Connect with us

Επιχειρηματικότητα

EPSILON NET: Δυναμική είσοδος στην αγορά του λογισμικού για φαρμακεία με την εξαγορά του 100% της εταιρίας πληροφορικής CSA

Η EPSILON NET ανακοινώνει τη συμφωνία απόκτησης ποσοστού 100%  στην  εταιρία με την επωνυμία «ΣΩΤΗΡΗΣ ΜΑΤΣΟΥΚΑΣ Α.Ε ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ» και το διακριτικό τίτλο «CSA» (εφεξής CSA), η οποία δραστηριοποιείται στην ανάπτυξη εξειδικευμένων  λύσεων πληροφορικής και συστημάτων αυτοματισμού για φαρμακεία και επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στον τομέα της εμπορίας & διακίνησης του φαρμάκου στην Ελλάδα (www.csagreece.com).

Η CSA δραστηριοποιείται από το 1985 στην ανάπτυξη λογισμικού για μικρές και μεγάλες εμπορικές επιχειρήσεις, επενδύοντας συνεχώς σε τεχνολογίες αιχμής και σε ανθρώπινο δυναμικό ώστε οι εφαρμογές της να προσφέρουν υψηλό επίπεδο ευχρηστίας και διαλειτουργικότητας. Η εταιρία διαθέτει ολοκληρωμένες εφαρμογές και λύσεις στον τομέα του φαρμάκου και πιο συγκεκριμένα :

➢ Την εφαρμογή FARMAKON για τα φαρμακεία – σημεία λιανικής πώλησης. Η εφαρμογή έχει αναπτυχθεί και καλύπτει πλήρως τις ανάγκες του ελληνικού φαρμακείου σε διασύνδεση με την ΗΔΙΚΑ, τον ΕΟΠΠΥ και τα λοιπά ασφαλιστικά ταμεία

➢ Το εξειδικευμένο πληροφοριακό σύστημα FARMAKON ΕRP για φαρμακαποθήκες και εταιρίες χονδρικής που δραστηριοποιούνται στους τομείς των φαρμάκων, παρα-φαρμακευτικών  σκευασμάτων και καλλυντικών 

➢ Εφαρμογή σύνδεσης με τα γερμανικής τεχνολογίας ρομποτικά συστήματα ROWA Vmax για την αυτοματοποίηση στη διαχείριση προϊόντων και στην εκτέλεση παραγγελιών

Η συστηματική και μακροχρόνια προσπάθεια της διοίκησης της εταιρίας και των στελεχών της, έχουν οδηγήσει την CSA σε ηγετική θέση με μερίδιο πάνω από 50% στη συγκεκριμένη κάθετη αγορά του φαρμάκου και στην εξυπηρέτηση με λύσεις λογισμικού άνω των 5.200 φαρμακείων στο σύνολο περίπου των 10.400 που δραστηριοποιούνται σε όλη την Ελλάδα (σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ για το 2020). 

Αξίζει να επισημανθεί, ότι το ελληνικό φαρμακείο έχει πλέον αναδειχθεί ως βασικό σημείο παροχής υπηρεσιών πρωτοβάθμιας υγείας (υπηρεσίες εμβολιασμού έναντι της γρίπης, διενέργεια rapid test) και ο χώρος του φαρμάκου και της υγείας, ευρύτερα, αποτελεί έναν από τους πλέον προνομιακούς τομείς σε θέματα ανάπτυξης καινοτομίας, τεχνολογικών αυτοματισμών και συστήματα Business Intelligence (BI) με αποτέλεσμα η εξαιρετική δυναμική του τομέα των φαρμακείων και γενικότερα του τομέα του φαρμάκου & των παρα-φαρμακευτικών σκευασμάτων, να δημιουργεί συνεχώς νέες ανάγκες για επιπλέον λειτουργικότητα στη χρήση των λογισμικών με τη χρήση Web και Cloud συστημάτων. 

