Connect with us

Συνεντεύξεις

Brendan Kelly: Ο Ιρλανδός που συνδέει τις αρχαίες νόρμες με τη σύγχρονη ζωγραφική

Ο Brendan Kelly γεννήθηκε στο Dungannon, στη Βόρεια Ιρλανδία. Σπούδασε Zωγραφική και Kαλές Tέχνες στο Μπέλφαστ (MA Fine Art Painting, University of Ulster, Belfast) και συνέχισε στο Nτύσελντορφ (Staatliche Kunstakademie, Dusseldorf, (Καθηγητής Konrad Klapheck)) και στο Βερολίνο (Hochschule der Kunste, Berlin, (Καθηγητής K.H.Hodicke)).

Γράφει η Λιάνα Ζωζά

Έχει πραγματοποιήσει 16 ατομικές εκθέσεις μέχρι στιγμής, με πιο πρόσφατη αυτή στην Cube Gallery (Within, Μάιος 2019) και έχει συμμετάσχει σε πολλές ομαδικές εκθέσεις και art projects, κυρίως στην Ευρώπη. Έργα του βρίσκονται σε ιδιωτικές συλλογές. Ζει και εργάζεται στις Βρυξέλλες.

                                                                                               (Brendan Kelly)

 Διαβάζοντας το βιογραφικό σου, βλέπει πως έχεις γεννηθεί στη Βόρεια Ιρλανδία, μια χώρα με μεγάλη παράδοση, αλλά και μια ταραχώδη σύγχρονη ιστορία! Έχει παίξει αυτό σημαντικό ρόλο στην επιλογή σου να σπουδάσεις Ζωγραφική και Καλές Τέχνες στο Belfast? Και πόσο έχει επηρεάσει τη μετέπειτα δουλειά σου?

-Γεννήθηκα στη Βόρεια Ιρλανδία, όπου και μεγάλωσα. Αναμφισβήτητα, στις πρώτες εμπειρίες ενός ανθρώπου, αλλά και στις μετέπειτα, υπάρχουν επιρροές από το περιβάλλον του, πόσο μάλλον αν η κοινωνική κατάσταση που βιώνει, είναι μια βίαιη κατάσταση θρησκευτικής και εθνικιστικής σύγκρουσης.

Σπούδασα στο Μπέλφαστ, καθώς εκεί υπήρχε το μόνο Πανεπιστήμιο, όπου θα μπορούσα να φοιτήσω στον τομέα της τέχνης. Αν και χάρηκα ιδαίτερα τα χρόνια των σπουδών μου εκεί, τελικά απογοητεύτηκα από τις περιορισμένες δυνατότητες που θα είχα σαν καλλιτέχνης στην Ιρλανδία και έτσι θέλησα να εξερευνήσω νέους τομείς.

Δείτε περισσότερα στο:
https://artviews.gr/brendan-kelly

Continue Reading

Επίκαιρα Πρόσωπα

Οι startup που “μαγνητίζουν” | Κική και Αντρέα

Το “Naughty Dogs” είναι μια εταιρεία που προέκυψε μέσα από τις φυλακές όσο οι ιδρύτριες της Αντρέα και Κική έμαθαν να δημιουργούν κρέμες και άλλα προϊόντα καλλωπισμού από συνταγές που μοιράζονταν. Πρόκειται για μια επιχείρηση που έχει ως στόχο να προσφέρει αξέχαστα αρώματα μέσα από ποικίλα προϊόντα που κάθονται πάνω στο σώμα με αγάπη και σεβασμό.

