Αυτοκίνητο
Hyundai i30 1.0 48V DCT: “Μεγάλη αξία”

Η ανανεωμένη έκδοση του Hyundai i30 διατηρεί το προσιτό κόστος προσθέτοντας νέους, πιο αποδοτικούς κινητήρες και πληρέστατο εξοπλισμό σε μια ήδη εξαιρετική πρόταση.
Το όνομα i30 παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στη γκάμα των οικογενειακών πεντάθυρων hatchback της Hyundai από το 2007. Η τρίτη γενιά του μοντέλου ήρθε στη χώρα μας το 2017 και πλέον, στο πλαίσιο μια ανανέωσης, απέκτησε τη νέα σχεδιαστική ταυτότητα της μάρκας, με νέα μάσκα φώτα και προφυλακτήρες, νέα στιλιστικά στοιχεία στο αμάξωμα και ένα εσωτερικό με έντονη χρήση της ψηφιακής τεχνολογίας.
Ταυτόχρονα, σε επίπεδο κινητήρων το μοντέλο απέκτησε τη νεότερη γενιά των συνόλων βενζίνης και diesel, με ήπια υβριδική τεχνολογία 48V, που πληρούν το τελικό στάδιο των προδιαγραφών Euro 6. Επίσης, στη γκάμα εντάχθηκε το νέο χειροκίνητο κιβώτιο iMT με τις 6 σχέσεις και τον αυτόματο συμπλέκτη, ενώ υπάρχει φυσικά και η επιλογή του αυτόματου κιβωτίου DCT διπλού συμπλέκτη με τις 7 σχέσεις, όπως αυτό του αυτοκινήτου της δοκιμής.

Αισθητικά το ανανεωμένο Hyundai i30 είναι σαφώς πιο ενδιαφέρον και σύγχρονο, με στοιχεία δυναμισμού αλλά και κομψότητας. Οι διαστάσεις δεν έχουν αλλάξει, με το μήκος των 4,34 μέτρων να ορίζει ένα αρκετά συμπαγές αμάξωμα για την κατηγορία, ενώ το μεγάλο μεταξόνιο των 2,65 μέτρων ορίζει ένα άνετο εσωτερικό για πέντε ενήλικες και αποσκευές μέγιστους όγκου 395 λίτρων.
Εντελώς νέος είναι ο πίνακας οργάνων, με συνδυασμό ψηφιακών και αναλογικών ενδείξεων. Ανάλογα με το πρόγραμμα οδήγησης που επιλέγει ο οδηγός, αλλάζει και το χρώμα του ψηφιακού πίνακα οργάνων και των γραφικών: Μπλε για το Normal mode, πράσινο για το Eco mode και πορτοκαλί για το Sport mode. Μια ψηφιακή οθόνη αφής 8 ιντσών στο κέντρο του ταμπλό αποτελεί το κέντρο χειρισμού του αναβαθμισμένου συστήματος πολυμέσων, που διαθέτει τη δυνατότητα σύνδεσης με κάθε κινητό μέσω των Apple CarPlay™ και Android Auto™. Ταυτόχρονα, υπάρχει μαι προαιρετική θήκη ασύρματης φόρτισης τηλεφώνου.

