτά τα συστατικά της
επιτυχίας μπορούν να σας “ανοίξουν” πολλές επαγγελματικές πόρτες!

Προγράμματα

Ο Δήμος Θεσσαλονίκης ενώνει τις δυνάμεις του για να εκπαιδεύσει μικρούς και μεγάλους στη διάσωση ζωών!

Ο Δήμος Θεσσαλονίκης ενώνει τις δυνάμεις του με το πρόγραμμα «Χ.Ο.Π.Α. Ήρωες 112» για να εκπαιδεύσει μικρούς και μεγάλους στη διάσωση ζωών!

Περισσότερα από 70.000 παιδιά σε όλη την Ελλάδα έχουν ήδη μάθει πώς να αναγνωρίζουν τα συμπτώματα του εγκεφαλικού επεισοδίου και να σώζουν ζωές μέσα από το πρωτοποριακό εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Χ.Ο.Π.Α. Ήρωες 112» — και φέτος, χάρη στη συνεργασία με την Αντιδημαρχία Παιδείας του Δήμου Θεσσαλονίκης, το μήνυμα αυτό ταξιδεύει σε όλα τα σχολεία της πόλης!

Η Θεσσαλονίκη πρωτοστατεί στην πρόληψη

Με στόχο την ενημέρωση και ευαισθητοποίηση της σχολικής κοινότητας, η Αντιδημαρχία Παιδείας Θεσσαλονίκης στηρίζει ενεργά το πρόγραμμα «Χ.Ο.Π.Α. Ήρωες 112», θεμελιώνοντας μια ουσιαστική συνεργασία με την Παγκόσμια Καμπάνια. Στο πλαίσιο της δράσης, όλα τα παιδιά των δημοτικών σχολείων και νηπιαγωγείων της πόλης θα εκπαιδευτούν ώστε να αναγνωρίζουν τα βασικά συμπτώματα του εγκεφαλικού επεισοδίου – Χέρι, Ομιλία, Πρόσωπο – και να θυμούνται να καλούν άμεσα το 112!

Η Αντιδήμαρχος Παιδείας Θεσσαλονίκης Έφη Θεοδωράκη, τόνισε ότι η πρωτοβουλία αυτή αποτελεί «μια επένδυση στη γνώση και την πρόληψη που ξεκινά από τις μικρές ηλικίες και έχει τη δύναμη να σώσει ζωές μέσα στις ίδιες μας τις οικογένειες».

Στον παρακάτω σύνδεσμο μπορείτε να βρείτε το απόσπασμα της συνέντευξης: 

Ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα με παγκόσμια απήχηση

Το πρόγραμμα «Χ.Ο.Π.Α. Ήρωες 112» δημιουργήθηκε από το Τμήμα Εκπαιδευτικής και Κοινωνικής Πολιτικής του Πανεπιστημίου Μακεδονίας, με την υποστήριξη του Παγκόσμιου Οργανισμού Εγκεφαλικών Επεισοδίων (World Stroke Organization – WSO) και του Schools for Health in Europe Foundation (S.H.E.), σε συνεργασία με την Angels Initiative.

Η καμπάνια ξεκίνησε πιλοτικά στην Ελλάδα και πλέον εφαρμόζεται σε 37 χώρες παγκοσμίως, με στόχο να φτάσει το μήνυμα της πρόληψης σε ένα εκατομμύριο οικογένειες. Μέχρι σήμερα, πάνω από 900.000 παιδιά διεθνώς έχουν συμμετάσχει στο πρόγραμμα, αποκτώντας γνώσεις ζωής και μεταδίδοντάς τες στις κοινότητές τους.

Λίγα λόγα για τους ΧΟΠΑ Ήρωες:

Το πρόγραμμα «Χ.Ο.Π.Α. Ήρωες 112» δημιουργήθηκε από το Τμήμα Εκπαιδευτικής και Κοινωνικής Πολιτικής του Πανεπιστημίου Μακεδονίας με την υποστήριξη του Παγκόσμιου Οργανισμού για τα Εγκεφαλικά Επεισόδια (World Stroke Organization) και του Schools for Health in Europe Foundation (S.H.E.), σε συνεργασία με την Angels Initiative. 

