Επιχειρηματικότητα
Golden Rule vs Platinum Rule

Όσοι ασχολούνται με την εξυπηρέτηση πελατών προφανώς γνωρίζουν ήδη τον Golden Rule (χρυσό κανόνα) του customer service.
Υπάρχει ωστόσο και μία αναβαθμισμένη εκδοχή του χρυσού κανόνα, που ακόμα λιγότεροι γνωρίζουν και λέγεται Platinum Rule (πλατινένιος κανόνας).
Ο χρυσός κανόνας
Να συμπεριφέρεστε στους άλλους όπως θα θέλατε να σας συμπεριφέρονται. Αυτή η διαχρονική αρχή μας υπενθυμίζει να προσεγγίζουμε κάθε αλληλεπίδραση με ενσυναίσθηση, σεβασμό και ακεραιότητα. Με την ενσωμάτωση αυτής της αρχής, δίνουμε προτεραιότητα στην ικανοποίηση των πελατών και χτίζουμε ισχυρές, διαρκείς σχέσεις που βασίζονται στην εμπιστοσύνη και την κατανόηση.
Ο πλατινένιος κανόνας
Μεταχειριστείτε τους πελάτες με τον τρόπο που οι ίδιοι θέλουν να τους φέρονται. Αναγνωρίζοντας ότι κάθε πελάτης είναι μοναδικός, με ξεχωριστές προτιμήσεις, ανάγκες και στυλ επικοινωνίας, αυτή η προσέγγιση τονίζει τη σημασία της εξατομίκευσης και της προσαρμοστικότητας. Ακούγοντας ενεργά, προβλέποντας τις ανάγκες τους και προσαρμόζοντας ανάλογα την υποστήριξή μας, ξεπερνάμε τις προσδοκίες και προσφέρουμε αξέχαστες εμπειρίες.
Και ενώ και οι δύο κανόνες αφορούν στην ευγένεια και τον σεβασμό, ο κανόνας της πλατίνας δίνει έμφαση στην κατανόηση και τον σεβασμό των ατομικών προτιμήσεων. Προωθεί ένα περιβάλλον χωρίς αποκλεισμούς και δίκαια. Ο κανόνας της πλατίνας λάμπει στην προώθηση της διαφορετικότητας και της ένταξης, υπερβαίνοντας τις υποθέσεις και προσαρμόζοντας την προσέγγισή σας για να σέβεστε τις ατομικές διαφορές. Αυτό περιλαμβάνει το αίτημα για αντωνυμίες, τον εορτασμό διαφορετικών πολιτιστικών εκδηλώσεων, το αίτημα για διατροφικές προτιμήσεις. Προωθεί την καινοτομία και τη δημιουργικότητα: Οι διαφορετικές ομάδες φέρνουν διαφορετικές προοπτικές και προσεγγίσεις που οδηγούν σε νέες ιδέες και λύσεις. Μειώνει τις συγκρούσεις. Αναζητώντας ενεργά την οπτική γωνία του άλλου, μπορούμε να αποφύγουμε τις παρεξηγήσεις και να οικοδομήσουμε ισχυρότερες σχέσεις.
Αρχή:
Η εφαρμογή του πλατινένιου κανόνα αφαιρεί την προσοχή και την εστίαση από εμάς και τη βάζει εκεί που πρέπει και αυτό αφορά στον πελάτη μας
Tips:
-Μην υποθέτετε.
-Ανακαλύψτε τις Προτιμήσεις με συνεχή δέσμευση.
-Παροχή εξατομικευμένης υπηρεσίας.
-Η κατανόηση των προτιμήσεων των πελατών και η εξατομίκευση της προσέγγισης συμβάλλει στη δημιουργία μιας σχέσης με τους πελάτες.
-Η κατανόηση και η απομνημόνευση των προτιμήσεων του πελάτη, είναι το κλειδί για την αριστεία.
Έτσι, καθώς δραστηριοποιούμαστε σε αυτόν τον πολύπλοκο κόσμο της εξυπηρέτησης πελατών (customer service), ας κρατήσουμε τους ανθρώπους στο επίκεντρο όλων. Ας ακούσουμε, ας προσαρμοστούμε και ας κάνουμε το παραπάνω μίλι (extra mile) για να φτιάξουμε τη μέρα κάποιου.