Η τάση αυτή ενισχύεται ιδιαίτερα την τελευταία περίοδο λόγω του COVID-19 και θα αποτελέσει με την υποστήριξη του Ομίλου της Epsilon Net, τη βάση για την περαιτέρω μελλοντική ανάπτυξη της εταιρίας. Παράλληλα, ο Όμιλος με γνώμονα την ολοκληρωμένη συμβολή του στον Ψηφιακό Μετασχηματισμό του ιδιωτικού τομέα, τόσο για τα φαρμακεία και τις εταιρίες εμπορίας φαρμάκου, όσο και για όλους τους υπόλοιπους κλάδους που δραστηριοποιείται, έχει αναλύσει το σύνολο των νέων δυνατοτήτων χρηματοδότησης που θα προκύψουν το προσεχές διάστημα από τα χρηματοδοτικά εργαλεία του «Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας» & του «ΕΣΠΑ 2021-2027».

Στην EPSILON NET θα μεταβιβαστεί από 5 μετόχους φυσικά πρόσωπα, ποσοστό 100% της CSA. Το συνολικό τίμημα για την εξαγορά και απόκτηση ποσοστού 100% της CSA θα ανέλθει σε 2,73 εκατ. Ευρώ. Ο κύκλος εργασιών της εταιρίας για τη χρήση του 2021, διαμορφώθηκε σε 2,75 εκατ. ευρώ  με εκτιμώμενο EBITDA ύψους 455 χιλ. ευρώ και εκτιμώμενα κέρδη προ φόρων για το 2021 ύψους 380 χιλ. ευρώ. Σημειώνεται ότι η εταιρία είχε την 31/12/2021 ταμειακά διαθέσιμα ύψους 295 χιλ. ευρώ και δανεισμό ύψους 386 χιλ. ευρώ, ενώ θα πρέπει να τονισθεί ότι η εταιρία κατέχει και αυτόνομο κτηριακό συγκρότημα γραφείων και αποθηκευτικών χώρων σε κεντρικό οδικό άξονα στον Δήμο Αγίας Παρασκευής Αττικής εκτιμώμενης εμπορικής αξίας περίπου 1 εκ ευρώ.

Η συγκεκριμένη εξαγορά, αφενός μεν υλοποιεί τον στρατηγικό σχεδιασμό της EPSILON NET για είσοδο σε ειδικές κάθετες αγορές, παρέχοντας καινοτόμα προϊόντα και υπηρεσίες με στόχο τη διεύρυνση της πελατειακής βάσης, αφετέρου αποτελεί το πρώτο βήμα για τη σταδιακή επέκταση των δραστηριοτήτων του Ομίλου στα συστήματα πληροφορικής για τον τομέα της Υγείας.

Ο Όμιλος ακολουθεί με συνέπεια και συνέχεια τον επιχειρηματικό του σχεδιασμό σε επίπεδο συνεχούς οργανικής ανάπτυξης, ενώ, παράλληλα, προχωρεί σε εξαγορές και τεχνολογικές συνεργασίες με στόχο την αύξηση των μεριδίων αγοράς και του συνόλου των οικονομικών μεγεθών του.

Ο κ. Ιωάννης Μίχος, Ιδρυτής του Ομίλου, Πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου & Διευθύνων Σύμβουλος της EPSILON NET, δήλωσε τα παρακάτω:

«Το 2021 ήταν μια χρονιά ορόσημο για τον Όμιλό μας. Όπως έχουμε ήδη εκτιμήσει, η επιτυχία του 2021 θα είναι η έναρξη ενός νέου δημιουργικού κύκλου, με έντονους αναπτυξιακούς ρυθμούς στους τομείς που η εταιρία δραστηριοποιείται με έμφαση στις Web και Cloud τεχνολογίες. 

Με την ένταξη της CSA, ξεκινάμε την δραστηριοποίησή μας στον ειδικό χώρο των συστημάτων πληροφορικής για την Υγεία. Μαζί με τα στελέχη της CSA, έχουμε σχεδιάσει και θα υλοποιήσουμε ένα ολοκληρωμένο σχέδιο αναβάθμισης των συστημάτων της εταιρίας και δημιουργίας νέων εργαλείων για το Ελληνικό Φαρμακείο και τον ευρύτερο τομέα του Φαρμάκου.  

Η μεγάλη οικογένεια των εταιριών του Ομίλου Epsilon Net, συνεχίζει με όραμα, ανθρωποκεντρική προσέγγιση και προσήλωση στην εξυπηρέτηση των αναγκών των πελατών μας. Κεντρικός μας στόχος παραμένει να παράγουμε καθημερινά αξία για τους ανθρώπους μας, τους συνεργάτες και τους μετόχους μας».

