Lifestyle
BMW iX3: Ολοκληρωμένη λύση

Στην απαίτηση για βιώσιμη κινητικότητα η BMW προτείνει ηλεκτροκίνηση με τη μορφή της iX3.
Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που διατίθενται στην αγορά έχουν πλέον φτάσει σε τέτοιο μεγάλο πλήθος, ώστε να συγκρίνονται όχι μόνο με τους υπέρ – εκατονταετούς τεχνολογίας αντιπάλους τους που διαθέτουν ΜΕΚ (Μηχανές Εσωτερικής Καύσης), αλλά και μεταξύ τους. Έτσι υπάρχουν πλέον αρκετά συγκριτικά στοιχεία ώστε να περνάμε από την εποχή της ελαφράς κριτικής τους ως εξωτικά είδη, σε αυτή της πιο εμπεριστατωμένης διερεύνησης.
Σε αυτό το κομβικό σημείο, η BMW παρουσίασε στις αρχές του 2022 την ανανεωμένη -κυρίως αισθητικά- εκδοχή της αμιγώς ηλεκτρικής iX3 που αποτελεί και το αντικείμενο της δοκιμής μας. Η iX3 βασίζεται στο πλαίσιο της Χ3, δεν μπορεί όμως να εκληφθεί απλώς ως η ηλεκτρική της εκδοχή. Το πλαίσιο CLAR (CLuster Architecture) των iX3 και X3 έκανε το ντεμπούτο του το 2015 και από τότε ενσωμάτωνε τη δυνατότητα φιλοξενίας κλασικών κινητήρων εσωτερικής καύσης, υβριδικών, plug in υβριδικών αλλά και καθαρά ηλεκτρικών μονάδων κίνησης.
Έτσι η iX3 δεν έχει τον κινητήρα εμπρός και την κίνηση πίσω, όπως η συμβατική αδελφή της, αλλά όλα πίσω -κινητήρα, κίνηση, κιβώτιο μιας σχέσης και τα σχετικά ηλεκτρονικά ισχύος. Όλα, σε ένα συμπαγές σύνολο το οποίο τοποθετείται ανάμεσα στον πίσω άξονα. Εμπρός αναπαύονται όλα τα βοηθητικά συστήματα, όπως αυτό του κλιματισμού ή της μπαταρίας των 12V, ενώ στο κέντρο και ανάμεσα στους άξονες, η συστοιχία των μπαταριών, με μέγιστο ενεργειακό περιεχόμενο 80 kWh και χρηστικό 74 kWh.

Παρότι μικρές σχετικά, οι αισθητικές βελτιώσεις στον εμπρός προφυλακτήρα, στη μάσκα, στους τροχούς και στα φωτιστικά σώματα εμπρός και πίσω, έχουν δημιουργήσει ένα πολύ πιο ενδιαφέρον αποτέλεσμα. Το μεγάλο σχετικά αμάξωμα μήκους 4,734 και πλάτους 1,891 μέτρων, έχει απόσταση από το έδαφος 18 πόντους παρά ένα χιλιοστό. Έτσι δεν φοβάται τους βατούς χωματόδρομους. Για πιο σοβαρές ωστόσο εκτός δρόμου καταστάσεις, η κίνηση στον ένα μόνο άξονα και τα ασφάλτινα ελαστικά, θέτουν τους όποιους περιορισμούς.
Από άποψη χώρων, το αυτοκίνητο έχει να προσφέρει ότι χρειάζεται μια παρέα 4 ενηλίκων επιβατών και οριακά πέντε, καθώς το τούνελ στο πάτωμα των πίσω θέσεων -και ειδικά το ιδιαίτερα τονισμένο των πισωκίνητων BMW- λάμπει δια της απουσίας του. Ο χώρος αποσκευών έχει όγκο 510 λίτρων και μπορεί σταδιακά και εύκολα να επεκταθεί έως τα 1.560, εν τη απουσία των πίσω επιβατών.