Κυρία Κική και κυρία Αντρέα, μπορείτε να μας πείτε λίγα λόγια για τις σπουδές σας και την πορεία σας μέχρι τώρα;

Κική: Έχω σπουδάσει ηθοποιός σε δημόσιο ΙΕΚ. Η επαγγελματική μου πορεία μέχρι στιγμής ξεκινάει από το δημοτικό, όπου αγόραζα ζελεδάκια από το σούπερ μάρκετ και τα πουλούσα ακριβότερα σε
μικρές συσκευασίες στους συμμαθητές μου. Έπειτα αναβάθμισα τη δραστηριότητα μου με αξεσουάρ από χάντρες που τα έφτιαχνα μόνη μου σπίτι και τα εμπορευόμουν. Με τα λεφτά που έβγαλα αγόρασα λάπτοπ στο οποίο έγραφα CD τα οποία πουλούσα στους συμμαθητές μου . Έπειτα στην Αθήνα δούλευα ως σερβιτόρα και παράλληλα πουλούσα τσαντάκια. Λέγοντας αστείες ιστορίες από τη
δουλειά μου ως σερβιτόρα έγινα γνωστή , κατάφερα να κάνω επιτυχημένες παραστάσεις και να βγάζω χρήματα με αυτόν τον τρόπο. Ύστερα αφού μάζεψα κάποια χρήματα αποφάσισα να τα επενδύσω ανοίγοντας το naughty dogs με την καλή μου φίλη Αντρέα.


Αντρέα: Έχω σπουδάσει χημικός. Γεννήθηκα και μεγάλωσα στη Ρουμάνια. Στα 26 μου αποφάσισα να μεταναστεύσω στην Ελλάδα για να κάνω κάτι καλύτερο για μένα. Η προσαρμογή μου και η επαγγελματική μου πορεία ήταν δύσκολη,δουλεύοντας αρκετά χρόνια στην εστίαση και παράλληλα
μεγαλώνοντας ένα παιδί μόνη μου. Καταλήξαμε σε αυτήν την επιχείρηση με την κολλητή μου φίλη Κική.


Ποια η έμπνευση πίσω από αυτή την επαγγελματική δραστηριότητα;

Επιλέξαμε μαζί με την φίλη μου Κική να ξεκινήσουμε αυτή την επιχείρηση από την επιθυμία μας για ανεξαρτησία. Πάντα θέλαμε να δημιουργήσουμε μια «οικογένεια» την οποία τελικά δημιουργήσαμε, με τα άτομα που εμείς επιλέξαμε να είναι κοντά μας σε αυτό το ταξείδι. Λόγω της δύσκολης επαγγελματικής μας πορείας ήταν ανάγκη να δημιουργήσουμε ένα καλύτερο εργασιακό περιβάλλον που απευθύνεται κυρίως στις γυναίκες.


Τι συμβουλές θα δίνατε σε άλλους επιχειρηματίες που θέλουν να ξεκινήσουν τη δική τους επιχείρηση;

Να ρισκάρουν , και να γνωρίζουν ότι δεν υπάρχουν ήττες, παρά μόνο μαθήματα.
Μην κάνετε κάτι εφήμερο αλλά χτίστε τη δική σας ιστορία!


Ποια η έμπνευση πίσω από το ιδιαίτερο design και τις ιδιαίτερες ονομασίες των προϊόντων σας;

Καθημερινά παρατηρούμε την ανάγκη του κόσμου να εκφραστεί ελεύθερα. Η ιδέα
μας ήταν αφού όλοι τα σκεφτόμαστε από μέσα μας, γιατί να μη τα βγάλουμε προς
τα έξω;

Οι ονομασίες των προϊόντων δείχνουν και την άποψη μας για τη ζωή, δεν
χρειάζεται να την παίρνουμε στα σοβαρά , όλα εμπεριέχουν χιούμορ μέσα τους, αν
έχει κανείς τα μάτια να το δει. Σίγουρα αυτή η πινελιά έλειπε από την αγορά όπως και
αποδείχθηκε.


Ποια είναι η φράση που σας δίνει κουράγιο και έμπνευση να συνεχίσετε όσα έχετε καταφέρει;

Μία λέξη μας εμπνέει: Η αγάπη


Μπορείτε να μοιραστείτε τυχόν επερχόμενα σχέδια ή πρωτοβουλίες για την εταιρεία σας;

Στα επόμενα δυο χρόνια θα ανοίξουμε δυο φυσικά κατάστημα, ένα στο κέντρο της Αθήνας
και ένα στο κέντρο της Θεσσαλονίκης. Στο πολύ κοντινό μέλλον, θα λανσάρουμε 20
νέους κωδικούς που σίγουρα θα σας συναρπάσουν οπότε… αναμείνατε στις θέσεις
σας!

