Connect with us

Αυτοκίνητο

Hyundai i30 1.0 48V DCT: “Μεγάλη αξία”

Η ανανεωμένη έκδοση του Hyundai i30 διατηρεί το προσιτό κόστος προσθέτοντας νέους, πιο αποδοτικούς κινητήρες και πληρέστατο εξοπλισμό σε μια ήδη εξαιρετική πρόταση.

Το όνομα i30 παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στη γκάμα των οικογενειακών πεντάθυρων hatchback της Hyundai από το 2007. Η τρίτη γενιά του μοντέλου ήρθε στη χώρα μας το 2017 και πλέον, στο πλαίσιο μια ανανέωσης, απέκτησε τη νέα σχεδιαστική ταυτότητα της μάρκας, με νέα μάσκα φώτα και προφυλακτήρες, νέα στιλιστικά στοιχεία στο αμάξωμα και ένα εσωτερικό με έντονη χρήση της ψηφιακής τεχνολογίας.

Ταυτόχρονα, σε επίπεδο κινητήρων το μοντέλο απέκτησε τη νεότερη γενιά των συνόλων βενζίνης και diesel, με ήπια υβριδική τεχνολογία 48V, που πληρούν το τελικό στάδιο των προδιαγραφών Euro 6. Επίσης, στη γκάμα εντάχθηκε το νέο χειροκίνητο κιβώτιο iMT με τις 6 σχέσεις και τον αυτόματο συμπλέκτη, ενώ υπάρχει φυσικά και η επιλογή του αυτόματου κιβωτίου DCT διπλού συμπλέκτη με τις 7 σχέσεις, όπως αυτό του αυτοκινήτου της δοκιμής.

Αισθητικά το ανανεωμένο Hyundai i30 είναι σαφώς πιο ενδιαφέρον και σύγχρονο, με στοιχεία δυναμισμού αλλά και κομψότητας. Οι διαστάσεις δεν έχουν αλλάξει, με το μήκος των 4,34 μέτρων να ορίζει ένα αρκετά συμπαγές αμάξωμα για την κατηγορία, ενώ το μεγάλο μεταξόνιο των 2,65 μέτρων ορίζει ένα άνετο εσωτερικό για πέντε ενήλικες και αποσκευές μέγιστους όγκου 395 λίτρων.

Εντελώς νέος είναι ο πίνακας οργάνων, με συνδυασμό ψηφιακών και αναλογικών ενδείξεων. Ανάλογα με το πρόγραμμα οδήγησης που επιλέγει ο οδηγός, αλλάζει και το χρώμα του ψηφιακού πίνακα οργάνων και των γραφικών: Μπλε για το Normal mode, πράσινο για το Eco mode και πορτοκαλί για το Sport mode. Μια ψηφιακή οθόνη αφής 8 ιντσών στο κέντρο του ταμπλό αποτελεί το κέντρο χειρισμού του αναβαθμισμένου συστήματος πολυμέσων, που διαθέτει τη δυνατότητα σύνδεσης με κάθε κινητό μέσω των Apple CarPlay™ και Android Auto™. Ταυτόχρονα, υπάρχει μαι προαιρετική θήκη ασύρματης φόρτισης τηλεφώνου.

Σε επίπεδο μηχανικών μερών, όλοι οι Turbo βενζινοκινητήρες του νέου i30, ενσωματώνουν την επαναστατική νέα τεχνολογία SmartStream CVVD, η οποία ελέγχει την διάρκεια βύθισης των βαλβίδων, προσαρμόζοντας την ταχύτητα και την διάρκεια της καύσης ανάλογα με τις απαιτήσεις. Χάρη στην τεχνολογία αυτή, καθώς και στο σύστημα 48V Hybrid, το νέο Hyundai i30 έχει εντυπωσιακά μειωμένη κατανάλωση και εκπομπές καυσαερίων έως και 21% στον ισχυρότερο κινητήρα του.

Με τον τρικύλινδρο κινητήρα turbo των 998 κ.εκ. της δοκιμής που αποδίδει 120 ίππους ισχύος και 172 Nm ροπή, το i30 επιταχύνει από στάση έως τα 100 χλμ./ώρα σε 11,2 δλ. και έχει μέγιστη ταχύτητα 196 χλμ./ώρα. Εξαιρετικές επιδόσεις, οι οποίες συνδυάζονται με χαμηλή κατανάλωση περίπου 7,0 λίτρων/100 χλμ. σε πραγματικές συνθήκες.