Γιατί στο τέλος όλων αυτών, είναι οι ανθρώπινες συνδέσεις που έχουν μεγαλύτερη σημασία. Ας συνεχίσουμε να υπερασπιζόμαστε την πελατοκεντρικότητα, να αναβαθμίζουμε το επίπεδο βελτιώνοντας την εξυπηρέτηση πελατών αλλά και βάζοντας τους ανθρώπους πρώτα.
Γιατί η εξαιρετική εξυπηρέτηση βρίσκεται στο να βάζεις τους ανθρώπους πρώτα και να βρίσκεις την τέλεια ισορροπία μεταξύ τους, είτε είναι πελάτες είτε εργαζόμενοι.
Λαμπρινή Κελεσίδου
Hospitality & Tourism Manager
Educator of Tourism
Ξενοδοχεία
Μετατροπή παλαιάς κατοικίας σε Boutique Hotel από το studio LILA architect + designer

Μετατροπή παλαιάς κατοικίας σε Boutique Hotel από το studio LILA architect + designer
Στην Σύρο, πολύ κοντά τόσο στο κέντρο όσο και στο λιμάνι, σε ένα μικρό σοκάκι βρίσκεται μια 3όροφη οικοδομή που κατασκευάστηκε τμηματικά μέχρι το 1990 αδιαφορώντας για την παραδοσιακή αρχιτεκτονική και το ύφος του νησιού.
Αποτέλεσε στοίχημα το να μπορέσει μετά την πλήρη ανακατασκευή του να μπορεί να “σταθεί’’ ισότιμα δίπλα στα άλλα παραδοσιακά κτίρια της περιοχής, αλλά και να αποτελέσει, επιχειρηματικά, μια επικερδή επένδυση για τους ιδιοκτήτες του, στον τομέα των Boutique Hotels.
Η περιορισμένη επιφάνεια των διαμερισμάτων ανά όροφο, αλλά και η επικοινωνία τους και η σχέση τους με τον δρόμο ήταν επίσης παράγοντες που αύξησαν τον βαθμό δυσκολίας της μελέτης.
Τροποποιήθηκαν τα στηθαία, τοποθετήθηκαν γύψινες διακοσμήσεις στην όψη, σχεδιάστηκε ένα παραδοσιακό κιγκλίδωμα και δόθηκε ιδιαίτερη σημασία στην μεταλλική σκάλα από λαμαρίνα ώστε πάρα τον περιορισμένο χώρο και ύψος, να αποτελεί έναν ιδιαίτερο χώρο μετάβασης με το δάπεδο-σκακιέρα και τα υπερμεγέθη πιόνια σε άσπρο-μαύρο, σε ρόλο κιγκλιδώματος.
Στο πέτρινο ισόγειο, το μικρό κελάρι φιλοξενεί τώρα την κουζίνα, ενώ ειδικές ξύλινες κατασκευές, σε συνδυασμό με τις επιφάνειες τσιμεντοκονίας δημιουργούν ενδιαφέροντα mix and match μεταξύ μοντέρνου και νησιώτικου ύφους.
Οι όροφοι, πιο περιορισμένοι, παίζουν με το φως και τη θέα, έχοντας για σύμμαχο τις μικρές βεράντες, όπου απολαμβάνει κάνεις τον ήλιο και την θάλασσα. Κάθε αντικείμενο ή κατασκευή των δωμάτιων ακολουθεί τον σπαρτιάτικο σχεδιασμό, που όμως προσφέρει συνολικά μια άνετη διαμονή, με γούστο και χαρακτήρα, λαμβάνοντας υπέροχες κριτικές στις πλατφόρμες διαχείρισης καταλυμάτων, κάτι που οι επενδυτές επιθυμούσαν εξαρχής. Να ξεχωρίσουν.