Ο κ. Χρήστος Δελημαργάς, Πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου & Διευθύνων Σύμβουλος της CSA, δήλωσε τα παρακάτω:

«Μετά από 36 χρόνια δημιουργικής πορείας στον τομέα της πληροφορικής και έχοντας δημιουργήσει μια σειρά καταξιωμένων εφαρμογών για τα φαρμακεία και τις επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στην εμπορία του φαρμάκου, η εταιρία μας ήρθε η ώρα να ξεκινήσει μια νέα σελίδα στην επιτυχημένη πορεία της και να ενταχθεί στην μεγάλη οικογένεια του Ομίλου της Epsilon Net.

Με την διοικητική και τεχνολογική ομάδα της Epsilon Net έχουμε ήδη σχεδιάσει την  υλοποίηση ενός καινοτομικού σχεδίου αναβάθμισης των εφαρμογών μας και δημιουργίας νέων εργαλείων & υπηρεσιών για τον Έλληνα Φαρμακοποιό και τις επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στον ευρύτερο τομέα της υγείας, με έμφαση στις Cloud τεχνολογίες και στο E-commerce. 

Θέλω να ευχαριστήσω ιδιαίτερα τους χιλιάδες πελάτες της εταιρίας μας για την μακροχρόνια συνεργασία μας & την εμπιστοσύνη τους και κυρίως τα  στελέχη & το προσωπικό μας για την καθημερινή τους προσπάθεια και την συνεισφορά τους όλα τα προηγούμενα χρόνια. Με την αρωγή και του Ομίλου της Epsilon Net, συνεχίζουμε όλοι μαζί, δίπλα στους πελάτες μας με οδηγό την πολύχρονη εμπειρία μας και την τεχνολογική καινοτομία». 

Εκδηλώσεις

Νέα Γεωργία Νέα Γενιά: Πρόγραμμα Trophy/Τροφή

Η DS Smith Hellas συμβάλλει στην ενίσχυση του μέλλοντος του αγροδιατροφικού τομέα
μέσω της υποστήριξης του προγράμματος Trophy/Τροφή του οργανισμού Νέα Γεωργία Νέα
Γενιά

Η DS Smith, κορυφαίος κατασκευαστής λύσεων βιώσιμης συσκευασίας από κυματοειδές χαρτόνι
στην Ελλάδα, συνεισφέρει έμπρακτα στην αναβάθμιση του αγροδιατροφικού τομέα της χώρας
συμμαχώντας για δεύτερη συναπτή χρονιά με τον οργανισμό «Νέα Γεωργία Νέα Γενιά» για την
ενίσχυση του κλάδου, υποστηρίζοντας αυτήν τη φορά το πρόγραμμα Trophy/Τροφή. Πιο
συγκεκριμένα, η DS Smith Hellas θα στηρίξει τρία Μeet-up του προγράμματος με κύρια θεματική
τη «Μείωση της χρήσης πλαστικού στον κλάδο της αγροδιατροφής», τα οποία θα
πραγματοποιηθούν σε τρία πανεπιστήμια της χώρας.

Τι είναι όμως τo Trophy/Τροφή;

Το Trophy/Τροφή είναι ένα πρωτοποριακό εγχείρημα, το οποίο αναδεικνύει και επιβραβεύει
καινοτόμες επιχειρηματικές ιδέες και νεοφυείς επιχειρήσεις, που δραστηριοποιούνται στους τομείς
της αγροτεχνολογίας, της τεχνολογίας τροφίμων και των agrologistic, με προϊόντα και υπηρεσίες
που χρησιμοποιούν καινοτόμες τεχνολογίες, ακόμη και σε αρχικά στάδια ανάπτυξης (pre seed).
Μέχρι σήμερα, χάρη στο συγκεκριμένο πρόγραμμα, έχουν ήδη στηριχθεί 122 νεοφυείς επιχειρήσεις
από τον συγκεκριμένο τομέα.