Με το πολύ καλό σε λειτουργία αυτόματο κιβώτιο, το στιβαρό αμάξωμα και τις προσεκτικά ρυθμισμένες αναρτήσεις του, το i30 είναι πολύ ευχάριστο τόσο τις καθημερινές διαδρομές εντός του αστικού ιστού, όσο και σε επαρχιακούς δρόμου ή αυτοκινητόδρομους με υψηλές ταχύτητες.

Το μοντέλο διαθέτει από τη βασική του έκδοση το πακέτο των συστημάτων υποβοήθησης της οδήγησης SmartSense, που αποτελεί ένα πλήρες δίχτυ ασφάλειας για οδηγό και επιβάτες, καθώς και πολύ αναβαθμισμένο εξοπλισμό με στάνταρ σύστημα πολυμέσων, ψηφιακό κλιματισμό και πολλά ακόμα στοιχεία.

Με τις τιμές του να ξεκινούν από 16.590 ευρώ και αυτές της έκδοσης δοκιμής από 19.590, το νέο i30 αποτελεί μια ακαταμάχητη πρόταση στην κατηγορία C των οικογενειακών αυτοκινήτων. Πολύ δε περισσότερο, αν συνυπολογιστεί η μοναδική πενταετής εργοστασιακή εγγύηση χωρίς όριο χιλιομέτρων.

Continue Reading

Αυτοκίνητο

Η νέα γενιά του Honda Civic είναι αναβαθμισμένη σε όλους τους τομείς.

Πίσω στο 1972 η Honda παρουσίασε στον κόσμο ένα μοντέλο το οποίο έμελλε να γίνει σημείο αναφοράς στις μετακινήσεις. Το Civic ορίστηκε από τους Ιάπωνες ως «το αυτοκίνητο για τους ανθρώπους όλου του κόσμου» και με την έλευση της 11ης γενιάς με το νέο Civic e:HEV η Honda σφραγίζει την επιστροφή της στην κορυφή.

Πιο ώριμο και ολοκληρωμένο από ποτέ το Honda Civic διεκδικεί την κορυφή της κατηγορίας του έχοντας να επιδείξει μια σύγχρονη και δυναμική εμφάνιση που σε συνδυασμό με τις αυξημένες εξωτερικές του διαστάσεις υπογραμμίζει τον πιο premium χαρακτήρα του.

Στο σχεδιασμό του νέου Civic e:HEV, oι μηχανικοί της Honda εστίασαν στη δημιουργία ενός αυτοκινήτου που ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις των σύγχρονων οδηγών με κομψότητα, δυναμισμό και χαρακτηριστική σιλουέτα.

Το νέο Honda Civic e:HEV σχεδιάστηκε με βασικό στόχο να βελτιώσει την ποιότητα της καθημερινής ζωής με έξυπνες λύσεις και υψηλά επίπεδα χρηστικότητας και άνεσης.

Η συνεχής αναζήτηση της τελειότητας από τους μηχανικούς της Honda τα τελευταία 20 χρόνια χάρισε στο κοινό του Civic το μοναδικό υβριδικό σύστημα e:HEV το οποίο θέτει νέα δεδομένα σε ότι αφορά τον εξηλεκτρισμό.

Το νέο Honda Civic e:HEV συνοδεύεται από προηγμένα συστήματα τεχνολογίας και συνδεσιμότητας που ξεπερνούν τα στενά όρια, που έχουμε συνηθίσει έως τώρα. Προσβασιμότητα, ασφάλεια και διασκέδαση, είναι τα σημεία αναφοράς των εφαρμογών τεχνολογίας αιχμής στο πακέτο infotainment του νέου Civic.

Το υβριδικό του πραγματικού οδηγού

Το ολοκαίνουργιο Civic e:HEV είναι ένα σπορ αυτοφορτιζόμενο, πλήρως υβριδικό hatchback που συμπληρώνει τη θρυλική δυναμική συμπεριφορά, τη σχεδίαση και την τεχνολογία του Civic με συναρπαστική, εξηλεκτρισμένη ισχύ.