Profile
Το studio LILA architect + designer με έδρα την Αθήνα, ιδρύθηκε τον Απρίλιο του 1999 από την Λίλα Αθανασοπούλου, αρχιτέκτονα μηχανικό ΕΜΠ (NTUA). Ασχολείται με τον σχεδιασμό + την κατασκευή ιδιωτικών έργων, ενώ δραστηριοποιείται + πειραματίζεται σ’ ένα ευρύ πεδίο κλίμακας που περιλαμβάνει μεταξύ άλλων: ιδιωτικές κατοικίες, συγκροτήματα κατοικιών, ξενοδοχεία + καταστήματα, αλλά και σχεδιασμό αντικειμένου.
Έχει λάβει μέρος σε πανελλήνιες εκθέσεις αρχιτεκτονικής + design και άρθρα με έργα του γραφείου έχουν παρουσιαστεί περιστασιακά σε ελληνικές εκδόσεις.
Στόχος αποτελεί η γνησιότητα + η μοναδικότητα, αποτυπωμένη σε κάθε έργο μέσα από την βιωματική δυναμικότητα του χώρου, προβάλλοντας συγκεκριμένα πρότυπα ζωής, έχοντας σαν γνώμονα την βιοκληματική + ενεργειακή αναβάθμιση των έργων αλλά + interior design μέσα από οικονομικές προτάσεις σχεδιασμού, φτάνοντας μέχρι + τον σχεδιασμό αντικειμένου.


In Syros, very close to the center and the port, on a small alley, stands a 3-storey building that was constructed gradually until 1990, transgressing any architectural regulation act and traditional style on the island.
Its refurbishment was a challenge and the building had to “stand” on par with the other traditional buildings in the area after its completion, as well as to serve as a profitable investment for its owners in the Boutique Hotels sector.
The limited surface area of the apartments per floor, as well as their connectivity and access to the street, were also factors that heightened the difficulty of the project.
The sill plates were modified, gypsum decorations were placed on the facade, a traditional railing was designed, and special attention was given to the metal staircase made of sheet metal so that despite the limited space and height, it could serve as a special transition space with a chessboard floor and oversized black and white pawns, acting as a railing.
On the stony ground floor, the small cellar hosts the kitchen now, while special wooden constructions, combined with cementitious surfaces, create an interesting mix and match between modern and islandy styles.
The narrow floors reflect light and view, having small balconies as subordinate elements, where one can enjoy the sun and the sea. Every object or construction in the rooms follows the Spartan design, which offers an overall comfortable stay, with taste and character, receiving excellent reviews on accommodation management platforms, something the investors desired from the beginning. To stand out.
Profile
The studio LILA architect + designer, based in Athens, was founded in April 1999 by Lila Athanasopoulou, an architect and civil engineer from the National Technical University of Athens (NTUA). The studio is engaged in the design and construction of private projects, exploring a wide range of scales, including private residences, residential complexes, hotels, and stores, as well as object design.
LILA architect + designer has participated in national architecture and design exhibitions and works from the studio have been occasionally featured in Greek publications. The studio’s goal is authenticity and uniqueness, expressed in each project through the experiential dynamism of space, promoting specific lifestyle standards. The focus is on bioclimatic and energy upgrades of projects, as well as interior design through economical design proposals, extending to object design.
Site: http://www.architectlila.gr
Facebook Page: LILA architect + designer
Linkedin Account: Lila Athanasopoulou
Instagram: lila_architect_design
Επιχειρηματικότητα
Διεθνής Ημέρα της Γυναίκας: Ο Ρόλος των Γυναικών στην Επιχειρηματική Επιτυχία – Hatzi Filax Group

Διεθνής Ημέρα της Γυναίκας: Ο Ρόλος των Γυναικών στην Επιχειρηματική Επιτυχία
Η 8η Μαρτίου, η Παγκόσμια Ημέρα της Γυναίκας, είναι μια ευκαιρία για έμπνευση και ενίσχυση της γυναικείας παρουσίας στον κόσμο των επιχειρήσεων. Οι γυναίκες επιχειρηματίες διαδραματίζουν πλέον ηγετικό ρόλο στην οικονομία, δημιουργώντας νέες θέσεις εργασίας, καινοτομώντας και προάγοντας ένα πιο δυναμικό και ισότιμο επιχειρηματικό περιβάλλον.