Τα Μeet-up είναι αναπόσπαστο κομμάτι του Trophy/Τροφή. Εκεί, φοιτητές, startupper, νέοι
επιχειρηματίες και ερευνητές έρχονται σε επαφή με ερευνητικά ιδρύματα, επενδυτές, μέντορες και
εταιρείες και μαζί αναπτύσσουν νέες πρωτοποριακές ιδέες, στο πλαίσιο βιωματικών εργαστηρίων.
Για την DS Smith, η υιοθέτηση πρακτικών βιώσιμης ανάπτυξης και κυκλικής οικονομίας βρίσκεται
στον πυρήνα των δραστηριοτήτων της και ο μετασχηματισμός του αγροδιατροφικού κλάδου μπορεί
να πλαισιωθεί από καινοτόμες και φιλικές προς το περιβάλλον λύσεις συσκευασίας, που θα
αυξήσουν την προστιθέμενη αξία των τελικών προϊόντων. Σε αυτό το πλαίσιο η εταιρεία
υποστηρίζει στα τρία meet-up τη θεματική ενότητα με τίτλο: «Μείωση της χρήσης πλαστικού στον
κλάδο της αγροδιατροφής».

Ο κ. Γιώργος Φιλιππόγλου, DS Smith Managing Director για το cluster της Ελλάδας δήλωσε:
«Είμαστε ιδιαίτερα χαρούμενοι που για μία ακόμη χρονιά βρισκόμαστε στο πλευρό της Νέας
Γεωργίας Νέας Γενιάς, καθώς μέσα από αυτή τη συνεργασία έχουμε συνεισφέρει στην
ενδυνάμωση του αγροδιατροφικού τομέα, αναδεικνύοντας παράλληλα τον κομβικό ρόλο που
διαδραματίζει η συσκευασία από κυματοειδές χαρτόνι στην ενίσχυση της βιώσιμης ανάπτυξης της
χώρας».

Τα τρία Meet-up με τη στήριξη της DS Smith Hellas, είναι τα ακόλουθα :
-TrophyTροφή Meet-up σε συνδιοργάνωση με το Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών.
– TrophyTροφή Meet-up σε συνδιοργάνωση με το Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου.
– TrophyTροφή Meet-up σε συνδιοργάνωση με το Πανεπιστήμιο Μακεδονίας.

Η κα Έφη Λαζαρίδου, CEO του οργανισμού Νέα Γεωργία Νέα Γενιά δήλωσε: «Τo Trophy/Τροφή
είναι μία ουσιαστική πρωτοβουλία που διασυνδέει την πανεπιστημιακή κοινότητα με τη βιομηχανία
και την αγορά στον κρίσιμο κλάδο της αγροδιατροφής. Κάθε χρόνο φέρνει εκατοντάδες φοιτητές και
ερευνητές σε επαφή με καινοτόμες επιχειρήσεις μέσα από τα Trophy/Τροφή meetup που
διεξάγονται σε πανεπιστήμια σε όλη την Ελλάδα και αποτελούν μία αποτελεσματική πλατφόρμα
ανταλλαγής επιχειρηματικών ιδεών και εμπειριών. Πάνω από 700 φοιτητές έχουν συμμετάσχει τα
τελευταία δύο χρόνια στα meetup του προγράμματος, εργάστηκαν στην ανάπτυξη καινοτόμων
λύσεων και ξεκίνησαν να σχεδιάσουν τα πρώτα τους επιχειρηματικά βήματα. Η DS Smith, μία
πρωτοπόρος εταιρεία στον κλάδο της συσκευασίας από κυματοειδές χαρτόνι που επενδύει σε
βιώσιμες πρακτικές υποστηρίζει από την πλευρά της 3 meetup, εμπλουτίζοντας το περιεχόμενο
της πρωτοβουλίας Trophy/Τροφή».

Η DS Smith παγκοσμίως έχει έδρα το Λονδίνο και είναι μέλος του FTSE 100, ενώ
δραστηριοποιείται σε 34 χώρες απασχολώντας περίπου 30.000 άτομα με την ιστορία της να
ανάγεται στις επιχειρήσεις παραγωγής συσκευασιών από το 1940. Στην Ελλάδα, η εταιρεία έχει
παρουσία τα τελευταία 65 χρόνια με εργοστάσια στην Κόρινθο, τη Θεσσαλονίκη και την Κρήτη,
απασχολώντας συνολικά πάνω από 400 εργαζομένους. Η DS Smith Hellas υποστηρίζει έμπρακτα
την πρωτοβουλία του Trophy/Τροφή του οργανισμού Νέα Γεωργία Νέα Γενιά, με στόχο να
ενισχύσει την καινοτομία και τη βιωσιμότητα στο ελληνικό οικοσύστημα της αγροδιατροφής, με ένα
ουσιαστικό και αξιόπιστο εγχείρημα επιτάχυνσης της νεοφυούς επιχειρηματικότητας.
Το Trophy/Τροφή υλοποιεί με επιτυχία ο οργανισμός Νέα Γεωργία Νέα Γενιά, μέσα
από την ιδρυτική δωρεά του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος (ΙΣΝ).