Αποδεικνύεται ένα αποτελεσματικό εργαλείο για την εκπαίδευση των πολιτών σχετικά με τα συμπτώματα του εγκεφαλικού επεισοδίου και τη σημασία της άμεσης δράσης. Μπορείτε να δείτε ολόκληρη τη μελέτη για να μάθετε περισσότερα σχετικά με το πώς το Παγκόσμιο Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα ΧΟΠΑ Ήρωες κάνει τη διαφορά και σώζει ζωές εδώ.

Γνωρίσετε τους ΧΟΠΑ Ήρωες και βοηθήστε μας να μεταδώσουμε την γνώση για την πρόληψη του εγκεφαλικού επεισοδίου σε όλες τις οικογένειες της Ελλάδας!

Continue Reading

Επιχειρηματικότητα

5  + 1 TIPS…. ΟΡΘΗΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ!

BUSINESS COMMUNICATION

5  + 1 TIPS…. ΟΡΘΗΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ!

Είναι γνωστό πως η Επικοινωνία αποτελεί μέσο επαφής και διάδοσης μηνυμάτων μεταξύ των ανθρώπων σε προσωπικό, οικογενειακό, κοινωνικό και φυσικά επαγγελματικό επίπεδο. Στον τομέα του «Επιχειρείν», ο ρόλος της Επικοινωνίας είναι ιδιαίτερα σημαντικός για τη διαμόρφωση της εικόνας μιας επιχείρησης και την προβολή των προϊόντων και υπηρεσιών της στον αποδέκτη, που δεν είναι άλλος από τον πελάτη- καταναλωτή.

Ο ρόλος του στελέχους Επικοινωνίας έγκειται ακριβώς στην ικανότητα του να διοχετεύει με τον καλύτερο δυνατό τρόπο στην αγορά τα μηνύματα εκείνα που θα προκαλέσουν το ενδιαφέρον του ευρύ κοινού -καταναλωτών για την επιχείρηση που εκπροσωπεί.

Αυτή η μορφή επικοινωνίας διαφοροποιείται ανάλογα με το αντικείμενο της επιχείρησης, (εμπορική, τουριστική κ.α.),αποτελεί αντικείμενο σπουδών, ενώ απαιτεί ειδικές γνώσεις  και τεχνικές.

Υπάρχουν αρκετοί κανόνες επικοινωνίας που χαρακτηρίζουν έναν επιτυχημένο επικοινωνιολόγο, ωστόσο θα αναφερθούμε στους σημαντικότερους από αυτούς.

  • Η γνώση του αντικειμένου που προωθούμε αποτελεί τη βάση για τη σωστή μετάδοση του μηνύματος. Γνωρίζουμε με λεπτομέρειες το προϊόν-υπηρεσία και με τη σωστή τοποθέτηση και χρήση φωνής μεταφέρουμε στο συνομιλητή μας τους λόγους που θα τον κάνουν να το επιλέξει.

  • Ο τρόπος που θα ξεκινήσουμε μια συζήτηση σε προσωπική επαφή με τον υποψήφιο καταναλωτή παίζει σημαντικό ρόλο για την έκβαση του ποθητού αποτελέσματος, που είναι η αποδοχή του μηνύματος. Κάνουμε πάντοτε ερωτήσεις που προωθούν τη συζήτηση.

  • Το ότι είμαστε γνώστες του αντικειμένου της επικοινωνίας δε σημαίνει ότι μιλάμε ακατάπαυστα ή ότι διακόπτουμε το συνομιλητή μας σε τυχόν ερωτήσεις του. Πάνω από όλα, οφείλουμε να ακούμε και να αφουγκραζόμαστε τις ανάγκες του.

