Connect with us

Επιχειρηματικότητα

Mήνας φορολογικών δηλώσεων

Παρότι το Taxis εδώ και κάποιες εβδομάδες έχει θέσει σε λειτουργία τις ανάλογες εφαρμογές, ελάχιστες είναι οι φορολογικές δηλώσεις που έχουν σταλεί και εκκαθαριστεί. Πριν τρεις-τέσσερις μέρες και βάσει των στατιστικών δεδομένων της ΑΑΔΕ, μόλις μία στις πέντε δηλώσεις έχει σταλεί και εκκαθαριστεί.

Η μεγάλη πλειοψηφία των φορολογούμενων, συμπεριλαμβανομένου και των εταιριών και επιχειρήσεων γενικότερα, καθυστερεί επιμελώς θα λέγαμε την οριστική υποβολή της δήλωσης. Έστω κι αν γνωρίζουν ότι, -ούτως ή άλλως και ανεξαρτήτως ημερομηνίας αποστολής- η πρώτη δόση αποπληρωμής του φόρου είναι έως τις 31/7. Δείγμα ίσως κι αυτό μιας αρνητικότητας και κόπωσης που έχουν επιφέρει τα χρόνια της υπερφορολόγησης.

 

Η λογική δείχνει τρεις εβδομάδες παράταση

Αυτή τη στιγμή εργαζόμαστε βάσει της επίσημης καταληκτικής ημερομηνίας, της Δευτέρας 2/7 (έχουμε μετακύλιση κατά δύο ημέρες, καθώς η οριζόμενη βάσει νόμου καταληκτική ημερομηνία της 30η Ιουνίου συμπίπτει με Σαββατοκύριακο). Ήδη όμως, εικάζουμε ότι εκ των πραγμάτων θα χρειαστεί να δοθεί μια παράταση κατ’ ελάχιστον δύο έως και τρεις εβδομάδες.

Οδηγούμαστε σ’ αυτήν την πρόβλεψη εξαιτίας 1) της πολύ αργής -έως και τη στιγμή που γράφονται αυτές οι αράδες- ροής και 2) των ριζικών μεταβολών στο έντυπο Ε3, που αφορά βέβαια μόνο τις επιχειρήσεις.

 

Τι ισχύει για τα μέλη εταιριών με απλογραφικά

Βάσει του Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος, οι υπόχρεοι που είναι μέλη νομικών προσώπων που τηρούν απλογραφικά βιβλία, έχουν ως καταληκτική ημερομηνία τη 15η Ιουλίου. Σε αντίθεση μάλιστα με τους υπόλοιπους φορολογούμενους που θα έχουν τρεις διμηνιαίες δόσεις (7ο, 9ο και 11ο), στα μέλη των παραπάνω νομικών προσώπων θα βεβαιωθεί ο φόρος με αποπληρωμή σε δύο δόσεις (έως τέλη 8ου και 10ου του τρέχοντος έτους).

 

Απλοποιημένη διαδικασία με αρκετές όμως παγίδες

Μια σειρά από κωδικούς στο Ε1 είναι ήδη προσυμπληρωμένοι, καθιστώντας τη διαδικασία σαφώς ιδιαίτερα απλοποιημένη. Για να ενταχθούν πάντως αυτά τα στοιχεία στο έντυπο, έχει προηγηθεί η αντίστοιχη διεργασία και αποστολή των αριθμητικών δεδομένων από τα λογιστήρια των επιχειρήσεων, τα ασφαλιστικά ταμεία, το ευρύτερο Δημόσιο, αλλά και τα πιστωτικά ιδρύματα.

 

Η προσυμπλήρωση αρκετών κωδικών, είναι δεδομένο ότι επιταχύνει την οριστικοποίηση της δήλωσης. Σε κάθε περίπτωση όμως, δεν εξουδετερώνει τις παγίδες, τις επικίνδυνες ζώνες της δήλωσης που μπορεί να οδηγήσουν σε χρεωστικές εκκαθαρίσεις με υψηλά ποσά.

 

Το αμέσως προσεχές διάστημα λοιπόν θα εξετάσουμε συνοπτικά κάποια θέματα που αφορούν κυρίως τα τεκμήρια διαβίωσης, την κάλυψη των πιθανών διαφορών που ενδέχεται να προκύψουν, αλλά και πώς μπορεί κάποιος να αντιμετωπίσει ειδικές περιπτώσεις όπως εκκρεμή, ανείσπρακτα ενοίκια. Πλέον κάποιων γενικών αναφορών στη φορολογική νομοθεσία, με τις ισχύουσες κλίμακες, αλλά και διάφορες επισημάνσεις που χρήζουν ιδιαίτερης προσοχής.

 

του Παναγιώτη Απ. Τσένου *

*  Ο Παναγιώτης Τσένος είναι φοροτεχνικός σύμβουλος επιχειρήσεων και συγγραφέας φορολογικών και οικονομικών μελετών

Επιχειρηματικότητα

GRBossible Φεστιβάλ Νεοφυούς Επιχειρηματικότητας

Η ετήσια συνάντηση και δικτύωση του επιχειρηματικού οικοσυστήματος
για τρίτη συνεχή χρονιά από το Skywalker.gr

Η εκπαίδευση των νέων επιχειρηματιών σε θέματα που σχετίζονται με την έναρξη και τη λειτουργία μιας επιχείρησης, η διερεύνηση των ευκαιριών, των δυνατοτήτων και των απειλών για τη γέννηση και την ανάπτυξη της επιχειρηματικής ιδέας, η υποστήριξη νέων και εν δυνάμει επιχειρηματιών με προσωπικό business mentoring, η πληροφόρηση για την πρόσβαση σε χρηματοδοτικά προγράμματα, η δικτύωση με άλλους επιχειρηματίες και επιστήμονες στην Ελλάδα και στο εξωτερικό ήταν οι στόχοι που επιτεύχθηκαν στο πλαίσιο του GRBossible 2018.