Continue Reading

Επιχειρηματικότητα

Επιχειρηματική ευελιξία υψηλόβαθμα στελέχη

Είναι τα υψηλόβαθμα στελέχη σε συνεχή ετοιμότητα;

Επιχειρήσεις και οργανισμοί έχουν επενδύσει σε ανθρώπους με υψηλές προδιαγραφές, που συνήθως έχουν το ανώτατο επίπεδο γνώσεων (επιθυμητό προσόν: μεταπτυχιακός τίτλος ή σε ελάχιστες περιπτώσεις διδακτορικό), πολυετή εμπειρία στην ίδια ή σε συναφή δραστηριότητα, με την οποία ασχολούνται στην παρούσα επιχείρηση ή οργανισμό, και ειδικές ανά περίπτωση δεξιότητες.

Αναφερόμαστε στα υψηλόβαθμα στελέχη με μεγάλες αποδοχές, ικανοποιητικό πακέτο επιπρόσθετων παροχών (-bonus-) με τη μορφή οικονομικής ενίσχυσης, ακόμη και με παροχή επαυξημένου ποσοστού επί των πραγματοποιούμενων πωλήσεων, προσφοράς κινητού τηλεφώνου, επαγγελματικού αυτοκινήτου με ορισμένη χρήση καυσίμων, δικαιώματος ελεύθερης χρήσης του διαδικτύου με χρέωση της εταιρείας ή προσφοράς ενός φορητού προσωπικού υπολογιστή, κ.λ.π.

Είναι αλήθεια, ότι η επιβίωση και ανάπτυξη των επιχειρήσεων ή των οργανισμών στην υπάρχουσα παγκοσμιοποιημένη ανταγωνιστική αγορά απαιτεί από την επιχείρηση ευελιξία, ετοιμότητα και δράση με υψηλή αποτελεσματικότητα. Η στασιμότητα είναι ανεπίτρεπτη. Απεναντίας, η ταχύτητα προσαρμογής και η σωστή δράση βοηθά τις επιχειρήσεις να διαχειριστούν τις αλλαγές με επιτυχία υιοθετώντας  σύγχρονες μεθόδους και αρχές. Σε όλα αυτά, κυρίαρχος είναι ο ρόλος των υψηλόβαθμων στελεχών. Είναι άραγε αυτά τα στελέχη, ανά πάσα στιγμή, σε ετοιμότητα για να αντιμετωπίσουν δύσκολες καταστάσεις, να διαχειριστούν αλλαγές ή κρίσεις προς όφελος της επιχείρησης ή του οργανισμού;

Πολλές είναι οι περιπτώσεις στελεχών, που δε διέγνωσαν έγκαιρα την κρίση που πλησίαζε την επιχείρηση ή δεν μπόρεσαν να δράσουν έγκαιρα στις αναμενόμενες και αναγκαίες αλλαγές πριν έρθει η κρίση στην επιχείρηση.

Ένας από τους λόγους είναι ότι πολλά στελέχη εγκλωβίζονται στις δικές τους απόψεις και εκτιμήσεις και συχνά αρνούνται να αποδεχτούν και δυσκολότερα να πιστέψουν στη χρήσιμη πληροφορία, που κυκλοφορεί μέσα στην επιχείρηση από τους ανθρώπους της που είναι πιο κοντά στις αγορές, στους πελάτες, στους προμηθευτές, στους ανταγωνιστές και μάλιστα σε ημερήσια βάση.