  • Οι ασκήσεις άρθρωσης βοηθούν σημαντικά στο να γίνουμε κατανοητοί από το συνομιλητή μας. Καθαρή προφορά, λέξεις κλειδιά, χροιά οικειότητας και στάση σώματος αποτελούν μερικά μονάχα από τα σημεία που οφείλουμε να εστιάσουμε κατά τη προετοιμασία μιας εταιρικής παρουσίασης  σε μεμονωμένο υποψήφιο καταναλωτή ή ομάδα.

  • Φυσικά, τόσο στην απευθείας όσο και στη γραπτή επικοινωνία δεν παραλείπουμε ποτέ να παραθέτουμε διάφορες εναλλακτικές προτάσεις που θα καταστήσουν το προϊόν που προωθούμε αναγκαίο και ανταγωνιστικό.

Σε περίπτωση που οι βασικοί κανόνες αποτελούν αρχή σε κάθε μας επαγγελματική επικοινωνία και επιθυμούμε να γνωρίζουμε ποιο είναι το μυστικό που θα μας οδηγήσει στο τελικό αποτέλεσμα, που είναι ακριβώς η επιλογή της υπηρεσίας ή του προϊόντος της επιχείρησης μας, να θυμόμαστε το εξής: Η επικοινωνία σε επαγγελματικό επίπεδο δε διαφέρει και πολύ από την καθημερινή επικοινωνία που έχουμε με ένα οικείο πρόσωπο που το εκτιμάμε και το σεβόμαστε. Είμαστε ευγενικοί, χαλαροί, το ακούμε, η επαφή μας στηρίζεται στην αλληλοκατανόηση αλλά πάνω από όλα είμαστε…Εμείς!

Από την Έλενα Τζήκα – Σύμβουλο Επικοινωνίας

Continue Reading

Επιχειρηματικότητα

Διαπραγματεύσου με Αυτοπεποίθηση: 10 Στρατηγικά Βήματα

Συνήθως τα σεμινάρια διαπραγμάτευσης απευθύνονται σε στελέχη πωλήσεων όλων των βαθμίδων ιεραρχίας της επιχείρησης και επικεντρώνονται σε συγκεκριμένες και απλές οδηγίες που ενώ συνήθως αποτελούν μέρος κοινής λογικής, πρέπει να επαναλαμβάνονται κατά καιρούς ώστε να υπογραμμίζεται  ότι η  σωστή γνώση του αντικειμένου, η αλήθεια στην επικοινωνία, η ευγένεια και η συνέπεια θα αποτελούν πάντα την πετυχημένη ραχοκοκαλιά της αποτελεσματικής διαπραγμάτευσης.

1. Γνώρισε τον πελάτη σου. Η ενημέρωση σχετικά με τις προτεραιότητες και τις ανάγκες του υποψήφιου πελάτη σου, αποτελούν την βάση για την ανάπτυξη της στρατηγικής σου.

2. Γνώρισε τα όριά σου. Να είσαι ειλικρινής και ξεκάθαρος για τις δικές σου προτεραιότητες και προετοιμασμένος για την κόκκινη γραμμή που αφορά ενδεχόμενη υποχώρησή σου. Να είσαι προετοιμασμένος από πριν με υπολογισμούς και μετρήσεις, κόστη και έξοδα και να συμβουλεύεσαι τα έγγραφα ή τυχόν συμφωνίες που θα πρέπει να έχεις μαζί σου.

3. Γνώρισε το προϊόν και τις υπηρεσίες σου. Πρέπει να τοποθετείς το προϊόν και τις υπηρεσίες με τέτοιο τρόπο που να δείχνει καθαρά τα οφέλη που θα προκύψουν για τον υποψήφιο αγοραστή και πελάτη σου

4. Μη μιλάς μόνο για τιμές και όρους. Υπέδειξε την συνέπεια που θα έχεις ως επιχείρηση στην μετά την πώληση σχέση σου με τον πελάτη, και τις υπηρεσίες που αφορούν σε παράπονα και δυσαρέσκειες. Αν πρέπει να διαπραγματευτείς για αυτά ξεκίνα από μία αλλαγή στους όρους της συμφωνίας σου και μην αρχίζεις με τη μείωση της τιμής σου.