Το φεστιβάλ πραγματοποιήθηκε υπό την αιγίδα του Υπουργείου Τουρισμού και του Ε.ΣΥ.Ν.Ε. Α.Π.Π. στον Πολυχώρο Πολιτισμού Αθηναΐς το Σαββατοκύριακο 1 και 2 Δεκεμβρίου με ελεύθερη είσοδο για τους επισκέπτες.

Στη διήμερη διάρκειά του οι επισκέπτες παρακολούθησαν και συμμετείχαν ενεργά στα βιωματικά workshops επιχειρηματικότητας, σε ατομικές συνεδρίες business mentoring σχετικά με την αποτελεσματική οργάνωση μιας επιχείρησης, στο οpen workshop με θέμα «Your startup idea diagnosis», που επιχείρησε να δείξει πώς επιτυγχάνεται μια συνολική «διάγνωση» της επιχειρηματικής ιδέας και η αξιολόγησή της, καθώς και θεματικά panels σχετικά με τη δικτύωση και την επιχειρηματικότητα, την παραγωγή ελληνικών προϊόντων, χρηματοδοτήσεις και εξαγωγές.

Το Σάββατο 1 Δεκεμβρίου το Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης (ΕΚΤ) διοργάνωσε panel με θέμα «Δικτύωση και επιχειρηματικότητα». Μέσα από μια πολύ ενδιαφέρουσα και διαδραστική συζήτηση με το κοινό τέσσερις νέοι επιχειρηματίες και στελέχη επιχειρήσεων, ο κ. Αλέξανδρος Σεϊμανίδης, ιδρυτής του B2B Wave, ο κ. Κωνσταντίνος Παπαχαραλάμπους, branch manager στην Empist, ο κ. Γιώργος Στέγγος, CEO και συνιδρυτής της Cyclefi & Recytrust, και η κα Κωνσταντίνα Μπεθάνη, ιδρύτρια της Tenebra Studios, απάντησαν σε κρίσιμα ερωτήματα που αφορούν κάθε νέο επιχειρηματία που ετοιμάζεται να βγει στις διεθνείς αγορές.

Τα ζητήματα αυτά σχετίζονται με τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει μια επιχείρηση με διεθνή δραστηριότητα, τις απαιτήσεις δικτύωσης, το πώς γίνεται στην πράξη η διεθνής δικτύωση, τις χρηματοδοτικές ανάγκες αλλά και τις ευκαιρίες που υπάρχουν σε τοπικό και διεθνές επίπεδο και πολλά άλλα. Τέλος, παρουσιάστηκαν οι προσωπικές εμπειρίες τους, ενώ έγινε ειδική αναφορά στην υποστήριξη του ΕΚΤ ως συντονιστή του Enterprise Europe Network-Hellas και της πρωτοβουλίας Γέφυρες Γνώσης & Συνεργασίας. Τη συζήτηση συντόνισαν ο κ. Δημήτρης Μαραγκός, συντονιστής της πρωτοβουλίας Γέφυρες Γνώσης & Συνεργασίας, που υλοποιεί το ΕΚΤ, και ο κ. Γιώργος Μέγας, σύμβουλος Καινοτομίας & Μεταφοράς Τεχνολογίας στο ΕΚΤ.

Ακολούθησε η θεματική ενότητα «Χρηματοδοτήσεις: Το Graal της επιχειρηματικότητας», όπου στον χαιρετισμό του ο κ. Ορέστης Ματσούκας, πρόεδρος του Ελληνικού Συνδέσμου Νέων Επιχειρηματιών (Ε.ΣΥ.Ν.Ε.) Α.Π.Π. άνοιξε έναν διαδραστικό διάλογο με το κοινό σχετικά με τους παράγοντες που επηρεάζουν έναν νέο επιχειρηματία στο ξεκίνημά του.

«Η απομυθοποίηση των χρηματοδοτήσεων και η ορθολογική τοποθέτησή τους στο επιχειρηματικό βίο σε σύνδεση με τις προσδοκίες του χρηματοδότη» παρουσιάστηκαν στο panel που συντόνισε ο κ. Απόστολος Σιώκας, οικονομολόγος, M.Sc. Ο συντονιστής και οι ομιλητές κ. Γιώργος Γιακουμάκης, Ευρωπαϊκό Ταμείο Επενδύσεων, υπεύθυνος πρωτοβουλίας EquiFund,   κ. Αργύρης Σπυρίδης, CEO στην Anthology Ventures,  co-founder, Innovation Farm, κ.  Άγγελος Μαγκλής, founder – V.P. Hellenic Mobile Cluster Facilitator, Adrionic BAN manager, κ. Αλέξανδρος Νούσιας, διευθυντής του Envolve Entrepreneurship στην Ελλάδα, κ. Γιώργος Καραντώνης, partner at Metavallon V.C., κα Μαρίσα Αντωνοπούλου, business development manager, Action Finance Initative ,μεταξύ άλλων τόνισαν:

  • Οι micro-investors αδυνατούν να συμμετέχουν σε έναν συστηματικό και αποτελεσματικό χρηματοοικονομικό μηχανισμό.
  • Η αναζήτηση του smart money είναι μονόδρομος.
  • Η επιχειρηματικότητα στη χώρα απαιτεί στήριξη μέσω εκπαίδευσης, όπως τοπικές συναντήσεις,  συνεργασίες, επιχειρηματικές εκδηλώσεις κτλ.
  • Η χρηματοδότηση με τη μορφή δανείων σε ανέργους ή σε μικρές επιχειρήσεις μπορεί να φέρει αποτελέσματα.
  • Οι startuppers οφείλουν να λένε τους προβληματισμούς τους και να επιδιώκουν τη διαδραστικότητα με επαγγελματίες και συμβούλους.

