Connect with us

Επιχειρηματικότητα

EPSILON NET: Δυναμική είσοδος στην αγορά του λογισμικού για φαρμακεία με την εξαγορά του 100% της εταιρίας πληροφορικής CSA

Η EPSILON NET ανακοινώνει τη συμφωνία απόκτησης ποσοστού 100%  στην  εταιρία με την επωνυμία «ΣΩΤΗΡΗΣ ΜΑΤΣΟΥΚΑΣ Α.Ε ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ» και το διακριτικό τίτλο «CSA» (εφεξής CSA), η οποία δραστηριοποιείται στην ανάπτυξη εξειδικευμένων  λύσεων πληροφορικής και συστημάτων αυτοματισμού για φαρμακεία και επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στον τομέα της εμπορίας & διακίνησης του φαρμάκου στην Ελλάδα (www.csagreece.com).

Η CSA δραστηριοποιείται από το 1985 στην ανάπτυξη λογισμικού για μικρές και μεγάλες εμπορικές επιχειρήσεις, επενδύοντας συνεχώς σε τεχνολογίες αιχμής και σε ανθρώπινο δυναμικό ώστε οι εφαρμογές της να προσφέρουν υψηλό επίπεδο ευχρηστίας και διαλειτουργικότητας. Η εταιρία διαθέτει ολοκληρωμένες εφαρμογές και λύσεις στον τομέα του φαρμάκου και πιο συγκεκριμένα :

➢ Την εφαρμογή FARMAKON για τα φαρμακεία – σημεία λιανικής πώλησης. Η εφαρμογή έχει αναπτυχθεί και καλύπτει πλήρως τις ανάγκες του ελληνικού φαρμακείου σε διασύνδεση με την ΗΔΙΚΑ, τον ΕΟΠΠΥ και τα λοιπά ασφαλιστικά ταμεία

➢ Το εξειδικευμένο πληροφοριακό σύστημα FARMAKON ΕRP για φαρμακαποθήκες και εταιρίες χονδρικής που δραστηριοποιούνται στους τομείς των φαρμάκων, παρα-φαρμακευτικών  σκευασμάτων και καλλυντικών 

➢ Εφαρμογή σύνδεσης με τα γερμανικής τεχνολογίας ρομποτικά συστήματα ROWA Vmax για την αυτοματοποίηση στη διαχείριση προϊόντων και στην εκτέλεση παραγγελιών

Η συστηματική και μακροχρόνια προσπάθεια της διοίκησης της εταιρίας και των στελεχών της, έχουν οδηγήσει την CSA σε ηγετική θέση με μερίδιο πάνω από 50% στη συγκεκριμένη κάθετη αγορά του φαρμάκου και στην εξυπηρέτηση με λύσεις λογισμικού άνω των 5.200 φαρμακείων στο σύνολο περίπου των 10.400 που δραστηριοποιούνται σε όλη την Ελλάδα (σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ για το 2020). 

Αξίζει να επισημανθεί, ότι το ελληνικό φαρμακείο έχει πλέον αναδειχθεί ως βασικό σημείο παροχής υπηρεσιών πρωτοβάθμιας υγείας (υπηρεσίες εμβολιασμού έναντι της γρίπης, διενέργεια rapid test) και ο χώρος του φαρμάκου και της υγείας, ευρύτερα, αποτελεί έναν από τους πλέον προνομιακούς τομείς σε θέματα ανάπτυξης καινοτομίας, τεχνολογικών αυτοματισμών και συστήματα Business Intelligence (BI) με αποτέλεσμα η εξαιρετική δυναμική του τομέα των φαρμακείων και γενικότερα του τομέα του φαρμάκου & των παρα-φαρμακευτικών σκευασμάτων, να δημιουργεί συνεχώς νέες ανάγκες για επιπλέον λειτουργικότητα στη χρήση των λογισμικών με τη χρήση Web και Cloud συστημάτων. 