Άλλος λόγος είναι η αδυναμία ύπαρξης ενός συστήματος που να απεγκλωβίζει τα υψηλόβαθμα στελέχη από τις πεποιθήσεις τους και να τους θέτει σε διαρκή επαγρύπνηση και ετοιμότητα. Αυτό θα οδηγήσει στην αναγνώριση του κινδύνου και την εφαρμογή μιας προληπτικής ή διορθωτικής ενέργειας πολύ πριν η κρίση πλησιάσει την επιχείρηση ή η επίδοση της επιχείρησης ακολουθήσει πτωτική πορεία. Δεν είναι σπάνιο το φαινόμενο που μέτοχοι, επενδυτές, εργαζόμενοι αλλά και πελάτες, απορροφούν, σε μικρό ή μεγάλο ποσοστό, τον κακό χειρισμό των καταστάσεων από τα υψηλόβαθμα στελέχη, τα οποία κατά κύριο λόγο έχουν το βάρος των ευθυνών που απορρέουν από τις αποφάσεις τους σε στρατηγικό επίπεδο.

Πως λοιπόν θα διεγερθούν τα υψηλόβαθμα στελέχη να βρίσκονται σε συνεχή και πλήρη ετοιμότητα προς κάθε κατεύθυνση και μπροστά σε κάθε απειλή ή κίνδυνο; Είναι οι επιπρόσθετες παροχές που θα υποκινήσουν ανώτατα, ανώτερα ή μεσαία στελέχη; Είναι χρήσιμη η εκτίμηση αποδοτικότητας στελέχους σε συσχετισμό με το ποσοστό  χρήσης της επιπρόσθετης παροχής;

Η έρευνα και ο έλεγχος για το αν οι επιπρόσθετες παροχές συμβάλλουν στη βελτίωση της ποιότητας ζωής των υψηλόβαθμων στελεχών εκτός εργασίας περισσότερο από το να τους υποκινούν να λειτουργούν ως εργαλεία για την αύξηση της αποδοτικότητάς τους,  πιθανόν να βοηθήσουν την επιχείρηση ή τον οργανισμό σε μια πιο ορθολογική παροχή των ειδικών αμοιβών.

Πράγματι, η ετοιμότητα των υψηλόβαθμων στελεχών σε κάθε κίνδυνο ή απαίτηση αλλαγής μπορεί να αναπτυχθεί και να βελτιώνεται διαρκώς, αν τα στελέχη έχουν το ενδιαφέρον και η επιχείρηση τα υποκινεί και αξιολογεί την απόδοσή τους, σε συνάρτηση με τις υψηλές αμοιβές και παροχές και τον βαθμό που αυτές χρησιμοποιούνται για την βελτίωση της επίδοσης της επιχείρησης ή του οργανισμού.

Της Στέλλας Γκιώση,

Οικονομολόγου MBA, EXECUTIVE

Continue Reading

Επιχειρηματικότητα

8+1 Συμβουλές για Καλύτερη Προώθηση Προϊόντων και Υπηρεσιών

Η προώθηση προϊόντων και υπηρεσιών αποτελεί κρίσιμο στοιχείο για την επιτυχία κάθε επιχείρησης. Είναι ο τρόπος με τον οποίο οι επιχειρήσεις επικοινωνούν την αξία και τα οφέλη των προϊόντων ή των υπηρεσιών τους στους καταναλωτές, επηρεάζοντας την απόφαση αγοράς. Χωρίς κατάλληλη προώθηση, ακόμη και το πιο καινοτόμο προϊόν μπορεί να παραμείνει άγνωστο στο κοινό και να μην αποδώσει τα αναμενόμενα κέρδη. Σε μια εποχή που ο ανταγωνισμός είναι έντονος και οι καταναλωτές έχουν περισσότερες επιλογές από ποτέ, η ανάγκη για αποτελεσματικές στρατηγικές μάρκετινγκ γίνεται επιτακτική. Οι καταναλωτές σήμερα έχουν πρόσβαση σε πληθώρα πληροφοριών και είναι πιο ενημερωμένοι και απαιτητικοί.

Έτσι, η ανάπτυξη μιας ισχυρής στρατηγικής προώθησης μπορεί να βοηθήσει μια επιχείρηση να ξεχωρίσει από τον ανταγωνισμό.