Την Κυριακή 2 Δεκεμβρίου ξεκίνησαν τα θεματικά panels με τον χαιρετισμό του κ. Δημήτρη Φυντάνη, διευθυντή Επιχειρησιακής Συνέχειας του Skywalker.gr, που τόνισε ότι η χώρα τα τελευταία χρόνια έδειξε ότι δεν πορεύτηκε με ένα μοντέλο ανάπτυξης και επιχειρηματικού προγράμματος εναρμονισμένο με τις αντοχές και το DNA της. Στο κλείσιμο του χαιρετισμού του παρότρυνε τους νέους επιχειρηματίες να αναρωτηθούν αν στοχεύουν στο κέρδος και μόνο ή στην καλύτερη τιμή και ποιότητα των προϊόντων τους.

Στη θεματική ενότητα «Ελληνικά προϊόντα: Made in Greece» o κ. Γεώργιος Τζιάλλας, γενικός γραμματέας Τουριστικής Πολιτικής & Ανάπτυξης, Υπουργείο Τουρισμού, υποστήριξε ότι πρέπει να εξευρεθούν τρόποι συνδυασμού της επιχειρηματικότητας και των ελληνικών προϊόντων κυρίως μέσα από την τεχνολογία. Είπε πως η αύξηση του τουρισμού είναι αποτέλεσμα σκληρής δουλειάς και όχι θαύματος. Τόνισε πως το νομοσχέδιο για τον θεματικό τουρισμό έχει στόχο την εξεύρεση θεματικών προϊόντων και τη σύνδεσή τους με τον πρωτογενή τομέα.

«Η πρόκληση της ενίσχυσης του τουριστικού προϊόντος μας με ελληνικά παραγόμενα αγαθά στη δυναμική της μεγιστοποίησης των ωφελειών για την ελληνική οικονομία» ήταν το θέμα που συντόνισε η κα Μαρία Παύλου, δημοσιογράφος, Open Beyond TV, Αθήνα 98,4. Οι εισηγητές  κ. Μπάμπης Καρίμαλης, πρόεδρος του ΕΟΤ, κα Ελένη Δελβινιώτη, δημοσιογράφος, εκπρόσωπος Συνδέσμου Προώθησης Ελληνικών Προϊόντων «Επιμένων Ελληνικά», κ.  Άγις Πιστιόλας, πρόεδρος πρωτοβουλίας ΕΛΛΑ-ΔΙΚΑ ΜΑΣ και διευθυντής Μάρκετινγκ & Εξαγωγών, Agrino, και κ. Κωνσταντίνος Γεωργουλής, CEO, Geo Hospitality Group, επεσήμαναν:

  • Η στρατηγική του τουρισμού οφείλει να στηρίζεται στη δραστική σχέση με τους ταξιδιώτες.
  • Η επιβίωση των ελληνικών  προϊόντων εναπόκειται στη νεολαία του σήμερα, στα παιδιά και στους εφήβους.
  • Οι τρεις τομείς που η χώρα πρέπει να εκμεταλλευτεί για να αυξήσει τα έσοδά της είναι η αγροδιατροφή, ο τουρισμός και η ναυτιλία.
  • Η επίτευξη της ανάπτυξης στην Ελλάδα προϋποθέτει τη σχέση της αξίας του προϊόντος με την τιμή του.
  • Η διαφήμιση της ποιότητας είναι πρωτεύον χαρακτηριστικό, που μια επιχείρηση θα πρέπει να προβάλλει.

Η συζήτηση στη θεματική ενότητα «Εξαγωγική επιχειρηματικότητα: Μια ελιά για κάθε βίδα», που διοργανώθηκε από το Greek Liberties Monitor, ανέδειξε τις ευκαιρίες και τις προκλήσεις με τις οποίες βρίσκονται αντιμέτωπες οι ελληνικές επιχειρήσεις σε ένα διεθνές περιβάλλον. Στον χαιρετισμό του ο κ. Γεώργιος Παπαστεργιόπουλος, διευθυντής Πληροφόρησης & Υποστήριξης Επιχειρήσεων, Enterprise Greece, έθεσε τον τόνο της συζήτησης παρουσιάζοντας τα μεγέθη και τους τομείς στους οποίους εστιάζονται οι ελληνικές εξαγωγές με μια αποτίμηση της πορείας μέχρι τώρα και μιας πιθανής μελλοντικής.

Στο panel με θέμα «Πόσο εφικτό είναι το όραμα του ισοσκελισμού του εμπορικού ισοζυγίου μας σε περίοδο επούλωσης και αναδιάρθρωσης;» με συντονιστή τον κ. Δημήτρη Πεφάνη, διευθυντή του Insider.gr, οι εισηγητές κ. Αθανάσιος Συριανός, CEO της Έζα και αντιπρόεδρος του Ελληνογερμανικού Επιμελητηρίου, κ. Δημήτρης Μητράκος, CEO και founder της εταιρίας Yamas,  κ. Μιχάλης Γαλιατσάτος, owner της Cargo360 P.C., κ. Άρης Κεφαλογιάννης, CEO Gaea, και κα Σοφία Αποστολάκη, marketing manager της Roussas Dairy S.A., τόνισαν:

  • Υπάρχει έντονη ανάγκη ενός συνολικού εξαγωγικού σχεδίου με βάση την ανταγωνιστικότητα και την καινοτομία.
  • Οι φόροι και το κόστος ενέργειας, η έλλειψη ενός φορέα ασφάλισης επιχειρήσεων και εξαγωγών και το branding των επιχειρήσεων είναι προβληματικά.
  • Η κεφαλαιακή ασφυξία στην Ελλάδα για τις νέες εταιρίες αποτελεί μείζον πρόβλημα.
  • Το παραγωγικό μοντέλο είναι προβληματικό και εσωστρεφές: Το 80% των επιχειρήσεων έχουν εσωτερική στόχευση, με μόλις 20% των επιχειρήσεων να είναι παραγωγικές και παράλληλα να δίνουν εργασία στο 70% των ιδιωτικών υπαλλήλων.
  • Το μοντέλο marketing αλλάζει από προϊοντικό σε βιωματικό.
  • Το κλειδί στις εξαγωγές για την Ελλάδα είναι η ελληνική διατροφή και η εστίαση στην καινούργια διαπίστωση πολλών πως η υγιεινή διατροφή είναι μια μορφή προληπτικής ιατρικής.
  • Η στρατηγική εξαγοράς από πολυεθνικές εταιρίες με παρουσία ανά τον κόσμο δεν βοηθά στην εξάπλωση των ελληνικών προϊόντων, δεδομένου ότι οι πολυεθνικές ενδιαφέρονται για πωλήσεις στις εθνικές αγορές και όχι για εξαγωγές των τοπικών θυγατρικών τους ή επενδύσεών τους.
  • Η 4η Βιομηχανική Επανάσταση είναι η λύση για τους Έλληνες νέους, όπως και η νεοφυής επιχειρηματικότητα, αλλά πρέπει να δοθεί έμφαση και στις επιχειρήσεις πιο παραδοσιακού τύπου στον τομέα της παραγωγής.
  • Πρέπει να δημιουργηθεί κουλτούρα συνεργασίας στο ελληνικό επιχειρείν με συνασπισμούς εταιριών και συνεταιρισμούς μικρότερων εταιριών για την ανάπτυξή τους και μεγαλύτερες συνεργασίες για τη δημιουργία brand awareness, εξαγωγικής πολιτικής, ελληνικού ραφιού στο εξωτερικό και την αξιοποίηση του τουρισμού και των βιωματικών εμπειριών που σχετίζονται με την Ελλάδα από τους καταναλωτές σε παγκόσμιο επίπεδο.
  • Χρειάζεται ευθυγράμμιση της παιδείας και της εκπαίδευσης στην Ελλάδα με την αγορά, την παραγωγή και το επιχειρείν.

Το φεστιβάλ GRBossible την Κυριακή 2 Δεκεμβρίου  ολοκληρώθηκε με την απονομή τιμητικών διακρίσεων και βραβείων, που παρουσίασε η κα Σοφία Γκοτσοπούλου, key account manager, Skywalker.gr.

Οι τιμητικές διακρίσεις που δόθηκαν είναι οι εξής:

  1. Skywalker – Επιχειρηματικότητα Στον κ. Νίκο Τσατσαρωνάκη, Πρόεδρο, Αρτοποιία «Το Μάννα», Ν. Τσατσαρωνάκης Α.Β.Ε.Ε.
  2. Skywalker – Νεοφυής Επιχειρηματικότητα Στον κ. Παναγιώτη Πετράκη, Καθηγητή Τμήματος Οικονομικών Επιστημών, ΕΚΠΑ.
  3. Αποτελεσματική Δράση για τη Νεοφυή Επιχειρηματικότητα Στην Αλεξάνδρεια Ζώνη Καινοτομίας για τη δράση της στη διάχυση πληροφοριών για την καινοτόμο επιχειρηματικότητα.
  4. Ανθρωποκεντρική Προσέγγιση της Νεοφυούς Επιχειρηματικότητας Στην Praksis για τη συμβολή της στην ανάπτυξη της επιχειρηματικότητας μέσω του προγράμματος Business Coaching Center.
  5. Αξιοποίηση της Ελληνικής Επιχειρηματικής Τεχνογνωσίας Στη Μονάδα Καινοτομίας & Επιχειρηματικότητας Πανεπιστημίου Πειραιώς για τη διάχυση της ελληνικής επιχειρησιακής τεχνογνωσίας.

Επιπλέον απονεμήθηκαν:

  • Το χάλκινο βραβείο Παράδοσης στην εταιρία Eucosmia, στην κα Σοφία Μυλωνά, υπεύθυνη Marketing, και στον κ. Θέμη Μαλτέζο, υπεύθυνο Digital Marketing.
  • Το χάλκινο βραβείο Καινοτομίας στην εταιρία AquaWeather, στον κ. Δημήτρη Μηλιώτη, εμπνευστή της ιδέας, CEO.
  • To αργυρό βραβείο Καινοτομίας στην εταιρία Thruwind Καινοτόμες Τεχνολογίες Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας, στον κ. Βασίλειο Ιωαννίτη, νόμιμο εκπρόσωπο της εταιρίας Thruwind.

Οι τιμητικές διακρίσεις και τα βραβεία απένειμαν οι κ.κ.: Γεωργία Κωνσταντίνου, διευθύντρια Προγραμμάτων Επιχειρηματικότητας, Skywalker.gr, Ιωάννα Μίχου, διευθύντρια Ανθρώπινων Πόρων, Skywalker.gr, Σωτήρης Χατζηιωαννίδης, εμπορικός διευθυντής, Skywalker.gr, Μαίρη Κατσαπρίνη, events marketing director, Skywalker.gr, δρ Αθανάσιος Γραμμένος, διδάκτωρ Διεθνών Σχέσεων, Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, και υπεύθυνος του ελληνικού παραρτήματος του ιδρύματος Friedrich Naumann, Μιχάλης Πεδιώτης, B.Sc., M.B.A., project & communications manager, radio producer, Γιάννης Κώτης, executive master coach, μέλος του Κέντρου Εθελοντών Manager Ελλάδος (ΚΕΜΕΛ).