Γυναίκες στην Επιχειρηματικότητα: Μια Δύναμη Ανάπτυξης
Σήμερα, η επιχειρηματικότητα δεν είναι ανδρικό προνόμιο. Οι γυναίκες ιδρύουν και αναπτύσσουν επιχειρήσεις σε κάθε τομέα της οικονομίας, από την τεχνολογία και τη βιομηχανία μέχρι το λιανεμπόριο και τις υπηρεσίες. Το γυναικείο επιχειρείν συμβάλλει καθοριστικά στη δημιουργία ευκαιριών, στην οικονομική ανεξαρτησία και στην ενίσχυση της καινοτομίας.
Από την Οικογενειακή Επιχείρηση στη Διεθνή Επιτυχία Πολλές επιτυχημένες γυναίκες επιχειρηματίες ξεκινούν από οικογενειακές επιχειρήσεις, αξιοποιώντας τη γνώση και την εμπειρία των προηγούμενων γενιών. Η συνεργασία μητέρας και κόρης σε μια επιχείρηση είναι ένα ισχυρό παράδειγμα διαγενεακής εξέλιξης, όπου συνδυάζεται η εμπειρία με τη φρέσκια ματιά της νέας γενιάς. Αυτός ο συνδυασμός οδηγεί σε βιώσιμη ανάπτυξη και ενδυναμώνει την επιχειρηματική κοινότητα.
Πώς οι Γυναίκες Επιχειρηματίες Μπορούν να Αναπτυχθούν και να Ξεχωρίσουν
- Επένδυση στη Δια Βίου Μάθηση: Η συνεχής εκπαίδευση και ανάπτυξη δεξιοτήτων είναι κλειδί για την επιτυχία. Η παρακολούθηση σεμιναρίων, η δικτύωση και η εξοικείωση με τις νέες τεχνολογίες βοηθούν στη δυναμική εξέλιξη μιας επιχείρησης.
- Καινοτομία και Ψηφιακή Μεταμόρφωση: Η τεχνολογία δίνει στις γυναίκες επιχειρηματίες νέα εργαλεία για να αναπτύξουν τις επιχειρήσεις τους.
- Από το e-commerce μέχρι την αξιοποίηση των social media, η ψηφιακή παρουσία είναι απαραίτητη.
- Δικτύωση και Συνεργασίες: Η συνεργασία με άλλες γυναίκες επιχειρηματίες, οι συνέργειες και η ανταλλαγή γνώσης είναι βασικά στοιχεία για τη βιώσιμη ανάπτυξη μιας επιχείρησης.
- Χρηματοδότηση και Επενδύσεις: Η εξεύρεση κεφαλαίων είναι κρίσιμη για την ανάπτυξη μιας επιχείρησης. Οι γυναίκες πρέπει να διεκδικούν επενδυτικά κεφάλαια και να αξιοποιούν προγράμματα χρηματοδότησης.
Γυναικεία Ηγεσία: Έμπνευση για τις Νέες Γενιές
Η επιτυχία των γυναικών επιχειρηματιών δεν είναι μόνο προσωπικό επίτευγμα, αλλά και έμπνευση για τις επόμενες γενιές. Οι νέες γυναίκες πρέπει να βλέπουν τα δυναμικά παραδείγματα και να εμπνέονται να κυνηγήσουν τις δικές τους φιλοδοξίες. Η Ημέρα της Γυναίκας είναι μια υπενθύμιση ότι η αλλαγή έρχεται μέσα από τη δράση, την καινοτομία και την υποστήριξη μεταξύ των γυναικών.
Ας συνεχίσουμε να στηρίζουμε και να αναδεικνύουμε τη γυναικεία επιχειρηματικότητα, γιατί όταν μια γυναίκα πετυχαίνει, αναπτύσσεται ολόκληρη η κοινωνία.
Χρόνια πολλά σε όλες τις γυναίκες που τολμούν, δημιουργούν και αναπτύσσονται!