  1. Γνωρίστε τους Πελάτες σας – Τα χαρακτηριστικά των πελατών σας (ηλικία, εισοδήματα, φύλο, εκπαίδευση, οικογενειακή κατάσταση, επάγγελμα, τόπος κατοικίας) πρέπει να αποτελούν τον οδηγό της επιλογής των μεθόδων προώθησης που θα επιλέξετε: ηλεκτρονική ή έντυπη αλληλογραφία, προβολή σε εφημερίδες και περιοδικά, ραδιόφωνο, τηλεόραση, διαδίκτυο, κ.α.
  2. Προϋπολογίστε – Εξετάστε τον προϋπολογισμό σας και καθορίσετε τι μπορείτε να διαθέσετε στην προώθηση. Εξετάστε τις κινήσεις των ανταγωνιστών σας και υπολογίστε πόσο ξοδεύουν για το μάρκετινγκ τους.  Ζητήστε από τις διαφημιστικές εταιρείες να σας δώσουν αναλυτικά στοιχεία απόδοσης διαφημίσεων ανά κλάδο και γεωγραφική περιοχή.
  3. Μοιράστε τα Χρήματά σας – Επιλέξτε περισσότερες από μια μεθόδους για την προσέγγιση των ομάδων και της αγοράς που στοχεύετε.  Επιστολές, έντυπη και ηλεκτρονική διαφήμιση, ραδιόφωνο, κ.α. λειτουργούν συνδυαστικά για την ενίσχυση του μηνύματος. Το βασικό στοιχείο είναι η επανάληψη.
  4. Σκεφτείτε Δημιουργικά – Μερικές φορές οι καλύτερες ιδέες απαιτούν περισσότερη έμπνευση παρά χρήματα. Σκεφτείτε νέες μεθόδους προώθησης της επωνυμίας σας:  σε χαρτί περιτυλίγματος, σε ποντίκια των υπολογιστών, κλπ.
  5. Προωθήστε το Προφίλ σας – Η προώθηση του προφίλ σας διαφημίζει το όνομα σας, το τι είστε ή το βασικό σας μήνυμα, δημιουργεί και διατηρεί την παρουσία σας στην αγορά. Η διαφήμιση προϊόντων αποσκοπεί σε άμεσες ενέργειες, όπως η προώθηση κάποιας ειδικής έκπτωσης, ή το να πείσετε τους πελάτες να τηλεφωνούν για περισσότερες πληροφορίες.
  6. Μετρήστε το Αποτέλεσμα – Χρησιμοποιήστε μια ειδική προσφορά, ή το όνομα ενός πωλητή σας για να διευκολυνθείτε στη μέτρηση της επιτυχίας ή αποτυχίας κάποιας συγκεκριμένης διαφήμισης.
  7. Αξιολογήστε και Εκτιμήστε – Αφιερώστε χρόνο με τους πελάτες σας για να προσδιορίστε γιατί είναι ικανοποιημένοι ή όχι. Ετοιμάστε ένα σύντομο ερωτηματολόγιο για τον προσδιορισμό του τρόπου ζωής τους και το κίνητρο των αγορών τους.
  8. Μην το παραμελείτε – Πολλές επιχειρήσεις δεν θεωρούν τη διαφήμιση ως ένα πάγιο έξοδο. Αν δεν επενδύετε χρήματα στη διαφήμιση οι πωλήσεις γενικώς θα πέσουν. Καθορίστε τα έξοδα διαφήμισης μέσα στον προϋπολογισμό σας και ακολουθήστε το σχέδιο σας σε καλές και κακές οικονομικές περιόδους.
  9. Μη γίνεστε ο Διαφημιστής σας – Πολλές επιχειρήσεις αγωνίζονται για την αύξηση των πωλήσεών τους χωρίς να ξοδεύουν χρήματα στη διαφήμιση. Είναι αποτελεσματικότερο το να ξοδέψετε κάτι παραπάνω και να συνεργαστείτε με κάποια διαφημιστική εταιρεία ή έναν ειδικό σύμβουλο, παρά να προσπαθείτε μόνοι σας να παράγετε τη διαφήμισή σας. Οι διαφημίσεις που δεν σχεδιάζονται επαγγελματικά μπορεί να μην αποφέρουν το επιθυμητό αποτέλεσμα και πολλές φορές να δώσουν κακή εικόνα της επιχείρησής σας.
Continue Reading

Trending