5. Μην εκδηλώνεις συναισθήματα. Οι μορφασμοί και οι λεκτικές εκδηλώσεις δυσαρέσκειας, ενόχλησης, έκπληξης, θυμού, φόβου ή ανυπομονησίας  φθείρουν την αξία της επαφής. Επαγγελματική συνοχή και ψυχραιμία θα πρέπει να σε χαρακτηρίζει ώστε να μην συμφωνήσεις σε λιγότερα από όσα πρέπει ή να οδηγηθείς σε αποτυχία διαχείρισης των διακυμάνσεων που προκύπτουν συνήθως στις επικοινωνίες και τις διαπραγματεύσεις.

6. Μη βιάζεσαι να μοιράσεις την διαφορά. Στόχος είναι η επωφελής αμοιβαία συμφωνία και όχι η  «όπως- όπως» πώληση. Πολλοί εξασκημένοι αγοραστές γνωρίζουν να πιέζουν τον πωλητή, ακόμη και αν έχουν πετύχει τους όρους που επιθυμούν. Ο πελάτης σου θα πρέπει να κατανοεί ότι είσαι ειλικρινής στα όρια σου και ότι η διάρκεια της συνεργασίας του μαζί σου θα του αποφέρει ακόμη περισσότερα οφέλη.

7. Μην αγνοείς τα μικρά ζητήματα και τα ψιλά γράμματα. Η εμπειρία έχει δείξει ότι όταν βάζεις στο τραπέζι όλα τα θέματα εξαρχής, ο πελάτης σου αντιλαμβάνεται την ειλικρινή σου προσέγγιση και αφήνει στην άκρη την υποψία και την επιφύλαξη ότι κάτι κρύβει η συμφωνία.

8. Διαχειρίσου σοφά τον χρόνο της επαφής σου με τον πελάτη. Ο στόχος

σου είναι η πώληση. Προχωράς προς αυτήν ή όχι; Αν συναντάς ξεκάθαρη άρνηση ή αντίρρηση από τον πελάτη σου μη συνεχίζεις. Εφόσον αξιολογείς ότι αναγνωρίζεις άλλες ανάγκες σε αυτόν, ας επανέλθεις άλλη φορά, κατάλληλα προετοιμασμένος. Προχώρα στον επόμενο του πελατολογίου σου.

9. Διατήρησε την ευγένειά σου και μην δείχνεις οικειότητα. Να μιλάς στον πληθυντικό όταν διαπραγματεύεσαι, έστω και αν ο συνομιλητής σου επιμένει να σε προσφωνεί σαν τον παλιόφιλό του. Ο επαγγελματισμός, η διακριτικότητα  και ο σεβασμός που πρέπει να κερδίζεις από την ιδιότητά σου, είναι η ταυτότητα και η στολή σου. Θα πρέπει να γίνεσαι αναγνωρίσιμος για αυτά και να αρέσεις στους ανθρώπους για την σταθερότητα αυτών των στοιχείων στην προσωπικότητά σου. Μη γίνεσαι αδιάκριτος με προσωπικά στοιχεία του πελάτη σου αλλά να συμπάσχεις με τις ανθρώπινες στιγμές του.

10. Η διαπραγμάτευση μπορεί να είναι μια μάχη. Η στρατηγική θα πρέπει να προηγηθεί ενώ είναι απαραίτητο να διερευνηθούν με προσοχή τα υπέρ και τα κατά την εν δυνάμει επαφής εκ των προτέρων. Πάντα να έχεις ένα plan B, έτοιμο στον χαρτοφύλακά σου. Όταν φεύγεις από το τραπέζι της συζήτησης άφησε τα σημάδια σου, ώστε να σε θυμούνται. Τα στοιχεία επικοινωνίας, ένα μικρό δώρο προσφοράς ή δοκιμής του προϊόντος, μια πρόσκληση, ένα ενημερωτικό φυλλάδιο …και πάνω απ’ όλα το χαμόγελό και την ευγένειά σου. Πάντα η πρώτη εντύπωση μετράει!

της Μαριάννας Τσουλιά.

Continue Reading

Trending