Επίκαιρα Πρόσωπα
Ιωαννίδου Μαριλεία | Lukuma Brand

Η Ιωαννίδου Μαριλεία είναι η ιδρύτρια της Lukuma Brand, μιας καινοτόμου startup που εστιάζει στη βιωσιμότητα και την εμμηνορροϊκή υγεία. Στόχος της είναι να προσφέρει φιλικά προς το περιβάλλον και επαναχρησιμοποιούμενα προϊόντα περιόδου. Με εξειδίκευση στο ψηφιακό μάρκετινγκ, εργάζεται για ένα πιο βιώσιμο μέλλον, προωθώντας παράλληλα την ενημέρωση γύρω από την έμμηνο ρύση. Μέσα από τη δράση της, ενδυναμώνει τις γυναίκες, βοηθώντας τες να κάνουν συνειδητές και ενημερωμένες επιλογές.
Κυρία Ιωαννίδου Μαριλεία μπορείτε να μας πείτε ποια ήταν η ακαδημαϊκή σας πορεία και πώς σας οδήγησε στη δημιουργία της Lukuma Brand;
Ξεκίνησα τις σπουδές μου στη Διοίκηση Επιχειρήσεων και Μάρκετινγκ στο ΔΙΠΑΕ στη Θεσσαλονίκη. Στην πορεία και ενώ είχα ήδη δημιουργήσει τη Lukuma εξειδικεύτηκα στο Digital Marketing μέσα από προγράμματα του Harvard Business School και πρόσθετα courses στο Coursera. Όμως, αυτό που με διαμόρφωσε περισσότερο ήταν η επαγγελματική μου πορεία. Ξεκίνησα στη Lever – Σύμβουλοι Ανάπτυξης στον όμιλο Σαμαρά και Συνεργάτες και στη συνέχεια εργάστηκα σε μια Διαφημιστική που δραστηριοποιούνταν στο Digital Marketing. Εκεί ανακάλυψα όχι μόνο τι μου άρεσε αλλά και τι δε μου άρεσε. Μέσα από όλες αυτές τις εμπειρίες κατάφερα να χτίσω μια επιχείρηση που όχι μόνο αντανακλά την προσωπική μου φιλοσοφία και αξίες, αλλά έχει επίσης ουσιαστικό αντίκτυπο στην κοινωνία, προάγοντας την ευαισθητοποίηση και την οικολογική συνείδηση.
Τι σας ενέπνευσε να ιδρύσετε τη Lukuma Brand και ποιο ήταν το μεγαλύτερο εμπόδιο που αντιμετωπίσατε στην αρχή;
Η ίδρυση της Lukuma προέκυψε από την επιθυμία μου να δημιουργήσω κάτι καινοτόμο που όχι μόνο θα ξεχώριζε στην αγορά, αλλά θα είχε και πραγματικό αντίκτυπο στην κοινωνία. Ήθελα να συνδυάσω τη δυνατότητα να προσφέρω γνώση και να δημιουργήσω θετική αλλαγή, με την ευκαιρία να εργάζομαι σε κάτι που αγαπώ. Το πάθος μου για τα οικολογικά προϊόντα περιόδου γεννήθηκε από την έλλειψη εκπαίδευσης γύρω από το θέμα της περιόδου στην Ελλάδα. Κάνοντας μια έρευνα αγοράς, συνειδητοποίησα πόσο λίγες ήταν οι πληροφορίες που μπορούσαν να βρουν οι γυναίκες και κυρίως τα νέα κορίτσια στο διαδίκτυο σχετικά με τη φυσιολογία τους και τις επιλογές προϊόντων για την περίοδο. Αυτή η έλλειψη γνώσης με στεναχώρησε, αλλά ταυτόχρονα με πείσμωσε να προσφέρω εγώ μια λύση, βοηθώντας τα νέα κορίτσια να κατανοήσουν καλύτερα το σώμα τους και να επιλέξουν προϊόντα που θα συμβάλλουν στην υγεία και την ευημερία τους. Το μεγαλύτερο εμπόδιο που αντιμετώπισα, και εξακολουθώ να αντιμετωπίζω, είναι οι προκατειλημμένες αντιλήψεις γύρω από το θέμα της περιόδου στην Ελλάδα. Οι γυναίκες συχνά αντιμετωπίζουν νέες λύσεις, όπως τα εσώρουχα περιόδου ή τα κύπελλα περιόδου, με επιφυλακτικότητα και αρνητισμό, παρά το γεγονός ότι αυτά μπορούν να βελτιώσουν σημαντικά τη ζωή τους. Αυτές οι προκατειλημμένες αντιλήψεις είναι ίσως το μεγαλύτερο εμπόδιο, αλλά δεν με σταματούν από το να συνεχίζω τον αγώνα μου να εκπαιδεύσω και να προσφέρω μια καλύτερη λύση για τη διαχείρηση της περιόδου.