Η τάση αυτή ενισχύεται ιδιαίτερα την τελευταία περίοδο λόγω του COVID-19 και θα αποτελέσει με την υποστήριξη του Ομίλου της Epsilon Net, τη βάση για την περαιτέρω μελλοντική ανάπτυξη της εταιρίας. Παράλληλα, ο Όμιλος με γνώμονα την ολοκληρωμένη συμβολή του στον Ψηφιακό Μετασχηματισμό του ιδιωτικού τομέα, τόσο για τα φαρμακεία και τις εταιρίες εμπορίας φαρμάκου, όσο και για όλους τους υπόλοιπους κλάδους που δραστηριοποιείται, έχει αναλύσει το σύνολο των νέων δυνατοτήτων χρηματοδότησης που θα προκύψουν το προσεχές διάστημα από τα χρηματοδοτικά εργαλεία του «Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας» & του «ΕΣΠΑ 2021-2027».

Στην EPSILON NET θα μεταβιβαστεί από 5 μετόχους φυσικά πρόσωπα, ποσοστό 100% της CSA. Το συνολικό τίμημα για την εξαγορά και απόκτηση ποσοστού 100% της CSA θα ανέλθει σε 2,73 εκατ. Ευρώ. Ο κύκλος εργασιών της εταιρίας για τη χρήση του 2021, διαμορφώθηκε σε 2,75 εκατ. ευρώ  με εκτιμώμενο EBITDA ύψους 455 χιλ. ευρώ και εκτιμώμενα κέρδη προ φόρων για το 2021 ύψους 380 χιλ. ευρώ. Σημειώνεται ότι η εταιρία είχε την 31/12/2021 ταμειακά διαθέσιμα ύψους 295 χιλ. ευρώ και δανεισμό ύψους 386 χιλ. ευρώ, ενώ θα πρέπει να τονισθεί ότι η εταιρία κατέχει και αυτόνομο κτηριακό συγκρότημα γραφείων και αποθηκευτικών χώρων σε κεντρικό οδικό άξονα στον Δήμο Αγίας Παρασκευής Αττικής εκτιμώμενης εμπορικής αξίας περίπου 1 εκ ευρώ.

Η συγκεκριμένη εξαγορά, αφενός μεν υλοποιεί τον στρατηγικό σχεδιασμό της EPSILON NET για είσοδο σε ειδικές κάθετες αγορές, παρέχοντας καινοτόμα προϊόντα και υπηρεσίες με στόχο τη διεύρυνση της πελατειακής βάσης, αφετέρου αποτελεί το πρώτο βήμα για τη σταδιακή επέκταση των δραστηριοτήτων του Ομίλου στα συστήματα πληροφορικής για τον τομέα της Υγείας.

Ο Όμιλος ακολουθεί με συνέπεια και συνέχεια τον επιχειρηματικό του σχεδιασμό σε επίπεδο συνεχούς οργανικής ανάπτυξης, ενώ, παράλληλα, προχωρεί σε εξαγορές και τεχνολογικές συνεργασίες με στόχο την αύξηση των μεριδίων αγοράς και του συνόλου των οικονομικών μεγεθών του.

Ο κ. Ιωάννης Μίχος, Ιδρυτής του Ομίλου, Πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου & Διευθύνων Σύμβουλος της EPSILON NET, δήλωσε τα παρακάτω:

«Το 2021 ήταν μια χρονιά ορόσημο για τον Όμιλό μας. Όπως έχουμε ήδη εκτιμήσει, η επιτυχία του 2021 θα είναι η έναρξη ενός νέου δημιουργικού κύκλου, με έντονους αναπτυξιακούς ρυθμούς στους τομείς που η εταιρία δραστηριοποιείται με έμφαση στις Web και Cloud τεχνολογίες. 

Με την ένταξη της CSA, ξεκινάμε την δραστηριοποίησή μας στον ειδικό χώρο των συστημάτων πληροφορικής για την Υγεία. Μαζί με τα στελέχη της CSA, έχουμε σχεδιάσει και θα υλοποιήσουμε ένα ολοκληρωμένο σχέδιο αναβάθμισης των συστημάτων της εταιρίας και δημιουργίας νέων εργαλείων για το Ελληνικό Φαρμακείο και τον ευρύτερο τομέα του Φαρμάκου.  