Η ποιότητα των υλικών στο εσωτερικό, όπως και η θέση οδήγησης, είναι υπεράνω κριτικής, ενώ τόσο ο οδηγός όσο και οι επιβάτες απολαμβάνουν πολύ καλή ορατότητα. Το σύστημα πολυμέσων, με το εξαιρετικά ενημερωμένο σύστημα πλοήγησης, που προσφέρει πληροφορίες κυκλοφορίας σε πραγματικό χρόνο, ανταποκρίνεται σε χειρισμό μέσω αφής, περιστροφικού διακόπτη στην κεντρική κονσόλα, φωνητικές εντολές και τέλος χειρονομίες.
Ο εξοπλισμός είναι εντυπωσιακά πλούσιος, με πανοραμική ηλιοροφή, ηλεκτρικά καθίσματα, πλήρως ψηφιακό πίνακα οργάνων 12,3”, προσαρμοζόμενη ανάρτηση και αυτόματη λειτουργία πόρτας χώρου αποσκευών από τη βασική έκδοση. Στο βασικό εξοπλισμό επίσης περιλαμβάνονται Driving Assistant Professional , σύστημα πλοήγησης βασισμένο σε cloud BMW Maps και BMW Intelligent Personal Assistant, ενσωμάτωση smartphone με Apple CarPlay και προεγκατάσταση Android Auto, Remote Software Upgrade και άλλες ψηφιακές υπηρεσίες της σειράς BMW Connected. Η κορυφαία έκδοση εξοπλισμού την οποία είχαμε στη διάθεσή μας, περιελάμβανε ένα εντυπωσιακό σε διαστάσεις head up display, ζάντες αλουμινίου 20”, ηχομονωτικά κρύσταλλα, δερμάτινη επένδυση Vernasca, σύστημα ήχου Surround της Harman Kardon και το σύστημα BMW IconicSounds.

Στο δρόμο, η άμεση απόδοση των 286 ίππων και των 400 Nm της ροπής, προσφέρουν εντυπωσιακές επιδόσεις τόσο από στάση, όσο και εν κινήσει, παρά τα 2.260 κιλά που ζυγίζει το αυτοκίνητο, έτοιμο για… απογείωση. Έως τα 180 χλμ./ώρα της ηλεκτρονικά περιορισμένης μέγιστης ταχύτητας, η iX3 θυμίζει ένα πολύ πιο ισχυρό σπορ αυτοκίνητο. Μια σχετική εικόνα, μπορεί να μας δώσει ο αριθμός 6,8, που αναφέρεται στα δλ. που χρειάζεται η iX3 για να τα προσεγγίσει την ταχύτητα των 100 χλμ./ώρα από στάση.
Αν ο οδηγός αποφασίσει να εκμεταλλευτεί τα εξαιρετικά δυναμικά και οδικά χαρακτηριστικά της iX3, τότε θα δει την κατανάλωση να φλερτάρει με τις 30 kWh/100 χλμ., που σημαίνει αυτονομία με μια πλήρη φόρτιση για 200 και κάτι λίγα χιλιόμετρα. Στην πόλη, το αυτοκίνητο μπορεί άνετα να «πέσει» στις 18 kWh/100 χλμ., ειδικά αν ο οδηγός αξιοποιήσει το πρόγραμμα οδήγησης Eco Pro και τη μέγιστη ανάκτηση ενέργειας με την επιλογή B από το κιβώτιο. Αυτή η τελευταία προσθέτει και το χαρακτηριστικό του one pedal drive, που προσωπικά μου αρέσει πολύ στην πόλη. Με αυτά τα δεδομένα, μια αυτονομία της τάξης των 400 χλμ./ώρα είναι απόλυτα ρεαλιστική. Επίσης πρέπει να σημειώσουμε ότι η δυνατότητα φόρτισης με συνεχές ρεύμα της BMW iX3 ανέρχεται στα 150 kW, που σημαίνει ότι σε μόλις 10 λεπτά μπορεί να ανακτήσει ενέργεια επαρκή για κάλυψη περίπου 100 χλμ.