Ποια είναι για εσάς τα βασικά στοιχεία που εξασφαλίζουν επιτυχία σε μια επιχείρηση;
Για μένα, η επιτυχία μιας επιχείρησης δεν βασίζεται μόνο στο προϊόν που προσφέρει, αλλά στο πώς καταφέρνει να δημιουργήσει αξία για τον καταναλωτή. Η Lukuma δεν ιδρύθηκε απλώς για να πουλήσει προϊόντα περιόδου, αλλά για να αλλάξει την αντίληψη γύρω από αυτά, προσφέροντας γνώση και ενημέρωση. Είμαι και εγώ γυναίκα, γνωρίζω από πρώτο χέρι τις ανάγκες που υπάρχουν και μπορώ να κατανοήσω τι πραγματικά χρειάζεται κάποιος για να διαχειριστεί καλύτερα την περίοδό του. Αυτή η σύνδεση με το κοινό μας είναι θεμελιώδης, γιατί δεν δημιουργούμε προϊόντα απλώς για να υπάρχουν, αλλά για να καλύπτουν ουσιαστικές ανάγκες.
Η επιτυχία έρχεται όταν μια επιχείρηση δεν ακολουθεί απλώς τις τάσεις, αλλά δημιουργεί μια κοινότητα γύρω από την αποστολή της. Δεν αρκεί να γίνεις viral ή να έχεις καλές προσφορές—οι άνθρωποι πρέπει να σε εμπιστεύονται και να νιώθουν ότι πραγματικά τους καταλαβαίνεις. Η Lukuma ξεχωρίζει γιατί δεν βλέπει τους καταναλωτές της ως απλούς πελάτες, αλλά ως άτομα που χρειάζονται ενημέρωση, υποστήριξη και τις σωστές επιλογές για την υγεία τους. Και αυτός είναι για μένα ο βασικός παράγοντας επιτυχίας: να αγαπάς αυτό που κάνεις, να ακούς το κοινό σου και να εξελίσσεσαι μαζί του.
Έχετε συναντήσει αντιδράσεις ή προκαταλήψεις λόγω του αντικειμένου της επιχείρησής σας; Πώς τις αντιμετωπίσατε;
Η έλλειψη ενημέρωσης για την περίοδο και το σώμα της γυναίκας είναι μια βασική αιτία που δημιουργεί προκαταλήψεις και αρνητικές αντιδράσεις σε πολλά θέματα. Από την αρχή, δέχτηκα αρνητικό feedback στα social media, κυρίως από γυναίκες, κάτι που με στεναχώρησε, αλλά το θεωρούσα και απόλυτα φυσιολογικό. Όταν από μικρή ηλικία μας διδάσκουν να ντρεπόμαστε για τη φυσιολογία μας, να κρύβουμε το αίμα, τις σερβιέτες, ή τα ταμπόν και να μην μπορούμε να συζητήσουμε ανοιχτά για την περίοδο, είναι αναμενόμενο να υπάρχει αντίσταση στο καινούργιο. Όταν προβάλλεις ένα διαφορετικό προϊόν, όπως τα εσώρουχα περιόδου, ή όταν προσπαθείς να δείξεις στα social media την πραγματικότητα πίσω από το αίμα και τη λειτουργία του σώματος, οι αντιδράσεις αυτές είναι αναπόφευκτες.