Η μεγάλη οικογένεια των εταιριών του Ομίλου Epsilon Net, συνεχίζει με όραμα, ανθρωποκεντρική προσέγγιση και προσήλωση στην εξυπηρέτηση των αναγκών των πελατών μας. Κεντρικός μας στόχος παραμένει να παράγουμε καθημερινά αξία για τους ανθρώπους μας, τους συνεργάτες και τους μετόχους μας».

Ο κ. Χρήστος Δελημαργάς, Πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου & Διευθύνων Σύμβουλος της CSA, δήλωσε τα παρακάτω:

«Μετά από 36 χρόνια δημιουργικής πορείας στον τομέα της πληροφορικής και έχοντας δημιουργήσει μια σειρά καταξιωμένων εφαρμογών για τα φαρμακεία και τις επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στην εμπορία του φαρμάκου, η εταιρία μας ήρθε η ώρα να ξεκινήσει μια νέα σελίδα στην επιτυχημένη πορεία της και να ενταχθεί στην μεγάλη οικογένεια του Ομίλου της Epsilon Net.

Με την διοικητική και τεχνολογική ομάδα της Epsilon Net έχουμε ήδη σχεδιάσει την  υλοποίηση ενός καινοτομικού σχεδίου αναβάθμισης των εφαρμογών μας και δημιουργίας νέων εργαλείων & υπηρεσιών για τον Έλληνα Φαρμακοποιό και τις επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στον ευρύτερο τομέα της υγείας, με έμφαση στις Cloud τεχνολογίες και στο E-commerce. 

Θέλω να ευχαριστήσω ιδιαίτερα τους χιλιάδες πελάτες της εταιρίας μας για την μακροχρόνια συνεργασία μας & την εμπιστοσύνη τους και κυρίως τα  στελέχη & το προσωπικό μας για την καθημερινή τους προσπάθεια και την συνεισφορά τους όλα τα προηγούμενα χρόνια. Με την αρωγή και του Ομίλου της Epsilon Net, συνεχίζουμε όλοι μαζί, δίπλα στους πελάτες μας με οδηγό την πολύχρονη εμπειρία μας και την τεχνολογική καινοτομία». 

Επιχειρηματικότητα

Η εταιρεία ΖΑΝΝΗΣ Μ ΚΟΚΟΛΙΑΣ ΚΑΙ ΣΙΑ ΟΕ καλεσμένη στην τηλεοπτική εκπομπή Vodafone Business

Mε τον Παρουσιαστή Αντώνη Κρητικό στο κανάλι SKAITV με θέμα: Μικρομεσαίες Επιχειρήσεις.

Η κα Ευγενία Κοκολιά, Διευθύντρια Οργάνωσης & Ανάπτυξης της εταιρείας ΖΑΝΝΗΣ Μ ΚΟΚΟΛΙΑΣ & ΣΙΑ ΟΕ, έδωσε συνέντευξη στον παρουσιαστή κ. Αντώνη Κρητικό, στο επεισόδιο της τηλεοπτικής εκπομπής Μικρομεσαίες Επιχειρήσεις που προβάλλεται στο SKAITV.

Η συζήτηση επικεντρώθηκε στις δραστηριότητες της εταιρείας, τις καινοτομίες, τις προοπτικές καθώς και στο πως μια εταιρεία κατάφερε από το νησί της Χίου να εξελιχθεί, να αναπτυχθεί σε Αθήνα και σε όλη την Ευρώπη. Επίσης, συζητήθηκαν για το ποια εργαλεία της Vodafone Smart Business χρησιμοποιούν και το πως αυτά βοηθούν στη λειτουργία της επιχείρησης.

Η εταιρεία ΖΑΝΝΗΣ Μ. ΚΟΚΟΛΙΑΣ & ΣΙΑ ΟΕ είναι ενθουσιασμένη που είχε την ευκαιρία να μοιραστεί τις δραστηριότητές της στην τηλεοπτική εκπομπή “VODAFONE BUSINESS”!