 

 

Continue Reading

Συνέδρια

Πανελλήνιο Συνέδριο Τεχνολογίας, Οικονομίας και Διοίκησης

Με μεγάλη επιτυχία και εντυπωσιακό αριθμό συμμετεχόντων ολοκληρώθηκε το  2ο Πανελλήνιο Συνέδριο Τεχνολογίας, Οικονομίας και Διοίκησης (ΠΑ.ΣΥ.Τ.Ο.Δ. 2018) με θεματική Η Ανάπτυξη του Τομέα της Υγείας: Νέες Εφαρμογές, Πολιτικές & Προκλήσεις.

Το συνέδριο διοργάνωσαν το Εργαστήριο Οικονομικών και Διοίκησης της Υγείας  (LabHEM) του Πανεπιστημίου Πειραιώς και το Εργαστήριο Εφαρμογών Ψηφιακής Υγείας & Οικονομικών Υγείας (DigiTHEA Lab) του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου, την Παρασκευή, 9 Νοεμβρίου 2018 στο Πανεπιστήμιο Πειραιώς. Πρόεδροι του Συνεδρίου ήταν ο Αναπληρωτής Καθηγητής του Πανεπιστημίου Πειραιώς και Διευθυντής του Εργαστηρίου Οικονομικών και Διοίκησης της Υγείας, Δρ. Αθανάσιος Βοζίκης και η Επίκουρος Καθηγήτρια του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου και Διευθύντρια του Εργαστηρίου Εφαρμογών Ψηφιακής Υγείας & Οικονομικών Υγείας, Δρ. Αθηνά Λαζακίδου.

Το συνέδριο πραγματοποιήθηκε υπό την αιγίδα του Πανεπιστημίου Πειραιώς, της Ιατρικής Εταιρείας Αθηνών (ΙΕΑ), της Ένωσης Νοσηλευτών Ελλάδος (ΕΝΕ), του Ελληνικού Οργανισμού Πολιτικών Επιστημόνων (ΕΟΠΕ), του Συνδέσμου Φαρμακευτικών Επιχειρήσεων Ελλάδος (ΣΦΕΕ), της Πανελλήνιας Ένωσης Φαρμακοβιομηχανίας (ΠΕΦ) και του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Ιατρικών Και Βιοτεχνολογικών Προϊόντων (ΣΕΙΒ).

Έλαβαν μέρος ως ομιλητές μεγάλος αριθμός στελεχών και διακεκριμένων επιστημόνων – πανεπιστημιακών του χώρου της υγείας. Μάλιστα, η συνύπαρξη στελεχών ανώτατης βαθμίδας (Πρόεδροι, Διευθύνοντες Σύμβουλοι και Διευθυντές) θεσμών και πολυεθνικών εταιρειών προσέφερε στους συνέδρους τη δυνατότητα να παρακολουθήσουν μία διοργάνωση πολύ υψηλών προδιαγραφών και να έρθουν σε επαφή με νευραλγικά ζητήματα και την επίκαιρη θεματολογία. Στο συνέδριο αναλύθηκαν οι προτεραιότητες πολιτικής, τα νέα δεδομένα και οι προοπτικές ανάπτυξης του τομέα υγείας στην Ελλάδα.

Στο συνέδριο συμμετείχαν περισσότεροι από 600 σύνεδροι, 73 ομιλητές και συντονιστές – πρόεδροι σε 10 Συνεδρίες και 6 Εργαστηριακά Φροντιστήρια. Τα εργαστηριακά φροντιστήρια, τα οποία προσφέρθηκαν από το συνέδριο δωρεάν, παρακολούθησαν περισσότεροι από 200 συμμετέχοντες. Επιπροσθέτως, στο συνέδριο παρουσιάστηκε μεγάλος αριθμός προφορικών εργασιών και ηλεκτρονικά αναρτημένων εργασιών. Συνοπτικά οι θεματικές που αναπτύχθηκαν κατά τη διάρκεια του συνεδρίου είναι οι κάτωθι: Μοντέλα Φροντίδας Υγείας, Ηλεκτρονική Υγεία, Μεγάλα Δεδομένα και Αναλυτική, Η Πολιτική Φαρμάκου & Τεχνολογίας Υγείας στη Μετα-Μνημονιακή Εποχή, Ιατρικός Τουρισμός, Διασύνδεση του Τομέα Υγείας με την Ακαδημαϊκή Κοινότητα, Ο Γενικός Κανονισμός Για Την Προστασία Δεδομένων (GDPR) Στην Υγειά, Ο Σύγχρονος Τρόπος Ζωής και οι Κίνδυνοι για την Υγεία και Η συμβολή της Διεπιστημονικής Ομάδας στη Διαχείριση της Φαρμακευτικής Αγωγής. Τα φροντιστήρια που πραγματοποιήθηκαν αναφέρονταν στις θεματικές: Ανάλυση Δεδομένων στον Χώρο της Υγείας, Εφαρμογές Γεωγραφικών Πληροφοριακών Συστημάτων στην Υγεία, Eισαγωγή στη Μοντελοποίηση Λήψης Αποφάσεων για Οικονομική Αξιολόγηση Προγραμμάτων Υγείας με τη Χρήση του R και τέλος, Κοινωνικά Δίκτυα στην Υγεία.

Το 2ο Πανελλήνιο Συνέδριο Τεχνολογίας, Οικονομίας και Διοίκησης υποστήριξαν με την ευγενική τους χορηγία 37 επιχειρήσεις και φορείς καθώς και Μέσα Ενημέρωσης ως χορηγοί επικοινωνίας.