Η ανανεωμένη BMW iX3 είναι ένα εξαιρετικό αυτοκίνητο συνολικά, με πολύ δυνατά στοιχεία την εξαιρετική οδική συμπεριφορά, την άνεση, τους χώρους, τις επιδόσεις και την πληρότητα του εξοπλισμού. Επιπρόσθετα, οι μικρές αλλά ουσιώδεις αισθητικές επεμβάσεις προσέθεσαν χαρακτήρα και δυναμισμό στο σύνολο. Το κόστος ξεκινά από 61.940 ευρώ, χωρίς να περιλαμβάνεται η δεύτερη φάση της αυξημένης επιδότησης του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά».
Άρθρο από: Κώστας Νικολακόπουλος
Αυτοκίνητο
MAZDA 3 SKYACTIVE

20/11/2024
MAZDA 3 SKYACTIVE
Δοκιμάζουμε το ανανεωμένο Mazda 3 με τα 186 άλογα, ένα από τα λίγα πλέον αυτοκίνητα που κατασκευάζεται εξολοκλήρου στην Ιαπωνία και ένα από τα πιο όμορφα σε εμφάνιση και ευχάριστο σε οδήγηση αυτοκίνητα της μικρομεσαίας κατηγορίας. Η αλήθεια είναι ότι αδικείται από τα φορολογία εδώ στην Ελλάδα που του βάζει ο 2λιτρος κινητήρας, όμως και πάλι τα πλεονεκτήματά του είναι πολλά για να ξεχάσεις τις όποιες μικρές αδυναμίες.
Στην τελευταία του εκδοχή που δοκιμάσαμε έχουμε να πούμε πως έρχεται με μικρές αναβαθμίσεις στο τεχνολογικό του υπόβαθρο καθώς και με τον e-Skyactive X κινητήρα των 186 ίππων. Με το συγκεκριμένο σύνολο το 3άρι κοστολογείται λίγο πάνω από το μέσο όρο της κατηγορίας, κάτι που δεν είναι άσχημο για την εμπορική του πορεία αν αναλογιστείς την ποιότητά του, τα 186 άλογα και τον πλούσιο βασικό εξοπλισμό που περιλαμβάνει μεταξύ άλλων είσοδο χωρίς κλειδί, Head up display, ζάντες αλουμινίου, κάμερα οπισθοπορείας, σχεδόν όλα τα συστήματα ασφαλείας και υποβοήθησης, καθώς και την 10,25 ιντσών οθόνη του infotainment.
Ακόμα πιο εντυπωσιακή είναι η καμπίνα του ιαπωνικού μοντέλου. Η εικόνα καθαρά οδηγοκεντρική με μινιμαλιστικά στοιχεία, ενώ όλες οι επιφάνειες ντύνονται με πολύ καλά υλικά κατασκευής, έχουν πολύ καλό φινίρισμα και αντίστοιχη συναρμολόγηση. Ειδικά στην έκδοση της δοκιμής μας Exclusive, με τις μπορντό δερμάτινες σε ταμπλό και πόρτες και τα δερμάτινα, επίσης μπορντό, καθίσματα. Νέα προσθήκη η στάνταρ οθόνη 10,25 ιντσών (από 8,8 που είχε πριν), η οποία μπορεί να λειτουργήσει αποκλειστικά με το περιστροφικό μπουτόν που υπάρχει στην κεντρική κονσόλα ή μέσω φωνητικών εντολών.