Το νέο Civic αποπνέει εμπιστοσύνη στον οδηγό χάρη στην κορυφαία οδηγική συμπεριφορά και τη σταθερότητα του, ενώ οι επιβάτες απολαμβάνουν τη συγκροτημένη και άνετη λειτουργία του.

H αναβαθμισμένη <σουίτα> συστημάτων υποβοήθησης οδηγού Honda Sensing διατίθεται στο βασικό εξοπλισμό του νέου Civic ενώ το συμπληρωματικό σύστημα συγκράτησης (SRS) διαθέτει 11 αερόσακους. Τα συστήματα ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας, συνδυάζονται με ένα αμάξωμα προηγμένης μηχανικής συμβατότητας (ACE™) ώστε το νέο Civic να είναι ένα από τα ασφαλέστερα αυτοκίνητα στην κατηγορία του.   

Οδηγικά τώρα πραγματικά είναι ακόμα καλύτερο από το προγούμενο. Έχει τόση δύναμη ο κινητήρας και το υβριδικό σύστημα μαζί, ώστε δεν πρόκειται να σε αφήσουν χωρίς την απαιτούμενη δύναμη στις επιταχύνσεις και τις προσπεράσεις.

Ευκολοδήγητο, καλοτάξιδο, οικονομικό και με πολύ καλό service. Είναι από τα αυτοκίνητα που τα θέλεις στο γκαράζ σου.

Μελίνα Νικολακοπούλου

Continue Reading

Αυτοκίνητο

Test drive Volvo C40 RechargeTest drive

Το πρώτο της νέας εποχής

Οδηγούμε το πρώτο Volvo που σχεδιάστηκε εξαρχής ως αποκλειστικά ηλεκτρικό μοντέλο, στην τετρακίνητη έκδοση  με 408 ίππους.

Η Volvo κάνει το επόμενο σημαντικό βήμα προς τον πλήρη εξηλεκτρισμό της γκάμας της με το λανσάρισμα του C40 Recharge. Πρόκειται για το πρώτο αυτοκίνητο της μάρκας που σχεδιάστηκε εξαρχής ως ηλεκτρικό, κάτι που σημαίνει ότι – σε αντίθεση με το XC40 – δεν πρόκειται να δούμε έκδοσή του με κινητήρα εσωτερικής καύσης.

Το C40 Recharge είναι ένα compact crossover, έχοντας σχεδόν ίδιο μήκος (4,43 μέτρα) με το XC40. Η πιο χαμηλή σιλουέτα και η κλίση της οροφής του προσδίδουν πιο σπορ εμφάνιση, με μικρή παραχώρηση στον “αέρα” πάνω από τα κεφάλια των πίσω επιβατών. Παρόμοιος είναι και ο χώρος αποσκευών, με όγκο 413 λίτρα (υπάρχει ένας επιπλέον μικρός χώρος 31 λίτρων κάτω από το εμπρός καπό). Το C40 Recharge κατασκευάζεται στο εργοστάσιο της Γάνδης, καθώς όμως μοιράζεται την πλατφόρμα CMA με συμβατικά μοντέλα, δεν έχει αντίστοιχη ευρυχωρία με άλλα ηλεκτρικά οχήματα της κατηγορίας του.

Οπτικά, το C40 Recharge χαρακτηρίζεται από τη νέα – κοινή για τα ηλεκτρικά Volvo – μάσκα, τους προβολείς pixel LED μπροστά που “διαβάζουν” συνεχώς το δρόμο ώστε να μην ενοχλούν τους οδηγούς των άλλων οχημάτων, τη διπλή πίσω αεροτομή που βελτιώνει την αυτονομία έως 4%, τις μαύρες γυαλιστερές λεπτομέρεις, τα εντυπωσιακά πίσω φωτιστικά σώματα που εκτείνονται έως ψηλά και τις ζάντες αλουμινίου 20 ιντσών.

Στο ηλεκτρικό crossover δεν υπάρχει έκδοση με δερμάτινες επενδύσεις, αλλά μόνο οικολογικά, συνθετικά υλικά, στο πλαίσιο των μέτρων της Volvo για την προστασία του περιβάλλοντος. Όπως και στο XC40 Recharge, το ταμπλό είναι πλήρως ψηφιακό, με το σύστημα πολυμέσων να έχει εξελιχθεί σε συνεργασία με την Google και να είναι πολύ εύκολο στη χρήση για όσους έχουν συνηθίσει με smartphone Android. Στον πίνακα οργάνων δεν υπάρχει ένδειξη για το υπόλοιπο της αυτονομίας σε χιλιόμετρα αλλά για το ποσοστό φόρτισης της μπαταρίας. Ο οδηγός μπορεί πάντως να λάβει τη σχετική πληροφορία από το σύστημα πλοήγησης στην οθόνη αφής.