Andreea Boboc | Συνιδρυτής Naughty Dogs
Κική Λιτσάκη | Συνιδρυτής Naughty Dogs


Συνέντευξη από την ομάδα του BusinessWoman

Continue Reading

Συνεντεύξεις

Οι startup που “μαγνητίζουν” | Νίκη Μαρτιμιανάκη

Κυρία Μαρτιμιανάκη Νίκη, μπορείτε μας πείτε λίγα λόγια για τις σπουδές σας και την πορεία σας μέχρι τώρα;

Το 2015 έφυγα από την Ελλάδα, θέλοντας να αλλάξω την επαγγελματική μου πορεία, και να ακολουθήσω το κομμάτι της αθλητικής διατροφής λόγω της ενασχόλησης μου με τον αθλητισμό. Μετακόμισα και έμεινα για 6 χρόνια περίπου στο Ηνωμένο Βασίλειο. Εκεί ακολούθησα προπτυχιακές σπουδές διατροφολογίας. Ένας αθλητικός τραυματισμός όμως με οδήγησε στο κομμάτι της Διατροφικής Θεραπείας όπου και ακολούθησα μεταπτυχιακές σπουδές για 2,5 χρόνια. Το κομμάτι της Διατροφικής Θεραπείας με έκανε να δω την προσέγγιση της υγείας με τελείως διαφορετικό τρόπο αλλά και μου έδωσε απαντήσεις πάνω στα δικά μου θέματα υγείας με τα οποία ήμουν ήδη αντιμέτωπη όταν δεν μου έδινε κανείς άλλος απαντήσεις. Από τα 21 μου είχα πάρει την διάγνωση του συνδρόμου των Πολυκυστικών Ωοθηκών, στα 26 μετά τον τραυματισμό μου ήρθε η ινομυαλγία και στα 29 μου έτη η ενδομητρίωση. Η όλη πορεία των 20ς μου την πέρασα άρρωστη προσπαθώντας να δώσω απαντήσεις σε θέματα που κανείς δεν μου έδινε. Το 2020 με το που τέλειωσα τις μεταπτυχιακές μου σπουδές έστρεψα την προσοχή μου στο τομέα της γυναικείας υγείας με έμφαση στην εμμηνορρυσία και στις ορμονολογικές ενδοκρινικές διαταραχές επικεντρωμένη στο τομέα της ευεξίας. Δημιούργησα το We are Hormonal (https://www.wearehormona.gr/), όπου μιλάω για όλα τα θέματα γύρω από τον εμμηνορροΐκό κύκλο και την συνολική ευεξία, ενώ το 2021 συνδημιουργήσα την Εrtha αναλαμβάνοντας το κομμάτι της ανάπτυξης και έρευνας της εταιρείας. Στην Ertha παράγουμε λειτουργικά αφεψήματα με στόχο την υποστήριξη της γενικής ευεξίας του καταναλωτή. Δεν είμαστε μια απλή εταιρεία με βοτανικά αφεψήματα, αλλα τα μείγματα μας βασίζονται σε ειδικούς συνδυασμούς που εξυπηρετούν κάποιο συγκεκριμένο σκοπό.

Επιπλέον, τα τελευταία χρόνια μετεκπαιδεύομαι στο καρκίνο και στις ορμονολογικές διαταραχές, με σκοπό να επιτελέσω ένα δεύτερο μεταπτυχιακό πάνω στην γυναικεία υγεία στο προσεχές χρόνο.


Ποια η έμπνευση πίσω από αυτή την επαγγελματική δραστηριότητα;

Έμπνευση αποτέλεσε η δική μου προσωπική εμπειρία με το σύνδρομο των Πολυκυστικών Ωοθηκών και την ενδομητρίωση. Δημιούργησα το We Are Hormona για την ενημέρωση και την εκπαίδευση των ατόμων που εμμηνοραγούν με σκοπό την προσφορά προσβάσιμης γνώσης για την ενδυνάμωση τους και την βελτίωση της ορμονικής τους υγείας.
Τόσο και στην Ertha σκοπός της εταιρείας μας αποτελεί η εμπεριστατωμένη ενημέρωση του κοινού μας για το πως μπορούν να στηρίξουν ολιστικά τον οργανισμό τους μέσα από τη χρήση απλών συστατικών όπως τα βότανα, τα μπαχαρικά και το τσάι. Έτσι δημιουργήσαμε προσεκτικά μείγματα βοτάνων που απευθύνονται σε συγκεκριμένες ομάδες του πληθυσμού με συγκεκριμένες ανάγκες.