Σε επίπεδο μηχανικών μερών, όλοι οι Turbo βενζινοκινητήρες του νέου i30, ενσωματώνουν την επαναστατική νέα τεχνολογία SmartStream CVVD, η οποία ελέγχει την διάρκεια βύθισης των βαλβίδων, προσαρμόζοντας την ταχύτητα και την διάρκεια της καύσης ανάλογα με τις απαιτήσεις. Χάρη στην τεχνολογία αυτή, καθώς και στο σύστημα 48V Hybrid, το νέο Hyundai i30 έχει εντυπωσιακά μειωμένη κατανάλωση και εκπομπές καυσαερίων έως και 21% στον ισχυρότερο κινητήρα του.
Με τον τρικύλινδρο κινητήρα turbo των 998 κ.εκ. της δοκιμής που αποδίδει 120 ίππους ισχύος και 172 Nm ροπή, το i30 επιταχύνει από στάση έως τα 100 χλμ./ώρα σε 11,2 δλ. και έχει μέγιστη ταχύτητα 196 χλμ./ώρα. Εξαιρετικές επιδόσεις, οι οποίες συνδυάζονται με χαμηλή κατανάλωση περίπου 7,0 λίτρων/100 χλμ. σε πραγματικές συνθήκες.
Με το πολύ καλό σε λειτουργία αυτόματο κιβώτιο, το στιβαρό αμάξωμα και τις προσεκτικά ρυθμισμένες αναρτήσεις του, το i30 είναι πολύ ευχάριστο τόσο τις καθημερινές διαδρομές εντός του αστικού ιστού, όσο και σε επαρχιακούς δρόμου ή αυτοκινητόδρομους με υψηλές ταχύτητες.
Το μοντέλο διαθέτει από τη βασική του έκδοση το πακέτο των συστημάτων υποβοήθησης της οδήγησης SmartSense, που αποτελεί ένα πλήρες δίχτυ ασφάλειας για οδηγό και επιβάτες, καθώς και πολύ αναβαθμισμένο εξοπλισμό με στάνταρ σύστημα πολυμέσων, ψηφιακό κλιματισμό και πολλά ακόμα στοιχεία.
Με τις τιμές του να ξεκινούν από 16.590 ευρώ και αυτές της έκδοσης δοκιμής από 19.590, το νέο i30 αποτελεί μια ακαταμάχητη πρόταση στην κατηγορία C των οικογενειακών αυτοκινήτων. Πολύ δε περισσότερο, αν συνυπολογιστεί η μοναδική πενταετής εργοστασιακή εγγύηση χωρίς όριο χιλιομέτρων.
Αυτοκίνητο
Test Drive BMW 320d : Στον Αστερισμό του Diesel

Μπορεί οι κινητήρες πετρελαίου να θεωρούνται “τελειωμένοι”, ωστόσο αυτός της ανανεωμένης BMW 320d δείχνει να τα έχει όλα.
Η ανανεωμένη από το 2022 3άρα της BMW ήρθε μόλις στη χώρα μας και η πρώτη επαφή μαζί της έγινε στην έκδοση με το δίλιτρο κινητήρα diesel και την πίσω κίνηση. Αισθητικά οι διαφορές είναι πραγματικά αμελητέες, με νέα πιο στενά φωτιστικά σώματα, νέα γρίλια και μάσκα, που δύσκολα όμως μπορείς να ξεχωρίσεις.

Αντίθετα λοιπόν από τις αδιόρατες διαφορές του αμαξώματος με μήκος 4,713 μέτρα, κοσμογονία έχουμε στο εσωτερικό. Πλέον το ταμπλό περιλαμβάνει το BMW Curved Display, δηλαδή ένα σύνολο οθονών σε κυρτό πάνελ. Η αριστερή, με διαγώνιο 12,3” αφορά στον πίνακα οργάνων και άλλη, με διαγώνιο 14,9” αποτελεί το κέντρο χειρισμού του infotainment.
Δεν είναι όμως μόνο το hardware που έχει αλλάξει, αλλά και το software. Το BMW Operating System 8 όπως ονομάζεται το νέο λειτουργικό σύστημα του συστήματος πολυμέσων, φέρνει στο προσκήνιο τις φωνητικές εντολές και τις χειρονομίες. Έτσι οι διακόπτες είναι πλέον αρκετά λιγότεροι στο εσωτερικό, αλλά και πάλι αρκετοί, καθώς τα δεκάδες συστήματα του αυτοκινήτου απαιτούν και κάποια shortcut.
Η ποιότητα των υλικών και των επενδύσεων είναι κορυφαία, ενώ η στιβαρότητα χαρακτηριστική. Άψογη και η θέση οδήγησης που φέρνει το χειριστή στην ιδανική θέση από το εξαιρετικό σε αίσθηση τιμόνι. Από την άλλη πλευρά, ένα πέμπτος επιβάτης είναι δύσκολο να φιλοξενηθεί, ενώ και η αίσθηση στο εσωτερικό είναι σχετικά κλειστοφοβική -κυρίως λόγω του μαύρου χρώματος των επενδύσεων. Ο χώρος αποσκευών με όγκο 480 λίτρων είναι απόλυτα επαρκής, ενώ παρά την τετράθυρη διάταξη τα πίσω καθίσματα μπορούν να πέσουν εμπρός για να φιλοξενηθούν μεγάλα σε μήκος αντικείμενα.
Η ανάρτηση, παρά το προαιρετικό πακέτο M με τις μικρότερες διαδρομές και την πιο σπορ ρύθμιση, παραμένει ένα ποίημα, με άριστη απορρόφηση των κραδασμών αλλά και εξαίρετο έλεγχο του αμαξώματος. Η πίσω κίνηση θα γίνει αντιληπτή με υπερστροφή ισχύος μόνο σε εξαιρετικά γλιστερά οδοστρώματα, αλλά τα προηγμένα ηλεκτρονικά δεν αφήνουν τίποτα να εξελιχθεί περαιτέρω.