Ευχαριστεί θερμά τον κ. Αντώνη Κρητικό, την τηλεοπτική εκπομπή VODAFONE BUSINESS και το κανάλι SKAITV για αυτήν την εξαιρετική εμπειρία και συζήτηση!

Η εταιρεία Ζαννής Μ. Κοκολιάς & Σια ΟΕ ιδρύθηκε το 1992 και αποτελεί μια οικογενειακή επιχείρηση που ειδικεύεται στις εισαγωγές, εξαγωγές και εμπορία ηλεκτρικών εργαλείων και εργαλείων χειρός επώνυμων οίκων.

Η δραστηριότητά της ξεκίνησε από την Χίο, όπου διαθέτει ένα τεχνικό πολυκατάστημα 3000 τετραγωνικών μέτρων με πάνω από 45.000 κωδικούς προϊόντων, σε σύγχρονες εγκαταστάσεις.

Στη συνέχεια, επεκτάθηκε στην Αθήνα, και συγκεκριμένα στο Κορωπί, στον τομέα της χονδρικής πώλησης. Οι κτιριακές εγκαταστάσεις εκτείνονται σε 6000 τετραγωνικά μέτρα, όπου βρίσκονται το τμήμα εξυπηρέτησης πελατών, το τμήμα service, καθώς και οι αποθήκες. Εκτός από τη χονδρική πώληση, η εταιρεία εξυπηρετεί επίσης τις εξαγωγές σε όλη την Ευρώπη και τα Βαλκάνια.

Αποτελεί αποκλειστικούς αντιπροσώπους για επώνυμα license στην Ελλάδα και την Κύπρο:

Dewalt Σπάτουλες, Dewalt Γεννήτριες, Dewalt Επαγγελματικές Σκούπες υγρών/στερεών, Dewalt Ηλεκτροσυγκολλήσεις, Dewalt Ένδυση, Dewalt Μπαλαντέζες, Black & Decker Γεννήτριες, Black & Decker Μπαλαντέζες, Stanley junior Παιχνίδια, Βleispitz Μαρκαδόρους, Facom Ένδυση, JCB Κάλτσες, ΜomoDesign Αξεσουάρ Ποδηλάτου.

Τα προϊόντα της εταιρείας διατίθενται σε μεγάλες αλυσίδες πολυκαταστημάτων στην Ελλάδα και την Κύπρο, καθώς και σε ολόκληρη την παραδοσιακή αγορά.

https://b2b.kokolias.gr/

Τηλέφωνα επικοινωνίας: +30 212 1064 244 / +30 210 9010 500 

1ο χλμ Κορωπίου – Βάρης, Κορωπί, 19400, ΑΤΤΙΚΗΣ

Continue Reading

Επιχειρηματικότητα

Η επιτυχής αξιοποίηση των συνεργατών σας συμβάλλει στο κοινωνικό προφίλ της επιχείρηση σας

Η έννοια και ο ρόλος της  υγιούς  εργασίας  ανέκαθεν  αποτελούσε την βάση για την   πρόοδο, την οικονομική ευημερία,  την κοινωνική καταξίωση  και αναγνώριση των ανθρώπων αλλά και την δίοδο  για την επίτευξη προσωπικών στόχων  και επιτευγμάτων  ή απολαύσεων.

Η επίδραση του  εργασιακού  περιβάλλοντος  μέσω του οποίου το άτομο αποκτά γνώσεις, αναπτύσσει ικανότητες και δεξιοτεχνίες και εφαρμόζει αξίες και αρχές   βοηθά στην κοινωνικοποίηση των  ανθρώπων, με αποτέλεσμα την διαρκή και αυξανόμενη αποδοτικότητά τους στη δουλειά.

Η ψυχολογική κατάσταση ενός νέου στελέχους στην δουλειά  είναι όμοια με  την συμπεριφορά  που παρουσιάζει  κάποιος που αργοπορεί σε μια κοινωνική εκδήλωση.