Λεζάντες φωτογραφιών:

  1. Ο Πρόεδρος του ΕΟΠΕ κ. Συμεών Σιδηρόπουλος με την διακεκριμένη ιατρό Κα Παρή Ράπτη, την Διευθύντρια Διεθνών Σχέσεων του ΕΟΠΕ Κα Ευθυμίου Ίρις και τον Αναπληρωτή Καθηγητή του Πανεπιστημίου Πειραιώς και Διευθυντή του Εργαστηρίου Οικονομικών και Διοίκησης της Υγείας, Δρ. Αθανάσιο Βοζίκη.
  2. Ο Πρόεδρος του ΕΟΠΕ κ. Συμεών Σιδηρόπουλος με την διακεκριμένη ιατρό Κα Παρή Ράπτη, τον Κο Νίκο Παπαγεωργίου, τον Πρόεδρο του νεανικού τμήματος του ΕΟΠΕ κ. Βαγγέλη Σπανό.

Continue Reading

Έρευνες

Αύξηση Του Αριθμού Των Απασχολούμενων

Έρευνα Προοπτικών Απασχόλησης της ManpowerGroup για το Α’ Τρίμηνο 2019:

Οι Συνολικές Προοπτικές Απασχόλησης διαμορφώνονται στο +18%, αποτελώντας τις υψηλότερες προοπτικές για 10 και πλέον χρόνια και παρουσιάζοντας βελτίωση κατά 5 ποσοστιαίες μονάδες σε σχέση με το αντίστοιχο τρίμηνο του προηγούμενου έτους.

  • Οι εργοδότες στην Ελλάδα καταγράφουν σταθερά ανοδικές προθέσεις προσλήψεων για το προσεχές τρίμηνο. Με το 19% των εργοδοτών να αναμένει αύξηση του αριθμού των απασχολουμένων, το 7% να προβλέπει μείωση και το 71% να μην αναμένει κάποια αλλαγή.
  • Η ισχυρότερη αγορά εργασίας αναμένεται να καταγραφεί στον τομέα των Χρηματοοικονομικών, Ασφαλειών, Ακίνητης Περιουσίας και Παροχής Υπηρεσιών προς Επιχειρήσεις, όπου οι Συνολικές Προοπτικές Απασχόλησης ανέρχονται σε +21%. Παράλληλα, στον Δημόσιο Τομέα και τις Κοινωνικές Υπηρεσίες καταγράφονται αισιόδοξα σχέδια προσλήψεων, με Προοπτικές της τάξης του +19%, ενώ οι Προοπτικές για τον τομέα του Εμπορίου (Χονδρική & Λιανική) ανέρχονται σε +18%.
  • Παράλληλα, οι εργοδότες στον τομέα του Ηλεκτρισμού, του Φυσικού Αερίου & της Ύδρευσης καταγράφουν τις πιο αδύναμες προοπτικές απασχόλησης, με Προοπτικές της τάξης του +7%.
  • Οι Συνολικές Προοπτικές Απασχόλησης στην Ευρύτερη Περιφέρεια Αττικής ανέρχονται σε +20%, καθώς αναμένεται να καταγραφεί η πιο ισχυρή αγορά εργασίας των τελευταίων 10 και πλέον ετών, ενώ οι εργοδότες στη Βόρεια Ελλάδα καταγράφουν Προοπτικές Απασχόλησης της τάξης του +11%.
  • Οι εργοδότες τόσο στις Μεγάλου όσο και στις Μεσαίου μεγέθους επιχειρήσεις αναφέρουν αισιόδοξες προθέσεις προσλήψεων, με Συνολικές Προοπτικές Απασχόλησης της τάξης του +28% και +25%, αντίστοιχα, ενώ οι Προοπτικές για τις Πολύ Μικρές επιχειρήσεις διαμορφώνονται στο +9%.

Οι Έλληνες εργοδότες αναμένουν σταθερά ανοδικές προθέσεις προσλήψεων για το επόμενο τρίμηνο, σύμφωνα με την Έρευνα για τις Προθέσεις Προσλήψεων της ManpowerGroup, όπως ανακοινώθηκε σήμερα από τη ManpowerGroup Ελλάδας. Σε συνέχεια της εποχικής προσαρμογής των δεδομένων, οι Συνολικές Προοπτικές Απασχόλησης ανέρχονται σε +18%, φτάνοντας στο υψηλότερο επίπεδο που έχει καταγραφεί εδώ και 10 και πλέον χρόνια. Τα σχέδια προσλήψεων διατηρούνται σχετικά σταθερά σε σύγκριση με το προηγούμενο τρίμηνο και βελτιώνονται κατά 5 ποσοστιαίες μονάδες σε σχέση με το αντίστοιχο τρίμηνο του προηγούμενου έτους. 

ManpowerGroup – Εξέλιξη του Δείκτη Προοπτικών Απασχόλησης στην Ελλάδα 

«Μετά από ένα πολύ μεγάλο χρονικό διάστημα, η χώρα φαίνεται να μπαίνει σε μια πιο ισχυρή και σταθερή φάση ανάκαμψης. Οι τομείς των Χρηματοοικονομικών, Ασφαλειών, Ακίνητης Περιουσίας και Παροχής Υπηρεσιών προς Επιχειρήσεις συνεχίζουν να είναι ανάμεσα στους πιο αναπτυσσόμενους τομείς, ενώ παράλληλα ο Δημόσιος Τομέας δείχνει σημάδια ανάπτυξης εντός του επόμενου 3μήνου. Βάσει των στοιχείων που έχουμε από τους πελάτες μας, οι προσλήψεις στο προσεχές 3μηνο θα κινηθούν περίπου στα ίδια επίπεδα με το προηγούμενο, με τη μεγαλύτερη ζήτηση να υπάρχει για θέσεις πωλήσεων και εξυπηρέτησης”, δηλώνει ο κος Μπάμπης Καζαντζίδης, Γενικός Εμπορικός Διευθυντής της ManpowerGroup Ελλάδας.