Ο δίλιτρος ντίζελ με ψεκασμό πολύ υψηλής πίεσης, συστήματα μεταβλητού χρονισμού και δύο τούρμπο, αποδίδει 190 ίππους ισχύος και 400 Nm ροπή, νούμερα που σε συνδυασμό με το προηγμένο αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων εξασφαλίζουν πολύ καλές επιδόσεις. Ταυτόχρονα, το σύνολο εσωτερικής καύσης υποβοηθάται από 48βολτο υβριδικό σύστημα με την ισχύ του ηλεκτρικού κινητήρα να ανέρχεται στους 11 ίππους.
Με αυτόν τον κινητήρα, η 3άρα αποτελεί το ιδανικό εξπρές κάλυψης μεγάλων αποστάσεων. Ελάχιστος θόρυβος στο εσωτερικό χάρη και στην κορυφαία αεροδυναμική, ελάχιστη κατανάλωση ακόμα και με ταχύτητες αυτοφώρου και αίσθηση γρανιτένιας στιβαρότητας, συνθέτουν ένα πραγματικό drivers car.
Με μέση κατανάλωση στα μόλις 6,5 λίτρα/100 χλμ. είναι εντυπωσιακό πως, κινούμενος “αέρα”, δεν χρειάζεται να ανησυχείς για υπέρμετρη επιβάρυνση του περιβάλλοντος. Ακόμα και μέσα στην πόλη όμως, χάρη στην άμεση απόκριση του κινητήρα και στο εξαιρετικό κιβώτιο, κάθε μετακίνηση είναι απολαυστική.
Παρά το μέγεθος και τα κιλά της, η BMW 320d είναι απολαυστική ακόμα και σε επαρχιακούς δρόμους με συνεχείς στροφές. Η πίσω κίνηση και η ιδανική κατανομή βάρους την καθιστούν αέρινη στις αλλαγές αλλαγές κατεύθυνσης, ενώ η μεγάλη ροπή του κινητήρα εγγυάται ότι μπορείς να κινείσαι τάχιστα με ελάχιστες στροφές στον κινητήρα και απόλυτα χαλαρά.
Παρά το υψηλό κόστος των 53.400 ευρώ, που μπορεί να εκτοξευθεί εύκολα αρκετά πάνω από τα 60.000 ευρώ λόγω της πλειάδας των προαιρετικών στοιχείων εξοπλισμού, η BMW 320d είναι ένα αυτοκίνητο που από την πρώτη στιγμή σε κάνει να μην αμφιβάλεις για την επιλογή σου. Ειδικά αν ο στόχος είναι να ζήσεις μαζί της για πολλά – πολλά χρόνια.
https://youtu.be/XaOrAnxEiI8
Κώστας Νικολακόπουλος
Αυτοκίνητο
Test Drive Volkswagen T-Roc 1.5 TSi