Είδαμε στην αγορά ένα τεράστιο κενό για την ορθή ενημέρωση του κοινού και την προσφορά εξειδικευμένων προΐόντων συνδυαστικά με τις τάσεις του εξωτερικού που ερχόταν σιγά σιγά στην χώρα μας, όπως την κάνναβη, το μάτσα, τα κρύα αφεψήματα σε φακελάκι χωρίς γλυκαντικά και συντηρητικά καθώς και τα βοτανικά μείγματα απευθυνόμενα αποκλειστικά στις γυναίκες για την υποστήριξη της κύησης και της εμμηνορυσίας.


Τι συμβουλές θα δίνατε σε άλλους επιχειρηματίες που θέλουν να ξεκινήσουν τη δική τους επιχείρηση;

Δεν είναι εύκολος ο δρόμος, και έχει πολλά σκαμπανεβάσματα. Το να κάνεις κάτι δικό σου σίγουρα είναι εξαιρετικά δύσκολο από το να βρεις τους κατάλληλους συνεργάτες, χρηματοδότηση, εγκαταστάσεις, το κοινό που θα σε στηρίξει και θα αγοράσει από εσένα και τις ιδέες σου καθώς και το να εξισορροπήσεις την προσωπική σου ζωή. Έρχεται σίγουρα με πολύ κούραση ειδικά τα πρώτα χρόνια, αρκετές θυσίες προσωπικές και μη, πολλά ψυχολογικά σκαμπανεβάσματα που απλά φτάνεις στα όρια σου στο να θέλεις να τα παραιτήσεις ενώ την επόμενη ημέρα μπορεί να νιώθεις ότι I made it.

Αυτό το οποίο θα συμβούλευα είναι συνέπεια και τεράστια υπομονή. Δε τα παρατάμε με τη πρώτη δυσκολία, την αντιμετωπίζουμε και μαθαίνουμε μέσα από αυτήν. Είναι σημαντικό να μην ακούμε το τι μας λέει ο καθένας στα πρώτα χρόνια που ξεκινάμε την επιχειρηματικότητα μας, ειδικά αν τα σχόλια τους είναι αρνητικά και οι ίδιοι δεν έχουν βρεθεί στην θέση μας.

Οι δυσκολίες είναι μέρος του παιχνιδιού και κανείς εκεί έξω δεν τα βρήκε όλα έτοιμα σε μια ευθεία γραμμή.


Ποια είναι η πολιτική σας ως προς την βιώσιμη παραγωγή και την κοινωνική ευθύνη;

Στην ertha από την αρχή της ίδρυσης της εταιρείας μας, είχαμε σκοπό να γίνουμε πιο βιώσιμοι κρατώντας την ποιότητα υψηλή όσον αφορά την επιλογή και διατήρηση των πρώτων υλών από την παραγωγή μέχρι το πως θα φτάσει στο καταναλωτή.

Σκοπός μας ήταν να αναδείξουμε την ελληνική παραγωγή με συστατικά τα οποία δεν είναι γνωστά προς το ελληνικό κοινό και να ανεβάσουμε την κατανάλωση βοτανικών αφεψημάτων σε μια χώρα που ο μεγαλύτερος ανταγωνιστής μας είναι ο καφές , ενώ οι εξαγωγές στα αφεψήματα παρά την υψηλή παραγωγή είναι εξαιρετικά μικρή.