Επειδή αισθάνεται άβολα , αμήχανα  και περίεργα ίσως το πιο πιθανόν είναι να μην  δύναται να εκφραστεί άνετα και ελεύθερα εκτός αν κάποιος αναλάβει τουλάχιστον για τα πρώτα λεπτά  να τον απασχολήσει  και να του εκδηλώσει το ενδιαφέρον του.

Η αδυναμία λοιπόν ενός νεοπροσληφθέντος ατόμου να ανταπεξέλθει στις απαιτήσεις ενός νέου περιβάλλοντος, όπου υπάρχουν κανόνες και κώδικες και εφαρμόζονται μοντέλα συμπεριφοράς  άγνωστα σ΄ αυτόν, έχει σαν αποτέλεσμα να νοιώθει ότι πατά σε ναρκοπέδιο , ή ότι βρίσκεται σε εχθρικό έδαφος  και πρέπει να αμυνθεί.

Το σπουδαιότερο δε  και το πιο σημαντικό είναι  ότι η όποια αμηχανία  ή αβεβαιότητα  νοιώθει κανείς  οδηγεί σε προκατάληψη, ότι δηλ. δεν μπορεί να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις του εργοδότη ή του προϊσταμένου του,  ότι ίσως δεν  θα του δοθούν οι ευκαιρίες για προσωπική ανέλιξη στην ιεραρχία, ή διακατέχεται από διαρκή φόβο πλήρους  αποτυχίας και απόρριψης.

Ποια είναι τα κίνητρα :

Η διαδικασία παραχώρησης  κινήτρων  για την αποτελεσματικότερη απόδοση  και την ταχύτατη προσαρμογή των νέων στελεχών εγκυμονεί κινδύνους  και αρκετές φορές  προκαλεί αδιέξοδα  στην ίδια την επιχείρηση.

Πρώτον  γιατί οι προσωπικές φιλοδοξίες του εργαζόμενου δεν ταυτίζονται με του στόχους του επιχειρηματία

Δεύτερον  γιατί το αναμενόμενο αποτέλεσμα   προσδοκιών  και  σχέσης μεταξύ  εργαζόμενου και εργοδότη δεν βασίζονται στο ίδιο  οικονομικό,  κοινωνικό και στοχευμένο ορθολογιστικά μοντέλο Διοίκησης.

Τρίτον  γιατί  η πιθανή  αρνητικήσχέση εξάρτησης , ή έλλειψη αυτονομίας ,  η μη εφαρμογή  σωστής κατανομής αρμοδιοτήτων, η μη αποδοχή   της όποιας μορφής πρωτοβουλίας και τέλος η ύπαρξη  μόνιμης εργασιακής ρουτίνας δημιουργεί αντίθετο αποτέλεσμα..

Για  αυτό λοιπόν  θα πρέπει  η επιχείρηση να εφαρμόζει τα κατάλληλα μοντέλα επικοινωνίας  τα οποία θα βασίζονται  στα εργαλεία της συνεχούς μάθησης  και εξέλιξης των στελεχών παλαιών και νέων εφαρμόζοντας τρεις αρχές:

  1. Την επιβράβευση  των ανθρώπων  της  και την παροχή κινήτρων υλικής και ηθικής ,,αποζημίωσης,,
  2. Την κατανόηση της όποιας ψυχολογικής κατάστασης  των εργαζομένων και την δημιουργία ασφαλούς περιβάλλοντος με βαθιές ρίζες  και σχέσεις σαν αυτή της μάνας και του παιδιού. Ας μη λησμονούμε ότι η επαγγελματική κοινωνικοποίηση κτίζει στο θεμέλιο της οικογενειακής κοινωνικοποίηση
  3. Την διατήρηση  μηχανισμού συνεχούς ανάπτυξης των στελεχών

εφαρμόζοντας την στρατηγική ανταλλαγμάτων  <<  κερδίζω – κερδίζεις  >>

παραχωρώντας στον εργαζόμενο την δυνατότητα να συμμετέχει στους στόχους  και τις νόρμες της επιχείρησης.