Παρά τα πρώτα αρνητικά σχόλια, το πέρασμα του χρόνου βοήθησε στην αλλαγή αυτών των αντιλήψεων. Σήμερα, η Lukuma έχει καταφέρει να δημιουργήσει ένα πολύ πιστό και αγαπητό κοινό, το οποίο αναγνωρίζει τη σημασία του έργου μας και των προϊόντων που προσφέρουμε. Φυσικά, ακόμα υπάρχουν κάποιοι που είναι διστακτικοί για το αν θα υιοθετήσουν τα προϊόντα μας, αλλά η εκπαίδευση και η συνεχής ενημέρωση μπορούν να οδηγήσουν σε αλλαγή. Έχω πάρει το αρνητικό feedback και το έχω χρησιμοποιήσει ως κίνητρο για να δημιουργήσω κάτι θετικό, κάτι που έχει πραγματικό αντίκτυπο. Αυτό είναι κάτι που συνεχώς εξελίσσεται και που σήμερα μας έχει βοηθήσει να κερδίσουμε την εμπιστοσύνη του κοινού μας.
Γενικότερα πιστεύετε ότι η κοινωνία μας είναι αρκετά ανοιχτή στο να συζητά θέματα όπως η έμμηνος ρύση;
Πιστεύω πως οι νεότερες γενιές είναι πολύ πιο ανοιχτές στο να συζητούν θέματα γύρω από την περίοδο και να αναζητούν γνώση που θα τους βοηθήσει στη ζωή τους. Δέχομαι πολλές ερωτήσεις από κορίτσια μικρής ηλικίας, ακόμα και από δώδεκα ή δεκατριών ετών, που θέλουν να μάθουν περισσότερα. Αν και δεν είμαι γιατρός και δεν μπορώ να δίνω ιατρικές συμβουλές, προσπαθώ να τις βοηθήσω να αγαπήσουν το σώμα τους, να νιώσουν άνετα με την περίοδό τους και να καταλάβουν ότι δεν είναι κάτι που πρέπει να κρύβουν. Πάντα τις προτρέπω να επισκεφθούν έναν γυναικολόγο από νωρίς, γιατί η ενημέρωση είναι δύναμη. Από την άλλη, σε μεγαλύτερες ηλικίες το ταμπού γύρω από την περίοδο είναι ακόμα έντονο, και πολλές γυναίκες δυσκολεύονται να μιλήσουν ανοιχτά γι’αυτό.
Ακριβώς γι’αυτόν τον λόγο δημιουργήσαμε και το The Bloodcast, ένα podcast που συζητά ανοιχτά θέματα γύρω από την περίοδο.. Μαζί με τη φίλη μου και συνέταιρο μου, την Έλλη Ζάχου, προσκαλούμε καλεσμένους και μιλάμε για την περίοδο και ό,τι άλλο μπορεί να απασχολεί τα άτομα που τη βιώνουν. Η γνώση είναι δύναμη, και όσο συνεχίζουμε να μιλάμε ανοιχτά γι’αυτό το θέμα, τόσο περισσότερο θα εξελισσόμαστε ως κοινωνία.

Τι συμβουλή θα δίνατε στις γυναίκες που θέλουν να ξεκινήσουν τη δική τους επιχείρηση;
Το πιο σημαντικό όταν ξεκινάς τη δική σου επιχείρηση είναι να βρεις κάτι που αγαπάς και πιστεύεις πραγματικά. Αυτό θα σε κρατήσει σε κίνηση όταν τα πράγματα γίνουν δύσκολα, γιατί πάντα θα υπάρχουν προκλήσεις στην πορεία. Αν κάνεις κάτι που αγαπάς, θα βρεις τη δύναμη να συνεχίσεις. Στην αρχή, είναι πολύ πιθανό να χρειαστεί να κάνεις multitasking και να αναλάβεις πολλές θέσεις ταυτόχρονα, γιατί δεν υπάρχει πάντα το budget για να προσλάβεις άλλους. Όσο και αν είναι δύσκολο, αυτό θα σε βοηθήσει να μάθεις όλες τις πλευρές της επιχείρησης και να βλέπεις τα πράγματα από διαφορετική οπτική.