Το Mazda3 είναι εστιασμένο τόσο στη σπορ αίσθηση, όσο και στη συνολική οδηγική του συμπεριφορά. Χαμηλή θέση οδήγησης, πολύ καλά καθίσματα που συνδυάζουν στήριξη και άνεση και περιβάλλον όλα γύρω από τον οδηγό, στην καμπίνα σε προϊδεάζουν θετικά με το καλημέρα. Από εκεί και πέρα ο δυναμισμός στον δρόμο αναδεικνύεται από το εξαιρετικό σε βάρος, αμεσότητα και ακρίβεια μπροστινό σύστημα. Η αρκετά σφιχτή ανάρτηση προσφέρει συγκρατημένη κλίση και άμεσες αντιδράσεις στις εντολές του οδηγού και έτσι το Mazda3 καταφέρνει να στρίβει σχεδόν ουδέτερα, χωρίς υποψία υποστροφής και διατηρώντας μάλιστα υψηλή ταχύτητα. Στην έκδοση που το δοκιμάσαμε με τον κινητήρα των 186 ίππων έχεις τη δύναμη να κινηθείς σε πολύ πιο γρήγορους ρυθμούς από τους ανταγωνιστές του και να ξεδιπλώσει όλες τις αρετές του.
Σχετικά με την άνεση, η ποιότητα κύλισης είναι απόλυτα εναρμονισμένη με την premium φιλοσοφία του ιαπωνικού μικρομεσαίου, με καλή ηχομόνωση της καμπίνας και αποτελεσματική λείανση των ανωμαλιών, αν και με τους τροχούς των 18 ιντσών με χαμηλό προφίλ θα γίνουν αισθητές οι έντονες εγκάρσιες ανωμαλίες. Το δε πλαίσιο δείχνει στιβαρό, χωρίς κραδασμούς και παραμορφώσεις.
Στο διαταύτα το Mazda 3 είναι μια ξεχωριστή από κάθε άποψη πρόταση στη μικρομεσαία κατηγορία με premium χαρακτηριστικά ποιότητας, ευχάριστο οδηγικό προφίλ και έναν κινητήρα εξαιρετικό, ο οποίος δυστυχώς αδικείται από το ισχύον φορολογικό καθεστώς της Ελλάδας, που επιβάλλει φόρο πολυτελείας. Η τιμή του από την άλλη κρίνεται ανταγωνιστική για το Made in Japan προφίλ και τα όσα το συνοδεύουν όπως η υψηλή μεταπωλητική αξία. Η κατανάλωση για το εβδομαδιαίο τέστ και τα 845 χιλιόμετρα που κάναμε ήταν 7.4 λίτρα στα 100. Οπότε αναλογιστείτε τι ακριβώς θα αγοράσετε. Είναι από τα αυτοκίνητα που θα ήθελα να το έχω στο γκαράζ μου.
Μελίνα – Ναταλία κ
Κώστας Νικολακόπουλος
Lifestyle
Τμήμα Δημοσιογραφίας & ΜΜΕ του ΑΠΘ: Μια Κραυγή Ενάντια στην Έμφυλη Βία (video)

Τραγουδάμε χωρίς φόβο: Μια κραυγή ενάντια στην έμφυλη βία
Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα της Γυναίκας, οι φοιτήτριες του Τμήματος Δημοσιογραφίας και ΜΜΕ του ΑΠΘ υψώνουν τη φωνή τους μέσα από την τέχνη, ερμηνεύοντας και σκηνοθετώντας τον εμβληματικό ύμνο «Τραγουδάμε χωρίς φόβο». Πρόκειται για μια ελληνική απόδοση του «Canción sin Miedo» της Μεξικανής Vivir Quintana, που έχει γίνει παγκόσμιο σύμβολο αντίστασης απέναντι στην έμφυλη βία και τις γυναικοκτονίες.
Μέσα από τη μουσική και τον στίχο, φοιτήτριες και φοιτητές δεν εκφράζουν μόνο την αλληλεγγύη τους προς τα θύματα αλλά επιπλέον στέλνουν ένα ηχηρό μήνυμα: Καμία άλλη! Καμία λιγότερη!