Συσκευάζουμε όλα τα προΐόντα μας σε ανακυκλώσιμες χάρτινες συσκευασίες με λιγότερο έως καθόλου πλαστικό, δεν χρησιμοποιούμε πλαστικά στα φακελάκια μας, χρησιμοποιούμε ποσότητες τέτοιες που δεν γίνεται κατάχρηση του βοτάνου. Η συσκευασία μας μάλιστα έχει βραβευθεί τρεις φορές στην Ελλάδα και στο εξωτερικό και είναι κάτι που μας ξεχωρίζει. Τα συστατικά και τελικά μας προΐόντα είναι βιολογικά, τα επιλέγουμε από διαλεγμένους παραγωγούς με τους οποίους διατηρούμε στενή καλή σχέση, ενώ διαθέτουμε και πιστοποίηση ΙSO. Η παραγωγή μας είναι μικρή κάτι το οποίο ωφελεί την ποιότητα των προϊόντων μας.


Ποια είναι η φράση που σας δίνει κουράγιο και έμπνευση να συνεχίσετε όσα έχετε καταφέρει;

Οι δυσκολίες συμβαίνουν για να σου διδάξουν κάτι, και εσύ μέσα από αυτό πρέπει να μεγαλώσεις. Η συνέπεια είναι φίλος σου.


Ποιο είναι το όραμα και οι στόχοι της εταιρείας για το μέλλον;

Σκοπός μας είναι να μεγαλώσουμε την παραγωγική μονάδα της εταιρείας, έτσι ώστε να μπορέσουμε να ανταπεξέλθουμε στη ζήτηση ορισμένων κωδικών. Από εκεί μελετάμε το τι ζητάει ο κόσμος συνδυαστικά με τις τάσεις και επόμενος στόχος μας είναι να δημιουργήσουμε νέους κωδικούς. Η αλήθεια είναι ότι οι γυναίκες είναι μεγάλος μέρος του αγοραστικού μας κοινού, και στοχεύουμε στο να ανταποκριθούμε στις εξειδικευμένες ανάγκες τους μέσα από νέα μείγματα.
Τα επόμενα χρόνια, θέλουμε να αυξήσουμε τις εξαγωγές και τις συνεργασίες με το εξωτερικό και ιδανικά Ελλάδα να μπούμε σε περισσότερες αλυσίδες σουπερμάρκετ. Εξωτερικό είμαστε ήδη σε 10 χώρες περίπου.
Eπιδιώκουμε να κάνουμε και συνεργασίες με μεγάλες εταιρείες του εξωτερικού όσον αφορά την υποστήριξη του wellness των εργαζομένων τους, μιας και τα αφεψήματα μας είναι κατά κόρον γνωστά στο καταναλωτικό κοινό για την υποστήριξη της πνευματικής τους υγείας.


Μαρτιμιανάκη Νίκη
BANT Registered Nutritional Therapist, Msc
Cofounder Ertha


Συνέντευξη από την ομάδα του BusinessWoman

Continue Reading

Συνεντεύξεις

Ο Τουριστικός Οργανισμός Χαλκιδικής προσκεκλημένος του Οργανισμού Περιφέρειας Τοσκάνης

Με επιτυχία ολοκληρώθηκε το εξαιρετικά ενδιαφέρον τριήμερο εργασίας του Ετρουσκικό-ΕλληνικούΣυμποσίου μεταξύ του Τουριστικού Οργανισμού Χαλκιδικήςμε τον αντίστοιχο τουριστικό οργανισμό Περιφέρειας της Τοσκάνης. Το 2ο στη σειρά συμπόσιο, πραγματοποιήθηκε στην Περιφέρεια της Τοσκάνης στις 13-16 Απριλίου όπου φιλοξενήθηκε η αποστολή από τη Χαλκιδική και στόχο έχει την ενίσχυση και εμβάθυνση των σχέσεων μέσω της ανταλλαγής και συνεργασίας μεταξύ της Περιφέρειας της Τοσκάνης, μέσω του οργανισμού Toscana Promozione Turistica, και του ΤουριστικούΟργανισμού Χαλκιδικής σε επίπεδο τουριστικής, πολιτισμικής και γαστρονομικής προβολής. Το ταξίδι εντάσσεται στο πλαίσιο της συμφωνίας τουριστικής συνεργασίας που υπέγραψαν η Toscana Promozione Turistica και ο ΤΟΧ κατά τη διάρκεια της Διεθνής τουριστικής έκθεσης BIT στο Μιλάνο 2023.