Στην έκδοση με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη και το TSi μοτέρ των 150 ίππων, το ανανεωμένο T-Roc είναι πρότυπο συμπαγούς SUV.
Ακριβώς στο μέσο του κύκλου της ζωής του και συγκεκριμένα στο τέλος του 2022, το εξαιρετικά πετυχημένο και στη χώρα μας Volkswagen T-Roc δέχτηκε αρκετές αισθητικές και τεχνολογικές επεμβάσεις για να κεντρίσει και πάλι το ενδιαφέρον των αγοραστών της κατηγορίας των συμπαγών SUV.
Το φρεσκάρισμα της εξωτερικής εμφάνισης του T-Roc επιτυγχάνεται από τους νέους προφυλακτήρες και τους στάνταρ LED προβολείς εμπρός, με σκούρα κρύσταλλα για τα πίσω φώτα. Προαιρετικά διατίθεται φωτιζόμενη λωρίδα στην εμπρός γρίλια, όπως επίσης τεχνολογία φωτισμού IQ LIGHT με προβολείς LED matrix. Οι επιλογές εξατομίκευσης του T-Roc αυξάνονται από τα πέντε νέα χρώματα αμαξώματος και τις νέες ζάντες αλουμινίου, 17 και 19 ιντσών.
Η Volkswagen αναβάθμισε την αίσθηση ποιότητας στην καμπίνα του μικρού SUV, τοποθετώντας μαλακό υλικό στο ταμπλό και νέες επενδύσεις στο εσωτερικό των θυρών. Στα πλούσια επίπεδα εξοπλισμού Style και R-Line συναντάμε σημεία με επένδυση από δερματίνη, ενώ προαιρετικά στην R-Line μπορούν να τοποθετηθούν σπορ καθίσματα για οδηγό-συνοδηγό.

Η οθόνη του συστήματος πολυμέσων έχει την οριζόντια μορφή ενός τάμπλετ και είναι τοποθετημένη ψηλά στο ταμπλό, στην ίδια ευθεία με το στάνταρ ψηφιακό πίνακα οργάνων (10,25 ιντσών στην κορυφαία έκδοση Digital Cockpit Pro). Ανάλογα με το επίπεδο εξοπλισμού, η οθόνη του infotainment έχει διαγώνιο 8 ή 9,2 ίντσες. Στο βασικό εξοπλισμό περιλαμβάνεται το πολυλειτουργικό τιμόνι, ενώ οι φυσικοί διακόπτες για το σύστημα κλιματισμού και άλλες λειτουργίες είναι πλέον αφής.
H ομπρέλα συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού εμπλουτίστηκε με το IQ.Drive – Travel Assist, όπως επίσης με το ρυθμιζόμενο cruise control. Συνδυαστικά αυτές οι τεχνολογίες επιτρέπουν στο T-Roc να κινείται αυτόνομα υπό συγκεκριμένες συνθήκες, όπως στον αυτοκινητόδρομο.
Η γκάμα κινητήρων του ανανεωμένου T-Roc περιλαμβάνει τα γνωστά σύνολα TSI. Το μοντέλο με τον 1.5 TSI 150 ίππων που δοκιμάζουμε εδώ έχει ως βασική επιλογή το επίπεδο εξοπλισμού Life.
Στην δοκιμή είχαμε στην διάθεσή μας την έκδοση με τον TSI 1.500 κυβικών και των 150 ίππων με το αυτόματο DSG των επτά σχέσεων. Όπως αποδείχθηκε, αυτός ο κινητήρας είναι ιδανικός για τον χαρακτήρα του T-Roc, καθώς έχει πολύ ομαλή λειτουργία και συνεργάζεται με ένα αυτόματο κιβώτιο που εκμεταλλεύεται ιδανικά τα χαρακτηριστικά λειτουργίας του. Ταυτόχρονα, οι 7 σχέσεις εξασφαλίζουν ότι θα υπάρχει πάντα μια ιδανική για κάθε συνθήκη κίνησης.