Μάλιστα μεταξύ άλλων, οι ίδιες/οι διακηρύσσουν τα εξής:
Δημιουργήσαμε αυτό το βίντεο εν όψει της 8η Μάρτη γιατί νιώθουμε
την ανάγκη:
– ως δημοσιογράφοι/ισσες του αύριο να εκφράσουμε έμπρακτα
και με αίσθημα υψηλής κοινωνικής ευθύνης την απερίφραστη
καταδίκη και τον αποτροπιασμό μας για τις συνεχιζόμενες
γυναικοκτονίες που μαστίζουν την ελληνική κοινωνία
–ως ενεργοί/ες πολίτες/τιδες να εκπληρώσουμε την ηθική μας
υποχρέωση να είμαστε πάντα παρούσες και παρόντες και σε
εγρήγορση για όλα τα φλέγοντα κοινωνικά ζητήματα
– ως γυναίκες να διατρανώσουμε την αλληλεγγύη μας σε όλα τα
θύματα της έμφυλης βίας
–ως κόρες, φίλες, μητέρες και αδερφές να τιμήσουμε τη μνήμη
της αγαπημένης μας φίλης Ζωής Δαλακλίδου που τόσο
αποτρόπαια και άδικα μας τη στέρησε το χέρι ενός ακόμη
γυναικοκτόνου στην Ξάνθη το 2012 και όλων των γυναικών τις
οποίες θρηνούμε καθημερινά σ αυτόν τον ακήρυχτο έμφυλο
πόλεμο
Η πρωτοβουλία αυτή υλοποιήθηκε με την υποστήριξη του Εργαστηρίου Ειρηνευτικής Δημοσιογραφίας και του Εργαστηρίου Ηλεκτρονικών ΜΜΕ, υπό την αιγίδα της Επιτροπής Ισότητας Φύλων και Καταπολέμησης Διακρίσεων του ΑΠΘ.
Μόδα
Φουτουρισμός Μόδα & Στυλ

Ο διαστημικός αγώνας της δεκαετίας του 1960 ήταν κάτι περισσότερο από ένα μέτρο επιστημονικής προόδου. Η προσμονή αυτού του επόμενου σταδίου της ανθρωπότητας άφησε ανεξίτηλη εντύπωση στον πολιτισμό.
Το όραμα του προέδρου John F. Kennedy με τον άνθρωπο να φθάνει στο φεγγάρι δημιούργησε σύντομα ένα πλήθος τηλεοπτικών εκπομπών και ταινιών, συμπεριλαμβανομένης της κωμικής σειράς κινουμένων σχεδίων “The Jetsons” και “Star Trek”, οι οποίες έμοιαζαν να καλύπτουν το νέο ενδιαφέρον της Αμερικής για το ταξίδι στο διάστημα.
Πριν από περίπου 50 χρόνια η γνωστή σε όλους αποστολή του Apollo 11 οδήγησε με επιτυχία τους πρώτους ανθρώπους στη Σελήνη.
Εκείνη η ιστορική στιγμή είχε τεράστια επιρροή όχι μόνο στη σχέση μας με το σύμπαν, τον πολιτισμό και την επιστήμη, αλλά και τη μόδα.
Πολλοί διάσημοι σχεδιαστές εμπνεύστηκαν από το διάστημα χαρίζοντας πρωτοποριακές ιδέες στη μόδα με έμφαση στο φουτουρισμό, αναδεικνύοντας μοντέλα ρούχων που θαυμάστηκαν στο παρελθόν αλλά και αποτελούν έργα τέχνης μέχρι και σήμερα.
Σχεδιαστές μόδας όπως οι André Courrèges, Paco Rabanne και Pierre Cardin εμπνεύστηκαν από τους αστροναύτες, τα αστέρια, τους γαλαξίες, τους εξωγήινους και πολλά άλλα ακόμη στοιχεία από το απέραντο άγνωστο σύμπαν προτείνοντας νέες και καινοτόμες τάσεις στη μόδα.