Για τον λόγο αυτόν  θα πρέπει να γνωρίζουν όλοι ότι:

1.   Ο φόβος λόγω   εργασιακής   ανασφάλειας  έχει σαν αποτέλεσμα  την δυσχέρεια στην μάθηση

2.   Η εργασιακή απογοήτευση έχει σαν αποτέλεσμα   μειωμένο ενδιαφέρον και προσπάθεια

3.   Η παρερμηνεία των ρόλων  στην ιεραρχία έχει σαν αποτέλεσμα  τριβές και συγκρούσεις.


Άρθρο αρχείου

Ρούλα Κωτούδη                                                                                            

Continue Reading

Επιχειρηματικότητα

10 βήματα για σωστές διαπραγματεύσεις

Η διαδικασία των διαπραγματεύσεων χωρίζεται σε δύο βασικά μέρη: την προετοιμασία, και την πραγματοποίηση. Και τα δύο είναι εξίσου σημαντικά για την επίτευξη του επιθυμητού αποτελέσματος των διαπραγματεύσεων και υλοποιούνται με βάση συγκεκριμένους κανόνες και βήματα.

1ο Βήμα: Να είστε προετοιμασμένοι. Περιληπτικά, μία σωστή προετοιμασία περιλαμβάνει την καταγραφή των επιθυμητών και μη επιθυμητών δικών μας στόχων, της εκάστοτε αντίθετης μεριάς, καθώς και την καταγραφή των στοιχείων που μπορούμε να παραχωρήσουμε,  των εναλλακτικών μας λύσεων, και την μελέτη των βασικών χαρακτηριστικών που διέπουν τους ανθρώπους, με τους οποίους πρόκειται να διαπραγματευτούμε.

2ο Βήμα: Ντυθείτε επαγγελματικά και ανάλογα με την περίσταση. Αποτελέσματα ερευνών έχουν δείξει ότι η δημιουργία της πρώτης εντύπωσης εξαρτάται κατά 87% από τα ερεθίσματα που λαμβάνουμε μέσω της όρασης. Δημιουργήστε μία όσο το δυνατόν πιο πλήρη γκαρνταρόμπα, συμπεριλαμβάνοντας διάφορους χρωματικούς συνδυασμούς και υφάσματα, έτσι ώστε να έχετε πολλές και ικανοποιητικές επιλογές.

3ο Βήμα: Ακούστε πολύ προσεκτικά τους συνομιλητές σας. Οι περισσότερες παρεξηγήσεις κατά τη διάρκεια των διαπραγματεύσεων δημιουργούνται είτε γιατί μία από τις δύο πλευρές δεν άκουσε καποιες λεπτομέρειες, είτε γιατί παρερμήνευσε κάποια δεδομένα που δεν εξηγήθηκαν με σαφήνεια. Οι έμπειροι διαπραγματευτές γνωρίζουν πολύ καλά τα 5 επίπεδα της ακρόασης και συνήθως επιλέγουν το 5ο (ακούνε συμμετοχικά).

4ο Βήμα: Δώστε ιδιαίτερη έμφαση στον ανθρώπινο

παράγοντα. Στις διαπραγματεύσεις, υπάρχουν τέσσερα βασικά προβλήματα που συνδέονται με τον ανθρώπινο παράγοντα και τα οποία χρίζουν ιδιαίτερης αντιμετώπισης: α) ύπαρξη διαφορετικών αντιλήψεων, β) δυσκολία ελέγχου των συναισθημάτων, γ) δυσκολία εύρεσης κοινού κώδικα επικοινωνίας, και δ) ανεπαρκής χρόνος για το «χτίσιμο» ανθρώπινης επαφής.

5ο Βήμα: Πρέπει να δείχνετε ότι πιστεύετε πολύ τόσο στους στόχους σας, όσο και στη δυνατότητα δημιουργίας καλής συνεργασίας. Η πίστη σε αυτά που κάνουμε και που πρεσβεύουμε αντικατοπτρίζεται ανάγλυφα στα λόγια μας, στη φωνή μας, στο βλέμμα μας, και γενικά σε όλες μας τις κινήσεις και στάσεις, ενισχύοντας με αυτόν τον τρόπο το μήνυμα που περνάμε και τη δημιουργία εμπιστοσύνης.