Με τις αλλαγές στο εσωτερικό του το T-Roc είναι πιο πρακτικό και άνετο παρά ποτέ για τους επιβάτες και σε αυτό βοηθά πολύ και η λειτουργία της ανάρτησης, που εξασφαλίζει κορυφαία άνεση για τους επιβάτες χωρίς όμως να αφήνει το αμάξωμα να πλέει.
Οι κλίσεις στις στροφές είναι περιορισμένες, το σύστημα διεύθυνση εταφέρει επαρκείς πληροφορίες στον οδηγό, ενώ τα φρένα είναι πολύ καλά σε αίσθηση και απόδοση, ακόμα και όταν ξυπνήσει το sport alter ego του οδηγού σε μια ορεινή διαδρομή
Με κόστος που ξεκινά από τις 27.250 ευρώ για την έκδοση Life με μηχανικό εξατάχυτο κιβώτιο και από τις 28.700 ευρώ για την έκδοση με το DSG, το T-Roc είναι μια από τις πλέον έξυπνες επιλογές στην κατηγορία. Έχει εξαιρετικές επιδόσεις, με την επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα να ολοκληρώνεται σε 8,6 δλ. και μέγιστη ταχύτητα 205 χλμ./ώρα, μέση κατανάλωση μόλις 7,0 λίτρα/100 χλμ., άνετους χώρους για τέσσερα ή πέντε άτομα και πλούσιο εξοπλισμό.
Πραγματικά ευχαριστηθήκαμε την οδήγηση του Volkswagen T-Roc 1.5 DSG, που πλέον δείχνει πιο ποιοτικό και ώριμο από ποτέ, με κόστος που δεν απειλεί να τινάξει στον αέρα το μέσο ελληνικό νοικοκυριό.
https://youtu.be/EmwDcv6DEsE
Κώστας Νικολακόπουλος
Αυτοκίνητο
Test Drive Mazda 2 Skyactiv-G90 1.5 : Η Τέχνη της Διαφοροποίησης

Ανάμεσα στην πληθώρα των επιλογών στην κατηγορία των σουπερμίνι, υπάρχει ένα μοντέλο που ξεχωρίζει γιατί ακολουθεί διαφορετικό δρόμο.
Η διαφορετικότητα του Mazda 2 αντανακλάται σε σχεδιαστικά χαρακτηριστικά, όπως το μακρύ μπροστινό μέρος, οι επιθετικοί προβολείς και το τραπεζοειδές σχήμα του πλαισίου γύρω από τις γρίλιες της μάσκας, το οποίο αποτελεί πλέον σήμα κατατεθέν της ιαπωνικής μάρκας. Πρόκειται για στοιχεία που υπηρετούν τη νέα σχεδιαστική φιλοσοφία Kodo της Mazda, από την οποία προέκυψε ένα τυπικό supermini με μήκος 4,07 μ. και σχήμα που παραπέμπει σε coupe.

Στο εσωτερικό επικρατεί αποδεκτή ευρυχωρία, στον μέσο όρο της κατηγορίας, κάτι που ισχύει και για το πορτ-μπαγκάζ με όγκο 280 λίτρων. Οι διαθέσιμοι χώροι για τον οδηγό και τον συνοδηγό είναι κορυφαίοι, πίσω κρίνονται ελαφρά πιο περιορισμένοι κυρίως για τα κεφάλια των ψηλών επιβατών, ενώ το αυτοκίνητο διακρίνεται για την άψογη εργονομία του, το προσεγμένο φινίρισμα και την ποιότητα των υλικών του. Σήμα κατατεθέν αποτελεί το μεγάλο ταχύμετρο στο κέντρο με το ψηφιακό στροφόμετρο αριστερά του, αλλά και η ψηφιακή οθόνη του συστήματος πολυμέσων στην κορυφή της κεντρικής κονσόλας. Λόγω μάλιστα της τοποθέτησής της εκεί, υπάρχει ανάμεσα στα καθίσματα περιστροφικό χειριστήριο για τον χειρισμό της. Άνετα και ξεκούραστα αποδεικνύονται και τα καθίσματα.
Οι Ιάπωνες πρωτοτύπησαν με τον κινητήρα και πήγαν κόντρα στην τάση της εποχής, που προκρίνει κυρίως τρικύλινδρα, υπερτροφοδοτούμενα μοτέρ βενζίνης. Στην περίπτωση του αυτοκινήτου της δοκιμής μας είχαμε έναν τετρακύλινδρο, ατμοσφαιρικό βενζινοκινητήρα 1,5 λίτρων με 90 άλογα, που φαίνονται ίσως λίγα στα χαρτιά, όμως στην πράξη πείθουν στο 100%. Ο κινητήρας υψηλής συμπίεσης της οικογένειας Skyactiv έχει πολιτισμένη λειτουργία, ακόμη και στις υψηλές στροφές, όπου, παρά τον αυξημένο θόρυβο, ξεδιπλώνει ικανοποιητική σβελτάδα.

Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας ήταν εφοδιασμένο με αυτόματο κιβώτιο 6 σχέσεων, που ταιριάζει ιδανικά στο χαρακτήρα του Mazda2. Είναι ιδιαίτερα ομαλό σε όλες τις συνθήκες και επιλέγει πάντα τη σωστή σχέση, δεν σε κρεμάει και κάνει την έκδοση να δείχνει πιο ζωηρή στο δρόμο από ότι λένε τα νούμερα.(0-100 χλμ./ώρα σε 12,1 δλ. και τελική ταχύτητα 177 χλμ./ώρα). Η μεγάλη, όσο και ευχάριστη, έκπληξη έρχεται όταν διαπιστώνεις ότι η εργοστασιακή μέση κατανάλωση αμόλυβδης των 5,4 λίτρων ανά 100 χλμ. δεν είναι μακριά από την πραγματικότητα, αλλά πολύ κοντά της. Με ένα ελαφρά συγκρατημένο στιλ οδήγησης μπορείς να πετύχεις κατανάλωση της τάξης των 6-6,5 λίτρων ανά 100 χλμ.
Στο δρόμο οι Ιάπωνες έχουν πετύχει τη χρυσή τομή, καθώς το Mazda 2 αποδεικνύεται εξαιρετικά ισορροπημένο, με άνετη απόσβεση των κραδασμών και καλό πάτημα στις στροφές. Όλα τα χειριστήρια είναι τόσο εύκολα στη χρήση όσο και ακριβή, κάτι που σημαίνει ότι ο οδηγός μπορεί να κινείται άνετα με το Mazda 2 στην καθημερινότητά του αλλά να μπορεί να εκμεταλλευτεί στο μέγιστο την πολύ καλή οδική του συμπεριφορά όταν το επιθυμεί.
Η τιμή εκκίνησης των αυτόματων εκδόσεων του ανανεωμένου Mazda 2 είναι 18.803 ευρώ (G90)και δικαιολογείται σε μεγάλο βαθμό από τον εξοπλισμό που «κουβαλάει» το μοντέλο. Επιπλέον, καλύπτεται με εγγύηση για πέντε χρόνια ή 150.000 χλμ.
https://youtu.be/nn9ZG3yS0RE
Κώστας Νικολακόπουλος
-
Ψυχολογία
Πώς να αποκτήσεις ακριβώς αυτό που θέλεις;
-
Επίκαιρα Πρόσωπα
«Αφιέρωμα» Η Αρκαδία επιχειρεί: Παναγιώτα Τρουπή
-
Επίκαιρα Πρόσωπα
«Αφιέρωμα» Η Αρκαδία επιχειρεί: Νάντια Μπαζιωτάκη
-
Τουρισμός
Αναπτυξιακό Διεθνές Συνέδριο στη Δυτική Ελλάδα “Ναύπακτος 2030”
-
Γαστρονομία
Εβδομάδα γαστρονομίας για τα άτομα με διαβήτη από το FNL με την υποστήριξη του FreeStyle Libre της Abbott
-
Τουρισμός
Επίτιμα μέλη της Ελληνικής Ένωσης Γυναικών στον Πολιτισμό και τον Τουρισμό/HAWCT οι κυρίες Ολυμπία Αναστασοπούλου και Λίλα ντε Τσάβες
-
Επίκαιρα Πρόσωπα
«Αφιέρωμα» Η Αρκαδία επιχειρεί: Βίβιαν Μανωλέσου
-
Τουρισμός
Press Conference για τις ανάγκες ενημέρωσης των δράσεων του έργου CapTour