Κατά τη διάρκεια των 3 ημερών, η 8μελής αποστολή από την Χαλκιδική επισκέφτηκε το νέο μουσείο τρούφας των λόφων Σανμινιατέσι, σημαντικούς ετρούσκικους αρχαιολογικούς χώρους με κοινά χαρακτηριστικά της δικής μας ιστορίας, οινοποιεία που προσφέρουν ολοκληρωμένη εμπειρία καθώς και πρότυπες βιολογικές αγροδιατροφικές μονάδες ελιάς, ελαιόλαδου και τοπικών προϊόντων. 

Στην Ημερίδα που οργανώθηκε στο μουσείο Vetulonia της Τοσκάνης προς τιμήν της Χαλκιδικής σε συνεργασία με την Υπεύθυνη Δημοσίων Σχέσεων του ΤΟΧ στην Ιταλική αγορά, κα. Ελένη Σαρικώστα, συμμετείχαν ο Εντεταλμένος Σύμβουλος Τουρισμού της Περιφέρειας Τοσκάνης, Mr. Leonardo Marras, ο Διευθυντής του Τουριστικού Οργανισμού Περιφέρειας Τοσκάνης, Mr. Francesco Tapinassi, η δήμαρχος του Castiglione della Pescaia, Mrs. Elena Nappi, η Αντιπεριφεριάρχης Χαλκιδικής, κα Κατερίνα Ζωγράφου, ο πρόεδρος του ΤΟΧ, κ. Γρηγόρης Τάσιος, ο Διευθυντής του του ΤΟΧ, κ. Γιώργος Μπρουτζάς καθώς και εκπρόσωποι φορέων της περιοχής.

Στο συμπόσιο παρουσιάστηκαν από τον Αν. Προϊστάμενο της Εφορείας Αρχαιοτήτων Χαλκιδικής και Αγίου Όρους, κ. Γιώργο Σκιαδαρέση και τον υπεύθυνο αρχαιολόγο των Αρχαίων Σταγείρων, κ. Κωνσταντίνο Παπαστάθη, οι επισκέψιμοι αρχαιολογικοί χώροι του Νομού Χαλκιδικής, η μοναδικότητα των μονών του Αγίου Όρους αλλά και οι ιστορικοί δεσμοί των 2 περιοχών. Από την πλευρά της Τοσκάνης, η διευθύντρια του MuVet, Mrs Simona Rafanelli, αναφέρθηκε στα κοινά χαρακτηριστικά και τις ιδιαιτερότητες των 2 περιοχών με έναν κοινό απολογισμό της πλούσιας αρχαιολογικής κληρονομιάς. Ακολούθησε γεύμα με ελληνο-τοσκάνικες σπεσιαλιτέ, με την Τοσκανή σεφ Mrs Federica Ritteri και την εξαιρετική παραδοσιακή μαγείρισσα, κα. Γιώτα Κουφαδάκη η οποία «μύησε» γευστικά τους καλεσμένους στην μοναδική Χαλκιδικιώτικη κουζίνα που βασίζεται στα υψηλής ποιότητας τοπικά προϊόντα. Ο ΤΟΧ ευχαριστεί ιδιαίτερα το Επιμελητήριο Χαλκιδικής καθώς και τις εταιρείες: Το Άριστον, ASTERIOS Olive Groves of Halkidiki και την Boulakis Honey & More για την ευγενική προσφορά των προϊόντων τους. 

Ξεχωριστό ενδιαφέρον είχε η ανταλλαγή καλών πρακτικών σε θέματα Marketing αγροτουριστικής και γαστρονομικής προβολής μέσω των επισκέψεων της αποστολής σε οινοποιεία και μικρές φάρμες. Κοινός στόχος των 2 οργανισμών, Χαλκιδικής και Τοσκάνης είναι να σφυρηλατηθούν ακόμη στενότεροι δεσμοί και συνέργειες, καθώς και τη δημιουργία ενός κοινού δικτύου προώθησης με βάση τα κοινά στοιχεία που χαρακτηρίζουν τα δύο περιοχές.

Continue Reading

Trending