Το αυτοκίνητο που οδηγήσαμε ήταν η δυνατή έκδοση, με τους δύο ηλεκτροκινητήρες (ένας σε κάθε άξονα) να χαρίζουν κίνηση σε όλους τους τροχούς. Η συνδυαστική ισχύς είναι 408 ίπποι, τιμή που σε συνδυασμό με τα 660 Nm ροπής, χαρίζουν σε όποιον κρατά το τιμόνι του C40 Recharge την αίσθηση ότι οδηγεί ένα σπορ αυτοκίνητο. Οι επιταχύνσεις είναι εντυπωσιακές είτε από στάση (0-100 χλμ/ώρα σε 4,7 δευτερόλεπτα), είτε εν κινήσει, κάνοντας τις προσπεράσεις πολύ γρήγορες και ασφαλείς.

Η μπαταρία χωρητικότητας 78kWh χαρίζει θεωρητικά αυτονομία 552 χλμ. σε μικτές συνθήκες, που ανάλογα με τη χρήση του C40 Recharge στην πόλη ή τον αυτοκινητόδρομο αυξάνεται ή μειώνεται αντίστοιχα. Μέσω ταχυφορτιστή φθάνει από το 10% στο 80% της ενέργειάς της σε μόλις 37 λεπτά, ενώ σε wallbox 11 kW χρειάζονται 8 ώρες για τη φόρτιση 0-100%.

Στο δρόμο, τόσο στο γεμάτο λακκούβες αστικό δίκτυο της Αττικής όσο και στις στροφές, εκτιμήσαμε το σωστό βάρος του τιμονιού αλλά και την αξιόλογη ισορροπία που έχει επιτευχθεί στη λειτουργία της ανάρτησης. Απορροφά τις ανωμαλίες του οδοστρώματος, παρέχοντας παράλληλα αυτοπεποίθηση στον οδηγό να κινηθεί και να στρίψει γρήγορα. Όπως και στην περίπτωση του XC40 Recharge, το C40 είναι ένα από τα πιο ισχυρά και γρήγορα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που διατίθενται αυτή τη στιγμή στην ελληνική αγορά.

Πλέον, το μοντέλο αλλάζει ονομασία σε EC40, για απόλυτη συνάφεια με όλα τα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα στη γκάμα της Volvo, όπως το νέο EX30 που μόλις λανσαρίστηκε στη χώρα μας και το νέο EX90, το οποίο αναμένεται σύντομα. Το ΕC40 κοστίζει από 56.110 ευρώ στη δικίνητη εκδοχή του με τους 238 ίππους και από 63.550 στην κορυφαία τετρακίνητη των 408 ίππων.

Κώστας Νικολακόπουλος

Continue Reading

Αυτοκίνητο

Test drive Fiat 500 Electric

Fiat 500 Electric

Το ιδανικό αυτοκίνητο πόλης

Το Fiat 500, το πλέον εμβληματικό αυτοκίνητο πόλης, είναι διαθέσιμο με την πιο προηγμένη και ταυτόχρονα πιο προσιτή τεχνολογία ηλεκτρικής κίνησης.

Η πραγματική επανάσταση που δημιούργησε το 1957 η παρουσίαση του Fiat 500, επαναλαμβάνεται σήμερα πιο επίκαιρη παρά ποτέ. Ένα πανέμορφο και προσιτό αυτοκίνητο πόλης τότε, που έδινε τη δυνατότητα στο ευρύ κοινό να ζήσει το όνειρο της αυτόνομης μετακίνησης, επανέρχεται ακριβώς με τα ίδια χαρακτηριστικά στη νέα εποχή της αυτοκίνησης, δίνοντας τη δυνατότητα της ηλεκτροκίνησης σε όλους.