Αναλυτικά: Συγκρίσεις ανά Τομέα Οικονομικής Δραστηριότητας

Οι εργοδότες και στους εννέα τομείς οικονομικής δραστηριότητας αναμένουν να αυξήσουν τον αριθμό των ατόμων που απασχολούν έως το τέλος του Α’ Τριμήνου του 2019. Οι εργοδότες στον τομέα των Χρηματοοικονομικών, Ασφαλειών, Ακίνητης Περιουσίας και Παροχής Υπηρεσιών προς Επιχειρήσεις αναφέρουν τις ισχυρότερες προθέσεις προσλήψεων, με Συνολικές Προοπτικές Απασχόλησης της τάξης του +21%, ενώ αισιόδοξες Προοπτικές, της τάξης του +19%, καταγράφονται και για τον Δημόσιο Τομέα και τις Κοινωνικές Υπηρεσίες. Σταθερές αυξήσεις του αριθμού των απασχολουμένων αναμένονται και στον τομέα του Εμπορίου (Χονδρική & Λιανική), με Προοπτικές της τάξης του +18%, και σε δύο ακόμη τομείς με Προοπτικές της τάξης του +17%, τον τομέα της Γεωργίας και τον τομέα των Μεταφορών & Επικοινωνιών. Παράλληλα, οι εργοδότες του τομέα Ηλεκτρισμού, Φυσικού Αερίου & Ύδρευσης καταγράφουν τις πιο αδύναμες προοπτικές απασχόλησης, με Προοπτικές της τάξης του +7%.

Σε σύγκριση με το προηγούμενο τρίμηνο, οι προθέσεις προσλήψεων αποδυναμώνονται σε πέντε από τους εννέα τομείς οικονομικής δραστηριότητας, με σημαντικότερη μείωση τις 12 ποσοστιαίες μονάδες στον τομέα Ηλεκτρισμού, Φυσικού Αερίου & Ύδρευσης και τις 3 ποσοστιαίες μονάδες στον τομέα του Εμπορίου (Χονδρική & Λιανική). Ωστόσο, οι Προοπτικές ενισχύονται σε τέσσερις τομείς, συμπεριλαμβανομένου και του τομέα της Γεωργίας, αλλά και του Δημόσιου Τομέα & Κοινωνικών Υπηρεσιών, όπου οι εργοδότες αναφέρουν αυξήσεις της τάξης των 12 και 3 ποσοστιαίων μονάδων, αντίστοιχα.

Τα σχέδια προσλήψεων ενισχύονται σε επτά από τους εννέα τομείς οικονομικής δραστηριότητας σε σύγκριση με το αντίστοιχο τρίμηνο του προηγούμενου έτους. Οι σημαντικότερες βελτιώσεις, της τάξης των 9 ποσοστιαίων μονάδων, καταγράφονται στους τομείς Χρηματοοικονομικών, Ασφαλειών, Ακίνητης Περιουσίας και Παροχής Υπηρεσιών προς Επιχειρήσεις και Τουρισμού. Οι εργοδότες του τομέα των Κατασκευών καταγράφουν βελτίωση 8 ποσοστιαίων μονάδων, και οι Προοπτικές εμφανίζονται ενισχυμένες κατά 7 ποσοστιαίες μονάδες στον τομέα του Εμπορίου (Χονδρική & Λιανική). Παράλληλα, οι Προοπτικές αποδυναμώνονται σε δύο τομείς, κατά 12 και 4 ποσοστιαίες μονάδες στον τομέα Ηλεκτρισμού, Φυσικού Αερίου & Ύδρευσης και τον τομέα των Μεταφορών & Επικοινωνιών, αντίστοιχα.

Συγκρίσεις ανά μέγεθος οργανισμού

Αναμένονται αυξήσεις του αριθμού των θέσεων εργασίας και στις τέσσερις κατηγορίες μεγέθους οργανισμού κατά το προσεχές τρίμηνο. Οι εργοδότες τόσο στις Μεγάλου όσο και στις Μεσαίου μεγέθους επιχειρήσεις αναφέρουν αισιόδοξες προθέσεις προσλήψεων, με Συνολικές Προοπτικές Απασχόλησης της τάξης του +28% και +25%, αντίστοιχα. Παράλληλα, οι εργοδότες στις Μικρές επιχειρήσεις αναμένουν σταθερή αύξηση του αριθμού των απασχολουμένων, καταγράφοντας Προοπτικές της τάξης του +17%, ενώ οι Προοπτικές για τις Πολύ Μικρές επιχειρήσεις καταγράφονται στο +9%.

Σε σύγκριση με το τελευταίο τρίμηνο του 2018, οι εργοδότες στις Μεσαίες επιχειρήσεις αναφέρουν βελτίωση της τάξης των 6 ποσοστιαίων μονάδων, αλλά οι Προοπτικές για Μεγάλες επιχειρήσεις μειώνονται αντίστοιχα κατά 6 ποσοστιαίες μονάδες. Οι εργοδότες στις Πολύ Μικρές και Μικρές επιχειρήσεις αναφέρουν σχετικά σταθερά σχέδια προσλήψεων.

Σε σύγκριση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα, οι Προοπτικές για τους εργοδότες των Μεσαίων επιχειρήσεων βελτιώνονται σημαντικά, κατά 11 ποσοστιαίες μονάδες, ενώ οι Προοπτικές εμφανίζονται ενισχυμένες κατά 5 ποσοστιαίες μονάδες τόσο στις Πολύ Μικρές όσο και στις Μικρές επιχειρήσεις. Ωστόσο, οι εργοδότες στις Μεγάλες επιχειρήσεις καταγράφουν μείωση της τάξης των 2 ποσοστιαίων μονάδων.