6ο Βήμα:Αντλήστε πληροφορίες χρησιμοποιώντας τα εργαλεία της μη λεκτικής επικοινωνίας. Η γλώσσα του σώματος θεωρείτε για τις διαπραγματεύσεις ένα από τα σπουδαιότερα και πιο αναγκαία εργαλεία. Η βασικότερη αιτία κρύβεται στο γεγονός, ότι τα μηνύματα που μεταδίδονται μέσω της μη λεκτικής επικοινωνίας είναι πιο πιστευτά και αληθινά, αφού η γλώσσα του σώματος είναι οντογενετικό χαρακτηριστικό.

7ο Βήμα: Εστιάστε στα κοινά σας οφέλη. Μία συμφωνία η οποία ικανοποιεί κυρίως τα δικά μας συμφέροντα είναι ανώφελη και δύσκολα επιτεύξιμη. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η ιστορία με τα δύο παιδιά τα οποία μαλώναν για ένα καρπούζι. Τελικά, μοιράσανε το καρπούζι στη μέση. Το ένα παιδί έφαγε το εσωτερικό και πέταξε τη φλούδα, ενώ το άλλο πήρε τη φλούδα για να φτιάξει γλυκό και πέταξε το εσωτερικό του φρούτου. Πολλές επιχειρηματικές διαπραγματεύσεις καταλήγουν στο ίδιο αποτέλεσμα. Μαθαίνοντας να επικεντρωνόμαστε στα κοινά ενδιαφέροντα και όχι στις στενές μας θέσεις, μπορούμε να καταλήξουμε σε καλύτερες συμφωνίες,  και να χτίσουμε ουσιαστικότερες συνεργασίες.

8ο Βήμα: Εξετάστε όλες τις πιθανές επιλογές που καταλήγουν σε κοινή συμφωνία. Η σωστή εκτέλεση της παραπάνω διαδικασίας περιλαμβάνει: α) την καταγραφή όλων των δυνατών επιλογών, β) τη δημιουργία επιπλέον επιλογών μέσα από διαδικασίες brainstorming, γ) την αποφυγή οποιασδήποτε αρχικής και αυθόρμητης κριτικής – σχολιασμού πάνω στις πιθανές επιλογές, και δ) στην κοινή συμφωνία της καταλληλότερης επιλογής.

9ο Βήμα: Εξετάστε όλες τις πιθανές εναλλακτικές που έχετε εάν τελικά δεν καταλήξετε σε συμφωνία. Τι θα κάνουμε εάν οι διαπραγματεύσεις αποτύχουν; Πριν από κάθε διαπραγμάτευση, είναι πολύ σημαντικό να έχουμε σκεφτεί κάποιες εναλλακτικές λύσεις. Μπορεί να μην είναι όλες ελκυστικές, αλλά θα πρέπει να γνωρίζουμε την ύπαρξή τους.

10ο Βήμα: Για το κλείσιμο μιας συμφωνίας πρέπει να προωθήσετε και να εξασφαλίσετε την ύπαρξη νομιμότητας, ισονομίας, και δικαιοσύνης και για τις δύο πλευρές. Κανένας δεν θα υποκύψει σε μία άδικη και καταχρηστική συμφωνία. Για να μπορέσουν οι δύο πλευρές να καταλήξουν σε μια κοινή πορεία θα πρέπει, σε γενικές γραμμές, να ικανοποιούνται τα συμφέροντα όλων, ενώ ταυτόχρονα είναι απαραίτητο να διαφυλάσσεται η μακροπρόθεσμα εύρυθμη συνεργασία τους μέσα από ασφαλιστικές δικλίδες και εξωγενή πρότυπα, τα οποία θα πιστοποιούν την ύπαρξη δικαιοσύνης.


Άρθρο αρχείου

Αλμπέρτο Αζαρία

Continue Reading

Trending