Αισθητικά το νέο ηλεκτρικό Fiat 500 είναι ένα βιομηχανικό κόσμημα, ακριβώς όπως και ο πρόγονός του. Έχει σαρώσει σε παγκόσμιο επίπεδο τα βραβεία βιομηχανικού σχεδιασμού και καινοτόμου αισθητικής, ταυτόχρονα όμως είναι προσαρμοσμένο απόλυτα στις σημερινές αστικές συνθήκες και ανάγκες. Γι’ αυτό είναι το μοναδικό μοντέλο στην κατηγορία του που είναι διαθέσιμο σε τρεις εκδόσεις αμαξώματος (hatchback, cabrio και 3+1), οι οποίες δίνουν τις λύσεις πρακτικότητας και ευελιξίας που αναζητά κάθε οδηγός.

Με ένα πλήρως ψηφιακό, εντυπωσιακό αλλά και πρακτικό εσωτερικό, το νέο ηλεκτρικό Fiat 500 δίνει νέα διάσταση στις καθημερινές μετακινήσεις. Αντίστοιχα εντυπωσιακές είναι οι δυνατότητες συνδεσιμότητας, με το νέο ηλεκτρικό 500 να είναι το πρώτο μοντέλο της μάρκας που εφοδιάζεται με το σύστημα πολυμέσων UConnect 5, το οποίο εκτός των άλλων προσφέρει ασύρματη λειτουργία Mirroring για κινητά τόσο με Android Auto όσο και με Apple CarPlay, αλλά και συμβατότητα με δίκτυα 5G.

Στην έκδοση με την μπαταρία των 42kWh, εξασφαλίζει αυτονομία έως και 460 χλμ. σε αστικές συνθήκες και 320χλμ. σε μικτές συνθήκες (WLTP). Οι εκδόσεις που εφοδιάζονται με μπαταρία 42 kWh διαθέτουν κινητήρα ισχύος 118 ίππων (87kW) και εξαιρετικές επιδόσεις, με την επιτάχυνση από στάση έως τα 100χλμ./ώρα να ολοκληρώνεται σε 9 δλ. Η τελική ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 150 χλμ./ώρα.

Το νέο ηλεκτρικό Fiat 500 φέρνει την «επανάσταση» στην πόλη και λόγω της ευκολίας που προσφέρει. Διαθέτει σύστημα φόρτισης με δυνατότητα έως 85kW, στοιχείο που του επιτρέπει σε κατάλληλο δίκτυο να φορτίζει (0%-80%) σε μόλις 35 λεπτά.

Κατασκευασμένο στο Τορίνο, το νέο ηλεκτρικό Fiat 500 αξιοποιεί όλες τις καινοτόμες τεχνολογίες κατασκευής ηλεκτρικών αυτοκινήτων, προσφέροντας στον ιδιοκτήτη του πρωτοφανή αξιοπιστία και ποιότητα κατασκευής. Αυτές αποδεικνύονται αφενός από την 5ετη εργοστασιακή εγγύηση με ισχύ έως 200.000χλμ., αφετέρου από την 8ετη κάλυψη για έως και 160.000χλμ. της σωστής λειτουργίας της συστοιχίας των μπαταριών, που αφορούν στο σύνολο των εκδόσεων του αμιγώς ηλεκτρικού 500. Με τα παραπάνω δεδομένα, ο ιδιοκτήτης ενός νέου ηλεκτρικού Fiat 500 απολαμβάνει την απόλυτη σιγουριά της σωστής λειτουργίας του αυτοκινήτου του για πολλά χρόνια, μαζί με το χαμηλότερο δυνατό κόστος χρήσης, το οποίο είναι εξαιρετικά μειωμένο συγκριτικά με οποιαδήποτε αυτοκίνητο που διαθέτει κινητήρα εσωτερικής καύσης.

Εξαιρετικά αποδοτικό αλλά και προσιτό, το νέο ηλεκτρικό 500 μπορεί να αποκτηθεί σήμερα πιο εύκολα παρά ποτέ, με την εφαρμογή του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά ΙΙ». Με την επιδότηση που προβλέπεται, οι τιμές της οικογένειας του μοντέλου ξεκινούν από τις 21.800 ευρώ. Όλες οι εκδόσεις του ηλεκτρικού 500 αξιοποιούν το μέγιστο όφελος των 8.000 ευρώ που προβλέπει το «Κινούμαι Ηλεκτρικά ΙΙ», καθώς και τις δυνητικές επιπλέον παροχές του.

Κώστας Νικολακόπουλος

Continue Reading

Trending