Ο κορυφαίος Γάλλος σχεδιαστής μόδας Andres Courreges, γνωστός για τις φουτουριστικές του τάσεις, με τη συλλογή Space Age το 1964 λάνσαρε το επαναστατικό space look! Εμπνευσμένος από μία διαγαλαξιακή εποχή, στη συλλογή του Moon Girl επικρατούν οι λευκές φλατ μπότες, καπέλα κράνη και μίνι φορέματα από PVC σε μεταλλικές αποχρώσεις. O σχεδιαστής προσκλήθηκε από τη NASA στη βάση εκτόξευσης πυραύλων στο ακρωτήριο Κανάβεραλ στη Φλόριντα, αλλά καθώς η μόδα προχωρούσε ο Courreges αν και φουτουριστής δεν κατάφερε να προσαρμοστεί στο μέλλον.
Ο Ισπανός σχεδιαστής Paco Rabanne χρησιμοποίησε αντισυμβατικά υλικά όπως χαρτί, πλαστικό και μέταλλο ενωμένα με κόλλα και σύρματα δίνοντας μία αίσθηση μυστηρίου απέναντι στο σύμπαν. Ο σχεδιαστής αστειευόμενος ότι ταξίδεψε από άλλον πλανήτη για να μεταφέρει τον πολιτισμό στη Γη πρότεινε σειρά φουτουριστικών ενδυμάτων συνδυάζοντας ιστορικά στοιχεία από την μεσαιωνική και άλλες ιστορικές εποχές. Οι τολμηρές δημιουργίες του στην ταινία Barbarella το 1968 έχουν εμπνεύσει αλλά και αντιγραφεί πολλές φορές.
O διάσημος οραματιστής της μόδας Pierre Cardin με τα γεωμετρικά του ρούχα διαμόρφωσε τη γυναικεία σιλουέτα υποστηρίζοντας ότι «το ύφασμα είναι δευτερεύον. Πιστεύω πρώτα στο σχήμα και τη γεωμετρία του φορέματος». Ο σχεδιαστής γοητευμένος από το κυκλικό σχήμα το αποτύπωνε για δεκαετίες στα σχέδια του και δήλωνε ότι για αυτόν ο κύκλος αντιπροσώπευε το σύμπαν και το άπειρο του διαστήματος.
O Cardin λάνσαρε στενές ολόσωμες φόρμες σαν διαστημικές στολές, αξεσουάρ από βινύλ και υπερμεγέθη φερμουάρ. Η επίδειξη του Space Age and Futurism το 1969 χαρακτηριζόταν από λαμπερά φορέματα και κάπες που θύμιζαν πυραύλους.
Τις επιρροές των παραπάνω σχεδιαστών συναντάμε και σήμερα σε πολλές και διάφορες διεθνείς επιδείξεις μόδας.
Συντάκτης: Χριστιάννα Σιάχου – Σχεδιάστρια μόδας – Αρθρογράφος
Instagram: Siachou Christiana
Facebook: Christiana Siachou
-
Videos
Πέγκυ Μουζάκη | Επικοινωνία και Συγκρούσεις με Αποδοχή, Κατανόηση και Σεβασμό
-
Επίκαιρα Πρόσωπα
Παναγιώτα Μαθιουδάκη | Ανακαλύπτοντας την ομορφιά…
-
Videos
Πέγκυ Μουζάκη | 5 Αλήθειες για να επικοινωνήσουμε με κάποιον άνθρωπο
-
Συνεντεύξεις
Ο Τουριστικός Οργανισμός Χαλκιδικής προσκεκλημένος του Οργανισμού Περιφέρειας Τοσκάνης
-
Επίκαιρα Πρόσωπα
Οι startup που “μαγνητίζουν” | Στεφανία Φράρου
-
Επίκαιρα Πρόσωπα
Οι startup που “μαγνητίζουν” | Κική και Αντρέα
-
Επίκαιρα Πρόσωπα
Οι startup που “μαγνητίζουν” | First Cold Brew (Μάνος Αποστολόπουλος)
-
Τουρισμός
Οι καλύτερες πόλεις για ήσυχη διαβίωση