Διεθνείς Συγκρίσεις

Περισσότεροι από 60.000 εργοδότες σε 44 χώρες και επικράτειες συμμετείχαν στην έρευνα της ManpowerGroup για τη σφυγμομέτρηση της αναμενόμενης δραστηριότητας στην αγορά εργασίας* κατά το διάστημα από τον Ιανουάριο έως και τον Μάρτιο του 2019. Όλοι οι συμμετέχοντες απάντησαν στην εξής ερώτηση: «Ποια πιστεύετε ότι θα είναι η μεταβολή στο συνολικό αριθμό των ατόμων που απασχολούνται στον οργανισμό σας, στην περιοχή ευθύνης σας, κατά τους τρεις επόμενους μήνες, μέχρι και το τέλος Μαρτίου 2019, σε σχέση με το τρέχον τρίμηνο;»

Η έρευνα της ManpowerGroup για το πρώτο τρίμηνο του 2019 αποκαλύπτει ότι αναμένεται αύξηση του αριθμού των απασχολουμένων σε 43 από τις 44 χώρες και επικράτειες στο διάστημα έως και το τέλος Μαρτίου.

Οι προθέσεις προσλήψεων κατά το προσεχές τρίμηνο εμφανίζονται ενισχυμένες σε 16 από τις 44 χώρες και επικράτειες σε σύγκριση με το προηγούμενο τρίμηνο, αποδυναμωμένες σε 23, και αμετάβλητες σε πέντε. Σε σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα του προηγούμενου έτους, οι Προοπτικές βελτιώνονται σε 21 χώρες και επικράτειες, επιδεινώνονται σε 20, και παραμένουν αμετάβλητες σε δύο**. Η αυτοπεποίθηση των εργοδοτών αναφορικά με τις προσλήψεις κατά το πρώτο τρίμηνο είναι ισχυρότερη στην Ιαπωνία, την Ταϊβάν, τις ΗΠΑ, τη Σλοβενία, την Ελλάδα και το Χονγκ Κονγκ, ενώ οι εργοδότες σε Αργεντινή, Ελβετία, Ιταλία, Παναμά και Ισπανία αναφέρουν τις πιο αδύναμες προθέσεις προσλήψεων.

Αύξηση του αριθμού των απασχολουμένων αναμένεται κατά το πρώτο τρίμηνο του 2019, και στις 26 χώρες της περιφέρειας Ευρώπη, Μέση Ανατολή & Αφρική (ΕΜΕΑ) που συμμετέχουν στην Έρευνα. Σε σύγκριση με το προηγούμενο τρίμηνο, οι εργοδότες σε οκτώ χώρες καταγράφουν ενισχυμένες προοπτικές προσλήψεων, ενώ σε 15 τα σχέδια προσλήψεων εμφανίζονται αποδυναμωμένα. Σε σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα του προηγούμενου έτους, οι προβλέψεις ενισχύονται σε 12 χώρες αλλά αποδυναμώνονται σε 13. Οι ισχυρότερες αγορές εργασίας στην περιφέρεια ΕΜΕΑ για το προσεχές τρίμηνο, καταγράφονται στη Σλοβενία και την Ελλάδα, ενώ οι Ελβετοί εργοδότες αναφέρουν τα πιο αδύναμα σχέδια προσλήψεων.

Οι εργοδότες και στις οκτώ χώρες και επικράτειες της Ασίας-Ωκεανίας προτίθενται να αυξήσουν τον αριθμό των ατόμων που απασχολούν κατά το προσεχές τρίμηνο. Σε σύγκριση με το προηγούμενο τρίμηνο, οι προβλέψεις ενισχύονται σε τέσσερις χώρες και επικράτειες αλλά αποδυναμώνονται σε δύο. Σε σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα του προηγούμενου έτους, οι εργοδότες σε πέντε χώρες και επικράτειες καταγράφουν ενισχυμένες προοπτικές προσλήψεων, ενώ αποδυναμωμένες Προοπτικές καταγράφονται σε δύο. Οι εργοδότες σε Ιαπωνία και Ταϊβάν αναφέρουν τις ισχυρότερες προθέσεις προσλήψεων στην περιφέρεια, ενώ οι πιο αδύναμες Προοπτικές καταγράφονται σε Κίνα και Σιγκαπούρη.

Ο αριθμός των απασχολουμένων αναμένεται να αυξηθεί σε εννέα από τις 10 χώρες της Βόρειας, Νότιας και Κεντρικής Αμερικής που συμμετέχουν στην έρευνα κατά το διάστημα από τον Ιανουάριο έως και τον Μάρτιο, αλλά οι εργοδότες σε μία χώρα – την Αργεντινή – αναμένουν μείωση του αριθμού των ατόμων που απασχολούν. Οι προοπτικές προσλήψεων ενισχύονται σε τέσσερις χώρες της Βόρειας, Νότιας και Κεντρικής Αμερικής σε σύγκριση με το τελευταίο τρίμηνο του 2018, αλλά αποδυναμώνονται σε έξι. Σε σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα του προηγούμενου έτους, οι Προοπτικές βελτιώνονται σε τέσσερις χώρες αλλά επιδεινώνονται σε πέντε. Τα πιο αισιόδοξα σχέδια προσλήψεων πρώτου τριμήνου καταγράφονται στις ΗΠΑ και το Μεξικό, ενώ οι εργοδότες στην Αργεντινή και τον Παναμά αναφέρουν τις πιο αδύναμες προβλέψεις της περιφέρειας.

* Τα σχόλια αυτής της ενότητας βασίζονται σε εποχικά προσαρμοσμένα δεδομένα, όπου αυτά υπάρχουν. Τα δεδομένα για την Κροατία και την Πορτογαλία δεν είναι εποχικά προσαρμοσμένα.

** Η Κροατία εντάχθηκε στην έρευνα κατά το προηγούμενο τρίμηνο και δεν διατίθενται δεδομένα σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα του προηγούμενου έτους.

Για περισσότερες πληροφορίες: www.manpowergroup.gr

 

Continue Reading

Trending