Είναι επίσης σημαντικό να βάζεις μικρούς στόχους και να δίνεις χρόνο. Κάθε μικρό βήμα θα ενισχύει την αυτοπεποίθησή σου και θα σε βοηθάει να εξελίξεις την επιχείρησή σου. Μην φοβάσαι να κάνεις λάθη, γιατί κάθε λάθος είναι μια ευκαιρία να μάθεις και να βελτιωθείς. Αν κάποια γυναίκα σκέφτεται να ξεκινήσει, αλλά διστάζει, θέλω να ξέρει ότι μπορεί να το κάνει. Ο δρόμος δεν είναι εύκολος, αλλά είναι εφικτός. Αν χρειαστείς βοήθεια ή απλώς να μιλήσεις, είμαι πάντα ανοιχτή να σε στηρίξω και να σε ενθαρρύνω να πιστέψεις στον εαυτό σου ώστε να προχωρήσεις μπροστά.
Ποιο είναι το όραμά σας για το μέλλον της Lukuma Brand και ποια είναι τα επόμενα βήματα που σχεδιάζετε;
Η Lukuma δεν περιορίζεται μόνο στην περίοδο ή την ωορρηξία, αλλά επεκτείνεται σε όλες τις φάσεις του κύκλου, προσφέροντας προϊόντα φροντίδας για την ωχρινική φάση, την ωορρηξία, τα κολπικά υγρά, και τη διαχείριση της λοχείας. Αυτή η προσέγγιση της ολιστικής φροντίδας είναι μέρος του οράματος μας για την ενδυνάμωση των γυναικών, και στόχος μας είναι να παρέχουμε συνεχώς νέες και καινοτόμες λύσεις που θα κάνουν τη ζωή τους πιο άνετη και ασφαλή. Μια από τις πιο σημαντικές εξελίξεις για εμάς είναι η επέκταση της Lukuma στη Σουηδία, όπου η αντίστοιχη ομάδα αναλαμβάνει την ανάπτυξη του brand και αποτελεί ένα μεγάλο βήμα για την επιχείρηση μας μέσα στα δύο χρόνια λειτουργίας της.
Επιπλέον, στο μέλλον, επιθυμούμε να εξελιχθούμε σε μια εταιρεία που θα συνδυάζει όχι μόνο προϊόντα, αλλά και εκπαιδευτικά εργαλεία και υπηρεσίες που θα βοηθούν τις γυναίκες να κατανοήσουν καλύτερα το σώμα τους και να διαχειρίζονται τις φυσικές τους διαδικασίες με μεγαλύτερη ευκολία.. Θέλουμε να δημιουργήσουμε μια κοινότητα που θα αισθάνεται άνετα να μιλήσει για αυτά τα θέματα και να βρει τις λύσεις που της ταιριάζουν, χωρίς ενοχές ή αναστολές.
Ιωαννίδου Μαριλεία | Founder & CEO Lukuma Brand
-
Συνεντεύξεις
Ο Τουριστικός Οργανισμός Χαλκιδικής προσκεκλημένος του Οργανισμού Περιφέρειας Τοσκάνης
-
Επίκαιρα Πρόσωπα
Οι startup που “μαγνητίζουν” | Κική και Αντρέα
-
Επίκαιρα Πρόσωπα
Παναγιώτα Μαθιουδάκη | Ανακαλύπτοντας την ομορφιά…
-
Επίκαιρα Πρόσωπα
Οι startup που “μαγνητίζουν” | First Cold Brew (Μάνος Αποστολόπουλος)
-
Τουρισμός
Οι καλύτερες πόλεις για ήσυχη διαβίωση
-
Lifestyle
Πέγκυ Μουζάκη | Δεν έχω αυτοπεποίθηση!
-
Ψυχολογία
Συναισθηματική Νοημοσύνη ή Νοημοσύνη Της Καρδιάς :
-
Ψυχολογία
Αντιμετωπίστε την κρίση με… αισιοδοξία